Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.

Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa :roll:

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

koltiainen kirjoitti:No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
Tuolin alla oleva liitin liittyy mun kokemuksen mukaan enemmänkin airbagin valon syttymiseen...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.

Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa :roll:

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
joltain kuulin että esim. uusia mersuja vaivaa abs antureiden vika joka hyydyttää auton mutta eikai 156 ssa ilmene noin? voisko olla kampiakselin anturi, rpm sensor?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Jakke kirjoitti:
koltiainen kirjoitti:No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
Tuolin alla oleva liitin liittyy mun kokemuksen mukaan enemmänkin airbagin valon syttymiseen...

Sori, mun moka Airbag valo se on joka palaa, molemmat alkaa A:lla 8)

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

jkk kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.

Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa :roll:

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
joltain kuulin että esim. uusia mersuja vaivaa abs antureiden vika joka hyydyttää auton mutta eikai 156 ssa ilmene noin? voisko olla kampiakselin anturi, rpm sensor?
Pikaseen googlella kattomalla se nimenomaan tarjoo viallista nopeussensoria.
Toimiiko matka ja nopeusmittari oikein?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.

Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa :roll:

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
onkos konetilan maadotukset kunnossa, voi antaa mitä hyvänsä koodia ja voi ilmentyä "pätkä-ajoa" :)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Onko Walkerin pakoputkista kokemuksia? JTS:n katin jälkeiset pöntöt ja putket on aika huonossa hapessa ja pitäisi vaihtaa. Sain kohtuullisen hyvän tarjouksen Walkerin pöntöistä niin sillä kyselen. Vastaako ne täysin alkuperäistä vai onko jossain tingitty?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^walker taitaa olla sellainen ok peruskaura. Meinaatkos siis vaihtaa koko putkiston joustoa myöden ?

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Katilta eteenpäin meinaisin vaihtaa. Keskimmäinen pönttö vuotaa ja takimmainen pönttökin alkaa olla jo heikossa hapessa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

jkk kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.

Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa :roll:

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
joltain kuulin että esim. uusia mersuja vaivaa abs antureiden vika joka hyydyttää auton mutta eikai 156 ssa ilmene noin? voisko olla kampiakselin anturi, rpm sensor?
Pikkuveljen vag perheen kulkineessa antaa jotain (motor?, ei jaksa muistaa) speed sensor -vikaa.
Siihen tilasin kampiakselin anturin.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

koltiainen kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
koltiainen kirjoitti:No nii, ABS valo palaa ruudussa. Tyttö pudotti kännykkänsä tuolin alle ja tuolia liikuteltiin.
Onko kyseessä se penkin alla oleva liitin?
Koetin kurkkia sinne mutta en nähnyt muuta kuin penkinlämmitimen liittimen.
Pääsen huomenna laittaan auton piuhan päähän niin sit pitäis tietää tarkemmin.
Tuolin alla oleva liitin liittyy mun kokemuksen mukaan enemmänkin airbagin valon syttymiseen...

Sori, mun moka Airbag valo se on joka palaa, molemmat alkaa A:lla 8)
Kyllähän siellä on myös keltainen bagin liitin, joka menee vänkärin tuoliin tunnistimelle, joka tunnistaa onko penkillä istujaa vai ei. Siis tää liitin on missä on, kaikissa ei ole.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:^ Katilta eteenpäin meinaisin vaihtaa. Keskimmäinen pönttö vuotaa ja takimmainen pönttökin alkaa olla jo heikossa hapessa.
"Katilta eteenpäin" meina JTS:ssä koko putkistoa, katti on pakosarjassa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

"Katilta eteenpäin" on etuputki ja pakosarja , siis normikattivehkeessä... Katilta taaksepäin onkin sitten jotain muuta...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

stoichiometric kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:2.5 V6 24v:ssä vikakoodi P0500 ja auto käy 1 - 30km:n pätkissä. Käydessään toimii hienosti.

Mikä helevatan koodi tuo oikeasti on? "vehicle speed sensor malfunction" ei oikein minusta kuvasta tuota itse vikaa :roll:

mutta muutakaan se ei tarjoa viaksi....
onkos konetilan maadotukset kunnossa, voi antaa mitä hyvänsä koodia ja voi ilmentyä "pätkä-ajoa" :)
ei tiedä, tilasin summassa kampuran asentotunnistimen, jotenkin tuntuu että siinä se vika on vaikkei koodi suoraan sitä kerrokkaan... lauantaina kokeilemaan.

jos maa on ollu heikko, koodeja on tullu about ripakopallinen yleensä.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

willez kirjoitti:"Katilta eteenpäin" on etuputki ja pakosarja , siis normikattivehkeessä... Katilta taaksepäin onkin sitten jotain muuta...
No korjataan sitten, että taaksepäin :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Näissä malleissa jossa on sade tunnistin, onko viiksen "viivat" jotka on "AUTO" tekstin alla herkkyys vai pyyhkimistiheys säätöjä ? Tänään kun satoi , koitin käännellä viikseä eri asentoihin ja vaikuttaisi ettei niissä ole mitään logiikkaa...

Tosin parkkipaikalla huomasin että ilmeisesti juuri tämä sadetunnistin (kiinni tuulilasissa suoraan taustapeilin takana) roikkui läppä aukinaisena ja joku jousi näkyi siellä. Napsautin luukun kiinni , josko siitä johtui ?

Ilmeisesti se toinen neliskanttinen möykky joka on 2-5cm etäisyydellä lasista on huurutunnistin ?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Herkkyyden säätöjä ja vaikuttaa pyyhkimistiheyteen. Juu, ei toimi jos luukku on auki/tunnistin irti lasista. Kävi itelle samaten viime syksynä ja automaatti veteli ihan omiaan, eikä herkkyyden säädöillä ollut mitään vaikutusta. Neliskanttinen möykky on tosiaan huurretunnistin.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jarsan ehti ensin. Mitenkähän nuo luukut itsestään avautuu, kun ei se niin löysältä vaikuta?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Samaa ihmettelin itsekin. Ei se luukku mitenkään helposti auennut, kun aiemmin tähän ketjuun siitä kuvia otin.

Oliskohan omassa jäänyt luukku lukittumatta tuulilasin vaihdon yhteydessä..?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

En oikein usko tuohon tuulilasin vaihtoon, koska ei meiltä kaikilta ole vaihdettu tuulilasia. Minulla tuo repsotti myös auki.
Voihan se olla, että tilanne muuttuu oleellisesti esimerkiksi lämpölaajenemisen myötä auringon paisteessa ja tuo luukku ei enää olekaan niin tiukka?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Pitempään vaivannut ilkeä nykäisy, jos lähtee kylmällä pari päivää seisoneella koneella liikenteeseen, muutaman metrin ajon jälkeen ikään kuin meinaisi sammua ja sit lähtee kuin tukka putkella. ECU reset tuntuu auttavan n. viikoksi, sitten palaa taas. Vaihdoin ilmin toiseen, sama vaiva jatkuu. Talvella kun konetta tulee käytettyä pari minuuttia ennen, ei ongelmaa ollut. Sama juttu jos kone lepää vain muutaman tunnin. Ajossa pelaa (etenkin ilmin vaihdon jälkeen) kunnolla. Tulpista johtuvaa?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Nyt pelaa nätisti pyyhkijöiden AUTO-Mode .. Maaario yllätti taas :lol:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Voiko ilmastoinnin kompura olla vielä ehjä jos yksi siitä lähtevistä letkuista on ollut katki väh. vuoden ajan.
Ihmettelin vaan että kannattaako lähteä vaihtamaan tuota letkua ja saada ilmastointi kuntoon kesäksi.
Kompuran olen kyllä ihan itse pitänyt pois päältä koska turha sen olisi kytkeytyä päälle.
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kannattaa vaihtaa kuivain ainakin. normaalisti kun automaattiset laitteet lisäävät öljyn, saattaa öljynmäärä jäädä liian pieneksi jos järjestelmä on ollut pitkään tyhjänä ja se on kerännyt kosteutta.
Kompura voi kuitenkin hyvinkin olla vielä ehjä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Kuivain saattaa olla ikävä vaihtaa, sijaitsee lauhduttimen sisällä sivussa. Minä jätin vaihtamatta koska näytti siltä, että jos olisi alkanut siihen hommaan olisi äkkiä mennyt koko lauhdutinkenno vaihtoon. Onko Pujazuba:lla letku ollut kokonaan poikki, ts. silmillä nähtävä vekki vai onko letkussa mikroskooppisen pieni reikä mistä kylmäaineet päässeet ajan myötä pihalle?

edit: minä ainakin kokeilisin vielä vanhalla kompuralla. Oliko näissä alfassa olevissa kompuroissa öljynpoistoproppua? minun muistaakseni ei... Hippusen lisää öljyä kompuralle (plus muut toimenpiteet) ja testaamaan. Tosin jos kompura rikkoontuu niin apulaitehihna joutuu koville. Henkilöautoissa hihnan ulvomisen/magneettikytkimen kipinäsuihkun varmaankin kuulee, isoissa autoissa ei...
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Periaatteessa kuivain olisi hyvä vaihtaa. Ja varmaan suosittelevat sitä huollossa.
Siellä on käsitykseni mukaan jotain massaa, joka kerää nestettä kylmäaineesta. Ja se ei toimi loputtomiin.
Nyt kun järjestelmä on ollut auki, niin siellä on reilusti kosteutta mitä kerätä.

Omasta otin puskurin pois ja vein täytöön ja kuivaimen vaihtoon. 5-10min homma vaihtaa (+puskurin poisto), mikäli samanlainen tsydeemi kuin vanhemmissa.

Voi olla ehjä, ainakin omani foorumilaiselta ostettu kompura toimii. (käytetty purkuautosta, jonkin aikaa ollut hyllyssä)

Tuskin se nyt kytkeytyy, vaikka painat nappia. Paineanturi estänee sen.

Voit kokeilla miten se kompura pyörii vaikka käsin. Hihna pois ja jännite magneetille esim akkulaturilla.
Tai kone käyntiin ja virtaa kompuralle ja kuulostelee kuulostaako terveeltä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko kellään niksiä, millä varsinkin edestä voisi camber kulmaa suoristaa?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Finest kirjoitti:Onko kellään niksiä, millä varsinkin edestä voisi camber kulmaa suoristaa?
Korotus-sarjalla oikoo..

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kiitos neuvoista.

Kyllä letku on ollut kokonaan poikki lauhduttimen liittimestä.
Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

willez kirjoitti:
Finest kirjoitti:Onko kellään niksiä, millä varsinkin edestä voisi camber kulmaa suoristaa?
Korotus-sarjalla oikoo..
Niin tietysti, mutta jos tarkoitus ei ole korottaa?
Nykyisten alatukivarsien puslien kunto tuskin on enää viimeisen päälle. Urtsu puslilla voisi, ehkä, kenties saada renkaan alapäätä sisään?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Hmm, kyllä nuo sai ihan säätämällä tuosta omasta 156:sta suoristettua sitä, takapäästäkin vähän paranneltua arvoja (niin, jos joku ei tiennyt, siellä on kuulemma epäkeskopultit ilmeisesti pitkittäisissä tangoissa ainakin, joista voi hienosäätää. Pari Alfoihin erikoistunutta lafkaa on sanonut, että perää ei voi säätää kuin alustasarjalla....), vaikka pelkääjän puolella oli paikat ollut pahastikin jumissa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Mitenköhän ne on sen tehnyt ? Edessä on täysin mahdotonta säätää camberia , ainoastaan ajokorkeutta muuttamalla. Aurausta luonnollisesti säädetään.

Takana on myös aurauksen säätö , ja iskarin alapäiden ruuvit löysäämällä pystyy camberia säätämään hyvin vähän , jotain +-0,25 astetta...

Itellä on madallettuna edessä n.-3'50 astetta ja takana n.-2'00 astetta...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^kyllä vähän paha homma on, tarttis olla epäkesko puslat ja silti muutos aika pieni. Näin joskus vuosia sitten ebayssa myynnissä (kun oli itellä matalana) säädettävän ylätukivarren, mutta ei löydy enään. Tässä lähiakoina ( juutuubista katselin) oli joku nysvännyt sinne ylätukivarren pusliin säädön, mutku tukivarren kiinnityskohdan takia tommosella virityksellä pienenee casteri, mikä on vielä huonompi juttu.

^^takaapään säätäminen/muutostyöt on kaakunpala verrattuna etupäähän.

^ei mitenkään

edit: gta:n olka-akseli voisi laittaa pyörän pystympään. Sopivuudesta ei tietua, eikä mahdollisesta muutoksesta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Sitten tyhmää kysymystä:
Takalasinlämmittimen kun lyö tulille, radio käytännössä lakkaa kuulumasta kokonaan. Jostain täältä luin, että takalasissa jos on antenni, se on kahdessa ylimmässä langassa jotka EI lämpene...... Ne kuitenkin lämpenevät, koska huurre lähtee pois ylimmästä langasta lähtien. Mitenkähän tuota saisi paranneltua? Ei ole varmaankaan ihan ajankohtaista, mutta viimostaan talvella tulee varmasti tarpeeseen.

^^ ja ^
Tarkistan lappuset, kunhan muistan. Mielestäni etucamberia oli selvästi säädetty - tai sitten mittaustulokset vaan muuttui ennen säätöä ja jälkeen säädön (tai sitten muistan jälleen pahasti väärin). Mutta tarkistan kuitenkin joskus huomenissa.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

^ Jos aurauskulma on ollut pahasti pielessä, niin camber on saattanut muuttua kun auraus laitetaan kohdalleen. Mitään säätöjä ei etu- tai takapäässä camberille ole.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
No sehän se. Nehän oli aika rankastikin pielessä... No, taas taitaa yksi mysteeriö olla selvitetty :D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

maybetomorrow kirjoitti:Pitempään vaivannut ilkeä nykäisy, jos lähtee kylmällä pari päivää seisoneella koneella liikenteeseen, muutaman metrin ajon jälkeen ikään kuin meinaisi sammua ja sit lähtee kuin tukka putkella. ECU reset tuntuu auttavan n. viikoksi, sitten palaa taas. Vaihdoin ilmin toiseen, sama vaiva jatkuu. Talvella kun konetta tulee käytettyä pari minuuttia ennen, ei ongelmaa ollut. Sama juttu jos kone lepää vain muutaman tunnin. Ajossa pelaa (etenkin ilmin vaihdon jälkeen) kunnolla. Tulpista johtuvaa?
Jos lähdet oikein rauhallisesti ja ajelet rauhallisesti ensimmäisen 100m niin tekeekö tuota vielä?

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Ei se tosiaan sen jälkeen oireile, kunhan parkkipaikalta vaan pois pääsee. Tänäkin aamuna ekat 20 m oli veto ihan hukassa, kun kerkes viikonlopun yli seistä ajamattomana. Sen noin 20m-50 metrin ajon jälkeen lähtee vetämään. Ja ei enää iltalenkillä käydessä ollut mitään ongelmaa lähdönkään kanssa. Sama fiilis kun lähtisi vanhalla Fiudella ja lyö käsiryypyn kesken kaiken pois ;) Bensansyöttö?

Persdynokin sanoo, että alavääntö on ILMI:n vaihdon jälkeen edelleen paree, joten ei sekään hukkaan mennyt vaikkei tätä ratkaissut.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^olikos ts:ssä joku safe mode/limp mode kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä muutaman hetken?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^^ Pääsetko lukemaan vikakoodeja? Onko yhtään?
Oletko kokeillut ECU resettiä?
Kuva

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^^ En tiedä, mutta ei ainakaan ennen viime syksyä ole ollut ;) Nykäisy ilmaantui siis silloin.

^Ei jätä koodeja muistiin. ECU-reset tuntuu auttavan hetkeksi, viikon, max. kahden päästä alkaa taas. Olen kokeillut pariinkin otteeseen kun putsasin vanhan ilmamassamittarin anturia. :)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Koklaa ottaa ilmamassamittarin liitin kokonaan pois.

Puhdistaisin myös tuon kaasuläpän kun se voi olla aika pahassakin kunnossa. Muista ettei itse läpän liikkuvaan osaan kannata koskea. :-D
Kuva

Smasa
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Syys 2012, 21:26
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smasa »

Ajattelin asentaa öljynpainemittarin JTS:ään. Mihinkähän anturin voi/kannattaa laittaa?
Ja vielä jos on ideoita mihin saisi mittarin mukavasti piiloon niin ne otetaan avosylin vastaan.
Miks noi kaikki mittarit on tollasia jumalattoman kokosia, eiköhän kukaan valmista huomaamatonta pientä "black panel"-versiota :)

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Smasa kirjoitti:Ajattelin asentaa öljynpainemittarin JTS:ään. Mihinkähän anturin voi/kannattaa laittaa?
Ja vielä jos on ideoita mihin saisi mittarin mukavasti piiloon niin ne otetaan avosylin vastaan.
Miks noi kaikki mittarit on tollasia jumalattoman kokosia, eiköhän kukaan valmista huomaamatonta pientä "black panel"-versiota :)
Ebay:ssa ole joskus törmännyt pienin led palkki öljynpainemittareihin.
Yleensähän noi mittarit on sellasii 52mm ja sitä suurempia.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Anturi kannattaa laittaa sinne missä on jo öljynpaineanturi. Eli T-liitin johon voi laittaa vanha paineanturi + sun uusi painemittari.
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

koltiainen kirjoitti:Yleensähän noi mittarit on sellasii 52mm ja sitä suurempia.
Älkää antako bannia foorumille, mutta miesten tiimarissa oli pienempiä, ihan siistin näköisiä mittareita :oops:

Smasa
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Syys 2012, 21:26
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smasa »

Miesten/poikien leikkikaupan yksilö on kyllä ihan siisti, sitä voisi harkita tuhkakupin sisälle piiloon. Huonosti löytyy mitään muuta kuin noita 52mm mittareita. Joku oli saksassa väsäillyt itse tämmöisen: Kuva
Vielä kun itse osaisi tehdä vastaavan. Enkä siis tarkoita tuota liittämistä ilmansuuttimeen vaan itse mittarin tekemistä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Bora?

EDIT: Eikun se on Octavia!
Kuva

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Jos se on se urheilullisena mainostettu Seat. Kiitos Puja muuten kaasuläppävinkistä, pitääkin putsata kun pääsee maalle. Ei sekään varmasti pahaa tee! Täältä löytyy varmaan ohjeet, toivottavasti en hajota mitään! T: truu humanisti
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vastaa Viestiin