156 alustanvaihto loppusuoralla, tietoa uupuu...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

156 alustanvaihto loppusuoralla, tietoa uupuu...

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Eli tänään saan viimeisen tolpan paikalleen. Muuten kaikki on mennyt odotetusti, mutta yläpään mutterien kiristäminen on ongelmallista. Etupään mutterit saan jotenkin kiristeltyä, mutta takana on tila niin vähissä, ettei sinne edes kunnolla näe. Milläs konstilla olette yläpään saaneet kiristettyä ?

Kiitokset etukäteen tiedoista :wink:

Ps. Haulla en ainakaan vastausta löytänyt, tai sitten en vaan osaa :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

kiristä tolppa ennenkuin laitat sen paikalleen. En tiedä millainen tuo iskari yläpää on mutta bilteman iskunvaimennintyökalu (maksaa pari euroa) voisi auttaa. Lisäksi myös pulttipyssyllä saa kiinni ilman iskarista kiinnipitämistä, se pyörii mukana mutta pulttikiristyy/aukeaa kuitenkin.

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Epezi kirjoitti:kiristä tolppa ennenkuin laitat sen paikalleen. En tiedä millainen tuo iskari yläpää on mutta bilteman iskunvaimennintyökalu (maksaa pari euroa) voisi auttaa. Lisäksi myös pulttipyssyllä saa kiinni ilman iskarista kiinnipitämistä, se pyörii mukana mutta pulttikiristyy/aukeaa kuitenkin.
öÖö... ja tuota. Voi tuottaa hiukan ongelmia tuo etukäteen kiristäminen. Se mutteri ei varmaan mahdu menemään lautasen läpi...

Pulttipyssykään ei auta, kun sinne on tiukkaa saada räikkääkään mahtumaan.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kiristä siten että auton paino on "päällä" 22mm.Pitkä, ohut hylsy on ainut oikea työkalu.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jaah, ilmeisesti 156:ssa on vähän erilainen kiinnitys. Onko iskarin yläpää suoraa kiinni rungossa? eikä ylälautasessa joka taaseen on kiinni rungossa (niinkuin esim 164:ssa)

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

puuha kirjoitti:Kiristä siten että auton paino on "päällä" 22mm.Pitkä, ohut hylsy on ainut oikea työkalu.
Kokeiltu tuokin konsti.

Soitin systerille Helsingin suuntaan ja se tuo mulle tänään biltemasta työkalun :)

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Ite just vaihdoin madallus satsin pari viikkoa sitte, edestä saat kireälle nostamalla etupään ilmaan niin iskarin yläpää ei pyöri mukana, ja takaa taas auto ei saa olla ilmassa niin ei pyöri mukana. Takapää oli todellakin vähän ahdas 22mm hylsylle, mutta jos on eri valmistajien 22mm hylsyja niin kokeilla vaan niistä mikä mahtuu sinne menemään ettei hylsyn ulkoreunat ota vastaan. Paineilmaräikällä tuo on helpoin tehdä. Paras olisi 22mm tulpanavaaja jos sellainen löytyypi, meinaa nimittäin tavallinen hylsy olla liian lyhyt, mutta ite sain tavallisella hylsylla. Tietty räikkä ei mennyt aivan pohjaan asti hylsyyn, mutta sai silti kiristettyä sen verran.
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Epezi kirjoitti:jaah, ilmeisesti 156:ssa on vähän erilainen kiinnitys. Onko iskarin yläpää suoraa kiinni rungossa? eikä ylälautasessa joka taaseen on kiinni rungossa (niinkuin esim 164:ssa)
Iskarin yläpäässä on sellainen kartionmallinen kumitöttörö jonka läpi iskarin varsi tulee. Kiristetään siihen. Töttörö taasen tulee korissa olevasta reiästä läpi jonka päälle tulee suurin peltilätkä joka kiristää runkoa vasten.

Get it?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

jokihai kirjoitti:
puuha kirjoitti:Kiristä siten että auton paino on "päällä" 22mm.Pitkä, ohut hylsy on ainut oikea työkalu.
Kokeiltu tuokin konsti.

Soitin systerille Helsingin suuntaan ja se tuo mulle tänään biltemasta työkalun :)
En enää muistanutkaan, mutta todella "hauskaa" oli mullakin noiden kanssa :evil: 22mm hylsyä rälläkällä ohuemmaksi ja silti sain sen sinne juntturaan niin että meinasi keinot loppua kun oli aika ottaa se sieltä pois :crazyeyes:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

No miksi ei tuota kumitötteröä voi kiristää siihen iskariin ennen kuin sen asentaa koriin? voisi olla hieman helpompaa kun silloin kun se on paikallaan.
Tottakai jos sen ollessa kiinni ja painoa päällä se estäisi iskarinpyörimisen niin hyvä vaan, mutta ainakaan se ei minulla ole auttanut. Eli iskarityökalulla on täytynyt pitää kiinni ja se on onnistunut vain kun tolppa on käsissä, eikä rungossa kiinni.

No, I didn't get that :?

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Loppu hyvin, kaikki hyvin.... Nooot :evil:

Kuskin puolen etuiskari poikki. Sain peräti auton ajettua hallista ulos asti.

Eilen illalla tuotteen myyjä kävi ottamassa kuvat ja sanoi ettei asiassa ole mitään epäselvää. Tuote ollut viallinen ja uusi laitetaan tulemaan pikana. Ei ole kuulemma ensimmäinen kerta...

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Kaksi viikkoa odoTUSKAa. Ei ole ilmaantunut reklamaatiota. Life sucks...

lasaaren
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 12:04
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lasaaren »

Itse kiristin takaiskarin yläpään sellaisella lenkki avaimella missä on molemmissa päissä lenkit, toisessa 22 ja toisessa 20. lenkki on suorassa, mutta noin 20mm eritasossa avaimen varteen nähden. Eikä 15 asteen kulmassa kuten normaalisti. Oli tosi sopiva työkalu tähän paikkaan, tilaa oli aivan riittävästi.

Mulla oli auto vielä tunkin päällä ja kaveri piti vaan iskarista vastaan ja mää kiristin. Ylämutterihan kiristyy sitä mutteria vasten millä jousi/iskari paketti kiristetään.
"Huippu ajaa, mut paska omistaa" - sanotaan
Osta siis Alfa ja pistä se vaimos nimiin!

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

14.07.06 tuli iskari ja lähti samantien takaisin... olivat sitten lähettäneet takapään iskarin. :crazyeyes:

Odotus jatkuu ja taisi se kesä mennä jo :x

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

dimmu kirjoitti:...niin kokeilla vaan niistä mikä mahtuu sinne menemään ettei hylsyn ulkoreunat ota vastaan.
Saattaa olla aivan satasistakin kiinni. Kiilloituslaikalla hieman hoikistin yhtä isompaa että saatiin laakerinnavat irti.

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

20.10.06 saapui JO oikea iskunvaimennin. Heti kun ehtii, täytyy ruuvata kiinni, jotta saa auton takaisin halliin odottamaan ensi kesää. Noh, pääsee suoraan jatkamaan siitä hommaa mihin se jäikin. Eipä ole ainakaan likainen alusta :?

jokihai
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 07:46
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokihai »

Vihdoin ehdin laittamaan rekkulatolpan paikalleen. Ensi viikonloppuna kokeillaan vielä ennen talliin ajoa, että kestääkö se myös...

Vastaa Viestiin