Forumilaisten 159 koeajoraportit tänne!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Wile E. Coyote kirjoitti:Eipä tuohon Tommin listaan ole juuri lisäämistä.
Lisää itse Kojootinkin silloin mainitseman asian: 159:n ovenkahvat on kromattua muovia :-D
156:n ovenkahvathan on kiillotettua aluminia, vaikka se takaoven kahva onkin muovia niin se on sentään erikoinen design! Mitä siitä jos se hajoo talvella jos siitä kiskoo voimalla, käyttäjävirhe jos mikä :lol:

Ja ne ajovalojen kehykset on samaa kromattua lelu-laatua, kun ei ole suojalasia niin puhdistus on varmaan ainakin aikaavievää.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Rölli ja metsänhenki
Viestit: 385
Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
Paikkakunta: Hyvinkää

159

Viesti Kirjoittaja Rölli ja metsänhenki »

Ja kateellisten kirjoittelua. On ollut monenlaista Alfaa ja kyllä 159 on yksi parhaimmista. Ja se sport-asento muuttaa kaiken tuossa automaatissa.

Ja vaikka Alfa-Tom tietääkin mistä kirjoittaa niin vääntö on ihan toista kuin 2,5 156:ssa.
Kautta likaisten varpaitteni!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

AlfaTom kirjoitti:Lisää itse Kojootinkin silloin mainitseman asian: 159:n ovenkahvat on kromattua muovia :-D
:shock: :shock: Tuon on oltava vitsi. Vai kuinka, AlfaTom? :shock: :shock:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ei ole vitsi, ei. Keston aika näyttää. Ne lamppujen "Putkilot" myös hiukan arveluttaa. Kyllä tuollaisten osien toivoisi olevan metallia, tai ainakin laadukkaamman tuntuisia. Vääntö on ihan muuta se on totta, mutta niin on painokin :( Siinä mielessä tämä on kateellisten kirjoittelua et ei ole varaa moiseen peliin. Mutta pitää sitä tuon hintaiseen autoon suhtautua kriittisesti oli Alfa tai ei :silent:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Tänään kävin koeajamassa diesel 159:n, kun viinipullon voimalla houkuttelivat. Ei kuitenkaan ollut Alfa Romeo-viiniä...

Kirjeessä kyllä pyysivät ajamaan automaattivaihteista, mutta valitettavasti kyseessä olikin manuaali. Nimenomaan Qtronic olisi kiinnostanut kiisselin parina.

No, koeajo oli pikainen, kun oli muuta menoa. Tosi mahtavaltahan tuo moottori tuntuu ja automaatin kanssa olisi varmasti tällaiselle vanhemmalle "herrasmiehelle" todella passeli peli. Vaan kun vielä lapsettaa, niin pitäydyn kuitenkin kutosessa.

Kulkupuoli ihan ok ja ajettavuuskin kai... tosin kun on nyt ajellut 235/40-18 -kitkoilla viime ajat, niin tuntuihan se vähän huojuvalta... ;-) Moottoritiellä ajettaessa ajomelu kuitekin selvästi kovempi kuin omassani. Jotenkin tunttu, ettei porrasperäinen ollut ihan yhtä "kumiseva" kuin tuo SW - toki nyt oli talvirenkaat ja syksyllä tyyppäsin kesägummeilla.

Ihan kiva auto, mutta täytyy sanoa, että omassani on kyllä enemmän sellaista "premium"-luokan tunnelmaa, enkä vielä harkitse vaihtoa... ;-) Myyjä kysyi, että tehdäänkö tarjous, mutta sanoin ettei maksa vaivaa, kiitos vaan viinistä kuitenkin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 159

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Kateellisten kirjoittelua...ja vaikka Alfa-Tom tietääkin mistä kirjoittaa niin vääntö on ihan toista kuin 2,5 156:ssa.
Kyllä, kyllä, onhan se jo numeroillakin mitattuna, tarkoitin sanoa että se on niin tasaista että ei tule sellaista potkua varsinaisesti, jota odotti tuollaisen väännön myötä, siis mielikuvani oli liian optimistinen. En ole kateellinen 159:n omistajalle, tänään kun pesin oman 156:n tuossa pihalla niin ajattelin että on se niin nätti auto etei siitä voi luopua helposti :). Mukavia kilometrejä 159:n ratissa sulle.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tulipa taas kerran koeajettua 159. Tällä kertaa 2.4 JTDm Q-tronic SW. Automaatiksi ihan maukas, vaikka itse pidän enemmän manuaaleista. Vääntöä tuossa padassa kyllä riittää. Yllättävän vähän kuului nastojen rapina sisään. Nyt pihviä paistamaan ja viiniä maistamaan.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

KJS kirjoitti: Yllättävän vähän kuului nastojen rapina sisään.
:? Juuri rengasmelu jäi päällimmäisenä mieleen ajomukavuutta haittaavana asiana ainakin minulle ja siinä SW:ssä oli alla kitkat? :shock:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Velipoika osti 2,2JTSsän
Tuli sitä pikkuisen kokeiltua
Hyvinä puolina ensiksi mainitsisin sen nokan räyhäkkään olemuksen,yksi parhaista mitä on tullut pitkään aikaan vastaan.
Moottori mukava,vääntävä ja samaan aikaan joustava olemukseltaan.
Ajo-ominaisuudet hyvät kaikinpuolin mutta kuitenkin täysin ilmeettömät kuin jollain hyvällä standardiautolla vaikkapa Audilla ajelisi.
Huonoimpana pidinkin koko auton sisätiloja,penkit tehty joillekin anorektikoille sekä keskenkasvuisille.
Tuulilasi pieni kuin postilaatikko sekä A-pilarit vievät liikaa näkyvyyttä,näkyvyys yleensäkin heikko.
Jotenkin muovinen rimpula jossa kaikki toimii,mutta mikään ei oikein tunnu Alfalta.
Hintalapussa aivan väärä hinta 8)

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

alfdats kirjoitti: Huonoimpana pidinkin koko auton sisätiloja,penkit tehty joillekin anorektikoille sekä keskenkasvuisille.
Tuulilasi pieni kuin postilaatikko sekä A-pilarit vievät liikaa näkyvyyttä,näkyvyys yleensäkin heikko.
Jotenkin muovinen rimpula jossa kaikki toimii,mutta mikään ei oikein tunnu Alfalta.
Hintalapussa aivan väärä hinta 8)
Minulle penkit tuntuivat 156:n penkkejä tilavammilta :) vaikka en olekaan aivan anorektisessa kunnossa
:P :wink:

Hintalapussa on aina väärä hinta kuluttajan kannalta :-D
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Ne on tilavammat, mutta sivutaistuesta ei voi juuri puhua. eli 156n penkit ovat paljon enemman alfamaisia ja urhellulisia kuin 159ssa. Mutta makuasioita ne on.
Nothing beats cubic inch

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

itse vertailen kuusnepaa 8) en viiskuutosta :-D

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

alfdats kirjoitti:itse vertailen kuusnepaa 8) en viiskuutosta :-D
Kuusnepan penkit ovat aivan oma luokkansa 8)
Nothing beats cubic inch

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

TestarosaFinland kirjoitti:Ne on tilavammat, mutta sivutaistuesta ei voi juuri puhua. eli 156n penkit ovat paljon enemman alfamaisia ja urhellulisia kuin 159ssa. Mutta makuasioita ne on.
Veit sanat suustani, jätin tuon kiireessä mainitsematta. Tosin olen alkanut vilkuilla 166:n suuntaan, ehkä sitten muutaman vuoden päästä. Ukkoutumista...? :mrgreen:
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

TestarosaFinland kirjoitti:Ne on tilavammat, mutta sivutaistuesta ei voi juuri puhua. eli 156n penkit ovat paljon enemman alfamaisia ja urhellulisia kuin 159ssa.
Eilen kun ajoin 156:lla pitkään aikaan, niin tuntuu kuin olisi saunajakkaralla istunut GT:n jälkeen. :)

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Jep. 159:n penkit on varmaan aika perseestä, mikäli vakio 156:n penkit on paljon paremmat.. :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Cuore Sportivo kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:Ne on tilavammat, mutta sivutaistuesta ei voi juuri puhua. eli 156n penkit ovat paljon enemman alfamaisia ja urhellulisia kuin 159ssa.
Eilen kun ajoin 156:lla pitkään aikaan, niin tuntuu kuin olisi saunajakkaralla istunut GT:n jälkeen. :)
GT:n jakkarat ovat aivan oma luokkansa varsinkin nahkaisina. En muista, että olen istunut koskaan autossa jossa on niin mukavat ja myös näin urhelluliset istuimet. Jos 156:n penkit tuntuvat sunan jakkarista niin miltä tuntuvat siten 159:n istuimet? koulupenkiltä? :mrgreen:
Hieno GT, se on osuva valinta 8) millä koneella se on?
Nothing beats cubic inch

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

alfdats kirjoitti:penkit tehty joillekin anorektikoille sekä keskenkasvuisille.
Amerikkalaisille ne on tehty; mahtuu isompikin ihminen kun ei ole sivutukea lainkaan.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Jep jep! Nyt on sitten 159 JTDm 2.4 automaatti koeajettu. Lyhyesti sanottuna: eniten omistamishaluja herättänyt 159 tähän mennessä.

159 JTDm manuaali ei miellyttänyt monestakin eri syystä, mutta automaatti käy dieselin kanssa yhteen kuin nyrkki silmään. Kiihtyvyys ainakin pienistä nopeuksista on huima ja ajamisen vaivattomuus tekee vaikutuksen. Tähän voisi vaikka tottua.

Miinukset:
- penkeistä PUUTTUU SIVUTTAISTUKI. 159 tarvitsee Ti-varustelua kipeästi.
- kova rengasmelu. Oma auto samoilla renkailla (Hakkapeliitta 4) hiljainen 159:n jälkeen. Tämäkin käsittämätön asia, varsinkin 159:n painon huomioiden.
- moottorin jakopää hihnalla
- diesel kuullostaa rumalta (pakko mainita tämäkin)

Plussat:
- suorituskyky
- ajamisen vaivattomuus
- taloudellisuus (ainakin V6:een verrattuna, kuvittelisin)
- 159 on komea auto

Loppukaneettina voisi sanoa, että ensimmäistä kertaa lähdin 159:n koeajosta innostunein fiiliksin. Eikä se ollut pelkästään ilmaisen vinipullon ansiota :).

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tulipa itselläkin koeajettua tuo 2.4 automaatti JTDm farkkuna.
Miinukset ja plussat lähestulkoon samat ku 155156 tuossa ylempänä mainitsi. Haluaisin silti kokeilla myös manuaalina tuota konetta. Paikallisen Deltan myyjät pitivät sen sijaan hulluna.

No minä oonki sellanen joka ei arvosta liian herkkiä ja kevyitä hallintalaitteita, saati sellaista Nissan Almera tyyppistä ajotuntumaa. Ajaminen ei saa olla liian helppoa, vaikka se fiilis tuohon malliin sopikin.
Ehkä se GT ois nykyvehkeistä mulle se oikea jos emäntä ottas ton 159:n liisarina.

Harvoin on tullut lähdettyä autoliikkeestä niin hyvillä mielin kun tuon koeajon jälkeen. Usein kontrasti testatun auton ja oman kiesin välillä on ollut niin suuri, että oma on tuntunut aivan paskalta. Nyt oli hauska huomata, että on se oma 156:nki ihan kilpailukykyinen auto ainakin ajofiilikseltään, vaikka ei suorituskyvyssä ja peräkontiin koossa pärjäisikään :wink:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

8000 km testattuna mittarissa 21.000.

Oon tosi tyytyväinen .

Viime aikoina oon ruvennut kuunteleen urinaa / ulinaa pyöristä - en tiedä onko renkaat / asfaltti , joka aiheuttaa - tuntuis vähän uskomattomalta jos pyörän laakerit huutelis.

"Pyörät huutelee" , oli ihan pakko vanhana sanan muuntajana.
Muuten oli luistava matka.

No, no lopeta jo menee ihan mahrottomax.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Niin siinä piti lukea sanan muuttajana ei muuntajana.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Joo tuli tyypitettyä tuo 159 2,4JTDm Q-tronic , onse magee ajettava, vähän tuo automaatti mietti kun motarilla lämäs kaasun pohjaan..mutta tuo mahtava vääntö kyllä korjaa paljon..en kyllä harkitsisi manuaalia tämän koneen kanssa
O Tempora O Mores

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Minä en kyllä harkitsisi diesel+automaatti-yhdistelmää Alfaa ostaessani. Ihan mielenkiintoista tuota olisi kuitenkin koeajaa, sen verran on kehuja saanut.
159 on muutenkin ensimmäinen Alfa, joka ei ole jättänyt minkäännäköistä omistamisenhalua koeajojen jälkeen. Breran kohdalla kyseinen tunne sammui heti GT:n koeajon jälkeen kaikilta muilta, paitsi ulkonäön osalta.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mitenkäs tuo Twingo sopii tähän ensivaikutelma tunnelmaan, oliko se ihan pakko saada? Eikös ranskalaisetkin ajettavia autoja osaa tehdä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Alfonso kirjoitti:Joo tuli tyypitettyä tuo 159 2,4JTDm Q-tronic , onse magee ajettava, vähän tuo automaatti mietti kun motarilla lämäs kaasun pohjaan..mutta tuo mahtava vääntö kyllä korjaa paljon..en kyllä harkitsisi manuaalia tämän koneen kanssa
Eilen pääsin vihdoin ajamaan isän jtdm automaattia, ja täytyy sanoa että ennen ajoa en oikein arvostanut automaattia, mutta jos diiiseli alfaa on hankkimassa niin ehdottomasti automaatti! Kyllä se liikahtaa vähintäänkin kuin manuaali.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Cuore Sportivo kirjoitti:159 on muutenkin ensimmäinen Alfa, joka ei ole jättänyt minkäännäköistä omistamisenhalua koeajojen jälkeen.
Samoilla linjoilla. Taannoin koeajoin sekä 159'n että GT:n ja 159:ssä oli kyllä kaikki kohdallaan, mutta koeajon jälkeen jäin miettimään mitä jäi puuttumaan, ja se puuttuva asia oli se että en ollut tästä autosta yhtään innostunut. GT kohdalla taas tuli vain sellainen selittämätön olo että juuri tälläinen auton kuuluukin olla.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Cuore Sportivo kirjoitti:
159 on muutenkin ensimmäinen Alfa, joka ei ole jättänyt minkäännäköistä omistamisenhalua koeajojen jälkeen.


Samoilla linjoilla. Taannoin koeajoin sekä 159'n että GT:n ja 159:ssä oli kyllä kaikki kohdallaan, mutta koeajon jälkeen jäin miettimään mitä jäi puuttumaan, ja se puuttuva asia oli se että en ollut tästä autosta yhtään innostunut. GT kohdalla taas tuli vain sellainen selittämätön olo että juuri tälläinen auton kuuluukin olla.
Eilen ajoin taas 156:lla ja enkä ihmettele yhtään, että pojaat täällä kilvan vaihtavat jämäkämpää alustasarjaa - on se vaan niin paljon löllömpi alustaltaan kuin esim 147 ja 159. Oli kaiken lisäksi 2.0 eli ei V6.
Lisäksi penkki oli jotenkin päin pe..että eli ei saanu oikeen minkäänlaista hyvää ajo-asentoo.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Laku kirjoitti:Lisäksi penkki oli jotenkin päin pe..että eli ei saanu oikeen minkäänlaista hyvää ajo-asentoo.
No niin mitäs mä sainoin. 156:ssa on vielä se oikea Alfa fiilis tallella :-D

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Tulipas tuossa kokeiltua 2005 vuoden diesel 156:sta ja oli mukava huomata kuinka hyviksi ajofiilikset on saatu 159:ssä.
Hyvän alustan ansiosta ohjaustuntuma välittyy mutkissa paremmin kuin 156:ssa. Isommaksi autoksi tuntuu jopa näppärältä.
Muotoilussa on hypätty eteenpäin edelliseen versioon verrattuna. 159 on suunniteltu tosiaan upean näköiseksi ja lokareiden
pullistukset muodostaa pisteen i:n päälle.
Ihan mukava auto tuo 156:n, mutta kyllä 159 on hypännyt reilun askeleen eteenpäin... niin ajettavuudessa kuin muotoilussakin.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tottakai autot kehittyy, tuskin mikään valmistaja toisi aiempaa huonompaa myyntiin :roll:
Kyse lienee tunteesta. 75 turboa ajaessa se tuntuu maailman parhaalta autolta :-D
- Alfaholic -

Julli
Viestit: 134
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Giulia Super, -16
Paikkakunta: Turku

159:n Likaantuvat takaoviaukot

Viesti Kirjoittaja Julli »

En tiedä mille palstalle tämä kysymys pitäisi laittaa.
Olen ollut erittäin tyytyväinen 159 2.2 jts jo 12000 km:n verran, mutta takaoviaukot likaantuvat tosi herkästi. Jos olisi takapenkille mentävä, vaatteet kyllä likaantuvat, sen verran likainen oviaukon takareuna ja kynnyslista on. Onko muut 159:n omistajat havainneet saman, vai puuttuuko minulta jokin ratkaiseva tiiviste?
Aikaisemmassa 166:ssa en moista havainnut.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kyllä noi 156ssa ja 75ssä likaantuvat ihan samalla tavalla. Mä pyyhin noi aukot aina pesun jälkeen, ei se sen kummempaa vaadi :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Näin ne tuppaa tekeen, mutta sama vika oli myös 156:ssa.

Joku oli muistaakseni taiteillut oven ulkoreunaan ylimääräisen tiivisteen - oli kuviakin jossain täällä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Luinko jostain täältä, että 159 diisseliin olisi tulossa lisää tehoja tai uusi moottori? En löydä moista mainintaa enää mistään, mutta silmiin se kyllä sattui joku viikko sitten... :crazyeyes:

Ja vielä: saakohan sitä TI-varustelun nahkaa muussa värissä kuin mustassa? Missään maailmalla olleissa kuvissa ei esiinny muuta kuin mustaa nahkaa...

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Anthon kirjoitti:Luinko jostain täältä, että 159 diisseliin olisi tulossa lisää tehoja tai uusi moottori? En löydä moista mainintaa enää mistään, mutta silmiin se kyllä sattui joku viikko sitten... :crazyeyes:
10 heppaa lisää 2.4 JTDm:ään sekä 3.0 V6 JTDm on tulossa lähiaikoina. Niin ja neliveto myös diiseliin.

http://www.italiaspeed.com/newsite/futuremodels.htm

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Pablo Honey kirjoitti: 10 heppaa lisää 2.4 JTDm:ään sekä 3.0 V6 JTDm on tulossa lähiaikoina. Niin ja neliveto myös diiseliin.

http://www.italiaspeed.com/newsite/futuremodels.htm
Kiitos!

Tosin olo ei helpottunut yhtään... :wink:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pablo Honey kirjoitti:
10 heppaa lisää 2.4 JTDm:ään sekä 3.0 V6 JTDm on tulossa lähiaikoina. Niin ja neliveto myös diiseliin.
näkyy oleva italian Alfan sivuilla 210cv Q4 malleja, mutta speksit on vielä väärin...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Täältä pääsee jo ostamaan Q4 mobilessa

Juttelin tänään Deltan myyjän kanssa joka lupaili että kiisseli q4:ia olisi syksyllä Suomessa.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

rim kirjoitti: Juttelin tänään Deltan myyjän kanssa joka lupaili että kiisseli q4:ia olisi syksyllä Suomessa.
Oliko hinnasta mitään tietoa?

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

on muuten hienon näköinen peli sisältä ja ulkoa:

Alfa Romeo 159 2.4 JTDM 20V Q4 TI DPF Turismo Internazional

:shock:

Linkki

Sweet mint
Viestit: 106
Liittynyt: 31 Elo 2006, 18:16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sweet mint »

Pablo Honey kirjoitti:3.0 V6 JTDm on tulossa lähiaikoina.
Meille tollanen 8) Vihjasin jo miehelle, sillä kun on autokuume!

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

tube68 kirjoitti:on muuten hienon näköinen peli sisältä ja ulkoa:

Alfa Romeo 159 2.4 JTDM 20V Q4 TI DPF Turismo Internazional

:shock:

Linkki
Ton nähdessään alkaa jo polvet tutisemaan....sviddu, tänne yks äkkiä.
Vaimo Saksaan vuodeksi, ja muuttoautona het!.

OT:
kiitti tube tietokonekaupoista, tarvetta olis vielä lisääkin
:OT loppuu

Markku J
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Touko 2007, 18:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Markku J »

Tuli koeajettua elämäni ensimmäinen Alfa-Romeo - 159 2.4 JTDm Q-Tronic. Täytyy sanoa, että se teki vaikutuksen ja herätti omistushalun. Ulkonäkö on kertakaikkiaan loistava (keula etenkin ja perä myös, mutta sivuprofiili ei niin säväyttävä). Ajettavuus oli jämäkkää Audi / BMW -tasoa ja 5 -sylinterinen diesel käy kivalla äänellä kiihdytyksessä. Ei mitään häiriöääniä missään ja todella tukevan tuntuinen rakenne.

Nyt on harkinnassa VW Jetta 2.0 TDI DSG.n vaihto tällaiseen. Vain huono laatumielikuva on taustalla hidasteena. Järki kehottaa vaihtamaan Passatiin, A4:ään tai Bemarin kolmossarjaan - sydän taas Alfan suuntaan !

Onko 159:n omistajilla uskoa vahvistavia kommentteja, että myös laatu alkaisi olla kohdallaan ?

Kyselin 210 hv version tulosta, ja syksyllä tulee, mutta ei taida ehtiä minun autokuumeeseen. Toisaalta 5% tehonlisäystä voi olla vaikea edes havaita takapuolituntumalta. Tuo 2.4 tuntui mukavan "kuminauhamaiselta" ja aivan riittävän kulkevalta.

Hieno auto kertakaikkiaan !

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Markku J kirjoitti:Vain huono laatumielikuva on taustalla hidasteena. Järki kehottaa vaihtamaan Passatiin, A4:ään tai Bemarin kolmossarjaan - sydän taas Alfan suuntaan !

Onko 159:n omistajilla uskoa vahvistavia kommentteja, että myös laatu alkaisi olla kohdallaan ?
Itse en pidä uuden Alfan ostoa minään erityisenä riskinä, tai ainakaan en sen suurempana kuin minkään muunkaan eurooppalaisen auton hankintaa. Merkin laatu on 2000-luvulla kohentunut huomattavasti ja autot ovat oikein huollettuina varsin kestäviä.

Itseäni ainakin v*tuttaisi Pyhän Pietarin pakeilla - mikäli sinne kutsu joskus tulee - jos olisin kuluttanut koko elämäni harmaan bulkkiauton ratin takana vikoja jännittäen. Eli Alfakauppaan mars.

Muut voivat sitten kertoa niitä faktoja...

Markku J
Viestit: 5
Liittynyt: 07 Touko 2007, 18:51
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Markku J »

Kiitokset osuvista ohjeista ! Näinhän se menee, että ei turhia ongelmia kannata etukäteen miettiä. Monia merkkejä olen tähän liki 50 v ikään jo ehtinyt omistaa, mutta Alfa on vielä kokematta. Sikälikin alkaa olla jo kiire...

Jotenkin mielessä oli, että tuo 3.2 litran kuutonen olisi ainoa oikea kone tähän 159:ään, mutta Tuulilasin testiraportti siitä ei ollut kovin mairitteleva (liian pitkät välitykset). Ja kun vielä selvisi, että kone on GM:n Holdenin peruja ausseista, niin ei se oikein Alfa -fiilistä vahvistanut. Tuo diesel tuntui oikein hyvältä näiden kahden nykyisen dieselin rinnalla. Käyntiääni paljon, paljon hienompi kuin VW:n tuotteessa. Bemari kyllä sekin käy nätisti, vaikka "mopo" onkin.

Alfan punaisen kai ottaisin, velottavat vaan - pahus - siitäkin lisähintaa.
Ja sisusta pitäisi olla vaalea beige Alfatex. Metallinpunainenkin kyllä näyttää Alfan sivuilla tosi hienolta.

Pitäisköhän renkaat olla 18 -tuumaiset. Onko kellään niistä kokemuksia melu- ja suuntavakavuus mielessä ?

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Laatuennakkoluulot sikseen: Hommaa Alfa Romeo, niin kuin sydän käskee.
Markku J kirjoitti:Tuli koeajettua elämäni ensimmäinen Alfa-Romeo - 159 2.4 JTDm Q-Tronic. Täytyy sanoa, että se teki vaikutuksen ja herätti omistushalun. Ulkonäkö on kertakaikkiaan loistava (keula etenkin ja perä myös, mutta sivuprofiili ei niin säväyttävä). Ajettavuus oli jämäkkää Audi / BMW -tasoa ja 5 -sylinterinen diesel käy kivalla äänellä kiihdytyksessä. Ei mitään häiriöääniä missään ja todella tukevan tuntuinen rakenne.

Nyt on harkinnassa VW Jetta 2.0 TDI DSG.n vaihto tällaiseen. Vain huono laatumielikuva on taustalla hidasteena. Järki kehottaa vaihtamaan Passatiin, A4:ään tai Bemarin kolmossarjaan - sydän taas Alfan suuntaan !

Onko 159:n omistajilla uskoa vahvistavia kommentteja, että myös laatu alkaisi olla kohdallaan ?

Kyselin 210 hv version tulosta, ja syksyllä tulee, mutta ei taida ehtiä minun autokuumeeseen. Toisaalta 5% tehonlisäystä voi olla vaikea edes havaita takapuolituntumalta. Tuo 2.4 tuntui mukavan "kuminauhamaiselta" ja aivan riittävän kulkevalta.

Hieno auto kertakaikkiaan !

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Markku J. Osta Alfa niin saat "taistella" itses kanssa, että malttaako aamulla pysähtyä työpaikalle vai ajaisko ohi! :happy:
Tervetuloa vaan Tuusulan Alfistien joukkoon!

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Kävin Lahdessa kokeilemassa 159 SW 3.2 V6 -koneella. Jos vain lompakko sallisi, ostaisin välittömästi. Liikennevaloissa kaasutellessa tuli aivan Guzzi-fiilis: auto heilahteli kaasuttelun tahtiin aivan kuin Guzzi!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mäkin ajoin viikonloppuna tuota Q4:sta. Kieltämättä pitkät välitykset, 115 taisi kulkea kakkosella! Bensaahan siinä tuntuu kuluvan, muuten kyllä istui aika hyvin käteen. Rengasmelua tuntui olevan enemmän kuin vastaavassa JTD:ssä, jälkimmäisessä kitkat ja Q4:ssa oli GY Eaglet, lienee ainoa ero.

Vastaa Viestiin