stoichiometric kirjoitti: 166:n seuraaja

Valvoja: Moderators
stoichiometric kirjoitti: 166:n seuraaja
veikkaan että Brasiliassa hiukan useampi tietää Alfan, koska siellä on sitä valmistettu ja siellä on ollut Alfan tytäryhtiö...Riccardo kirjoitti:Mikä tunnettu automerkki muka Alfa on?
Mennään Usaan, Brasiliaan, Venäjälle, Kiinaan, Indonesiaan tai Intiaan niin alle promille ihmisistä tietää jonkun Alfan. Ja turha itkeä historiaa, tulevaisuuteen tässä mennään.
Näinhän se alkaa vähän olemaan.Riccardo kirjoitti:Mikä tunnettu automerkki muka Alfa on?
Eihän Fiatilla ole kolmipyttyisiä. Valikoimassa on 4-pyttyiset dieselit 1,25/1,6/2,0 l ja 1,4 litrainen bensa turbottuna (T-Jet/MultiAir) sekä ilman, 1,75 Tbi (joka itseasiassa perustuu samaan lohkoon kuin 2,0 diesel) ja 0,9 l TwinAir, mikä on "puolikas" 1,75. Siis kaksipyttyinen.Raimo Miettinen kirjoitti:Eu:ssa pitää kuitenkin tehdä koneita, jotka menevät päästörajojen alle. Eli omalaatuisuus ei voi olla ainakaan vapari V6:ia. Kolmipyttyiset ovat ainakin osalla valmistajista tätä päivää ja onhan Fiatillakin sellaisia nykyään.
Katsokaapa muuten "janalta" Audi TT:n mallia ja verratkaa Alfan 4Ceehen ylemmällä janallaVittorio Jano kirjoitti: 2014 autouutuudet.
Noin se menee. Vääjäämättä.insinörtti kirjoitti:
Suuntaus on kyllä ihan selvästi se, että 6 ja 8-pyttyiset ovat pian menneen talven lumia ainakin Euroopan markkinoilla. Vaikka sakemannit tappeleekin rajoituksia vastaan, niin kulissien takana jo kehitellään kolmipyttyisiä moottoreita, täyssähköautoja ja hiilikuiturunkoja.
Ei siinä enää järkeä olekaan, kun uudeksi tavoitteeksi on otettu tuottaa 0 kpl "kansanautoja" vuodesta 2014 eteenpäin. Tällaiset erikoismallit on tarkoitettu nimenomaan imagon rakentamiseen ja silloin on ihan OK, vaikka niiden myynti olisi tappiollista.Rasvis kirjoitti:Eniten kummastuttaa miksi 4C tehtiin jos sillä ei aiota tartuttaa positiivisia mielikuvia mihinkään kansanmalleihin joita ei kohta enää ole tai pohjustaa ameriikanvalloitusta.
Edelleen sitä mieltä, että 4c tehtiin viimeiseksi malliksi ennen VAG kauppoja. Meillä ei ole edelleenkään mitään tietoa uusista sarjatuotantomalleista. Pelkkiä huhuja ja niitä on "lykätty" vuosien ajan.Rasvis kirjoitti:Eniten kummastuttaa miksi 4C tehtiin jos sillä ei aiota tartuttaa positiivisia mielikuvia mihinkään kansanmalleihin joita ei kohta enää ole tai pohjustaa ameriikanvalloitusta. Tuskin nuo pienten sarjojen erikoisautot itsessään ovat kovin kannattavia tuotteita.
Epäilen ettei se normaali perheen isä,tai äiti tarkoituksella etsi riittävän hajutonta,ja mautonta autoa.Vaan hyvin markkinoitua,"hyväksi" todettua autoa,oli se sitten essoa,tai omaa kokemusta,eli kompromissia,jossa hinta/laatu kohtaa.Vesa AJ kirjoitti:Jos normaali perheenisä tai-äiti etsii tilavaa, mukavaa, käytännöllistä ja edullista autoa niin ei Alfa taida tulla edes mieleen. Kyllä valinta osuu ennemmin Toyotaan, Volkkariin tai Skodaan, joka on riittävän hajuton ja mauton valinta.
Taa on ihan mielenkiintoinen arvaus, mutta toivottavasti nuo mallit tulee ja Vagi ei!alfista kirjoitti:Edelleen sitä mieltä, että 4c tehtiin viimeiseksi malliksi ennen VAG kauppoja. Meillä ei ole edelleenkään mitään tietoa uusista sarjatuotantomalleista. Pelkkiä huhuja ja niitä on "lykätty" vuosien ajan.Rasvis kirjoitti:Eniten kummastuttaa miksi 4C tehtiin jos sillä ei aiota tartuttaa positiivisia mielikuvia mihinkään kansanmalleihin joita ei kohta enää ole tai pohjustaa ameriikanvalloitusta. Tuskin nuo pienten sarjojen erikoisautot itsessään ovat kovin kannattavia tuotteita.
Alfa ja Mase samoilla alustoilla ei kuulosta järkevältä. Maseratin brändillä voidaan tehdä kaikki mallit valmiille USA myyntiketjulle, ei siellä Alfaa tarvita. Varsinkin kun merkki on totaalisesti nollattu jenkeissä.
Heitämpä arvauksen: VAG kaupat on jo sovittu. 4C:llä on vain ostettu aikaa VAG:lle rakentaa Alfalle valmis mallisarja. Sieltä tulee Spider, Coupe ja Sedan kerralla. Kauppa julkistetaan, kun setti on valmis esimerkiksi johonkin tämän vuoden autonäyttelyyn.
Tuo teoria tökkää jo siihen kun Spiderin kehitys uuden MX-5:n pohjalevylle Mazdan kanssa yhteistyössä on lyöty lukkoon jo pari vuotta sitten.alfista kirjoitti:Heitämpä arvauksen: VAG kaupat on jo sovittu. 4C:llä on vain ostettu aikaa VAG:lle rakentaa Alfalle valmis mallisarja. Sieltä tulee Spider, Coupe ja Sedan kerralla. Kauppa julkistetaan, kun setti on valmis esimerkiksi johonkin tämän vuoden autonäyttelyyn.
Mitä todisteita meille on tarjottu tuon lupauksen toteuttamisesta?Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tuo teoria tökkää jo siihen kun Spiderin kehitys uuden MX-5:n pohjalevylle Mazdan kanssa yhteistyössä on lyöty lukkoon jo pari vuotta sitten.alfista kirjoitti:Heitämpä arvauksen: VAG kaupat on jo sovittu. 4C:llä on vain ostettu aikaa VAG:lle rakentaa Alfalle valmis mallisarja. Sieltä tulee Spider, Coupe ja Sedan kerralla. Kauppa julkistetaan, kun setti on valmis esimerkiksi johonkin tämän vuoden autonäyttelyyn.
Tuohan on muuli, eiköhän sieltä alfa kuoriudu...Pujazuba kirjoitti:^ Alfan osuus tassa minun tietaakseni on silti talla hetkella puhetta ja lupauksia. Vai tietaakö joku luotettavempia lahteita kuin tyypilliset Fiatin lykkaysuutisiin ja peruutuksiin erikoistuneet kanavat?
Ainoa toivoa herattava seikka noista linkeista on ehka Alfan ilmastointisaatimet keskikonsolissa: http://www.caradvice.com.au/256664/2015 ... -mule-5-1/
Veikkaan etta moni ex 156 omistaja ei siirtynyt 159 kyytiin tessun katastrofisten hihnaongelmien mustamaalaaman maineen ansiosta.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Kun läskistä 159:stä ei saanut radalle kilpailukykyistä autoa Abarthin (tai Ntechnologyn oikeestaan) yrityksistä huolimatta niin kyllähän sekin vaikutti menekkiin. Liian monta vuotta jo 156:n ja 155:n ratamenestyksistä.
Mitä kumman jakoketju- ja vaihteisto-ongelmia 159:ssä on ollut. En minä ainakaan huomannut mitään sellaista. Sen sijaan huomasin käsinkosketeltavan laadun tunnun verrattuna 156:een. Baijerilaiseenkin siirryin vain siksi, ettei Alfalla ole enää mallia, mihin olisi vaihtanut.Riccardo kirjoitti:... Ja se kuka siirtyi kokemaan 159:n jakoketju- ja vaihteisto-ongelmat on varmaan viimeistään nyt baijerilaisten leirissä.
Pelkkä aiesopimus.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Tuo teoria tökkää jo siihen kun Spiderin kehitys uuden MX-5:n pohjalevylle Mazdan kanssa yhteistyössä on lyöty lukkoon jo pari vuotta sitten.
...jopa Kiamainen:JPeltola kirjoitti:Tämä olisi varmaan ollut läheistä sukua Giulialle, jos ei olisi aloitettu suunnittelua uudestaan takavetostrategiaan siirtymisen myötä:
http://www.allpar.com/cars/chrysler/200/2015.html
http://www.leftlanenews.com/photos/chry ... ure-8.html
Ilmeisesti oli tarkoitus myydä myös Lancia Flaviana, mutta siitä suunnitelmasta on luovuttu. Ihan hyvän näköinen noissa kuvissa. Sanoisin jopa että hieman Lanciamainen.
Huumorimiehiä tämä Italian Seppo Markkonen: