Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^suosittelen postittamaan tai hakemaan eri reissulla tyhjään autoon menisi kyllä.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Köh köh. Siis miten helvetissä noi kallistuksenvakaajan puslat pitäisi pystyä vaihtamaan? Näyttä aika erikoiselta paikalta auton alta katsottaessa(auto rampeilla)...

Putken kanssa meni aivan turaamiseksi. Joku aivan ihmeellinen joustopala, jossa ylhäällä ja alhaalla viisteet, josta puskee kaasut pihalle!? Varmaan ollut hieman erilainen. Sain eilen putken jo lähestulkoot hyväksi, mutta vähän piti vielä mennä parantelemaan ja onnistuin sitten polttamaan äärimmäisen pienen reiän ja tukkimaan hitsin suuttimen.

Wittukun olis nosturi...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

jeQQ kirjoitti:Köh köh. Siis miten helvetissä noi kallistuksenvakaajan puslat pitäisi pystyä vaihtamaan? Näyttä aika erikoiselta paikalta auton alta katsottaessa(auto rampeilla)...

Putken kanssa meni aivan turaamiseksi. Joku aivan ihmeellinen joustopala, jossa ylhäällä ja alhaalla viisteet, josta puskee kaasut pihalle!? Varmaan ollut hieman erilainen. Sain eilen putken jo lähestulkoot hyväksi, mutta vähän piti vielä mennä parantelemaan ja onnistuin sitten polttamaan äärimmäisen pienen reiän ja tukkimaan hitsin suuttimen.

Wittukun olis nosturi...
Millastas arvoa pitäis ehjän abs anturin antaa yleismittarille?

Ja ABS-valoa ei varmaankaan tarvitse läppärillä kuitata pois?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lonkalta veikkaan, että satojen millivolttien vaihtojännite. Jos liittimiä on mitenkään järkevästi käsillä, vertaa ehjäksi oletettuun kulmaan.

Edit: Tuo jänniteolettama siis pyörivälle renkaalle, eli kouralla vauhtia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Ite mittasin ihan vaan vastusta siitä konehuoneenpuolen liitsureista ja si takaluukusta sivuverhoilun takaa muistaakseni. Yks antureista näytti erilaista ku kolme muuta..... Ei pysty juur ny muistaan et minkälaisia arvoja sieltä ehjänä tulee, joku viisaampi kertokoon.... Toimiiks sulla nopeusmittari ihan normaalisti?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Kyllä se normaalisti on pelittäbyt' vaikka piuha ollut katki..

Avatar
dilledong
Viestit: 428
Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja dilledong »

Ooorait. Meinasin vaan ku mulla oli joskus anturi rikki ni mittari näytti puolta todellisesta. ja sit ku hajos toinen ni ei toiminu lainkaan. Oiskoos ollu oikee-etu ja vasen-taka.....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Riittäisiköhän nopeustiedolle sitten kaksi ristikkäistä pyörää, jos kerran on noin tehnyt ja JeQQ:lla ongelmaa ei nopeuden kanssa ole.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tuohon en osaa vastata, mutta ihan normaalisti pelittää vauhtimittari ja pitää kutinsa. Oikea etuanturi tuli olka-akselin mukana. Laitoin apikoilla piuhat kiinni ja valo katosi alkuun. N 500m tuli ajeltua ja valo syttyi tauluun. Tänään kolvasin piuhat ja vedin kutistesukat päälle, mutta vika ei tietenkään kadonnut.

Sitten pitäisi varmaan katsoa, mikä anturi tuolla olisi rikki, ei vaan ihan hirveästi innostaisi.

mokoki
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 17:43
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mokoki »

Mitähän maksaa 156 05 vm 5 vaihteinen 1,8 vaihdelaatikko remppa ,ja tietääkö kukaan Lahden seudulla miestä joka sen tekisi

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Riippuu, saatko jostain jonkun tekemään rempan. Todennäköisesti halvempi on ostaa käytetty laatikko. Tehdaskunnostetut oli tuossa herran vuonna 2011 1500euroa, nimimerkki kumimuumi :lta ostin sitten käytetyn selvästi halvemmalla. Yhdestä paikasta kysyin rempan hintaa ja arvio oli tasoa tämä: "Osat ehkä viiskymppiä viiva kaks sataa. Työtä sitten tunnista viikkoon, mahollisesti koneistamoreissua. Hinta voi olla mitä tahansa yli tonniinkin helposti ja meillä ei noista laatikoista kokemuksia ole niin sitä tiedä et kestääkö se sit edes ihan oikeesti".

Huomaa, että Twinspark-koneisiin käy kaikkiin sama vaihdelaatikko, ainakin 147/156 konekoot 1.6, 1.8 ja 2.0. 2.0:ssa on pidemmät välitykset kuin pienemmissä, mutta ymmärtääkseni juuri mitään muuta eroa ei ole ja sopii paikalleen ilman mitään säätöä, perän välityksistä ja noista en sitten osaa sanoa yhtään mitään, että tarviiko välittää?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^n. 1500 maksaa tehdasuus loota+ ehkä kytkin jos kilsat jp semmoset, duunit varmaan 600-1000 e riippuen mestasta. käytetty loota voi kestää pitkään tai se voi levitä suht nopeesti.

E: mistä tiedät et laatikko nimenomaan on pashana?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

niin mitenkäs tuo laatikko on paskaksi mennyt? väärää oliota, öljyt vuotanu jostain puis vai käytetty ilman kytkintä ? Vai osumavaurio ?

mokoki
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 17:43
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mokoki »

Niin ,eihän se välttämättä paskana oo,ei vaan saa vaihteita päälle,äänsi muutaman kuukauden hieman äänekkäästi.
Öljyvuotoja en ole havainnut,eikä näy päälle,voi tiettyjohtua osaltaan myös kytkinpuolesta.Autolla ajettu vain 108 tuhatta.
Ollut aikaisemmin Delta auton johtajalla.minulla ,4 vuotta .Rauhallista ajoa,huollettukin jopa.Vietävä pajalle ja katsottava mikä vaihepuolella ongelma

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselläni öljyt katosi laatikosta. Ensin alkoi kuulua hassua rattaiden rutinaa ykkösellä, sitten kakkosella ja lopulta kaikilla vaihteilla. Kesti jonkun kymmenen tuhatta käytännössä ilman öljyjä... Sitten eräs kaunis elokuinen aamu 2011 työmatkalla jouduin ykkösellä tekemään ripeän kiihdytyksen ja seuraavassa risteyksessä, kun pysähdyin ja laitoin vapaalla, kuului tykinräjähdys. Oli siis hirvittävä paukahdus, kaikki kävelijät selvästi kuulivat myös...

Se, mikä tuossa oli hauskaa, oli se, että vaihteet toimi edelleen tuonkin jälkeen, kunhan ensin oli kaksin käsin repinyt väkisin vapaalle. Ajamalla ajoin kotia. Voisikohan tuossa olla ihan siirtovivusto irronnut tai vastaavaa, jos ei mikään vaihde mene lainkaan päälle? Jos niin, se olisi ns. halpa homma, mutta tarkistamallahan se vasta selviää...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Jälleen kerran tulee ekana mieleen kytkinnesteen kunto ? Olisko taas järjestelmä täynnä mustaa litkua , työsylinteri morjens ja pääsylinteri alkaa olemaan valmis..

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

noissa laatikoissahan voi murtuu kanssa se siirtohaarukka. Kannattaa tutkia eka mikä siel on rikki. siihen vaihdelaatikkoon meinaan uppoo iso raha, joten ei turhaan kannata ostaa jos ei varma ole. käytetyl säästät mut osta hyvä jos joudut.

mokoki
Viestit: 5
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 17:43
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mokoki »

kiitokset vinkeistä,pistetään ensi viikolla pajalle,kerron sit kulut,ei viittis hyvää autoo pistää kiertoon

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Moro!

Jäähdyttäjään on nyt putki vaihdettu, pariin pyörään laakerit, koiranluut, venakopan tiiviste ja puslat eli olihan siinä hommaa pojille....

Nyt kysäisen onko kellään hajua, että mikä mahtaa olla kun startatessa moottoritilasta kuuluu jännä parin sekunnin mittainen särisevä/ritisevä/ratiseva tms. ääni. Melkeinpä niin, että moottori on jo käynnissä kun ääni kuuluu, mutta käsi vielä avaimella. Ei ole niin kova ääni, että kuuluisi autoon sisälle, mutta viereen kuuluu.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Bendix ei päästä vauhtipyörän kehältä irti tarpeeksi nopeesti?

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Pystyykö tota tsekkaamaan tai säätämään itse?

Ja onkohan kyseessä joku sen tyyppinen vika, josta seuraa jotain isoa ja pahaa? :evilbat:
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

vesikilppari kirjoitti:Moro!

Jäähdyttäjään on nyt putki vaihdettu, pariin pyörään laakerit, koiranluut, venakopan tiiviste ja puslat eli olihan siinä hommaa pojille....

Nyt kysäisen onko kellään hajua, että mikä mahtaa olla kun startatessa moottoritilasta kuuluu jännä parin sekunnin mittainen särisevä/ritisevä/ratiseva tms. ääni. Melkeinpä niin, että moottori on jo käynnissä kun ääni kuuluu, mutta käsi vielä avaimella. Ei ole niin kova ääni, että kuuluisi autoon sisälle, mutta viereen kuuluu.
Ajoituksenmuuntimesta valuu öljyt kun kone on sammutettu ja kun kone lähtee taas käyntiin siinä menee pari sekunttia kun se täyttyy öljyllä taas ja hiljenee. Joka tapauksessa kyse olisi kuluneesta yksilöstä jossa ei kuulemma ole haittaa. Jos se ei kuulu sisälle niin tuskin se olisi huonossa kunnossa.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

vesikilppari kirjoitti:Pystyykö tota tsekkaamaan tai säätämään itse?

Ja onkohan kyseessä joku sen tyyppinen vika, josta seuraa jotain isoa ja pahaa? :evilbat:
tuo on vain "more money sound" bendiksin lopunajan alku, eipä tuosta kuin startti mee jossain vaihees. avaus ja rasvaus voi auttaa. joskus joutunut skootterin bendiksei laittaa, ratas kuluu tai jämähtelee, toimintaperiaate sama ku autossakin.

E: tai näin vois kuvitella ainakin. eikös se vois olla myös joku vaikka laturin hihna tai kiristin joka hetken vinkasee ja sit loppuu?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

jkk kirjoitti: E: tai näin vois kuvitella ainakin. eikös se vois olla myös joku vaikka laturin hihna tai kiristin joka hetken vinkasee ja sit loppuu?
Toi muuten vois olla kans mahdollista

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Eikös tuohon ajoituksemuuntimen menoon liity dieselmäinen käyntiääni? Sellaista ei ole. Toisaalta ääni ei ole hihnan vinkumistakaan. Jos se nyt tuo muunnin olisi niin onko siitä muuta haittaa kuin ääni ja ehkä alakierroksilla tehojen puute?
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ei se kauaa raksuta, ja haitat ovat nuo mitä sanoitkin. Onnistuisko ottaa videoa tai ääninäytettä siitä? Voihan se olla myös venttiilinnostin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mistä saa selville joko omalle autolle on softapäivitystä olemassa. Ja jos on kannattaako päivitystä asentaa?
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Koti konstein ei mitenkään, voit ehkä jostain saada selville nykyisen ohjelma version, mutta mistään ei voi tietää, mikä versio valmistajalla on tarjota.

En näe haittaakaan noista päivityksistä, yleensä voi jotain pikku fiboja korjata.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ajattelin vaan. Kun viime aikoina erilaisten ei toistuvien pikkuvikakoodien heittely on yleistynyt. Kenties softapaivitys vaikuttaa ECU:n toimintaan niin etta valitukset vahenisi. :?

Taitaa paivittainen talviautoilu olla selvasti kiusaksi autolle työmatkan ollessa 8 km. :roll:
Kuva

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

^0 vikailmoitusta, työmatka 3.9km / siivu. Helsingin pakkasissa joka päivä. Lohkolämppäriä ei käytetty, kun johto oli liian lyhyt.. :lol:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

onko tietoa/kokemusta miten hyvin motonetin etupuskuri istuu paikalleen?
Se on käsittääkseni identtinen orginaalin kanssa ja sopii 97-03 malleihin, mites lampunpesimet onko reiät vai ei?

Avatar
Saint
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Elo 2012, 11:13
Car(s): 156 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Saint »

oiskos kellään hajua mistä johtuu että ilmastointi jatkaa puhaltamista vaikka on virrat pois päältä???

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Saint kirjoitti:oiskos kellään hajua mistä johtuu että ilmastointi jatkaa puhaltamista vaikka on virrat pois päältä???
> sähköliittimissä hapettumia tms. , älä vaan kysy missä ...

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Finest kirjoitti:onko tietoa/kokemusta miten hyvin motonetin etupuskuri istuu paikalleen?
Se on käsittääkseni identtinen orginaalin kanssa ja sopii 97-03 malleihin, mites lampunpesimet onko reiät vai ei?
Ei taida alkuperäisessäkään olla reikiä valmiina.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

yhden motonet puskurin nähnyt, ihan asiallinen, en huomannut mainittavaa eroa orkikseen, muovinen ja siis raaka puskuri. muistaakseni ei ole pesureiden reikiä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Saint kirjoitti:oiskos kellään hajua mistä johtuu että ilmastointi jatkaa puhaltamista vaikka on virrat pois päältä???
Sisäilman puhallin? vai flekti?
Etuvastus kannattaa ekana katsoa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

jkk kirjoitti:yhden motonet puskurin nähnyt, ihan asiallinen, en huomannut mainittavaa eroa orkikseen, muovinen ja siis raaka puskuri. muistaakseni ei ole pesureiden reikiä.
Ok. Ajatus on, että voi tulla toiselle osapuolelle halvemmaksi ostaa uusi 100€ kuin maalaamon ehjätä vanha (jäisi 2-3 hitsi/liimasaumaa pois ja varmaan pohjatkin kittauksen osalta nopeammin kunnossa). Täytyy tarkistaa maalarilta.
Hyvä tietysti olisi, että se istuisi heittämällä paikalleen eikä aikaa menisi asennuksen modifiointiin.
Pesureita en jää kaipaamaan, pitää vaan ottaa ne pois käytöstä (pumppu&turhat letkut).
Karkea hinta-arvio oli :x-mas:

Avatar
Saint
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Elo 2012, 11:13
Car(s): 156 2.0 ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Saint »

toi sisäilmanpuhallin

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

willez kirjoitti:Ei toi Valve Cleaner käsittely öljynvaihtoa vaadi. Tulpat siinä vois samalla vaihtaa vai onko JTS iridiumit ?

Mut perjates täysmälli olis Motor Flush vanhan öljyn joukkoon , tankkiin 2 pulloa Gas Treatmenttiä , valve cleaner käsittely ja lopuksi uuteen öljyyn oil fortifier. Pitäs olla puhdasta joka paikassa :-D
Ookko tulossa heikalle huomenna?
Ota litkut mukaan, ja suuttimienpuhdistustökötti kanssa....
Myrkytetään koko piha :-D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei oo muuten sitten mitään käärmelitkua tuo valve cleaner vaan kovaa tavaraa, vieläkin tuli tuon pesuaineen käry putkenpäästä (ajettu 300km) :-D
Öljynvaihtoa kyllä suosittelen heti, taitaa pestä männänrenkaat siinä sivussa :-D

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Hjelppasko yhtään?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Polttoaineen sekaanko se menee?
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^helppas, on niitä kaikenlaisia litkuja tullu vuosien saatossa käytettyä, nyt tapahtui ensmäisen kerran jotain :-D
^huohotinputken liitännästä siitä päältä juuri ennen läppää purkillinen.

edit: Riskitöntähän tämmönen homma ei ole, siksi korjaamolla parempi tehdä kun on testerit ja ohjeet.
Viimeksi muokannut palkus, 05 Huhti 2013, 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Tarkotus olis tulla Heikal käymää , saa nähä vaan mihin aikaan kun pitäs jotain olutta tänään ottaa 8)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^pari purkkia mukaan, onhan turun seudulla runsaasti hinauskalustoa :mrgreen:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

A Bart kirjoitti:Hjelppasko yhtään?
Porin huoltocenter ainakin mainostaa forte-touhuja, luulis siellä olevan hjelppaus-ainesta.

Avatar
guassimo
Viestit: 80
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Kun en pikasesti löytänyt 147lle samanmoista ketjua (liekkö olemassakaan??) niin sopinee tänne myös.

Saako 147/156 GTA (onko myös mopomoottorisissa) malleissa ainakin olevasta takakelkasta nostaa autoa? Muistelisin, että jostain olisin lukenut/kuullut että tuo ei olisi hyvä paikka nostaa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Sanotaanko nyt vaikka niin, että ei saisi nostaa.

Aiheesta on tosiaan höpisty aiemminkin ja TÄSSÄ niistä yksi ketju.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

nostaahan ne katsastuksessakin takapalkista, keskeltä leveeltä alalta.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei nosta sellainen konttori enään, mikä on sen palkin korvannut. Kerran kans katsuri sovitteli palikkaa sinne, mutta lopetti sitten aikomuksen, kun kröhäisin.

edit: 156:sen takapää painaa n.600kg ja sen palkin kiinnitys on päistä, eikä se ole mitään massiivista valua. 147:n peltinen palkki vois kestääkin, ja takapään paino on pienempi.
Viimeksi muokannut palkus, 07 Huhti 2013, 15:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin