Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Ja ei kait sillä palotilan puhtaudella suurta eroa ajaako sinne bensaa vaiko etanolia,kun suorasuihkukoneesta puhutaan. Suurin ongelmahan on imusarjan/imuventtiilien herkkä likaantuminen tämäntyyppisissä moottoreissa. Senkin saa puhtaaksi Forten uudella Valve Cleaner käsittelyllä,joka on suunniteltu suorasuihkuihin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^juuri näin, mulla on tuolla hyllyssä kansi ja pakopuoli on ihan ok mutta imuventtiilien päällä on n. sentin korkuiset kasat kökköä+ imusarjasta lähtien möhjöiset kanavat. Sitä puhdistus ainetta täytyy syöttä suoraan imupuolelle ja hyvin, bensan sekaan laitettavilla mömmöillä ei ole mitään merkitystä.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

stoichiometric kirjoitti:.. jtässä on muuten ihan 95 oct peli ja säätövaroja pitäisi kyllä löytyä, laajakaistoista löytyy aluetta vaikka mihin, samoin bensapuolelta. Olen kyllä samaa mieltä Kaugohin kanssa siitä, että tuo hintaero on oikeasti mitätön ja 98 kulutus voi vastaavasti olla tuon eron verran pienempi. ...
Onko JTS:ässä kaksi lambdaa ja osaako se niiden perusteella tunnistaa käytettävän polttoaineen, ja esim.polttoaineen etanolipitoisuuden?

Mitä kehitystä noissa JTS-koneissa on tapahtunut viimeisinä 156:n tuotantovuosina, onko vm. 2004 jo tarpeeksi "valmis" ?

Mitä enemmän löytyy keskusteluita JTS:n ongelmista niin sitä mielenkiintoisemmalta tuntuisi kokeilla konvertoida sellainen toimimaan etanolilla.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Juuh kyllä , tommone pullo. Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan :-D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

jtässässä on pakosarjakattipari joten 2 laajakaistaa ja 2 tarkkailulambdaa. Laajakaistojen etu on se, että ne osallistuu seossäätöön koko kierroslukualueen, kun vastaavasti normien säätö loppuu jossain vaiheessa. Mulla on 9/2004 paistettu auto ja siinä on viimeisin kansi ja muutenkin tekniikka, kansi on päivittynyt vissiin 3kertaa. 3/2005 päivittys vielä nuot lambdojen johdotukset, mutta noin uudet on vähissä. Noihin viimeisiin peruspäivityksiin vaaditaan loppuvuoden 2004 valmistuserää.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

willez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan :-D
Koskas tehdään :-D Mä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ? :-D

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eipä nyt mahdotonta vikalistaa tullut! Pari ärsyttävää jippojappoa.

Voisikos joku linkitellä niitä heikan vakaajan koripuslia, en mä niitä löytänyt. Näille ilmeisesti ulkomaan foorumilla vaihto-ohje, jos jollain ylhäällä, niin voisi linkitellä tänne? :) Ei mitään käryä, olisiko sinne aikaisemmin noita vaihdettu..

Syylari myös pitänee vaihtaa, ei viittisi niitä paikkatahnoja käytellä. Tähän jotain ohjeita / vinkkejä, ilmeisesti aika ahdas?

Muut viat sitten ihan perushuttua!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

stoichiometric kirjoitti:
willez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan :-D
Koskas tehdään :-D Mä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ? :-D
Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissä

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sautio kirjoitti:Eikait 98e5:llä kukaan enää malta ajella, karsean kallista menolientä :( Mitä ongelmia 95e10 voisi aiheuttaa, luulisi että ecu osaisi säätää sytytystä jos meinaa nakuttaa?
Oktaanivaatimus JTS:lle on 95 eli ei se mitään sillä nakuta, mutta sitä viinaa siihen ei saa kaataa. Sama asia näyttää koskevan useita vanhoja suoraruiskukoneita, liittynee jotenkin seoksen ja palotapahtuman hallintaan joka ei osaa täysin mukautua siihen viinaan.

Ysikasilla todennäköisesti kulutus on hiukan pienempää kuin ysivitosella, mikä pienentää hintaeroa. Ylipäätään jos se bensan oktaani on kustannuskysymys niin kannattaa katsella ihan muita autoja kuin Alfoja, nämä ei mitään säästöpossuja ole millään bensalla.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

willez kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
willez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan :-D
Koskas tehdään :-D Mä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ? :-D
Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissä
Tämä pitääkin kokeilla jossain vaiheessa elämää, vaikka huollon yhteydessä. tuskin mitään haittaakaan voi olla :-D
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Niin kuin Tuomas K tuossa ylempänä sanoikin valmistaja kieltää E10:n käytön JTS koneissa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

willez kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
willez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan :-D
Koskas tehdään :-D Mä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ? :-D
Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissä
Myyköhän joku tuota Valve Cleaneria pelkästään? Ei äkkiä Ebaysta löytynyt eikä Googlellakaan oikein löydy osumia.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

joskus tarjoilin huohotinputken kautta gas treatmenttiä, mutta jäi semmonen olo ettei oikein tehonut. Tais olla osasyy huonosti toteutettu annostelu. Tuo valve cleaner on varmaankin uudehko tuote, tuollaista ei ollut valikoimissa silloin. Tommosen käsittelyn kun tekee niin öljyt pitäisi vaihtaa päälle, ja tulppien putsaus/ vaihto.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Gas treatment pitäisi laittaa tankkiin löpön sekaan...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

DaViega kirjoitti:Gas treatment pitäisi laittaa tankkiin löpön sekaan...
Juu, eikä auta JTS:n tukkeutumiseen mitään kun menee suoraan palotilaan.

Tiedä sitten miten tuo Valve Cleanerkaan auttaa kymmenen vuoden sedimentteihin... Jos sen auton eliniän tekisi pari kertaa vuodessa voisi olla ehkä hyvästäkin niin ehkä ainakin hidastaisi sitä umpeenmuurautumista.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ainakin stpn total fuel system cleanerissa suositellaan 5 tkm välein

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No jos tuo Valve Cleaner edellyttää öljynvaihtoa samalla niin viiden tonnin välein se alkaa olla jo aika työlästä ja kallista :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^onhan noita käsittelyitä suositeltu määräaikaishuolloissa. en tosta valve cleanerista tiiä, toi mun mainitsema mömmö on eri merkkiä ja menee tankinkautta sisään ja putkesta ulos.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Menee tankista sisään ja putkesta ulos, mutta ei hyödytä JTS-koneessa juuri mitään, kun ongelma on imupuolen tukkeutuminen jonne se aine ei pääse.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

DaViega kirjoitti:Gas treatment pitäisi laittaa tankkiin löpön sekaan...
on se myös tarkoitettu imupuolen putsaukseen raakana. Purkillinen imupuolelle pakokaasujen vahdinnalla ja annostelulaitteella oli virallinen ohje.

Hot-T
Viestit: 66
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

Airbag-valo on ruvennu häiritsemään. Huollossa sanoivat että sivu-bagien sensori on sökö. Mutta onko niitä sensoreita siinä b-palkissa kaksin kappalein vai vaan yksi? Eperi antaa kaksi koodia, ja toisen sensorin löysin siitä verhoilun alta tuolin vierestä. Onko vielä yks siellä ylempänä lähellä katon rajaa?

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

willez kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:
willez kirjoitti: Mä voin tehdä Forte käsittelyn töissä JTS äijille alennushintaan :-D
Koskas tehdään :-D Mä olen suunnitellut imukotelon irroitusta ja liotusta+ paineilmalla tehostusta. Mutta jos tolla lähtis. Mistäs tota ruutataan, maffin ohi ? :-D
Imuputkeen sumutetaan , esim.huohotinputken reijästä tai vastaavaa. Löytyy kyllä selkeät käyttöohjeet töissä
Vapaaehtoinen koekaniini ilmoittautuu.
Tuo JTS antaa välillä 0420 ja 0430 herjoja, vaikkei vikavalo sytykkään (aina).
Kait tuo imupuolikin olisi hyvä olla puhdas, eikai se tuohon pirteyteen negatiivisesti vaikuttaisi :roll:
Ei vaiskaan, ts.n verraten tuo jts on kuin olisi jonkunmoinen "kuristin" yläpäässä, ja tuo moska varmaan selittäisi imupuolella sen.
Samalla voisi tuupata injection cleaneria tankkiin?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Ei toi Valve Cleaner käsittely öljynvaihtoa vaadi. Tulpat siinä vois samalla vaihtaa vai onko JTS iridiumit ?

Mut perjates täysmälli olis Motor Flush vanhan öljyn joukkoon , tankkiin 2 pulloa Gas Treatmenttiä , valve cleaner käsittely ja lopuksi uuteen öljyyn oil fortifier. Pitäs olla puhdasta joka paikassa :-D

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin.. :roll: Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!

EDIT: Löytyi sopiva topicci..

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Motonetista saa uuden pyyhkijän moottorin alle 90 euron ja siinä on mukana jaksotus elektroniikka. Helppo vaihtaa. Aikani leikin omanikin kanssa, kunnes raskin tehdä ainoan oikean ratkaisun ja nyt ei ole enää pyyhintä ongelmia. :-D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mandeprkl kirjoitti:Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin.. :roll: Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!

EDIT: Löytyi sopiva topicci..
Eks se rele kannata tarkistaa/vaihtaa kun on edullinen komponentti josta aloittaa..
Kuva

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Pujazuba kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin.. :roll: Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!

EDIT: Löytyi sopiva topicci..
Eks se rele kannata tarkistaa/vaihtaa kun on edullinen komponentti josta aloittaa..
Eikai sielä relettä ole?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mandeprkl kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Mistäs lähteä etsimään vikaa kun pyyhkijät lopetti palauttamisen eikä toimi kuin nopeimmalla asennolla sekä manuaali asennolla? Pyyhkimiin viittaavat sulakkeet oli kunnossa jos oikeita katsoin.. :roll: Toivottavasti tuo on yleinen ongelma niin ratkaisu löytyisi mahdollisimman nopeasti. Kelit on etelä-pohjaanmaalla melko kauhiat!

EDIT: Löytyi sopiva topicci..
Eks se rele kannata tarkistaa/vaihtaa kun on edullinen komponentti josta aloittaa..
Eikai sielä relettä ole?
Avaat sen moottorin kyljessä olevan kuoren ja putsaat kannen alta löytyvät liukupinnat. Itsellä samat oireet pari vuotta sitten ja putsaamalla lähti toimimaan. Toimii edelleen.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

^Tuli kuntoon pienellä kopautuksella ja CRC-virutuksella.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

jos olette osaneet termareita 156:een, niin tuleeko siinä mukana se lämpötila-sensori?

toinen kysymys: noita sensoreita on monta eri mallia, esim sininen tai ruskea liitin, mikä sopii 99- 2 l sele tessuun?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saattaa riippua termarin toimittajasta tuleeko vai ei. Tuohon omaani kun vaihdoin niin tuli anturi mukana. Ei muisti termarin merkki mieleen, mutta joku oe-toimittaja se oli.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mandeprkl kirjoitti:
jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?
Aivan sama keta niita valmistaa kun ne menee vaihtoon melkein yhta usein kuin öljyt :lol:
Kuva

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Onko hajua löytyykö torvelle (siis auton ) relettä ja jos niin mistä päin kannattaa etsiskellä ?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eikai siinä relettä ole. kytkin on ratissa ja itse torvi pesunestesäiliön edessä lokarin sivussa sisäpuolel

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

RIPA kirjoitti:Onko hajua löytyykö torvelle (siis auton ) relettä ja jos niin mistä päin kannattaa etsiskellä ?
Onko torvi lakannut toimimasta? Nimittäin kytkin on tyyppivika 156:ssa.
Kuva

jaacco
Viestit: 305
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): sähköauto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Kuva

Tuo rele R2 sijaitsee siellä kuljettajan jalkatilassa sulaketaulun takana. Onnea jumppaan!

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mandeprkl kirjoitti:
jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?
Noista merkeistä itse jättäisin Calorstatit hyllyyn, joskus semmoista kokeilin, eikä toiminut. Kolme ei-toimivaa peräkkäin ei voinut olla ihan sattumaakaan. Itse en ole törmännyt Calorstatin tekemään oe-termariin, mutta kai sekin mahdollista on?

Avatar
Bumper
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Loka 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 '98
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Bumper »

Ostin edelliseen patonkiin aluksi 88-asteisen QH:n termarin, joka oli oikeasti joku ~70-asteinen. Eli ei nostanut lämpöjä sen ylemmäs kuin vanha romu... Se vaihdettiin sitten Vernettiin joka nosti jo lämmöt ihan ok, mutta jostain syystä ne lämmöt seilaili mittarin mukaan n. +-10 astetta. Marmoritiski-termarilla vasta sai lämmöt asettumaan suht nätisti siihen oikeaan lukemaan. Itse ostaisin noista vaihtoehdoista Valeon tai Gatesin.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Kiitokset Jaccolle, olihan tästä jo puhettakin :?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

kiitos termari vastauksista, taidan laittaa valeon tulemaan. jos on se anturi messis, hyvä niin, jos ei niin sen saa hankittua erikseen. pitäis venakopan tivarikin vaihdattaa kun vähän vuotaa, kumminkin niin vähän ettei ole joutunut lisäämään ölppää :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jkk kirjoitti:kiitos termari vastauksista, taidan laittaa valeon tulemaan. jos on se anturi messis, hyvä niin, jos ei niin sen saa hankittua erikseen. pitäis venakopan tivarikin vaihdattaa kun vähän vuotaa, kumminkin niin vähän ettei ole joutunut lisäämään ölppää :)
Kuultua korjaamolta, ennen kuin ex-156 sai uutta osaa: nykymalliset tiivarit kuulemma selvästi vanhoja ohkasempia, eli "ei kannata vaihtaa jos ei vuoda". Tosin tuossa tilanteessa sitten kannattaakin alkaa miettimään... Kysyin myös, josko olisi järkeä laittaa tuplana, muttei ilmeisesti ole ihan simppeli homma saada suoraan ja tiiviiksi? Jotain tiivistemassaa suosittelivat uudella tiivarilla, jotta saa oikeasti tiivistymään "pienten epätasaisuuksien vuoksi" tai jotain sellaista =P. Olivat myös kuulemma semmoisia litkuja käytelleet, kun tiivari piti vaihtaa vanhan ollessa huonossa hapessa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tiivisteliimaa tai silikonia kuulema laitetaan tiiveyden varmistamiseks, mut kyllä sen tivarin oikein asennettuna pitäs hommansa hoitaa. eri asia tietysti on jos niitä venakopan ruuveja on hampaat irvessä kiristelty kieroutumiseen asti. Heikalta taitaa saada parannettua versiota tuosta tivarista:)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, jotain tällaista. Tosin kuulemma nuo venakopat on jo "niin soikeita", kun availtu "jatkuvasti", että ei auta =D Paksuuksista en tiedä, mutta olisikohan tuosta ns. kolmea mallia: alkuperäinen, paksu. Uusi versio, liian ohut. Heikan 'paranneltu' versio, joka on sitten alkuperäisen ja uuden version välimaastossa? Mutta joo, en tiedä muuta kuin sen, mitä asentajat ovat sanoneet siitä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Tuomas K kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:
jkk kirjoitti:^ok, kiitos. mister auto tarjoaa valeon, gatesin ja jotain calorstat vernet merkkisiä...valeo varmaan paras?
Eikös tuo Calorstat Verne ole ikivanha merkki joka valmistaa suuren osan automaailman termostaateista?
Noista merkeistä itse jättäisin Calorstatit hyllyyn, joskus semmoista kokeilin, eikä toiminut. Kolme ei-toimivaa peräkkäin ei voinut olla ihan sattumaakaan. Itse en ole törmännyt Calorstatin tekemään oe-termariin, mutta kai sekin mahdollista on?
Voi aivan hyvin olla että sekoitan johonkin muuhun merkkiin jota on paljon alkuperäis-osana.... :roll: .

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kyllä Calorstat on wanha perinteikäs valmistaja. Eli tuskin sotket.
VMP

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Laitetaanko muuten pakoputkistotyön yhteydessä mitään mönjää joka saa auton tuoksumaan palavalta liimalta tai kumilta. Kun tuossa toissapäivänä hitsasivat uuden pakoputken flexi osan etuputkeen ja tänään huomasin että auton ympärillä ja konehuoneessa haisee kummalliselle. Nesteet eivät laskeneet.
Viimeksi muokannut Pujazuba, 13 Maalis 2013, 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Varmaan siellä on ruostesuojaus ottanut vähän kuumaa, kun putki täppähitsattu holleille? Palavan alustamassan käry on kyllä todella paha ja kitkerä haju, varsinkin jos massa on 70-luvulta..

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ uusi pakoputki / putken osat haisee aluksi hieman , ei syytä huoleen.

Vastaa Viestiin