

Valvoja: Moderators
1.5 tuntia Giulia Velocen 280 hv bensa neliveto ratissa tänään. Kyllä meni aika nopeasti ja hauskaa oli
Ei mennyt, oli väärän värinen meikäläisellefahlsjy kirjoitti:^No, mä kävin torstaina Järvenpään Kamuxilla pyytämässä vaihtotarjouksen Giulietan QV:stä tähän Turun Veloceen... eilen soitti myyjä ja sano että tosta oli paprut tehty jo silloin samana iltana... Menikö sulle?
https://thenewswheel.com/behind-badge-w ... xplanationMikael J kirjoitti:Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
https://areena.yle.fi/1-50069243Mikael J kirjoitti:Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
No tämä on varmasti totta |:ristojärvelä kirjoitti:Lähes 40-vuotinen kokemus Alfan ratista on antanut merkille täysin uuden merkityksen: Jos et piä Alfan alustaa kunnossa, se kiemurtelee kuin käärme, ja se taas syö miestä.
10 pistettä ja papukaijamerkki tutkijatyttöselle. Historiallinen yhteys germaaniseen sodanjumala Wotaniin esitetään aika faktamaisesti, siitä kun on erilaisia versioita...nipaka kirjoitti:https://areena.yle.fi/1-50069243Mikael J kirjoitti:Onko tietoa mistä tämä Alfan logo on peräisin ja mitä se symboloi? Käärme ja mies suussa.
Ei ehkä ensimmäinen asia, joka tulis mieleen auton logoa suunnitellessa...
17:00 eteenpäin
En vain vielä ole keksinyt, mistä tutkijan kiistattomana faktana mainitsema Wotan-yhteys on saatu. Kun Wotan --> Odin --> Soldiers of Odin, soisin, ettei Alfan käärmeellä olisi mitään edes historiallista yhteyttä tähän ketjuun.FinPat kirjoitti: https://thenewswheel.com/behind-badge-w ... xplanation
Ei ole itsellenikään tuo Wotan-yhteys aiemmin tullut vastaan, mutta tietenkään se ei tarkoita sitä, etteikö se voisi pitää paikkaansa. Germaaniset vaikutteethan olivat vahvoja nykyisen Pohjois-Italian alueella, joten siinä mielessä teorialla saattaisi olla jotain pohjaakin. Eiköhän tuossa jotain lähdeaineistoakin ole takana, kun väitteen esittäjä kuitenkin on ihan semi-meritoitunut tutkija, eikä mikään MV-lehden kolumnisti. Muutenkin tohtorisnaisen tytöttely nyt ehkä on vähän tarpeetonta.alum kirjoitti: Minua vain rupesi kiinnostamaan, onko tämä Wotan-juttu suomalaisen tutkijatyttösen ihan ikioma keksintö?
Ja myös osa meistä lyhyemmän.alum kirjoitti: Useimmat meistä pitkän linjan harrastajista ovat kiinnostuneita näinkin pitkälle historiaan menevien yksityiskohtien penkomisesti.
Niinpä...alum kirjoitti:Alfan kannattaisi harkita näiden vanhojen mallien valmistusta nykytekniikkaan päivitettynä. No ... eihän se käytännössä ole realistista.
kyllä se coupe sieltä tulee, ehkä 2020, tai vähän myöhemmin...Waverunner kirjoitti:Noissa kuvissa tuossa punaisessa alimmassa on jotain cooleutta omaan silmääni. On designia menneisyydestä ja tulevista trendeistä.
Peukku siis tuolle, tuollaisen haluaisin omistaa.
Ja noin yleistäen haluasin nähdä Giuliasta jonkun coupe version tai enemmän "alfamaisen" auton, tuo nykyinen varmasti hyvä auto mutta aivan liian tavanomainen.
Menee työasiat jo näköjään vapaa-aikaakin.. Kiitos korjauksestaPolforea kirjoitti:Milligrammat olisi aika kovia, mutta komppaan - myyvää mallistoa ja hybridiä markkinoille ja myyntiin. Mitä nopeammin, sitä parempi.
Ok, en osannut ajatella tuollasta työsuhdejuttua-milligrammaa, kun itse kysyn peilistä mitä haluanPolforea kirjoitti:Niitä syynää mm. firmat työsuhdeautospekseissään (esim. meillä max 160g/km), mikä kuitenkin on vaikuttava tie saada autoja myytyä, joten kyllä niillä merkitystä myynnille on, vaikkei omaa mieltä niin kauheasti kiinnostaisikaan.
Persaukiset ei muuten todellakaan välitä tuon taivaallista uusien autojen grammoista, paitsi tietty autoja vastustavat ekologipersaukiset.
Makuasioita, sano....Waverunner kirjoitti:Toivoa sopii että sieltä tulisi vaihteeksi joku sexikäs coupe eikä mikään bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan.
Tuollainen nykyinen Giulia tekisi mieli hommata, mutta jotain tuosta vain valitettavasti uupuu ja vaaka on kääntymässä CLS/CLA mersun puolelle.
No, katsotaan nyt vielä...
Joo, ajofiiliksestä en osaa sanoa, en ole koskaan ajanut.Jiitee kirjoitti:Makuasioita, sano....Waverunner kirjoitti:Toivoa sopii että sieltä tulisi vaihteeksi joku sexikäs coupe eikä mikään bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan.
Tuollainen nykyinen Giulia tekisi mieli hommata, mutta jotain tuosta vain valitettavasti uupuu ja vaaka on kääntymässä CLS/CLA mersun puolelle.
No, katsotaan nyt vielä...
Giulia on vahvoilla, jos katsoo kokonaisuutta dynaamisen ajonautinnon ja ajofiiliksen näkökulmasta.
Muotoilumielessäkin se on 156:n jälkeen parasta Alfaa, jos erikoisautoja 4c ja 8c ei lasketa.
Roger thatalfa 156 v6 kirjoitti:[pilknus]^Eikös kortti lähde "kuivumaan" liikaa kostuketta nauttineilla kuskeilla, ei ylinopeudesta.
Näin ainakin olen itse nuo termit käsittänyt. "hyllyllä" ylinopeudesta ja "kuivumassa" rattijuoppoudesta" [/pilknus end]
On tuo meikäläisenkin kotipaikka eli Vantaan koillisnurkka varmaan pk-seutulaisittain syvää maaseutua. Ainakin alueen selkeä ykkönen teiniautokategoriassa on BMW. Jokaisessa on jotkut kiinalaiset pilluvalot keulalla ynnä muuta asiaankuuluvaa. Satunnaisesti jotkut BMW:t ovat herättäneet orastavaa kiinnostusta, mutta tuo teiniautojengi kyllä tehokkaasti karistaa kaikki BMW:n omistushalutJiitee kirjoitti:ainakin täällä syvällä maaseudulla lippalakkiporukoilla ja kaikilla autonasentajaopiskelijoilla
( perhetutun kertoma ) on penarinjatke
Kyllähän mä Alfoista tykkään ja suorastaan rakastan mutta kyllä sitä pitää voida pientä kritiikkiäkin pystyä antamaan, aika paljon rahaa nuo kuitenkin vievät ;=Dlerppu kirjoitti:^Makuasioita tosiaan, mutta otetaan tästä kiinni.
Noin niinkuin autoina - joita on tarkoitus ajaa itse ajotapahtumasta välittäen - BMW ja Alfa Romeo ovat edes jollain lailla samalla sivulla.
- Ennen kuin vihavankkurit lähtevät liikkeelle, niin tarkoitan tässä vertailua muihin merkkeihin, en yritä "pelata alas" sitä jotain erityistä joka Alfa Romeoon liittyy.
Kenties Jaguar voidaan henkisesti (vaan ei käytännössä, ainakaan XE:n kohdalla) mahduttaa samaan jengiin.
Mutta pointtina siis se, että avauksen "bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan" voisi tulkita jotenkin Giuliaa ja BMW:tä morkkaavana. Jos Giulia tosiaan oli 3-sarjasta "kopio", niin se onnistui olemaan viehkeämmän näköinen ja tunnokkaampi ajaa (F30, G20 testaamatta). Kokonaisuutena autojen paremmuus on (mieltymyksistä riippuen) toinen, mutta järjestyksestä huolimatta mittatikkuna 3-sarja ei ole ihan huono. Kun sen onnistuu Alfistin näkökulmasta oleellisissa määreissä ohittamaan, eikö lopputulema tällöin ole vallan mainio?
F31, F34 & F34 lci kuskina en kyllä näe tätä väitettyä kopiointia, mutta vaikka Giulia olisi knock off - mitäpä sitten, jos kerran tribuutti on "parempi" kuin alkuperäinen esitys?
Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
Muista myös Bore Scoring, yllättävän yleistä rohkeissa Porsaissa.lerppu kirjoitti: "rohkeaa". Vaikkapa 996 sarjan possua (IMS & RMS vaihdettuna), jos fyrkkaa riittää niin miksei 997...
Niin onkin. Zip-codessa jossa vihervasemmisto ei (ainakaan vielä) ole muodostamassa hallitusta noista maksetaan $35,000.lerppu kirjoitti:^Nope. 997.2 ei saa alle 70 kiloeuron. Se on liikaa.
Entäs Maserati Coupe? Komea peli ja komeat äänet vaikka Maseratin versiossa veivi onkin cross-plane.lerppu kirjoitti: Maserati GranTurismon saa kympin tai jopa kaksi edullisemmin. Ja sekin taitaa olla liikaa. Jos taivaankappaleet on oikeassa asennossa ja jaksaisin pari vuotta odottaa, niin ehkä 40keur saisi kakkosauto maksaa. Riippuu mitä ykkösautolle sillä välin tapahtuu!
Ei herätä mitään intohimoja puolesta. Kalliimpi premium, varmasti ihan pätevä. Muutamaa olen ajanut, en inhonnut. Periaatteessa saksalaisen täsmällisyyden ja tekniikan pitäisi insinööriluonteeseeni vedota, mutta mielenkiintoisimmat sakuvehkeet tehtiin ennen vuotta 1946.lerppu kirjoitti: Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!
Meikäläinen on vähän varttuneempi Alfisti, joka ajelee työpäivinä g30 xdrivea ja vapaalla Giulialla, sillä vanhemmalla versiolla . Ei tuota ongelmaa psyykkisesti, ainakaan itsellelerppu kirjoitti:^Makuasioita tosiaan, mutta otetaan tästä kiinni.
Noin niinkuin autoina - joita on tarkoitus ajaa itse ajotapahtumasta välittäen - BMW ja Alfa Romeo ovat edes jollain lailla samalla sivulla.
- Ennen kuin vihavankkurit lähtevät liikkeelle, niin tarkoitan tässä vertailua muihin merkkeihin, en yritä "pelata alas" sitä jotain erityistä joka Alfa Romeoon liittyy.
Kenties Jaguar voidaan henkisesti (vaan ei käytännössä, ainakaan XE:n kohdalla) mahduttaa samaan jengiin.
Mutta pointtina siis se, että avauksen "bimmeri "kopio" jos nyt näin tosi rumasti sanotaan" voisi tulkita jotenkin Giuliaa ja BMW:tä morkkaavana. Jos Giulia tosiaan oli 3-sarjasta "kopio", niin se onnistui olemaan viehkeämmän näköinen ja tunnokkaampi ajaa (F30, G20 testaamatta). Kokonaisuutena autojen paremmuus on (mieltymyksistä riippuen) toinen, mutta järjestyksestä huolimatta mittatikkuna 3-sarja ei ole ihan huono. Kun sen onnistuu Alfistin näkökulmasta oleellisissa määreissä ohittamaan, eikö lopputulema tällöin ole vallan mainio?
F31, F34 & F34 lci kuskina en kyllä näe tätä väitettyä kopiointia, mutta vaikka Giulia olisi knock off - mitäpä sitten, jos kerran tribuutti on "parempi" kuin alkuperäinen esitys?
Sitten hiukan aiheen ohi: Alfa Romeosta pitävä petroseksualisti joka ei tykkää BMW:stä. Miksi? Näitä siis varmaan on useampia. Liittyykö autoihin ihan fyysisinä laitteina vai merkeistä koettuun mielikuvaan? Onko ihan oikeasti vertailtu itse vai menty rohkeasti tuntumalla?
- Joten jos tunnistat itsesi tästä: Miksi et tykkää BMW:stä, mutta tykkäät kumminkin Alfa Romeosta? Ei tarvii avata miksi Alfasta tykkää - sehän on selvä että tykkää!