Tuulilasi 156:een
Valvoja: Moderators
Tuulilasi 156:een
Nyt ois sitten tarvetta uudelle tuulilasille, et jos jollain on mielessä paikka mistä sellaisen voisi edullisesti hankkia niin tietoa otetaan vastaan. Ja siis autoon 156 SW -01.
- Dobber
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Katsoppa täältä oman läänisi Pilkington tuulilasien asennuspaikka-/toimittaja:
http://www.pilkington.com/europe/finlan ... efault.htm
http://www.pilkington.com/europe/finlan ... efault.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Minulla napsahti edellä ajavasta autosta kivi/nasta renkaasta tuulilasin vasempaan alaosaan. Tuli siis iskeymä aika arkaan paikkaan lämmityspuhallus alueelle.
Kävin tuulilasivarikossa http://www.tuulilasivarikko.fi paikkauttamassa sen. Reilun tuntuinen firma, kaveri ei ollut tyytyväinen omaan työhönsä eikä olisi halunnut maksua parin tunnin työstä (maksoin kuitenkin minimimaksun). Hyvin on tuo paikka kestänyt eikä ole vaurio kasvanut. Minä kävin Helsingin Hakuninmaalla mutta liikkeitä on muuallakin.
Kysyin silloin varmuuden vuoksi uuden hintaa mutta taitaa dementia hiipiä kun en muista muuta kuin että se oli huomattavasti halvempi kuin pelkäsin. Ko. saitista voi kuitenkin pyytää tarjouksen lasista ja saapa sitten tuoreimman hinnan.
Kävin tuulilasivarikossa http://www.tuulilasivarikko.fi paikkauttamassa sen. Reilun tuntuinen firma, kaveri ei ollut tyytyväinen omaan työhönsä eikä olisi halunnut maksua parin tunnin työstä (maksoin kuitenkin minimimaksun). Hyvin on tuo paikka kestänyt eikä ole vaurio kasvanut. Minä kävin Helsingin Hakuninmaalla mutta liikkeitä on muuallakin.
Kysyin silloin varmuuden vuoksi uuden hintaa mutta taitaa dementia hiipiä kun en muista muuta kuin että se oli huomattavasti halvempi kuin pelkäsin. Ko. saitista voi kuitenkin pyytää tarjouksen lasista ja saapa sitten tuoreimman hinnan.
Kysyin juuri Uudenmaan autolasipojilta Helsingistä hintaa asennettuna: 265,-
[edit] Oli häiriö joko sanojassa, tai kuulijassa. Ilmoittelin aluksi 365... [edit]
Ja heti perään uusi tarjous Tuusulan Tuulilasivarikolta: 232,-
Autolasipojilla on Pilkington ja tuulilasivarikolla Nordglass. Jälkimmäinen on vakiolasi vag-konsernin autoihin.
Jaa-a, kummanhan valitsisi...
[edit] Oli häiriö joko sanojassa, tai kuulijassa. Ilmoittelin aluksi 365... [edit]
Ja heti perään uusi tarjous Tuusulan Tuulilasivarikolta: 232,-
Autolasipojilla on Pilkington ja tuulilasivarikolla Nordglass. Jälkimmäinen on vakiolasi vag-konsernin autoihin.
Jaa-a, kummanhan valitsisi...
Viimeksi muokannut asavinen, 31 Touko 2006, 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Antti
- Dobber
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Ei kai perin juurin mitään eiköhän se toinenkin ole tehty normien mukaan, mutta kannattaa tarkistaa muutkin seikat antennit yms. Ainahan varmempi on ottaa se pilkingtonin lasi vaikka onkin kalliimpi. Ne kumiset listat varmaankin joudut hankkimaan, koska ne tuskin säilyvät ehjänä jos ei tule uuden lasin mukanaMitähän eroa ton alkuperäisen ja toisen valmistajan laseissa on?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Re: Tuulilasi 156:een
Itse vaihdatin tuulilasit ex:iin 164 ja 155
City Pit Stop Oy
Hämeentie 103, 00550 HELSINKI
Puhelin: 09 7732401
Niiden kokemusten perusteella voin suositella. Kannattaa kysäistä.
City Pit Stop Oy
Hämeentie 103, 00550 HELSINKI
Puhelin: 09 7732401
Niiden kokemusten perusteella voin suositella. Kannattaa kysäistä.
- Epezi
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Viesti:
Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja. 164:ssa on ollut orkkiksena Saint-Gobainin lasit. Itse kun pyytelin tarjouksia tuulilasin vaihdosta oli kallein saint-gobain ja reilusti edullisin Pilkington
Ainakin tuo uusi pilkington on aivan törkeen pehmee, reikiä jo siellä sun täällä, mutta taitaa nykyään olla sama ongelma kaikkien kanssa.
edit: Listasarjaa ei luultavimminkaan tarvitse uusia. Itsellä ainakin säilyi ehjänä vaikka oli 16 vuotta vanha.
Ainakin tuo uusi pilkington on aivan törkeen pehmee, reikiä jo siellä sun täällä, mutta taitaa nykyään olla sama ongelma kaikkien kanssa.
edit: Listasarjaa ei luultavimminkaan tarvitse uusia. Itsellä ainakin säilyi ehjänä vaikka oli 16 vuotta vanha.
- Pablo Honey
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
Mun autossa näkyis ainakin olevan Pilkingtonin lasit.Epezi kirjoitti:Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja. 164:ssa on ollut orkkiksena Saint-Gobainin lasit. Itse kun pyytelin tarjouksia tuulilasin vaihdosta oli kallein saint-gobain ja reilusti edullisin Pilkington
- Epezi
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Viesti:
Kait se on sitten uskottava. No jaa, kaverin kaveri kertoi että tekivät joskus pilkingtonilla tuulilaseja ferrareihin, valmiiden lasien syyni oli niin tarkkaa että laseista raakkautu noin puolet pois, ja hänkin oli sitten ottanut yhden tuulilasin autotalliinsa ja kehui että hänellä onkin melkein ferrari
- Hepa
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Kyllähän sen saa vaihdettua, mutta en kyllä itse vaihtaisi. Jos lasin vaihto töineen maksaa vähän yli 200 euroa, niin ei kauheasti omalle työlle kyllä hintaa jää, jos kotikonstein vaihtaa. Tietysti, jos haluaa harrastaa, niin on toinen juttu...deek kirjoitti:Saako TI-metelmällä tosiaan tällaisen uudenmallisen liimalasin vaihdettua? Sikamassalla kiinni vaan ja pysyy?!
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
-98-vuosimallin 156:ssa näyttäisi olevan Splintex-merkkiset lasit, joten niitä voipi olla useampiakin originaalivalmistajia. Splintexin tehdas sijaitsee Italiassa. Lasissa on komeasti Splintexin nimen yläpuolella Alfan logo.Pablo Honey kirjoitti:Mun autossa näkyis ainakin olevan Pilkingtonin lasit.Epezi kirjoitti:Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja. 164:ssa on ollut orkkiksena Saint-Gobainin lasit. Itse kun pyytelin tarjouksia tuulilasin vaihdosta oli kallein saint-gobain ja reilusti edullisin Pilkington