Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Japanilainen kulkinen
ex-Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vastauksista
Onkohan itse kiinnitettävissä vai huollon asia? Näyttää kuitenkin jostain irronneen mutta mistähän?

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^näyttäs olevan jarrupalasta irti kun liitin on sen verran yläpuolella
E:eikun hetkonen, se on irronnut auton puolelta, ota rengas irti ja katso mistä kohtaa mennyt poikki
E:eikun hetkonen, se on irronnut auton puolelta, ota rengas irti ja katso mistä kohtaa mennyt poikki
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^jotenkin oudon näköinen tuo jarruletkun ja abs-piuhan kiinnitys/tuki myös.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Johto on varmaan irronnut palan juuresta, ei sitä enään takaisin laiteta, jämä vaan otetaan pois liittimestä, sitten kun seuraavan kerran vaihdetaan jarrupalat niin on kulumisvarotin taas pelissä.
Kannattaa tietenkin ottaa johdonpätkä pois, ettei kietoudu minkään pympärille tai riko liitintä jossa se on kiinni
Kannattaa tietenkin ottaa johdonpätkä pois, ettei kietoudu minkään pympärille tai riko liitintä jossa se on kiinni
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keltsi kurkkasi tänään ABS:n tietoihin ja eihän sieltä vikakoodeja löytynyt. Eli sitten vaan metsästämään jostain sopivaa jarrupääsylinteriä, eiköhän tuo jarruvika siitä kiinni ole.
Onko näissä jotain tiettyjä varaosamerkkejä, joita kannattaa välttää?
Vaihteleeko tuo osa muuten vuosimallista riippuen?
Onko näissä jotain tiettyjä varaosamerkkejä, joita kannattaa välttää?
Vaihteleeko tuo osa muuten vuosimallista riippuen?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vissiin jotain orig/boselift/FL eroavuuksia löytyy. Heikalla näyttäis olevan ilmeisesti ensimmäiseen versioon, kannattaa kysyä sopivuutta. Eper on vähän epäselvä, ihankuin noita pääsylintereitä sain erikseen vain uudempiin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osta orggis jarrupääsylinteri vaikka Heikalta, niin toimii. Itse ostin ensin paikallisesta varaosaliikkeestä tarvikeosan, joka ei toiminut.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkä merkkinen se alkuperäinen on? Todennäköisesti saa samaa tarvikeliikkeestäkin.
No, jos sylinteri on merkkituote niin varmasti toimii, oli "alkuperäinen" tai ei. Pingpongit kannattaa jättää ostamatta.
No, jos sylinteri on merkkituote niin varmasti toimii, oli "alkuperäinen" tai ei. Pingpongit kannattaa jättää ostamatta.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voin tsekata merkin, pitäisi olla vanha tallessa.
Ja tuskin on aiempien omistajien toimesta vaihdettu.
Ja tuskin on aiempien omistajien toimesta vaihdettu.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En muista mitä orggis osassa lukee. Se tarvikeosa jonka ostin oli myös selkeästi painavampi mitä orggis osa, oli tehty ihan eri tavarasta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joskus tarvikeosan valu on aika paljon rujompaa kuin alkuperäisen, tulee sitä massaa kun seinämävahvuudet on kolminkertaisia. Liekö käytetty niin laadutonta rautaa että on pitänyt laittaa vähän varmuuskerrointa...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^^Bendix näyttää jarrupääsylkyn kyljessä lukevan.
Tämä siis alkupään 156:ssa.
Tämä siis alkupään 156:ssa.
- Liitteet
-
- jarrupääsylinteri.jpg
- (33.08 KiB) Tiedosto ladattu 5145 kertaa
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tilasin tuon pääsylinterin uutena Heikan kautta. Ei löytynyt hyllystä juuri tuohon sopivaa, mutta tilauksessa on.
Olikohan 125€. Sopii kyllä toivoa, että tuo nyt on se vianaiheuttaja
Olikohan 125€. Sopii kyllä toivoa, että tuo nyt on se vianaiheuttaja

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään kokemuksia noista radioantennin "evästä"? Toimiiko ne iha hyvin ja onko helppo vaihtaa. Katoin et motonetissä ois joku parikymppii sellane musta evä
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^eihän sellanen bmw roska nyt alfaan sovi. en tiiä toimiiko hyvin kai sillä jotain kuulee.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos alkuperäinen toimii, turha sitä on rikkoa kattoa reikiä tekemällä... Jos alkuperäinen ei toimi, suosittelen mieluummin korjaamaan sen. Näissähän on yleisimmin ongelmia antenninvahvistimesta, joka on hajalla - tai sitten se pitäisi ottaa pois (riippuen mankasta, kuun ja pilvien asennosta jne.)
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
se penarin evä on jo tarpeeksi hirveä, mutta kaveri kun ruuvas tarvike-evän sitikkaan piiskan tilalle nii pääsi aika röhönauru.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäs hommata ensimmäisen sylinterin sytytyspuola, autona on 156 2l JTS -04.
Miltä tämä sytytyspuola näyttäis? Hyvällä hintaa sais.. Samanlaiset on tällä hetkellä autossa. Delta Autosta ku kävin kyselee ni maksaa tyyliin 180e mut merkkiä en muista.
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... 4!103.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajattelin samalla hommata kokonaan uudet tulpat. Onko kokemuksia näistä? http://www.mister-auto.fi/fi/sytytystul ... peNr=16617" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko muuten eroja noiden kokojen suhteen kun tuolla sivulla näyttäis olevan noilla vähän eri kärkivälejä, kierrekokoja ja napojen määräkin taisi tuossa yhdessä olla enemmän kuin muissa. En löytänyt ohjekirjasta tarkkoja tietoja et minkälainen tuo tulppa pitäs kokojen suhteen olla.
Miltä tämä sytytyspuola näyttäis? Hyvällä hintaa sais.. Samanlaiset on tällä hetkellä autossa. Delta Autosta ku kävin kyselee ni maksaa tyyliin 180e mut merkkiä en muista.
http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... 4!103.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajattelin samalla hommata kokonaan uudet tulpat. Onko kokemuksia näistä? http://www.mister-auto.fi/fi/sytytystul ... peNr=16617" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko muuten eroja noiden kokojen suhteen kun tuolla sivulla näyttäis olevan noilla vähän eri kärkivälejä, kierrekokoja ja napojen määräkin taisi tuossa yhdessä olla enemmän kuin muissa. En löytänyt ohjekirjasta tarkkoja tietoja et minkälainen tuo tulppa pitäs kokojen suhteen olla.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^kotimaasta saa puolan n. satkulla heikalta, motonetista yms. Tulppavalinta on helppo: ngk bkr6ekpa ! 

- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hellou! Heräsimpä siihen kun isoveli oli sählänny isän alfasta ovet lukkoon ja avaimet jääny sisälle. Työkamppeet osittain peräkontissa ja pitäs olla jo menossa.
Oisko kellään mitään kikkaa millä aukeais 156 SW -04 ovet kun avain on sisällä. Toista avainta ei siis ole. Enään ei mitään hätää kun omani pisti likoon.
Oisko kellään mitään kikkaa millä aukeais 156 SW -04 ovet kun avain on sisällä. Toista avainta ei siis ole. Enään ei mitään hätää kun omani pisti likoon.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jollain kampeaa ovea raolleen yläkulmasta ja jollain pitkällä jutulla nykäisee oven sisäkahvasta auki. Noin teki lukkoseppä kun tyttöystävä jätti 156:n ainoan avaimen takakonttiin.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän kaikkialta boselift 156:n ilmastointi automatiikka hankkii ohjaustietonsa?
Ongelmana on, että ilmastointi puskee välillä todella kuumaa autoon, vaikka autossa on jo todella kuuma.
Käsin saa kyllä säädettyä kylmää tulemaan, mutta olisihan se ihan kiva, että automatiikkakin toimisi..
Tarkastin jo, että sisäanturin ropelli ainakin pyörii ja puhaltelin pölyt anturista. Mitä sen vieressä, apukuskin puolella olevan reiän sisällä on? Vai onko siinä mitään, kun näkyy vain musta levy reiän takana.
Ulkolämpötilan auto näyttää kyllä ihan oikein.
Ongelmana on, että ilmastointi puskee välillä todella kuumaa autoon, vaikka autossa on jo todella kuuma.
Käsin saa kyllä säädettyä kylmää tulemaan, mutta olisihan se ihan kiva, että automatiikkakin toimisi..
Tarkastin jo, että sisäanturin ropelli ainakin pyörii ja puhaltelin pölyt anturista. Mitä sen vieressä, apukuskin puolella olevan reiän sisällä on? Vai onko siinä mitään, kun näkyy vain musta levy reiän takana.
Ulkolämpötilan auto näyttää kyllä ihan oikein.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia tuomas k :lle oikein toimivasta vinkistä! Aamulla yritin sievästi mutta jos joku muukin sen uskaltaa vääntää nii uskallan minäki sievästi rengasraudalla ja sitten talomarkiisin veivi mahtu sisään niin ovethan pyörähti auki!
kiitos kumarru ovet auki 


Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ulkomaisilta foorumeilta tavasin, että ilmastointi pitäisi käyttää "resetoitavana diilerillä". No, ehkä sinne sitten.hagger16 kirjoitti:Mistähän kaikkialta boselift 156:n ilmastointi automatiikka hankkii ohjaustietonsa?
Ongelmana on, että ilmastointi puskee välillä todella kuumaa autoon, vaikka autossa on jo todella kuuma.
Käsin saa kyllä säädettyä kylmää tulemaan, mutta olisihan se ihan kiva, että automatiikkakin toimisi..
Tarkastin jo, että sisäanturin ropelli ainakin pyörii ja puhaltelin pölyt anturista. Mitä sen vieressä, apukuskin puolella olevan reiän sisällä on? Vai onko siinä mitään, kun näkyy vain musta levy reiän takana.
Ulkolämpötilan auto näyttää kyllä ihan oikein.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itseasiassa tuoreemmalla Multiecuscannin versiolla voipi päästä käsiksi Climaankin, jos on oikea modaus piuhassa. Delphin härpättimeen pääsee käsiksi, jos (muistaakseni) pinnit 1 ja 7 on shortattuna. En muista tätä ulkoa, se on kuitenkin se ainoa kombinaatio Alfalle, jota ei noissa VAG-COM-KKL-dippikytkennällisissä ole defaulttina. Vaatii totta kai maksullisen MESin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pääsee sinne messillä, oikealla kytkennällä tiätysti. Bosessa taitaa vain olla delphin tsydeemi, eikä siihen messissä ole resetointia (onko merkkitesterissä?) Vanhemmissa on harrison ja sen pääsee resetoimaan messillä (tarkoitettu käytettäkäksi vissiin vain osien vaihdon yhteydessä). Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mikähän on kun kaverin 98-99 v6 156:ssa kone ei käynnisty, pyörii kyllä nätisti mutta code valo palaa? ja miten tuon vois ratkaista? ilmeisesti jotain ajonestoon liittyvää?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ajonesto temppuilee , eikö jollain ollut kuvia siitä liittimestä joka tulee ajoneston ohjainlaitteelle ? Ratin alla jossain , voipi ratketa ihan liittintä heiluttamalla / herkistämällä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Myöskin tyypillinen vika: ajoneston antenni. Jos on PIN-koodi tallessa, sillähän auto lähtenee käyntiin ilman oikeata avaintakaan....
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa tessussa ratkesi suhteellisen helposti herkistelemällä ajoneston liitintä siellä jossain kojetaulun alla. Tekivät tämän merkkiliikkeessä silloin joskus.jkk kirjoitti:mikähän on kun kaverin 98-99 v6 156:ssa kone ei käynnisty, pyörii kyllä nätisti mutta code valo palaa? ja miten tuon vois ratkaista? ilmeisesti jotain ajonestoon liittyvää?
Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan minun tapauksessani tuonut apua. Lämpötila säädettynä 16,5 asteeseen automaatti päättää puhaltaa kuumaa... Toimiiko muilla siten, kuten automaattisen ilmastoinnin kuuluukin? Säädän Saabin automatiikkaa kahdesti vuodessa. Keväällä nostan lämpötilaa parilla asteella ja syksyllä lasken parilla.stoichiometric kirjoitti:Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
HEP!
Sanokaapas oi gurut, voinko ottaa purkuautosta vakionopeudensäätimen viiksen + johdotuksen ja tökätä sen käytännössä suoraan omaan autooni kiinni, jossa ei siis ole vakkaria? Boxseissa ei taida kumminkaan olla eroja? Mahtaakohan vakionopeuden säätimen johdon pistokkeet olla valmiina jossain lähettyvillä?
Tuollainen olisi ihan jees askarella paikoilleen mikäli olisi suht helppo plug-and-play -ratkaisu
Sanokaapas oi gurut, voinko ottaa purkuautosta vakionopeudensäätimen viiksen + johdotuksen ja tökätä sen käytännössä suoraan omaan autooni kiinni, jossa ei siis ole vakkaria? Boxseissa ei taida kumminkaan olla eroja? Mahtaakohan vakionopeuden säätimen johdon pistokkeet olla valmiina jossain lähettyvillä?
Tuollainen olisi ihan jees askarella paikoilleen mikäli olisi suht helppo plug-and-play -ratkaisu

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Distinctive-varustelutaso (MUISTAAKSENI) omaa johdon suoraan rattiakselin nurkilla. Joten pelkkä viiksi kiinni ja johto viikseen ja valmista tuli.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohoh, kiitokset. Ei muuten mitään hajua mikä varustetasomerkintä tuossa omassa pre-facelift 156:ssa on - en ollut edes tietoinen noista mallinimikkeistä.Aquatica kirjoitti:Distinctive-varustelutaso (MUISTAAKSENI) omaa johdon suoraan rattiakselin nurkilla. Joten pelkkä viiksi kiinni ja johto viikseen ja valmista tuli.

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eper kertoo vinin perusteella. Muistaakseni tuo tieto lukee myös Heikan sivuilla tuosta viiksestä.
Ymmärtääkseni myös toinen versio mikä oli, saa sen, mutta vaatisi ECUlle softan (en varma) tai erilaisen viiksen...
Ymmärtääkseni myös toinen versio mikä oli, saa sen, mutta vaatisi ECUlle softan (en varma) tai erilaisen viiksen...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla teki ensimmäisenä kesänä, eli jts oli käytännössä 1 käyttäjän jäljiltä, saman sekoamisen. Otin kengän irti varoiksi kahdeksi tunniksi->vartti kenkä kiinni ja sitten tuo 2min virta päällä. Ei ole sen koommin vittuillut ja nyt lähinnä pelottaa, että ryytyy noit säätimet, kun ei ole tullut paljoa koskettua. Toimii siis kuin junan vessa. Jos olen kenkää irrotellut nii 5-10 min antanut sen jälkeen olla ja sitte tuo 2min.hagger16 kirjoitti:Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan minun tapauksessani tuonut apua. Lämpötila säädettynä 16,5 asteeseen automaatti päättää puhaltaa kuumaa... Toimiiko muilla siten, kuten automaattisen ilmastoinnin kuuluukin? Säädän Saabin automatiikkaa kahdesti vuodessa. Keväällä nostan lämpötilaa parilla asteella ja syksyllä lasken parilla.stoichiometric kirjoitti:Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla JTS:n automaattikylmästöinti tahtoo työntää liian lämmintä ilmaa. Joskus tuntuu ettei se tajua viilentää ollenkaan jos lämpötilasäätö on päällä, useammin tosin vain työntää jonkin verran lämpimämpää kuin mitä on pyynti. Ärsyttävä keksintö.hagger16 kirjoitti:Omassa tessussa ratkesi suhteellisen helposti herkistelemällä ajoneston liitintä siellä jossain kojetaulun alla. Tekivät tämän merkkiliikkeessä silloin joskus.jkk kirjoitti:mikähän on kun kaverin 98-99 v6 156:ssa kone ei käynnisty, pyörii kyllä nätisti mutta code valo palaa? ja miten tuon vois ratkaista? ilmeisesti jotain ajonestoon liittyvää?
Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan minun tapauksessani tuonut apua. Lämpötila säädettynä 16,5 asteeseen automaatti päättää puhaltaa kuumaa... Toimiiko muilla siten, kuten automaattisen ilmastoinnin kuuluukin? Säädän Saabin automatiikkaa kahdesti vuodessa. Keväällä nostan lämpötilaa parilla asteella ja syksyllä lasken parilla.stoichiometric kirjoitti:Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ok, yritetään vielä noilla aikarajoilla, ennen kuin käytetään huollossa.
^Joo, tätä kyllä saa tällä hetkellä vatkata ihan huolella. "Mihin ******* se nyt puhaltaa", "mitä, ******, tuleeko sieltä nyt kuumaa, vaikka auto on seisonut paahteessa". Haittaa jo liikenteeseen keskittymistä.
^Joo, tätä kyllä saa tällä hetkellä vatkata ihan huolella. "Mihin ******* se nyt puhaltaa", "mitä, ******, tuleeko sieltä nyt kuumaa, vaikka auto on seisonut paahteessa". Haittaa jo liikenteeseen keskittymistä.

Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten muuten muilla toimii helteessä tuo moottorin lämpömittari. Mihin nousee ja onko OK.
Itsellä tänään harvinaisessa 24 C:ssa tyhjäkäynnin aikana neula ehti mittarin mukaan 110 C tienoille ja tuuletin hommasi lämmöt takaisin 90 C:lle. Ajossa istuu aina just siinä 75 kohdalla.
Tuosta taulusta puuttuu korkeammat asteet koska suoritin testin talvella paikalla seisten eikä mennyt korkeammalle.
Itsellä tänään harvinaisessa 24 C:ssa tyhjäkäynnin aikana neula ehti mittarin mukaan 110 C tienoille ja tuuletin hommasi lämmöt takaisin 90 C:lle. Ajossa istuu aina just siinä 75 kohdalla.
Tuosta taulusta puuttuu korkeammat asteet koska suoritin testin talvella paikalla seisten eikä mennyt korkeammalle.

- Liitteet
-
- Mittari 2.JPG
- (18.39 KiB) Tiedosto ladattu 4640 kertaa
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Normaali käytös mun tietääkseni on että lämmöt seilaa tasaisesti siinä 75-90 asteen välillä, satoi tai paistoi, ajossa ja paikallaan. Noin se on omassa mennyt silloin kun kaikki on ollut kunnossa, poikkemia on ollut kunPujazuba kirjoitti:Miten muuten muilla toimii helteessä tuo moottorin lämpömittari. Mihin nousee ja onko OK.
Itsellä tänään harvinaisessa 24 C:ssa tyhjäkäynnin aikana neula ehti mittarin mukaan 110 C tienoille ja tuuletin hommasi lämmöt takaisin 90 C:lle. Ajossa istuu aina just siinä 75 kohdalla.
a) rikkinäisen termostaatin takia lämmöt jumitti tasaisesti alakanttiin, 75C ja kylmemmillä säillä alle
b) vikasuman (melkein poikki hapettuneita piuhoja, kärähtänyt flektin esivastus yms) takia lämmöt nousi 90C ja välillä yli ja pysyi tasaisesti siellä
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yli 90 nousee täälläkin ilman ilmastointia. Syy tuntematon. Laskee kyllä sitten äkkiä kun flekti hörähtää käyntiin, mutta fiilis on kuin flekti lähtisi jälkijunassa pyörimään? 110 nurkille menee mittari, sitten napsahtaa flekti täydelle teholle ja äkkiä laskee ~90-tuntumaan ja pysyykin siellä. Vakaampaa kaupunkiajossa lämpöjen kanssa silloin, kun flekti huutaa koko ajan ilmastoinnin takia (AC päällä ja pitää jäähdyttää -> flekti pyörii hitaalla teholla koko ajan).
PS.
Flektin etuvastushan nimenomaa tuota hitaampaa nopeutta varten on, eli jos täysteho toimii ja pienempi teho ei (ilmastoidut), etuvastus on hyvä tsekata. Itseltäni se puuttui kokonaan; oli siis vain muovirepaleet jälellä.
PS.
Flektin etuvastushan nimenomaa tuota hitaampaa nopeutta varten on, eli jos täysteho toimii ja pienempi teho ei (ilmastoidut), etuvastus on hyvä tsekata. Itseltäni se puuttui kokonaan; oli siis vain muovirepaleet jälellä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli vastaavat lämpöongelmat kuin Pujazuballa ja vika korjaantui tuolla flektin vastuksen vaihdolla. Ainakin Alfadiag ohjelmalla pystyy testaamaan toimiiko flektin kumpikin nopeus. Mulla ei hitaampi nopeus toiminut, joka juuri tuon vastuksen tarvii.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vikakoodit P1131 ja P1151, missä vika? Kyseessä siis molemmat ykköslambdat ja Multiecuscania tulkiten ilmeisesti antavat ecun mielestä virheellistä signaalia. Virheellistä miksi, ja miten korjataan?
Tein tuosta erillisenkin kymysyksen tuonne:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=25887" onclick="window.open(this.href);return false;
Tein tuosta erillisenkin kymysyksen tuonne:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=25887" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sparetolta saa jarrulevyjä taakse jopa 14 € kpl! Hinta on kreisi! Onkohan tuollaisesta levystä hyötyä vai kannattaako välttää? Merkki on ABE.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itselleni on aina tolkutettu huollossa, ettei takalevyllä juuri väliä ole. Etulevyissä ei sitten k.o tahon mielestä kannata säästää. Takana se jarruteho on kuitenkin aika heikkoa, mutta eihän se konkurssiin vie vaikka vähän hintavammatkin laittaisi?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Normaalikäytössä takajarrut jää joo aika vähälle viralle. Mutta etenkin talvella kun isketään pedaali metallia vasten jonkun torspon työntäessä kolmion takaa nenän eteen lämmittää mieltä jokainen pienikin tippa jarrutehoa ja pitoa, mikä vaan jostain kulmasta on saatavissa.
IMO, hyvät jarrut takanakin on ihan kiva asia.
IMO, hyvät jarrut takanakin on ihan kiva asia.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edessä on vimme vuonna laitetut Brembo levyt ja TRW palat sekä nesteet vaihdettiin samalla. Silti joskus märällä kelillä ensipainalluksella ei saa autoa hidastettua ollenkaan! Usein säikähtävällä tavalla. Vesikerros siinä varmaan häiritsemässä kunnon pala/levy kontaktia mutta onkohan se eritysen julma juuri noilla 17" vantella.
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin, nyt on saatu vihdoin syylari vaihdettua, mutta lämpöongelmat tuntuu jatkuvan vaan edelleen.. Mitähän osaa lähtisi seuraavaksi vaihtamaan? Nopea kertaus: Lämmöt nousee n. 10 min ajon jälkeen yli 90 ja hiipii pikkuhiljaa sinne 110 yläpuolelle. Jos laittaa puhaltimen puhaltamaan ohjaamoon täysillä kuumaa, lämmöt pysyy kiltisti 90 maisemissa... Termari vaihdettu, syylari vaihdettu, mutta edelleen samaa ongelmaa. Korjaamolla olivat todenneet, että painetta muodostuu paisuntasäiliöön ja kuulemma siitä johtuu lämpöongelmat, että olisiko sitten kannen tiiviste seuraava mahdollinen syyllinen? Auto on 2.5V6 ja mittarissa hiukkasen yli 180tkm.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no jos kannentivari on sökö niin eikös jnesteet ja öljyt sekotu keskenään? ja paisariin kuuluu tulla painetta ihan fysiikanlakien mukaan. termari, lämpötila-anturi tai flekti? pyöriikö flekti? lähteekö oikeaan aikaan pyörimään? voihan tuo termarikn jämähtää osittain kiinni, näin kävi kaverin opelissa...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites vesipumppu?