Pidän kyllä tuosta 2C twinairista enemmän kuin sähköalfoista koska: A) Alfan mystiset sähköviat. B) Tankkausverkosto on olemassa ja toimintamatkat auton tasoa. Twinair olisi varmaan toimiva Mitossa tai Giulietassakin ja 2C sportissa pitäisi suorituskyvyn vastata Possu Cocksteria.
Aika hullu idea tuo 2C! TwinAirilla se ei mikään performanssi vehje voi olla mutta ehkä mahdollisimman käytännöllinen ja kivan ajokokemuksen tarjoava sitisportti.
Jos asioista saisin päättää itse, niin näin mentäisiin...
Tasan yksi myyntipiste Suomeen, Helsinkiin. Sieltä sitten halukkaille Maserateja ja Alfa Romeoita. Joku näyttävä, uskottavuutta herättävä lasipalatsi paraatipaikalle. Esim. Guggenheimit voisi siirtää Keravalle ja tuossa oiva paikka autokaupalle. Pääsisi SunSeekerillakin ihastelemaan nelipyöräisiä ;=D
Ei voi olla mitenkään kannattavaa nykyisillä volyymeilla myydä Alfoja jokaisessa Autokeskuksen myyntipisteessä. Brändikin saa osumaa, kun ne on siellä muiden volyymituotteiden seassa.
Ja vaikka kiinasta tulee Fiatille tällä hetkellä (kuten kaikille muillekin automerkeille) todellisia uhkia, niin kyllähän se menee ettei Fiateja täällä pysty myymään riittävästi TÄYSIN maahantuojan/jälleenmyyjän piikkiin.
Toisaalta mun silmään noi Fiatin viime vuosien autojen ulkonäöt on jääneet täysin juuri kiinalaisten ym. jalkoihin... (Punto ok, 500 yks hirveimmistä virityksistä pitkään aikaan)
Waverunner kirjoitti:Toisaalta mun silmään noi Fiatin viime vuosien autojen ulkonäöt on jääneet täysin juuri kiinalaisten ym. jalkoihin... (Punto ok, 500 yks hirveimmistä virityksistä pitkään aikaan
Itse taas pidän 500:sta ja sen eri variantteja ihan jees hymyilevinä autoina. Mito ja Giulietta on tosiaan ihan "hienoja", mutta aika bleh. Fiat Bravo oli esimerkiksi mielestäni hieno pikkuauto ja Fiat Croman facelifti kanssa erittäin positiivinen ylläri.
Shuttle kirjoitti:Itse taas pidän 500:sta ja sen eri variantteja ihan jees hymyilevinä autoina. Mito ja Giulietta on tosiaan ihan "hienoja", mutta aika bleh. Fiat Bravo oli esimerkiksi mielestäni hieno pikkuauto ja Fiat Croman facelifti kanssa erittäin positiivinen ylläri.
Tykkään 500 sta, sillä ajaessa tulee väkisin hymy naamalle.
Kummastelen sitä, että Italialaiset suunnittelee Koreaan ja Kiinalaisille pirun hienoja malleja (lähes kaikki tietääkseni), eikä omia koslia saada kuntoon millään.
Kyllähän tuota 500L:ää on tosiaan tullut katseltua silloin tällöin vähän "sillä silmällä". Ja MiTohan tuli tosiaan ostettua käteisellä ihan, lähes ja vain ulkonäön perusteella.
Mitä autoilun ja samalla Alfan/Fiatin tulevaisuuteen tulee, toivon markkinoiden tuottavan autoja, joiden voimanlähderatkaisuissa irrottaudutaan fossiilisilla polttoaineilla käyvistä, ns. auringon laskun moottoreista. Eihän tässä enää missään luolissa asuta, nimittäin.
Ei välttämättä ala ollenkaan. Autokeskus on edelleenkin pelkkä jälleenmyyjä ja Autofennica Oy on maahantuoja. Autokeskus voi todennäköisesti edelleen säilyä myyjänä, vaikka maahantuonti muuttuisikin esim. Ruotsin malliin, josta hieman hajua tai ainakin toiveita on ilmeisesti myös myyjienkin päässä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Lehden otsikoinnista huolimatta tuolla ei välttämättä ole mitään tekoa maahantuonnin loppumisessa, vaan ylivuotisten hukkaamisesta kyse. Ei tuo eroa vuoden takaisesta tilanteesta mitenkään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
^^ Heh,jutussa Renaultin "myyntipäälikkö" ihmettelee miksi 2kpl ajamattomia Meganeita on jäänyt pyörimään liikkeeseen.. Onhan se aivan s*aatanan susi vehe
willez kirjoitti:^^ Heh,jutussa Renaultin "myyntipäälikkö" ihmettelee miksi 2kpl ajamattomia Meganeita on jäänyt pyörimään liikkeeseen.. Onhan se aivan s*aatanan susi vehe
Ihan hyviä laitteita, ei paljoa siitä akkordista poikkea...
Autofennica ei katso ilmeisesti tarpeelliseksi informoida omilla sivuillaan mitenkään tuollaisesta pikkujutusta kuin merkin maahantuonnin loppumisesta.
Meinaat, että kannattaisi jo tässä vaiheessa mainostaa loppumista, vaikka maahantuontia on vielä lähes täysi vuosi jäljellä ja aikaisemmistakin tuonneista koitetaan päästä alennusmyynnillä eroon?
Vaikka kuinka vakuuteltaisiin, että takuu ja huolto toimii entiseen malliin, niin ei se omaan korvaan ainakaan kuullostaisi kovin myyntiä edistävältä, jos myyjä mainostaisi ko. merkin loppumista heidän osaltaan.
Ehkä, ehkä ei. Olisi sinne tiedotteisiin jonkun maininnan voinut laittaa, vaikka tuskin sieltä kukaan mitään kävisi lukemassa kuitenkaan, kun mainitsemasi tahot jo tuota informaatiota jakavat suurin otsikoin. Itse ainakin epäilen suuresti, että joku asiasta kiinnostunut jää nyt tuosta informaatiosta paitsi, kun maahantuoja ei sitä sivuillaan mainitse. Jos olisin maahantuoja niin tuskin pitäisin kovin suurta meteliä tässä vaiheessa, päinvastoin.
Ja eiköhän fakta ole se, että yhtään uutta täysihintaista Alfaa ei myydä v. 2014 ennen kuin maahantuontikysymys ratkeaa. Ja tuskin kovin montaa vaikka ratkeaisi nopeastikin...
Vitsit sikseen, ehkä son kuvan perusteella onkin lupa odottaa jotain Glorian tapaista, mielellään nimenomaan Gloriana, kuin Giorgiona. uutisesta ei käy tietenkään ilmi, miten pitkällä tuo on, hyvässä lykyssä pohjat on jo valmiina ja kohta siina on maseratin koppa päällä, testejä varten
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Mielestäni tuo on ihan nätti. Tosin ei mitään sen ihmeempää kuin "ihan nätti" vaan.
Toisaalta, tuota tarvitaankin - todennäköisesti tuollainen olisi selvästi helpompi myydä -> volyymi kasvaa -> rahaa tulee kassaan -> voidaan tehdä niitä persoonallisempiakin malleja. Näin ainakin toivon hartaasti...
Tuohon voisi lisata aika paljon Alfa 159:n 'hiipivaa tiikeria' upottamalla noihin ajovaloihin tripla pyöreat projektorivaloa.
Nayttaisi hyvin erilaiselta.
Vähän aikaa meni ihmetellessä, että mikäs se tuossa Gloriassa kutittelikaan, sitten muistui mieleen: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_Gloria
Hienoja tietokonekuvia on Alfalta esitelty. Missähän lie testimuulit? (Eli onko sieltä ihan oikeastikin tulossa jotain konkreettista?)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Aika surullista koko seikka. Italialainen autonvalmistaja joka ei ole Italiasta enään. Jos 30 vuoden päästä tämä yhtiö on vielä olemassa niin miten me selitetään sen päivän lapsille että 'tämä auto on oikeastaan Italialainen?...'
Noh...ainoa plussa tässä on se että jos essonaasi avaa turpansa Italialaisista autoista niin voidaan ylpeänä kysyä mistä merkistä se oikein puhuukkaan kun tämä on ainakin Hollantilainen.
Pujazuba kirjoitti:Aika surullista koko seikka. Italialainen autonvalmistaja joka ei ole Italiasta enään. Jos 30 vuoden päästä tämä yhtiö on vielä olemassa niin miten me selitetään sen päivän lapsille että 'tämä auto on oikeastaan Italialainen?...'
Noh...ainoa plussa tässä on se että jos essonaasi avaa turpansa Italialaisista autoista niin voidaan ylpeänä kysyä mistä merkistä se oikein puhuukkaan kun tämä on ainakin Hollantilainen.
Mullakin oli "ruotsalainen" auto joka oli tehty Hollanissa
Pujazuba kirjoitti:...Noh...ainoa plussa tässä on se että jos essonaasi avaa turpansa Italialaisista autoista niin voidaan ylpeänä kysyä mistä merkistä se oikein puhuukkaan kun tämä on ainakin Hollantilainen.
Muotoseikka. Essonaasi tietää, että Alfat on helvetistä.
sillä kait ole mitään väliä missä pääkonttori sijaitsee, ne veroeurot (noistahan tässä on perimmäisenä kysymys) mitkä menetetään pääkonttorin sijainnin takia otetaan takasin sillä, että kun verojen jälkeen jää enemmän pelinappulaa tuotteisiin ja tuotantoon, eli tavallaan raha kiertää takaisin italiaan kuitenkin missä tehtaat on
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Pujazuba kirjoitti:...Noh...ainoa plussa tässä on se että jos essonaasi avaa turpansa Italialaisista autoista niin voidaan ylpeänä kysyä mistä merkistä se oikein puhuukkaan kun tämä on ainakin Hollantilainen.
Muotoseikka. Essonaasi tietää, että Alfat on helvetistä.
Olkoon niin. Autoni on piru itse punaisessa mekossa. Mutta kun olen hänen sisällään olen paratiisissa.