alfa 156 käyntilämpötila

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

juuh, -20 on minimi, mitä minunkin auto mittaa. Ilmeisesti Luigi on sitä mieltä, että kylmempää ei tarvitse ollakaan..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Jaa-a liekö vaan liian kovat pakkaset vai mitä, mutta nyt lämmönsäätely kabiinissa toimii niinkuin pitää.
On nää alffat kyllä aika vekkuleita.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

hamppi kirjoitti:Jaa-a liekö vaan liian kovat pakkaset vai mitä, mutta nyt lämmönsäätely kabiinissa toimii niinkuin pitää.
On nää alffat kyllä aika vekkuleita.
Kyllähän tuo toimi minulla ihan moitteetta, vaikka pakkasta oli -20C (ja ehkä enemmänkin). Pysyykö sulla kuitenkin lämmöt näpsäkästi tuolla 80-85C välillä ajossa tällaisella pikkupakkasella?
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Tänään just seurailin, niin maantieajossa se on siinä 70 yläpuolella. Kaupunkiajossa nousee 80-85 kieppeille. Tyhjäkäynnissä nousee sinne 90, mutta tuntuis, että (ehkä) hitaammin kuin aiemmin.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

hamppi kirjoitti:Tänään just seurailin, niin maantieajossa se on siinä 70 yläpuolella. Kaupunkiajossa nousee 80-85 kieppeille. Tyhjäkäynnissä nousee sinne 90, mutta tuntuis, että (ehkä) hitaammin kuin aiemmin.
Luulenpa siis edelleen, että termari on vaihdon tarpeessa. Minulla ei nimittäin laskenut tosiaan edes -20C lukemissa noin alas lämpöjä yli 100km/t nopeuksissakaan. Ennen termarin vaihtoa taasen viima vaikutti heti lämpöihin. Nyt pysyy todella tasaisesti.

Edit: Lisätään se vielä, että termarin vaihdon jälkeen lämmöt myös nousevat huomattavan paljon nopeammin ylös.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

^ Saatat olla oikeassa. Täytyy vielä hetkisen tarkkailla tota tilannetta, ennen vaihtamista...

Edit: Kuis nopeesti sulla "tmv" nousee lämmöt käynnistyksen jälkeen?

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

hamppi kirjoitti:Edit: Kuis nopeesti sulla "tmv" nousee lämmöt käynnistyksen jälkeen?
Enpä ole tarkemmin mittaillut, mutta kun liikenteeseen lähtee niin ei sitä montaa minuuttia tarvitse ajella kun maksimilämmöt irtoaa. Ja kabiini lämpiää sen mukaisesti todella mukavasti. Ei jää penkinlämmittimiä edes kaipaamaan, vaikka kesällä vielä puute mietitytti.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Viime pakkasjakson innoittamana vaihdatin toissapäivänä myös termarin. Silloin ~ -20 asteen kelillä viisari nousi hädintuskin 50 asteen viivan yläpuolelle, ja siihenkin tuskastuttavan hitaasti. Nyt samanlaisilla keleillä lämmöt nousevat viisarinleveyden tai kaksi 70 asteen yläpuolelle maantieajossa. Kaupungissa vieläkin ylemmäs. Ja lämpöä ohjaamossa tuntuu piisaavan enemmän kuin tarpeeksi, ja mikä tärkeintä lämpeneminen alkaa nopeasti. :-D

Vastaa Viestiin