Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
http://www.iltasanomat.fi/autot/2017341?pos=hl-au-1

Hyvin nuo vetää taasRoomeo ja Juulia - tai siis Alfa-Romeo ja Giulietta. Tämäkin pari nähtiin Alfan osastolla Genevessä, kun valmistaja paljasti sporttista perheluokkaa edustavan 159:n seuraajan.

Spekulaatioita, eli OT:
Epäilen muuten, että tehdas teki tarkoituksella tuon nimivaihdoksen Milanosta Giulietta. Ei nimittäin mene kauaa, kun saamme pitkästä aikaa sportsedanin sen rinnalle nimellä Giulia. Ja sekin on paremminkin 156:n seuraaja.
Sitten ei tarvitakaan kuin pieni venytys 159:n alustalle, josta saamme hyvän seuraajan 166 ja 159:lle. Nimeksi sille veikkaan 175. Alustassahan on hyvin varaa ja sen kehitys on jo maksettu.
Veikkaan riviä:
MiTo
Giulietta
Giulia
Spider
GTV
175
Epäilen muuten, että tehdas teki tarkoituksella tuon nimivaihdoksen Milanosta Giulietta. Ei nimittäin mene kauaa, kun saamme pitkästä aikaa sportsedanin sen rinnalle nimellä Giulia. Ja sekin on paremminkin 156:n seuraaja.
Sitten ei tarvitakaan kuin pieni venytys 159:n alustalle, josta saamme hyvän seuraajan 166 ja 159:lle. Nimeksi sille veikkaan 175. Alustassahan on hyvin varaa ja sen kehitys on jo maksettu.
Veikkaan riviä:
MiTo
Giulietta
Giulia
Spider
GTV
175
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Cuore Sportivo kirjoitti:Aivain tolkuttoman hieno auto. Hämmästyttävää.
Helppo mallimerkintä ainakin suomalaisen suuhun: Joo, mulla on sellane Alfan kaksettotantta.. Ei pärjäisi Huulilasin vertailussa tuolla nimellä.

on jo aukiV6 kirjoitti:tommonen sivu aukeemassa jossain vaiheessa
http://store.alfaromeo.com/
ilmeisesti jotain krääsää myydään...
159:n perusrakenne/pohjalevy on liian kallis ja jää historiaan niin pian kuin mahdollista...uusia malleja siitä ei tehdä...alfista kirjoitti:Spekulaatioita, eli OT:
Epäilen muuten, että tehdas teki tarkoituksella tuon nimivaihdoksen Milanosta Giulietta. Ei nimittäin mene kauaa, kun saamme pitkästä aikaa sportsedanin sen rinnalle nimellä Giulia. Ja sekin on paremminkin 156:n seuraaja.
Sitten ei tarvitakaan kuin pieni venytys 159:n alustalle, josta saamme hyvän seuraajan 166 ja 159:lle. Nimeksi sille veikkaan 175. Alustassahan on hyvin varaa ja sen kehitys on jo maksettu.
Veikkaan riviä:
MiTo
Giulietta
Giulia
Spider
GTV
175
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Breran ja myös 159:n suurin ulkonäköongelma on liian pitkä etuylitys. Konsepti-Brerassa etuylitys on huomattavasti lyhyempi ja se tekee autosta sulavamman ja kevyemmän näköisen.Ottimo kirjoitti:Makuasioita, minun mielestäni huononi ratkaisevasti.Jalamari kirjoitti:No eipä tuo Brera nyt mitenkään oleellisesti huonompaan muuttunut, sitten konseptin. Ovi ja keula lyheni hieman.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Voi olla. Varsinkin kun Fiat ryhmän suunnitelmat GM yhteistyöstä eivät toteutuneet, joten Alfa jäi ainoaksi alustan käyttäjäksi. Nyt kun Giulietta on myynnissä, teknisiä esteitä ei olisi nopeaankin malliuudistukseen. Varsinkin jos 159 tuottaa tappiota.Mirafiori kirjoitti:159:n perusrakenne/pohjalevy on liian kallis ja jää historiaan niin pian kuin mahdollista...uusia malleja siitä ei tehdä...
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
^ Marchionne sanoi melko tuoreessa haastattelussa, että 159 ei tule saamaan jatkajaa. Ilmeisesti rakennetta ei siis voida järkevästi käyttää jatkossa. Sanoi myös, että jatkossa tullaan tekemään vain sellaisia autoja, joiden pohjalta voidaan helpolla suunnitella uusia malleja. Ja siellä ei kilpailla missä (saksalainen) kilpailu vaikuttaa voittamattomalta.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
No nyt ollaan asialinjalla! Tuon kun vielä oikeasti joskus näkisi tuotannossaV6 kirjoitti:http://www.alvolante.it/gallery/18609

No, nyt on kyse enään siitä, että tuleeko 159:stä edes tavallista "viimeisen kahden vuoden kasvojen kohotusta", koska sen aika on juuri nyt. Vai hypätäänkö suoraan takaisin Fiat alustalle.Curva Grande kirjoitti:^ Marchionne sanoi melko tuoreessa haastattelussa, että 159 ei tule saamaan jatkajaa. Ilmeisesti rakennetta ei siis voida järkevästi käyttää jatkossa. Sanoi myös, että jatkossa tullaan tekemään vain sellaisia autoja, joiden pohjalta voidaan helpolla suunnitella uusia malleja. Ja siellä ei kilpailla missä (saksalainen) kilpailu vaikuttaa voittamattomalta.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Saattaisi olla hieman raskas tilipussille..JaniW kirjoitti:No nyt ollaan asialinjalla! Tuon kun vielä oikeasti joskus näkisi tuotannossaV6 kirjoitti:http://www.alvolante.it/gallery/18609

- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eikös se nyt ole pelkästään positiivinen asia, että uusia malleja edes tulee (tai mahdollisesti tulee)? Pienet autot lienevät tällä hetkellä IN, joten on hyvä että Alfalla ollaan hereillä nyt eikä vasta viiden vuoden päästä.
Useimmat autovalmistajat ovat käsittääkseni tuoneet lisää vaihtoehtoja skaalan pienempään ja halvempaan päähän.
(Oletettavasti tuollainen pikkuauto tulisi esimerkiksi sillä 0.9 twinair-koneella, joten se laskisi malliston keskimääräisiä päästöjä. Eikös EU:lla ole jotain määräyksiä tulossa niiden suhteen?)
Useimmat autovalmistajat ovat käsittääkseni tuoneet lisää vaihtoehtoja skaalan pienempään ja halvempaan päähän.
(Oletettavasti tuollainen pikkuauto tulisi esimerkiksi sillä 0.9 twinair-koneella, joten se laskisi malliston keskimääräisiä päästöjä. Eikös EU:lla ole jotain määräyksiä tulossa niiden suhteen?)
jos haluaa pikkuautoja voi ostaa suoraan sen Fiatin (tai Lancian), mielestäni ei ole järkevää tehdä Fiat,Alfa ja Lancia merkillä samaa autoa eri kuorilla, kaikki nämä pikku Alfat tulevat kuitenkin perustumaan suurelta osin Fiatin malleihin, suuremmissa luokissa olisi edes jotain toivoa omista malleista...
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Olen Liekin kanssa samoilla linjoilla. Nyt on vaan niin että tuo taitaa olla ainoa tapa pitää Alfa Romeon merkki hengissä.liekki kirjoitti:Eikös se nyt ole pelkästään positiivinen asia, että uusia malleja edes tulee (tai mahdollisesti tulee)? Pienet autot lienevät tällä hetkellä IN, joten on hyvä että Alfalla ollaan hereillä nyt eikä vasta viiden vuoden päästä.
Useimmat autovalmistajat ovat käsittääkseni tuoneet lisää vaihtoehtoja skaalan pienempään ja halvempaan päähän.
(Oletettavasti tuollainen pikkuauto tulisi esimerkiksi sillä 0.9 twinair-koneella, joten se laskisi malliston keskimääräisiä päästöjä. Eikös EU:lla ole jotain määräyksiä tulossa niiden suhteen?)
Täydellisessä maailmassa noin ei tarvitsisi tehdä, mutta mikäli konsernilla on mahdollisuus aikaansaada synergia etuja myymällä samaan perusratkaisuun perustuvaa tuotetta eri tuotemerkeillä niin hölmöähän se olisi olla tekemättä niin.
Fiatin tekniset perusratkaisut ovat hyvin "Alfamaisia". Mulle Alfa on jotain joka on tehty periaatteella "enemmän vähemmästä" ja Multiair jne on just sitä mitä esim. 1300 GT junior aikanaan. Vähän kuutiotuumia mutta kehittynyttä tekniikkaa ja sitä kautta tehoa ja ajettavuutta.
Jos mä olisin Marchionne niin mä tekisin suurin piirtein seuraavaa:
- hyödyntäisin Fiatia alustana pienemmissä malleissa kuitenkin korostaen Alfamaisuutta
Uudet keksinnöt ensin Alfaan ja sitten valuttaen Fiiuun eikä toisinpäin
isommissa malleissa sama synergiaetu otettaisiin Chryslerin puolelta
Tarkoituksena olisi nostaa Alfan myynti samalle tasolle brändin kanssa.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Uskon, että päästörajoituksilla on suurikin rooli jos tuollainen pikkumalli päätetään lanseerata. Onhan Maseratikin tuonut(tuomassa?) Toyotan mallistoonsa omiin kuoriinsa pakattuna? Audille tulee A1 täyttämään pienemmän auton tarvetta.
Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen. Giuliettaankin on alusta suunniteltu suurimmaksi osaksi uudestaan ja silti väki puhuu Fiiatista?
Ja mun mielestä ei tarvitse muuta kuin suunnata katse Saksan suuntaan ja miettiä mitä VW on saanut aikaiseksi Seat/Skoda/VW/Audi- paketilla. Eurot on automarkkinoilla kuitenkin aika tiukassa nykypäivänä, joten yhteisiä rakenteita/osia on pakko käyttää jos haluaa toimia kustannustehokkaasti. Tai ainakin käyttää olemassaolevia uuden suunnittelun pohjana.
EDIT: Juhala kiteytti asian hyvin. Uskon myös, että pienempien segmenttien ollessa kunnossa se mahdollistaa myös malliston yläpäähän uutta tarjottavaa.
Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen. Giuliettaankin on alusta suunniteltu suurimmaksi osaksi uudestaan ja silti väki puhuu Fiiatista?
Ja mun mielestä ei tarvitse muuta kuin suunnata katse Saksan suuntaan ja miettiä mitä VW on saanut aikaiseksi Seat/Skoda/VW/Audi- paketilla. Eurot on automarkkinoilla kuitenkin aika tiukassa nykypäivänä, joten yhteisiä rakenteita/osia on pakko käyttää jos haluaa toimia kustannustehokkaasti. Tai ainakin käyttää olemassaolevia uuden suunnittelun pohjana.
EDIT: Juhala kiteytti asian hyvin. Uskon myös, että pienempien segmenttien ollessa kunnossa se mahdollistaa myös malliston yläpäähän uutta tarjottavaa.
Näyttäisi taas olevan vaihteeksi kallellaan Maseratiin päin...juhala kirjoitti:hyödyntäisin Fiatia alustana pienemmissä malleissa kuitenkin korostaen Alfamaisuutta
Uudet keksinnöt ensin Alfaan ja sitten valuttaen Fiiuun eikä toisinpäin
isommissa malleissa sama synergiaetu otettaisiin Chryslerin puolelta
http://www.autoblog.it/categoria/alfa
"Maserati e Alfa Romeo lavoreranno alla nuova piattaforma a trazione posteriore"
no Mitoon on ainakin periytynyt joka paikassa haukuttu ohjaus...Mitohan on kaikista Alfoista lähinna Fiattia tällä hetkellä, Giulietta taas on täysin uusi, senkin alusta varmaan päätyy Fiatille johonkin malliin, kyse on kai siitä mihin merkkiin ensin tarvitaan uutta. Lähinne en haluaisi että Alfasta tulee samanlainen heittopussi kuin Lanciasta , eli 15 vuotta pelkkää Mitoa ja joka toinen vuosi "special edition" eri värillä. Muutenkin tuo ensin parempaan merkkiin uutuudet ei oikein toteudu Fiat konsernilla kun samat hilut on jo kuukauden sisällä muissakin..... Päästörajoitukset taitaa olla enempi konsernikohtaisia? eli Alfalle riittää että Fiatin mallisto on vähä päästöinen. Joka tapauksessa en näe hyvänä asiana nykyistä kehityssuuntaa tehdä vain a ja b segmentin kauppakasseja...pidemmän päälle ei enää isompia Alfoja tehdä ollenkaan....liekki kirjoitti:
Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen. Giuliettaankin on alusta suunniteltu suurimmaksi osaksi uudestaan ja silti väki puhuu Fiiatista?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Ei Maserati, vaan Aston Martin. Kyse on autonkorvikkeesta, joka voidaan esim antaa pariksi tunniksi alle, kun oikea A.M. on huollossa.liekki kirjoitti:Uskon, että päästörajoituksilla on suurikin rooli jos tuollainen pikkumalli päätetään lanseerata. Onhan Maseratikin tuonut(tuomassa?) Toyotan mallistoonsa omiin kuoriinsa pakattuna? Audille tulee A1 täyttämään pienemmän auton tarvetta.
Eikö Mito ole samalle alustalle suunniteltu kuin Grande Punto? Mulle ei tulisi mielenkään ostaa sellaista itselleni, mutta Miton voisin ottaa koska vaan. Olen siis koeajanut kumpaakin ja mielestäni fiilis on täysin erilainen.
- Miton Koeajo Tekniikan Maailmassa oli otsikoitu: "Ei mikään Punto". Tarkoittaa, että lukuisista yhteisistä palokoista huolimatta aivan eri auto.
Mutta kyllä minäkin mielelläni näkisin vielä 159:n seuraajan ja vähän isommankin Alfan. Jos 159:ä edes vähän päivittäisi... Pari senttiä ulkomitoista pois ja sisämittaa saman verran lisää ja painosta 100 kg.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Juurikin siis tuota Aston Martinia tarkoitin. Enpä tiedä mistä sen Maseratin tähän tempaisin.Jönsson kirjoitti:- Ei Maserati, vaan Aston Martin. Kyse on autonkorvikkeesta, joka voidaan esim antaa pariksi tunniksi alle, kun oikea A.M. on huollossa.
Ainakin Auto Bildissä (ostin halpaa lukemista junamatkalle, älkää kivittäkö!

- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Deja vu! Nyt ollaan Italiaspeedin mukaan Chyrslerin V6:ttä istuttamassa Alfa Romeon konepellin alle
.
No ehkä parannus nykyiseen GM-lohkoiseen verrattuna.

No ehkä parannus nykyiseen GM-lohkoiseen verrattuna.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Eipä liity mitenkää alfoihin mutta italiaan kuitenkin... löysin nimittäin kesäkissan varapyörää sisäpuolelta vahatessa ( miten niin oon nysvääjä??) jaguaarin leiman lisäksi aston martinin logon, näköjään samaa varapyörää käyttävät. (mullahan oli ne isommat brembon jarrut ja normi jagge xkr:n varapyörä ei mahdu jarrujen ympärille )Jos kerran Aston Martin, niin...
Miten tämä sitten italiaan liittyy?? no samalla vanteesta löytyi made in italy leima...

Otin kuvatkin mutta tuli niin suttuset ne logot, en kehtaa laittaa tähän.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Juu, varmaan tulee 2011... Se että joku Alfa malli tulis markkinoille silloin kun luvataan (eikä tämä taida edes olla niin official) olis todellinen uutinen.juuuso kirjoitti:CARin sivuilla juttua tulevasta Giuliasta.
kyllä 2011 on täyttä utopiaa kun ajatellaan, että fiatilla vielä pallotellaan että tehdäänkö mallia vai ei ja mille tekniikalle (chrysler vai jatkettu c-evo/giulietta)
noh, 21 huhtikuuta olemme tämänkin suhteen viisaampia.
eri asia sitten on että koska Pomiglianon tehtaalla alkavat 2011 muutostyöt Pandan tuotannon aloittamiseksi, on mahdollista että 159:n valmistus päättyy ennenkuin seuraajaa on vielä edes olemassa.
noh, 21 huhtikuuta olemme tämänkin suhteen viisaampia.
eri asia sitten on että koska Pomiglianon tehtaalla alkavat 2011 muutostyöt Pandan tuotannon aloittamiseksi, on mahdollista että 159:n valmistus päättyy ennenkuin seuraajaa on vielä edes olemassa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Komiteamuotoilua sanon mä!Vittorio Jano kirjoitti:
Ja hiukan samaa makua on tuossa Giuliettassakin, Ei huono, mutta jos otetaan keulakolmio ja merkit pois niin voisi olla ihan minkä tahansa tehtaan tuote.
Samanlaista onnistumista kuin 156:n tullessa markkinoille ei muotoilumielessä kai enää voi odottaa, muotoilun merkitys on oivallettu muuallakin.
Eiköhän tuo perustu Chrysler 200C linjoihin. Aika nopeasti aikovat saada myyntiin, kun kaupat Chryslerin kanssa tehtiin vasta kesällä.
- Liitteet
-
- chrysler-200c-ev-concept.jpg
- (64.68 KiB) Tiedosto ladattu 4860 kertaa