Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mi.To
Havaitsin tänään italialaisille tyypillisen tyyppivian. Sisäflekti jyrisee 2-4 nopeuksilla hel*****i!. Onkohan Mitojen osalta jonkinlaista takaisinkutsua tms olemassa. Takuuhan tuossa vielä tosin on. Samaa vaivaa ollut kaikissa omistamissani italiaanoissa. Vikahan on tiedossa, epätasapainoinen ropelihan siellä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Ja minulla ei ole ollut yhdenkään italialaisen kanssa yhtäkään ongelmaa puhaltimen kanssa, ikinä :o
Enkä äkkiseltään keksi ketään muutakaan, kenet tuntisin livenä, kenellä ollut mitään ongelmia - paitsi vanhemmissa yksilöissä, joissa moottori on antautunut 20v käytön jälkeen... Takuuseen vaan.
Enkä äkkiseltään keksi ketään muutakaan, kenet tuntisin livenä, kenellä ollut mitään ongelmia - paitsi vanhemmissa yksilöissä, joissa moottori on antautunut 20v käytön jälkeen... Takuuseen vaan.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Mi.To
Omassa Mitossa oli samainen puhaltimen ääni/ongelma eli kun puhalsi kovaa kuulosti kuin helikopterilta. Takuuseen vaihtoivat uuden puhaltimen moottorin propelleineen ja vaiva katosi eli job well done.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mi.To
Meni vahingossa Mito puhaltimineen vaihtoon.... 

- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Mi.To
^
Höh
Toivottavasti ei biimerin kanssa tuo ongelmien laatu rankennu, sitäkin kun kuulemma on liikkeellä
Onnea hankinnasta, kuitenkin
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Höh

Toivottavasti ei biimerin kanssa tuo ongelmien laatu rankennu, sitäkin kun kuulemma on liikkeellä

Onnea hankinnasta, kuitenkin
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
^ Nah, tiettyhän mikä vaan voi hajota, mutta E6x:n pahimmat tyyppiviat (kauko-ohjaimen pykiminen ja mediaboksien vesivaurio) välttää helpoiten ostamalla oikean korimallin, kuten UupunutRomeo teki. Jäljelle ei mainittavia taida jäädä kuin imusarjan läpät (poistettavissa, ellei jo poistettu), EGR ja DPF (poistettavissa, ellei jo poistettu) ja mahdollinen aktiivinen ohjaustehostus.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mi.To
Tästä ei läppiä ole poistettu, uskoisin että edellinen omistaja (sokea mummo saarestaPolforea kirjoitti:^ Nah, tiettyhän mikä vaan voi hajota, mutta E6x:n pahimmat tyyppiviat (kauko-ohjaimen pykiminen ja mediaboksien vesivaurio) välttää helpoiten ostamalla oikean korimallin, kuten UupunutRomeo teki. Jäljelle ei mainittavia taida jäädä kuin imusarjan läpät (poistettavissa, ellei jo poistettu), EGR ja DPF (poistettavissa, ellei jo poistettu) ja mahdollinen aktiivinen ohjaustehostus.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mi.To
Lykkäsin tuonne Muiden merkkien murheisiin, kun ei tämä enää Mi.Toon liity.UupunutRomeo kirjoitti:Tästä ei läppiä ole poistettu, uskoisin että edellinen omistaja (sokea mummo saaresta) 55v nainen olisi moista remonttia tehnyt alle 100tkm ajettuun autoon....tämä on seissyt kaikenlisäksi viimeisen vuoden tallissa. Mietin tuossa että alanko läppiä edes poistamaan vielä...mikähän noiden "käyttöikä" mahtaa olla ?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mi.To
Tervehdys kaikille täällä oleville! Ensimmäinen Alfa ja Mito QV -10. Kaikin puolin mahtava paketti mutta on jo jotain mitä olen pistänyt merkille! Vas. takajarru ujeltaa ilkeästi ja häviää kun jarruja polkaisee mutta jatkaa ääntelyä epämääräisesti. Ajattelin vain kun tuosta on ollut juttua jossain osiossa että liittyisikö se joltain osin tähän DNA-systeemiin..en kyllä huomannut muutosta vaikka moodia vaihdoinkin. Samanlainen ääni kun palat olisi lasittuneet..häiritsee aika paljon! Toinen oli nuo valopesimien lätkät jotka hieman irvotti molemmilla puolilla ja vedin varret ulos huomatakseni miten ohuet korvakot oli lätkissä ja toiselta puolelta jo toinen korvakko poikki..olisiko pesimet kytketty pelistä pois kun mielestäni ne eivät ole toimineet tähän asti ollenkaan? Aion vahvistaa korvakoita muovikitillä tai lasikuidulla ettei niitä tarvitse olla ostamassa jatkuvasti. Vielä olisi yksi asia mikä liittyy koneeseen. Kylmänä varsinkin kun on kierroksia enemmän päällä kuuluu selvä nakutus..muistelen kun oli aiemmin Skoda alla ja siinä käynti kuin Dieselissä mutta ääni oli normaalia koska oli suoraruiskutus kone ja näyttäisi että tämäkin on joten kannattaako olla huolissaan? Nämä asiat kun saan mielestäni voisin sanoa olevani melko tyytyväinen autooni ja kaikkiaan tässä merkissä on sitä sielua enemmän kuin muissa autoissa kaikkine pikku puutteineen tai ominaisuuksineen..ei haittaa kunhan opin tästä autosta enemmän matkan varrella
ps..niin mielelläni kuulisin hyviä neuvoja ja tietoa täällä varmasti on paljonkin!

ps..niin mielelläni kuulisin hyviä neuvoja ja tietoa täällä varmasti on paljonkin!
Re: Mi.To
Autossahan on multiair kone ja ne tuuppaa hieman nakuttaa kylmänä. Ei pitäisi olla mitään vakavaa.
luulenpa että jarruhuolto auttaisi takajarrujen vikinään. Jos jarruhuoltoa ei ole tehty vähään aikaan voi palat olla jumissa. Mahtava autohan tuo mito qv on ja näköinen
luulenpa että jarruhuolto auttaisi takajarrujen vikinään. Jos jarruhuoltoa ei ole tehty vähään aikaan voi palat olla jumissa. Mahtava autohan tuo mito qv on ja näköinen

Re: Mi.To
Kiitos vastauksesta! Jatkan vielä mitä on tullut eteen! On ollut puhetta iskarien yläpään laakereista ja omassani olen huomannut tässä pakkasilla sen että ohjausta ääriasentoihin kääntäessä kuuluu "moksaus" joka kuullostaa jousesta kuuluvalta eli jos yläpään laakeri jumittaa voisi syyllinen olla siellä? Mitä kaikkea voi tämän mallin kohdalla kysyä tehdastakuuseen ja mistä kaikista asioista on ollut takaisinkutsuja? Kiitän etukäteen 

- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mi.To
MA Giulietta puolella tuosta on jauhettu maailmallakin paljon ja vissiin todettu ominaisuudeksi (= ei osata korjata edes tehtaalla). Tuntuu tosiaan tapahtuvan hyvin satunnaisesti eikä vaikuta vaihtaako liikkeessä vai paikoillaan. Yleensä se on 1. vaihde, mutta joskus joku muu.Bird kirjoitti:Kyllä mä alan valitettavasti taipua sille kannalle, että kyseessä on ominaisuus eikä vika. Tosin en siltikään tiedä, vaivaako se läheskään kaikkia MiTo QV:ta vai onko sitten vaan niin, ettei suurin osa ole edes jaksanut asiasta valittaa.paksupekka kirjoitti:Ainoa hieman enempi häiritsevä tekijä on vaihteiston tökkiminen. Lähinnä ykköselle laittaminen tahtoo olla välillä vaikeaa. Start-stopin yhteydessä tuntuu vaivaavan lähes aina liikennevaloista lähtiessä.
Itseänikin kiinnostaisi kuulla onko tämä nyt ominaisuus vai vika? Vaikuttaisi siltä, että joillakin on myös laatikon vaihdon jälkeen ongelmat jatkuneet. Todennäköisesti luovun autosta joulukuussa, joten en viitsi alkaa sitä pajalla käyttämään jos homma ei välttämättä tule kuntoon.![]()
Omassa tapauksessani suurin ongelma asian selvittämiseksi on ollut se, ettei paikallinen Alfa-huolto ole saanut ns. vikaa päälle. Tätä varten tehtiin viime talvena kerran jopa niin, että vein auton huoltoon niin, että se sai seistä liikkeen pihassa yön yli. Tämä siis siksi, että ongelman saisi näin paljon todennäköisemmin esiin, kun ottavat auton testiin heti kylmänä eikä niin, että olen ensin ajanut sillä noin 5 km matkan kotoa liikkeelle. Mutta tämäkään ei siis auttanut, ja eiväthän nämä ongelmat sentään onneksi ihan jokapäivisiä ole talvellakaan.
Joka tapauksessa tämä asia taisi nyt osaltani jäädä tähän. Ja kyllähän tähän ominaisuuteen on jo täysin tottunut: jos ei mene ykkönen päälle, niin joko kytkintä ylös hetkeksi (start/stopin toiminnassa ollessa tosin kurja vaihtoehto, kun sammuttaa auton) tai sitten liikkeelle varovaisesti kakkosvaihteella.
Omassa tuntuu auttavan jo sekin että käyttää viereistä vaihdetta lovessa ja yrittää sitten uudestaan. Jos kokeilee ykköstä jo silloin kun pysähtyy nin on hyvin aikaa vispata 2-3-4-1 samantien jos tuntuu tökkäävän johonkin. Jos menee kerran nin menee sitten uudestaankin kun aikoo lähteä liikkeelle.
On tullut opeteltua ainakin omalla kohdalla vähän uutta käytöstä tämän kans muutenkin; vaihtaessa kaasu pitää löysätä melkein ennen kytkimeen koskemista aina kokonaan ja aina pitää tuntea että vaihde menee takuulla perille asti ennen kuin nostaa kytkintä. Ja 6-3 vaihdossa on parempi heilauttaa keskiväliä ettei tule laittaneeksi vitosta. Menee helposti muuten maku suunnan vaihdoksesta

We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Mi.To
Noita muistaakseni suositeltiin Mitoon..oliko se madallus 30mm? Saattaa mennä mukavan alas mutta ei liian..kuvia joskus varmaan laittelet? Hintaa en viitti kysyy mut oliko hintavatTomlau kirjoitti:Tuli tilattua madallusjouset mitoon, eibach:it. Kuulema ei vaikuta aktiivisien iskarien toimintaan. Saas nähä saako jo ensi viikolla jouset kiinni

Re: Mi.To
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3975.html
Tuolta tilasin tänään. hyviä kokemuksia ollut tuolta joten tilasin taas sieltä
Tuolta tilasin tänään. hyviä kokemuksia ollut tuolta joten tilasin taas sieltä

Re: Mi.To
Asiasta kolmanteen niin tiedätkö mitä noi alkuperäiset sähköiset pumput maksavat kun ne alkaa paukkumaan..ei varmaan ihan halpoja?Tomlau kirjoitti:Tänään ilmoittivat että rahat on saapunu heidän tilille ja osat on jo lähteny tulemaan. Nopeaa toimintaa
Re: Mi.To
Muistelin, että takaiskarit oli pari vuotta sitten n. 1000e/kpl, mutta nehän onkin tippunut kohtuulliselle ~450-500€ tasolle. Sama hinta edessä.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Mi.To
Kai tässä ketjussa voi jatkaa asiasta kolmanteen kun Mitosta(vm-10 QV) kysymys kuitenkin? Oli vähän pidempi työmatka noin 40km ja pihassa kuuntelin että jokin naputus kuuluu..ääni vastaa tyhjäkäyntikierroksia! Konehuoneessa ääni ei kuulu niin selkeästi kaiken kohinan keskellä mutta kulj.puolen pyöräkotelosta sen parhaiten kuulee. Kai tässä on hieman vainoharhainen mutta auto ollut vasta reilut pari viikkoa ja kyllähän tässä on tullut seurattua ja kuunneltua kaikkea mahdollista jotta kaikki toimisi niin kuin pitää! Autolla ajettu 46000 ja edellisestä öljynvaihdosta jo aikaa..30 kympin huollossa viimeeksi todennäköisesti ja mielessä on ollut että vaihdan ennen seuraavaa 60k huoltoa. Ääni vaikuttaa venttiilinnostajalta! Auto käy tasaisesti ja toimii mutta epätietoisuus luo myös tuskaa kun alfoista ei ole aiempaa kokemusta eikä näitä kaikkia mahdollisia "vikoja" ole tiedossa mitä saattaisi esim. tässä Mitossa olla. Jos jollain tulee mieleen jotain erityistä niin auliisti kertokaa..oma veikkaukseni jo tulikin tuossa aiemmin! Autossa kuitenkin on vaihtoauto takuu vai mikä vastuuvakuutus se onkaan mutta en mene vielä asioiden edelle! Kiitos etukäteen 

Re: Mi.To
Hetken mietin kysymystäsi mutta se on ihan aiheellinen! Huoltokirja on autossa josta näkisin päivämäärän jos sitä haet? Katsompa huomenna!Pujazuba kirjoitti:Milloin se 30 tonnin öljynvaihto olikaan?
Re: Mi.To
30k-huolto(29600km) tehty 25.5.2012 eli aikaa on mennyt jonkin verran. Täytyy vaihtaa öljyt jos tuo naputus loppuisi? Öljyistä ollut paljon juttua ja Mobililta löytyy vastaava kuin Selenia mitä autoon suositellaan...vaikuttaisi siihen multiairin toimintaan? Millainen systeemi tämä multiair on..käsittääkseni kyse on vain hydraulisista ventt.nostimista kaikessa yksinkertaisuudessaan..korjatkaa jos olen väärässä!?
Re: Mi.To
Huolto-ohjelmahan sanoo etta öljyt tulee vaihtaa 30 tkm / 24 kk välein mutta jos kilsoja tulee alle 10 t vuodessa niin vaihto 12 kk välein.Grandy kirjoitti:Hetken mietin kysymystäsi mutta se on ihan aiheellinen! Huoltokirja on autossa josta näkisin päivämäärän jos sitä haet? Katsompa huomenna!Pujazuba kirjoitti:Milloin se 30 tonnin öljynvaihto olikaan?
Muista tarkistaa myös mitä öljyä siihen on kaadettu aikaisemmin.
Mieluummin voitelua tekee SELENIA StAR P.E. Mutta niin kauan kun öljynä on aina käytetty 5W-40 ACEA C3 luokkaa niin tietyt huolet voidaan sulkea pois.
Ainiin meinasin unohtaa. Onhan koneessa ollut aina öljyä?

PS. mainitut öljysuositukset perustuvat uusimpaan julkaisuun Fiatin Aftersales sivustoilla.
Re: Mi.To
Kiitos paljon! Huoltokirjan mukaan huollettu Wetterillä Rovaniemellä joten uskon että öljy on oikeaa! Koneessa on ollut ja on öljyä sen ajan mitä se minulla on ollutPujazuba kirjoitti:Huolto-ohjelmahan sanoo etta öljyt tulee vaihtaa 30 tkm / 24 kk välein mutta jos kilsoja tulee alle 10 t vuodessa niin vaihto 12 kk välein.Grandy kirjoitti:Hetken mietin kysymystäsi mutta se on ihan aiheellinen! Huoltokirja on autossa josta näkisin päivämäärän jos sitä haet? Katsompa huomenna!Pujazuba kirjoitti:Milloin se 30 tonnin öljynvaihto olikaan?
Muista tarkistaa myös mitä öljyä siihen on kaadettu aikaisemmin.
Mieluummin voitelua tekee SELENIA StAR P.E. Mutta niin kauan kun öljynä on aina käytetty 5W-40 ACEA C3 luokkaa niin tietyt huolet voidaan sulkea pois.
Ainiin meinasin unohtaa. Onhan koneessa ollut aina öljyä?![]()
PS. mainitut öljysuositukset perustuvat uusimpaan julkaisuun Fiatin Aftersales sivustoilla.

ps. Mitä ne tietyt huolet sitten mahdollisesti olisivat?
Re: Mi.To
Eipä mitään. No juuri tuo MultiAir joka ei mitenkään epäluotettava olekkaan mutta tykkää vain oikeantyyppisestä öljystä. Joko se on kunnossa tai ei. Turha huolia jos tuo naputus ei ole joku uusi ilmiö. MultiAir omistajathan ovat aijemmin sanoneet että kone kuulostaa juuri tuollaiselta tyhjäkäynnin aikana.Grandy kirjoitti: Kiitos paljon! Huoltokirjan mukaan huollettu Wetterillä Rovaniemellä joten uskon että öljy on oikeaa! Koneessa on ollut ja on öljyä sen ajan mitä se minulla on ollut..joka tapauksessa ääni kuullostaa ventt.nostajalta!
ps. Mitä ne tietyt huolet sitten mahdollisesti olisivat?
Re: Mi.To
Kyllä tuo juuri uusi ilmiö oli ja siksi huolissaan...sen karhean käyntiäänen tiedän kun kyseessä suoraruiskutuskone! Öljynvaihtoon lähdettävä jos se naputus vaikka häviäisiPujazuba kirjoitti:Eipä mitään. No juuri tuo MultiAir joka ei mitenkään epäluotettava olekkaan mutta tykkää vain oikeantyyppisestä öljystä. Joko se on kunnossa tai ei. Turha huolia jos tuo naputus ei ole joku uusi ilmiö. MultiAir omistajathan ovat aijemmin sanoneet että kone kuulostaa juuri tuollaiselta tyhjäkäynnin aikana.Grandy kirjoitti: Kiitos paljon! Huoltokirjan mukaan huollettu Wetterillä Rovaniemellä joten uskon että öljy on oikeaa! Koneessa on ollut ja on öljyä sen ajan mitä se minulla on ollut..joka tapauksessa ääni kuullostaa ventt.nostajalta!
ps. Mitä ne tietyt huolet sitten mahdollisesti olisivat?

- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
Se naputus kylmänä ei pitäisi olla mitään vakavaa, jo kolmas MA kone käytössä ja kaikki ovat naputtanaeet kylmänä.
Ensimmäisellä MA moottorilla tuli ajettu yli 100 tkm ja se moottori naputti alusta asti koko ajan hetken aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Mielestäni aivan vaaratonta tuo, kun muistaa vain käyttää oikeaa öljyä.kerran kokeilin muuta kuin Selenia öljyä, mitään eroa en huomannut naputukseen kun toinenkin öljy oli määräysten mukaista.
Ensimmäisellä MA moottorilla tuli ajettu yli 100 tkm ja se moottori naputti alusta asti koko ajan hetken aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Mielestäni aivan vaaratonta tuo, kun muistaa vain käyttää oikeaa öljyä.kerran kokeilin muuta kuin Selenia öljyä, mitään eroa en huomannut naputukseen kun toinenkin öljy oli määräysten mukaista.
Re: Mi.To
Kylmänä olen kuullut tuota nakutusta kyllä mutta tämä ilmiö tuli pidemmän ajon jälkeen lämpimänä..kuullostaa yhdeltä ventt.nostajalta..ei tiedä mitä öljyä koneeseen on esim. lisätty mutta niin kuin mainitsin on edellisestä öljynvaihdosta jo aikaa kulunut..ei tiedä mitä moskaa siellä jo on ja vent.nostajiin se sitten kertyy lopulta kun öljy ei siellä vaihdu kuten muualla koneessa. Kiitos vaan kaikille..mä alan olemaan kartalla pikku hiljaaIpi76 kirjoitti:Se naputus kylmänä ei pitäisi olla mitään vakavaa, jo kolmas MA kone käytössä ja kaikki ovat naputtanaeet kylmänä.
Ensimmäisellä MA moottorilla tuli ajettu yli 100 tkm ja se moottori naputti alusta asti koko ajan hetken aikaa kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Mielestäni aivan vaaratonta tuo, kun muistaa vain käyttää oikeaa öljyä.kerran kokeilin muuta kuin Selenia öljyä, mitään eroa en huomannut naputukseen kun toinenkin öljy oli määräysten mukaista.

Re: Mi.To
No en väitä kun ei ole tarkempaa tietoa..päällisin puolin ja rakenteellisesti näyttäisi siltä sekä käyntiäänen perusteella niin oletin?mattijus kirjoitti:Multiair ei ole suorasuihkutuksella.
Re: Mi.To
Noiden numeroiden perusteella viimeisestä öljynvaihdosta tähän päivään olet ajanut 9142 km / vuosi. Eli vuosi öljynvaihdosta eteenpain ja auto on ajanut alle kymppitonnin? Siinä olisi pitänyt olla se 12 kk öljyn ja suodattimen vaihto!Grandy kirjoitti:30k-huolto(29600km) tehty 25.5.2012 eli aikaa on mennyt jonkin verran. Täytyy vaihtaa öljyt jos tuo naputus loppuisi? Öljyistä ollut paljon juttua ja Mobililta löytyy vastaava kuin Selenia mitä autoon suositellaan...vaikuttaisi siihen multiairin toimintaan? Millainen systeemi tämä multiair on..käsittääkseni kyse on vain hydraulisista ventt.nostimista kaikessa yksinkertaisuudessaan..korjatkaa jos olen väärässä!?
Se 30 t km TAI 24 kkhan meinaa sitä että jos jompikumpi tulee täyteen niin öljynvaihto.
Itse en kuitenkaan missään nimessä antaisi vaihtovälin olla noin pitkä pohjolan vaihtelevissa olosuhteissa. Ehkä välimeren alueella sillä ehdolla että auto ei ikinä tee lyhyitä retkiä uskaltaisin venyttää noihin lukemiin.
Re: Mi.To
Olen ymmärtänyt pointin kyllä mutta autokin on ollut mulla vasta pari viikkoa itselläni ja siksi täällä foorumilla roikun että merkistä jotain oppisin..nämä merkkikerhot on aina hyvä juttuPujazuba kirjoitti:Noiden numeroiden perusteella viimeisestä öljynvaihdosta tähän päivään olet ajanut 9142 km / vuosi. Eli vuosi öljynvaihdosta eteenpain ja auto on ajanut alle kymppitonnin? Siinä olisi pitänyt olla se 12 kk öljyn ja suodattimen vaihto!Grandy kirjoitti:30k-huolto(29600km) tehty 25.5.2012 eli aikaa on mennyt jonkin verran. Täytyy vaihtaa öljyt jos tuo naputus loppuisi? Öljyistä ollut paljon juttua ja Mobililta löytyy vastaava kuin Selenia mitä autoon suositellaan...vaikuttaisi siihen multiairin toimintaan? Millainen systeemi tämä multiair on..käsittääkseni kyse on vain hydraulisista ventt.nostimista kaikessa yksinkertaisuudessaan..korjatkaa jos olen väärässä!?
Se 30 t km TAI 24 kkhan meinaa sitä että jos jompikumpi tulee täyteen niin öljynvaihto.
Itse en kuitenkaan missään nimessä antaisi vaihtovälin olla noin pitkä pohjolan vaihtelevissa olosuhteissa. Ehkä välimeren alueella sillä ehdolla että auto ei ikinä tee lyhyitä retkiä uskaltaisin venyttää noihin lukemiin.

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mi.To
Kokemusperäisenä eri merkin kohdalta en tähän väittämään uskoisi ilman erikseen kirjattua faktaa.Grandy kirjoitti:Huoltokirjan mukaan huollettu merkkihuollossa joten uskon että öljy on oikeaa!
Nimimerkillä: kolme vuotiaaseen autoon moottorivaihto edellisen hajottua (todennäköisin syin epäiltynä) merkkihuoltojen käyttämien väärien öljyjen takia. Autoa huollettu siis kahdessa eri kaupungissa ja molemmissa laitettu samaa kuraa, joten ei voi olla kyse vain yhden toimipisteen välinpitämättömyydestä. Koomisinta on, että kyse ei ole ainakaan ollut omistajan säästämisestä, sillä tämä käytetty öljy on ollut jopa kalliimpaa, kuin autoon oikeasti käytettäväksi tarkoitettu öljy, onko huollossa siis iskenyt ahneus. Edellistä omistajaa ei muutenkaan voi aiheesta "syyttää", sillä hän oli selkeästi osallistunut auton ylläpitämiseen vain ajamalla, tankkaamalla ja merkkihuolloissa ajallaan tehtyjen huoltojen ja korjausten laskut maksamalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mi.To
Kuuluuko naputus myös kytkin pohjassa? Ei ole ihan tavatonta, että Fiatin laatikko naputtaa tyhjäkäynnillä, vissiin välykset liikkuu auki ja kiinni tms ja kytkimen pohjaan painaminen pysäyttää liikkeen vaihdelaatikossa ja naputuksen. Ei käsittääkseni ole vaarallista, vaan ominaisuus.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mi.To
Pujazuba>autolla on se normaali vaihtoautotakuu..kaikesta voi tietysti valittaa mutta mistä kaikesta? Täytyy nyt vielä asiaa selvittää ja onhan se takuu kait pari kuukautta vai miten se oli? Jos kuuluu vielä selkeästi naputus niin kokeilen kytkin pohjassa koska ääni tuli mielestäni pyöränkotelon puolelta selvemmin! Kiitos kuitenkin kaikille..onhan tämä avannut asiaa jo paljonkin!
Re: Mi.To
Luen tätä ketjua kyllä tarkasti
yks giuletta tullu vastaan jossa vauhtipyörä Sökö. Naputti tyhjäkäynnillä ja kun paino kytkinpolkimen pohjaan loppu ääni. Ääni kylläkin oli enemmän koliseva
ei muita oireita kun kolinaa


Re: Mi.To
Juu..se on sellainen hento naputus ja vauhtipyörässä massaa kuitenkin jonkin verran että varmasti koolisee..mikähän siinä oli tarkemmin? En ole omastani enään niin huolissani ja se ääni tulee näköjään pidemmän ajon jälkeen! 

Re: Mi.To
..niin siis se ääni hävisi kokonaan kun kytkimen käytti pohjassa omassa autossani!Grandy kirjoitti:Juu..se on sellainen hento naputus ja vauhtipyörässä massaa kuitenkin jonkin verran että varmasti koolisee..mikähän siinä oli tarkemmin? En ole omastani enään niin huolissani ja se ääni tulee näköjään pidemmän ajon jälkeen!