Motonetistä myivät Brembon levyt JTSsään jokunen viikko sitten.Tuomas K kirjoitti:Levyt pitää olla oikean kokoiset, JTS:ssä on uudemmat jarrut eli tuo isompi lienee oikea levy.Hammond kirjoitti:- TRW:n jarrulevyjä oli saatavilla huomattavasti halvemmalla kuin Bremboa... onko sama, kumman hankkii - vai onko noilla jotain laadullisia eroja.. kannattaako hankkia suosiolla 276mm - vai sopiiko 251mm myös?
- TRW:n jarrupaloja täälläkin kai monet asennelleet.. joten ne ovat OK?
Levyjen merkistä ei kannata stressata, varmasti pystähtyy TRW:lläkin. Jättää vaan ne nimettömät ja halpikset ostamatta.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jarrunestettä liian vähän?Saint kirjoitti:osasikos kukaan kertoa mistä johtuu että käsijarrub valo vilkkuu ajossa
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuulilasin vaihto alkaa olemaan ajankohtainen aihe, mutta kertokaas millaisia toimenpiteitä tuo sadeautomatiikan "silmä" aiheuttaa. Pitääkö sekin uusia samalla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se silmähän on ihan irrallinen? Avaa luukun peilinjuuressa ja ottaa ns. silmän käteen. 

- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luukun takana on huurretunnistimen silmä.Jarsan kirjoitti:Se silmähän on ihan irrallinen? Avaa luukun peilinjuuressa ja ottaa ns. silmän käteen.

Sadeautomatiikan silmä on lasissa kiinni siinä melkein vieressä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmm.. Saattaahan se niinkin olla!
*Ottaa oman silmän käteen ja katsoo uudelleen.*
Edit: Ei sittenkään! Kyllä se oli niin kuin ensin muistelin.

Edit: Ei sittenkään! Kyllä se oli niin kuin ensin muistelin.

- Liitteet
-
- Silmä silmästä.jpg
- Luukusta se irtosilmä kurkistaa.
- (112.29 KiB) Tiedosto ladattu 2691 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko huurretunnistin joku lisävaruste?EdotL kirjoitti:huurretunnistimen silmä.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvin taas mies tuntee autonsa.Jarsan kirjoitti:Hmm.. Saattaahan se niinkin olla!*Ottaa oman silmän käteen ja katsoo uudelleen.*
Edit: Ei sittenkään! Kyllä se oli niin kuin ensin muistelin.

Muistelen vaan brittifoorumeilta lukeneeni, että kun lasi vaihdetaan, niin liimauksien vuoksi silmäkin menee uusiksi.
Taitaa olla boseliftissä autommagisen ilmastoinnin vakiovaruste.Tuomas K kirjoitti:Onko huurretunnistin joku lisävaruste?EdotL kirjoitti:huurretunnistimen silmä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuurilla meni oikein!
Ei vaan, viimesyksyn lomareissulla ihmettelin, kun sadeautomatiikka veteli aivan omiaan. Vasta kotona huomasin, että tuo luukku oli auennut ja tunnistimen anturi roikkui irti lasista.
Toimii siis siten, että ikkunan huurtuessa kääntyy automaattisesti puhallussuunta lasille ja kylmästöinnin kompura naksahtaa päälle (paitsi pakkasella).

Tessussa ei ollut tuota vaikka boselifti olikin. En tiedä onko varsinaisesti oma lisävarusteensa? Itse kuvittelisin sen tulevan aina sadetunnistimen "kylkiäisenä".EdotL kirjoitti:Taitaa olla boseliftissä autommagisen ilmastoinnin vakiovaruste.
Toimii siis siten, että ikkunan huurtuessa kääntyy automaattisesti puhallussuunta lasille ja kylmästöinnin kompura naksahtaa päälle (paitsi pakkasella).
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ahaa. Olen luullut, että huurretunnistin on boseliftissä vakiovaruste. Se, toisin kuin tuo sadeautomatiikka, toimiikin niinkuin pitää.Jarsan kirjoitti:Tessussa ei ollut tuota vaikka boselifti olikin. En tiedä onko varsinaisesti oma lisävarusteensa? Itse kuvittelisin sen tulevan aina sadetunnistimen "kylkiäisenä".
Toimii siis siten, että ikkunan huurtuessa kääntyy automaattisesti puhallussuunta lasille ja kylmästöinnin kompura naksahtaa päälle (paitsi pakkasella).
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ainakaan tuo oma ei paljon noteeraa huurtuvaa lasia, ihan itse saa kääntää puhalluksen lasille.
Missä se huurretunnistin on, jos katsoisi onko siellä semmoista?
Missä se huurretunnistin on, jos katsoisi onko siellä semmoista?
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on tuossa jarsanin kuvassa tuo neliskanttinen mötikkä joka on irti tuulilasista.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisää tyhmiä irrotuskysymyksiä. Miten saan JTSsän sytytyspuolaan tulevan piuhan irti ilman että mikään menee rikki. Siinä on joku keltainen härpäke, pitääkö sitä vetää tai työntää tai nostaa? Yleensä olen korvannut älyn voimalla, mutta nyt yritän olla viisaampi.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
muistaakseni se keltainen vedetään vaikka kynnellä ulospäin ja sitten liitin irtoaa puolasta liittimen lukitusta sivulle painamalla (se keltainen varmistin estää pohjaan painettuna sivuliikkeen). Hemmetti kun en paremmin muista, mutta mitään työkaluja ei tarvita ja liitin on oikeastaan ihan ok ja helppokäyttöinen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, kiitos. Pitää käydä kokeilemassa. Alustavasti sitä jo koitinkin johonkin suuntaan vedellä, mutta ei tainnut sillä kerralla olla tähdet vielä oikeassa asennossa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Takaisin tuohon sadetunnistimeen... Lasin mukana kannattaa pytää tunnistimen geeli. kannattaa lukea ohjeet, mutta yleensä noissa ei mitään ihmeitä ole. Vanhatunnistin lähtee irti kun tarpeeksi vetää. tunnistinta ei kuitenkaan tarvitse vaihtaa
Kerran tuli laitettua vanhala geelillä takaisin kun ei ollut käsillä uutta, sillä kertaa kävi tuuri ja tunnistin toimi jatkossakin
Kerran tuli laitettua vanhala geelillä takaisin kun ei ollut käsillä uutta, sillä kertaa kävi tuuri ja tunnistin toimi jatkossakin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai, siellä pitäis jotain töhnääkin olla välissä? Omassa törkkäsin roikkuvan anturin takaisin koloonsa ja luukun kiinni. Tunnistin toimii automaattiherkkyydellä kuin ajatus. Pyyhkii juuri samalla hetkellä kuin itse pyyhkisin. Kävi vissiin hyvä tsäkä.DaViega kirjoitti:Takaisin tuohon sadetunnistimeen... Lasin mukana kannattaa pytää tunnistimen geeli... Kerran tuli laitettua vanhala geelillä takaisin kun ei ollut käsillä uutta, sillä kertaa kävi tuuri ja tunnistin toimi jatkossakin

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten se automaattisadetunnistin saadaan päälle? Omassa boseliftissä en ole huomannut että sitä olisi olemassa. 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sadetunnistin on lisävaruste. Viiksi tihkuasentoon, eli korvaa normaalin tihkuasennon. Sensorin herkkyyden säätö tapahtuu viiksestä pyörittämällä tai jättää automaatille. Edit: hoono soomi.
Viimeksi muokannut Jarsan, 20 Maalis 2013, 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei minulla tuollaista ole.
Vakionopeudensäädintä kyllä arvostan! Jos se nyt mitenkään liittyy automaatisointiin...
Vakionopeudensäädintä kyllä arvostan! Jos se nyt mitenkään liittyy automaatisointiin...
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai siellä on siis joku geeli. Lasihan menee vakuutusyhtiön piikkiin, mutta kun se on pelkkä lasi mikä korvataan, niin täytyy vähän kartoittaa mahdollisia muita kuluja. Tämä oli hyvä tieto - taas kerran.DaViega kirjoitti:Takaisin tuohon sadetunnistimeen... Lasin mukana kannattaa pytää tunnistimen geeli. kannattaa lukea ohjeet, mutta yleensä noissa ei mitään ihmeitä ole. Vanhatunnistin lähtee irti kun tarpeeksi vetää. tunnistinta ei kuitenkaan tarvitse vaihtaa
Kerran tuli laitettua vanhala geelillä takaisin kun ei ollut käsillä uutta, sillä kertaa kävi tuuri ja tunnistin toimi jatkossakin

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voiko heikkoa akkua syyttaa P0340 nokka-akselin vikakoodin ilmestymisesta. Nayttaa silta etta vikakoodin tallentuminen on tapahtunut akun virran ollessa 11,13 V ja toisella kerralla 9,76 V.
Auton kaydessa jonkin aikaa ja akun latautuessa jonkin verran se kaynnistyy uudelleen hyvin.
Tyhjakaynnilla kuuluu valilla misfire joka viittaa kyllaa huonoon asentotunnistimeen vaikkei vikakoodia tallennu.
Kuvia akun virrasta kaynnistymisen aikana:
Auton kaydessa jonkin aikaa ja akun latautuessa jonkin verran se kaynnistyy uudelleen hyvin.
Tyhjakaynnilla kuuluu valilla misfire joka viittaa kyllaa huonoon asentotunnistimeen vaikkei vikakoodia tallennu.
Kuvia akun virrasta kaynnistymisen aikana:
- Liitteet
-
- Bat.JPG
- (24.67 KiB) Tiedosto ladattu 2406 kertaa
-
- Bat 2.JPG
- (24.49 KiB) Tiedosto ladattu 2406 kertaa
Viimeksi muokannut Pujazuba, 20 Maalis 2013, 12:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ebaystä olen tilannu molemmille puolille uudet. Lähetyskuluineen tais olla kolmisen kymppiä kappale, juurikinsemmonen mitä feisliiftiin myydään.a-m kirjoitti:Käykö vanhakeulaisen 156:n sumuvalot faceliftin keulalle?! Omassa FL:ssä meni sumarin lasi rikki ja uus pitäis saada. Omat sumarit on H1-polttimolla jos sillä on merkitystä?!
Tämmösen ostin viimeks, mielestäni tältä myyjältä vaikkei nyt oletuksena lähetystä suomeen tarjoakaan.
http://www.ebay.de/itm/280816813494?ssP ... 464wt_1000" onclick="window.open(this.href);return false;
H1 polttimo tässäkin näyttäs olevan..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^kyllähän huono akku aiheuttaa kaikenlaista, mutta nuot jännitteet on vielä jotenkin kohtuullisia. Oman vanhan akun jännitteitä en mitannut, mutta kyllä käsittämättömän heikosta pyörityksestä lähti käyntiin, eikä mitään vikakoodeja. Vaihdoin kyllä akun, kun rupes hirvittämään. Kurkkaa sieltä akun päällä olevasta kotelosta +lähdön liittimen eristystä, jos vaikka on sulahtanut. Mulla oli sulahtanut ja vanhalla akulla teippi sulahti myös heti, kun meni virrat niin suuriksi. Uudella akulla teippi kestää , koska akku jaksaa pitää jännitettä korkeammalla.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos muovi sulaa liitoksen ympäriltä, kertoo se huonosta liitoksesta. Jos hahmotetaan vaikka n. 1,3kW starttimoottori, ottaa se n. 100A virtaa. Jos siinä liitoksessa on 1 ohmi resistanssia, lämpiää se n. 100A virralla n. 100W teholla. 100W pistemäisenä lämmittimenä on jo suhteellisen tehokas. Uuden akun helpotus tulee todennäköisesti siitä, että startti pyörii paremmin ja auto käynnistyy nopeammin, jolloin liitoksen lämmitysaika jää lyhyemmäksi ja näin lämpöenergian määrä pienemmäksi. Mahdollisesti myös ropatessa on liitos korjattu paremmaksi ja liitoksen resistanssi pudonnut merkittävästi (tämä on jopa todennäköistä, jos kyse oli liitoksesta, joka käy auki aukkua vaihtaessa).
Eli: jos liitos sulattaa muovia, ekana se liitos kuntoon ja vasta sitten miettimään, miten sulanut muoviosa korjataan.
Eli: jos liitos sulattaa muovia, ekana se liitos kuntoon ja vasta sitten miettimään, miten sulanut muoviosa korjataan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kyllä. Kyse on siis siitä +lähdön puristusliitoksesta, jonka päällä on alunperin "sukka" Tuossa liitoksessa on varmasti vastusta, mutta en sitä vielä kropannut sen paremmin muutakuin krapsutin krämmäleet pois ja laitoin teippiä kokeeksi. Vanhalla akulla teippi suli het pois, mutta akun vaihdon yhteydessä laittamani teippi on siinä edelleen. Toki käynnistysaika on pienenpi koska pyörii nopsemmin (pyörityskerrat on samat). Eikö suuremmalla jännitteellä tuosta menevä virta ole kuitenkin vähän pienempi ? Se liitos ei tartte mitään, teippiä laitoin nähdäkseni mahdollisen muutoksen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä taida, kun vastapää ei tavoittele tiettyä tehoa vetämällä virtaa väkisin vaan omaa enemmänkin vakioluonteiset resistanssit ja reaktanssit. Jos virtamäärä vähenisi jännitteen noustessa, pysyisi teho samana eikä starttaminen piristyisi. Sen sijaan startin saama jännite nousee eikä startin vastusarvo merkittävästi muutu, joten virta nousee myös. Tämän seurauksena startin teho kasvaa, startti piristyy ja startin pyörintäaika lyhenee.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ok, seisoskelen korjattuna. Taidankin mennä koittamaan, että kuinka kauan se teippi kestää siellä vaihdepäällä starttausta 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joskus aiemmin kyselin mistä saattais johtua silloin tällöin ruiskuvalon syttyminen hiljaisella vauhdilla/pysähdyksissä ja auton hyytyminen tyhjäkäynnille, siten ettei kone reagoi kaasuun ollenkaan, mutta pyörii normi tyhjäkäyntiä. uudelleen käynnistyksellä kaikki taas toimii.
Noh, tämä vika yllätti eilen illalla taas ja uudelleen aamulla, näitä ennen toissaviikolla. Kävin sitten luetuttaan vikakoodit ja siellä oli seuraavaa: Lambda-anturin tilapäinen toimintahäiriö.
ihmettelen kun vuos sit, 20tkm, vaihettu lamdba, bosch sekä ilmamassamittari, tulpat syksyl. Mikä voisi olla vikana?? imuvuoto? tulpat?
Noh, tämä vika yllätti eilen illalla taas ja uudelleen aamulla, näitä ennen toissaviikolla. Kävin sitten luetuttaan vikakoodit ja siellä oli seuraavaa: Lambda-anturin tilapäinen toimintahäiriö.
ihmettelen kun vuos sit, 20tkm, vaihettu lamdba, bosch sekä ilmamassamittari, tulpat syksyl. Mikä voisi olla vikana?? imuvuoto? tulpat?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Tarkistitko kaasu pedaalin anturin/liitokset/tunnistimen vai mikä olikaan? Koska tuskinpa kaasu lakkaa täysin toimimasta imuvuodosta tai tulpista ja tilanne resetoituu käynnistämällä auton uudestaan.. Selessä oli samaa "ongelmaa".. Aina matkan aikana sattu samat valoissa, kun tietty kaveri oli kyydissä 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^joo, tsekattu on jos se oli se valkonen liitin hanskalokeron alla. mutta mä vaan ihmettelen jos kaasupedaalista häiriö, niin miksi se olisi lambda joka narisee ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko ebayn, motonetin ja heikan etulaakereilla muuta eroa kuin hinta? Entä mahtaako jollakulla on prässiä täällä pk-seudulla?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heikan laakeri on alkuperäinen Alfan osa, Ebayn tai motonetin voi olla ihan kenen tahansa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen huomenna menossa katsomaan -02 seleä, jonka bemaristi kaverini sai käytännössä ilmaiseksi vaihdossa..
Olisiko sele spesialisteilla antaa vinkkejä, siitä mitä kannattaa erityisesti tutkia?
Olisiko sele spesialisteilla antaa vinkkejä, siitä mitä kannattaa erityisesti tutkia?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tsekkaa onko vuotoja, robotti on laatikon päällä, vuoto tsekki sieltäkin fikkarin avulla._rico kirjoitti:Olen huomenna menossa katsomaan -02 seleä, jonka bemaristi kaverini sai käytännössä ilmaiseksi vaihdossa..
Olisiko sele spesialisteilla antaa vinkkejä, siitä mitä kannattaa erityisesti tutkia?
vaihteiden toiminta, paikoillaan 1,2,n ja r, ajossa kokeile city asennolla eli automaatilla et kaikki toimii, motarilla 80 kmh polkase kaasu pohjaan ja kokeile kick downia. Kokeile myös manuaalisesti ratista ja kepistä et kaikki vaihteet skulaa järjestykses suuntaan ja toiseen.
E: pieni nykiminen kylmänä on normaalia,saattaa tuntua vähän tahmeelta aluks, lämpimänä tosi sulava
korjattu pieni senat sakasin
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nöyrät kiitokset!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ole hyvä:) vähän lisäystä: vaihteiston hydrauliikka pumppu on kuskinpuolen etulokkarin takana jemmas, kurkkaa konehuoneen puolelta. ja tuon saman pumpun pitäis surista pirteesti kun kuskin ovi avataan. toi laatikkohan on sit manuaali laatikko ja kytkin on automaattinen, robotti eli sähköhydraulisesti ohjattu.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kysytään uuvvelleen: lambda-anturin tilapäinen toimintahäiriö sytyttää ruiskun vikavalon sillöin tällöin ja yllättäen.
Vinkkejä?
Vinkkejä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- Häikkää anturin maadoituksessa / muissa liitoksissajkk kirjoitti:kysytään uuvvelleen: lambda-anturin tilapäinen toimintahäiriö sytyttää ruiskun vikavalon sillöin tällöin ja yllättäen.
Vinkkejä?
- Häikkää anturin lämmityksessä
- Häikkää itse anturissa
- Häikkää moottorin polttoaine / sytytyspuolella
Itselleni on sattunut 2 autoa, joissa on alkuperäinen anturi korvattu tarvikkeella ja liitetty johdot tinaamalla. Korjautunut siten että tinattu kohta pois välistä ja liitos puristusjatkoholkeilla. Lämmitysjohdot jätin tinan varaan, koska eipä se tinan tukkiva vaikutus siellä haitanne.
Ainakin nuo voinee antaa vikakoodia.
http://www.vpv-motorracing.fi/VPV-Lambdaohje.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin ja osittain tukossa oleva katti on myös aiheuttanut vastaavaa koodia, tosin kyseessä ei ollut Alfa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^joo, eli liittyis anturin johtoihin/ liittimeen taikka itse anturiin. miten sen maadotuksen tarkistaa?
Sytkässä ei pitäs olla vikaa, tulpatkin on uusittu ja päästöt ok. Voisiko pieni imuvuoto massamittarin ja kaasuläpän välissä vaikuttaa tuohon taikka termari ja vedenlämpötila-anturi jos ovat viallisia?
kiitoksia!
E: eikai katti tuossa twinsparkissa vaikuta kun lambda on sitä ennen?
Sytkässä ei pitäs olla vikaa, tulpatkin on uusittu ja päästöt ok. Voisiko pieni imuvuoto massamittarin ja kaasuläpän välissä vaikuttaa tuohon taikka termari ja vedenlämpötila-anturi jos ovat viallisia?
kiitoksia!
E: eikai katti tuossa twinsparkissa vaikuta kun lambda on sitä ennen?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pieni imuvuoto siellä immun ja kaasuläpän välissähän voi laihentaa seosta, kun moottorinohjain luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä todellisuus on. Lambdahan tätä yrittää korjata sitten saamiensa mittaustulosten perusteella, muttei se mahdottomia pysty tekemään.
Tuo lambdan maadoitushomma: jos kyseessä 3-johtoinen (ottaa maadoituksen putkesta), mitataan vastus anturin rungon väliltä auton runkoon/akun miinusnapaan/moottorin runkoon. 3-johtoisissa on joskus sellainen ongelma, että pakoputkiston liitoksissa on niin paljon vastusta että vaikuttaa lambda-signaaliin. (Tällainen tapaus on sattunut kerran kohdalle, korjauksena lisäjohto auton rungon ja putken väliin, lambda-anturin kannan alle)
4-Johtoisessa täytyy selvittää mikä on maadoitusjohto. Sen jälkeen siitä mitata vastusarvoa runkoon. 4- johtoisten kanssa en kyllä osaa varmasti neuvoa, tuleeko signaalimaa moottorinohjaimelta vai mistä (jos tulee, ei välttämättä ole auton rungon kanssa missään tekemisissä. Kannattaa ennen mittausta varmistaa asia). Tietävämmät kertokoon
Tuo lambdan maadoitushomma: jos kyseessä 3-johtoinen (ottaa maadoituksen putkesta), mitataan vastus anturin rungon väliltä auton runkoon/akun miinusnapaan/moottorin runkoon. 3-johtoisissa on joskus sellainen ongelma, että pakoputkiston liitoksissa on niin paljon vastusta että vaikuttaa lambda-signaaliin. (Tällainen tapaus on sattunut kerran kohdalle, korjauksena lisäjohto auton rungon ja putken väliin, lambda-anturin kannan alle)
4-Johtoisessa täytyy selvittää mikä on maadoitusjohto. Sen jälkeen siitä mitata vastusarvoa runkoon. 4- johtoisten kanssa en kyllä osaa varmasti neuvoa, tuleeko signaalimaa moottorinohjaimelta vai mistä (jos tulee, ei välttämättä ole auton rungon kanssa missään tekemisissä. Kannattaa ennen mittausta varmistaa asia). Tietävämmät kertokoon

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oikeastaan kaikki tekijät mitkä vaikuttaa seoksen muodostumiseen, voi aiheuttaa vikakoodia lambda-anturista. Siis jos kyseiset tekijät sotkee seosta niin paljon ettei lambda-anturi niitä pysty korjaamaan. 1 vaihtoehto omalla kohdallani RE85 kokeilujkk kirjoitti:
Sytkässä ei pitäs olla vikaa, tulpatkin on uusittu ja päästöt ok. Voisiko pieni imuvuoto massamittarin ja kaasuläpän välissä vaikuttaa tuohon taikka termari ja vedenlämpötila-anturi jos ovat viallisia?

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitäs kontaktisprayta foorumilaiset ovat käyttäneet etupenkkien airbagien liittimiin? Oli penkit irrallaan ja takaisinasennuksen jälkeen jäi merkkivalo palamaan...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä millaista puhdistusainetta tulisi käyttää, itse käyttäisin sellaista Spraytä josta ei jää mitään öljyä haihtumisen jälkeen. Kaikkiin liitoksiin.
Täytyyköhän tuo airbag-valo kuitata jotenkin, kun on ollut piuha irti. Tavallaan jäänyt häiriö päälle vaikka tilanne onkin nyt fyysisesti OK. ?
Täytyyköhän tuo airbag-valo kuitata jotenkin, kun on ollut piuha irti. Tavallaan jäänyt häiriö päälle vaikka tilanne onkin nyt fyysisesti OK. ?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ok, no pitää nyt seurailla jos se vikavalo koodeineen tulee takas. eilen ne tosiaan nollattiin. termari tossa mun vessassa nyt ainakin on sökö kun ei kunnolla nosta lämpöjä, pitäs vaan äheltää kiinni kun löytyy sopiva rako. toi re85 ei oikeen innosta 
Tohon airbag liittimen putsaamiseen: eikös sitä liitintä voi putsata elektroniikan puhdistus sprayllä, haihtuu 100%

Tohon airbag liittimen putsaamiseen: eikös sitä liitintä voi putsata elektroniikan puhdistus sprayllä, haihtuu 100%
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, kyllä siihen liittimien putsaukseen tuollainen 100 % haihtuva käy. RE85 on siis sellainen että aiheuttaa juuri tuota LAMBDAhäiriötä, ei siis kannata kokeillajkk kirjoitti:^^^ok, no pitää nyt seurailla jos se vikavalo koodeineen tulee takas. eilen ne tosiaan nollattiin. termari tossa mun vessassa nyt ainakin on sökö kun ei kunnolla nosta lämpöjä, pitäs vaan äheltää kiinni kun löytyy sopiva rako. toi re85 ei oikeen innosta
Tohon airbag liittimen putsaamiseen: eikös sitä liitintä voi putsata elektroniikan puhdistus sprayllä, haihtuu 100%

En sitten tiedä tuosta termarista miten vaikuttaa seoksen muodostukseen. Toisaalta jos kone käy tavallista kylmempänä, niin pitäis kai siitä huolimatta moottorinohjaimelle tulla oikeita arvoja koska lämpöanturi sanoo moottorinohjaimelle että nyt pelataan kylmissä olosuhteissa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toisaalta, lambda-arvothan astuu voimaan vasta sitten kun moottori on tarpeeksi lämmin, siihen asti mentäneen kylmärikastuksella. Että voi sillä viallisella termostaatilla olla sinänsä merkitystä, varsinkin jos jää pyörimään siihen kylmärikastus/lambdasäätö rajapintaan 
EDIT: Tuo nyt kuulostaa niin viisaalta että aloin itsekin epäilemään asian todenperäisyyttä

EDIT: Tuo nyt kuulostaa niin viisaalta että aloin itsekin epäilemään asian todenperäisyyttä

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^niin, kun jos vaikka kone lämpee tyhjäkäynnil tarpeeks ja sit lähtee ajoon niin lämmöt tippuu niin kai se vaikuttaa.
No ei auta kun tutkia ja fiksata! kiitoksia tiedoista!
No ei auta kun tutkia ja fiksata! kiitoksia tiedoista!

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni tällä foorumilla oli yksi tapaus, jossa viallinen ilmamassamittari antoi samanlaista vikakoodia. Eli immun antamat arvot oli sen verran poikkeavia, että moottorinohjaimen määrittelemä seos ei ollut lambda-anturin mielestä sopivaa. Eikä lambda-anturi pystynyt käsittelemään saamaansa seosta vaan heitti vikakoodin.
Joo, onhan niitä vaihtoehtoja miksi lambda-anturi-vikakoodi ilmestyy.
Joo, onhan niitä vaihtoehtoja miksi lambda-anturi-vikakoodi ilmestyy.
