käyntiääni

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
korikorjaus
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:10
Paikkakunta: eepee

käyntiääni

Viesti Kirjoittaja korikorjaus »

onko tämä jts moottorin tyhjäkäyntiääni aina noin"karkea".moni luullut diisseliksi....

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ajoituksenmuunnin sökö tms?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Myyjäliike maksaa jos et ole autoa kauhean kauaa omistanut... Siihen saa "korjaussarjan" varmaan kympilä, mut vaihtotyötä tulee hieman enempi kun täytyy hihnat irroittaa jne. Onko auto hengetön alle 3000rpm? Sen jälkeen se venttiilinmuunnin ei enää olekaan käytössä.
Abarth 500 Esseesse

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Vaikuttaako ajoituksenmuunnin todellakin vain alle 3000 rpm?
Kun pelkkä teho ei riitä!

korikorjaus
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Touko 2006, 20:10
Paikkakunta: eepee

Viesti Kirjoittaja korikorjaus »

sitäpä ittekkin epäilin..

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jarama kirjoitti:Vaikuttaako ajoituksenmuunnin todellakin vain alle 3000 rpm?
Jees, ja sen jälkeen on sama onko se kunnossa vai ei. Toiminee öljynpaineella ja tarkoituksena lisätä alavääntöä. Näin ollen jos on paljon kaupungissa ajoa niin meinaa kulutus nousta entisestään. Minulla edellisessä 156ssa (2.0) vaikutus oli sivistyneen käyntiäänen lisäksi yli litran pienentynyt kulutus. Jos muunnin on totaalisen sökö, niin tapahtuu kunnon piristyminen kun tulee toi 3000rpm täyteen...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mites se oli silloin, kun nämä oireet ovat auton ollessa kylmä. Eli kulku heikohkoa alle 3000 rpm ja sitten nykäys, kun kulku normalisoituu. Tähän asti ajatellut sen olevan ominaisuus.. :roll:
Niin, ja mistäs keleestä se johtui?
Senza cuore saremmo solo macchine

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Se taas oli muistaakseni joku softa-juttu. Eli oisko ollut et softa rajoittaa tehoa kunnes kone on lämmin. Säästää myllyä ja luontoa. En ole 100% varma mut ominaisuus se on sillä niin monelta olen saman kuullut.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep. Niin muistelinkin.
Kiitokset taas Alfa-tukimiehelle.. :wink:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

m.sa kirjoitti:Se taas oli muistaakseni joku softa-juttu. Eli oisko ollut et softa rajoittaa tehoa kunnes kone on lämmin. Säästää myllyä ja luontoa. En ole 100% varma mut ominaisuus se on sillä niin monelta olen saman kuullut.
Juurikin näin. aiheesta on juttua alfa156.netissä.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Minun tessuni tekee juuri noin eli 3000 rpm kohdalla todellakin nykäisee ja sitä ennen mielestäni melko hengetön. Ja tuli kokeiltua myös niin että ajoin ilman tätä solenoidin piuhaa ja ei vaikutusta. Eli itsellä taitaa siis todellakin se olla rikki.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Jatketaan tähän samaan, kun mulla JTS:n käyntiääni koostuu kiihdytettäessä lähinnä "sähköisestä" vinkunasta ja tyhjäkäynnillä taas vikisee. Vinkuna kuuluu parhaiten kiihdytyksissä ja yli 2500rpm, mutta sirkuttava varpusparvi konehuoneessa kuuluu lähinnä vain tyhjäkäynnillä. Mikähän siellä pitää meteliä? Jakohihna kuulemma vaihdettu pari tuhatta sitten. Muuten käy nätisti ja tasaisesti. Ja kuten asiaan kuuluu niin aina välillä ei kuulu mitään ylimääräistä...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mullakin pitää sellasta vinkumista kiihdytettäessä... varsinkin jos kone on kylmä...

Edellinen TS piti suhteellisen kovaa vinkuvaa ääntä kokoajan, kunnes vaihdatin hihnan!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Mullakin pitää sellasta vinkumista kiihdytettäessä... varsinkin jos kone on kylmä...
Joo, se tuntuu hiukan rauhoittuvan paikkojen lämmettyä. Varmaan kuului ostohintaan myös tuo ominaisuus. :?

Mutta entäs se sirkutus? Ei kuulosta ehkä niinkään hihnalta vaan ehkä pikemminkin kuivalta laakerilta. Tai sitten ei.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Mutta entäs se sirkutus? Ei kuulosta ehkä niinkään hihnalta vaan ehkä pikemminkin kuivalta laakerilta. Tai sitten ei.
Sirkutus on nyt aika infernaalista ja auto kuulostaa välillä vanhalta kupla volkkarilta. Välillä taas ei kuulu mitään. Sirkutus katoaa yli 3000 kierroksen jälkeen. Onko arvon asiantuntijoilla kokemusta että mikä rulla tai hihna se voisi olla? Ja kykeneekö sille mitään itse tekemään?

Vastaa Viestiin