alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

Kirkinen kirjoitti:
johansa kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti: Ei kuulu aiheeseen, mutta onko ne huonoja, kun vaihdat jatkuvasti? :mrgreen:
Kyllä ne hyviä on ollut. Itse vaan tykkään vaihtaa autoa ennenkuin 100tkm menee rikki. Ensi keväänä tuo auto taas vaihtuu jos vanhat merkit pitää paikkansa :-D
Myytkö 15-20 k€:llä?
Ei nyt ihan tuolla irtoo :-D

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Ite tämän keskustelun innoittamana aloin seuraamaan tuota ajotietokonetta tarkemmin. Matka-ajossa oma vie 6.0 L/100km mielestäni aika kelpo lukema ja kun ottaa alun ja lopun keskustassa ajamisen pois niin menee varmasti alle 6. Niin ja minullahan on Steinbauerin P-Boxi kiinni.

Sitten kun haluaa säästää tankilla niin aina on 1.6 diiseli Volvot, skodat, vw:t ym..

Planetti
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 23:14

Viesti Kirjoittaja Planetti »

Oma auto tuli tehtaalta 205/55R16:lla ja mulla oli siinä kesän alla 235/40R19. Mulla on ollut käytössä myös Ti paketilla oleva auto, jossa on tehtaan puolesta 235/40R19.

Rolle kirjoitti:
Rasvis kirjoitti:
Planetti kirjoitti:205/55R16 ja 235/40R19 kyllä löytyvät...
No katos, seison korjattuna. Minkähän takia sinne on valittu noin poikkeavia kehänpituuksia? Olishan noita ollut sopivammankin kokoisia kuustoistatuumaisia.
Tuo 205/55x16" on kirjattu vain 120hp JTD kohdalla (taitaa olla nykyään 136hp), johon ei saa TI-pakettia, jossa taas on tuo vertailussa mainittu 19" rengaskoko. Liekö sekään oikein, koska muissa 16" ovat 215/55x16". Jostain syystä en olisi yllättynyt, jos esitteessä olisi siinäkin väärää tietoa..

Eli tuo laskelmasi jäi vähän hypoteettiseksi. Eri asia jos tietoisesti laittaa vääränkokoisia renkaita alle, mutta se onkin sitten eri tarina.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti:Mulla tuo näyttää vielä juovan öljyäkin. Tosin samat litkut olleet nyt jo 7 tkm sisällä. Ei kovin kaksista tuo City proo siis
Vaihda Seleniaan. Ei syö vaihtovälillä, ainakaan mulla.
Uusi havainto - tikun yläraja ja mittariston öljymäärän tarkastus eivät elä samaa elämää. Kun tikun puolella ollaan ylärajassa, niin mittaristossa öljymäärä on 2 tasoa täyttä alempana - mielenkiintoista :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Kirkinen kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti:Mulla tuo näyttää vielä juovan öljyäkin. Tosin samat litkut olleet nyt jo 7 tkm sisällä. Ei kovin kaksista tuo City proo siis
Vaihda Seleniaan. Ei syö vaihtovälillä, ainakaan mulla.
Uusi havainto - tikun yläraja ja mittariston öljymäärän tarkastus eivät elä samaa elämää. Kun tikun puolella ollaan ylärajassa, niin mittaristossa öljymäärä on 2 tasoa täyttä alempana - mielenkiintoista :mrgreen:
Itse huomasin saman ilmiön :wink: Öljyn vaihdossa käytettyäni katsoin mitatikkua ja oli millin verran yli ylärajasta ja ajotietokone näytti myös täyttä.

Pari viikkoa tämän jälkeen oli ajotietokone tiputtanut yhden pykälän pois, mutta tikussa oleva öljy määrä ei ollut vähentynyt.

Tämän huomasin usein jos moottori oli yhtään lämmin startatessa että yksi pykälä puuttuu ajotietsikan mukaan!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Mulla ei ole vielä tiputtanut alle maximin näyttö öljynvaihtojen välillä.


Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Laku kirjoitti:Mulla ei ole vielä tiputtanut alle maximin näyttö öljynvaihtojen välillä.


Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
Komppaan kulutuskeskusteluun liittyen!!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuo uusi vs. vanha kulutus ei oikein päde, sen ymmärrän kyllä. Esim. oma 164 3.0 12v meni sekalaisessa kympin molemmille puolille. Maantiellä meni alle kasia.
Nuo kulutukset vaan on niin paljon kuskin ajotavasta kiinni. Tuolla pösöfoorumillakin olen "joutunut" seuraamaan ja olen osallistunutkin diesel-kulutusketjuun. Samanlaisella autolla joku ajelee litran pienempää keskikulutusta, kuin oma pitkän juoksun 5.6 l/100km. Kuski tekee helposti puoltoista litraa lisää ihan vaan sillä ettei "osaa" tai ei muuten vaan kiinnosta. Jos ei osaa, pitää opetella. Jos ei kiinnosta, ei pidä myöskään valittaa.
Oma mielipide on kanssa, että Alfaa ostaessa kulutuslukema ei kannata olla päälimmäisenä ajatuksena. Melkein olisi jo myyjän sanottava, että ainetta palaa luvattua enemmän, niin jäisi jo valmiiksi muutama "piipertäjä" ulkopuolelle, eikä tulisi huonoa mainosta SUURESTA kulutuksesta. Ja johan se on omaa tyhmyyttä, jos luottaa pelkkään EU-direktiivin testiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Hyvin kiteytetty, näinhän se menee.
Alfissimo kirjoitti:Kuski tekee helposti puoltoista litraa lisää ihan vaan sillä ettei "osaa" tai ei muuten vaan kiinnosta. Jos ei osaa, pitää opetella. Jos ei kiinnosta, ei pidä myöskään valittaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Luotettavahan se EU -testi on. Jos ajaa samalla tavalla samoissa olosuhteissa kuin testi tehdään, ei eroa varmastikaan tule.
VMP

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

mattijus kirjoitti:Luotettavahan se EU -testi on. Jos ajaa samalla tavalla samoissa olosuhteissa kuin testi tehdään, ei eroa varmastikaan tule.
Eli ajat siis itse autollasi laboratoriossa dynamometrin päällä jatkuvasti??

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

mattijus kirjoitti:Luotettavahan se EU -testi on. Jos ajaa samalla tavalla samoissa olosuhteissa kuin testi tehdään, ei eroa varmastikaan tule.
:mrgreen: :mrgreen:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Manukki kirjoitti:Eli ajat siis itse autollasi laboratoriossa dynamometrin päällä jatkuvasti??
En aja, muttei minua myöskään kiinnosta mikä ero autoni kulutuksella on tehtaan ilmoittamaan kulutukseen :mrgreen:
VMP

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

kuinka se updatettaminen tapahtuu bluetooth usb systeemissä? lataa tikulle datan ja tökkää kiinni ja se asentaa ite?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^pm.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

mattijus kirjoitti:
Manukki kirjoitti:Eli ajat siis itse autollasi laboratoriossa dynamometrin päällä jatkuvasti??
En aja, muttei minua myöskään kiinnosta mikä ero autoni kulutuksella on tehtaan ilmoittamaan kulutukseen :mrgreen:
Usein EU kulutus on jotain mitä tavallisessa ajossa ei helposti saavuta.
156 kyllä tuntuu menevän helposti alle tehtaan lukemien. Pätkä ajossa ja pääasiassa taajamissa alle 11 litraa. Ei hulluna polkemista muttei varsinaisesti taloudellista ajoakaan. EU lukeman perusteella odottelin isompia lukemia.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Finest kirjoitti:
mattijus kirjoitti:
Manukki kirjoitti:Eli ajat siis itse autollasi laboratoriossa dynamometrin päällä jatkuvasti??
En aja, muttei minua myöskään kiinnosta mikä ero autoni kulutuksella on tehtaan ilmoittamaan kulutukseen :mrgreen:
Usein EU kulutus on jotain mitä tavallisessa ajossa ei helposti saavuta.
156 kyllä tuntuu menevän helposti alle tehtaan lukemien. Pätkä ajossa ja pääasiassa taajamissa alle 11 litraa. Ei hulluna polkemista muttei varsinaisesti taloudellista ajoakaan. EU lukeman perusteella odottelin isompia lukemia.
Saksalaiset laskee linssiin kulutuksissa ihan urakalla :mrgreen: Kärsisikö markkinat, jos pantaisi todelliset lukemat :roll: Bemarinkin efficiency on tainnut tulla vain todeksi paperilla :mrgreen:
Viimeksi muokannut Kirkinen, 07 Marras 2010, 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

No kyllä noi naapurin kaks peräkkäistä 520da:ta on kummatkin vieneet matkapainotteisessa seka-ajossa sen 5,7 sadalla, taitaa ilmoitettu olla 5,4 vai oliko 5,6 sedanille? Vuosimalli 08 ja 09. Työkaverin 318d farkku vei 4,8 ja ihan tankkauksista mitattuna.
Eli aika hyvin pitää paikkansa, kuten pitää myös 530 ja 535 da:ssa jotka olleet itsellä ja faijalla.
Mutta ei tää nyt minunkaan mielestäni oikein tähän 159 ketjuun enää kuulu, jatketaan jossain muussa yhteydessä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Asiasta kukkaruukkuun... Pitkään tullut kateltua 159 nettiautosta, olenko ainut joka luulee, että 159 hinnat ovat jämähtäneet samalle tasolle, ainakaan ½ vuoteen bensakoneiset eivät ole menneet mihinkään suuntaan, päin vastoin 2,2 tuntuu olevan pienoisessa nousussa :shock: tietysti siihen vaikuttaa, tuo hemmetin diesel-buumi....

Tiisseleitä sen sijaan on paljon ja halvemmalla... ihmiset ovat taas huomanneet bensakoneiden ilot verrattuna tiisseliin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Et ole ainoa,sama ilmiö noteerattu täälläkin.Tiisseleitä saa suhtkoht asialliseen hintaan.3v.liisarit palautuu uuteen kiertoon.
Vaikka toi tiisselin hankintahinta tuntuu houkuttelevalta,niin itse en iskisi kiinni 90/120k ajettuun peliin.EGR,hammastanko,sähkö ja muut probleemat kaatuu omalle kontolle ja eikun kättä taskuun.Karkeesti osat tuplasti kalliimpia kuin bensavehkeeseen.Hieno pelihän 159 on,mutta itselle 28tkm riitti.Eikä ikävä jäänyt.

Mutta bensa koneella,never know.....
Ride on!

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja harde »

Samat ne on ongelmat bensakoneisissa tuota EGR:ää lukuun ottamatta. Mulla kyllä tulis ikävä tuota erinomaista alustaa, joka antaa anteeksi melkoista hölmöilyäkin..

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Täytyy sanoa, että hyvin on toiminut, kun se akun mutterin vain silloin sai kiristettyä kiinni. Yli 10 000 km on matkaa taitettu.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Nää EGR jututkin on saanut aivan suhteettomasti huomiota. Kun automalli vanhenee, alkaa siihen löytyä "kulutusosiakin" helposti. Jo nyt EGR venttiilin saa 125 eurolla vaikka Ebaystä (esim. http://global.ebay.com/ALFA_ROMEO_EGR_V ... 93764/item). Tilasin yhden ja vaihdoin kokeeksi (30 min) Kone toimi kuten ennenkin. Laitoin entisen puhdistettuna takaisin supistuspellillä ja hyvin toimii. Tämä auto/venttiili on ollut minulla 22tkm, joten ei näillä kilometreillä tarvitse sitä joka vuosi vaihtaa. Mikä oli erikoista, niin tämä uusi EGR oli muutaman tuhannen km jälkeen sisältä (siis solenoidin ja venttiilin välistä) täysi puhdas, kuin uusi. Olisiko tiivistyskin parantunut? No, nyt pidän sen ja 10/13mm avaimet mukana pidemmillä matkoilla...

Sitä paitsi jos yhtään lukee muiden merkkien foorumeita, niin samoja ongelmia on näitten saasteenpoistohärpäkkeiden kanssa muillakin merkeillä.

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Laku kirjoitti: Tää polttoaineenkulutuskeskustelu on aika omituista Alfa palstalla - vaihtakaa sähkö tai hybridikulkimiin, jos on muutamasta litrasta elämä kiinni.
Samaa mieltä ja muistan jostain lukeneeni, että jotkut ottaneet 159:ssä jonkun osan irti ettei tuulilasin pissapojasta pääse vettä ajovaloille ja kuluta niin hirmuisesti pesunestettä. :mrgreen:
tutto quello che sente dalla bocca degli uomini...
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Qtronic kirjoitti: Samaa mieltä ja muistan jostain lukeneeni, että jotkut ottaneet 159:ssä jonkun osan irti ettei tuulilasin pissapojasta pääse vettä ajovaloille ja kuluta niin hirmuisesti pesunestettä.
Itse otin 156:sta lampunpesimen sulakkeen irti ihan ajoturvallisuuden takia.
Pikkupakkanen, suolattu kehätie Hesassa, tiestä nousee nastojen jauhamaa puuroa joka on kuin maalia tuulilasissa. Pissapoikaa täytyy käyttää 10 s. välein. Siinä kun joka kerta lampuille tuli aivan turha tujaus vettä, oli säiliö pian tyhjä.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

No niin nyt se alkoi - Ensin parkki vasemmalta pimeänä. Sitten palasi ja nyt sitten lähivalo. Ksenoni ilmeisesti? Jotain ohjeita tuon vaihtamiseksi, kun ohjekirja kehottaa viemään Dealerille korkeajännitteen takia. Yllätys Yllätys :mrgreen:

Tosin korkeuden säätörulla löytyy kanssa paneelista :shock:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Helppo vaihtaa itse, ainakin sähkömiehen/insinöörin papereilla onnistui.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

tunnistaako polttimon umpiosta jotenkin? Ei kai 3.2 ole vakiona ollut Xenoneita? Ohjekirjassahan on kaikki vaihtoehdot :mrgreen:

Ajattelin ostaa polttimot ensin ja sitten avata :mrgreen:

Itselleni vastaten: tavalliset on, kun on korkeudensäätö manuaalinen. Polttaa näköjään polttimoita yhtä ahkerasti kuin 156 tai sitten Delta työntää sutta paikalleen - kesti jopa 6 tkm :mrgreen: Bilteman laatu kestää ja kestää H7:ssakin :wink:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Mulla ei ole palanut 159:stä ainoatakaan polttimoa. :shock: Jotenkin on outo fiilis sataviiskutosien jälkeen...

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

Cuore Sportivo kirjoitti:^ Mulla ei ole palanut 159:stä ainoatakaan polttimoa. :shock: Jotenkin on outo fiilis sataviiskutosien jälkeen...
Tosi outo juttu. Mulla on mennyt polttimot vaihtoon muutaman kuukauden välein. Ja kyllä, vaihdan aina molemmat kerralla.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ On kyllä outoa. Eikä ole mullakaan ksenoneita. Noh, kai ne pian alkaa tälläkin paukkumaan, kun pääsi hehkuttamaan.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Kirkinen kirjoitti:tunnistaako polttimon umpiosta jotenkin? Ei kai 3.2 ole vakiona ollut Xenoneita? Ohjekirjassahan on kaikki vaihtoehdot :mrgreen:

Ajattelin ostaa polttimot ensin ja sitten avata :mrgreen:

Itselleni vastaten: tavalliset on, kun on korkeudensäätö manuaalinen. Polttaa näköjään polttimoita yhtä ahkerasti kuin 156 tai sitten Delta työntää sutta paikalleen - kesti jopa 6 tkm :mrgreen: Bilteman laatu kestää ja kestää H7:ssakin :wink:
Ja joku vidun puupää oli sitten rikkonut kannen kiinnikkeen ja laittanut kannen takaisin väärästä asennosta. Ihmiset - jos ette osaa, niin antakaa olla. Muut säästyy harmilta ja turhalta korjaamiselta. Kansi avautuu alle viidennes kierroksessa ja tekstit ylöspäin takaisin laittaessa.

Helpompi vaihtaa kuin 156:een, kun polttimon kantakin on näkyvissä ja ei tarvitse käsipelillä hoitaa hommaa... Toivottavasti liimauksella saa pelastettua kannen kiinnikkeen kuntoon. :roll:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kirkinen kirjoitti:Ihmiset - jos ette osaa, niin antakaa olla.
Menisipä se juuri näin... maailma olisi paljon parempi paikka ajaa käytetyllä autolla :wink:

156 yhden vuoden ja kahdeksan kuukauden aikana poltannut seuraavat polttimot: 1 parkki... En tiedä kuinka paljon (näköjään hyvin paljon...) vaikuttaa se, että aina käynnistäessä pidän valot 0-asennossa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

^Eipä menny multakaan 156 yhtään mitään muuta polttimoa kun yksi parkki ja yksi rkisterikilven polttimo. Ajoin sillä kuitenkin 80tkm . Ai niin, mutta vaihdoin tosin siinä välissä GTA-look valot ja siihen uudet ajovalon polttimot vaikka edelliset olivat vielä ehjät. Ja aina pidin valot päällä startatessakin!

:wink:

159 ei mennyt ainuttakaan polttimoa!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Kysäisen tietävimmiltä, että onko autoissa jossa on Bosen systeemi aina Bosen logot diskanteissa kojelaudan päällä. Omassa on ja soi ihan ok, mietin vain, että jos joskus vaihtaa uudempaan niin ois edelleen hyvä olla toi poppisysteemi. Kysyn siksi, koska esim Autokeskus mainostaa harmaata 159 Bosen hifisysteemillä, mutta kuvissa ei kyllä ole missään Bosen logoa. Eli onko uudemmista poistettu logot vai eikö merkkiliikekään erota perussettiä Boseista.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Ei oo kaikissa. Hattuhyllyllä on logo ainakin sedanissa.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Viesti Kirjoittaja einari »

sataviisysi kirjoitti:..onko autoissa jossa on Bosen systeemi aina Bosen logot diskanteissa kojelaudan päällä.
Kyllä ainakin minulla ne logot ovat juuri samoin kun sullakin (SW -07) mutta en tiedä, onko siihen myöhemmin tullut joku muu käytäntö.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

einari kirjoitti:
sataviisysi kirjoitti:..onko autoissa jossa on Bosen systeemi aina Bosen logot diskanteissa kojelaudan päällä.
Kyllä ainakin minulla ne logot ovat juuri samoin kun sullakin (SW -07) mutta en tiedä, onko siihen myöhemmin tullut joku muu käytäntö.
Mulla oli vm. 2006 159 JTDm sedan jossa oli Boset, mutta mitään mainosta tästä ei ollut yhdessäkään ritilässä.

Nykyisessä kotterossa ne löytyy.

himik
Viestit: 57
Liittynyt: 14 Loka 2003, 14:37
Car(s): 159 2.2, Lada Samara 1.5i
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja himik »

Mitenkä on porukat hoitaneet ovenkahvojen voitelun?
Itselläni kävi tänään hauskasti kun ajoin reissua vetisellä tiellä, jätin auton pariksi tunniksi parkkiin ja kuinka ollakkaan ei kuskinpuolen etu- eikä takaoven kahva noussut milliäkään.
Ei kun vänkärin puolelta sisään. Kahvan alle menee näköjään kosteutta ja se jäätyy kiinni ovipeltiin ja kunnolla. Ei taida esimerkiksi aseöljy kauaa pysyä oven maalipinnalla?
Onpahan taas oikein suunnittelunkukkaset nuo kahvat.
Samara on seissyt kakkosautona pihassa viisi vuotta ja eipä ole vielä olleet kahvat jäässä...
Venäläistä rakettiteknologiaa :-D

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

himik kirjoitti:Mitenkä on porukat hoitaneet ovenkahvojen voitelun?
Itselläni kävi tänään hauskasti kun ajoin reissua vetisellä tiellä, jätin auton pariksi tunniksi parkkiin ja kuinka ollakkaan ei kuskinpuolen etu- eikä takaoven kahva noussut milliäkään.
Ei kun vänkärin puolelta sisään. Kahvan alle menee näköjään kosteutta ja se jäätyy kiinni ovipeltiin ja kunnolla. Ei taida esimerkiksi aseöljy kauaa pysyä oven maalipinnalla?
Onpahan taas oikein suunnittelunkukkaset nuo kahvat.
Samara on seissyt kakkosautona pihassa viisi vuotta ja eipä ole vielä olleet kahvat jäässä...
Venäläistä rakettiteknologiaa :-D
Pakko vetää iänikuinen bensa-diesel mittelö tähän mukaan: Ei jäädy dieseleissä, bensavehkeissä noita kaikennäköisiä ongelmia on! :-D Sori!

Oikeesti en osaa kyllä sanoa yhtään. Itsellä ei ole kyllä kahvat eikä tiivisteet jäätyilleet. Aikaisemmasta Honda Accordista (vm. 03) jäi yks talvi koko oven tiiviste auton koriin kiinni, kun aamulla oven avasin. :lol: Mut toi kahvan "voitelu" voi olla aika hankala homma.. Oliko siinä päällä jäätä vai missä? Taitaa se mekanismi siellä olla jäässä?

Edit: Lisätään tähän vielä, että tämä 159 (vaikka onkin dieseli) on ollut paras talviauto minulla tähän mennessä - ei ongelmia. Aikaisemmat ovat olleet volkkaria, seattia, renaultia, volvoa ja hondaa ja niissä on ollut aina jotain kummallisuuksia. Etenkin volkkarissa jääty ovet (aukesi, mutta ei mennyt enää lukkoon / kiinni). Ja volkkarissa oli todella mielenkiintoinen suunnitteluvirhe: Etuoven lasista valunut sulavesi jäätyi oven etualareunaan ja ovea avattaessa jäämöykky väänsi ovipellin mutkalle. Tämä siis VW Borassa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HopeinenQ kirjoitti:Ei jäädy dieseleissä, bensavehkeissä noita kaikennäköisiä ongelmia on! Sori!
:mrgreen:

Planetti
Viestit: 32
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 23:14

Viesti Kirjoittaja Planetti »

Mitä suksibokseja teillä on ollut 159 SW:n katolla ja miten kontti on mahtunut aukeamaan?

Boksin pituus, sekä luukun ja boksin väliin jäänyt tila kiinnostaisi kovasti.

Taakkatelineet vielä hankkimatta, mutta pelko persuksissa, että Mont Blancin 223 senttinen Lillehammer on liian pitkä sinne.

Nimimerkillä anoppikin haluaa kuulema jouluksi maalle.

kharju
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Loka 2010, 17:21
Paikkakunta: Miehikkälä

Viesti Kirjoittaja kharju »

Onko tämä normaalia renkaan kulumista 159 alfassa? Kyseessä eturengas, kokoa 235/45-18. Renkaalla ajettu 4900 km. Renkaan sisäreunassa, kuvan oikeassa laidassa on pintaa jäljellä 1,5mm keskellä ja ulkoreunassa 4-4,5mm. Molemmat eturenkaat kuluneet samalla tavalla.
Auto on uusi 159 tbi sport pack 2:lla joka varustettu tehtaan omalla alustasarjalla. Autossa korjailtu aurauskulmia 3500 km.n kohdalla Kouvolan autosalvassa, mutta ei tehty paljoa muutoksia. Autosalvan herrojen mielestä kulmat on ok, kun kävin tänään ihmettelemässä, mutta kun meikäläisen silmät väittää jotain muuta.


Kuva
Shot at 2010-11-10
Viimeksi muokannut kharju, 11 Marras 2010, 07:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raikku
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Marras 2010, 22:05

Viesti Kirjoittaja Raikku »

Mun mielestä normaalia kulumista, madalletussa autossa. Eikä mitään pahaa kulumista edes. Eihän ne renkaat suoraan siellä ole. No asiantuntijat voi korjata.
Terveisin uusi 159 1.9 omistaja.
Hetken mielijohteessa.

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Ei ole normaalia, kulmat on pielessä

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Näinhän ne meinaa kulua - kulumista voi pienentää laittamalla renkaat suoraan, mutta sitten taas kärsii ajettavuus :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Eikä se alustasarjakaan kaikkea aiheuta. Mun perusmallisessa kamppeessa sellasessa 17tkm maantieajossa mulla oli alkuperäiset 215/45 r16 renkaat kankailla edestä.
-Matti-

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16031&highlight=

Tosta topicista alhaalta löytyy ohjearvoja!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuvan yhteydessä ei ollut mainittu ajotyylistä mitään. Mikäli tykkää suurista kaarrenopeuksista, niin noinhan ne renkaat tuppaa kulumaan etenkin painavan auton alla. Viime kesä oli myös jonkin aikaa todella kuuma, joka myös lisäsi renkaiden kulumista.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

hagger16 kirjoitti:Kuvan yhteydessä ei ollut mainittu ajotyylistä mitään. Mikäli tykkää suurista kaarrenopeuksista, niin noinhan ne renkaat tuppaa kulumaan etenkin painavan auton alla. Viime kesä oli myös jonkin aikaa todella kuuma, joka myös lisäsi renkaiden kulumista.
Kaverilla on Alfa ja eteenkin TI-mallinen, niin eiköhän se ole selvä että tunnokkaasta ohjauksesta ja kaarreajo-ominaisuuksista nautitaan :).
-Matti-

Lukittu