75:n sähkövika
Valvoja: Moderators
75:n sähkövika
Tuli tänään haettua toi 75 jossa tiesinkin olevan jos jonkinmoista vikaa. Nyt kaikkien muiden lisäksi lakkasi lämppärinpuhallin puhaltamasta. Katselin sulakerasiassa olevat sulakkeet ja näytti olevan ehjiä, nyt kysynkin että mikä niistä on puhaltimen sulake? Ja mikäs muu voisi aiheuttaa moista? Moottori todennäköisesti on kunnossa koska ei vikissyt ennen toppaamista.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 75:n sähkövika
puhaltimen moottorin etuvastus on voinut kärähtää tai sitten puhaltimen moottorista hiilet finaalissa..GAMMA500 kirjoitti:Tuli tänään haettua toi 75 jossa tiesinkin olevan jos jonkinmoista vikaa. Nyt kaikkien muiden lisäksi lakkasi lämppärinpuhallin puhaltamasta. Katselin sulakerasiassa olevat sulakkeet ja näytti olevan ehjiä, nyt kysynkin että mikä niistä on puhaltimen sulake? Ja mikäs muu voisi aiheuttaa moista? Moottori todennäköisesti on kunnossa koska ei vikissyt ennen toppaamista.
Re: 75:n sähkövika
joo, noihin vastuksii pääsee käsiksi makaamalla jalkatilassa, tein sinne jonkun jompin aikonaan turboon ja taas pelitti puhallin ! eli siis ohitin jonkun vastuksen, en oikein enää muista..90 kirjoitti:puhaltimen moottorin etuvastus on voinut kärähtää tai sitten puhaltimen moottorista hiilet finaalissa..GAMMA500 kirjoitti:Tuli tänään haettua toi 75 jossa tiesinkin olevan jos jonkinmoista vikaa. Nyt kaikkien muiden lisäksi lakkasi lämppärinpuhallin puhaltamasta. Katselin sulakerasiassa olevat sulakkeet ja näytti olevan ehjiä, nyt kysynkin että mikä niistä on puhaltimen sulake? Ja mikäs muu voisi aiheuttaa moista? Moottori todennäköisesti on kunnossa koska ei vikissyt ennen toppaamista.
- Alfaholic -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 75:n sähkövika
jeps..minä tein myös tuon jompin tuohon 90:een melkeinpä heti kun auton ostin..meni puhallin ihan totaalimykäksi..jari64 kirjoitti:joo, noihin vastuksii pääsee käsiksi makaamalla jalkatilassa, tein sinne jonkun jompin aikonaan turboon ja taas pelitti puhallin ! eli siis ohitin jonkun vastuksen, en oikein enää muista..
sen jälkeen on pelannut hyvin...
saman tempun tein aikanaan myös 75 TS:ään..
Viimeksi muokannut 90, 13 Loka 2003, 02:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
CRC on hetken hurmio.Wille kirjoitti:Mun 33:ssa alkaa taas puhallin vikistä järkyttävästi kun kelit kylmenee, mahtaakohan auttaa muu kun koko puhaltimen moottorin vaihto.. Se kun kuullostaa siltä että suhaus esim crc:tä johonkin väliin voisi auttaa, tai sitten ei..
Sanoisin et uusiksi meni.
Oliskohan kellään irrallaan tuota moottoria, vois meinaan tuon vanhan kunnostaa eli laittaa kunnon laakerisydeemit siihen.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kojelaudan purku
- Purin juuri omani. Myöhemmin löysin ohjeen joltain saksankieliseltä sivustolta. Hommasta selviää tavallisella pähkäilyllä. Ritilät irtoavat vääntämällä ja sitä rataa. Pisin aika minulla meni tajuta, että koko homman napa on yksi pultti, joka on kiinni about turvavöiden kiinnikkeiden välissä. Sen pultin päällä on ainakin Americassa kyynärnoja – ja se kyynärnoja irtoaa vain repäisemällä eli ruuveja ei löydy vaikka tuijottaa kohtaa 2 tuntia. Sen jälkeen keskikonsoli taakse ja johan alkaa "strereoräkkikin" liikkua. Kuvasin koko projektin myöhempää kokoamista varten, mutta kuvat eivät ole ainakaan vielä ole saitillani.Vaatii kai aivan totaalisen purkuoperaation, siis seiskavitosessa.Saitko jostain ohjeita purkamiseen?
Toinen heureka on, että kun kaikki ruuvattava on irti, on lauta vielä kiinni jousenomaisilla metalliklemmareilla, johon lauta on työnnetty. Taas pitää repäistä.
... ja se #### ratti. 2 tuntia tuloksetonta repimistä. Ei irtoa millään. Ratkaisuna oli ulosvetäjä ja niin paljon vetoa, että pelti taipuu ja soi (jos ratti on samanlainen kuin minulla). Sitten ISOJA liikkeitä kädet 9-15-otteella.
Huomasin saman "isoa liikettä" -ilmiön erään Meganen alumiinivannetta irrottaessa. 2 tuntia siinäkin meni hissutellessa, mutta kun kaksi miestä lopulta otti vauhtia ja potki vuoronperään lentopotkuilla renkaan vasempaan ja oikeaan reunaan, irtosi se viimein. Vanteen kunnosta operaation jälkeen en mene takuuseen.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mehän kunnostettiin kolme 75 lämppärinmoottoria kuulalaakereilla.Vaikka oli suojatut laakerit niin alkoivat ääntämään n.2v päästä.Tosin ei saavuta sitä kitinää minkä alkuperäinen.
Ainakin mitä minä olen purkanut niin kyynärkotelon sisältä saa pohjan irti.Sen alta löytyy ruuvi.
Itse en ole alkanut irroittaan ohjauspyörää vaan irroittanut koko ohjauspylvään.Ei ole tappelua.
Ainakin mitä minä olen purkanut niin kyynärkotelon sisältä saa pohjan irti.Sen alta löytyy ruuvi.
Itse en ole alkanut irroittaan ohjauspyörää vaan irroittanut koko ohjauspylvään.Ei ole tappelua.
No nyt on mullakin kojelauta sylissä ja piuhaa vallan mahdottomasti irrallaan . Tai ei tuo kojelauta nyt ihan irrallaan ole mutta roikkuu kuitenkin niin että pääsin puhaltimeen käsiksi. Vastushan siellä oli kärvähtänyt ja nyt tulikin mieleen että voisinko kasata tuon kojelaudan jo valmiiksi ja saisinko sen vastuksen asennettua sinne paikalleen jalkatilassa maaten?
Siinä kyynärkotelon pohjassa on juu myöskin ruuvi
Ratin saa kätevästi sillä tavoin että avaat ratinsäädön vipstaakin löysälle, avaat mutterin, ja vedät ratista hampaat irvessä ja joku toinen antaa pari napakkaa iskua rattiakselin päähän.
Siinä kyynärkotelon pohjassa on juu myöskin ruuvi
Ratin saa kätevästi sillä tavoin että avaat ratinsäädön vipstaakin löysälle, avaat mutterin, ja vedät ratista hampaat irvessä ja joku toinen antaa pari napakkaa iskua rattiakselin päähän.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itse hoksasin saman aikanaan kun 75:n kojelautaa purin... no eipähän tule tehtyä samaa virhettä toista kertaa..GAMMA500 kirjoitti:Ja nyt kävin ottamassa turbosta pressut pois päältä ja totesin että vastus on helppo vaihtaa ilman mitään irroitteluakin. Kun olisi vaan hoksannut missä kohtaa se sijaitsee niin olisi säästynyt isolta vaivalta
noo saipahan putsattua samalla kojelaudan sisäpuolen90 kirjoitti:itse hoksasin saman aikanaan kun 75:n kojelautaa purin... no eipähän tule tehtyä samaa virhettä toista kertaa..GAMMA500 kirjoitti:Ja nyt kävin ottamassa turbosta pressut pois päältä ja totesin että vastus on helppo vaihtaa ilman mitään irroitteluakin. Kun olisi vaan hoksannut missä kohtaa se sijaitsee niin olisi säästynyt isolta vaivalta
Vittu!
Kasasin kojelaudan lähes kokonaan ja testailin vielä varmuuden vuoksi että puhallin toimiin niin eikös se vastus kärvähtänyt taas.
Nyt ajattelin tehdä homman hieman perusteellisemmin ja mittasin puhaltimien moottoreiden vastukset ja tulos oli tässä ilmeisesti rikkinäisessä 0,8-0,9 ohmia ja luullakseni ehjässä 1.8 ohmia.
Onko kukaan mittaillut mitä tuon puhaltimen moottorin vastus kuuluisi olla? Ja sitten että onko kokemuksia Motonetissä myytävistä moottoreista? eli onko ne mistään kotoisin
tattis!
Kasasin kojelaudan lähes kokonaan ja testailin vielä varmuuden vuoksi että puhallin toimiin niin eikös se vastus kärvähtänyt taas.
Nyt ajattelin tehdä homman hieman perusteellisemmin ja mittasin puhaltimien moottoreiden vastukset ja tulos oli tässä ilmeisesti rikkinäisessä 0,8-0,9 ohmia ja luullakseni ehjässä 1.8 ohmia.
Onko kukaan mittaillut mitä tuon puhaltimen moottorin vastus kuuluisi olla? Ja sitten että onko kokemuksia Motonetissä myytävistä moottoreista? eli onko ne mistään kotoisin
tattis!
olipas hintaaGAMMA500 kirjoitti:100 jöröä moottori ja 40 vastus. tarttee vielä huomenna tutkia toi vanha moottorijarski kirjoitti:mitä makso vai tekikö toi tepposet...ei pitäisGAMMA500 kirjoitti:Eikö muka kukaan ole mittaillut puhaltimenmoottoria?
No enään sillä ei ole v****kaan merkitystä kun tulee uudet roippeet