alfa 90 2.0 i EI KÄYNNISTY

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

alfa 90 2.0 i EI KÄYNNISTY

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Nyt sitten alfani teki tenät, ei lähde käyntiin vetämälläkään enää.

Startatessa pyörittää ihan hyvin, mutta ei paljon muuta sitten tapahdu(kuski lämpenee !!)
Kaksi päivää meni hienosti, ei mitään ongelmia startata autoa käyntiin.
Eilen sitten teki nuo tepposet.

Onko mitään hajua mikä voisi olla vikana...bensansyöttö/kipinän puute ?
Miten lähteä ratkomaan tätä mukavaa pulmaa ?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ensiksi katsot tuleeko kipinä, varmista että tulee tulpalle asti.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Moottorin käyminen vaatii bensaa ja kipinää, plus jonkinmoiset puristukset. Joku noista puuttuu. Bensaletku irti, virtaa perään, tulppa irti kumikintaat kädessä ja starttia. Siellä se jossain piilee.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Noista kannattaa aloittaa. Sen jälkeen tulee ilma, seos ja ajoitukset.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Noista kannattaa aloittaa. Sen jälkeen tulee ilma, seos ja ajoitukset.
No nyt löyty ehkä vika, fuelrele sökö. Mutta mistä tuollaisen releen löytää,
en löydä omista fileistani.....
löysin koodiksi I29, mutta sijaintia ei löydy !

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tarkoittanee ilmeisesti bensapumpun relettä, tämä löytyy muistaakseni rintapellistä repsikan puolelta ainakin kutosesta jossa ruisku on tosin L-jetronic, on sellainen musta boschin kaksoisrele johon tulee kaksi relesokkelia(liitintä) kiinni, 2L motronic versiossa releen sijainti voi toki olla jokin muu..

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Mikä tahansa rele hoitaa saman asian. Releelle herätinvirta takavaloilta jne. Olisihan tuo toki mukavampi saada toimimaan ihan orggiksena, ettei tarvitse viritellä uusia piuhoja. Onnea etsintään.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

no näyttää todellakin ettei tuo bensapumpun rele toimi / kontaktihäiriö.
Mikä on tuollaisen koodi, kun ei osaa varaosaliike muuten katsoa että onko heillä vaiko eikö...puhui myös jostain napaisuuksista ja jne.

Olen "vähän" niinkuin autonkorjausten suhteen dummy !!! :o
Onko kirjaa, alfankäsittelyä for dummies ?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Välttämättä releessä ei ole vikaa, itse epäilisin jotakin johtolitosta. 90:n liittimien paikasta ei ole hajua, mutta 75:ssa hansikaslokeron takana olevat liittimet ovat aika hempulat ja aiheuttavat kontaktihäiriöitä ja kuvailemasi kaltaista starttaamattomuutta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä allekirjoittaneella 90:n käynnistysongelmat johtuivat juuri tuosta bensapumpun releestä mutta toki ne liitoksetkin kannattaa tarkistaa, joitakin eroja noissa kyllä oli sillä 90:ssä liitännät ovat muistaakseni rintapellissä kojelaudan alaosan sijaan..

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Releen metäsästäminen jatkuu, deltalla sitä ei ole.
Kaveri kertoi että on ns. ruisku/tuplarele !!! Ja fiat/alfa koodi on 6052 3390.
Onko tiedossa paikkoja mistä voisi metsästää ?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

oletkos muukkoselta kokeillut kysyä tai vaikkapa ricambi heikalta?

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

rele löytyy alppilan autosta, ja hintakin vaatimattomasti vain 75 egee
(445mk) !!!!. Mutta ajattelin kyllä vähän "huoltaa" vanhaa relettä ja tsekkailla liitoksia, ennenkuin nostetaan auton arvoa...taas.

Onko kellään tästä alfamallista sähköpiirrustuksia josta näkisi kaikkien releiden sijainnit ? Hollantilaismiehen nettiversio alfa 90 piirrustuksista on hieman vajavainen.

mavaan
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Loka 2005, 16:34

Viesti Kirjoittaja mavaan »

neliapila kirjoitti:Releen metäsästäminen jatkuu, deltalla sitä ei ole.
Kaveri kertoi että on ns. ruisku/tuplarele !!! Ja fiat/alfa koodi on 6052 3390.
Onko tiedossa paikkoja mistä voisi metsästää ?
Otetaas sen verta takasin että toi nro onkin 2.5 koneisen ysikymppisen rele... 2.0:ssa näyttäis olevan samoja rojuja kun vaikka 75 ts:ssä

T. Deltan myyjä :oops:
---tähän jotain tekstiä---

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

mavaan kirjoitti:
neliapila kirjoitti:Releen metäsästäminen jatkuu, deltalla sitä ei ole.
Kaveri kertoi että on ns. ruisku/tuplarele !!! Ja fiat/alfa koodi on 6052 3390.
Onko tiedossa paikkoja mistä voisi metsästää ?
Otetaas sen verta takasin että toi nro onkin 2.5 koneisen ysikymppisen rele... 2.0:ssa näyttäis olevan samoja rojuja kun vaikka 75 ts:ssä

T. Deltan myyjä :oops:
Eli onko korjattua koodia tiedossa, malli siis alfa 90 2.0 i ?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jos pystyt pitämään mallia mukana, niin käy vertailemassa tuolla:
http://www.kl-varaosat.fi/
Juu, vääränmerkkisiä ovat, mutta jonkun sortin tuplarele löytyy esim. -83-87 BMW 518i:stä. Tuskinpa Bosch on tuollaisia tehnyt jokaista omaansa eri automalleihin...

Motonetillakin on noihin puimureihin noita releitä, esim. 48-8203 tai 48-2384.

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Löytyykö mistään alfa 90 teknisiä kuvia, joista näkyisi mm. releiden sijainnit ja koodit ?

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

No nyt tuo (ex)alfani :? sitten käy, mutta pätkii ihan törkeesti. Tyhjäkäynti kadonnut lähes kokonaan, samoin alle 2500rpm käynti todella nykivää.
No tässä varmaan vikamahdollisuuksia tuhansia....?

Niin ja ei lähde käyntiin enään. Käynnistyy ok, mutta ei anna ottaa kierroksia ollenkaan :twisted:

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tarkistappa suuttimien johto liitännät, jos on liittimet rikki niin ne lähtee välillä irti.
Joona Karimaa
____________

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Midi kirjoitti:Tarkistappa suuttimien johto liitännät, jos on liittimet rikki niin ne lähtee välillä irti.
Tyhmä kysymys...missäpäin/näköiset nuo liitännät on ?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

löytyvät imusarjan yläpuolelta repsikan puolelta moottoria, sojottavat hieman alaviistoon ja noitahan luonnollisesti nelja identtistä kappaletta eli yksi/sylinteri ja jokaiseen tulee oma samanlainen pistoke kiinni joissa metallinen lukitus renkula, noista on saattanut ehkä lukitus pettää tai pistoke on halki jolloin jää löysälle eikä saa luonnollisesti kunnon kontaktia..

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tähän pieni OT.

Mistäköhän noita liittimiä vois saada ja onko paha homma vaihtaa, eikai siellä mene kuin kaks johtoa. Kun omasta on rikki jo 2 :oops:
Joona Karimaa
____________

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

No ni nyt ei edes käynnisty enää, taitaa tulla alfasta vesilinnun saalistaja !!! :twisted: :evil:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no oletkos tarkistanut että tuleeko bensaa ja kipinää??

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

eilen pätki hieman. Tänään aamulla pätki jo melkoisen paljon (kts. edellä). Ja nyt sitten eipi lähde käyntiin ollenkaan. Tässä tämän vian historia. Ihan kuin jokin olisi ollut hieman irti, sitten enemmän ja tällä hetkellä kokonaan irti...näin maalaisjärjellä :?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Onkohan ruiskun lämpöanturi ja ilmamäärämittari ehjiä tai liitokset kunnossa?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no vaikea on neuvoa kun ei tiedä mitä on tarkistettu ja mitä ei..menee melkoiseksi hakuammunnaksi joten parempi kun ei sano mitään.. :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Midi kirjoitti:Mistäköhän noita liittimiä vois saada ja onko paha homma vaihtaa
Boschin hilppeitä myyvistä autosähköliikkeistä niitä "saa". Tuppaavat vanhemmiten haurastumaan kuumassa konehuoneessa ja hajoavat sitten käsiin kun niitä yrittää irrottaa.

Vaihtaminen ei ole paha homma kunhan omistaa _kunnolliset_ abikopihdit, en lähtisi yrittämään millään Anttilan alekorin säilykepurkkimetallitongeilla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Midi kirjoitti:Mistäköhän noita liittimiä vois saada ja onko paha homma vaihtaa
Boschin hilppeitä myyvistä autosähköliikkeistä niitä "saa". Tuppaavat vanhemmiten haurastumaan kuumassa konehuoneessa ja hajoavat sitten käsiin kun niitä yrittää irrottaa.

Vaihtaminen ei ole paha homma kunhan omistaa _kunnolliset_ abikopihdit, en lähtisi yrittämään millään Anttilan alekorin säilykepurkkimetallitongeilla.
Jeps niinhän ne tekee, että haurastuu. Toinen oli jo ostaessa hajalla ja toisen hajotin nyt site kun purin kaiken irti kannesta.

Että ilman kolvia onnistuu, pitääpä huomenissa käydä kyselemässä. Kiitos :wink:
Joona Karimaa
____________

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

No kävin taas äsken kokeilemassa, jospa lähtis. No ei lähtenyt, starttasi ok, mutta ei antanut ottaa kierroksia.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tarkistitko ne suuttimien liittimet? Mulla teki samaa kun oli yks irti, ja puolankin vaihdoin sillon.
Joona Karimaa
____________

neliapila
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 17:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja neliapila »

Nyt loppu mun arvailut ja harjoitukset. Vien auton malminkartanon autohuoltoon...jota foorumissa hyväksi kehuttu !!!!

Vastaa Viestiin