Kytkinkö menossa?
Valvoja: Moderators
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Kytkinkö menossa?
No nytkö ne suuremmat ongelmat sitten alkoivat...
Yhtäkkiä ja varoituksetta alkoi nimittäin kytkinpoljin tuntuvasti täristä. Se tärisee yläasennossa tai puoliväliin painettuna moottorin kierrosnopeuden tahtiin. Tärinää säestää myös tyhjäkäynnillä auton ulkopuolelle kuuluva kalkatus. Alas polkaistuna sekä tärinä että ääni häviävät. Kytkin kuitenkin toimii normaalisti ja kaikki vaihteetkin sujahtavat silmään yhtä liukkaasti kuin ennenkin. Jotain on kuitenkin vialla?
Yhtäkkiä ja varoituksetta alkoi nimittäin kytkinpoljin tuntuvasti täristä. Se tärisee yläasennossa tai puoliväliin painettuna moottorin kierrosnopeuden tahtiin. Tärinää säestää myös tyhjäkäynnillä auton ulkopuolelle kuuluva kalkatus. Alas polkaistuna sekä tärinä että ääni häviävät. Kytkin kuitenkin toimii normaalisti ja kaikki vaihteetkin sujahtavat silmään yhtä liukkaasti kuin ennenkin. Jotain on kuitenkin vialla?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Löysinkin sun tarinasi heti, kun foorumi lakkasi jumittamasta. Oireet vaikuttaa kovin samanlaisilta. Selvisit tosiaan kytkinremontista Muukkosella 600 eurolla kokonaisuudessaan? Tuohan vaikuttaa peräti "kohtuulliselta" siihen nähden, mihin jo tässä henkisesti valmistauduin.Cuore Sportivo kirjoitti:Mulla teki 156 2,5:ssa ihan samaa. Eikä aikaakaan, kun kytkin oli käyttökelvoton.
Pitänee metsästää edullisin kytkinpaketti ja kysellä vielä lähipajojen hinta-arvioita. Kyllä tuo joka tapauksessa aika selvältä tapaukselta näyttää. Ei siitä varmaan millään "vähän CRC:tä sinne-tänne" -tyyppisellä toivottomuudella miksikään parane.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
toisesta topicista lainattua
edit: tuossa topicci http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... =borg+beck90 kirjoitti:vinkkinä vielä että kestävin paketti alfaan on Bork&Beck..muut ovat vähän niin ja näin
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Tuskin tuo Borg&Beck ainakaan huonompi voi olla kuin alkuperäinen! Tilasin sen Heikalta. Vielä pitäisi löytää sopiva paja. Muukkonen tekisi duunin edullisesti, mutta säästöt kuluvat kyllä valtavaan ajomatkaan, jonka aikana voi vielä kytkin nolosti tehdä täyden tenän. Nokian Autotalo ei aivan yhtä edullisesti luvannut, mutta se olisi ainakin lähempänä...V6 kirjoitti:alkuperäinen taitaa olla valeo, yritin ettiä tuota Bork&Beckiä muilta foorumeilta muttei oikein löytynyt mitään.
Onkohan tuo kytkimen vaihto jotain rakettitiedettä, vai pystyykö siihen mikä nyrkkipaja vain?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Ei suostunu Hilvola ottaan moista projektia. Kuulemma kakslitrasenkin kytkinremppa on niin kivulias...Kaalipata kirjoitti:Hilvola & Salminen Sammonkadulla on ainaskin joskus moisen operaation suorittanut, kantsii kysellä sieltäkin...
Edit: Taisivat muuten joskus kieltäytyä myös V6:n jakopääremontista.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Bork & Beck kytkimet ovat nykyään Delphi merkkisiä..
valmistajan sivut: http://pss.delphi.com/
suomen maahantuojan sivut: http://www.hlgroup.fi/
valmistajan sivut: http://pss.delphi.com/
suomen maahantuojan sivut: http://www.hlgroup.fi/
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no sitten uskaltaa ostaa ainakin sacshin... löytyyhän noita B&b.n tekemiä varmaan monen merkin takaa kun kerta emofirma delphi mainostaa itseään maailman suurimmaksi aftermarket osien valmistajaksi..
Viimeksi muokannut 90, 30 Touko 2006, 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Samaa sanoi tuosta kytkinrempasta. Toisaalta hyvä, että kieltäytyvät heti alkuunsa, jos vaihtoehtona on se, että homma menee pieleen, tai että siihen tuhrautuu päiväkaupalla aikaa.Laku kirjoitti:Kyselin alustavasti - tosin matkaa vielä jäljellä - eivät ota V6 jakopäätä tehtäväksi, on kuulemma liian työläs.
Ensi viikolla nähdään, miten Delphin/Borg&Beckin kytkin pelaa. Viikon tässä joutuu kärvisteleen ilman autoa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Tällä viikolla vien auton Nokian autotaloon.Antero kirjoitti:Missä Pablo kävit kytkinremontin teettämässä?
Omassa 156 2.0 TS -99 n. 115 tkm ajetussa Alfassani kytkin tärisee , kun sen painaa pohjaan. Taitaa olla myös kytkínremontti tulossa.
Sulla siis kytkin tärisee pohjassa, mulla ylhäällä. :o Toimiiko kytkin muuten normaalisti, irroittaako kokonaan? Entä täriseekö yhtään yläasennossa?
Joo, eli kun kytkimen painaa pohjaan ja vapauttaa, niin ylösnousun aikana kytkin tärisee jalkaa vasten. Ei tärise yhtään yläasennossa. Kytkimessä on kyllä "tyhjää" yläasennossa.
Lisäksi viime talvena ilmeisesti kytkimen painelaakeri varoitteli itsestään vinkumalla kovalla pakkasella ja kylmällä koneella.
Kytkin toimii muuten normaalisti mutta tuo tärinä häiritsee. Ehdin jo kysyä paikallisesta autovaraosaliikkeestä kytkinpaketin hintaa, 250 euroa.
Kuinka paljon Nokian Autotalo veloittaa ko. remontista?
Lisäksi viime talvena ilmeisesti kytkimen painelaakeri varoitteli itsestään vinkumalla kovalla pakkasella ja kylmällä koneella.
Kytkin toimii muuten normaalisti mutta tuo tärinä häiritsee. Ehdin jo kysyä paikallisesta autovaraosaliikkeestä kytkinpaketin hintaa, 250 euroa.
Kuinka paljon Nokian Autotalo veloittaa ko. remontista?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Eli kytkin tärisee nimenomaan luistattaessa? Mullakin oli jonkinlaista ravistusta havaittavissa ryömitellessä ennen, kuin jatkuva tärinä alkoi.Antero kirjoitti:Joo, eli kun kytkimen painaa pohjaan ja vapauttaa, niin ylösnousun aikana kytkin tärisee jalkaa vasten. Ei tärise yhtään yläasennossa. Kytkimessä on kyllä "tyhjää" yläasennossa.
Kytkin toimii muuten normaalisti mutta tuo tärinä häiritsee. Ehdin jo kysyä paikallisesta autovaraosaliikkeestä kytkinpaketin hintaa, 250 euroa.
Kuinka paljon Nokian Autotalo veloittaa ko. remontista?
Kannattaa kysyä kytkinpakettia myös Ricambi Heikalta. Ainakin kutoskoneiseen kytkin irtosi sieltä varsin siedettävään hintaan.
Tarkan hinnan rempalle saan vasta ylihuomenna, kun tuntiveloituksella kuitenkin mennään. Nopeiten homman on luvannut tehdä Muukkonen (5-6 tuntia), mutta useimmat (kuten Nokian autotalo) ovat puhuneet ennemminkin 7-8 tunnista, kun kyseessä on V6:n kytkin. Olisko TS:ään homma vähän helpompi?
Ko. vinkuminen ilmeni kun kytkimen painoi pohjaan.Uskaltaisin väittää että vinkujana oli ohjaustehostimen pumppu, eikä painelaakeri
Juuri näin. Se tärinä ei ole isoa, mutta sen huomaa ja sitä ei ole ennen ollut.Eli kytkin tärisee nimenomaan luistattaessa? Mullakin oli jonkinlaista ravistusta havaittavissa ryömitellessä ennen, kuin jatkuva tärinä alkoi.
Korjataan kytkinpaketin hinnaksi n. 340 euroa sisältäen painelaakerin .
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Nyt se kytkin on sitten vaihdettu. On kuin eri autosta! Ihan hillittömästi entistä kevyempi, vaikkei sentään ihan mikään japsiletku. Laatikon ihmeellinen kalkatuskin tuntui vaimenneen uusien öljyjen (Tutela Matryx) myötä, mutta sitä pitänee vielä tarkkailla. Kalliiksi tuli, mutta nyt taas jo hieman jaksaa hymyilyttää...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Palvelun laatuun ja työn tulokseen olen ainakin oikein tyytyväinen. Kolme kertaa olen siellä tähän mennessä autoani käyttänyt, ja aina on jäänyt ihan luottavainen fiilis siitä, että homma hoituu. Osaamista siis löytyy. Mutta täytyy kyllä myös sanoa, että eihän tuo mikään maailman halvin paja ole - ainakin jos tällaisista isoista, ei ihan rutiininomaisista remonteista puhutaan. Toisaalta, halvempi se on kuin DA, ja lähempänä kuin Muukkonen...Epezi kirjoitti:Kerros nyt kokemukset Nokian Autotalosta
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Niin vissiin tekevät. Mä tosin vein sinne lähes kaiken tarvittavan itse, joten tässä tapauksessa hinta muodostui lähinnä työstä + pikkutilpehööristä. Vähän turhan kauan mielestäni sitä kytkintä räpläsivät, jos vertaa esimerkiksi siihen, miten nopeasti Muukkonen lupasi homman hoitaa. Toisaalta, eivät he alkujaankaan luvanneet sitä yhtä nopeasti tehdä.Epezi kirjoitti:Vähän samat kokemukset. Tietääkseni hakevat ison osan varaosista deltasta joten arvatakin saattaa että hintaa saattaa tulla.
Joka tapauksessa olen nyt ihan tyytyväinen ja varmastikin aion asioida siellä jatkossakin. Mukavia ja osaavia sällejä ovat kumminkin.
Edit: Siellä näytti olevan autoani pois hakemassa toinenkin hopeinen 156, messevät vanteet ja kaikki. Olikohan foorumilaisia?
Viimeksi muokannut Pablo Honey, 09 Kesä 2006, 12:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mä olen kans kolmesti kyseisessä puljussa asioinut. Kahdella kerralla ihan tyytyväinen olen ollut. Sillä yhdellä kerralla vaihdattivat termarin turhaan kun koneessa oli lämpenemisongelmaa. Eihän se vika siinä ollu kuten itsekin epäilin. Tosiaan hakevat DA:sta osia, joten kannattaa itse hommata tarvittavat osat jostain ennen kuin vie autonsa sinne.
Mites toi on pelannu?Pablo Honey kirjoitti:Heikalta kyselin kytkinpaketteja ja Delphin (Borg & Beck) paketti maksaisi 280€...Nyt se kytkin on sitten vaihdettu.
Ois itelläkin kohta edessä kytkimen vaihto. Tietääkös joku miten Heikan ja Muukkosen (428e) kytkinpaketit eroavat toisistaan muuten kuin hinnan suhteen?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Vaihdettiinko asetelma+levy+painelaakeri? Soitin eilen Milanoon ja sieltä väitettiin, että painelaakeria ei saa erillisenä, vaan joutuu vaihtamaan työsylinterin+laakerin hintaan 200 €. Tästähän tulisi jo huomatava lisä tuohon remppaan....
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Minulle kyllä vaihdettiin vain tuo kytkinpaketti. Tiedä sitten onko 147:n kytkimen kanssa jotain omia erikoisvaatimuksia. Kannattanee kysellä jostain muualtakin (esim. Muukkoselta).Kirkinen kirjoitti:Vaihdettiinko asetelma+levy+painelaakeri? Soitin eilen Milanoon ja sieltä väitettiin, että painelaakeria ei saa erillisenä, vaan joutuu vaihtamaan työsylinterin+laakerin hintaan 200 €. Tästähän tulisi jo huomatava lisä tuohon remppaan....