Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Itse tuota tuontia kanssa loppukesästä ja alkusyksystä mietin ja katselinkin Giuliettoja sekä ruotsista että saksasta. Itsellä oli siis haussa MA malli sportpackilla ja mitä laskeskelin, niin monissa tapauksissa vastaavilla varusteilla olevan tuonti olisi tullut arvokkaammaksi kuin osto suomessa. Suomessa Alfan arvostus kun on aika alhainen muiden kuin foorumilaisten keskuudessa. Tai ruotsista olisi QV mallia saanut meilkein halvemmalla, mutta myyjät olivat vastahakoisia myymään vientiin.
Re: Giulietta 940
^^Sanoisin että valitettava ominaisuus.
Re: Giulietta 940
Kunnon pesu auttanut ainakin meillä niin 147:ssa kuin Giuliettassakin.walla kirjoitti:24tkm Giulietassa etujarrut vinkuvat aika nätisti pienellä jarrukosketuksella. Kovemmalla voimalla vinkuminen loppuu. Herkemmin vielä ehkä vinkuminen N/A moodeilla, dynamicilla vähemmän (jarrut herkemmät?)
Liekö ominaisuus vai kannattaako käydä tarkistuttamassa?
Jotain esim. Pine Linea pumppupullolla jarruihin,niin että menee myös kunnolla paloihin ja kuumaa vettä pesurilla perään.
Oon myös huomannut kyseinen käsittely auttaa vanteita pysymään kirkkaina pidempään.
Eli kun pesee jäähdytysrivastot ja satulat/palat puhtaaksi niin sinne kertyvä pöly ei lähde niin nopsaan mustaamaan vanteita.
- Hämäläinen Teuvo
- Viestit: 7
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 16:06
- Car(s): Giulietta t.i. vm-61
Giulietta MA 170 vm-2011
159 TBI
Re: Giulietta 940
200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Steve
Re: Giulietta 940
Uteliaisuudesta kysyn, minkälaisella öljynvaihtokilometreillä menty?Hämäläinen Teuvo kirjoitti:200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
...eli maksaako kenties valitsemamme 10tkm vaihtoväli itsensä takaisin jo tuossa kohdin .

Onko alustapuolella vielä kaikki osat alkuperäistä? Tukivarret, iskarit ym.?
Re: Giulietta 940
Jarrut kiljuu täälläkin. Pesu tai pari kunnon jarrutusta isommista vauhdeista saa sen ainakin hetkeksi rauhoittumaan.. Uteliaisuudesta kyselen, että onko kukaan kokeillu vaihtaa jarrupaloja johonkin muuhun merkkiin? Olettaisin, että tuolla sen "ominaisuuden" saa poistumaan.. Ja mitä merkkiä on alle laitettu, jos on?
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Omassa Giulietassa on vaihdekepin nuppi hieman löysä ja vähän pyörii. Miten tuo nuppi irtoaa ja miten sen saa kiristettyä?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Kiitoksia jarruvinkeistä. Muutamat napakat jarrutukset tosiaan auttavat hetkellisesti, ja pitää myös takanaroikkujat hereillä 
Pitää vielä seuraavassa pesussa keskittyä huolella tuohon alueeseen.
Auto kävi muuten eilen ensileimalla, ja siinä huomattiin että lähivalot ovat suunnattu aivan liian alas. Onko tämäkin vain ominaisuus, ja kannattaako yrittää tehdastakuuta vian korjaamiseen?

Pitää vielä seuraavassa pesussa keskittyä huolella tuohon alueeseen.
Auto kävi muuten eilen ensileimalla, ja siinä huomattiin että lähivalot ovat suunnattu aivan liian alas. Onko tämäkin vain ominaisuus, ja kannattaako yrittää tehdastakuuta vian korjaamiseen?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Eiköhän tuon luulisi ihan korkeussäätöruuveista kääntämällä korjaantuvan, jos halogeenit kyseessä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
Paikallisella korjaamolla oli Multiair-koneinen Fiat Punto, josta oli samainen osa myös sökönä. Kilometrejä oli n.170t.Hämäläinen Teuvo kirjoitti:200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Onko forumilaisilla muita ko. moottorilla varustettuja Giulietoja joilla olisi ajettu 150tkm->?
Onko kyseessä yksittäistapaukset, vaiko kenties muillakin sama edessä?

- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ongelma voi vähentää jos öljynvaihto max 15tkm/1 vuosi (ei 30tkm/2 vuotta!!) ja tietysti oikea öljyn viskositeetti ja luokitus.Pele kirjoitti:Paikallisella korjaamolla oli Multiair-koneinen Fiat Punto, josta oli samainen osa myös sökönä. Kilometrejä oli n.170t.Hämäläinen Teuvo kirjoitti:200tkm tuli täyteen vm.2011 MA:han! Vikoina 150tkm kohdalla Multiair venttiilien hydraulinen ohjainyksikkö meni tukkoon ja vaihtoon. Muuten nautittavia kilometrejä ja tyytyväinen Alfaani!
Onko forumilaisilla muita ko. moottorilla varustettuja Giulietoja joilla olisi ajettu 150tkm->?
Onko kyseessä yksittäistapaukset, vaiko kenties muillakin sama edessä?
Ennen 11/2010 valmistettu kone saattaa olla viallinen Multiair yksikkö, sen jälkeen vika korjattin.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Eikö huoltoväli ole 30tkm/2vuotta, mutta ÖLJYNVAIHTO tehdään aina myös puolimatkassa huoltovälillä? Eli 15tkm/1v välein...?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Ei näissä ole mitään erillisiä öljyhuoltoja, vaan 30tkm tai 2v välein on määräaikaishuolto, missä vaihdetaan mm. öljyt.
Multiairin rikkoontuminen tulee eteen nettitilaston perusteella joko heti uutena tai vasta 150-200tkm kohdalla. Tuolla omalla on nyt rullattu 162tkm ja öljyinä 30 vaihtovälillä vain Seleniaa. Jatkan ajelua ja huoltoa entiseen tapaan.
UK-foorumilta poimittuna, muutamassa rikossa on ollut syynä, että tuo kuvassa näkyvä erillinen suodatin on mennyt tukkoon. Syitä tukkeutumiselle voi toki olla monia ja myös huollon lykkäämisessä.
Tässä vielä hyvä ketju missä on käsitelty miten se yksikkö menee rikki ja miten se vaihdetaan:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ement.html
Multiairin rikkoontuminen tulee eteen nettitilaston perusteella joko heti uutena tai vasta 150-200tkm kohdalla. Tuolla omalla on nyt rullattu 162tkm ja öljyinä 30 vaihtovälillä vain Seleniaa. Jatkan ajelua ja huoltoa entiseen tapaan.
UK-foorumilta poimittuna, muutamassa rikossa on ollut syynä, että tuo kuvassa näkyvä erillinen suodatin on mennyt tukkoon. Syitä tukkeutumiselle voi toki olla monia ja myös huollon lykkäämisessä.
Tässä vielä hyvä ketju missä on käsitelty miten se yksikkö menee rikki ja miten se vaihdetaan:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ement.html
- Liitteet
-
- MultiairActuatorOilsupplyFilter.jpg
- (79.74 KiB) Tiedosto ladattu 4661 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
30tkm on ihan liian pitkä. Etenkin täällä pohjolassa. Sanokoot muut mitä tahansa, mutta ehei.
Taino, volkkarilla se on sopiva. Koneet hajoaa takuuaikana, joten saa uutta tilalle vielä silloin... Jos vetäää tihennetyllä öljynvaihtovälillä, koneet kestää liikaa yli takuun, jotta ei mene enää takuuseen
Luulisi, että tuo Multiairikin tykkäis ~10-15tkm vaihtovälistä? 15tkm on nykykoneille ja nykyöljyille vielä "ihan järkevissä tasoissa"...
30tkm on ihan liian pitkä. Etenkin täällä pohjolassa. Sanokoot muut mitä tahansa, mutta ehei.
Taino, volkkarilla se on sopiva. Koneet hajoaa takuuaikana, joten saa uutta tilalle vielä silloin... Jos vetäää tihennetyllä öljynvaihtovälillä, koneet kestää liikaa yli takuun, jotta ei mene enää takuuseen

Luulisi, että tuo Multiairikin tykkäis ~10-15tkm vaihtovälistä? 15tkm on nykykoneille ja nykyöljyille vielä "ihan järkevissä tasoissa"...
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kuvassa paikka mihin helma loppuu ja takapyöränkaari alkaa. Sisälokasuojan taakse pääsee kertymään kuraa ja saattaa sinne jossain vaiheessa muhia myös reikä. Helppo puhdistaa renkaanvaihdon yhteydessä.
- Liitteet
-
- Takapyorankotelo.jpg
- (116.09 KiB) Tiedosto ladattu 4588 kertaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^
^
Tuossa emännän Corollassa on 15tkm öljynvaihtoväli, vaikka se on saman vuosimallin bensavapari. Hyvinpitkälle valmistajakohtainen asia, mutta toki halutessaan saa vaihtaa ne öljyt myös suositusta tiheämmällä välillä. Alfassa silmämääräisesti arvioituna öljy on jo aika tummaa siinä 25tkm kohdalla. Ehkä se optimi huoltoväli tuossa on 20tkm, jolloin suuremmat huollot 60,120,180,240 osuu samaan mitä valmistaja on alunperin tarkoittanut.
^
Tuossa emännän Corollassa on 15tkm öljynvaihtoväli, vaikka se on saman vuosimallin bensavapari. Hyvinpitkälle valmistajakohtainen asia, mutta toki halutessaan saa vaihtaa ne öljyt myös suositusta tiheämmällä välillä. Alfassa silmämääräisesti arvioituna öljy on jo aika tummaa siinä 25tkm kohdalla. Ehkä se optimi huoltoväli tuossa on 20tkm, jolloin suuremmat huollot 60,120,180,240 osuu samaan mitä valmistaja on alunperin tarkoittanut.
Re: Giulietta 940
Volkkarille ja kaikille sen sukulaisille tuo 30tkm onkin ihan ok...Öljyä kun palaa siihen tahtiin ettei paljon kerkiä vanhenemaan. Vaihtuu siinä matkanvarrella pariinkin kertaanAquatica kirjoitti:^
30tkm on ihan liian pitkä. Etenkin täällä pohjolassa. Sanokoot muut mitä tahansa, mutta ehei.
Taino, volkkarilla se on sopiva. Koneet hajoaa takuuaikana, joten saa uutta tilalle vielä silloin... Jos vetäää tihennetyllä öljynvaihtovälillä, koneet kestää liikaa yli takuun, jotta ei mene enää takuuseen![]()
Luulisi, että tuo Multiairikin tykkäis ~10-15tkm vaihtovälistä? 15tkm on nykykoneille ja nykyöljyille vielä "ihan järkevissä tasoissa"...

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Mitäs määriä nämä Giuliettan eri koneet ovat öljyä syöneet vaihtovälillä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
Meillä on 1.4 MultiAir, eli 170hv bensa.Alfissimo kirjoitti:Mitäs määriä nämä Giuliettan eri koneet ovat öljyä syöneet vaihtovälillä?
Öljyn/suodattimen vaihtovälinä pidetty 10tkm. Ainakin sen matkaa pysyy ylämerkissä.
Kilometrejä mittarissa 78tkm.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Tippaakaan ei meillä huomattu katoavan missään vaiheessa. Ei tosin monta vaihtoa kerennyt sattumaan tuolla ajalla.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- MikaT
- Viestit: 177
- Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
- Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX - Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
En ole huomannut tikusta mitään muutoksia öljyn määrässä Giuliettassa.
Minulla on ollut sellainen tapa aina, että syksyllä on autoilla huolto, ennen talvea. Kaikki tarkistetaan silloin ja vaihdetaan mitä pitää lähitulevaisuudessa tehdä. Tosin katsastuksetkin ovat olleet ennen joulua. Nyt tilannetta "sekoittaa" että molenpien autojen katsastukset ovat alkukesästä.
Öljynvaihto vähintään kerran vuodessa syyshuollossa, aiemminkin jos syksyyn mennessä 15 tkm tulisi ylittymään reilusti. Kerran olen 22 tkm ajanut samoilla öljyillä, ei toistu, oli semmoista tervaa se käytetty öljy.
Minulla on ollut sellainen tapa aina, että syksyllä on autoilla huolto, ennen talvea. Kaikki tarkistetaan silloin ja vaihdetaan mitä pitää lähitulevaisuudessa tehdä. Tosin katsastuksetkin ovat olleet ennen joulua. Nyt tilannetta "sekoittaa" että molenpien autojen katsastukset ovat alkukesästä.
Öljynvaihto vähintään kerran vuodessa syyshuollossa, aiemminkin jos syksyyn mennessä 15 tkm tulisi ylittymään reilusti. Kerran olen 22 tkm ajanut samoilla öljyillä, ei toistu, oli semmoista tervaa se käytetty öljy.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Asiallinen määrä tavaraa!matti_vuorio kirjoitti:Kuvassa paikka mihin helma loppuu ja takapyöränkaari alkaa. Sisälokasuojan taakse pääsee kertymään kuraa ja saattaa sinne jossain vaiheessa muhia myös reikä. Helppo puhdistaa renkaanvaihdon yhteydessä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Ei kulu öljy n. 12 tkm vaihtoväleillä (huolto kerran vuodessa) tikun mukaan lainkaan.
Kesän reipasvauhtinen Euroopankierroskaan ei kuluttanut öljyä, tosin auto muuttui jotenkin "herkemmäksi " liikkumaan matkan jälkeen
. Olisiko nyt sisäänajo suoritettu tai sitten vain karstat lähti baana-ajon myötä...
Kesän reipasvauhtinen Euroopankierroskaan ei kuluttanut öljyä, tosin auto muuttui jotenkin "herkemmäksi " liikkumaan matkan jälkeen

Re: Giulietta 940
Xenon valot alkoivat temppuilemaan niin että kun käynnistää niin tekee kyllä normitarkistuksen, ylös-alas, mutta sitten jää näyttämään liian alas. Onko hyviä ajatuksia mikä anturi temppuilee?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.
Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Saattaa olla ihan vaan päässyt muljahtamaan väärään asentoonkin se tunnistimen välitanko, yhden semmoisen tapauksen olen nähnyt.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Giulietta 940
Mulla teki Mitossa samaa ja lopulta vika löytyi korkeusanturien liittimistä. Kykentäpinnit ovat aika pienet ja ohkaiset hempulat ja liitinrunkoon kun pääsee kosteutta niin naaraspuolen liittimiin tulee selkeät hapettumat(..siis katso edestä ja takaa korkeussäätimien liittimet)! Kunnon putsaus ja öljyä, crc:tä ja tai vastaavaa liittimiin niin alkaa toimimaan, varmasti 

-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Onkos kukaan muuten kokeillut tuossa MA mallissa racechippiä? 159:ssä tuota on kaiketi käytetty ihan onnistuneesti dieseleissä.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Päivitin Giuliettan softan tänään. Kaikki kunnossa, ainoa päivitys "korin ohjainlaite päivitys", mitä sitten tarkoittaneekaan! Muutaman päivän päästä täytyy suorittaa moottorin optimointti, kun pääsee tekemään puhtaalta pöydältä.
Optimoinnissa tullee kuulemma yli 190 Hp ja 300 Nm.
Optimoinnissa tullee kuulemma yli 190 Hp ja 300 Nm.
Re: Giulietta 940
Mistä sait softan? Miten se päivitetään? Mitä se päivittää?
Mulla se sat nav radio toosa on alkanu boottailee vähän väliä, jopa kesken ajon. Sanoo että pidä moottori käynnissä ja antaa option yes/no italiano. Yleensä laitan "no" joskus taas "yes" jolloin lähes aina tulee error viesti. Toisinaan bootti menee läpi ja systeemin kieli on vaihtunut Luigin versioksi.
Pystyykö tätä pömpeliä erikseen päivittämään?
Mulla se sat nav radio toosa on alkanu boottailee vähän väliä, jopa kesken ajon. Sanoo että pidä moottori käynnissä ja antaa option yes/no italiano. Yleensä laitan "no" joskus taas "yes" jolloin lähes aina tulee error viesti. Toisinaan bootti menee läpi ja systeemin kieli on vaihtunut Luigin versioksi.
Pystyykö tätä pömpeliä erikseen päivittämään?
Makaroonia jo vuodesta -98
Re: Giulietta 940
Eivät muuten ole tuollaiset Giulietassa. Siellä on hyvin pienet ja hauraan oloiset osat, jossa muovinen yhdystanko.hagger16 kirjoitti:^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.
Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
eli nämät http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10262
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mega auto Porvoossa teki päivityksen, toimipiste myös Lahdessa.puuha kirjoitti:Mistä sait softan? Miten se päivitetään? Mitä se päivittää?
Mulla se sat nav radio toosa on alkanu boottailee vähän väliä, jopa kesken ajon. Sanoo että pidä moottori käynnissä ja antaa option yes/no italiano. Yleensä laitan "no" joskus taas "yes" jolloin lähes aina tulee error viesti. Toisinaan bootti menee läpi ja systeemin kieli on vaihtunut Luigin versioksi.
Pystyykö tätä pömpeliä erikseen päivittämään?
Re: Giulietta 940
Kiitos kaikille avusta, täytyy mennä makailee auton alle ja tutkimaan noita säätimiä ! On pimeässä vaikea ajaa kun näyttää max 3 m päähänpuuha kirjoitti:Eivät muuten ole tuollaiset Giulietassa. Siellä on hyvin pienet ja hauraan oloiset osat, jossa muovinen yhdystanko.hagger16 kirjoitti:^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.
Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
eli nämät http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10262

Re: Giulietta 940
Käännät vaan pyörät linkkuun, se anturi on ihan siinä etualalla.
Makaroonia jo vuodesta -98
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Tuo linkkisi osa on korkeudensäätöanturi. Yleensä tuohon muoviseen yhdystankoon tulee koiranluu, joka taas yhdistyy autoon.puuha kirjoitti:Eivät muuten ole tuollaiset Giulietassa. Siellä on hyvin pienet ja hauraan oloiset osat, jossa muovinen yhdystanko.hagger16 kirjoitti:^Tarkistappas akseleilla olevat korkeussäätöön liittyvät "koiranluut" ettei ne ole irronneet tai katkenneet.
Eli jotain tämän näköistä: http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10414
eli nämät http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=10262
Puuhan heittäessä epäilyksen varjonsa tämän keskustelun ylle, pakottauduin laittamaan housut jalkaan, menemään ulos ja ryynäämään auton ympärillä.
Etuakselille en saanut näköyhteyttä, mutta taka-akselilla olevan anturin tavoitin. Se on ihan siinä varapyöräkotelon vieressä apukuskin puolella.
Siellä oli kuvaamani anturi-koiranluu paketti.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Giulietta 940
Laitappas leederit vielä kerran jalkaan ja kirmaa katsomaan etuakselia...
Mikä perkeleen mötikkä toi mun llinkki sit on ?
Mikä perkeleen mötikkä toi mun llinkki sit on ?
Makaroonia jo vuodesta -98
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Ei pysty nyt tarkistamaan, mutta tuo sinun linkkisi mötikkä on anturi, joka antaa tietoa onko esimerkiksi perä ylhäällä vai alhaalla ja siten säätää valoja. Ainakin taka-akselille tuo linkittämäsi anturi käy.
Tämmöiset näköjään tarjoaa Giulietan valoille:
http://ricambi.alfisti.net/index.php?cP ... _2901_2980
Alempi siis se "koiranluu".
Tämmöiset näköjään tarjoaa Giulietan valoille:
http://ricambi.alfisti.net/index.php?cP ... _2901_2980
Alempi siis se "koiranluu".
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Eikös Giuelietan Xenonit ole kääntyvää sorttia? Tai ainakin näin olen kuvitellut omien olevan, joten liittyisikö tuo Puuhan mainitsema etuakselin mötikkä siihen?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Valojen kääntyminen ottaa infonsa varmaan muualta.
Etuakselilla näytti olevan samanlainen anturi ja koiranluu yhdistelmä. Eli apukuskin puolella heti renkaan takana anturi ja koiranluu tulee kiinni alatukivarteen. Saa näkymään, kun renkaat kääntää linkkuun.
Etuakselilla näytti olevan samanlainen anturi ja koiranluu yhdistelmä. Eli apukuskin puolella heti renkaan takana anturi ja koiranluu tulee kiinni alatukivarteen. Saa näkymään, kun renkaat kääntää linkkuun.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Kääntövalot yleisesti toimii ratin asennon mukaan, joka oletettavasti on OK jos ajones.. sutimisenesto (tai siis ajonvakautus) ei valita.
Re: Giulietta 940
Juu - sillähän se merkkiliikkeessä korjaantui - ystävällisesti vielä veloituksetta.Alfissimo kirjoitti:Eiköhän tuon luulisi ihan korkeussäätöruuveista kääntämällä korjaantuvan, jos halogeenit kyseessä.
Re: Giulietta 940
Otas Erkko liitin irti ja kato mikä lakkaa toimimasta...
Makaroonia jo vuodesta -98
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Ihan selkeesti tulkintahaaste. Puuha linkkasi valojen säätöä ohjaavan korkeusanturin, Hagger16 puolestaan puhui tuohon anturiin kiinnitetystä ja sitä heiluttelevasta ohjaustangosta. Eli hyvinkin lähellä on se tilanne, että toinen puhuu aidan vaakalaudasta ja toinen seipäästä, yhdessä ne on sitten (lähes) kokonainen aita.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Öö.. Kyllä minä olen yrittänyt koko aidasta puhua.Polforea kirjoitti:Ihan selkeesti tulkintahaaste. Puuha linkkasi valojen säätöä ohjaavan korkeusanturin, Hagger16 puolestaan puhui tuohon anturiin kiinnitetystä ja sitä heiluttelevasta ohjaustangosta. Eli hyvinkin lähellä on se tilanne, että toinen puhuu aidan vaakalaudasta ja toinen seipäästä, yhdessä ne on sitten (lähes) kokonainen aita.

puuha kirjoitti:Mikä perkeleen mötikkä toi mun llinkki sit on ?
hagger16 kirjoitti:tuo sinun linkkisi mötikkä on anturi, joka antaa tietoa onko esimerkiksi perä ylhäällä vai alhaalla ja siten säätää valoja.
Ei nyt pysty, kun vaimo tykkää ajella tuolla. Veikkaan, että häiriöilmoitus paukahtaa tauluun ja valot menee häiriötilaan, eli sojoittamaan alaspäin?puuha kirjoitti:Otas Erkko liitin irti ja kato mikä lakkaa toimimasta...
Katsotaan löytääkö Arcar vikaa. Itse veikkaan tuota ohjaustankoa/koiranluuta ja sen luiskahtamista paikoiltaan.
Toinen vaihtoehto on huono liitos liittimessä.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Tämä onkin näköjään yllättävän halpa. Nokivasaroista kokemuksia?Gusse kirjoitti:Onkos kukaan muuten kokeillut tuossa MA mallissa racechippiä? 159:ssä tuota on kaiketi käytetty ihan onnistuneesti dieseleissä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Joo, mutta kun alotit sillä seipäällä (se koiranluu on oletettavasti ~pystyssä, joten menee hyvin seipäästä), niin hämää hienosti jos missaa myöhemmän täydennyksen.hagger16 kirjoitti:Öö.. Kyllä minä olen yrittänyt koko aidasta puhua.
Molemmat tosiaan tarvitaan ja kun linkkinä ovat, niin kumman tahansa pettäminen johtaa jännään tilanteeseen valojen suhteen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!
Re: Giulietta 940
Takaosan anturi katsottu ja anturin varsi näyttää olevan kiinni eikä poikittaisvarressa oleva puristuskiinnitys näyttäisi sekään olevan päässyt pyörähtämään. Täytyy saada auto vähän parempaan asentoon että pääsee koko kohtaa, ml liittimen irroitus, tarkastelemaan. Mennee vaan tuohon viikonloppuun, mutta kerron sitten tuloksen.Grandy kirjoitti:En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!
Re: Giulietta 940
Kyllä näyttäisi siltä, että puristuskiinnitys ei pidä pyöreässä poikittaisvarressa, ja ei saa kiristettyä (mutteri ruostunut kiinni ja kun on aika matalaprofiilinen niin sain vielä mutterin kulmia pyöristettyäArcar kirjoitti:Takaosan anturi katsottu ja anturin varsi näyttää olevan kiinni eikä poikittaisvarressa oleva puristuskiinnitys näyttäisi sekään olevan päässyt pyörähtämään. Täytyy saada auto vähän parempaan asentoon että pääsee koko kohtaa, ml liittimen irroitus, tarkastelemaan. Mennee vaan tuohon viikonloppuun, mutta kerron sitten tuloksen.Grandy kirjoitti:En tiedä menikö toi mun aiempi viesti jotenkin ohi mutta ota nyt ne liittimet irti niiltä antureilta ja puhdista ne..hapettuneet melko varmasti jos anturin varret on kiinni ja ehjät niin vika on siellä!

