
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmmm. Kuvista päätellen niissä on vain lähellä satulaa olevat kiinnityskumit, eikä muita? Noh, samapa tuo - jos ei muuta, niin sitten ettii jostain korollasta tmv. löytyvät pakoputken kannatinkumit, jotka olis sopivaa kokoa ja muokkaa ne paikallesa
Kiitosta kuitenkin tuosta(kin) tiedosta...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moroo. Pääseekö 156 V6:n tasauspyörästöön miten helposti käsiksi? Lähinnä pitäisi saada "lukkoperä" kempin avulla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Ainakin Heikan paketeissa oli kaikki tarpeellinen mukana, paitsi öljy mitä niihin uitin.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos jtässää jo 90-luvullahagger16 kirjoitti:^Kyllä nuo käyrät melko identtiset on "sama vääntö 3000 kierroksella" löytyy molemmista jossain 3200 kieppeillä.
Ei silti noilla väännöillä tai tehoilla kovinkaan paljon pääse huutelemaan. Ihan kivat tietysti, jos miettii 90-luvun vapaasti hengittäviä pari litraisia autoja..


- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tankinpohjassa on molemminpuolin kannatinklipsit ja vaijereissa on loput tarvittavat kanattimet. Työnnä sitä vaijerin päällä oleva letkua sitten sen satulanpään vaijerinpään päälle mitä menee. Toivottavasti uudessa pakoputkenpuoleisessa vaijerissa on se muovinen/kuminen glunssi, joistain halpavaijereista se puuttuu.Aquatica kirjoitti:Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän noita helmakoteloiden kumitulppia kannattaisi etsiä? Eperistä en ainakaan varaosanumeroa löytänyt.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä voin todistaa tämän , alastarolla ei pysyny GTAlla perässä eistoichiometric kirjoitti:niin kohtuullisen virkeitä on nuot jtässän poniloiset/vääntö jos niitä vain n.140hp / 180Nm löytyyhagger16 kirjoitti:^Kyllä nuo käyrät melko identtiset on "sama vääntö 3000 kierroksella" löytyy molemmista jossain 3200 kieppeillä.
Ei silti noilla väännöillä tai tehoilla kovinkaan paljon pääse huutelemaan. Ihan kivat tietysti, jos miettii 90-luvun vapaasti hengittäviä pari litraisia autoja..


- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saattaapi olla helppoa soittaa Autokeskukselle ja maksaa ~8eur/kpl (todnäk tuota tasoa hinta), jos ei Heikalta saa.stinger kirjoitti:Mistähän noita helmakoteloiden kumitulppia kannattaisi etsiä? Eperistä en ainakaan varaosanumeroa löytänyt.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä ihmeen glunssi? ... Luin sivistyssanakirjasta "klunssin", noh. Joo.stoichiometric kirjoitti:Tankinpohjassa on molemminpuolin kannatinklipsit ja vaijereissa on loput tarvittavat kanattimet. Työnnä sitä vaijerin päällä oleva letkua sitten sen satulanpään vaijerinpään päälle mitä menee. Toivottavasti uudessa pakoputkenpuoleisessa vaijerissa on se muovinen/kuminen glunssi, joistain halpavaijereista se puuttuu.Aquatica kirjoitti:Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)

@Finest
Joo, yleensähän se noin menee. Öljyä sinne laitetaan litrakaupalla totta kai.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei hitto, taisin kesä-heinäkuun vaihteessa tilata Heikalta jarrupääsylinterin, toimitusaika 1.5 viikkoa. En ole saanut sitä vieläkään, sen sijaan saan soittoihini vastaukseksi tyhjiä lupauksia selvittää tilanne ja soittaa takaisin.
Jos tuo nyt on kerran näin vaikeata, niin löytyykö muita suositeltavia kauppiaita, jolta saisi alkuperäisosaa, ei mitään tarvikesontaa?
Nimimerkillä: Olisi kiva matkata Alfalla kotikulmiakin pidemmälle
Jos tuo nyt on kerran näin vaikeata, niin löytyykö muita suositeltavia kauppiaita, jolta saisi alkuperäisosaa, ei mitään tarvikesontaa?
Nimimerkillä: Olisi kiva matkata Alfalla kotikulmiakin pidemmälle

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^spareto.ee , ricambi.alfisti.net. net , mister-auto.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Terve kaikille, ensimmäinen viesti tällä foorumilla, mutta ei kenties viimeinen 
Elikkä kysymys on seuraavanlainen: harkitsen 156 ostoa 2.0TS-koneella. Näiden jakohihnan vaihtovälihän on ilmeisesti 60tkm. Kyseisen yksilön hihna on vaihdettu melkein tasan 60tkm sitten, loppuvuodesta 2008. Täällä varmaan osataan sanoa, että onko hihnanvaihto tosiaan välttämätön juuri 60tkm kohdalla? En viitsisi pistää 600-800e hihnanvaihtoon, on kuitenkin niin vanha ja halpa auto kyseessä. Kilometrejä minulla ei tule paljoa, ajelen lähinnä lyhyitä pätkiä Helsingissä. Kehtaako tuon ostaa ja olla vaihtamatta hihnaa?
Tulin suoraan tänne kysymään, sillä yleisten autofoorumeiden linja näyttää olevan se, että jokainen Alfa-ketju on täynnä bemaristien "osta kunnon auto"-herjoja.

Elikkä kysymys on seuraavanlainen: harkitsen 156 ostoa 2.0TS-koneella. Näiden jakohihnan vaihtovälihän on ilmeisesti 60tkm. Kyseisen yksilön hihna on vaihdettu melkein tasan 60tkm sitten, loppuvuodesta 2008. Täällä varmaan osataan sanoa, että onko hihnanvaihto tosiaan välttämätön juuri 60tkm kohdalla? En viitsisi pistää 600-800e hihnanvaihtoon, on kuitenkin niin vanha ja halpa auto kyseessä. Kilometrejä minulla ei tule paljoa, ajelen lähinnä lyhyitä pätkiä Helsingissä. Kehtaako tuon ostaa ja olla vaihtamatta hihnaa?
Tulin suoraan tänne kysymään, sillä yleisten autofoorumeiden linja näyttää olevan se, että jokainen Alfa-ketju on täynnä bemaristien "osta kunnon auto"-herjoja.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se ihan oikeasti on välttämätön, varsinkin kun aikaraja on 3v, joten tuo kaipaa jo kipeästi remonttia.
- _L_T_V_
- Viestit: 377
- Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
- Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS - Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikai se tessuun noin kallis ole?? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nopealla googlettelulla katsoin että puhuttiin 600-800e rempasta. Jos ei noin paljon, niin mitähän se sitten kustantaa? 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei kannata harkita auton ostoa jos ei meinaa pitää siitä huolta. kyl se 60 tkm tai 3 v on raja ja se kumpi tulee ekaks täytee niin sillä mennää. voihan jättää hihnan vaihtamatta, ja sit joko ostaa uus kone, kansi tai auto.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos vaihtaa pelkät hihnat, kiristimet ja rullat, niin osat tekee sen 200€. Siihen työt päälle jossain pienemmässä liikkeessä vähintään 300€.
Sitten jos vaihtaa myös vesipumpun (mikä yleensä kannattaa), niin hintaan voi lisätä 40€.
Eli vähintään 500€, mutta mikäli vaihdattaa samalla tulppia, apulaitehihnan osia, öljyjä, niin ei tuo 800€ kaukana ole.
Merkkiliikkeessä hinnat ovat varmaan 1000-1500€ välillä, riippuen mitä kaikkea tehdään.
Sitten jos vaihtaa myös vesipumpun (mikä yleensä kannattaa), niin hintaan voi lisätä 40€.
Eli vähintään 500€, mutta mikäli vaihdattaa samalla tulppia, apulaitehihnan osia, öljyjä, niin ei tuo 800€ kaukana ole.
Merkkiliikkeessä hinnat ovat varmaan 1000-1500€ välillä, riippuen mitä kaikkea tehdään.
Senza cuore saremmo solo macchine
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mulle tehtiin jakpää remppa kokonaisuudessaan + apulaitehihnan kiristin auto milanos reilu 600
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ok, eli osat 200€ ja työt 400€. Eli aika hyvin tuo on linjassaan, jos sanoo, että liikkeessä teetettynä vähintään 500€.
Muistan aikoinaan Delta Autossa, että pelkkä jakopää maksoi karvan alle 1000€. Ei ole sittemmin tullut merkkiliikkeessä liiemmin vierailtua.
Muistan aikoinaan Delta Autossa, että pelkkä jakopää maksoi karvan alle 1000€. Ei ole sittemmin tullut merkkiliikkeessä liiemmin vierailtua.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Purkuautosta joltain? Mullakin voi muutama olla jossain, pitää kaivella.stinger kirjoitti:Mistähän noita helmakoteloiden kumitulppia kannattaisi etsiä? Eperistä en ainakaan varaosanumeroa löytänyt.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
HJÄLP!
Sanokaapas pikaisesti mistä kannattaisi tilata 156 pikku Bussoon kannentiivisteet? Prkl olin jo tekemässä jakopääremppaa niin eikö sitten samana päivänä etummaisen lohkon kansipahvi alkanut tihkuttamaan pakosarjan päälle...
Spareto.ee:stä pahvi vaiko jostain Suomesta???
Sanokaapas pikaisesti mistä kannattaisi tilata 156 pikku Bussoon kannentiivisteet? Prkl olin jo tekemässä jakopääremppaa niin eikö sitten samana päivänä etummaisen lohkon kansipahvi alkanut tihkuttamaan pakosarjan päälle...

Spareto.ee:stä pahvi vaiko jostain Suomesta???
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nokian Autotalo taisi tarjota 550eurolla TS:ään jakopään kaikkine hilppeineen tässä ei niin kauan sitten. Auto Milano tarjosi saman työn n. 600eurolla kun kyselin (2.0TS, jakopää kaikkineen, apulaitehihna), ilman apulaitehihnaa hieman halvempi - mutta samahan sekin on siinä vaihtaa, niin onpahan uutta osaa.
Delta-auto ehdotti tuolle hommalle plus parille pikkujutulle hintalappua 2900,-, kun jakopää plus herkut oli muualla kokonaisuudessaan 1350,- +/- 50eur. Pelkkä jakopää puoltoistatonnia tai sinne nurkille
Delta-auto ehdotti tuolle hommalle plus parille pikkujutulle hintalappua 2900,-, kun jakopää plus herkut oli muualla kokonaisuudessaan 1350,- +/- 50eur. Pelkkä jakopää puoltoistatonnia tai sinne nurkille

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tällaaset nämä uudet on, Italialaiset Coflet. Ei sano valmistaja mitään... Eikä ole kannatinkumeja samalla tavalla, kuin kiinni olevissastoichiometric kirjoitti:Tankinpohjassa on molemminpuolin kannatinklipsit ja vaijereissa on loput tarvittavat kanattimet. Työnnä sitä vaijerin päällä oleva letkua sitten sen satulanpään vaijerinpään päälle mitä menee. Toivottavasti uudessa pakoputkenpuoleisessa vaijerissa on se muovinen/kuminen glunssi, joistain halpavaijereista se puuttuu.Aquatica kirjoitti:Mistäs saa käsijarruvaijerin kannatinkumeja? Siis ne pakoputken kannatinkumia muistuttavat kumilärpätteet? Huomenna tulee uudet vaijerit (Fixus palveli hyvään hintaan), mutta ei kai siinä kaikkia kannatinkumeja ole? Vai onko mulla taas joku jälkiviritysviritelmä... Muistaakseni satulan ja haarapalan välissä on 3 kannatinkumia tai 2 kannatinkumia + yksi klipsi (tankissa oleva kiinnike kuskin puolelle)

EDIT:
Heikalla ainakin oikeanpuoleinen on Coflen vaijeri, täysin sama kuin tuo ostamani... Oho.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^joo, juuri tuota tarkoitin. No jokatapauksessa tuo glunssillinen (kuskinpuolen) vaijeri on väärä-> vaihda ennenkuin avaat edes pussia
Vaijerien kokonaismitassa tais olla vähän eroa, mutta "iskun"-pituus täytyy olla sama. Tossa kuvassa näkyy selvä ero. Sulla on sitten joku viritys siellä, jos jotain lisäkannattimia kaipaat, vaijereiden mukana ei tule muuta. Jos haluat varmistuksen tolle pituudelle, niin katsomalla auton alle homma selviää heti.
Ääh, katsoin kuvan väärin, eihän siinä edes näy toisen mitta
. Tarkista ny silti se isku, vääränmittasia kun on ollu liikenteessä 

Ääh, katsoin kuvan väärin, eihän siinä edes näy toisen mitta


- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Katsoinkin, että on tutun näköisiä pusseja. Omani tilasin joskus Heikalta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten se on väärä? Holkki on siirretty toisessa kaapelissa. Coflen osanumerot tais olla 251.31 ja. 32stoichiometric kirjoitti:^joo, juuri tuota tarkoitin. No jokatapauksessa tuo glunssillinen (kuskinpuolen) vaijeri on väärä-> vaihda ennenkuin avaat edes pussiaVaijerien kokonaismitassa tais olla vähän eroa, mutta "iskun"-pituus täytyy olla sama. Tossa kuvassa näkyy selvä ero. Sulla on sitten joku viritys siellä, jos jotain lisäkannattimia kaipaat, vaijereiden mukana ei tule muuta. Jos haluat varmistuksen tolle pituudelle, niin katsomalla auton alle homma selviää heti.
Ääh, katsoin kuvan väärin, eihän siinä edes näy toisen mitta. Tarkista ny silti se isku, vääränmittasia kun on ollu liikenteessä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oikeilta nuo minusta näyttää, mutta eiköhän se asennettaessa selviä? 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Osanumerovastaavuudet:
60624590 (oikea), Coflen numero 251.31
60624591 (vasen), Coflen numero 251.32
Toki osanumerovastaavuus voi olla mitä tahansa ja mihin tahansa, mutta toinen on takuulla sama kuin Heikalla ja toinenkin näytti samalta kuin Heikan kuvassa... Eripituisethan nuo kaapelit on, tietysti.
Noh, eipä tässä auta muu kuin pistää paikallesa ja toivoa parasta
Osanumerovastaavuudet:
60624590 (oikea), Coflen numero 251.31
60624591 (vasen), Coflen numero 251.32
Toki osanumerovastaavuus voi olla mitä tahansa ja mihin tahansa, mutta toinen on takuulla sama kuin Heikalla ja toinenkin näytti samalta kuin Heikan kuvassa... Eripituisethan nuo kaapelit on, tietysti.
Noh, eipä tässä auta muu kuin pistää paikallesa ja toivoa parasta

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisätään vielä käsijarruvaijeriaihetta:
ATRis:in tietokannan perusteella RICAMBI ORIGINALE-osan valmistaja: Cofle.
Onhan se toki mahdollista, ettei edes tuo Autodatan kilpailija (heh) ole edes sinnepäin hajulla asioista, mutta kuitenkin.
ATRis:in tietokannan perusteella RICAMBI ORIGINALE-osan valmistaja: Cofle.
Onhan se toki mahdollista, ettei edes tuo Autodatan kilpailija (heh) ole edes sinnepäin hajulla asioista, mutta kuitenkin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan tuo hyvin paljon mahdollista.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään kokemusta Optimalin alatukivarsista?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitähän (ja mistä) ilman lämpötilaa tuo DnEcuDiag mittaa?
Eli ohjelman "Air temperature"?
Niin, ja autohan on tuo 156 V6 2002. Yritän löytää jotain ratkaisua tuon automaattisen ilmastoinnin toimintahäröön. Toimii ihan ok, kun lähtee ajamaan, mutta parin kilometrin päästä alkaa puskemaan kuumaa kelistä riippumatta. Käsin räpeltämällä toimii niinkuin kuuluukin.
Tuo "air temperature"-anturi näyttää olevan pielessä, koska näyttää kylmälle autolle +4 astetta ja lähtee siitä sitten hitaasti kohoamaan.
Eli ohjelman "Air temperature"?
Niin, ja autohan on tuo 156 V6 2002. Yritän löytää jotain ratkaisua tuon automaattisen ilmastoinnin toimintahäröön. Toimii ihan ok, kun lähtee ajamaan, mutta parin kilometrin päästä alkaa puskemaan kuumaa kelistä riippumatta. Käsin räpeltämällä toimii niinkuin kuuluukin.
Tuo "air temperature"-anturi näyttää olevan pielessä, koska näyttää kylmälle autolle +4 astetta ja lähtee siitä sitten hitaasti kohoamaan.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ulkoilman lämpöanturi on oikean puoleisen peilin pohjassa.
Eikös lämpöanturit toimi niin, että lämmön noustessa resistanssi pienenee, jos näyttää liian kylmää niin resistanssi on liian suuri -> anturin liitin huono, oven johtosarjan liitin huono, anturi rikki. Noin ihan arvaillen.
Eikös lämpöanturit toimi niin, että lämmön noustessa resistanssi pienenee, jos näyttää liian kylmää niin resistanssi on liian suuri -> anturin liitin huono, oven johtosarjan liitin huono, anturi rikki. Noin ihan arvaillen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos kurkistaa puhaltimiin niin huomaa että niissä on anturi keskellä aukkoa. Lieneeköhän siinä jotain tarkistettavaa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos peilissä majailevan anturin johtosarja on irti, näyttää tyyliin -42C. Luulisin, että täysin kaput anturi tekisi samaa? Peili irti ajaessa ei "yllättäen" kompura lähtenyt ollenkaan käyntiin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ja sisällä on se anturi joka haistelee sisäilman lämpötilaa, se on keskikonsolissa ja sen kohalla on sellanen reikä siin paneelis
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä. Päättelin, että tuossa ei olisi ongelmaa, kun näytössä on kuitenkin ollut ihan järkeviä ulkolämpötilan lukemia.Tuomas K kirjoitti:Ulkoilman lämpöanturi on oikean puoleisen peilin pohjassa.
Boseliftin ilmastointi päättelee muistaakseni toimintaansa sisätilanantureiden (konsolissa), jalkatilanantureiden (missä?), aurinkotunnistimen, ulkolämpötilan ja moottorinlämpötilan mukaan.
Onko teillä muuten nuo konsolissa olevat sisäilman haistelijoiden reiät samanlaisia? Ihan kuin tuossa omassa olisi apukuskin puolella jokin läppä tai kangas ritilän takana. Kuskin puolella näkyy selvästi anturi, missä on myös se pyörivä ropeli imemässä ilmaa.
Tarkemmin ajateltuna tuo voisi olla autoon puhallettavan ilman lämpötila. Ensin ilmastointi puhaltaa todella kylmää kunnes alkaa häröilemään ja alkaa puhaltaa lämmintä.hagger16 kirjoitti:Tuo "air temperature"-anturi näyttää olevan pielessä, koska näyttää kylmälle autolle +4 astetta ja lähtee siitä sitten hitaasti kohoamaan.
Ihme ettei tältä foorumilta ole löytynyt enempää vastaavia tapauksia, kun ulkomaisilla foorumeilla tuntuu olevan melko yleinen ongelma. Hyvää ratkaisua en ole kyllä löytänyt sieltäkään.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeisesti tuo on eri, kuin "Engine Air Temperature", jolla nimellä se on MES:ssä? Tuohan kertoo imuilman lämpötilaa... Ja se kohoaa kuumalla kelillä hissutellessa suhteellisen kovaksi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa-a. Ainakin tuossa oli erikseen vielä moottorin ja veden lämmöt.
Tuo puhallettavan ilman lämpötila olisi ollut looginen selitys. Ei sekään kyllä mitään ratkaisua ongelmaan toisi.
Pitää varmaan vielä käyttää "merkkihuollossa". Perämoottorikauppiaiden apu ei vaan kovinkaan paljon herätä toivoa..
Tuo puhallettavan ilman lämpötila olisi ollut looginen selitys. Ei sekään kyllä mitään ratkaisua ongelmaan toisi.
Pitää varmaan vielä käyttää "merkkihuollossa". Perämoottorikauppiaiden apu ei vaan kovinkaan paljon herätä toivoa..

Senza cuore saremmo solo macchine
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä oikein ihmettelet niitä lämpöjä? Multiecuscan herjasi omasta JTS:stä että ilmastointi ei ole tuettu, mutta kuitenkin näytti useampia lämpötiloja ilmastoinnista ja järjellisesti kertoi mikä ja mistä mitattu lämpötila on kyseessä.hagger16 kirjoitti:Jaa-a. Ainakin tuossa oli erikseen vielä moottorin ja veden lämmöt.
Tuo puhallettavan ilman lämpötila olisi ollut looginen selitys. Ei sekään kyllä mitään ratkaisua ongelmaan toisi.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli ladattua tuo DnEcuDiag, kun sen jostain ketjusta bongasin. Kaverin Audin piuhalla sitten ihmeteltiin mitä löytyy.. Kaveri lupasi muokata vielä tuota piuhaa minulle jatkoakin ajatellen.
Nämä ei todellakaan ole minun osaamisaluetta, joten saa ehdottaa jotain parempaakin ohjelmaa. Itse asiassa olen yrittänyt vältellä mokomia tähän asti, mutta nyt oli taivuttava..
Nämä ei todellakaan ole minun osaamisaluetta, joten saa ehdottaa jotain parempaakin ohjelmaa. Itse asiassa olen yrittänyt vältellä mokomia tähän asti, mutta nyt oli taivuttava..

Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdatin taakse jarrulevyt ja palat. Ennen tuntui siltä että systeemissä on hiukan ilmaa, mutta nyt tuntuu että jarrupoljin on ilmatyyny! Siis paikallaan seistessä kun painaa monta kertaa poljin jäykistyy mutta ajaessa tuntuu siltä että saa painaa ikuisuuksiin eikä jarruteho muutu alkupainalluksesta. Onko tuossa jätetty ilmaus tekemättä?
EDIT
Kävin äsken autossa. Jarrupoljin tosin kuulostaakin siltä että pumppaa pelkkää ilmaa. Huomenna pajalle imuun.
EDIT
Kävin äsken autossa. Jarrupoljin tosin kuulostaakin siltä että pumppaa pelkkää ilmaa. Huomenna pajalle imuun.
Viimeksi muokannut Pujazuba, 10 Syys 2013, 02:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmeisesti ei?Tuomas K kirjoitti:Kellään kokemusta Optimalin alatukivarsista?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäköhän on ollut ideana että järjestelmä avattu yleensäkkään? ei normaalisti tarvitse avata jos vaihtaa levyt ja palatPujazuba kirjoitti:Vaihdatin taakse jarrulevyt ja palat. Ennen tuntui siltä että systeemissä on hiukan ilmaa, mutta nyt tuntuu että jarrupoljin on ilmatyyny! Siis paikallaan seistessä kun painaa monta kertaa poljin jäykistyy mutta ajaessa tuntuu siltä että saa painaa ikuisuuksiin eikä jarruteho muutu alkupainalluksesta. Onko tuossa jätetty ilmaus tekemättä?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänä aamuna tuntui normaalimmalta. Saa nähdä miten kotiinpaluumatkalla. Käsijarru kyllä aika tehoton. Onko ainoa säätö kahvan alla?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kahvan alla on vaijerin kireyden säätö, satuloissa on sitten automaattisäätö.Pujazuba kirjoitti:Käsijarru kyllä aika tehoton. Onko ainoa säätö kahvan alla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos. Kokeilen säätää hieman kireämmälle. Jarrutehot kotimatkalla oikein hyvät onneksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ole varovainen kiristyksen kanssa. Äkkiä nimittäin jää laahaamaan....
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Jos käkkärin liikerata oli sopiva ja toimi normaalisti ennen jarrulevyjen ja -palojen vaihtoa, niin ei pitäis kyllä tarvita vaijereihin koskea. Katso nyt ainakin kiristyksen jälkeen, että satuloiden linkut tulevat rajoittimelle saakka takaisin.