Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

willez kirjoitti:GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...
Juurikin näin tuon kakspuolikkaan kanssa, kivaa se silti on :lol:
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Kaalipata kirjoitti:
willez kirjoitti:GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...
Juurikin näin tuon kakspuolikkaan kanssa, kivaa se silti on :lol:
Siitä tietää että auto on tehty ajamista varten 8)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156:sta ei tietääkseni lämpötilaa saa, mikäli autossa ei kylmästöintiä ole. Sehän kuuluu sen "lisävarustukseen" :p
Tällaisen vastauksen ainakin minä sain täältä pari vuotta sitten kysyessäni... Manuaalissa totta kai mainittiin tuo lämpötilahässäkkä, nappia painamalla ei tosiaan tullut edes lämpötilan symbolia tmv.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Omat kokemukset kertois, että V6:nen yliohjautuu hiukan helpommin, mutta ei niissä kyllä suuria eroja ole. Kyllä se pikkumoottorinen silti nopeampi jääradalla on. Ja tämä kaikki tietenkin perstuntumalla mitattua faktaa. :D Joka tapauksessa yliohjaavia ovat olleet molemmat. :)

Omat kokemukset siis 1.8 vs. 2.5:nen. Molemmissa ollut Eibachin jouset ja samat talvirenkaat.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica, saattaa olla noin, mutta mikäli oon ymmärtäny oikein, noissa 156:ssa on valmiudet lisävarusteisiin? Eli jos jannut haluavat lämpötilan näkyvän, niin riittääkö esim lämpötilan anturilla varustetun peilin hankinta?

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

willez kirjoitti:
stinger kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.
GTA ainakin lykkää persettä rinnalle jos mutkissa näpyttää jarrua tai kaasua...
Niin taitaa tehdä kaikki etuvetoiset.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »


Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

[quote="stinger"][quote="willez"][quote="stinger"][quote="Kaalipata"]En tiiä onko tyhmä kysymys, mut onko V6 yliohjaavampi luonnostaan kuin 2.0, jos puhutaan 156:sta?
Aliohjaavampi, koska keula on painavampi.
Niin taitaa tehdä kaikki etuvetoiset.
Ootko ajanut mutkapätkää avensiksella ? Mettään menee ja keula edellä... Koskee myös muita primeroita ym. paskakasoja...

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Joo kyllä työntää persettä rinnalle 156 V6 ihan erilailla kun kaverin primera!
Low is a lifestyle

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

willez kirjoitti:Ootko ajanut mutkapätkää avensiksella ? Mettään menee ja keula edellä... Koskee myös muita primeroita ym. paskakasoja...
GTA tekee tuota herkemmin, koska keulalla on painoa enemmän kuin avensiksessa, mutta kyllä se avensiksenkin perä irtoaa jos liukkaalla päästät mutkassa kaasun. Samoin V6 tekee tuota herkemmin kuin TS. Googlaa lift-off oversteer.

Tällä nyt ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa että painavampi moottori tekee auton peruskäytöksestä aliohjaavampaa. Jousituksella ym. voidaan sitten vaikuttaa tuohon käytökseen, mutta tässä nyt varmaan puhutaan vakiokuntoisista peleistä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:Aquatica, saattaa olla noin, mutta mikäli oon ymmärtäny oikein, noissa 156:ssa on valmiudet lisävarusteisiin? Eli jos jannut haluavat lämpötilan näkyvän, niin riittääkö esim lämpötilan anturilla varustetun peilin hankinta?
Ymmärtääkseni tarvii ECUlta myös jotain säätöä, että anturi alkaa toimimaan. Mutta tokihan sen siihen saa...

Avatar
Bumper
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Loka 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 '98
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bumper »

Mikäköhän tuota mun V6:sta oikein vaivaa, kun ei tunnu pienillä kierroksilla vetävän kunnolla? Tasakaasulla kulkee, mutta kiihdytettäessä kakoo ja nykii sekä vauhti nousee kovin verkkaisesti. Yli ~3500 kierroksen vedot ovat sellaiset kuin moottori antaa olettaa. Sama ilmenee sekä kylmänä sekä kuumana. Toinen jännä on, että kylmänä tämä ei jää ikinä ekalla yrityksellä käyntiin.

Vika on melko tuore, eikä se tunnu liittyvän mihinkään osanvaihtoon. Lambda on melko tuore, mutta sen vaihdosta on jo aikaa ja auto on toiminut normaalisti ennen ihan viime päiviä. Ja lambda on siis ihan oikea bosch-tuote, eikä mikään räpellys. Ilmamäärämittaria itse epäilisin, mutta voiko asiasta jotenkin varmistua? Vikavalo ei pala, koodeja en ole lukenut kun ei ole lukijaa. Millä noita saisi edullisiten luettua, läppäri ja andoid-puhelin löytyvät molemmat? Veikkauksia viaksi?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ilmihän se todennäköisesti on. Toinen mahdollisuus olisi imuvuoto esimerkiksi imuputken haitariosassa. Eli tutki se kumisen imuputken poimut, ettei siellä ole repeämää.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Bumper
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Loka 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 '98
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bumper »

Voisihan sen imuputkenkin varmistaa, mutta sekin on autoon pari vuotta sitten vaihdettu enkä usko että vuotaa.

Jäi mainitsematta, että ongelma ei ilmene aina. Äskenkin auto toimi taas ihan suht normaalisti, mutta aamulla ei meinannut päästä mihinkään. Kaipa se ilmi pitää ensi palkasta investoida, onneksi se ei ihan hirveän kallis ollut paikallisella bosch-korjaamolla jos ottaa ilman sitä putkea.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuomas K kirjoitti:Onko normaalia että tuon JTS:n lämmitys on tehoton? Nollakelillä kun lähtee töistä voi sitä lämmitystä pitää täysillä yli 20 km takki päällä eikä tule kuuma, työmatka lähinnä moottoritietä. Termostaatti on viime keväänä vaihdettu ja lämpömittarin viisari nousee vähän sen "70"-viivan yläpuolelle.
Ei tähän olisi kellään mitään fiksua ajatusta?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Kyllähän toi vaan niin termarivialta kumminkin haiskahtaa. Jos laitatit jossain pajalla, niin mene valittamaan, että termari on viallinen? Kyllähän sellaisia käy ja kunniallinen paja vastaa huutoonsa.

Viimasuoja kyllä jeesaa ensiapuna.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ihan itse ruuvailin sen termarin sinne.. Mittari toki epätarkka instrumentti lämpöjen arvioimiseen, mutta eikös tuo yli "70"-viivan ole yleensä tulkittu normaaliksi?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^70 ja 90 välissä kait on normaali

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Riippuu varmaan keltä kysyy. :lol: Mulle se on normaali, jos muuten käyttäytyminen on loogista.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuomas K kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Onko normaalia että tuon JTS:n lämmitys on tehoton? Nollakelillä kun lähtee töistä voi sitä lämmitystä pitää täysillä yli 20 km takki päällä eikä tule kuuma, työmatka lähinnä moottoritietä. Termostaatti on viime keväänä vaihdettu ja lämpömittarin viisari nousee vähän sen "70"-viivan yläpuolelle.
Ei tähän olisi kellään mitään fiksua ajatusta?
Kyllä oman JTS:n moottori lämpenee oikein hitaasti mutta lämpöä tulee hyttiin melko runsaasti joka on myös vastuussa moottorin lämmön hitaaseen nousuun.
Eli pidän climate controlin puoliautomaatilla suuntoina ala- ja ylä, kompressori pois päältä, lämmön 18-21 C alueella.
Kuva

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8636_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvassa näkyvässä keskimmäisessä mötikässä vekki, josta pakokaasu vuotaa. Vienkö suoraan pakoputkipajalle, vai hitsaako tuon vaon umpeen, vai mitähän tuolle tekisi?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tiittaselle?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Sinne mä ajattelin viedä, jos jonnekin. Käsittääkseni ihan kohtuuhintainen paja?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^juu, mulla vaihto sen haitari/joustoputken ja hitsas väliputken kannakkeen takas kii, 85 e osineen. Ainoa mikä tuossa pajassa harmittaa, on pirun pitkä jono, mä venasin toissa talvena 3 h -20 pakkases :mrgreen:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Noni, sinne siis ihan samantien, tarvii miettiäkään muuta. Toivottavasti ei vaan hirveitä yllätyksiä löytyisi putkistosta...

Muuten, onko tuolla mötikällä, joka mulla vuotaa, jotain merkitystäkin?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

jkk kirjoitti:^juu, mulla vaihto sen haitari/joustoputken ja hitsas väliputken kannakkeen takas kii, 85 e osineen. Ainoa mikä tuossa pajassa harmittaa, on pirun pitkä jono, mä venasin toissa talvena 3 h -20 pakkases :mrgreen:
Hah, mun "luotto" korjaamoon on 3 viikon jono. Onneks omistaja on kaverini ja yleensä saan ajan aina 3 päivän sisään.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jkk kirjoitti:^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
TS ei tarvii viimasuojaa nostaakseen lämmöt normaaliin ainakaan vielä alle 40 asteen pakkasilla (-39 testattu viime talvena :shock: ).

Ja kuten niiiin monesti on jo mainittu, se "70 asteen viiva" ei ole 70, vaan todellisuudessa noin 80 astetta. Kun sen ja 90 asteen viivan välillä liikutaan, ollaan normaaleissa lukemissa ja löylyä piisaa. Tämä siis ainakin TS:n kohdalla takuuvarmaa tietoa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Jakke kirjoitti:
jkk kirjoitti:^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
Ja kuten niiiin monesti on jo mainittu, se "70 asteen viiva" ei ole 70, vaan todellisuudessa noin 80 astetta. Kun sen ja 90 asteen viivan välillä liikutaan, ollaan normaaleissa lukemissa ja löylyä piisaa.
Juurikin näin , tuntuu monella unohtuvan tuo lämpömittarin "looginen" järjestys (50,80,90,100,130) ...

Kun neula on "70 viivalla" , näyttää ecu +80c... Jotkut on puhunut että lämpötila-anturi on simmoisessa paikassa jossa lämpö heittelee paljon (80-90c) , kierrosten mukaan kun vesipumppu työntää taas tavaraa eteenpäin ym.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tulikin tuosta mieleen, että minkälaisia ongelmia aiheuttaa viallinen lämpötila-anturi?

niin, tuosta mittarin asteikosta onkin ollut juttua, ettei ihan lineaarisesti mene.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

jkk kirjoitti:^tulikin tuosta mieleen, että minkälaisia ongelmia aiheuttaa viallinen lämpötila-anturi?
Bensa-haisee ja meno on nykivää ym.. ECU luulee koneen olevan kylmä vaikka se on kuuma , ja pitää "ryyppyä" päällä , syötöt turhan kovalla ym..

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

willez kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
jkk kirjoitti:^mä laitoin viimasuojan tuosta syystä, tosin mulla taitaa olla termari sökönä muutenkin ja tuplakipinä moottorina.
Ja kuten niiiin monesti on jo mainittu, se "70 asteen viiva" ei ole 70, vaan todellisuudessa noin 80 astetta. Kun sen ja 90 asteen viivan välillä liikutaan, ollaan normaaleissa lukemissa ja löylyä piisaa.
Juurikin näin , tuntuu monella unohtuvan tuo lämpömittarin "looginen" järjestys (50,80,90,100,130) ...

Kun neula on "70 viivalla" , näyttää ecu +80c... Jotkut on puhunut että lämpötila-anturi on simmoisessa paikassa jossa lämpö heittelee paljon (80-90c) , kierrosten mukaan kun vesipumppu työntää taas tavaraa eteenpäin ym.
Tässä mitään ole unohtunut, se oli ihan tarkoituksella lainausmerkeissä se "70-viiva".

Ilmeisesti johtopäätös noista kommenteista asiaan on kuitenkin se, että 156 on kylmä auto :?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No ei se ainakaa mikää kakkoskoppanen golfi ole. Siinä vasta oli lämmin auto, 20 asteen pakkasessa ei pystynyt kättä pitämään suulakkeen edessä, kun alkoi polttamaan. Muutenhan se oli kyllä paska.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

2.0tessu ainakin lämpeni todella hyvin ilman viimasuojaa, kun termari oli kunnossa. Tietenkin se vaati koneelle vähän kuormaa, että lämpeni nopiasti. 30asteen pakkasessa moottoritiellä lämmöt lähti laskuun, mutta onhan se viima aika kylmää -30c ja 100kmh vauhdissa :roll:

Helkku
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Maalis 2012, 09:55
Car(s): Alfa Romeo 156 -03 2.0 JTS
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Helkku »

Osaako joku sanoo, että mistä sais perus pohjapanssarin -03 156 JTSään. Oma rupee oleen aika repalainen ja sitä ei saa muuta kun nippusiteillä enää paikalleen. Mitään metallista en oo sinne ajatellu vaan ihan perus versio.

Mahtaistko jopa joku näistä käydä?
---
Helkku

Avatar
*teme*
Viestit: 468
Liittynyt: 08 Touko 2011, 22:28
Car(s): Mito 1.4TB
Ex.156 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja *teme* »

Tarviis 156 V6:seen etuputken tiivisteet (molempiin päihin) eli pakosarjan ja etuputken väliin sekä etuputken ja katin väliin... ei ollu mätänetissä ainakaa netin perusteella V6:seen... pitäskö vaan marssia varaosaliikkeeseen putken kanssa ja ettiä jotkut yleismalliset tiivisteet?
Low is a lifestyle

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

156 on COOL auto. 8)
Tosin sisätilat lämpenee hienosti ja tehokkaasti ainakin omassa Jitkussa.

Tässä aikaisempi tulos mittarin ja anturin eroista...
Liitteet
Mittari.JPG
(24.94 KiB) Tiedosto ladattu 2830 kertaa
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä se on kylmimpiä autoja millä olen ajanut :mrgreen:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

*teme* kirjoitti:Tarviis 156 V6:seen etuputken tiivisteet (molempiin päihin) eli pakosarjan ja etuputken väliin sekä etuputken ja katin väliin... ei ollu mätänetissä ainakaa netin perusteella V6:seen... pitäskö vaan marssia varaosaliikkeeseen putken kanssa ja ettiä jotkut yleismalliset tiivisteet?
Itse hain tarvikeliikkeestä etuputkille tiivisteet , makso muutaman euron. Piruuttani kysyin myös Autokeskukselta , tilaustavaraa ja hinta n.20€/kpl :silly:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tuomas K kirjoitti:Kyllä se on kylmimpiä autoja millä olen ajanut :mrgreen:
Niin kesällä 8)

Noin 30 autoa omistaneena voin sanoa, että kunnossa oleva 156 tessu automaagisella lämppäri/ilmastoinnilla on omassa omistuksessani olleista lämpimin talviauto.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Pitää kompata, eipä ole missään omista 156:stani ollut kylymä, oli sitten automaagi-ilmastoitu tai kokonaan ilman kylmennintä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Itsella on hajonnut kompressorista lahteva ilmastoinnin putki joten ei ole kylma vaikka haluaisi. :silly:

EDIT: Vaikka tanaan kylmaa kaipaisikin...ulkolampötila on noussut 14 C lukemiin! Tuohan vastaa parhaimpia kesapaivia tassa kylassa.
Kuva

S_G
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2012, 18:43
Car(s): Alfa romeo 156 1.8 TS -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja S_G »

Onko kenellekkään käynyt näin?

Yhtenä aamuna oli pakkasta noin 14 astetta. Auto lähti käymään normaalisti ja lähdin ajelemaan töihin. Lasi meni huuruun, joten väänsin ilmastoinnin säädintä lasipuhallukselle. :lol: Säädin olikin jäätynyt ja kuului pieni naps, ja nyt puhaltaa ilmaa pelkästään eteenpäin. :oops:

Säädin pyörii normaalisti, mutta ei vaihda puhalluksen asentoa. Mikä rikki, mistä, ei kellään olisi purkuosaa myydä jostakin. Kyseessä siis vanhempi manuaali-ilmastointi.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

^Vaijeri irtosi tai vaijerin kannake katkesi.

S_G
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Marras 2012, 18:43
Car(s): Alfa romeo 156 1.8 TS -98

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja S_G »

:x Pitääpä joku päivä purkaa konsoli ja katsoa mikä siellä on.. :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

'Motor Control System Failure' heti aamulla. Auto kuiten toimii normaalisti.
Pitaapa lukea lapparilla töiden jalkeen.

Alkutalvena 'VDC System Failure' tuli moikkaamaan mutta katosi nopeasti... :?

Katsastuskin on kesken kun tuli korjauskehotus huonossa kunnossa olevan pakoputken flexiosan takia jota kuulee ihan tarpeeksi kiihdyttaesa.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^on aika miehekäs ääni kun tuosta vuotaa, itellä oli 5 5 cm reikä tuossa kohtaa pari vuot sit.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kylla! Aanesta en valita...ja ihmettelen milta ulkona kuulostaa jos sisalla on noin mahtava bandi rokkaamassa! :P
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^sitkun kunnolla vuotaa niin ei enään kehtaa ajella, meteli on ihan järjetön varsinkin suhteessa vauhtiin, kuulostaa enemmänkin jatkuvalta kurapierulta :mrgreen:

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Kysymys taka sisälokareista. 156sessani on kyseisest lokarit, kangaspäällysteistä pahvia(ainakin siltä näyttävät) ja vielä ainakin toinen vielä kulunut puhki. Ottanut kai pyörään kiinni jossainvaiheessa. Ovatko alkuperäiskamaa ja onko tilalle jotain parempia? (Löysin vain eteen tulevia myynnissä)
Suoraan vaan suoraa

Vastaa Viestiin