Ratti irti

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Ratti irti

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mikä olisi hyvä konsti saada ratti irti 164:stä? Vaikka olen yrittänyt kiskoa rattia ja iskeä samalla keskipulttiin pikkulekalla, niin ei irtoa. :cry:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jos ei normaali konstit auta niin ulosvetäjällä kyllä lähtee.. :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se ratti puree jostain syystä tosi kovaa kiinni. Vaikka olen ottanut omani muutamaan kertaan kiinni ja kiristänyt mutterin suht hellästi, ei se koskaan suostu irtoamaan nätisti.

Pikkuinen ulosvetäjä vaan käyttöön, sillä lähtee näppärästi. Kovin paljon rattia ei kannata repiä, muuten keskiön niittaukset löystyvät ja ratti alkaa säristä ärsyttävästi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Täytyypä käydä ostamassa. Sitten alkaakin purku olla loppusuoralla. Periaatteessa enää ovet jäljellä.

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

kokeile kylmäsprayta ja retkuta

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

alfdats kirjoitti:kokeile kylmäsprayta ja retkuta
juu jos ei sillä lähe niin rälläkkä käteen :shock:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Ulosvetäjällä lähti helposti. Kiitän.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

2TS kirjoitti:Ulosvetäjällä lähti helposti. Kiitän.
no eihän se ollu ees lujas :roll: :wink:

Avatar
Razor
Viestit: 201
Liittynyt: 30 Marras 2003, 23:04
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Razor »

en viittinyt nyt uutta topiccia tehdä kun löysin tämän, eli onko 75:ssa joku kikka miten toi keskiö nyt irtoo? pitääkö jostain hämäräst paikast löysätä jotain, kaikki oleellinen pitäis olla irti, mutta ei irtoo sit mitenkään. ulosvetäjällä ollaa nyt koitettu vääntää mut ei, se levy vaan taipuu siinä keskiössä, wd-40 oon siuhkinu pariin otteeseen siihen mut ei oo vielä ainakaan irronnu.
kuva albumissa varmaan valottaa asiaa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Siis se kuvassa näkyvä pyöreä levy jonka reiästä töötin piuha tulee läpi? Miksi se pitäisi irrottaa?

Edit: Äh joo. Siis se on osa vanhaa ratinnapaa. Olisi pitänyt irrota ihan nätisti ratin mukana, ei se muulla ole kiinni kuin sillä keskimutterilla ja lisäksi minkä verran sitten on jumittanut booreihin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Razor
Viestit: 201
Liittynyt: 30 Marras 2003, 23:04
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Razor »

ok, eli sit se on vaan ihan helvetin hyvin jumissa :-D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei muuta kuin ratti takaisin paikoilleen ja mutteri akselin päähän suojaksi. Sitten ratin säätövipu auki ja jalat tukevasti rintapeltiä vasten,ratista kunnon ote ja nojaat taaksepäin ratin varassa. Tässä vaiheessa joku toinen tulee vasaran ja sopivan lyöntivälineen kanssa ja hutmasee rattiakselin mutteriin mojovan iskun :) Myös ulosvetäjällä voi irrota mutta saattaa rattiin tulla damagea sillä

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Hyvää neuvoa. Nyt kun keksisit vielä, että miten saadaan pyyhkimien mekaniikka ulos. :wink: :mrgreen:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Avatar
Blood And Tears
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Heinä 2004, 00:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Blood And Tears »

Laitat vaan ratin takas paikoilleen ja ulosvetäjää kehiin, lähtee helpoiten eikä tule turhia kolhuja.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ainakin 164:ssa on ratin keskiön pohjalla kaksi kpl:tta M6 reikää mitä minä hyödynsin :wink: . Kaksi kpl:tta M6 kierretankoa ja rauta väliin sekä keskelle rautaa reikä (mutteri alle) ja pultti joka painaa keskelle rattiakselia ja eiku vääntämään :wink: Jouduin tappelemaan aina noiden rattien kanssa ennen kuin tein "erikoistyökalun" nyt on homma helppoa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Razor
Viestit: 201
Liittynyt: 30 Marras 2003, 23:04
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Razor »

joo kyl se nyt lähti ihan ilman rattin takas kiinnityst. Ulosvetäjä siis tuohon levyn reunoihin ja siitä vaan, pikkusen se levy otti itteensä ja taipu reunoist mut pääasia että irtos...
kiitos vaan neuvoista.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

sallimato kirjoitti:Hyvää neuvoa. Nyt kun keksisit vielä, että miten saadaan pyyhkimien mekaniikka ulos. :wink: :mrgreen:
se onkin suurempi juttu :mrgreen: puntari näyttää nyt lähes 20-astetta niin täytyisi olla aika luotettava vihje että menisin kokeilemaan :mrgreen:

sallimato
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Joulu 2003, 13:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sallimato »

Pakkasessa muovi jäykistyy. Moukaria rummulle! :mrgreen:
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72

Vastaa Viestiin