Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Shuttle kirjoitti:Tsuliettan omistajat joilta löytyy xenonit eestä, mikä noiden kestoikä noin kilometreissä on? Yksi tuttava on nyt ajellut moisella ja sillä on reilun vuoden ja 30tkm sisään mennyt nyt vasemmalta kerran ja oikealta kaksi xenonit pimeäksi. Onko normia vai mites? Itse kun olen kokemusta hankkinut ainoastaan halogeeneista ni lupasin kysellä viisaammilta...
Joku 65000 taisi ylittyä ilman mitään oireita. Linssit ehti kulua paljon pahemmin.

Jos valot pimenee satunnaisesti niin epäilisin johtoja tai muita liitoksia ennemmin kuin polttimoita.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

72000 jo ongelmitta.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

170500 ja vielä toimii. Poikkeuksena musta tie ja kirkas horisontti auringonlaskun jälkeen on sellainen yhdistelmä, ettei mikään valoteho riitä.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Olisko neuvoja. Velipojalla siis QV Giulietta, joka päätti nyykähtää viime viikon torstaina töistä lähtiessä. Wetteri antoi tänään työdiagnoosiksi jakopään ja 2100e hintalapun. Takuu loppu helmikuussa, ajettu 78 tkm, vaihtoväli 4vuotta / 105 tkm. Huollettu aina merkkihuollossa, Wetterillä käynyt tänäkin syksynä pariin otteeseen.

Kellään kokemuksia, miten kannattaisi edetä, vai joutuuko suosiolla maksamaan summan vai saako joltain taholta maksuapuja, kun ennenaikojaan rikki mennyt.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse ottaisin kuluttaja-asiamiehen mukaan. Eli siis yhteydenottopyyntö sinne ja soittoa odottelemaan.

Lähinnä:
- Jakopään pitää kestää vaihtoväli, tai sitten joko myyjä/maahantuoja on vastuussa käyttäjälle
- Jos takuu on vasta "vähän aikaa sitten" (en tiedä, miten se määritellään) päättynyt, katsotaan sen vielä kattavan ongelmat (esim. pesukoneen 3v takuu loppunut 2kk aikasemmin ollaan tulkittu siten, että vika on ollut takuuaikana ja takuun on korvattava - tai sitten myyjäliike korvaa omasta pussistaan)
- Tällainen on ennalta-arvaamaton seikka, johon voi teoriassa huollolla vaikuttaa. Jos huollot tehty kuten haluttu, ei asiakas voi olla syyllinen hajoamiseen

Joskushan näitä vaan hajoaa. Mutta tällaisessa tapauksessa esim. 50/50 on aika yleistä.
Mainittakoon appiehdokkaan 159, joka öhm.. 6vuoden ikäisenä ja 230tkm ajettuna kosahti, oli korvaus joko uus moottori tai kaupan purku. Toki käytettynä hankittu ja hajosi käytännössä välittömästi hankinnan jälkeen, mikä vaikuttaa huomattavasti.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Kyllä merkkihuollon pitäisi käsittääkseni tuossa kohtaa lähteä tehtaan ja maahantuojan suunnilta kyselemään jonkinlaista goodwilliä, jos ja kun huoltohistoria on kunnossa. Ei näissä jutuissa aina automaattisesti sitä kuluttaja-asiamiestä tartte vaivata.
routasydän kirjoitti:Huollettu aina merkkihuollossa, Wetterillä käynyt tänäkin syksynä pariin otteeseen
Onko tehty määräaikaishuoltoja vai jotain halpishuoltoja? Ellen nyt ihan väärin muista niin määräaikaishuollon huoltokohteissa on kohta, jossa tarkastetaan jakohihnan kunto silmämääräisesti. Voi olla että muistan väärin.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Jep, 35t ja 70T huolloissa pitää käyttää koppa auki ja zekata romut....

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jees, näin oli muistikuva. Eihän silmämääräisessä tarkastuksessa tietenkään pystytä havaita, jos jokin laakereista on viittä vaille valmis. Mutta jos siihen on tuo 70 tkm huolto hiljattain tehty, niin kyllähän tuossa jo jonkin näköinen neuvottelukapula on, jos ei peräti ihan valttiässä.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kiitos kaikille vastauksista, täältä aina löytyy mukavia ihmisä ja ratkaisuehdotuksia kinkkisiin tilanteisiin :) . Ihan määräaikaishuolloissa käyty on, eli olisi siis pitäny tarkastaa viimeksi. Aloittavat ensin neuvottelemalla Wetterin kanssa, jos saisivat suoraan jonkun siistin ratkaisun,

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Oikein, ensimmäisenä aina auki määrätietoinen ja jämäkkä, mutta ennenkaikkea asiallinen keskusteluyhteys. Asiallisen toimijan kanssa jo niin pitäisi löytyä ellei nopeasti sopiva ratkaisu niin ainakin lähtökohta josta lähteä hiomaan mahdollisimman vähillä harmailla hiuksilla.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Itsellä kosahti Deltasta bensapumppu muutama kk takuuajan päätyttyä.

Otin kuluttajaneuvojalta näkemyksen ja pommitin Deltaa (ostohetken maahantuoja) ja Autokeskusta (hajoamishetken edustaja). Lopulta Tampereen Deltan vetäjä osoittautui ryhdin mieheksi ja auto saatiin kuntoon molempia osapuolia tyydyttäneellä tavalla.

En millään usko, että tuo QV-case jää kokonaan asiakkaan kontolle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Täytyisi säätää polttoaineenkulutusta, vie liikaa bensaa. Missähän tuollaisen kannattaisi teettää, kellään kokemusta hyvästä säätöpaikasta PK-seudulla?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eikö siellä ole sellainen kulutuksen säädin kuljettajan jalkatilassa? :P
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Jotain taloudellisen ajon kurssia aattelin itsekin ehdottaa, mutta en tiedä pääkaupunkiseudun tarjonnasta. :-D

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

palkus kirjoitti:^eikö siellä ole sellainen kulutuksen säädin kuljettajan jalkatilassa? :P
Ainoastaan tuo kojelaudassa oleva säätö(avaimenpaikka) toimii! Silloin ei vain voi ajaa, kun sitä käyttää...

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Herätys..valot päälle.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

aaiitee kirjoitti:Täytyisi säätää polttoaineenkulutusta, vie liikaa bensaa. Missähän tuollaisen kannattaisi teettää, kellään kokemusta hyvästä säätöpaikasta PK-seudulla?
TÄ?? :shock: ....Miten ois Mito 1.6 JTDm??????
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

pitkämies kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Täytyisi säätää polttoaineenkulutusta, vie liikaa bensaa. Missähän tuollaisen kannattaisi teettää, kellään kokemusta hyvästä säätöpaikasta PK-seudulla?
TÄ?? :shock: ....Miten ois Mito 1.6 JTDm??????
Kyllä 10.4-10.5 on liikaa kulutuksessa. Sen tietsikka näyttää ja laskelmat tankkauksissa näyttävät suunnilleen samaa. Normaalistihan tuo malli syö 7-7.5l/100km. Kun ostin tuon Giuliettan, niin tietsikka näytti 8.3l/100km. En aja mitenkään autoa rääkäten, siitä ei ole kysymys.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkos tähän joku lastu/softa laitettu? Kyllä nuo kulutuslukemat ehjällä vakioautolla vihjaa kuskiin & ajotapaan tai lyhyisiin matkoihin kylmällä koneella. Myös edellisten yhdistelmään.
Ainahan on toki vaihtoehto, että jotain on rikki, mutta siihen ei softa auta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jospa aaiitee kävisi katsomassa Trip-B -lukemat ja laittaisi ne tänne katsottavaksi. Kyllähän tuo syö vaikka 15L/100 jos keskinopeus jää kovin alhaiseksi.

Matka: 15500km
Keskinopeus: 78km/h
Keskikulutus: 6,5L

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mikä neuvoksi kun kuskinpuolen takaluukun ledirivistö pimeenä? Avasin luukun hyvän tovin jälkeen ja nyt ei pelitä enää. Ledien alla olevat pakki-&sumuvalo toimivat kyllä... Ehkä annan olla ja ajelen!

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vahva veikkaus = johtosarja poikki läpiviennistä.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Taidat olla oikeassa. Tarkistan tuon hetimmiten. Olikos tuosta joku huoltotiedotekin joskus liikkeellä? Liekö mokomalla enää väliä, kun auto on yli kolmevuotias (ja takuunpuolesta valmis paaliin)?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Nestevuoto alkoi heti kun tuli pakkaset. Onko termostaatti tuossa kotelossa?

https://goo.gl/photos/ahgR2ARXMVeBYfMU8

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

matti_vuorio kirjoitti:Jospa aaiitee kävisi katsomassa Trip-B -lukemat ja laittaisi ne tänne katsottavaksi. Kyllähän tuo syö vaikka 15L/100 jos keskinopeus jää kovin alhaiseksi.

Matka: 15500km
Keskinopeus: 78km/h
Keskikulutus: 6,5L
Täytyypä katsoa nuo lukemat. Ajan aika vaihtelevia matkoja ja aika vaihtelevilla nopeuksilla.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Juu ei ollut missään nimessä tarkoitus riitaa haastaa.....Laitapa vielä lukemia niin raati pohtii.....Melkein vielä noilla kympin nurkkiin jäävillä lukemilla kallistuisin itse siihen ettei mitään varsinaista "vikaa" ole.....mutta jos menee esim 13litraan tms niin sitten on jo kyllä liikaa!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Lämpiääkö auto normaalisti?? eli käykö alilämpöisenä? Termostaatti??
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

pitkämies kirjoitti:Lämpiääkö auto normaalisti?? eli käykö alilämpöisenä? Termostaatti??
En mitään riidanhaastamista haistanutkaan :)
Ostin auton heinäkuussa muistaakseni, enkä normilämpiävyydestä ole saanut vielä paljoa kokemusta, mutta ei se kovin nopeasti lämpiä, ilman tolppaankytkentää tosin ollut pihalla.
Osaamattomilla tosiaan ollut tietokoneoptimoinnissa kesällä, mutta palauttivat alkuperäiseksi ja rahat palautettiin kovan riidan jälkeen. En tiedä jäikö jotain negatiivista autoon sen jäljiltä. Eivät todellakaan hallinneet ollenkaan, täysiä urveloita. Onneksi sain riidassa tukea tutulta osaavalta yrittäjältä.
Päivitin auton tuon optimoinnin jälkeen, mutta siinä ei havaittu mitään poikkeuksellista.
Tuon episodin jälkeen kulutus kuitenkin lisääntyi tietokoneen mukaan 2 l/100km.

Avatar
ari.aa
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147.
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Hei, neljä vuotta tulee autolle ikää ja jakohihna pitäisi vaihtaa huollon yhteydessä. Voiko joku suositella vaihtopaikkaa ja kertoa myös hinnoista tässä pääkaupunkiseudulla (Tuusula). Neljä vuotta on mennyt oikein mukavasti ilman suurempia murheita, tosin ajettu vain 40000 km. Blue & me boksi ja johtosarjat taakse vaihdettu takuuna.

oon_joo
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Joulu 2013, 06:05

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja oon_joo »

3 vuoden huolto, mittarissa 42tkm. Tampereen autokeskus ihan "jees" huolto, ainakin noin päällisin puolin. Kiristelty se kuskinpuolelta, vasemmalla oleva"alalevy", natina loppunut. Jarruista narinat lähteneet puiiis ja sisä/ulkopesu ainakin pimeässä näytti onnistuneelta :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

70tkm iso huolto hihnanvaihtoineen täällä edessä ja TeamF40 pannaan korjaamotestiin heti tammikuun alkupäivinä.

Hyvinhän tuo G toimii. Lienee harmittomin autoni koskaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
zskar
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2014, 07:19
Car(s): Giulietta 1.4 MA vm.2011
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja zskar »

Taisi oma Giulietta säikähtää tämän talven ensimmäistä kunnon pakkasta, kun moottoritieltä poistuessa liittymän mutkassa valahti tehot pois ja ajotietokone ilmoitti ASR, VDC, ABS, power steering, steering corrector, start/stop ja hillholderin menneen pois päältä. Moottori kiinni ja takaisin päälle, niin pääsen liikennevaloihin normaalisti, kun sama ruljanssi ja mottorista ei irtoa tehoja mihinkään.

Kun pääsin työpaikan pihaan, laitoin OBD lukijan paikoilleen ja Torquella antoi vikakoodeiksi P0301 - Powertrain (Cylinder 1 misfire detected) ja P0101 - Powertrain (Mass of Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem). Pidin siinä sitten kymmenen minuuttia (rikollinen) tyhjäkäynnillä, eikä mitään ongelmia. Ajattelin pitää tuossa pihassa pari tuntia ja kädä katsomassa vieläkö vikakoodeja pukkaa. Onko muilla ilmennyt samaa?

Viime talvena oli samanlaista vikaa, pari kertaa kovien pakkasten tultua kuulosti kuin olisi käynyt kolmella pytyllä ja tyhjäkäynnillä kierrokset heitteli väliä 900-1500. Tänään oli tankki aika tyhjä, ettei olisi kondenssivettäkin päässyt ilmaantumaan. Vai pitääkö tässä viimasuojaa lähtä virittelemään.

Jokatapauksessa erittäin tyytyväinen autoon :-D

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

zskar kirjoitti:Taisi oma Giulietta säikähtää tämän talven ensimmäistä kunnon pakkasta, kun moottoritieltä poistuessa liittymän mutkassa valahti tehot pois ja ajotietokone ilmoitti ASR, VDC, ABS, power steering, steering corrector, start/stop ja hillholderin menneen pois päältä. Moottori kiinni ja takaisin päälle, niin pääsen liikennevaloihin normaalisti, kun sama ruljanssi ja mottorista ei irtoa tehoja mihinkään.

Kun pääsin työpaikan pihaan, laitoin OBD lukijan paikoilleen ja Torquella antoi vikakoodeiksi P0301 - Powertrain (Cylinder 1 misfire detected) ja P0101 - Powertrain (Mass of Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem). Pidin siinä sitten kymmenen minuuttia (rikollinen) tyhjäkäynnillä, eikä mitään ongelmia. Ajattelin pitää tuossa pihassa pari tuntia ja kädä katsomassa vieläkö vikakoodeja pukkaa. Onko muilla ilmennyt samaa?

Viime talvena oli samanlaista vikaa, pari kertaa kovien pakkasten tultua kuulosti kuin olisi käynyt kolmella pytyllä ja tyhjäkäynnillä kierrokset heitteli väliä 900-1500. Tänään oli tankki aika tyhjä, ettei olisi kondenssivettäkin päässyt ilmaantumaan. Vai pitääkö tässä viimasuojaa lähtä virittelemään.

Jokatapauksessa erittäin tyytyväinen autoon :-D
Voisikohan olla huohotin jäässä tai sisältää jotain ylimääräistä? Tänään juuri kuulin että näitäkin on tapahtunut varsinkin jos on paljon lyhyttä ajoa ollut?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

matti_vuorio kirjoitti:Nestevuoto alkoi heti kun tuli pakkaset. Onko termostaatti tuossa kotelossa?

https://goo.gl/photos/ahgR2ARXMVeBYfMU8
Huollossa vaihtoivat useammankin lemmarin semmoiseen perinteiseen kiristettävään malliin. Näemmä vuoti jo useammasta liitoksesta, mutta tuo ylävesiletku oli pahin.

^Tuo satunnainen jäätyminen taitaa olla edelleen ratkaisematon ongelma? Jotain siellä tapahtuu, minkä seurauksena MAP-anturi sekoaa. Jos löydät netistä sellaisen tiedoston kuin giulietta_ABA.pdf, niin siinä on selitetty nuo koodit ja mahdolliset syyt. P0101-koodin osalta se kertoo näin:

Intake pressure sensor: Connect the diagnosis equipment to the engine management control unit and check that the value of parameter "intake pressure" is 300mbar with engine warmed-up
Intake manifold: Check for the presence of penetration/leaks in the intake manifold
Throttle body: Check the correct position of the throttle body on the intake manifold
Intake pressure sensor wiring: Check the correct insulation of the intake pressure sensor wiring
Intake pressure sensor: Check the correct operation of the intake pressure sensor See Test 1056BU

Avatar
zskar
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2014, 07:19
Car(s): Giulietta 1.4 MA vm.2011
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja zskar »

Reino_ kirjoitti:Voisikohan olla huohotin jäässä tai sisältää jotain ylimääräistä? Tänään juuri kuulin että näitäkin on tapahtunut varsinkin jos on paljon lyhyttä ajoa ollut?
Tähän on rähmäkäpälänä paha lähtä sanomaan mitään. Työmatka yhteen suuntaan on kylläkin sen 20 km että ei tuota näillä lämpötiloilla voi pitkäksi kehua. Muutenkaan pitkää matkaa ei ole tullut viimeaikoina ajettua. Sain vikakoodit nollattua päivällä, kävin tankilla ja nyt toimii normaalisti. Jännityksellä jään odottamaan huomista ajomatkaa.

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

zskar: Perustoimintaa omassakin, 2 talvea ollut ja 2-3 kertaa talvessa käynyt nuo samat oireet. Hankin keulan muotoon leikatut viimasuojat mutta heitti tiltin päälle niittenkin kanssa joten suojat lähti varastoon kun ei niistä kerran apua ollut. Nyt jos tuo talvi taas asettuu niin taas joka kerta liikenteeseen lähtiessä miettii mistä tien poskesta löytää itsensä starttailemasta uudestaan. Mutta hei, kesähän on ihan kohta taas... ;D

Avatar
zskar
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Elo 2014, 07:19
Car(s): Giulietta 1.4 MA vm.2011
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja zskar »

Jonesi kirjoitti:zskar: Perustoimintaa omassakin, 2 talvea ollut ja 2-3 kertaa talvessa käynyt nuo samat oireet. Hankin keulan muotoon leikatut viimasuojat mutta heitti tiltin päälle niittenkin kanssa joten suojat lähti varastoon kun ei niistä kerran apua ollut. Nyt jos tuo talvi taas asettuu niin taas joka kerta liikenteeseen lähtiessä miettii mistä tien poskesta löytää itsensä starttailemasta uudestaan. Mutta hei, kesähän on ihan kohta taas... ;D
"Hyvä" kuulla että ei ihan säpäleiksi ole vielä menossa. Arktisiin oloihin se öljynpolttaja saattaisi soveltua paremmin, mutta eipä sen kolinaa jaksa kuunnella. Saattaa olla, että akkukin tuo omat ominaisuudet mukaan tähän yhtälöön johtuen noista sähkölaitteiden boottauksesta. Saattaa olla, että seuraavan kerran sattuessa lähden akun vaihtamaan.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Täällä vastaavasti Giulietta (multiair) seisoi pari päivää katoksessa. Pakkasta oli koko ajan se -10 ja enemmän. Parin kilometrin ajon jälkeen check engine tauluun ja sen jälkeen tippui tehot ja ja muut zskarin jo luettelemat varusteet pois pelistä. Uudelleen käynnistämisen jälkeen auto toimii normaalisti, mutta check engine siis taulussa.

Yritin tänään päästä lukemaan vikakoodeja autosta ja kaivoin vanhan läppärin ja MES-ohjelman esille. En pääse kuitenkaan yhteyteen? Luettelosta löytyy Giulietta 1.4 turbo, sieltä moottori, piuhasta on engine valittuna..ei yhteyttä. Ohjelma ja piuha on peruja 156:n tarkastelusta, joten eikö nämä samat nyt kelpaa?

Korjaavana toimenpiteenä ajoin Giulietan lämpimään talliin ja Saab 9-5:n katokseen.. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Tiige »

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ok, kiitoksia!
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jonesi
Viestit: 137
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jonesi »

hagger: Check Engine poistuu noilla oireilla muutaman startin jälkeen kun vikatila on poissa, koodeja voi jäädä taustalle.

Viikonloppuna tapahtunutta: Valoihin pysähtyneenä kabiinissa hieman öljyn/pakokaasun tuoksua, poistuu heti liikkeelle lähtiessä joten ajatus oli että edessä ajava polttelee ölppää. Seuraava startti vähän karkea kun lämmitystä ei ollut, taas samaa öljyn tuoksua kun kone lämpenee ja valoissa pysähtyminen. Kotiparkissa konepelti ylös ja mukava yllätys, öljytikku noussut sentin pari ylöspäin ja kone roiskaissut öljyä konepellin äänieristelevyyn ja moottorin muovikuoren päälle. Ei vikavaloja ja tuo öljyn määrä hyvin vähäinen koska moottoritila ei ui öljyssä ja surkean öljytikun mukaan öljyn määrä ei silmämääräisesti laskenut, siivoamista silti ihan riittävästi.

Huohotin jäässä? Onkohan tää nyt uusi versio tuosta mittariston valoshowsta vai joku muu uusi vika? Hauskaa ettei mitään häiriövaloja syttynyt vaikka tilanne ei ollut normaali. Tarkoitus oli pyytää huohottimen tarkistus ja putsaus vuosihuollossa myöhemmin tänä talvena mut pitää huomenna varailla jo aikaa ja jos siitä on apua lopputalveksi niin kait se pitää teettää ennen ensi talvea. Eipä silti, mikään ei tähän omaan yksilöön palauta talvikelin luotettavuutta kun yhdestäkään talvesta ei selviä ilman oikutteluja. Harmi ettei Ruotsin testikilometrit ei tuoneet tätä ominaisuutta ilmi ennen tuotantoon tulemista.

Tänään kaikki toimi taas ihan normaalisti.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jonesi kirjoitti:hagger: Check Engine poistuu noilla oireilla muutaman startin jälkeen kun vikatila on poissa, koodeja voi jäädä taustalle.
Näin teki. Pitää vielä tuo kaapeli tilata, niin pääsee lukemaan syynkin.
Jonesi kirjoitti:Huohotin jäässä?
Luultavasti. Omastani vasta marraskuussa tyhjennettiin huohottimen kotelo. Oli kuulemma täynnä vettä. Tulihan noita häiriöitä siitä huolimatta.
Jonesi kirjoitti:Eipä silti, mikään ei tähän omaan yksilöön palauta talvikelin luotettavuutta kun yhdestäkään talvesta ei selviä ilman oikutteluja.
Niinpä. Kyllähän näistä jo tuli ennen ostoa luettua, mutta silti toivoi, että auto olisi parempi talvella. Alunperinkin kyllä ajattelin, että autoa pitänee säilyttää kylmät kuukaudet tallissa yöt.. no, vaimo ajakoon kaupunkiajonsa pari kuukautta kahden tonnin (kiloja, ehkä myös euroja) Saabilla. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Noh, kyllä TBI:kin tuntuu potkivan sivistyneesti myös pakkasella (ainakin toistaiseksi...) :shock:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hehe, kohta voi moikkailla kun olen konepelti pystyssä kolmostien varressa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vittorio Jano kirjoitti:#diesel#redneck#hillbilly
Öh.. Ei kai? Autoa ei voi käyttää talvikuukausina, mutta olisiko se riittävä syy..


Ei ole kyllä oikein dieselille tarvetta.

Luulisi tuonkin jäätymisongelman olevan ratkaistavissa, kun näinkin yleistä kuitenkin on.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Jonesi kirjoitti: Viikonloppuna tapahtunutta: Valoihin pysähtyneenä kabiinissa hieman öljyn/pakokaasun tuoksua, poistuu heti liikkeelle lähtiessä joten ajatus oli että edessä ajava polttelee ölppää. Kotiparkissa konepelti ylös ja mukava yllätys, öljytikku noussut sentin pari ylöspäin ja kone roiskaissut öljyä konepellin äänieristelevyyn ja moottorin muovikuoren päälle. Ei vikavaloja ja tuo öljyn määrä hyvin vähäinen koska moottoritila ei ui öljyssä ja surkean öljytikun mukaan öljyn määrä ei silmämääräisesti laskenut, siivoamista silti ihan riittävästi.
Tämä kuvaus täsmää tämän päivän keissiin auton kanssa, joten en jaksa kirjoittaa itse samaa. Tosin että ensimmäistä kertaa tässä autossa. Minäkin heitin tehdastekoiset viimasuojat pois ja asensin itse valmistetut suojat paikoilleen. Niillä pärjäsi pakkastalven 2012 ongelmitta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jo vuorokausi takana Team F40:n huoltamalla autolla, eikä vieläkään ole jääty tielle! Eli ei ainakaan toistaiseksi banaania Epezille.

70tkm huolto hihnanvaihtoineen jäi alle 900€:n.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Vittorio Jano kirjoitti:Jo vuorokausi takana Team F40:n huoltamalla autolla, eikä vieläkään ole jääty tielle! Eli ei ainakaan toistaiseksi banaania Epezille.

70tkm huolto hihnanvaihtoineen jäi alle 900€:n.
Pitikö 70tkm huolto sisällään jotain speciaalia?
Meillä vaihdettiin 80tkm kohdalla jakopääsetti+vesipumppu, moottoriöljyt+suodatin = 500,00€

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Ei kai sen kummempaa. Tuo oli kuitenkin selvästi edullisin saamistani tarjouksista. AK:lla olisi ollut +1200€.

500€ töineen on kyllä halpa. Mikä paikka? Ja olikos tuo b vai d?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Vastaa Viestiin