Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!
Valvoja: Moderators
Näin puolitoista tuntia sitten 159 SW:n livenä. Oli erittäin hyvän näköinen. Huomattavasti parempi perä, kuin sedanissa. Rekan lavalla oli matkalla Jyväskylässä 159 sedanin ja sekalaisen seurakunnan muita autoja kanssa. Oliko tuo Suomen ensimmäisiä, vai onko niitä jo jossain Deltassa pällisteltävänä?
Autokuume alkaa pikkuhiljaa nousemaan.
Autokuume alkaa pikkuhiljaa nousemaan.
Jep jep, jatketaas tähän ketjuun, nyt kun tuli eilen DA:n kutsuun tartuttua ja 159SW:n esittelyssä käytyä. Kokeilin niin 2.2JTS:n kuin 2.4JTDm:nkin.
Noista kahdesta taitaisin ottaa dieselin. Turboviive siinä oli kyllä huomattava, eli jos iski paikoiltaan tallan pohjaan niin hetkeen ei tapahtunut yhtään mitään. Mutta sitten kyllä mentiin ihan mukavaa kyytiä. Diesel on toki diesel, eli korkeammilla kierroksilla meno sitten taas hyytyy ja vaihteita saa käytellä vähän tiuhempaan kuin bensakoneella. Mutta kyllä siihen tottuisi. Samoin kun ääneen ja massiivisuuteen - joista täytyy sanoa, että välillä oli olo kuin olisi ajellut mersulla tai Audilla; ei tullut mieleen että tällä autolla lähtisi minnekään radalle kieputtelemaan. Mutta eipä minulla muutenkaan ole ollut tapana
JTS väänsi sitten alhaalta paremmin, mutta muuten ei vaikuttanut miltään tykiltä - ihan OK, hyvin liikkui mutta ei aiheuttanut isompia säväreitä. Ohjaus tuntui omituiselta: keskialueella tuntui reilusti klappia mikä on Alfalle minusta vakava puute. Tiedä häntä sitten - renkaat olivat 16" ja 215mm eli eivät nyt ihan kapeat kumminkaan, jos kohta dieselissä taisi olla 225. Ja kolmosvaihteella jossain 3000rpm ylöspäin alkoi moottoritilasta kuulua ihmeellinen jurina - vähän kuin joku pumppu tai muu olisi kuulunut sisälle asti. Ei hyvä.
Sisustuksen laatu oli minusta parantunut 156:n päiviin nähden (vaikka joku toista ehti jo väittää) - paikallaan ollessa tai huonohkolla asfaltillakaan ei mikään paikka hirveästi nitissyt tai rämissyt. Mutta mukulakivetyksellä paljastui, että ei tässä edelleenkään saksalaisella ajeta - takakontin suunnalta kuului pientä räminää ja JTS:ssä kuului jonkun oven suunnalta töyssyssä kolaus. Lisäksi siinä oli jokin ihmeellinen verhoilun osa, johon kaasulta jarrulle jalkaa siirtäessä kengän kärki tökkäsi aina. Oli pari kertaa vaaratilanne lähellä ennen kuin oppi miten jalkaa siirtää. Dieselissä en vastaavaa huomannut - voi olla että kyseessä oli joku yksilövika, tai sitten istuma-asento oli vain eri.
Ai niin - ja dieselissä vinkuivat jarrut. Mikä on ainakin Oulun DA:n huoltopuolelle sitten korjaamaton paikka. Olen 156:n eri huolloissa aina maininnut vikisevistä jarruista, ja neljä kertaa niitä on tähän asti korjailtu, vailla suurempaa menestystä. Onneksi tuli kesä niin vikinä on satunnaisempaa. Mutta silti: ilmeisesti vinkuvat jarrut ovat italialaisen autoteknologian suuria mysteerejä joita ei vain voi korjata. Olen kyllä yrittänyt tiukempia jarrutuksiakin, pitänee tässä kesän mittaan taas kokeilla olisiko apua.
Summa summarum: jos nykyinen auto ei olisi jo Alfa (ja jos DA:n huolto ei olisi jo valmiiksi ajanut sisään ajatusta että muitakin merkkejä kannattaa harkita), niin ehkä 159:stä olisi jäänyt positiivisempi kuva. Hienohan se on, ja 156:sta on tosiaan laatupuolella ja jämäkkyydessä kuitenkin selvää parannusta tapahtunut. Mutta täytyy sanoa, että kun oman SW:n puikkoihin taas hyppäsin, niin napakampi vaihdelaatikko oli ainut mitä jäi 159:stä selvästi kaipaamaan.
Noista kahdesta taitaisin ottaa dieselin. Turboviive siinä oli kyllä huomattava, eli jos iski paikoiltaan tallan pohjaan niin hetkeen ei tapahtunut yhtään mitään. Mutta sitten kyllä mentiin ihan mukavaa kyytiä. Diesel on toki diesel, eli korkeammilla kierroksilla meno sitten taas hyytyy ja vaihteita saa käytellä vähän tiuhempaan kuin bensakoneella. Mutta kyllä siihen tottuisi. Samoin kun ääneen ja massiivisuuteen - joista täytyy sanoa, että välillä oli olo kuin olisi ajellut mersulla tai Audilla; ei tullut mieleen että tällä autolla lähtisi minnekään radalle kieputtelemaan. Mutta eipä minulla muutenkaan ole ollut tapana
JTS väänsi sitten alhaalta paremmin, mutta muuten ei vaikuttanut miltään tykiltä - ihan OK, hyvin liikkui mutta ei aiheuttanut isompia säväreitä. Ohjaus tuntui omituiselta: keskialueella tuntui reilusti klappia mikä on Alfalle minusta vakava puute. Tiedä häntä sitten - renkaat olivat 16" ja 215mm eli eivät nyt ihan kapeat kumminkaan, jos kohta dieselissä taisi olla 225. Ja kolmosvaihteella jossain 3000rpm ylöspäin alkoi moottoritilasta kuulua ihmeellinen jurina - vähän kuin joku pumppu tai muu olisi kuulunut sisälle asti. Ei hyvä.
Sisustuksen laatu oli minusta parantunut 156:n päiviin nähden (vaikka joku toista ehti jo väittää) - paikallaan ollessa tai huonohkolla asfaltillakaan ei mikään paikka hirveästi nitissyt tai rämissyt. Mutta mukulakivetyksellä paljastui, että ei tässä edelleenkään saksalaisella ajeta - takakontin suunnalta kuului pientä räminää ja JTS:ssä kuului jonkun oven suunnalta töyssyssä kolaus. Lisäksi siinä oli jokin ihmeellinen verhoilun osa, johon kaasulta jarrulle jalkaa siirtäessä kengän kärki tökkäsi aina. Oli pari kertaa vaaratilanne lähellä ennen kuin oppi miten jalkaa siirtää. Dieselissä en vastaavaa huomannut - voi olla että kyseessä oli joku yksilövika, tai sitten istuma-asento oli vain eri.
Ai niin - ja dieselissä vinkuivat jarrut. Mikä on ainakin Oulun DA:n huoltopuolelle sitten korjaamaton paikka. Olen 156:n eri huolloissa aina maininnut vikisevistä jarruista, ja neljä kertaa niitä on tähän asti korjailtu, vailla suurempaa menestystä. Onneksi tuli kesä niin vikinä on satunnaisempaa. Mutta silti: ilmeisesti vinkuvat jarrut ovat italialaisen autoteknologian suuria mysteerejä joita ei vain voi korjata. Olen kyllä yrittänyt tiukempia jarrutuksiakin, pitänee tässä kesän mittaan taas kokeilla olisiko apua.
Summa summarum: jos nykyinen auto ei olisi jo Alfa (ja jos DA:n huolto ei olisi jo valmiiksi ajanut sisään ajatusta että muitakin merkkejä kannattaa harkita), niin ehkä 159:stä olisi jäänyt positiivisempi kuva. Hienohan se on, ja 156:sta on tosiaan laatupuolella ja jämäkkyydessä kuitenkin selvää parannusta tapahtunut. Mutta täytyy sanoa, että kun oman SW:n puikkoihin taas hyppäsin, niin napakampi vaihdelaatikko oli ainut mitä jäi 159:stä selvästi kaipaamaan.
Viimeksi muokannut sami_r, 04 Elo 2006, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No Oulussa mekaanikkona toimineena: On ne vikisevät jarrut muillakin merkeillä ongelma, varsinkin kaupunkiajossa. Korjauksena, ihan tehtaanohjeilla, jarrupaloihin voimakkaat viisteet ja keskelle palaa ura. Vikinä loppuu/vähenee.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Käväisin pikaisella puolentunnin koeajolla 2,2JTS sedanilla. Selvästi tuntui isommalta kuin 156. Toisaalta se on hyvä asia, mutta pikkutiellä 156 on selvästi hauskempi, etenkin nyt kun on taas kesäkumit alla.
Moottori tuntui alimitoitetulta korin massaan nähden. Kaasua kun painoi, mitään ei tapahtunut. Kutoskoneen jäljiltä, kuulosti nuo äänet onnettomilta, eikä tehnyt mieli moottoria vedättää yli neljäntonnin. Stereoille oli siis käyttöä, toisin kuin nykyisessä autossani.
Sen verran nuo isommat tilat kuitenkin houkuttaa, että jos välirahasta 3.2:een päästään yhteisymmärrykseen, täytyy sellainen tilata. Saapi nähdä mitä Delta tarjoaa. Bemariin vaihtaessa ei olisi kovin kummoisesti irronnut.
Moottori tuntui alimitoitetulta korin massaan nähden. Kaasua kun painoi, mitään ei tapahtunut. Kutoskoneen jäljiltä, kuulosti nuo äänet onnettomilta, eikä tehnyt mieli moottoria vedättää yli neljäntonnin. Stereoille oli siis käyttöä, toisin kuin nykyisessä autossani.
Sen verran nuo isommat tilat kuitenkin houkuttaa, että jos välirahasta 3.2:een päästään yhteisymmärrykseen, täytyy sellainen tilata. Saapi nähdä mitä Delta tarjoaa. Bemariin vaihtaessa ei olisi kovin kummoisesti irronnut.
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Eilen oli Konalan Deltassa sellainen koeajoilta ja pientä purtavaa tyyppinen tilaisuus.
Onnistuin koeajamaan sekä 2.2JTS, että 2.4JTDm Sportwagonit.
Tosin koeajolenkkien pituus oli noin 15 min, joten ei ole mitään syvää analyysia tiedossa. Osittain samaa toistoa, kuin aiemmissakin kommenteissa.
Yleistä:
Selkeästi isompi, kuin 156.
Varsinkin tavaratila vaikutti suorastaan tilavalta verrattuna 156 SW:hen. Nostokorkeus taitaa olla vielä isompi, kuin 156:ssa.
Kuskin paikalla oli helpompi löytää ajoasento. Penkkiä ei tarvinut vetää edes takimmaiseen asentoon, toisin kuin 156:ssa.
Penkit oli selkeästi "leveämmät". Sivuttaistuki oli huonompi, kuin 156:ssa. Muuten ihan hyvät.
Sisusta oli ihan siisti, mutta jotenkin silmä on tottunut 156:n kojelautaan, johon verrattuna uusi näyttää jotenkin tavalliselta. Ei se nyt ihan vielä Toyota ole, mutta...
Vaalea sisustus ei mielestäni sopinut. Musta Alfatex oli parempi. Yhdessä mallissa oli sellainen yhdistelmä mustaa ja vaaleaa. Sekin oli ihan hieno.
2.2JTS vs 2.4JTDm
Numeroiden mukaan dieselin pitäisi olla rivakampi, mutta fiilispohjalta ei isoa eroa ollut.
Bensakoneen kierrosalue on paremmin käytettävissä. Dieselissä aika lyhyt alue, jolla tehoa todella irtoaa. Toki koko ajan on molemmissa aika hyvä vääntö.
Ehkä pienellä totuttelulla dieselistä saisi enemmän irti.
Oma valintani kääntyisi tällä hetkellä bensakoneen puolelle.
Ihan hieno autohan tuo 159 on. Sportwagoni miellyttää silmää ja tuntuu ihan näppärältä. Mitään suurta autokuumetta ei kuitenkaan (vielä) syttynyt.
-tommi
PS. laimeat fiilikset 159:n suhteen voi osittain johtua siitä, että koeajoin samalla keikalla GT 3.2:n. Se kyllä sytytti. Nyt vaan jostain muutama kymppi ylimääräistä rahaa...
Onnistuin koeajamaan sekä 2.2JTS, että 2.4JTDm Sportwagonit.
Tosin koeajolenkkien pituus oli noin 15 min, joten ei ole mitään syvää analyysia tiedossa. Osittain samaa toistoa, kuin aiemmissakin kommenteissa.
Yleistä:
Selkeästi isompi, kuin 156.
Varsinkin tavaratila vaikutti suorastaan tilavalta verrattuna 156 SW:hen. Nostokorkeus taitaa olla vielä isompi, kuin 156:ssa.
Kuskin paikalla oli helpompi löytää ajoasento. Penkkiä ei tarvinut vetää edes takimmaiseen asentoon, toisin kuin 156:ssa.
Penkit oli selkeästi "leveämmät". Sivuttaistuki oli huonompi, kuin 156:ssa. Muuten ihan hyvät.
Sisusta oli ihan siisti, mutta jotenkin silmä on tottunut 156:n kojelautaan, johon verrattuna uusi näyttää jotenkin tavalliselta. Ei se nyt ihan vielä Toyota ole, mutta...
Vaalea sisustus ei mielestäni sopinut. Musta Alfatex oli parempi. Yhdessä mallissa oli sellainen yhdistelmä mustaa ja vaaleaa. Sekin oli ihan hieno.
2.2JTS vs 2.4JTDm
Numeroiden mukaan dieselin pitäisi olla rivakampi, mutta fiilispohjalta ei isoa eroa ollut.
Bensakoneen kierrosalue on paremmin käytettävissä. Dieselissä aika lyhyt alue, jolla tehoa todella irtoaa. Toki koko ajan on molemmissa aika hyvä vääntö.
Ehkä pienellä totuttelulla dieselistä saisi enemmän irti.
Oma valintani kääntyisi tällä hetkellä bensakoneen puolelle.
Ihan hieno autohan tuo 159 on. Sportwagoni miellyttää silmää ja tuntuu ihan näppärältä. Mitään suurta autokuumetta ei kuitenkaan (vielä) syttynyt.
-tommi
PS. laimeat fiilikset 159:n suhteen voi osittain johtua siitä, että koeajoin samalla keikalla GT 3.2:n. Se kyllä sytytti. Nyt vaan jostain muutama kymppi ylimääräistä rahaa...
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Kävin tänään ajamassa hieman perusteellisemmin (30 min / auto) Alfa 159:n. Ajoin ensin 159 2.4 JTDm SW ja heti perään 159 2.2 JTS.
159 2.4 JTDm SW
Plussat:
- hieno keula
- kiihtyy hyvin pienillä nopeuksilla
- merkissä lukee Alfa Romeo
Miinukset:
- Ajettavuudessa tuntuu auton paino ja erityisesti raskas keula. Hyvin erilainen ajettava verrattuna kaikkiin tähän asti ajamaani Alfa Romeoihin. Raskas etupää varastaa shown.
- Rengasmelu!!! 156 on selkeästi hiljaisempi rengasääniltään. 159:n rengasäänet on aika lähellä Punton tasoa. Osa 1700+ kg painosta olisi voitu käyttää tämän ongelman korjaamiseen.
- Etupenkit lienee tehty tuleevaa USA:n vientiä silmälläpitäen; mahtuu isompikin ihminen istumaan ilman että alkaa ahistamaan. Leveyttä riittää, mutta sivuttaistuki on unohdettu täysin.
- Farmarimallin peräosa tavanomaisen näköinen. 156 Sportwagon on mielestäni suhteessa paljon paremman näköinen.
Yhteenveto:
- "Ei kiitos, olen vaan katselemassa"
159 2.2 JTS.
Plussat:
- Tuntui keveältä ja ketterältä JTDm SW:n jälkeen.
- Sedan omasta mielestäni ehdottomasti paremman näköinen kuin farmari.
- Jakopää ketjulla
Miinukset:
- moottori OK, mutta Alfalla tyypillinen "loppukiekaisu" puuttuu. 5000+ kierroksilla vääntö loppuu ja käyntiääni muuttuu karkeaksi. Ilmiö on tuttu tavis-autoista, mutta ei kuulu Alfa Romeoon. Italialaisen auton moottori pitäisi vain petrata kun kierrokset lisääntyy.
- RENGASMELU. Hyvät stereot on tässä autossa tarpeen.
- 70 kiloa elopainoa nykyisen lisäksi, niin varmaan penkit tuntuisi istuvilta. Sporttipenkki-optio olisi enemmän kuin tarpeen.
Yhteenveto:
- Ulkonäön puolesta mielummin 159 sedan kuin farmari.
- Mielummin bensa kuin diesel. Kyse ei ole tässä tapauksessa itse moottorista, vaan ajettavuudesta..
Huikea ero siihen verrattuna siihen kun ajoin ensimmäistä kertaa nykyisellä autollani. Koeajon seurauksena Alfa155-omistajan posket punotti innostuksesta ja mielessä pyöri "tällainen on pakko saada". Kahden eri 159:n pikatestin jälkeen oma biili tuntuu urheilulliselta ja suorastaan eksoottiselta.
159 on varmasti hyvä auto, mutta vähän "tavis" fiilis sillä ajaessa tulee. Auto on komea, mutta suuri paino ja "ihan OK" moottorit eivät kauheasti tuota elämyksiä. Toivottavasti 159 V6 3.2 Q4 vastaa paremmin odotuksia kuin nämä kaksi.
159 2.4 JTDm SW
Plussat:
- hieno keula
- kiihtyy hyvin pienillä nopeuksilla
- merkissä lukee Alfa Romeo
Miinukset:
- Ajettavuudessa tuntuu auton paino ja erityisesti raskas keula. Hyvin erilainen ajettava verrattuna kaikkiin tähän asti ajamaani Alfa Romeoihin. Raskas etupää varastaa shown.
- Rengasmelu!!! 156 on selkeästi hiljaisempi rengasääniltään. 159:n rengasäänet on aika lähellä Punton tasoa. Osa 1700+ kg painosta olisi voitu käyttää tämän ongelman korjaamiseen.
- Etupenkit lienee tehty tuleevaa USA:n vientiä silmälläpitäen; mahtuu isompikin ihminen istumaan ilman että alkaa ahistamaan. Leveyttä riittää, mutta sivuttaistuki on unohdettu täysin.
- Farmarimallin peräosa tavanomaisen näköinen. 156 Sportwagon on mielestäni suhteessa paljon paremman näköinen.
Yhteenveto:
- "Ei kiitos, olen vaan katselemassa"
159 2.2 JTS.
Plussat:
- Tuntui keveältä ja ketterältä JTDm SW:n jälkeen.
- Sedan omasta mielestäni ehdottomasti paremman näköinen kuin farmari.
- Jakopää ketjulla
Miinukset:
- moottori OK, mutta Alfalla tyypillinen "loppukiekaisu" puuttuu. 5000+ kierroksilla vääntö loppuu ja käyntiääni muuttuu karkeaksi. Ilmiö on tuttu tavis-autoista, mutta ei kuulu Alfa Romeoon. Italialaisen auton moottori pitäisi vain petrata kun kierrokset lisääntyy.
- RENGASMELU. Hyvät stereot on tässä autossa tarpeen.
- 70 kiloa elopainoa nykyisen lisäksi, niin varmaan penkit tuntuisi istuvilta. Sporttipenkki-optio olisi enemmän kuin tarpeen.
Yhteenveto:
- Ulkonäön puolesta mielummin 159 sedan kuin farmari.
- Mielummin bensa kuin diesel. Kyse ei ole tässä tapauksessa itse moottorista, vaan ajettavuudesta..
Huikea ero siihen verrattuna siihen kun ajoin ensimmäistä kertaa nykyisellä autollani. Koeajon seurauksena Alfa155-omistajan posket punotti innostuksesta ja mielessä pyöri "tällainen on pakko saada". Kahden eri 159:n pikatestin jälkeen oma biili tuntuu urheilulliselta ja suorastaan eksoottiselta.
159 on varmasti hyvä auto, mutta vähän "tavis" fiilis sillä ajaessa tulee. Auto on komea, mutta suuri paino ja "ihan OK" moottorit eivät kauheasti tuota elämyksiä. Toivottavasti 159 V6 3.2 Q4 vastaa paremmin odotuksia kuin nämä kaksi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
156156 kiteytti kyllä erittäin hyvin olennaisen.
3,2 Q4 on mielestäni saanut pääsääntöisesti hyvän vastaanoton ulkomaisissa lehdissä. AMS tosin rankaisi kovalla kädellä hurjaa testikulutusta eikä välttämättä ihan aiheetta. Koeajetussa JTS V6 farkussa saatiin suureeksi oikeasti melkoinen 15,6 l/100km!!!
Tällaisen nautintolaitteen ostajalle kulutuksella tuskin on kovin paljon merkitystä mutta jo Breran kohdalla itseä ihmetytti harvinaisen korkea (15,9 l) lukema.
Joojoo, herrasmiehet eivät hintoja kysele mutta silti kulutus on törkeän iso! yhdistetyksi kulutukseksi kun lupaavat 159:lle 11,6 l/100 km. (mikä ei tietysti sinällään vastaa mitään testikulutusta...mutta silti.)
3,2 Q4 on mielestäni saanut pääsääntöisesti hyvän vastaanoton ulkomaisissa lehdissä. AMS tosin rankaisi kovalla kädellä hurjaa testikulutusta eikä välttämättä ihan aiheetta. Koeajetussa JTS V6 farkussa saatiin suureeksi oikeasti melkoinen 15,6 l/100km!!!
Tällaisen nautintolaitteen ostajalle kulutuksella tuskin on kovin paljon merkitystä mutta jo Breran kohdalla itseä ihmetytti harvinaisen korkea (15,9 l) lukema.
Joojoo, herrasmiehet eivät hintoja kysele mutta silti kulutus on törkeän iso! yhdistetyksi kulutukseksi kun lupaavat 159:lle 11,6 l/100 km. (mikä ei tietysti sinällään vastaa mitään testikulutusta...mutta silti.)
Kävin vielä uudestaan kokeilemassa 159 2.2:sta tällä kertaa SW:tä .
En kyllä keksi mitään syytä pistää 20.000 € rahaa autoni lisäksi vaihtaa tähän tussuttimeen.
Vaikka olikin kepillä vispattavaa mallia, niin johonkin vaan hukkuu sporttisuus verrattuna omaan tomaattiin.
Pelkän keulan ilmeen ja 2 pakarin takia en tähän tavikseen vaihda.
Toivottavasti 3.2 sykähdyttää. Pieni pelko on etupään painossa - onko kellään tietoa painojakaumasta 159:eissä?
En kyllä keksi mitään syytä pistää 20.000 € rahaa autoni lisäksi vaihtaa tähän tussuttimeen.
Vaikka olikin kepillä vispattavaa mallia, niin johonkin vaan hukkuu sporttisuus verrattuna omaan tomaattiin.
Pelkän keulan ilmeen ja 2 pakarin takia en tähän tavikseen vaihda.
Toivottavasti 3.2 sykähdyttää. Pieni pelko on etupään painossa - onko kellään tietoa painojakaumasta 159:eissä?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
159 JTD:n koejajo nettiauton ylläpidon toimesta:
http://www.nettiauto.com/viewArticle.ph ... ntent=file
http://www.nettiauto.com/viewArticle.ph ... ntent=file
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Koeajossa oli 1,9, aika surkeeta silti?!Vittorio Jano kirjoitti:"Sellainen oire autossa on, että jyrkissä ylämäissä teho ei tunnu riittävän millään ja useita kertoja auto sammuu silkasta tehonpuutteesta ylämäkeen, ykkös- tai kakkosvaihteella."90 kirjoitti:159 JTD:n koejajo nettiauton ylläpidon toimesta
Koeajo suoritettiin Italian vuoristossa, josta tosiaan saattaa löytyä melkosen jyrkkiä ylämäkiä.. Siltikään kyllä asia ei ole hyväksyttävissä. Jos toi 1.9 (8 V) malli on joku verotuksellisista syistä tehty alitehoinen pulkka?Vittorio Jano kirjoitti:"Sellainen oire autossa on, että jyrkissä ylämäissä teho ei tunnu riittävän millään ja useita kertoja auto sammuu silkasta tehonpuutteesta ylämäkeen, ykkös- tai kakkosvaihteella."
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Q4 ajettu!
Kävin tänään testaamassa 150 km ajetun 159 SW 3.2 JTS V6 Q4:n. Aiemmin kokeilemani malliversiot (2.2 ja iso JTDm) eivät mitään ylimaailmallisia säväreitä aiheuttanet, mutta nyt alkoi olla jo kunnon fiilistä. Lyhyesti muutama viiva:
- Pakoäänet on viritetty aivan loistaviksi. Itse moottorikan ei kuulosta pahalta, mutta putkista kantautuva ääni on mahtava. Komea möreä basso, paljon parempi kuin omassa (oassa tosin moottorin ääni on hienompi).
- En kehdannut noin uutta autoa hirveästi polkea, mutta ei tuo kyllä 260-heppaiselta tuntunut. Rampilla ponnistin kakkosella eteenpäin, mutta mutuna kyllä väittäisin kaksipuolikasta tuota nopeammaksi. 159:n isompi koko tosin laimentaa vauhdintuntua. Ja auto oli tosiaan aivan uusi ja siksi varmaan vielä varsin nihkeä.
- Vaalea Alfatex-sisustus oli tyylikäs ja mukava. Boset soivat omaan korvaani kivasti (vaikka mankka olikin 90% ajasta kiinni - ne pakoäänet...).
- Tuulilasinpesimen suihku on naurettava. Tätä en aiemmilla koeajoilla ole huomannut.
Älä PeeVee käy kokeilemassa - voi tulla kalliiksi.
(GT 3.2 on silti sykähdyttävin Romeo, jolla olen saanut ajaa.)
- Pakoäänet on viritetty aivan loistaviksi. Itse moottorikan ei kuulosta pahalta, mutta putkista kantautuva ääni on mahtava. Komea möreä basso, paljon parempi kuin omassa (oassa tosin moottorin ääni on hienompi).
- En kehdannut noin uutta autoa hirveästi polkea, mutta ei tuo kyllä 260-heppaiselta tuntunut. Rampilla ponnistin kakkosella eteenpäin, mutta mutuna kyllä väittäisin kaksipuolikasta tuota nopeammaksi. 159:n isompi koko tosin laimentaa vauhdintuntua. Ja auto oli tosiaan aivan uusi ja siksi varmaan vielä varsin nihkeä.
- Vaalea Alfatex-sisustus oli tyylikäs ja mukava. Boset soivat omaan korvaani kivasti (vaikka mankka olikin 90% ajasta kiinni - ne pakoäänet...).
- Tuulilasinpesimen suihku on naurettava. Tätä en aiemmilla koeajoilla ole huomannut.
Älä PeeVee käy kokeilemassa - voi tulla kalliiksi.
(GT 3.2 on silti sykähdyttävin Romeo, jolla olen saanut ajaa.)
Re: Q4 ajettu!
"Sumutus" on mielestäni aivan loistava: lasi puhdistuu mutta vesinoroja ei tule sivulaseille ja kattoon. Eli puhtaallakin autolla voi käyttää pesuriaVittorio Jano kirjoitti: - Tuulilasinpesimen suihku on naurettava. Tätä en aiemmilla koeajoilla ole huomannut.
- Alfaholic -
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Just kolme tuntia ollu 159 v6 ratissa! Kyllä se komeesti lähtee. pako äänet on kyllä hienot ja katseet kääntyy niidenkin ansiosta hämeenkadulla hienosti. Jopa mb cls oli edessä niin katseet tuli alfa sportwagoniin. Niin ja pesin auton myöps ennen ajoa pihassa ja heti kun lähin niin päivän ainoa sade kuuro tuli niskaan.Ketutti pikkusen,onneks ei kauheesti kuraantunu. ja totta on se että, vaikka mukavat bosen hifit onkin niin kyllä se kiinni pääosin pysy! Täytyy varmaan heittää vielä yks lenkki ennen kun isä lähtee sillä huomenna hesaan.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Q4 ajettu!
No hyvä jos toimii käytännössä. Itselle tuli kyllä sellainen fiilis, että Autobahnalla 200 taulussa ei ikkuna paljon puhdistu.Jappe kirjoitti: "Sumutus" on mielestäni aivan loistava: lasi puhdistuu mutta vesinoroja ei tule sivulaseille ja kattoon. Eli puhtaallakin autolla voi käyttää pesuria
Koeajoin eilen 159 v6 q4:n. Tässä muutamia ensivaikutelmia:
-alakierroksilla ei voimaa, mutta kun pitää kierrokset 4000-5000 r/min, niin mutkatiellä on nautinto ajaa. Hyvät soundit noilla kierroksilla. GT 3.2 oli samanoloinen, vaikka onkin eri moottori.
-vaihteensiirto 1-2 välillä takerteli ja kolmosvaihteella voimansiirrosta kuului epämiellyttävää ujellusta, toivon mukaan nämä olivat yksilövikoja
-ulkonäkö mahtava
-alakierroksilla ei voimaa, mutta kun pitää kierrokset 4000-5000 r/min, niin mutkatiellä on nautinto ajaa. Hyvät soundit noilla kierroksilla. GT 3.2 oli samanoloinen, vaikka onkin eri moottori.
-vaihteensiirto 1-2 välillä takerteli ja kolmosvaihteella voimansiirrosta kuului epämiellyttävää ujellusta, toivon mukaan nämä olivat yksilövikoja
-ulkonäkö mahtava
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
tuosta vaihteensiirrosta, se jäykkyys katoaa kyllä kokonaan kun kilometrejä tulee edes tuhat.sladi911 kirjoitti:Koeajoin eilen 159 v6 q4:n. Tässä muutamia ensivaikutelmia:
-alakierroksilla ei voimaa, mutta kun pitää kierrokset 4000-5000 r/min, niin mutkatiellä on nautinto ajaa. Hyvät soundit noilla kierroksilla. GT 3.2 oli samanoloinen, vaikka onkin eri moottori.
-vaihteensiirto 1-2 välillä takerteli ja kolmosvaihteella voimansiirrosta kuului epämiellyttävää ujellusta, toivon mukaan nämä olivat yksilövikoja
-ulkonäkö mahtava
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
3,2 on ajeltu. Äänet on tosiaan onnistuttu virittämään hienoiksi, vielä kun kulkupuoli olisi ääniä vastaava. Tuntuu laiskalta GTA:han verrattuna, paino tuntuu ikävästi.
Alusta ottaisi varmaan mukisematta paljon enemmänkin tehoa hiukan jäykennettynä. On kyllä ihan kivantuntuinen ajaa ja paljon mukavampi kuin GTA, joka on huomattavasti kovempi alustaltaan. Tosin koeajoauto oli 17-tuumaisilla 50-sarjan pyörillä, joka tuonee lisää pappamallin pehmeyttä kyytiin.
Laatuvaikutelma oli erittäin hyvä, mutta ei oikein sykähdytä, liian painava ja laiska. Ehkä Brera sitten...
Vertailun vuoksi tuli kokeiltua pari muutakin vekotinta: Audi A4 3,0 TDI Quattro, Chrysler 300C V6 CRDI, VW Touareg 3,5 V6 ja BMW Z4 2,5i.
Audi ja 300C olivat muovisia ja Audi lisäksi pieni, mutta vääntö väänsi myös suun hymyyn. 300C oli jenkiksi erittäin positiivinen kokemus ajettavuudeltaan. Tuareki on kammottava ajaa. Bemari puolestaan on laadukkaan oloinen peli, fun factor on korkea, sääli kun ei mene ainoana autona.
Alusta ottaisi varmaan mukisematta paljon enemmänkin tehoa hiukan jäykennettynä. On kyllä ihan kivantuntuinen ajaa ja paljon mukavampi kuin GTA, joka on huomattavasti kovempi alustaltaan. Tosin koeajoauto oli 17-tuumaisilla 50-sarjan pyörillä, joka tuonee lisää pappamallin pehmeyttä kyytiin.
Laatuvaikutelma oli erittäin hyvä, mutta ei oikein sykähdytä, liian painava ja laiska. Ehkä Brera sitten...
Vertailun vuoksi tuli kokeiltua pari muutakin vekotinta: Audi A4 3,0 TDI Quattro, Chrysler 300C V6 CRDI, VW Touareg 3,5 V6 ja BMW Z4 2,5i.
Audi ja 300C olivat muovisia ja Audi lisäksi pieni, mutta vääntö väänsi myös suun hymyyn. 300C oli jenkiksi erittäin positiivinen kokemus ajettavuudeltaan. Tuareki on kammottava ajaa. Bemari puolestaan on laadukkaan oloinen peli, fun factor on korkea, sääli kun ei mene ainoana autona.
tulipa ajettua eilen 2.2 nen 159si Alastarosta stadiin ja pyydettiin koeajoraporttia . Moottorissa tuntuu olevan kivasti vääntöä ja kulkupuoli ei paha
eikä sitä vedetty edes ihan loppuun asti tehoa on mukavasti 2.2 neloskoneeksi en yhtää ihmettele jos siitä on jossain testissä mitattu 196 hv.
Ei räminöitä,kolinoita hiukan rengasääntä (alla 18 bridgestonet) joka varmaan hiukan tokenisi erimerkkisillä/mallisilla renkailla.
Alusta tuntuu olevan aika kiva suht jämäkkkä ja pienet montut ei tiputa vielä hampaita eli menee terävät montut pehmeämmin kuin 156.
Auto sisältä ei tunnu paljoa 156sta isommalta, pääntilaa hiukan enemmän mutta kuskin paikka on todella 156sen kaltainen. Viimeistely ja materiaalit
näyttää paremmilta. Monen valittama herkkä kaasu paikaltaan lähtiessä vaati hiukan treeniä samoin kuin erilainen kytkimen otto kuin omassa. Myös kaasupolkinen pidempi pinta tuntui aluksi hiukan oudolta. Kerran sain sammumaan risteykseen . Loppupätkä sujuikin jo ongelmitta. Vaihdelaatikko tuntui hyvältä ja kepin liikkeet lyhyemmät kuin 156sessa. Auto kulkee suorilla kuin juna tuulen vaikutusta ei huomaa ollenkaan, todella mukava ja hyvä ajella pitempää pätkää.
eikä sitä vedetty edes ihan loppuun asti tehoa on mukavasti 2.2 neloskoneeksi en yhtää ihmettele jos siitä on jossain testissä mitattu 196 hv.
Ei räminöitä,kolinoita hiukan rengasääntä (alla 18 bridgestonet) joka varmaan hiukan tokenisi erimerkkisillä/mallisilla renkailla.
Alusta tuntuu olevan aika kiva suht jämäkkkä ja pienet montut ei tiputa vielä hampaita eli menee terävät montut pehmeämmin kuin 156.
Auto sisältä ei tunnu paljoa 156sta isommalta, pääntilaa hiukan enemmän mutta kuskin paikka on todella 156sen kaltainen. Viimeistely ja materiaalit
näyttää paremmilta. Monen valittama herkkä kaasu paikaltaan lähtiessä vaati hiukan treeniä samoin kuin erilainen kytkimen otto kuin omassa. Myös kaasupolkinen pidempi pinta tuntui aluksi hiukan oudolta. Kerran sain sammumaan risteykseen . Loppupätkä sujuikin jo ongelmitta. Vaihdelaatikko tuntui hyvältä ja kepin liikkeet lyhyemmät kuin 156sessa. Auto kulkee suorilla kuin juna tuulen vaikutusta ei huomaa ollenkaan, todella mukava ja hyvä ajella pitempää pätkää.
- PeeVee
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Loka 2003, 03:59
- Car(s): Alfa Romeo Mito 135 TCT
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Q4 ajettu!
Kiitos vinkistä, kunhan saapuu Ouluun niin kokeillaan!Vittorio Jano kirjoitti: Älä PeeVee käy kokeilemassa - voi tulla kalliiksi.
(GT 3.2 on silti sykähdyttävin Romeo, jolla olen saanut ajaa.)
Onhan tässä jo puoli vuotta pöristelty...
Tunteella ja huumorilla!
Tulipa tuossa muutama päivä sitten kokeiltua tuota 159 2.4 JTDM:ää. Mielenkiintoiseltahan tuo tuntui. Muutama kummallinen asia jäi enemmän mieleen.
Auto oli muuten hiljainen, mutta rengasmelua tuli aika paljon melkein nopeudesta riippumatta. Jotenkin se tuntui olevan tosi herkkä tien pinnan suhteen. Välillä kun sivuttain siirtyminen kaistalla vähensi meteliä paljon. tästäkin huolimatta se on hiljainen auto.
En ehkä osannut vielä tuota turbokonetta käyttää, kun se tuntui minusta kovin vaikealta ajettavalta. Eräänlainen kengurubensa (?) efekti tuli mieleen. Ensin ei tapahdu mitään ja sitten kun kierrokset riittävät ja paineet ovat kohdallaan niin mennään. Miksiköhän muuten se ahtopaineen mittari on siellä apumiehen edessä eikä lähellä kierroslukumittaria ja nopeusmittaria. Se on vähän idioottiimainen paikka. Nyt se on lähinnä koriste.
Penkeistä puuttui sivuttaistuki lähes kokonaan.
Hallintalaitteissa olisi vielä opeteltavaa. Ainakin se vakionopeudensäädin tuntui tosi merkilliseltä. Välillä sain sen päälle ja sitten en taas millään.
Näiden kummallisuuksien jälkeenkin auto jäi mieleen. Paha juttu.
... täällä on hieman kuumetta... Tätä se kesä teettää.
Auto oli muuten hiljainen, mutta rengasmelua tuli aika paljon melkein nopeudesta riippumatta. Jotenkin se tuntui olevan tosi herkkä tien pinnan suhteen. Välillä kun sivuttain siirtyminen kaistalla vähensi meteliä paljon. tästäkin huolimatta se on hiljainen auto.
En ehkä osannut vielä tuota turbokonetta käyttää, kun se tuntui minusta kovin vaikealta ajettavalta. Eräänlainen kengurubensa (?) efekti tuli mieleen. Ensin ei tapahdu mitään ja sitten kun kierrokset riittävät ja paineet ovat kohdallaan niin mennään. Miksiköhän muuten se ahtopaineen mittari on siellä apumiehen edessä eikä lähellä kierroslukumittaria ja nopeusmittaria. Se on vähän idioottiimainen paikka. Nyt se on lähinnä koriste.
Penkeistä puuttui sivuttaistuki lähes kokonaan.
Hallintalaitteissa olisi vielä opeteltavaa. Ainakin se vakionopeudensäädin tuntui tosi merkilliseltä. Välillä sain sen päälle ja sitten en taas millään.
Näiden kummallisuuksien jälkeenkin auto jäi mieleen. Paha juttu.
... täällä on hieman kuumetta... Tätä se kesä teettää.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Vakinopeudensäätimen päällä olevasta kytkimestä vakinopeudensäädin päälle - merkkivalo syttyy mittaristoon. Sopiva kiihdytys haluttuun nopeuteen ja vakinopeudensäädintä nostamalla asetetaan haluttuun nopeuteen. Tämän jälkeen voit nostaa nopeutta pitämällä viikseä ylhäällä ja taas nopeutta saat laskettua pitämällä sitä alhaalla. Halutun nopeussäädön voi sitten kumota joko painamalla kytkintä, jarruttamalla tai kytkemällä säädin pois käytöstä samaisella kytkimellä josta se aktivoitiinkin.Silmaauki kirjoitti:Hallintalaitteissa olisi vielä opeteltavaa. Ainakin se vakionopeudensäädin tuntui tosi merkilliseltä. Välillä sain sen päälle ja sitten en taas millään.
Samaan nopeuteen pääsee kätevästi painamalla säätimen päässä olevasta 'RES' -painikkeesta.
Ei se niin hankalaa voi olla?
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Kävin tänään kiihdyttelemässä Q4 Sportwagonin Konalassa. Automalli oli jo itselle tuttu JTD ja 2.2 JTS koeajojen jäljiltä, joten kiinnosti vain miltä 3.2 V6 tuntuu.
Ihmetyttämään jäi miksi täyskaasukiihdytyksessä vaihdettaessa kakkoselta kolmoselle 'kytkin ylös ja kaasu pohjaan' tuntui kuin moottori ei heti reagoisi vaan kesti 'hetken' ennenkuin vastaa täyskaasuun. Vaikea kuvailla, mutta eron huomasi heti, kun 2.5:lla teki samat vedot.
Onkohan 3.2 GT:tä koeajettavaksi jossain..
Ihmetyttämään jäi miksi täyskaasukiihdytyksessä vaihdettaessa kakkoselta kolmoselle 'kytkin ylös ja kaasu pohjaan' tuntui kuin moottori ei heti reagoisi vaan kesti 'hetken' ennenkuin vastaa täyskaasuun. Vaikea kuvailla, mutta eron huomasi heti, kun 2.5:lla teki samat vedot.
Onkohan 3.2 GT:tä koeajettavaksi jossain..
- Kustaa
- Viestit: 96
- Liittynyt: 08 Elo 2003, 00:27
- Car(s): ex-159 2.2 JTS, 2007
ex-156 2.5 V6, 2005
ex-156 2.0 JTS, 2003 - Paikkakunta: Kirkkonummi
3.2 GT koeajetty tänään. Olen nähnyt Valon..
Koeajettuani kaikki moottorimallit 159:stä ja nyt tämän Alfan oman V6-koneen, valinta moottorin puolesta olisi selvä; seuraavaksi tällainen.. Just niin alfamaisen ihana kuin pitää ollakin.
Tottakai 159 raskaampana (varsinkin 3.2 JTS) vie merkittävän osan paperilla puhdikkaammasta koneesta, mutta kyllä siinä on eroa moottorin luonteessakin. Jotenkin 3.2 JTS koneena tuntui samanlaiselta kuin muutkin ei-Alfa kutoskoneet, siinä ei ollut sitä jotain..
Ehkäpä isona minäkin hankin harrasteautoksi takaveto-Alfan kolmilitraisella koneella..
Koeajettuani kaikki moottorimallit 159:stä ja nyt tämän Alfan oman V6-koneen, valinta moottorin puolesta olisi selvä; seuraavaksi tällainen.. Just niin alfamaisen ihana kuin pitää ollakin.
Tottakai 159 raskaampana (varsinkin 3.2 JTS) vie merkittävän osan paperilla puhdikkaammasta koneesta, mutta kyllä siinä on eroa moottorin luonteessakin. Jotenkin 3.2 JTS koneena tuntui samanlaiselta kuin muutkin ei-Alfa kutoskoneet, siinä ei ollut sitä jotain..
Ehkäpä isona minäkin hankin harrasteautoksi takaveto-Alfan kolmilitraisella koneella..
Pari viikkoa sitten kävin kokeilemassa 159 3.2:sta .
Olin pari päivää vissiin nuhassa, kun ei voinu laittaa ikkunaa kiinni ja radioo auki.
Mulle riittää komeesti Suomen rajoituksille tämä peli. Etenkin kun alkaa oleen lunta maassa, saattaapi olla tosi mukavaa.
Istuimet ok. eli paremmat kuin 156:ssa ja huonommat kuin 2 ovisessa 147:ssa , mutta menee.
Äänimaailma ok tarpeeksi hiljainen ja alakierroksilta tosi makea pakoääni. Pakko lienee tähän autoon hyväksyä keppivaihde, että voi säädellä kierroksia / vääntöä.
Lyhyen lenkin jälkeen olin myyty - talvella vois sitten heittää pitemmän ja tsekata mitä menee vaihtoon.
Olin pari päivää vissiin nuhassa, kun ei voinu laittaa ikkunaa kiinni ja radioo auki.
Mulle riittää komeesti Suomen rajoituksille tämä peli. Etenkin kun alkaa oleen lunta maassa, saattaapi olla tosi mukavaa.
Istuimet ok. eli paremmat kuin 156:ssa ja huonommat kuin 2 ovisessa 147:ssa , mutta menee.
Äänimaailma ok tarpeeksi hiljainen ja alakierroksilta tosi makea pakoääni. Pakko lienee tähän autoon hyväksyä keppivaihde, että voi säädellä kierroksia / vääntöä.
Lyhyen lenkin jälkeen olin myyty - talvella vois sitten heittää pitemmän ja tsekata mitä menee vaihtoon.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itse alan kyllä pikku hiljaa lämmetä 159:n muotoilulle - nyt kun niitä alkaa näkemään muualla kuin valokuvissa. Varsinkin keula on ihan järkyttävän hyvännäköinen ja etenkin omasta taustapeilistä katsottuna todella vihainen. Erottuu kyllä myönteisesti edukseen muista autoista.
Jospa sitten parin vuoden päästä.
Jospa sitten parin vuoden päästä.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Vein oman bilikan etupään laakerien vaihtoon
Malminkartanon AD:hen ja ajattelin käyttää
luppoajan hyväkseni tien toisella puolella...
eli nyt on sitten Brera:n 3.2Qnelonen koeajettu.
Itse asiassa piti ajaa 159 samalla moottorikoolla
mutta Deltan pojat sähläsivät(koko auto ei ollut
edes paikalla ) ja jouduin tyytymään Breraan .
Puikkoihin pääsin puoli tuntia myöhässä kun
joku pomoista oli omien sanojensa mukaan juuttunut
ruuhkaan...oikein käsipäivää sanottiin ja kovasti
valiteltiin..
Asiaan.
Ensivaikutelma pyöräytettyäni myllyn käyntiin oli
notta miehekäs pörinä. Joka sitten ajan kanssa
rupesi kuulostamaan lähinnä teennäiseltä, varsinkin
tyhjäkäynnillä.
Ajoasennon sai nopeasti napakaksi mutta sen jälkeen
turvavyön harominen kaukaa takaviistosta olikin jo
urheilua..
Mittaristo ei mitenkään erityisesti hivele silmää ja
sen keskellä oleva trippi/lämpötila -mittari
punaisine väreineen on suorastaan korni.
Vaihdetta silmään ja kytkintä ylös...kepin lyhyet
ja jämäkät liikeradat toimivat hyvin, kytkimen kanssa
ei heti silkinpehmeisiin suorituksiin ylletty mutta ok.
Paikalta vehje lähtee varsin rivakkaan mutta sitten
kakkosesta eteenpäin ei kulku ollut mitenkään musertavaa
omaan myllyyn verrattuna.
Näkyvyys taakse on todella heikko mutta coupessa se
ei kai ole se suunnittelun pääpointti. Ja sääliksi käy niitä
kahta raukkaa jotka joutuvat takapenkille...no
Alfahan on ajajan auto, muista viis.
Alusta toimii. Jämäkkä ja ihan mukavakin, otti paremmin
hidasteet kuin oman 156:sen tuunattu alusta.
Ohjaus on jopa nopeampi kuin 156:ssa ja mikä parasta,
auto on todella ketterä -) sarvikuonomainen 156:sen
kääntösade on muisto vain. Ei ole uraherkkä.
Se mikä yllätti negatiivisesti oli kova sisämelu:
120 km/h:n vauhdissa möykkä oli selkeästi kovempi
kuin omassa jossa on myös 18":set alla.
Suhinaa ja rengasmelua, varsinkin takaa kantautui
yllättävän kovaa melua korvaan.
Ulkoisesti en pidä autosta yhtään.
Palautin auton ja ei tule ikävä.
Malminkartanon AD:hen ja ajattelin käyttää
luppoajan hyväkseni tien toisella puolella...
eli nyt on sitten Brera:n 3.2Qnelonen koeajettu.
Itse asiassa piti ajaa 159 samalla moottorikoolla
mutta Deltan pojat sähläsivät(koko auto ei ollut
edes paikalla ) ja jouduin tyytymään Breraan .
Puikkoihin pääsin puoli tuntia myöhässä kun
joku pomoista oli omien sanojensa mukaan juuttunut
ruuhkaan...oikein käsipäivää sanottiin ja kovasti
valiteltiin..
Asiaan.
Ensivaikutelma pyöräytettyäni myllyn käyntiin oli
notta miehekäs pörinä. Joka sitten ajan kanssa
rupesi kuulostamaan lähinnä teennäiseltä, varsinkin
tyhjäkäynnillä.
Ajoasennon sai nopeasti napakaksi mutta sen jälkeen
turvavyön harominen kaukaa takaviistosta olikin jo
urheilua..
Mittaristo ei mitenkään erityisesti hivele silmää ja
sen keskellä oleva trippi/lämpötila -mittari
punaisine väreineen on suorastaan korni.
Vaihdetta silmään ja kytkintä ylös...kepin lyhyet
ja jämäkät liikeradat toimivat hyvin, kytkimen kanssa
ei heti silkinpehmeisiin suorituksiin ylletty mutta ok.
Paikalta vehje lähtee varsin rivakkaan mutta sitten
kakkosesta eteenpäin ei kulku ollut mitenkään musertavaa
omaan myllyyn verrattuna.
Näkyvyys taakse on todella heikko mutta coupessa se
ei kai ole se suunnittelun pääpointti. Ja sääliksi käy niitä
kahta raukkaa jotka joutuvat takapenkille...no
Alfahan on ajajan auto, muista viis.
Alusta toimii. Jämäkkä ja ihan mukavakin, otti paremmin
hidasteet kuin oman 156:sen tuunattu alusta.
Ohjaus on jopa nopeampi kuin 156:ssa ja mikä parasta,
auto on todella ketterä -) sarvikuonomainen 156:sen
kääntösade on muisto vain. Ei ole uraherkkä.
Se mikä yllätti negatiivisesti oli kova sisämelu:
120 km/h:n vauhdissa möykkä oli selkeästi kovempi
kuin omassa jossa on myös 18":set alla.
Suhinaa ja rengasmelua, varsinkin takaa kantautui
yllättävän kovaa melua korvaan.
Ulkoisesti en pidä autosta yhtään.
Palautin auton ja ei tule ikävä.
Viimeksi muokannut silverine, 05 Syys 2006, 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Brera ajeltu Konalassa tänään....
vakuuttava auto... vaikka sainkin "rikottua" käsinojassa olevan säilytystilan luukun samantien ... ei menny enää kiinni
Toivottavasti ei ole yleistä...
Muuten auto tuntui erittäin laadukkaalta ja ennenkaikkea sporttiselta...
mutta ei tuota kyllä millään 2.2 koneella kannata ostaa!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Jumalan tosi kun tuo 3.2 riittää vain nipinnapin tekemään iloiseksi.Pasi kirjoitti:
Brera ajeltu Konalassa tänään....
mutta ei tuota kyllä millään 2.2 koneella kannata ostaa!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Hassua oli, että en ollut ihan varma aluksi oliko se 2.2 vai 3.2 ... kun ei lähtenyt ihan niin napakasti liikkeelle kuin olisi voinut odottaa...silverine kirjoitti: Jumalan tosi kun tuo 3.2 riittää vain nipinnapin tekemään iloiseksi.
ja se taka ikkuna... jouduin peruuttamaan sen sieltä konalan takapihalta kadulle saakka.... näkyvyys taakse oli hulppea
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ja sitten kun siellä takana istuu ne kaksi känniääliötä niinPasi kirjoitti:ja se taka ikkuna... jouduin peruuttamaan sen sieltä konalan takapihalta kadulle saakka.... näkyvyys taakse oli hulppeasilverine kirjoitti: Jumalan tosi kun tuo 3.2 riittää vain nipinnapin tekemään iloiseksi.
ainoa suunta on eteenpäin..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
silverine kirjoitti: Ja sitten kun siellä takana istuu ne kaksi känniääliötä niin
ainoa suunta on eteenpäin..
Totta!
Jäi kyllä sellanen maku, että GT tulee sittenkin olemaan se seuraava auto
Muistitko katsoa konttiin.... sinne ei mahdu edes se kuuluisa golfbag
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Kävimpä tänään testaamassa Brera Q4:n ja tekisi mieleni sanoa, että autosta jäi sellainen maku, että se on ihan kiva. Omaan tessuun verrattuna toki potkua löytyy, mutta jos vertaan ajokokemuksiini 156 GTA:lla, niin sanoisin, että Alfan vanhassa 3,2 litraisessa on aivan jäätävän hyvä alavääntö verrattuna tähän JTS:ään. JTS herää kunnolla vasta 5000 kiekan yläpuolella.