Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Mitä maksoi piuhat ja työ? Nimim. Korjasin ite ja säästin. (Eli siis kuskinpuolelta loosterista uudelleen valo pimeenä, liekö oma sissi syynä vai poikki muualta...)

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Se meni kutakuinkin näin: työt 130€ ja tarvikkeet 15€.

Ei tosiaan tilattu johtosarjoja, vaan katsottiin ja korjattiin tarvittavat.

Saas nähdä oliko fiksua vai ei.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Ei mahdottoman paha hinta. Tarvinnee moista mennä ehdottamaan lähinyrkkipajalle, marmorille en tuota mene mokomasta piuhapulmasta näyttämään. Tai sitten odotan että ilmat hiukan paranee ja laitan (taas) ite. Tälläkertaa "ajankanssa", kun viimeksi oli vähän hoppu (ja pirun kylmä)! Apropos - ei kellään olis lämmintä tallia tässä "nurkilla", ja yhteyttä autoon jolla sais vaikka tuon infernaalisen turvavyöhälärin hiljaiseksi! Tarjoan pullat!

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

fahlsjy kirjoitti:
ORBITA kirjoitti:Jos jotain kiinnostaa, niin päivitys jakopäätilanteesta josta aikasemmin kertoilin.

Eli nyt on käynyt Alfan omistajalla keskimääräistä parempi tuuri... Vian aiheuttajaksi selvisi vesipumppu, jota jakopää pyörittää.
Vesipumpusta oli meneet laakerit sököksi, jolloin jakohihna oli päässyt luistamaan toiseen reunaan. Tämä taasen olis aiheuttanut jakohihnan kiristysrullan kulumisen/pettämisen ja hihnan löystymisen. Tuuri tässä oli se, ettei jako ollut mennyt pieleen :crazyeyes: Korjaustoimina oli siis jakopään huolto, jossa normaalistikin vaihdetaan vesipumppu ja kiristin.

Auto ollut ajossa parisen viikkoa ja ai että tuntuu hyvälle :lol:
Bingo!!
Sama iski tännekkin, käytin jo kesällä AK:ssä kun mun mielestä piti ylimääräistä raksutusta.... korkeapaine pumppu kuulemma pitää näissä ääntä ja se on normaalia, oli AK:n oli diagnoosi silloin.
Nyt käytin uudestaan kun mun mielestä raksutus on vaan lisääntynyt ja nyt sen kuuli AK:kin. Sinne jäi pihaan odottamaan jakopään hiluja ja vesipumppua joka kuulemma on äänen aiheuttaja. Kilsoja takana 35tkm.
Nyt on uudet vermeet jakopäässä, tänään sain auton pois. Kustannuskin jäi kohtuulliseksi kun Tampereen AK tuli mukavasti mukaan kustannuksiin, eli pisteet myyjälle. AK:n huollon linjasta ei kyllä täysiä pisteitä ropise, eli vaikka reklamoin äänestä jo takuuaikana niin pari kuukautta takuun umpeutumisen jälkeen tuota aikaisempaa reklamaatioita ei noteerattu mitenkään :shock: Riitauttamalla todennäköisesti voittaisin asian mutta ei viitsi pienen summan takia alkaa vääntämään.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^No just, ei päässy Autokeskuksen pihasta kun 100 kilsaa niin tauluun pamahti check engine ja himassa kattelin niin koodi P0011... nollasin pois ja kone käymään niin koodi P0016...

Kysymys kuuluukin missä TBI koneessa sijaitsee nokka akselin asentoanturi johon koodit melko selvästi johtavat?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Koodit viittaa pielessä olevaan ajoitukseen.

Anturi on öljykorkin puolella kannen kulmassa, mutta aika epäileväinen olisin anturivian suhteen. Ajoituksenmuuntimeen viittais tuo ensiksi tullut koodi ja toisen perusteella tarttis ajoitusta alkaa tarkistelemaan.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Vaikuttaa siis hiukan siltä että jakopää remontti ei mennytkään ihan putkeen AK:ssa... ajattelin että jos anturin kiinnitys ja liitin olis helposti zekattavissa niin olisin noi kattonut ensin itse kun ei huvittaisi taas ajella huoltoon, oma vaivansa siitäkin. Ja edellisten kokemusten perusteella ehkä pieni vääntökin siitä että tää ei voi liittyä mitenkään edelliseen remonttiin ?
Uskaltaakos tolla ajaa?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Itse ainakin lähtisin siitä ajatuksesta, että jotainhan siinä rempassa on todennäköisesti mennyt vikaan, kun ajoitukseen liittyviä koodeja heti jakorempan jälkeen. Vohan siellä olla valmistusvirhe varaosassa, vaikka aika harvinaista onkin. Saattaisin jopa epäillä, että ei olla käytetty ajoitustyökaluja vaan vedetty tussimerkeillä... mutta näinhän ei tietenkään merkkihuollossa toimita, joten ei pitäisi olla mahdollista.

Jos ei kuulu ylimääräisiä ääniä ja kone käy nätisti, niin uskaltaisin ajaa ainakin huoltoon saakka. Kannattaa tuo syy kuitenkin selvittää mahdollisimman pian ja välttää turhaa ajoa, jos siellä on osunut maanantaikappale kiristimestä kohdalle tms.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Kyllä ne vaan helposti tusseilla merkkailee, kun monessa muussa merkissä niin pärjää ihan hyvin...

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja seppo »

Yhteys korjaamoon mieluusti sähköpostilla, ja kysyt voiko ajaa kun ko. koodit tulee autosta, vai haluavatko he hinauttaa auton korjaamolle. Korjaamolle vastuu auton siirtämisestä ettei heille jää jossittelun mahdollisuutta, koska he antavat takuun korjauksistaan.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kiitokset vinkeistä.
Sokerina pohjalla Giulu rupesi huoltokäynnin jälkeen polttamaan myös ulkopistorasiasta sulaketta kun sen lyö töpsöliin... Olisko mennyt jäähdytysnestettä haaroitusliittimeen joka näyttää juurikin olevan hollilla kun vesipumpun ottaa lohkosta irti.. :shock:

Onhan tossa voimassa tämäkin https://www.autokeskus.fi/alfaromeo/huo ... iepalvelu/
Yöksi pitäs kohta töihin lähtee, mitenköhän toi toimis jos soittaa kun auto omassa pihassa? Taidan kuitenkin jättää kokeilematta ja mennä junalla :shock:

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Alkoi Giulietta pikkuisen poltella, vaikka MiTo on toiminut hienosti ja täyttää autotarpeet niin käyttiksen kuin harrasteautonkin osalta.

Tämä kyseinen yksilö on TCT MA 170. Ainoa mikä jarruttaa hankintapäätöstä vakavammin, on tuo TCT. Eikös nämä TCT-paketit ala oirehtia jossain 60k paikkeilla? Vai onko olleet yksilövikoja? Tuolla Alfaowner-foorumilla briteilläkin on ollut ongelmia eikä siellä ole edes kunnon talvea. Joku päivitys/parannus tuli 2013 paikkeilla?
MA koneistakaan ei minulla ole kokemuksia kuin koeajojen osalta.

On ollutkin niin rauhallista autorintamalla, kun MiToa ei ole tarvinnut rassata yli 15k aikana kertaakaan. Taitaa olla omistamistani Alfoista se vähävikaisin, eikä kuitenkaan tylsä.

Kertokaahan nyt TCT MA 170:n omistavat, mitä todennäköisimmin on tiedossa tässä noin 50k ajetussa G:ssä. Jakopää ainakin menee vuoden päästä uusintaan käyttöiän perusteella.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Kohta 80k ajettu. Pakkasoire tänä talvena ainoa harmi. Laatikko toimii erinomaisesti, Miton TCT oli hieman oirehtivampi. Öljyt kun vaihtaa laatikkoon riittävän usein, oireet pysyvät poissa. Suosittelen.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Autossa nyt mittarissa 68 tkm. Autoon, moottoriin ja vaihteistoon olen ollut tyytyväinen.
TCT vaihtaa mielestäni hyvin. Minulla on kuitenkin oikeakin automaatti taloudessa..
Sulaa asfalttia kun oli jo taas hetken väylillä, niin virnistys etsiyty naamalle Giululla suhaillessa.
Kuluttaa vähän ja on yllättävän pirteä.

Vaihteistossa ei ole ollut mitään (sitä minä itsekin jännitin), mutta moottori teki jonkun käyntihäiriön pakkasilla. Vika poistui itsestään ja säilytin autoa sen jälkeen yöt tallissa..
Ilman tätä häiriötä autosta ei olisi muuta, kuin positiivista sanottavaa.

Niin, minullekin jäi jakopää hoidettavaksi, kun auton ostin. Se hoitui läheisellä nyrkkipajalla kohtuu edulliseen hintaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vaikka kysymyksen vastaajaehdot eivät ihan kokonaan kohdaltani täyty, otan silti kantaa (sietämätön deuchebag kun olen). :wink:
TCT vaihteisen MiTon ratista olen vääntäytynyt välipysähdyksellä Giulietta-kuskiksi.
Suoraan sanottuna: Jos takaoville ei ole käyttöä, MiTo on hauskempi ajaa - silloin ei kannata vaihtaa!
Giulietta taas on laadukkaampi auto, sekä luonnollisesti paljon monipuolisempi käyttöpeli ja "helpompi" talvella.
Mutta itse kyllä kaipaan MiToa (hitto: kaipaan myös hiukan 166:sta että ennenkaikkea ikävöin GT:tä, Alfoja vaan tulee ikävä - aika kultaa muistoja...)

Summaten - jos vain tct kiinnostaa, ota se MiTossa, toimii hienosti.
Jos taas takaoville tarve, Giulietta luonnollinen vaihtoehto.

Laatikkoa ei missään nimessä tarvitse arastella, kunhan muistaa sammuttaa start-stopin (joskus tuli yhteensopivuusvaikeuksia tct-S&S, man Giuliettassa ei oo ollut pulmallisuuksia S&S:n kanssa).

Kommentti tuohon että tct vaihtaa hyvin. Vähättelyä! Tct on maaginen, arvaa seuraavan pykälän suunnan konsistentisti oikein (vertaa dsg, tai älä! koska verrata ei edes voi...), vaihtotapahtuma on suorastaan urheilullinen ja launch control on hauska lelu. 8)

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kiitos vastauksista, vaikka odotinkin enempi negatiivisia kokemuksia :lol:

Nyt pitää laittaa niitä jäitä hattuun, olin jo yön yli nukuttuani todennut vaihdon olevan täysin järjenvastaista :mrgreen:

Nämä käyttäjien kokemukset löivät tietysti tunnepuolelle lisää kierroksia.

Olin ajatellut piristäväni MiToa jollakin softalla, mutta vääntöä on jo nyt riittävästi.

Pitänee nukkua vielä yhden yön yli.....
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Vm 2012, nyt taulussa 83 tkm. Tykännyt olen kuin hullu puurosta, mutta keskitytään yleisön pyynnöstä tähän negatiiviseen puoleen 8)
  • - uutena esiintyneet vaivat; kylmällä koneella veto hukassa + TCT haluton vaihtamaan alas ylämäissä, ohjelmistopäivitys helpotti molempia, tosin vakionopeussäätimen ollessa päällä auto haluaa edelleen puutua ylämäkiin
    - n. 10 tkm välein tehnyt liikkeellelähdössä vaihdemissin, liikkeelle ykkösellä, sen jälkeen lyö tyhjää, ei toistunut enää 60 tkm jälkeen
    - viime tammikuun kovien pakkasten aikana kertaalleen vikatilaan, seuraavan käynnistyksen jälkeen taas kaikki ok (ei edes jäänyt vikavalot palamaan)
    - kylmällä laatikolla/koneella vaihdot ovat aina olleet hieman nykiviä (lämpimänä pelaa hienosti), tämä piirre on viime aikoina selvästi pahentunut parillisten vaihteiden osalta
Varmaankin alkaisi olla hyvä aika vaihdattaa öljyt (siltä varalta, että temppuilu pakkasilla johtuisi öljyyn kertyneestä kosteudesta) ynnä kalibroida kytkimet 90 tkm huollossa…
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kiitos myös näistä käyttäjäkokemuksista. Minun vuosittainen ajosuorite, tai Alfalla se on ajonautinto, on noin 15tkm.
Toki, kytkin/vaihteisto tekee töitä paljon, koska minulla suuri osa ajoista on taajamaa. Siksi myös olen kaivannut TCT:n tyyppistä voimansiirtoa, kun manuaalilla miekkailu käy taajamassa jo työstä, vaikka MiTon laatikko onkin kyllä erittäin hyvä.

Ei hemmetti, joutuuko tässä kuitenkin noudattamaan sydämensä ääntä. Koska ilman sydäntä olisimme vain koneita.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Oho. tuplat
Viimeksi muokannut fahlsjy, 18 Helmi 2016, 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

[quote="fahlsjy"]Pistetääs taas raporttia QV:n jakopää hommaan jos nää jotain sattus kiinnostaa? Eli Autokeskuksessa oltiin sitä mieltä ettei P0011 ja P0016 diagnostiikka ilmoitusten jälkeen käynnistetä, hinuri haki illalla auton pihasta. Auto taisi mennä jonojen ohi zekattavaksi koska jo iltapäivällä tuli soitto että olis valmis noudettavaksi. Jako lienee ollut poskellaan koska korjauksena oli jaon laittaminen kohdalleen.... Joka tapauksessa ripeää toimintaa AK:lta joten pinnat siitä.
Huollon jälkeinen toinen ongelma eli se että rupes polttaa lämmitystolpan sulaketta johtuu kuulemma siitä että säteilylämmitin on oikosessa eikä liity jakopäähommaan vaan on sattumaa.... Ok käyhän noita että toisistaan riippumattomat asiat vaan sattuu yhtä aikaa...
Ajettu on Airportin huollosta kotiin eikä ainakaan vielä tullut herjoja tauluun.

MUTTA HUOH!!! Kun ilta pimeni niin huomasin että valot ei näytä nyt kun 5metriä :shock: :shock: :shock: viimeksi ajaessa nuo pelasivat normaalisti. Olisko valojen korkeussäätö anturi lähtenyt irti hinuri keikan yhteydessä?? Eikös noi ollut etu ja taka vakaajissa kiinni? Tietääkö joku kummalla puolen ne on ja näkeekö niitä ilman että auton nostaa ylös. Pitäs kesäkissa ottaa tallista palelemaan jos tarvii autoa nostaa.
Vai soittasko taas AK:een että nyt tämmönen ongelma huollon jälkeen, ne varmaan kirjaa kohta sinne asiakas tiedostoihin sen legendaarisen "asiakas on mulkku" maininnan mun kohdalle.... aina jotain valittamista..
EDIT: just tuli mieleen että ne tarjos mulle ylimääräisen harmin korvauksena pesun ja kun auto oli aikas likainen niin ajattelin että menkööt konepesu vaikka ennen ei ole koneella pesty. AK:n pesurihan on sellanen linja joka nappaa kuskin puolen etupyörästä kiinni... voiko toi olla niin matala tai jotain että se pesulinjassa olis lähteny irti jos se anturi on kiinni kuskin puolella??

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Anturit on siellä enempi apukuskin puolella.
Eturenkaan jos irroittaa, niin pääsee varmaan paremmin käsiksi.
Takana olevan näet, kun vedät maihin takapuskurin kohdalla.

Ei ole tarvinnut noihin koskea, mutta joskus olen näin havainnut..
Senza cuore saremmo solo macchine

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Giulietta meni laakista katsastuksesta läpi.
Edelliseen kirjoittajaan (Alfa Tom) liittyen voin todeta, että ei ole vikoja MA170 manuaalissa ollut, mittarissa 72tkm, toinen omistaja.
Ennen ostoa edellisen as.yhtiön naapuri kertoi kauheita juttuja Alfa varttiysistä. Kuulemma jatkuvia ongelmia jakopään kanssa, lompakko ei kestänyt ja vaihtoi autoa. Kaveri osti varttikuutosen ja kerroin hänelle tuosta varttiysistä. Hän ei hätkähtänyt ollenkaan. Hänen veljellään on muistaakseni varttikuutonen.
No, sitten innostuin minäkin Alfaan ja ostin tuon Giuliettan, ei kaduta yhtään vajaan vuoden ajelun jälkeen.
Tykkään vaihteistosta, ajo-ominaisuuksista yleensä, auto käynnistyy hyvin kovillakin pakkasilla ja on kohtuullisen lämmin, hyvä varustetaso ym, aika ripeä kulkemaan ja vielä nättikin!
Olisin saattanut ostaa automaatinkin, mutta olen tottunut manuaaliin, en vaadi automaattia.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

hagger16 kirjoitti:Anturit on siellä enempi apukuskin puolella.
Eturenkaan jos irroittaa, niin pääsee varmaan paremmin käsiksi.
Takana olevan näet, kun vedät maihin takapuskurin kohdalla.

Ei ole tarvinnut noihin koskea, mutta joskus olen näin havainnut..
Kiitos tiedosta, munkaan ei ole ton alla vielä tarvinnu käydä, katsastuksessa kyllä kuikuilin alustaa kun auto nosturilla oli. Renkaanvaihdon yhteydessä putsailin jarrut mutta ei käynyt noi anturit mitenkään silmään siinä kohtaa.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Niin vaan kävi, että Giulietta vei sydämen. MiTon jätin haikein mielin, uskollisesti palvellut pikku-Alfa vaihtui hienostuneempaan Giuliettaan. Tässä aakkoskuppilan ikkunasta katsoen valkoinen väri sopii Suomen talviseen maisemaan upeasti.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

fahlsjy kirjoitti:
fahlsjy kirjoitti:Pistetääs taas raporttia QV:n jakopää hommaan jos nää jotain sattus kiinnostaa? Eli Autokeskuksessa oltiin sitä mieltä ettei P0011 ja P0016 diagnostiikka ilmoitusten jälkeen käynnistetä, hinuri haki illalla auton pihasta. Auto taisi mennä jonojen ohi zekattavaksi koska jo iltapäivällä tuli soitto että olis valmis noudettavaksi. Jako lienee ollut poskellaan koska korjauksena oli jaon laittaminen kohdalleen.... Joka tapauksessa ripeää toimintaa AK:lta joten pinnat siitä.
Huollon jälkeinen toinen ongelma eli se että rupes polttaa lämmitystolpan sulaketta johtuu kuulemma siitä että säteilylämmitin on oikosessa eikä liity jakopäähommaan vaan on sattumaa.... Ok käyhän noita että toisistaan riippumattomat asiat vaan sattuu yhtä aikaa...
Ajettu on Airportin huollosta kotiin eikä ainakaan vielä tullut herjoja tauluun.

MUTTA HUOH!!! Kun ilta pimeni niin huomasin että valot ei näytä nyt kun 5metriä :shock: :shock: :shock: viimeksi ajaessa nuo pelasivat normaalisti. Olisko valojen korkeussäätö anturi lähtenyt irti hinuri keikan yhteydessä?? Eikös noi ollut etu ja taka vakaajissa kiinni? Tietääkö joku kummalla puolen ne on ja näkeekö niitä ilman että auton nostaa ylös. Pitäs kesäkissa ottaa tallista palelemaan jos tarvii autoa nostaa.
Vai soittasko taas AK:een että nyt tämmönen ongelma huollon jälkeen, ne varmaan kirjaa kohta sinne asiakas tiedostoihin sen legendaarisen "asiakas on mulkku" maininnan mun kohdalle.... aina jotain valittamista..
EDIT: just tuli mieleen että ne tarjos mulle ylimääräisen harmin korvauksena pesun ja kun auto oli aikas likainen niin ajattelin että menkööt konepesu vaikka ennen ei ole koneella pesty. AK:n pesurihan on sellanen linja joka nappaa kuskin puolen etupyörästä kiinni... voiko toi olla niin matala tai jotain että se pesulinjassa olis lähteny irti jos se anturi on kiinni kuskin puolella??
No joo, tänään kerkisin tuota hieman vilkuilla ja anturit löyty edestä ja takaa ja näyttivät olevan ihan ok paikoillaan. Laitoin MES:n kiinni, ohjainlaitteilta ei tule mitään vikailmoituksia ja valot sinänsä tuntuvat pelaavan normaalisti, näyttävät vain liian alas. Tekevät myös käynnistyksen yhteydessä ne normaalit liikkeensä alas/ylös/sivuille. Mutta valokeila ei taida käydä yhtä ylhäällä kun ennen? Tämä on kyllä mutua.
Mitäs vois seuraavaksi zekata?
En myöskään löytänyt MES:stä kohtaa jolla noi olis voinu ajaa johonkin "perus säätöihin" tms. enkä edes testiä millä noita valojen säätöjä olisi voinut ajaa esim. ylös/alas. Myöskään en löytänyt kohtaa josta olis noiden korkeudensäätöantureiden arvoja olisi voinut pälyillä? Eikö siellä ole sellaisia vai olenko taas vaan niin käsi etten osaa?
En myöskään haulla löytänyt oikein tähän sopivaa viestiketjua, onko täällä sellainen?

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Ex-G:ssä etupään anturi meni nosturilta laskettaessa "väärälle" puolelle ja silloin valot näytti juurikin 5m päähän. Tässä ketjussa on kirjoittamani tarina aiheesta muutaman vuoden takaa, mutta en löytänyt sitä pikaisesti haettuna. Korjaus oli kuitenkin varsin helppo eli auto ylös ja anturi oikein.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tanks phnts, BINGO!!
Piti heti käydä kokeilemassa ja pimeäähän nyt ei ole mutta seinää vasten katsoen tekevät nyt normaali liikkeen ja korkeuskin näyttää olevan samoilla haminoilla kuin ennekin.
Pistän kuvat liitteeksi kun tuntuu aikas helposti lupsahtavan väärin tuo kun autoa nostaa. Nythän ton asennon saattaa muistaakin mutta helposti menee väärään asentoon vaikka renkaanvaihdon yhteydessä ja näköjään AK:n mekatsultakin... eikohän tota ole nostettu nosturilla hihnajumpan yhteydessä :mrgreen:
EDIT: Pistetääs vielä että kun kävin nyt pimeällä testaamassa niin nyt valot näyttivät kuten ennenkin.
Liitteet
valot näyttää alas, anturi väärässä asennossa.jpg
(143.35 KiB) Tiedosto ladattu 6945 kertaa
Valot näyttää oikein, anturi oikeassa asennossa.jpg
(125.18 KiB) Tiedosto ladattu 6945 kertaa

BBruins
Viestit: 43
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 09:31
Car(s): Giulietta QV ex 156 2.5 V6, Ducati MTS 1200
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja BBruins »

On jotenkin näin Busson jälkeen tuo moottorin ääni pienillä kierroksilla säälittävä. Tyhjäkäynnillä tuntuu olevan jopa dieselmäinen nakutus. Muilla kokemuksia tästä?

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Joo ei tuo meidän MA ainakaan kovin kauniisti käy. Melkoista säksätystä pitää etenkin kylmänä. Italian moottorit ei mun mielestäni ole koskaan olleet kovin hiljaisia käyntiääneltään verrattuna moneen muuhun.

Avatar
Grandy
Viestit: 183
Liittynyt: 27 Tammi 2014, 11:04
Car(s): Mito QV -10
Paikkakunta: Ristiina

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Grandy »

BBruins kirjoitti:On jotenkin näin Busson jälkeen tuo moottorin ääni pienillä kierroksilla säälittävä. Tyhjäkäynnillä tuntuu olevan jopa dieselmäinen nakutus. Muilla kokemuksia tästä?
Polttoaineen korkeapainepumppu pitää aika säksätystä mutta ääni on inhimillinen verrattuna esim. Skodan FSI-koneissa, joka kuullostaa diesel-moottorille.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

En ole huomannut Giuliettan ääntelevän mitenkään karkeasti tai muuten häiritsevästi, mutta edellinen auto olikin JTDm :lol:

Auton takaa kuunnellessa pakoputkestakin kumuaa matala, vaikkakin vaimea murina, työkaveri arveli olevan isokin moottori ja yllättyi, kun kerroin olevan 1,4 :)
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

BBruins kirjoitti:On jotenkin näin Busson jälkeen tuo moottorin ääni pienillä kierroksilla säälittävä. Tyhjäkäynnillä tuntuu olevan jopa dieselmäinen nakutus. Muilla kokemuksia tästä?
Jep jep, Busson jälkeinen äänimailma on pettymys, mutta TBI on mielestäni muuten hieno moottori.
Ja tarkkana sitten että ylimääräisten äänien suhteen kuten ylempänä olette lukeneet.... :shock:

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

BBruins kirjoitti:On jotenkin näin Busson jälkeen tuo moottorin ääni pienillä kierroksilla säälittävä. Tyhjäkäynnillä tuntuu olevan jopa dieselmäinen nakutus. Muilla kokemuksia tästä?
Onhan tuota QV:ä luultu äänen perusteella dieseliksikin. Suorasuihkut taitaa kaikki pitää enempi meteliä, kuin epäsuoremmat sisarensa?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mitäs te oikein sekoilette?

Eihän mikään voita pakkasaamuna käyntiin herätellyn JTDm:n miehekästä kalkatusta - joku busso on kimalaisen pörinää siihen verrattuna.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Uusi Giulietta Veloce (eli entinen Quadrifoglio Verde)

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Suunnitteluosastolla ei ole jätetty mitään varastoon, kaikki on pelissä!
Lopputulos on raikas tuulahdus ihan uutta. :drinking:

EDIT: En ensin edes huomannut, kun oli niin dramaattinen tila päällänsä, mutta fontinkin ovat menneet muuttamaan! Jestas.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja palkus »

eiks veloce o sumujen saarella käyttettävä nimitys. Eihän siellä ole opeleitakaan :wink:
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Tuo Veloce tulee käyttöön nyt kaikkialla QV:n korvaajana. Quadrifoglio Verde varataan Alfan mallistossa ainoastaan erittäin suorituskykyisten malleille (esim. Giulia QV). Näin muistelen jostakin lukeneeni jo aiemmin.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Autoparerista:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jos vielä Giulietalla ajelisin, niin en lähtisi ihan vielä näiden perusteella Alfa Romeo -kaupan ovenrivassa roikkumaan. Toivottavasti Genevessä ensi viikolla esiteltävät Giulian kansanmallit aiheuttavat voimakkaampia tuntemuksia.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Mitä - eikö tämä muka ole suurta?!
Liitteet
Nuovo Badge.JPG
(12.05 KiB) Tiedosto ladattu 6304 kertaa

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

No propsit siitä, et käyttää samaa fonttia kaikissa malleissa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

:lol:

Onneksi minulla lukee "Giulietta" keskellä luukkua eri fontilla..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
ORBITA
Viestit: 220
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

hagger16 kirjoitti::lol:

Onneksi minulla lukee "Giulietta" keskellä luukkua eri fontilla..
Todellakin! Tuo uusi on kuin mistä tahansa skodasta.

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Oletteko tavanneet Giulietan suunnittelijan, Herra...

Vakavasti puhuen, taitaa olla suomalaisella virkamiehelläkin enemmän töitä kuin Alfan tuotekehitysosastolla. Sergio vei vielä kaikki kiiltävät osat lamaleikkuutalkoina pois.
Liitteet
$_35.jpeg
(10.47 KiB) Tiedosto ladattu 5953 kertaa

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Takuu kun on voimassa vielä, niin odoteltiin muutama viikko pakkasten jälkeen huoltoon osia Italiasta. Giulietta kävi viime viikolla sitten takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin. lupasivat vielä, että seuraavilla pakkasilla toimii. Ilmanottoaukkojen ollessa peitossa.
Kurkkasin pellin alle ja uusia osia näkyi: paineputki + anturi, turbon jäähdytinletku ( paisarilta turboon ), huohotinletku + eriste.
Pyysimme osien tiedot sähköpostiin ja tällainen lista tuli:
- 50516039 flex hose
- 50528796 flex sleeve
- 55253845 flex hose
- 55252601 protection
Osien hinta yhteensä maksaville asiakkaille 242€

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Oliko tuo tehtaan esittämä ratkaisu käyntihäiriöön vai oliko mutun perusteella vaihdettuja osia?


matti_vuorio kirjoitti:Foorumilla mainitaan jarrupalat ja tänään lävähti tauluun "Far controllare pastiglie dei freni". Neiti haluaa ilmeisesti hoitoa. :roll:
Jarruja ei tarvinnu vaihtaa huollossa. Takana jarrupalan johto oli murjoutunut jäiden vaikutuksesta rikki ja se otti aina ajoittain runkoon kiinni. Katsotaan tilanne uudestaan 210 huollossa. Jakohihnan kotelon sisällä oli paljon punaista pölyä ja rattaat aavistuksen kuluneet. Ei kuulema kannata ajaa hihnan vaihtoväliä loppuun, vaan mielellään vaihtaa rattaat ja hihna jo seuraavassa 210 huollossa.

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Käsitin, että päivitysosia olisivat juurikin näiden pakkasongelmien takia. Huolto selvitti ensin maahantuojalta ratkaisua ja jonkunlaista yhteydenpitoa oli ollut myös tehtaalle maahantuojan kautta. Myös jonkunlainen ohjelmistopäivitys on tehty, koska n - asennossa jo vastaa paljon paremmin kaasuun ja alavääntö on parantunut.
Saa nähdä, miten vaikuttaa pakkasoireisiin. Ainakin nyt huomaa auton "heräävän" nopeammin yli 10 asteen pakkasessa, poissa on lievät röpötykset ja hiljaiset hetket kylmänä.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Jakke »

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

phnts
Viestit: 190
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja phnts »

^ Vau! Azzurro Nuvolaa lähentelee tämä. 156

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ipi kirjoitti:Käsitin, että päivitysosia olisivat juurikin näiden pakkasongelmien takia. Huolto selvitti ensin maahantuojalta ratkaisua ja jonkunlaista yhteydenpitoa oli ollut myös tehtaalle maahantuojan kautta. Myös jonkunlainen ohjelmistopäivitys on tehty, koska n - asennossa jo vastaa paljon paremmin kaasuun ja alavääntö on parantunut.
Saa nähdä, miten vaikuttaa pakkasoireisiin. Ainakin nyt huomaa auton "heräävän" nopeammin yli 10 asteen pakkasessa, poissa on lievät röpötykset ja hiljaiset hetket kylmänä.
Oma Giulietta oli vuosihuollossa kolmisen viikkoa sitten, olisikohan silloin päivitetty uusi softa?
Ainakaan mitään hengitysvaikeuksia ei omassa G:ssä ole ollut ja kaasunvastekin tuntuu herkältä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Vastaa Viestiin