Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
Re: Uutisia Alfa Romeosta
On kyllä komea photoshop-konsepti. Vanteet on tosin konseptityyliin jotain 30", mutta hieno ja ei ku lotto vetämään...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Uutisia Alfa Romeosta
ihan ok, mutta mun makuun vähän nössön näkönen :/
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Giuliettan päivitetty sisäsisusta. http://www.autoedizione.com/alfa-romeo- ... dashboard/
Kuvat eivät ole kovin hyvälaatuisia mutta ratti näyttää kyllä hyvältä.
Kuvat eivät ole kovin hyvälaatuisia mutta ratti näyttää kyllä hyvältä.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Aivan mahtava tuo ratti tosiaan. Ne on pistäneet scudetton(?) nyt jo rattiinkin... 

- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Todella raskaan näköinen, ei yhtään sporttisen oloinen. Nykyään kun bägit saa pieneen tilaan, niin ratin keskiöstä ei tarvitsisi tehdä niin massiivista.Shuttle kirjoitti:Aivan mahtava tuo ratti tosiaan. Ne on pistäneet scudetton(?) nyt jo rattiinkin...
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Samoilla linjoilla - liian kulmikkaan ja raskaan näköinen... 

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jos en merkkiä tietäisi enkä rattia ja mittaristoa näkisi niin luulin ranskalaiseksi joka ei ole hyvä asia
Ratti on vähän liian hifistelty meikäläisen makuun vaikka idea onkin ihan hieno. Livenähän voi mielipide olla sitten ihan erilainen

- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Uutisia Alfa Romeosta
Ransalainen linja kelpaisi kyllä meikäläiselle, mutta jostain syystä tuosta kabiinista tuli korean poikien raapustukset mieleen... jopa etäisesti mersumainen kojetaulu?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kävikö nyt niin, että Giuliettasta ei tule farkkua? Kun Sergio-setä on sanonut, että takavetoja pukkaa ja Mito + Giulietta ovat obsolete (mielenkiintoinen matonvetäisy myynnissä olevien tuotteiden pyörien alta)... Oisin voinut harkita Jeepin seuraajaksi ihan pakasta nykäistynä Giulietta tct farkkua, mutta ei taida moista laitetta ikinä markkinoille tulla? 

Re: Uutisia Alfa Romeosta
^ Kuulostaa hyvältä kompromissi valinnalta, kun muistuttaa näköjään vähän kaikkea 

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Hieno - paitsi ratti. Raskaan näköinen. Piirtää silmät niin saa tän hymiön 

Ayrton Senna da Silva forever
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kyllä. Harvoin, jos koskaan, näkee näin sekavaa ja suorastaa p**kaa tuoteportfolion hallintaa.lerppu kirjoitti:Kävikö nyt niin, että Giuliettasta ei tule farkkua? Kun Sergio-setä on sanonut, että takavetoja pukkaa ja Mito + Giulietta ovat obsolete (mielenkiintoinen matonvetäisy myynnissä olevien tuotteiden pyörien alta)...
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Mielestäni Elop teki samoin, kun haukkui Nokian Symbianin tuossa jokunen vuosi sitten ja kaikkihan tietää, miten siinä kävi...Farina kirjoitti:Kyllä. Harvoin, jos koskaan, näkee näin sekavaa ja suorastaa p**kaa tuoteportfolion hallintaa.lerppu kirjoitti:Kävikö nyt niin, että Giuliettasta ei tule farkkua? Kun Sergio-setä on sanonut, että takavetoja pukkaa ja Mito + Giulietta ovat obsolete (mielenkiintoinen matonvetäisy myynnissä olevien tuotteiden pyörien alta)...
- RikunAlfaRomeo
- Viestit: 209
- Liittynyt: 19 Elo 2012, 11:32
- Car(s): Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Jtdm Qtronic -09
Fiat Punto 60 S 3d 1.2 -00
Ex: Fiat Stilo 1.8 Dynamic 3d -03, Alfa Romeo 156 1.8 Ts -98, Fiat Stilo 1.6 3d -02, Fiat uno 1.1 Ies -93 - Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kieltämättä aika samannäköinen kabiini kuin uudemmassa lancia deltassa!?Pujazuba kirjoitti:Giuliettan päivitetty sisäsisusta. http://www.autoedizione.com/alfa-romeo- ... dashboard/
Kuvat eivät ole kovin hyvälaatuisia mutta ratti näyttää kyllä hyvältä.
http://www.google.fi/search?q=lancia+de ... 920%3B1200" onclick="window.open(this.href);return false;
Without Heart We Would Be Mere Machines
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ei konsernin muillakaan euro-merkeillä ole farkkua, joten miksi Alfallakaan pitäisi olla? Sitä tästä nyt vielä puuttuisi, jokuhan saattaisi vaikka ostaa semmoisen!lerppu kirjoitti:Kävikö nyt niin, että Giuliettasta ei tule farkkua?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ruma ratti sanon mä... Ja näyttää pahasti siltä että Nuova Deltan sormisilppuri on (kevytmetallimuovikoristeen alaosan ja rattikehän yhtymäkohdan terävä kulma) on löytänyt tiensä Alfaankin. Milloinkahan joku keksii tuoda Alfaan imagoon ja historiaan sopivan aidon mahongin ja oikean viileän teräksen takaisin ratteihin....?
Ja jos vaikka saisi 10 muoviämpärirattia yhden oikean hinnalla, maksaisi se myytyinä autoina itsensä takaisin - mä ainakin uskon että aidolle laadulle olisi aina ostajia (esim. oma cd-soitin Sony ES-X505, vm. 1993, 13.2kg, kevytmetallivalukelkka, tuplarunko metallista yms. pesee edelleen uudet ja vanhemmat mennen tullen ja palatessa).
Mielestäni Giuliettaan on tehty downgreidaus tuolla muutoksella. Ehkäpä nahkaa kojelautaan, koristetikkausta ja muuta muissa merkeissä toimivaa olisi voinut tuoda. Joku Mito Junior näyttää kuin joku olisi oksentanut jotain punaista kojelautaan, ja vahinko kyllä tuo feislifti näyttää juurikin samalta.

Mielestäni Giuliettaan on tehty downgreidaus tuolla muutoksella. Ehkäpä nahkaa kojelautaan, koristetikkausta ja muuta muissa merkeissä toimivaa olisi voinut tuoda. Joku Mito Junior näyttää kuin joku olisi oksentanut jotain punaista kojelautaan, ja vahinko kyllä tuo feislifti näyttää juurikin samalta.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Pidän ratista mutta loput sisustasta kuvien perusteella ei kuulu Alfaan vaan ehkä johonkin Clio sportiin tai Aveon sporttiversioon jos sellaista tehdään.
Ja uusimman deltan kuvien perusteella se on paljon nätimpi kuin uusi G.
Nyky Giulietalla ei ole mielestäni vielä ollut SOPIVAA sisäsisustaa auton ulkomuoto- ja imagoa ajatellen mutta nyt tuon feissin apdeittaus on kyllä saanut auton vaikuttamaan ihmiseltä joka on kadottanut sielunsa.
Aikoinaann kun 156:lle tehtiin boselift päivitys niin tyyli/sopivuussuunta oli autolle ihan eri luokkaa kuin mita G:lle on nyt tehty.
Tuo punainen kehys vielä koelaudan ympärillä pitää huolta siitä että ketään töissä käyvä kypsä ihminen jolla on varaa ostaa auto ei harkitse tuollaista Chup Chups laatikkoa!
Ja uusimman deltan kuvien perusteella se on paljon nätimpi kuin uusi G.
Nyky Giulietalla ei ole mielestäni vielä ollut SOPIVAA sisäsisustaa auton ulkomuoto- ja imagoa ajatellen mutta nyt tuon feissin apdeittaus on kyllä saanut auton vaikuttamaan ihmiseltä joka on kadottanut sielunsa.
Aikoinaann kun 156:lle tehtiin boselift päivitys niin tyyli/sopivuussuunta oli autolle ihan eri luokkaa kuin mita G:lle on nyt tehty.
Tuo punainen kehys vielä koelaudan ympärillä pitää huolta siitä että ketään töissä käyvä kypsä ihminen jolla on varaa ostaa auto ei harkitse tuollaista Chup Chups laatikkoa!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^mulle tuli myös mieleen renault clio. eikä se ole mielestäni hyvä asia.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
rattihan näyttää melko samanlaiselta kuin Mitossa, eikä se siinä ole mitenkään "raskaan" oloinen. Titaa olla väri konsolissa lisävaruste tai penkkien värin mukaan vaihtuva...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Tän mukaan MiTo ja Giulietta menevät hautaan 2015, ja tulevat korvattua takavetoisella sedaneilla..
http://www.autoguide.com/auto-news/2013 ... edans.html
http://www.autoguide.com/auto-news/2013 ... edans.html
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
"CEO Sergio Marchionne has always made it clear that in order to compete with the German automakers and their vehicle dynamics and driving pleasure, cars simply have to be rear-wheel drive"
Joo, mutta ei Alfan menestyminen automyynnissä ole kiinni pelkästään siitä, kumpi pää vetää. Iso autoja ostava yleisö
ei vaan luota Alfan a) yleiseen laatuvaikutelmaan b) jälleenmyyntiin ja c) markkinoilla pysymiseen. Ja näiden aiheuttamaan d) nopeaan arvon alenemiseen.
Huh huh.... Riittääkö rahkeet kaikkeen näihin isoihin muutoksiin ? GM:n kanssa ehkä, mutta emo pitää ensin saada lyöntiin ja tämä riippuu USA:n markkinoista. VAGin kanssa kyllä, mutta hukkuuko imago
Uusi Spider Mazdan kanssa voi olla oikein hyvä veto, sillä ainakin minulla kaikki originaali made in Japan -autot ovat olleet hyvin tehtyjä. Homma jää roikkumaan esim . Suomessa maahantuojan panostuksesta , ja AK ei oikein näytä kovin hyvältä.
Harmi kun aviosiippa ei tykkää ollenkaan BMW:stä. Täytynee alkaa puhua ympäri, sillä siinä merkissä on tekemisen meininki, ja kuitenkin sitä ajamisen iloa parhaimmillaan...
Käytetty Alfa on paras Alfa, mutta homma ei toimi, jos joku ei osta niitä uutena
JT
Joo, mutta ei Alfan menestyminen automyynnissä ole kiinni pelkästään siitä, kumpi pää vetää. Iso autoja ostava yleisö
ei vaan luota Alfan a) yleiseen laatuvaikutelmaan b) jälleenmyyntiin ja c) markkinoilla pysymiseen. Ja näiden aiheuttamaan d) nopeaan arvon alenemiseen.
Huh huh.... Riittääkö rahkeet kaikkeen näihin isoihin muutoksiin ? GM:n kanssa ehkä, mutta emo pitää ensin saada lyöntiin ja tämä riippuu USA:n markkinoista. VAGin kanssa kyllä, mutta hukkuuko imago

Harmi kun aviosiippa ei tykkää ollenkaan BMW:stä. Täytynee alkaa puhua ympäri, sillä siinä merkissä on tekemisen meininki, ja kuitenkin sitä ajamisen iloa parhaimmillaan...
Käytetty Alfa on paras Alfa, mutta homma ei toimi, jos joku ei osta niitä uutena

JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Onko Alfojen maine yhtä huono ympäri maailmaa vai korostuuko ongelmat pohjoisilla markkinoilla?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Vai korostuisko peräti pelkästään esson baarissa.. 

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kyllä se valitettavasti on faktaa eikä huhua kun käyttöautosta puhutaan. Harrasteauto on ihan eri asia.jeQQ kirjoitti:Vai korostuisko peräti pelkästään esson baarissa..
Harrasteautohan saa TLC:a ihan eri tavalla kuin käyttis...
esim. meillä pesen Alfan
vähintään joka toinen viikko , vahaan väh. kaksi kertaa vuodessa ja ruostesuojaan joka toinen
vuosi sen. Samoin korva kuuntelee herkästi mm. toimiiko sporttinen alusta niin kuin sen on suunniteltu toimivan.
Moottorin lämpöjä ja nestetasoja tulee seurattua lähes päivittäin.
Ajaessa kaikki tasoristeykset tai epätasaiset kohdat "ryömien" yli, jottei tarvitse sitä ikävää jousituksen kolahdusta
kuunnella... Samoin vain parhaita osia alustaan mitä rahalla saa.
Sitten pääosin vaimo on ajanut Avensiksella reilun 10 vuotta vain tankkaamaalla ja käyttämällä kerran vuodessa n. 100 euron huollossa (keskimäärin). Takuuseen ( 3 v ja 100 t km) saatiin siihen takaisinkutsussa uusi puolimoottori, vaikka olimme ajeneet jo 4 vuotta ja 105 tkm autolla - yhden päivän homma Maakunnan Autossa, korvaava auto ilmaiseksi käyttöön ja koko homman hinta 0 € ( Takaisinkutsun syy: väärin karkaistut männänrenkaat --> seurauksena Toyotalle ei-tyypillinen öljyn kulutus ). Avea on pesty vain silloin kun se on näyttänyt likaiselta ja vahattu kerran vuodessa. Toyotassa on myös jäähdytysveden lämpömittari, mutta siihen se jää, meinaan sen seuranta. Öljytikkuun ei juuri kosketa öljynvaihtovälillä .. ei ole tarvetta - vajoaa aina ylärajasta n. reiluun puoliväliin 15 tkm:n aikana ( n. 3-4 mm:ä tikussa ) . Ruostesuojattu vain kerran uutena ja ko. tasoristeyksen ylitykset ajetaan reilulla vauhdilla... Nämä ominaisuudet kuuluvat käyttikselle.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kyllähän essonbaarijuttuja oli myös Sportauton 4C-jutun lukijakommenteissa taannoin.
Nyt Iltiksen kautta voi tutustua toisen saksalaislehden käsityksiin mm. Alfan laadusta.
Nyt Iltiksen kautta voi tutustua toisen saksalaislehden käsityksiin mm. Alfan laadusta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Edellä mainituilla huoltohistorioilla, Alfahan on mitä luotettavin peli. Vähän pesua ja vahaa -> kovaa ajoa. Toyoon eka moottorinvaihto 100 tkm:ssa. Eikai tässä tarvitse keskustella kumpi on kestävämpiJiitee kirjoitti: Kyllä se valitettavasti on faktaa eikä huhua kun käyttöautosta puhutaan. Harrasteauto on ihan eri asia.
Harrasteautohan saa TLC:a ihan eri tavalla kuin käyttis...
esim. meillä pesen Alfan
vähintään joka toinen viikko , vahaan väh. kaksi kertaa vuodessa ja ruostesuojaan joka toinen
vuosi sen. Samoin korva kuuntelee herkästi mm. toimiiko sporttinen alusta niin kuin sen on suunniteltu toimivan.
Moottorin lämpöjä ja nestetasoja tulee seurattua lähes päivittäin.
Ajaessa kaikki tasoristeykset tai epätasaiset kohdat "ryömien" yli, jottei tarvitse sitä ikävää jousituksen kolahdusta
kuunnella... Samoin vain parhaita osia alustaan mitä rahalla saa.
Sitten pääosin vaimo on ajanut Avensiksella reilun 10 vuotta vain tankkaamaalla ja käyttämällä kerran vuodessa n. 100 euron huollossa (keskimäärin). Takuuseen ( 3 v ja 100 t km) saatiin siihen takaisinkutsussa uusi puolimoottori, vaikka olimme ajeneet jo 4 vuotta ja 105 tkm autolla - yhden päivän homma Maakunnan Autossa, korvaava auto ilmaiseksi käyttöön ja koko homman hinta 0 € ( Takaisinkutsun syy: väärin karkaistut männänrenkaat --> seurauksena Toyotalle ei-tyypillinen öljyn kulutus ). Avea on pesty vain silloin kun se on näyttänyt likaiselta ja vahattu kerran vuodessa. Toyotassa on myös jäähdytysveden lämpömittari, mutta siihen se jää, meinaan sen seuranta. Öljytikkuun ei juuri kosketa öljynvaihtovälillä .. ei ole tarvetta - vajoaa aina ylärajasta n. reiluun puoliväliin 15 tkm:n aikana ( n. 3-4 mm:ä tikussa ) . Ruostesuojattu vain kerran uutena ja ko. tasoristeyksen ylitykset ajetaan reilulla vauhdilla... Nämä ominaisuudet kuuluvat käyttikselle.
JT

- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
....Farina kirjoitti:Edellä mainituilla huoltohistorioilla, Alfahan on mitä luotettavin peli. Vähän pesua ja vahaa -> kovaa ajoa. Toyoon eka moottorinvaihto 100 tkm:ssa. Eikai tässä tarvitse keskustella kumpi on kestävämpiJiitee kirjoitti: Kyllä se valitettavasti on faktaa eikä huhua kun käyttöautosta puhutaan. Harrasteauto on ihan eri asia.
Harrasteautohan saa TLC:a ihan eri tavalla kuin käyttis...
esim. meillä pesen Alfan
vähintään joka toinen viikko , vahaan väh. kaksi kertaa vuodessa ja ruostesuojaan joka toinen
vuosi sen. Samoin korva kuuntelee herkästi mm. toimiiko sporttinen alusta niin kuin sen on suunniteltu toimivan.
Moottorin lämpöjä ja nestetasoja tulee seurattua lähes päivittäin.
Ajaessa kaikki tasoristeykset tai epätasaiset kohdat "ryömien" yli, jottei tarvitse sitä ikävää jousituksen kolahdusta
kuunnella... Samoin vain parhaita osia alustaan mitä rahalla saa.
Sitten pääosin vaimo on ajanut Avensiksella reilun 10 vuotta vain tankkaamaalla ja käyttämällä kerran vuodessa n. 100 euron huollossa (keskimäärin). Takuuseen ( 3 v ja 100 t km) saatiin siihen takaisinkutsussa uusi puolimoottori, vaikka olimme ajeneet jo 4 vuotta ja 105 tkm autolla - yhden päivän homma Maakunnan Autossa, korvaava auto ilmaiseksi käyttöön ja koko homman hinta 0 € ( Takaisinkutsun syy: väärin karkaistut männänrenkaat --> seurauksena Toyotalle ei-tyypillinen öljyn kulutus ). Avea on pesty vain silloin kun se on näyttänyt likaiselta ja vahattu kerran vuodessa. Toyotassa on myös jäähdytysveden lämpömittari, mutta siihen se jää, meinaan sen seuranta. Öljytikkuun ei juuri kosketa öljynvaihtovälillä .. ei ole tarvetta - vajoaa aina ylärajasta n. reiluun puoliväliin 15 tkm:n aikana ( n. 3-4 mm:ä tikussa ) . Ruostesuojattu vain kerran uutena ja ko. tasoristeyksen ylitykset ajetaan reilulla vauhdilla... Nämä ominaisuudet kuuluvat käyttikselle.
JT


Niin, tuon kommenttini pointti on se vertailu, miten paljon lapsenkengissä Alfan jälleenmyynti eli takuu-ja huoltoasiat ( saatavuus. osaaminen ) on Tojoon ( yleensä Suomen paras jälleenmyynnissä ) verrattuna. Ja toisaalta se harrasteauton ja käyttiksen ero.
JT

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Tojotan ja Alfan vertailu on kuten pizzan ja salaatin!
Päivänä jolloin T tekee perheauton jolla perheenisä voi mennä ajelulle ja tuntea oloa jota hän tuntee A:ssa, auto joka näyttää yhtä miellyttävältä, hinnaltaan samaa luokkaa kuin A:lla, ja kestävä kuin T niin minäkin ajan moisella Tojolla....jos se kykenee varastaman sydämmeni!
Päivänä jolloin T tekee perheauton jolla perheenisä voi mennä ajelulle ja tuntea oloa jota hän tuntee A:ssa, auto joka näyttää yhtä miellyttävältä, hinnaltaan samaa luokkaa kuin A:lla, ja kestävä kuin T niin minäkin ajan moisella Tojolla....jos se kykenee varastaman sydämmeni!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
10-vuotias diesel alfa on "harrasteauto"?
iha miten itse haluat, muualla maailmassa tuo olisi normaalikäyttöauto...
Ainoa asia, mikä pitää alfaa huonossa maineessa on vanhat essonbaari jutut ja suoranaiset harhaluulot, jos jokin on tullut reilun neljän vuoden aikana huomattua, niin juuri tämä. Välillä meinaan nauraa itseni tärviölle kun sdi-polo äijä käy kyselemässä pitääkö moottori irrottaa jakohihnanvaihdon yhteydessä - ilmeet ovat näkemisen arvoisia, kun kertoo, että näissä on ketju ja ikinään ei ole tarvinnut irrottaa moottoria jakohihnan vaihdon takia, tässä kohtii kysyvät sähkövioista, 156:sen ja 159;n saldo on tällä hetkellä 1 löysäliitin 156:sen kaasuläpänkyljessä ja 1 huono takavalojen maadotus myöskin 156:ssa, 159:llä ei ole ollut mitään sähköihin liittyvää.
Vielä kun saisi nuo mediat suhtautumaan autoihin faktojen eikä harhaluulojen perusteella, alfan 75:sen aikaiset sähköt muistetaan aina, mutta milloin viimeeksi audin kestävyyttä on epälty jatkuvasti kuluvien nivelten perusteella - ihan samaa, ellei jopa pahempaa kuin 156:sen ylätukivarsi, sillä erotuksella, että audissa on enemmän kuluvia niveliä ja jatkuvasti rikkiolevat vetarin suojakumit. tai entäs dsg:t? kyllä toimittajhat jaksavat vauhkota noista, vaikka häviävät esimerkiksi mazdan perinteisille momentinmuuntimille mennen tullen, minultakin kyseltiin yhdestä taksipassatista joka oli työpaikalla myynnissä, kerroin kaiken minkä tiesin, myös sen, että laatikko oli ollut irti kolmeen otteeseen eri vikojen takia... Näin maailmalla, eli kun Alfa pistetään riviin muiden autojen kanssa jotka myös elävät ajo-ominaisuuksiensa kautta, niin yhtään ei huonomaksi jää...

Ainoa asia, mikä pitää alfaa huonossa maineessa on vanhat essonbaari jutut ja suoranaiset harhaluulot, jos jokin on tullut reilun neljän vuoden aikana huomattua, niin juuri tämä. Välillä meinaan nauraa itseni tärviölle kun sdi-polo äijä käy kyselemässä pitääkö moottori irrottaa jakohihnanvaihdon yhteydessä - ilmeet ovat näkemisen arvoisia, kun kertoo, että näissä on ketju ja ikinään ei ole tarvinnut irrottaa moottoria jakohihnan vaihdon takia, tässä kohtii kysyvät sähkövioista, 156:sen ja 159;n saldo on tällä hetkellä 1 löysäliitin 156:sen kaasuläpänkyljessä ja 1 huono takavalojen maadotus myöskin 156:ssa, 159:llä ei ole ollut mitään sähköihin liittyvää.
Vielä kun saisi nuo mediat suhtautumaan autoihin faktojen eikä harhaluulojen perusteella, alfan 75:sen aikaiset sähköt muistetaan aina, mutta milloin viimeeksi audin kestävyyttä on epälty jatkuvasti kuluvien nivelten perusteella - ihan samaa, ellei jopa pahempaa kuin 156:sen ylätukivarsi, sillä erotuksella, että audissa on enemmän kuluvia niveliä ja jatkuvasti rikkiolevat vetarin suojakumit. tai entäs dsg:t? kyllä toimittajhat jaksavat vauhkota noista, vaikka häviävät esimerkiksi mazdan perinteisille momentinmuuntimille mennen tullen, minultakin kyseltiin yhdestä taksipassatista joka oli työpaikalla myynnissä, kerroin kaiken minkä tiesin, myös sen, että laatikko oli ollut irti kolmeen otteeseen eri vikojen takia... Näin maailmalla, eli kun Alfa pistetään riviin muiden autojen kanssa jotka myös elävät ajo-ominaisuuksiensa kautta, niin yhtään ei huonomaksi jää...

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Iltiksen jutussa myös hyvä, kuinka 147:n jakopää maksaa n. tuhat euroa, noh. Joo. Tietenkin jos Deltan/AK:n hinnoilla mennään niin kai siihenkin voi päästä 

- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Joo ja mitenkäs vagien puolat? Vai olikse kulutusosa...
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Naapurin Gran Vitara oli huollossa. Sai kuulemma soiton pajalta ja sanoivat ettei sytytystulppia ole talossa ja että tilattuna maksaa 120€ kpl. No naapuri tilasi tuolla hinnalla kaikki neljä. Rahaa menee autoon kuin autoon ja mieluummin sellaiseen yksilöön joka ei näytä raiskaajan saappaalta.
- T Blomfeldt
- Viestit: 145
- Liittynyt: 13 Loka 2010, 10:47
- Car(s): 156 V6
Audi A4
Volvo 240-projekti - Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ne VAGin puolat sain takuulla/goodwill uudet talvella vaikka A4 Audini on 2003 vuosimalli. Löysin netillä niiden kutsukoodit ja soitin Vaasan Käyttöautoon kysymässä ovatko voimassa vielä.
Saas nähdä jos se takaveto juttu toteutuu, mutta mun mielestä herra Sergio piirtää usein isot visiot seinälle mutta tuotannossa ei tapahdu juurikaan mitään. Löytyykö tosiaan semmoinen Line up silloin että nykymallit menevät historiaan. Tällä hetkellä on ainakin vähän heikkoa, yksi malli a-segmentissä ja toinen b-segmentissä +4C..
Saas nähdä jos se takaveto juttu toteutuu, mutta mun mielestä herra Sergio piirtää usein isot visiot seinälle mutta tuotannossa ei tapahdu juurikaan mitään. Löytyykö tosiaan semmoinen Line up silloin että nykymallit menevät historiaan. Tällä hetkellä on ainakin vähän heikkoa, yksi malli a-segmentissä ja toinen b-segmentissä +4C..
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Giuliettahan on C segmentin tuote. Ainakin kun puhutaan sen olevan luokkansa turvallisin, viitataan C:hen.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^Jep. MiTo on B ja Giulietta C segmenttiä eli molemmat 5 hengelle rekisteröityjä (mutta käytännössä 4-paikkaisia aikuisista ja pitemmistä matkoista puhuttaessa). A-segmentti tarkoittaa jo "kääpiöautoja" tyyliin Citroen C2 tai Fiat 500. Molemmat neljälle rekisteröityjä ja takakontti riittää vain terveisten kuljettamiseen.
Jälleenmyynti taas - muita maita en osaa kommentoida, mutta Suomen maanhantuojassa ei hirveästi hurraamista ole. Voi kun olisi Fiatin maahantuonti jäänyt Deltalle. Olisi saatu jonkinlainen kirittäjä ja vähemmän mahdollisuuksia lasketella luikuria tyyliin "näitä italian ihmeitä on vaan mahdoton myydä a) ylipäätään b) kun niillä ei ole mitään tarjolla C-segmentissä".
Sitäpaitsi MiTo ja Giulietta ovat sentään myyneet jotenkuten (jopa täällä Avensislandiassa) ja - ennen kaikkea - onnistuneet haalimaan uusia asiakkaita & myös sitä toista pukusuolta. Tämähän niiden tarkoitus olikin! Eikä luotettavuus tai arvonaleneminenkaan taida mitään erityisen heikkoa olla. Viime keväänä(?) kun myyntilukuja yms. täällä puitiin niin eteen tuli sellainenkin tieto (tosin jostain Alfan omilta webbisivuilta), jonka mukaan TCT Giulietan 1. vuoden arvonalenema olisi pienimmästä päästä ja asiakastyytyväisyys ihan huippua.
Eli se todellinen ja ilmeisen pysyväisluontoinen ongelma onkin, että säkki vuotaa toisesta päästä! Siis uusia asiakkaita on saatu, mutta vanhoille myydään eioota. Ainoa, mihin voi luottaa, on maton vetäminen jalkojen alta! Siis ensin julkaistaan ihan fiksun tuntuisia "roadmappeja", joiden mukaan tulee Giulietta farkku 2013 tms. ja vuotta tai kahta myöhemmin sanotaankin, että nämä tuotelinjat lakkautetaan.
Itse ostin T-Jet Bravon siinä uskossa, että mallisto laajenisi parin vuoden sisällä farkulla ja 3-5 vuoden kuluttua, kun auton vaihto olisi taas ajankohtainen, tarjolla olisi myös (kaksoiskytkin)automaatti. Nyt en enää tiedä, tuodaanko Bravoa enää maahan tai valmistetaanko sitä enää. Kiinnostus lopahti täysin, kun maahantuojan toiminta oli jatkuvaa tempoilua (siis lopetetaanko maahantuonti kokonaan vai tuodaanko vielä, mutta pelkkää nuhapumppukarvalakkia). Ja nyt kerrotaan, ettei Giuliettaakaan tarvitse päivittää uuteen tai edes saman merkkiseen, kun vuonna 2015 tarjonta on tasan 0.
Toodella fiksua, kun ottaa huomioon näiden multiairien, TCT, Giuliettan pohjalevyn yms. komponenttien kehitystyöhön uhratun rahan. Sehän menee kaikki pytystä alas ja samalla häviää myös 4C:n idea, mikä oli hyödyntää perheauton tekniikkaa kustannusten pitämiseksi edes joten kuten tolkullisina.
Kehnompia mallejakin on vissiin ollut, mutta ei nämä laatuvaikutelmat täysin kiveen hakattuja ole. Vaikka Skoda ei tällä foorumilla erityisen kova sana olekaan, niin on sen maine ja myyntilukemat "hieman" eri tasolla kuin joskus 90-luvulla. Tiedä sitten kuin kauan ... ei varmaan tarvi enempää selittääJiitee kirjoitti:Iso autoja ostava yleisö ei vaan luota Alfan a) yleiseen laatuvaikutelmaan b) jälleenmyyntiin ja c) markkinoilla pysymiseen. Ja näiden aiheuttamaan d) nopeaan arvon alenemiseen.

Jälleenmyynti taas - muita maita en osaa kommentoida, mutta Suomen maanhantuojassa ei hirveästi hurraamista ole. Voi kun olisi Fiatin maahantuonti jäänyt Deltalle. Olisi saatu jonkinlainen kirittäjä ja vähemmän mahdollisuuksia lasketella luikuria tyyliin "näitä italian ihmeitä on vaan mahdoton myydä a) ylipäätään b) kun niillä ei ole mitään tarjolla C-segmentissä".
Sitäpaitsi MiTo ja Giulietta ovat sentään myyneet jotenkuten (jopa täällä Avensislandiassa) ja - ennen kaikkea - onnistuneet haalimaan uusia asiakkaita & myös sitä toista pukusuolta. Tämähän niiden tarkoitus olikin! Eikä luotettavuus tai arvonaleneminenkaan taida mitään erityisen heikkoa olla. Viime keväänä(?) kun myyntilukuja yms. täällä puitiin niin eteen tuli sellainenkin tieto (tosin jostain Alfan omilta webbisivuilta), jonka mukaan TCT Giulietan 1. vuoden arvonalenema olisi pienimmästä päästä ja asiakastyytyväisyys ihan huippua.
Eli se todellinen ja ilmeisen pysyväisluontoinen ongelma onkin, että säkki vuotaa toisesta päästä! Siis uusia asiakkaita on saatu, mutta vanhoille myydään eioota. Ainoa, mihin voi luottaa, on maton vetäminen jalkojen alta! Siis ensin julkaistaan ihan fiksun tuntuisia "roadmappeja", joiden mukaan tulee Giulietta farkku 2013 tms. ja vuotta tai kahta myöhemmin sanotaankin, että nämä tuotelinjat lakkautetaan.
Itse ostin T-Jet Bravon siinä uskossa, että mallisto laajenisi parin vuoden sisällä farkulla ja 3-5 vuoden kuluttua, kun auton vaihto olisi taas ajankohtainen, tarjolla olisi myös (kaksoiskytkin)automaatti. Nyt en enää tiedä, tuodaanko Bravoa enää maahan tai valmistetaanko sitä enää. Kiinnostus lopahti täysin, kun maahantuojan toiminta oli jatkuvaa tempoilua (siis lopetetaanko maahantuonti kokonaan vai tuodaanko vielä, mutta pelkkää nuhapumppukarvalakkia). Ja nyt kerrotaan, ettei Giuliettaakaan tarvitse päivittää uuteen tai edes saman merkkiseen, kun vuonna 2015 tarjonta on tasan 0.
Toodella fiksua, kun ottaa huomioon näiden multiairien, TCT, Giuliettan pohjalevyn yms. komponenttien kehitystyöhön uhratun rahan. Sehän menee kaikki pytystä alas ja samalla häviää myös 4C:n idea, mikä oli hyödyntää perheauton tekniikkaa kustannusten pitämiseksi edes joten kuten tolkullisina.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^ Hyvä yhteenveto. Ihme soutamista ja huopaamista, tuntuu , että johtoryhmällä/managementilla on pallo hukassa...
Jt
Jt

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Olen edelleen sitä mieltä, että tässä venyttämisessä on järkeä vain, jos Alfa Romeon myynnistä neuvotellaan edelleen. Nytkin luvatut mallit tulossa vasta 2015 alkaen!Jiitee kirjoitti:^ Hyvä yhteenveto. Ihme soutamista ja huopaamista, tuntuu , että johtoryhmällä/managementilla on pallo hukassa...
Jt
Edit: Eipä tarvinnut kauan etsiä. Ainakin puolitoista viikkoa sitten neuvottelut olivat yhä käynnissä!
http://www.audiautostore.com/audi-repor ... lfa-romeo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit2: Fiat ei ole satsannut vielä mitään Alfan uusiin malleihin.
http://blog.caranddriver.com/alfa-romeo ... ew-models/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Olen tullut siihen tulokseen, että nykyinen tilanne, jossa saman katon alla on Fiat, Lancia ja Alfa, on huono kaikille kolmelle. Ei olisi pakko olla, mutta jostain syystä firma ei ole osannut pitää kunnolla huolta yhdestäkään näistä merkeistä sitten 90-luvun alkupuolen. Lancian tilaisuus oli 90-luvun alussa, ja Alfan 10 vuotta myöhemmin. Fiatillakin meni kohtalaisesti vielä 90-luvulla ja mallistossa oli ominaisuudet kohdallaan - jopa laatu parani jo ihan siedettävälle tasolle. Jonnekin kuitenkin on onnistuttu hävittämään Punton, Tipo/Tempran, Theman, Deltan ja 156:n tuoma noste. Yksi tekijä on ainakin ollut poukkoileva ja epäjatkuva mallipolitiikka ja panostus markkinointiin ja laatuun (kun se on jossain saatu kohdalleen, niin seuraavassa mallissa on taas päästetty taso laskemaan), ja hölmöilyt sisäisen kilpailun välttämisyrityksissä, joissa loppujen lopuksi on ammuttu omaan jalkaan kaikkia kolmea merkkiä.
VAG:n alla Alfa olisi nykyistä elinkelpoisempi, ja toisaalta se tilanne antaisi enemmän tilaa Fiatille ja varsinkin Lancialle. Ainoana mahdollisena häviäjänä näkisin Seatin (kun ei taida olla enää pumppusuutindieseliäkään valmistuksessa, että sillä voisi Alfaa "siunata."
) Alfisteilla tulisi varmaan jossain vaiheessa tottuminen ajatukseen Espanjassa valmistetuista Alfoista. No onhan niitä aikanaan valmistettu Etelä-Amerikassakin, joten miksikäs ei?
VAG:n alla Alfa olisi nykyistä elinkelpoisempi, ja toisaalta se tilanne antaisi enemmän tilaa Fiatille ja varsinkin Lancialle. Ainoana mahdollisena häviäjänä näkisin Seatin (kun ei taida olla enää pumppusuutindieseliäkään valmistuksessa, että sillä voisi Alfaa "siunata."

Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Saksalaisten omistama, ja espanjalaisten rakentama... miksi sitä sitten enään edes kutsuu Alfaksi, sen kun sulattavat seatiksi saman tien.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Uutisia Alfa Romeosta
^^ ja ^
Pystyisin ehkä juuri ja juuri perustelemaan itselleni Intialaisomistuksessa olevan Land/Range Roverin hankinnan kulttuuriperinnöstä ja siirtomaasta jotain mutisten. Saksalaisomisteisen Alfa Romeon, Fiatin tai Lancian hankinta olisi jo liian hapokasta.
-Tazio
Pystyisin ehkä juuri ja juuri perustelemaan itselleni Intialaisomistuksessa olevan Land/Range Roverin hankinnan kulttuuriperinnöstä ja siirtomaasta jotain mutisten. Saksalaisomisteisen Alfa Romeon, Fiatin tai Lancian hankinta olisi jo liian hapokasta.
-Tazio
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Saksalaisomisteisen Fiatin tai Lancian hankkimisen ajatusta tuskin tarvitsee harjoitella...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Sergio on kyllä tyhmä. Oikeasti. Fiatilta puuttuu konsernista kaikki nykyiset myyvät mallit, sedanit, katumaasturit ja varsinkin Euroopan markkinoilla tärkeät farkkumallit. Eli IHAN kaikki pielessä.
Ja ei todellakaan ole myyntivaltti Alfaa myydessä että sillä on valikoimissaan kaksi kauppakassia. Eikä 98 % maailman autoilevasta väestöstä tunne Alfaa. Kuka tahansa yrityskauppoja tehnyt tietää että Alfan kauppahinta on Reiskan karaoke kun taas BMW on Apple.
Eiköhän tuo piakkoin myydä pakkoraossa VW:n talliin.
On muuten varmaan Euroopan Alfa-diilereillä hermo kireällä, myymälässä kaksi mallia ja kadun toisella puolella Bemarikauppiaalle putkahtaa parin kuukauden välein uusia malleja ja peräti autoluokkia myyntiin...
Ja ei todellakaan ole myyntivaltti Alfaa myydessä että sillä on valikoimissaan kaksi kauppakassia. Eikä 98 % maailman autoilevasta väestöstä tunne Alfaa. Kuka tahansa yrityskauppoja tehnyt tietää että Alfan kauppahinta on Reiskan karaoke kun taas BMW on Apple.
Eiköhän tuo piakkoin myydä pakkoraossa VW:n talliin.
On muuten varmaan Euroopan Alfa-diilereillä hermo kireällä, myymälässä kaksi mallia ja kadun toisella puolella Bemarikauppiaalle putkahtaa parin kuukauden välein uusia malleja ja peräti autoluokkia myyntiin...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^
Kyllä varmasti jalat tutisevat... Jos on eksynyt työmaalle asti jne...
Sitten jos asiaan mennään, niin kyllä voisin ostaa VW:n alaisen Alfan. Ihan kuten voisin ostaa VW:n alaisen Lamborghinin, jos olisi pätäkkää. Jos Alfan designi pysyisi erilaisena, Italialaisena, en näkisi tekniikkaa ihan pahana - kunhan ei mitään ATSHUHIA sinne pellin alle laiteta. Kehtaisin sanoa, että voisi tehdä jopa hyvää: useampi malli, italialainen design, Alfan luonteelle omaiset moottorit (tai sitten siihen tuunatut samaa fiilistä antavat) saksalaisella kokoonpanotarkkuudella... Se voisi olla hyvä. Toisaalta se voisi olla sama, kuin karvalakkimallinen Seatti, joka olisikin paha. MiTo + 1.2TSI Seatin sisustalla? Ei kiitos.
Kyllä varmasti jalat tutisevat... Jos on eksynyt työmaalle asti jne...
Sitten jos asiaan mennään, niin kyllä voisin ostaa VW:n alaisen Alfan. Ihan kuten voisin ostaa VW:n alaisen Lamborghinin, jos olisi pätäkkää. Jos Alfan designi pysyisi erilaisena, Italialaisena, en näkisi tekniikkaa ihan pahana - kunhan ei mitään ATSHUHIA sinne pellin alle laiteta. Kehtaisin sanoa, että voisi tehdä jopa hyvää: useampi malli, italialainen design, Alfan luonteelle omaiset moottorit (tai sitten siihen tuunatut samaa fiilistä antavat) saksalaisella kokoonpanotarkkuudella... Se voisi olla hyvä. Toisaalta se voisi olla sama, kuin karvalakkimallinen Seatti, joka olisikin paha. MiTo + 1.2TSI Seatin sisustalla? Ei kiitos.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Alfa Romeo ja italialaisuus kulkevat käsi kädessä. Saksalaisomistuksessa se ei enää olisi sitä. Toivottavasti ei koskaan toteudu.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Esitän jälleen kerran vastaväitteeni tässä kohtaa. Mielestäni iso M on suurin yksittäinen syy minkä vuoksi yleensä käymme tätä keskustelua. Ilman miestä villapaidassa FGA ja sen merkit olisivat olleet kalankäärettä jo vuosikymmen sitten.Riccardo kirjoitti:Sergio on kyllä tyhmä. Oikeasti. Fiatilta puuttuu konsernista kaikki nykyiset myyvät mallit, sedanit, katumaasturit ja varsinkin Euroopan markkinoilla tärkeät farkkumallit. Eli IHAN kaikki pielessä.
Ja ei todellakaan ole myyntivaltti Alfaa myydessä että sillä on valikoimissaan kaksi kauppakassia. Eikä 98 % maailman autoilevasta väestöstä tunne Alfaa. Kuka tahansa yrityskauppoja tehnyt tietää että Alfan kauppahinta on Reiskan karaoke kun taas BMW on Apple.
Eiköhän tuo piakkoin myydä pakkoraossa VW:n talliin.
On muuten varmaan Euroopan Alfa-diilereillä hermo kireällä, myymälässä kaksi mallia ja kadun toisella puolella Bemarikauppiaalle putkahtaa parin kuukauden välein uusia malleja ja peräti autoluokkia myyntiin...
-Tazio
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Täysin samaa mieltä Riccardon kanssa. Miten äijä voi edes kuvitella myyvänsä mitään autoja, kun ei ole myyviä malleja tarjolla? Olen aiemminkin viitannut tuoteportfolion hallintaan. En voi olla taas mainitsematta, että Sergion vetämien merkkien tuoteportfolio ja siihen liittyvät "road mapit" päätetään ilmeisesti rulettia pyörittämällä. Mitään logiikkaa tai jatkuvuutta niissä ei näytä olevan.Tazio kirjoitti:Riccardo kirjoitti:Sergio on kyllä tyhmä. Oikeasti. Fiatilta puuttuu konsernista kaikki nykyiset myyvät mallit, sedanit, katumaasturit ja varsinkin Euroopan markkinoilla tärkeät farkkumallit. Eli IHAN kaikki pielessä.
Esitän jälleen kerran vastaväitteeni tässä kohtaa. Mielestäni iso M on suurin yksittäinen syy minkä vuoksi yleensä käymme tätä keskustelua. Ilman miestä villapaidassa FGA ja sen merkit olisivat olleet kalankäärettä jo vuosikymmen sitten.
-Tazio
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Nykymenolla vaihtoehto on joko putiikin sulkeminen tai myynti jollekin muulle maksukykyiselle taholle. Tällä hetkellä saksalaisten lisäksi sellaisia näyttäisivät olevan enintään kiinalaiset ja ehkä korealaiset.jmi kirjoitti:Alfa Romeo ja italialaisuus kulkevat käsi kädessä. Saksalaisomistuksessa se ei enää olisi sitä. Toivottavasti ei koskaan toteudu.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Nykyään farmarimallit ovat todella suosittuja, mutta koko Fiat-konsernilla ei ole yhtään farmaria. Kuinka paljon esim. Marea,Tempra,156:sia aikanaan myytiin farkkuina.
Kehitellään jotain 500L malleja ja samalla puuttuu Bravon ja Giuliettan farkkumallit. Näistä olisi kannattanut aloittaa. Lancia on tuhottu täysin kun Chryslerista vaihdetaan vain logo.
Kehitellään jotain 500L malleja ja samalla puuttuu Bravon ja Giuliettan farkkumallit. Näistä olisi kannattanut aloittaa. Lancia on tuhottu täysin kun Chryslerista vaihdetaan vain logo.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ja niitäkään vähiä Fiat-malleja mitä on ei tuoda Suomeen. Kun ostin viimeisen Puntoni v. 2010, niin malleja oli tarjolla varmaan toista kymmentä. Tällä hetkellä tarjolla taitaa olla kolmea eri mallia. Missä on mm. Punton 105hp Multi Air?
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Pomiglianon tehdas on huhujen mikaan paketissa mukana, joten Alfat saattaisivat olla edelleen Italialaisten valmistamia. Ja ainakin Lamborghinin kohdalla, suunnittelu on pidetty tiukasti Italiassa. Suunnittelijat on vain saaneet valtavan arsenaalin rakennuspalikoita. VAG on kaiken lisäksi tietääkseni satsannut pirusti esimerkiksi Lambon oman uuden V12 kehittämiseen.DaViega kirjoitti:Saksalaisten omistama, ja espanjalaisten rakentama... miksi sitä sitten enään edes kutsuu Alfaksi, sen kun sulattavat seatiksi saman tien.
Alfan suunnittelutiimi oli ainakin 90 luvun lopussa pirun pätevä. Saivathan he Fiat/Tipon palikoista aivan pirun hienon Alfa 156 aikaiseksi.
Vielä löytyy pari puolustusta VAG omistukselle liittyen muotoiluun, nimittäin Walter De Silva ja Italdesign Giugiaro. Walter muuten rakastaa Alfoja ja se näkyy Ar 156 muotoilussa. Olisi hienoa, jos hän huolehtisi muotoilusta, eikä Giugiaroakaan voi ohittaa.