33 8v ja 16v eroja?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vilperi
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Elo 2005, 21:52
Paikkakunta: raisio

33 8v ja 16v eroja?

Viesti Kirjoittaja vilperi »

!,7ie ja 1,7 qv 16v alustassa ,jarruissa ym, jotain eroa, joita pitäisi vaihtaa ,jos lyö kyseisen motin tuon rikkoutuneen 8venttiilisen tilalle? :-D


Vähän havainnollisempaa otsikkoa kehiin. -Rasvis
metallurg

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

16-venttiilisessä on ainakin levyt takana ja vissiin vähän matalampi/jäykempi alusta..kertokaa viisaammat enemmän

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

otsikossa jotain mätää?

On eroa.
Perustelen väittämäni en millään.

(Lähteenä www.motonet.fi )
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

16-venaisessa on takana levyt vasta jos siihen on poimittu optiona olleet ABSit. Mulla oli 16v QV:ssa takana rummut.
- Epäkelpokeräilijä -

vilperi
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Elo 2005, 21:52
Paikkakunta: raisio

nyt kun

Viesti Kirjoittaja vilperi »

Vielä joku auttaisi vielä paremmin, jos lykkään 16 venttiilisen konepellin alle, niin mitä autosta pitää muuttaa ,että saan sen katsastettua.
metallurg

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: nyt kun

Viesti Kirjoittaja mattijus »

vilperi kirjoitti:Vielä joku auttaisi vielä paremmin, jos lykkään 16 venttiilisen konepellin alle, niin mitä autosta pitää muuttaa ,että saan sen katsastettua.
Jarrut & alusta pitäisi muuttaa vastaamaan tehokkaampaa. Motonetistä pääteltynä 16V mallissa erilaiset jouset & iskarit.
ATE:n loistava web catalog ilmoittaa jarrut samoiksi 1.7 ja 16V malleissa

Eperistä nuo toki näkisi ihan faktana.

ATE:n luettelo
VMP

vilperi
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Elo 2005, 21:52
Paikkakunta: raisio

kiitos

Viesti Kirjoittaja vilperi »

Täytynee hylätä ajatus.

:cry:

Luovun varmaan sitten autostani ; toistaiseksi.
metallurg

Avatar
Wolffis
Viestit: 245
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Wolffis »

lykkäät vaan sen motin paikalleen ja katsastamaan... :wink:
itellä on ollu molemmat mallit ja tosiaan 8v vehkeessä ei ollu jäähdytettyjä levyjä... muuten ei pitäis merkittäviä eroja olla! 16venasessa tais olla konehuoneessa jotain lisätukia!

Avatar
hekakauhanen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Huhti 2004, 16:17
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja hekakauhanen »

minun muistin mukaan tarvii muuttaa vain etujarrut jäähdytetyiks ja levyjarrut taakse.. ja jos auto ei alunperin ole ruisku ja tuleva motti on ruiskulla varustettu niin joutuu laatikkoon rälläköimään pienen loven että kone siihen istuu... jousissa ja muissa osissa on niin pieniä eroja ettei katsastus mies niistä mitään sano/ymmärrä.. jos haluaa lisää tarkkoja tietoja minulle voi soittaa iltaisin ja kysyä mitä vaan niin vertaan noita 8v ja 16v malleja tarkemmin koska molemmat tuossa pihassa seisoo.
Lisää öljy, tarkista bensa.. Ja jos kolinaa tai kilinää kuuluu, laita musiikki kovemalle!

Vastaa Viestiin