GT?
Valvoja: Moderators
- Janski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
- Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-) - Paikkakunta: Helsinki
GT on kova peli
Itselläni GT on toiminut loistavasti ja luotto auton tekniikkaan on aika kova. Monet ihmiset on kyseenalaistanut auton talviajossa, mutta täysin perusteettomasti.
Olen koko talven ollut kadunvarsiparkkeerattuna Helsingissä, jonne iski talven pahin lumihelvetti. Käynnistykset on suoritettu aina ilman lohkolämmitintä, ja toimii - jopa 25 asteen pakkasella. Ainoastaan tuo ohjaustehostin vähän huutaa, mutta noilla pakkasilla kannattaakin autoa tyhjäkäyttää hetken että voiteluaineet ehtii vähän kiertämään ennen kuin lähtee liikkeelle. GT myös lämpenee nopeasti, penkinlämmittimet ovat todella tehokkaat, eikä ikkunat huurru herkästi.
Ainoa "vika" on ollut karmittomien ikkunoiden kiinnijäätyminen silloin kun suojakelistä on pakastanut yhdessä yössä. Ovet kuitenkin aukeavat normaalisti.
Itselläni autossa on mielenkiintoinen ominaisuus: toisinaan matkustamossa haisee bensiini kevyesti. Tämä ilmiö on satunnainen, melko harvinainen ja sattuu vain koneen ollessa puolilämmin, ja auton ollessa paikallaan.. onko kellään ollut samanlaisia oireita? Tämä ei tietystikään vaikuta mihinkään, kun on niin harvinaista. Muuten kone käy kauniisti, eikä edes syö öljyä.
Kesää odotellessa!! En todellakaan vaihda mihinkään toiseen autoon..
Olen koko talven ollut kadunvarsiparkkeerattuna Helsingissä, jonne iski talven pahin lumihelvetti. Käynnistykset on suoritettu aina ilman lohkolämmitintä, ja toimii - jopa 25 asteen pakkasella. Ainoastaan tuo ohjaustehostin vähän huutaa, mutta noilla pakkasilla kannattaakin autoa tyhjäkäyttää hetken että voiteluaineet ehtii vähän kiertämään ennen kuin lähtee liikkeelle. GT myös lämpenee nopeasti, penkinlämmittimet ovat todella tehokkaat, eikä ikkunat huurru herkästi.
Ainoa "vika" on ollut karmittomien ikkunoiden kiinnijäätyminen silloin kun suojakelistä on pakastanut yhdessä yössä. Ovet kuitenkin aukeavat normaalisti.
Itselläni autossa on mielenkiintoinen ominaisuus: toisinaan matkustamossa haisee bensiini kevyesti. Tämä ilmiö on satunnainen, melko harvinainen ja sattuu vain koneen ollessa puolilämmin, ja auton ollessa paikallaan.. onko kellään ollut samanlaisia oireita? Tämä ei tietystikään vaikuta mihinkään, kun on niin harvinaista. Muuten kone käy kauniisti, eikä edes syö öljyä.
Kesää odotellessa!! En todellakaan vaihda mihinkään toiseen autoon..

"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Ei se bensan haju ihan normaalia ole. Minun autoni ei ole haiskahdellut bensalta. Onko Janski sinun autosi JTS vai V6?
Takaisin varsinaiseen aiheeseen: ainoa asia, mitä olen kaivannut GT:hen on neliveto. Noh, ehkä tuo jossain vaiheessa vaihtuu nelikko-Breraan..
Takaisin varsinaiseen aiheeseen: ainoa asia, mitä olen kaivannut GT:hen on neliveto. Noh, ehkä tuo jossain vaiheessa vaihtuu nelikko-Breraan..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Janski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
- Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-) - Paikkakunta: Helsinki
2.0 JTS koneellahan tuo kulkee.. jännä juttu tosiaan, kun huolto ei ole onnistunut löytämään minkäänlaista vuotoa, ja kaikki käynti + diagnostiikka-arvot ovat loistavia. Taitaa mennä tämäkin niihin mystisiin Alfa-vikoihin.. eipä tuo onneksi haittaa mitään.Ciancarlo kirjoitti:Ei se bensan haju ihan normaalia ole. Minun autoni ei ole haiskahdellut bensalta. Onko Janski sinun autosi JTS vai V6?
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Ei ennen kuin roihahtaa liekkeihin...Janski kirjoitti:eipä tuo onneksi haittaa mitään.
Pelottelu sikseen. Voisiko haju tulla pakoputken kautta ja johtua sinne kylmäkäynnistyksessä joutuvasta palamattomasta bensasta. Jos tuoksuu enemmän auton sisällä ja/tai konepellin alla kannattaa asiaan paneutua ennen kuin on myöhäistä. Jos tulee pakoputkesta, niin suurin riski lienee katin vauriotumisessa. Päästöjen mittaustulokset puhuvat kyllä sen puolesta että mitään kattivauriota ei ole vielä kerennyt tulla.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: GT on kova peli
Omassa ex-155 2.0 16V oli saman tyyppiset oireet. Haju lähti vaihtamalla bensatankin täyttöputkessä oleva ilmaventtiili.Janski kirjoitti:Itselläni autossa on mielenkiintoinen ominaisuus: toisinaan matkustamossa haisee bensiini kevyesti. Tämä ilmiö on satunnainen, melko harvinainen ja sattuu vain koneen ollessa puolilämmin, ja auton ollessa paikallaan..
Näin se muistaakseni meni (noin 10 vuotta sitten).
- Janski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
- Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-) - Paikkakunta: Helsinki
Re: GT on kova peli
Jotain tämä tyyppistä täytyy kokeilla, kun tosiaan konehuoneessa ei ole havaittavissa vuotoja. Pakko tulla jostain muualta, mutta paikallistaminen on hankalaa, kun viimeksi löyhkäsi noin kuukausi sitten ja auto on kuitenkin jokapäiväisessä ajossa.155156 kirjoitti:Janski kirjoitti:Haju lähti vaihtamalla bensatankin täyttöputkessä oleva ilmaventtiili.

Huollon pojat käskivät unohtamaan koko homman ja nauttimaan hienosta autosta.

"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Alkaa tässä tulla pikkusen irstaita ajatuksia kun tuo autonvaihto painaa ja omaa alfaa on ikävä (wk13 pajalla tälle vuotta). Ja tuntuu todella vaikealta vaihtaa kokonaan merkkiä kun on noita muita kulkineita tässä katellu.
GT on käsittääkseni ollut kohtuullisen solidi kulkine ja dieseleiden hinnat on saksassa todella alhaalla. Niimpä tulevaksi kakkosautoksi (eka pari vuotta ykköskiesinä) tässä olis saumaa näppäräksi monikäyttöpirssiksi edukkaasti. Diesel Brerakin hotsittaisi, mutta hinta nousee heti tuonne parin kybän luokkaan eikä menisi edes kärvistelemällä ykkösautona meitillä.
Kysymys kuuluukin GT-omistajille: Mitkä on takakontin mitat? Erityisesti leveys kapeimmasta kohdasta, syvyys ja korkeus kiinnostaisi kovasti.
Lisäksi kiinnostaisi nuo tyyppiviat. Webaston todennäköisesti hommaan tuohon, mutta onko kamppeessa ollut muuten mitään kylmään liittyviä ongelmia.
GT on käsittääkseni ollut kohtuullisen solidi kulkine ja dieseleiden hinnat on saksassa todella alhaalla. Niimpä tulevaksi kakkosautoksi (eka pari vuotta ykköskiesinä) tässä olis saumaa näppäräksi monikäyttöpirssiksi edukkaasti. Diesel Brerakin hotsittaisi, mutta hinta nousee heti tuonne parin kybän luokkaan eikä menisi edes kärvistelemällä ykkösautona meitillä.
Kysymys kuuluukin GT-omistajille: Mitkä on takakontin mitat? Erityisesti leveys kapeimmasta kohdasta, syvyys ja korkeus kiinnostaisi kovasti.
Lisäksi kiinnostaisi nuo tyyppiviat. Webaston todennäköisesti hommaan tuohon, mutta onko kamppeessa ollut muuten mitään kylmään liittyviä ongelmia.
-Matti-
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Kapeimmalta kohtaa leveys 83cm, korkeus 42,5cm, syvyys parhaimmillaan 93cm. "Noin" -mittoja.
Kylmään liittyviä ongelmia: bensatankin luukku ei toimi yhtään paremmin, kuin 156:ssa, ohjaustehostin kiljuu pakkasilla vakionesteillä, oven lasien rajat on joskus hukassa ja ikkuna ei suostu menemäään kiinni (ylos-alas ajaminen ei auta, toipuu vasta kun kelit lämpenee). Siinäpä ne.
Naksuvaa ovenrajoitinta ja ruostesuojaamon vedellä täyttämää etupyöränlaakeria lukuunottamatta ei ole vikoja ollut.
Kylmään liittyviä ongelmia: bensatankin luukku ei toimi yhtään paremmin, kuin 156:ssa, ohjaustehostin kiljuu pakkasilla vakionesteillä, oven lasien rajat on joskus hukassa ja ikkuna ei suostu menemäään kiinni (ylos-alas ajaminen ei auta, toipuu vasta kun kelit lämpenee). Siinäpä ne.
Naksuvaa ovenrajoitinta ja ruostesuojaamon vedellä täyttämää etupyöränlaakeria lukuunottamatta ei ole vikoja ollut.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
^Kokeileppa pitää ikkunan nappia pohjassa noin 10 sekuntia kun ikkuna on täysin alhaalla.
Toinen konsti on kun ikkuna on täysin auki niin liikuttaa lasia ylöspäin "nytkyttämällä" pieni määrä kerrallaan ylös asti, ikinä ei ole jäänyt rajat korjaantumatta näillä konsteilla.
Voi vaatia muutaman kerran mutta toimii
GT:een kyydissä on kulkenut renkaat vanteineen 4 kpl, 47 tuuman telkkari paketteineen, laminaattinippuja, puulistoja+vaikka mitä tilaa vievää rompetta ongelmitta(ei kaikki kerralla
).
Mielestäni tilat ovat erittäin hyvät Coupeksi.
Toinen konsti on kun ikkuna on täysin auki niin liikuttaa lasia ylöspäin "nytkyttämällä" pieni määrä kerrallaan ylös asti, ikinä ei ole jäänyt rajat korjaantumatta näillä konsteilla.
Voi vaatia muutaman kerran mutta toimii

GT:een kyydissä on kulkenut renkaat vanteineen 4 kpl, 47 tuuman telkkari paketteineen, laminaattinippuja, puulistoja+vaikka mitä tilaa vievää rompetta ongelmitta(ei kaikki kerralla

Mielestäni tilat ovat erittäin hyvät Coupeksi.
- Janski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
- Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-) - Paikkakunta: Helsinki
Itse olen myös onnistunut joka kerta palauttamaan ikkunan säädöt kuntoon ensin (1) ajamalla ikkunan ylös "pätkissä" kunnes on ylhäällä asti, sitten (2) nostanut napista ja pitänyt "ylösajoasentoon kytkettynä" noin 10 sec, ajanut alas ja pitänyt pohjassa 10 sec ja sitten ajanut lasin normaalisti ylös.
Eli 10 sec "nollaukset" sekä ylhäällä, että alhaalla. Saattaa vaatia pari erillistä suoritusta, mutta on toiminut joka kerta. Myös yli 20 asteen pakkasissa.
Tästä viasta pääsisi kokonaan eroon vaihtamalla lasinnostimen ohjauspaketin, mutta turhaa rahanhukkaa kun tuo edellä mainittu niksi toimii aina.
Eli 10 sec "nollaukset" sekä ylhäällä, että alhaalla. Saattaa vaatia pari erillistä suoritusta, mutta on toiminut joka kerta. Myös yli 20 asteen pakkasissa.
Tästä viasta pääsisi kokonaan eroon vaihtamalla lasinnostimen ohjauspaketin, mutta turhaa rahanhukkaa kun tuo edellä mainittu niksi toimii aina.

"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
GT:n takavalot?
Kesä ajeltu GT JTS:llä. Auto ei ole raketti, mutta tunnelmaa on riittävästi. Maitokahvin värinen nahkasisusta ja musta ulkokuori on edelleen mielestäni fiilistelyautossa vakuuttava yhdistelmä.
Onko muilla GT:stä nauttivilla ollut ongelmia takavalojen kuorien kanssa? Minun yksilöstäni on molemmat takavalot haljenneet. Epäilen suuresti ilkimysvallan tekosiksi, mutta kun maalipinta valojen ympärillä on täysin ehjä.
Heh, maistiaisiksi listaa Alfasta unelmoiville: Auto käyttöön toukokuussa, järjenvastaisen nätissä kunnossa. Tähän päivään mennessä:
Ilmastointikenno vuotaa - kylmäaineet ulos,
Etupyörän laakeri vaihtoon,
Ikkunan asemoinnin opettelua,
Pyyhkijöiden automatiikka sekaisin.
...Silti verrattuna käyttö-Accordiin (2 vuotta 0 vikaa) - aivan omassa luokassaan. Tällä autolla jokainen mutka on curva pericolosa! Äänimaailma piristyy muuten kummasti supersprintin catbackillä...
Vielä kysymys alustasarjasta - kannattaaka asentaa?
Koskapa JTS ei selvästi ole tarkoitettu nopeaan ajoon, en ole varma alustan laittamisen järkevyydestä, mutta mielestäni alusta voisi olla timmimpi.
Onko muilla GT:stä nauttivilla ollut ongelmia takavalojen kuorien kanssa? Minun yksilöstäni on molemmat takavalot haljenneet. Epäilen suuresti ilkimysvallan tekosiksi, mutta kun maalipinta valojen ympärillä on täysin ehjä.
Heh, maistiaisiksi listaa Alfasta unelmoiville: Auto käyttöön toukokuussa, järjenvastaisen nätissä kunnossa. Tähän päivään mennessä:
Ilmastointikenno vuotaa - kylmäaineet ulos,
Etupyörän laakeri vaihtoon,
Ikkunan asemoinnin opettelua,
Pyyhkijöiden automatiikka sekaisin.
...Silti verrattuna käyttö-Accordiin (2 vuotta 0 vikaa) - aivan omassa luokassaan. Tällä autolla jokainen mutka on curva pericolosa! Äänimaailma piristyy muuten kummasti supersprintin catbackillä...
Vielä kysymys alustasarjasta - kannattaaka asentaa?
Koskapa JTS ei selvästi ole tarkoitettu nopeaan ajoon, en ole varma alustan laittamisen järkevyydestä, mutta mielestäni alusta voisi olla timmimpi.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
^Ei ole mitään ongelmia ollut takavalojen kanssa, joten taitaa olla ilkivaltaa nuo kuvaamasi halkeamat.
Omassa kipossani on ollut vain kaksi vikaa; airbag:n ohjainyksikkö on vaihdettu ja toissa viikolla petti kytkimen työsylinterin paineletku. Muuten erittäin toimintavarma auto.
Minun mielestäni jokainen mutka on pelkkää nautintoa, ei suinkaan vaarallinen (jota ne voivat olla esim. juurikin Accordia käskettäessä)
Jos haluat autoosi enemmän ajettavuutta, niin alustasarja kannattaa laittaa. Matalammalla rengastuksellakin saa jo lisää "timmeyttä". Mielestäni ajettavuus tuossa 3,2-mallissa on jo vakionakin oikein hyvä, mutta makuasioitahan nämä ovat.
Omassa kipossani on ollut vain kaksi vikaa; airbag:n ohjainyksikkö on vaihdettu ja toissa viikolla petti kytkimen työsylinterin paineletku. Muuten erittäin toimintavarma auto.
Minun mielestäni jokainen mutka on pelkkää nautintoa, ei suinkaan vaarallinen (jota ne voivat olla esim. juurikin Accordia käskettäessä)

Jos haluat autoosi enemmän ajettavuutta, niin alustasarja kannattaa laittaa. Matalammalla rengastuksellakin saa jo lisää "timmeyttä". Mielestäni ajettavuus tuossa 3,2-mallissa on jo vakionakin oikein hyvä, mutta makuasioitahan nämä ovat.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Alustasarja harkintaan
Onko kokemuksia GT:n alustasarjoista? Keulan maavaran kanssa hieman vakioalustallakin hankaluuksia, joten ei montaa milliä saisi maa tulla nykyistä enempää vastaan...
Mieluusti otan vastaan suosituksia!
Rengaistuksesta: tämä kesä mentiin 17" alkuperäisillä kiekoilla, taisi olla 215/45 sarjan kumeilla. Koskapa tykästyin Alfaan kovasti, GT:llä taidetaan joitain kesiä vielä kurvailla. Alustasarjan lisäksi siis 18" pyöriä olen ajatellut.
Tämän enempää Alfaa ei "tounata", ettei vahingossa katoa se jokin, jota GT:ssä kieltämättä on roppakaupalla.
Lisäksi kysymys: Peruutustutka huutelee välillä omiaan, onko helppo homma kytkeä kyseinen piippari pois toiminnasta?
Mieluusti otan vastaan suosituksia!
Rengaistuksesta: tämä kesä mentiin 17" alkuperäisillä kiekoilla, taisi olla 215/45 sarjan kumeilla. Koskapa tykästyin Alfaan kovasti, GT:llä taidetaan joitain kesiä vielä kurvailla. Alustasarjan lisäksi siis 18" pyöriä olen ajatellut.
Tämän enempää Alfaa ei "tounata", ettei vahingossa katoa se jokin, jota GT:ssä kieltämättä on roppakaupalla.
Lisäksi kysymys: Peruutustutka huutelee välillä omiaan, onko helppo homma kytkeä kyseinen piippari pois toiminnasta?
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: GT?
GT:n omistamisen uutisia!
Alfa hylkii aikaisemmin kehumaani Supersprintin catbackiä:
- Irtosi putki katalysaattorin laipasta eilen.
Nyt vasta onkin ärtsyt äänet!
Auto menee siis entistä kovempaa.
"kaikki viritykset, jotka ei laske tehoa yli 15%, on onnistuneita"
Alfa hylkii aikaisemmin kehumaani Supersprintin catbackiä:
- Irtosi putki katalysaattorin laipasta eilen.
Nyt vasta onkin ärtsyt äänet!
Auto menee siis entistä kovempaa.
"kaikki viritykset, jotka ei laske tehoa yli 15%, on onnistuneita"