Tuulilasi 156:een

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
juhamkoi
Viestit: 8
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 17:31

Tuulilasi 156:een

Viesti Kirjoittaja juhamkoi »

Nyt ois sitten tarvetta uudelle tuulilasille, et jos jollain on mielessä paikka mistä sellaisen voisi edullisesti hankkia niin tietoa otetaan vastaan. Ja siis autoon 156 SW -01.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Katsoppa täältä oman läänisi Pilkington tuulilasien asennuspaikka-/toimittaja:

http://www.pilkington.com/europe/finlan ... efault.htm
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Minulla napsahti edellä ajavasta autosta kivi/nasta renkaasta tuulilasin vasempaan alaosaan. Tuli siis iskeymä aika arkaan paikkaan lämmityspuhallus alueelle.

Kävin tuulilasivarikossa http://www.tuulilasivarikko.fi paikkauttamassa sen. Reilun tuntuinen firma, kaveri ei ollut tyytyväinen omaan työhönsä eikä olisi halunnut maksua parin tunnin työstä (maksoin kuitenkin minimimaksun). Hyvin on tuo paikka kestänyt eikä ole vaurio kasvanut. Minä kävin Helsingin Hakuninmaalla mutta liikkeitä on muuallakin.

Kysyin silloin varmuuden vuoksi uuden hintaa mutta taitaa dementia hiipiä kun en muista muuta kuin että se oli huomattavasti halvempi kuin pelkäsin. Ko. saitista voi kuitenkin pyytää tarjouksen lasista ja saapa sitten tuoreimman hinnan.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuulilasin hinnat vaihdettuna lähtee ainakin Tampereen seudulla n. 200 eurosta ylöspäin.

asavinen
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 22:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja asavinen »

Kysyin juuri Uudenmaan autolasipojilta Helsingistä hintaa asennettuna: 265,-

[edit] Oli häiriö joko sanojassa, tai kuulijassa. Ilmoittelin aluksi 365... [edit]

Ja heti perään uusi tarjous Tuusulan Tuulilasivarikolta: 232,- :shock:

Autolasipojilla on Pilkington ja tuulilasivarikolla Nordglass. Jälkimmäinen on vakiolasi vag-konsernin autoihin.

Jaa-a, kummanhan valitsisi...
Viimeksi muokannut asavinen, 31 Touko 2006, 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Antti

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Alfan alkuperäiset lasit ovat pilkingtonin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

asavinen
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 22:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja asavinen »

Dobber kirjoitti:Alfan alkuperäiset lasit ovat pilkingtonin.
Mitähän eroa ton alkuperäisen ja toisen valmistajan laseissa on?
-Antti

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Mitähän eroa ton alkuperäisen ja toisen valmistajan laseissa on?
Ei kai perin juurin mitään eiköhän se toinenkin ole tehty normien mukaan, mutta kannattaa tarkistaa muutkin seikat antennit yms. Ainahan varmempi on ottaa se pilkingtonin lasi vaikka onkin kalliimpi. Ne kumiset listat varmaankin joudut hankkimaan, koska ne tuskin säilyvät ehjänä jos ei tule uuden lasin mukana
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

M.T.H
Viestit: 9
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 12:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tuulilasi 156:een

Viesti Kirjoittaja M.T.H »

Itse vaihdatin tuulilasit ex:iin 164 ja 155
City Pit Stop Oy
Hämeentie 103, 00550 HELSINKI
Puhelin: 09 7732401

Niiden kokemusten perusteella voin suositella. Kannattaa kysäistä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja. 164:ssa on ollut orkkiksena Saint-Gobainin lasit. Itse kun pyytelin tarjouksia tuulilasin vaihdosta oli kallein saint-gobain ja reilusti edullisin Pilkington ;)
Ainakin tuo uusi pilkington on aivan törkeen pehmee, reikiä jo siellä sun täällä, mutta taitaa nykyään olla sama ongelma kaikkien kanssa.

edit: Listasarjaa ei luultavimminkaan tarvitse uusia. Itsellä ainakin säilyi ehjänä vaikka oli 16 vuotta vanha.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Epezi kirjoitti:Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja. 164:ssa on ollut orkkiksena Saint-Gobainin lasit. Itse kun pyytelin tarjouksia tuulilasin vaihdosta oli kallein saint-gobain ja reilusti edullisin Pilkington ;)
Ainakin tuo uusi pilkington on aivan törkeen pehmee, reikiä jo siellä sun täällä, mutta taitaa nykyään olla sama ongelma kaikkien kanssa.
Mun autossa näkyis ainakin olevan Pilkingtonin lasit.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kait se on sitten uskottava. No jaa, kaverin kaveri kertoi että tekivät joskus pilkingtonilla tuulilaseja ferrareihin, valmiiden lasien syyni oli niin tarkkaa että laseista raakkautu noin puolet pois, ja hänkin oli sitten ottanut yhden tuulilasin autotalliinsa ja kehui että hänellä onkin melkein ferrari :-D

Jone
Viestit: 14
Liittynyt: 20 Marras 2003, 23:10
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jone »

Epezi kirjoitti:otenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja.
Suomalaisia? Eikös Pilkington ole UK firma, jolla vain yksi monista tehtaista suomessa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

aijjaa... no ei olisi ensimmäinen asia jonka olen luullut väärin.

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Saako TI-metelmällä tosiaan tällaisen uudenmallisen liimalasin vaihdettua? Sikamassalla kiinni vaan ja pysyy?!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

deek kirjoitti:Saako TI-metelmällä tosiaan tällaisen uudenmallisen liimalasin vaihdettua? Sikamassalla kiinni vaan ja pysyy?!
Kyllähän sen saa vaihdettua, mutta en kyllä itse vaihtaisi. Jos lasin vaihto töineen maksaa vähän yli 200 euroa, niin ei kauheasti omalle työlle kyllä hintaa jää, jos kotikonstein vaihtaa. Tietysti, jos haluaa harrastaa, niin on toinen juttu...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja maru »

Rengaslasi vaihtoi Alfa 156:seen tuulilasin viimeviikolla 225 eurolla.
Lasi oli Pilkingtonin tekemä.

nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Pablo Honey kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä että alfa käyttäisi tehdasasennuksena suomalaisia laseja. 164:ssa on ollut orkkiksena Saint-Gobainin lasit. Itse kun pyytelin tarjouksia tuulilasin vaihdosta oli kallein saint-gobain ja reilusti edullisin Pilkington ;)
Ainakin tuo uusi pilkington on aivan törkeen pehmee, reikiä jo siellä sun täällä, mutta taitaa nykyään olla sama ongelma kaikkien kanssa.
Mun autossa näkyis ainakin olevan Pilkingtonin lasit.
-98-vuosimallin 156:ssa näyttäisi olevan Splintex-merkkiset lasit, joten niitä voipi olla useampiakin originaalivalmistajia. Splintexin tehdas sijaitsee Italiassa. Lasissa on komeasti Splintexin nimen yläpuolella Alfan logo.

Vastaa Viestiin