Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Gusse
Viestit: 682
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Irtosi omasta Giulietasta pestessä keulamerkki. Onko muilla käynyt samallalailla ja mistä löytyisi uusi merkki?

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Gusse kirjoitti:Irtosi omasta Giulietasta pestessä keulamerkki. Onko muilla käynyt samallalailla ja mistä löytyisi uusi merkki?
En ole omastani tutkinut, mutta eikö tuo ole liimattu? Jos tallessa, niin NO MORE NAILS-liimalla pitäisi pysyä. Bravossa liimasin takaluukun badgen kiinni sillä ja hyvin pysyi kyydissä mukana, vaikka joutui mekaaniselle rasitukselle alttiiksi, kuten Giuliettan takaluukussa myös avausnappina tapahtuu.
Jos hukkui badge, niin tuolla etubadgen hakusanalla pitäisi löytyä, kuten löysin Bravoonkin.
http://www.ebay.com/itm/front-badge-ALF ... 1269569316

http://www.ebay.co.uk/itm/front-badge-A ... 1249473564
Näyttää olevan kontaktiliimalappu mukana, scrollaa alaspäin ilmoitusta.
e: korjasin kirotusvihreen.
Viimeksi muokannut aaiitee, 13 Maalis 2016, 06:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

aaiitee kirjoitti: NO MORE NEIL
Sori :-D
Liitteet
no_more_neil.jpg
(87.17 KiB) Tiedosto ladattu 6497 kertaa
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

flapjack kirjoitti:
aaiitee kirjoitti: NO MORE NEIL

Ihan hyvä korjaus! Kirjoitusasu virheellinen, kun tuotteen käytöstä yli vuosi aikaa. Kuitenkin suosittelen tuota liimaa omien kokemusteni valossa.

LVA
Viestit: 214
Liittynyt: 11 Helmi 2016, 15:32
Car(s): Alfa Romeo Mito 1.4 t-jet 155, Supra SZ-R, BMW e91

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja LVA »

aaiitee kirjoitti:
flapjack kirjoitti:
aaiitee kirjoitti: NO MORE NEIL

Ihan hyvä korjaus! Kirjoitusasu virheellinen, kun tuotteen käytöstä yli vuosi aikaa. Kuitenkin suosittelen tuota liimaa omien kokemusteni valossa.
Joo, ei se mitään. Onneksi ei mennyt kuin internettiin joten juuri kukaan ei nähnyt virhettä :mrgreen:

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Itekin tykkään ja purkin pohja alkaa häämöttää. Pitäis ostaa lisää.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Häiriö: takalasinpyyhin lähtee suhaamaan aina kun auton käynnistää.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Giulietta tuossa pari kertaa sytytteli moottorinvikavaloa, Autokeskus antoi tuomion:MultiAir yksikkössä vikaa. Nyt odotellaan osia. Takuun piikkiin menee paitsi öljynvaihdon hinnan joutuu maksaa.

Autollahan oli ajettu 77tkm.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:Häiriö: takalasinpyyhin lähtee suhaamaan aina kun auton käynnistää.
Kuuluu asiaan. Niin tapahtuu mununkin autossani, samoin edellisessä Bravossanikin. Varmaan ihan turvallisuuden tähden, koska usein parkkipaikalta lähdetään pakittamaan ja halutaan, että sadevedet pyyhitään pois vrt. tuulilasinpyyhkimet. Ihan kyvä automatiikka!

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja peksu »

Ipi76 kirjoitti:Giulietta tuossa pari kertaa sytytteli moottorinvikavaloa, Autokeskus antoi tuomion:MultiAir yksikkössä vikaa. Nyt odotellaan osia. Takuun piikkiin menee paitsi öljynvaihdon hinnan joutuu maksaa.

Autollahan oli ajettu 77tkm.
Miksi öljyt pitäisi maksaa? Aikanaan kun minulla vaihdettiin tuo yksikkö takuuna, niin ei siinä mitään rahaa liikuteltu... Vai tuleeko tuossa sitten samalla hoidettua öljynvaihtohuolto leimoineen?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

aaiitee kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Häiriö: takalasinpyyhin lähtee suhaamaan aina kun auton käynnistää.
Kuuluu asiaan. Niin tapahtuu mununkin autossani, samoin edellisessä Bravossanikin. Varmaan ihan turvallisuuden tähden, koska usein parkkipaikalta lähdetään pakittamaan ja halutaan, että sadevedet pyyhitään pois vrt. tuulilasinpyyhkimet. Ihan kyvä automatiikka!
Vittorio kirjoitti että pyyhkii aina kun auton käynnistää, näin ei ainakaan oma toimi. Pyyhkii vain jos peruutusvaihteen laittaa päälle ja lasinpyyhkijät ovat aktiiviset.
Arvaus häiriön syystä, takaluukun johtosarja?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

peksu kirjoitti:
Ipi76 kirjoitti:Giulietta tuossa pari kertaa sytytteli moottorinvikavaloa, Autokeskus antoi tuomion:MultiAir yksikkössä vikaa. Nyt odotellaan osia. Takuun piikkiin menee paitsi öljynvaihdon hinnan joutuu maksaa.

Autollahan oli ajettu 77tkm.
Miksi öljyt pitäisi maksaa? Aikanaan kun minulla vaihdettiin tuo yksikkö takuuna, niin ei siinä mitään rahaa liikuteltu... Vai tuleeko tuossa sitten samalla hoidettua öljynvaihtohuolto leimoineen?
Takuusta ei itseasiassa saa aiheutua kuluja.
Eli jos takuutyössä tarvitsee valuttaa öljyt pihalle ja vaihtaa ne, niin se ei saa maksaa. Mut tarvitseeko niitä edes lirutella pihalle MA-yksikön vaihdossa?
Jos itse ottaa jotain huoltoja samalla, niin sehän on toki eri keissi.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

fahlsjy kirjoitti:Vittorio kirjoitti että pyyhkii aina kun auton käynnistää, näin ei ainakaan oma toimi. Pyyhkii vain jos peruutusvaihteen laittaa päälle ja lasinpyyhkijät ovat aktiiviset.
Arvaus häiriön syystä, takaluukun johtosarja?
Juuri näin. Ei ole väliä mihin suuntaan lähtee ja missä asennossa pyyhkijäviiksi on.

Katsellaan josko tuo issekseen jossakin vaiheessa tokenisi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

aaiitee kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Häiriö: takalasinpyyhin lähtee suhaamaan aina kun auton käynnistää.
Kuuluu asiaan. Niin tapahtuu mununkin autossani, samoin edellisessä Bravossanikin. Varmaan ihan turvallisuuden tähden, koska usein parkkipaikalta lähdetään pakittamaan ja halutaan, että sadevedet pyyhitään pois vrt. tuulilasinpyyhkimet. Ihan kyvä automatiikka!
Itse asiassa ei ole, jos lasi on kuiva tai jäässä. Naarmuttaa ja sulka menee pilalle. Fiateissa sillä oli merkitystä, koko varsi piti ostaa 380 markalla, jos halusi vaihtaa sulan. No, ostin eteen sulat ja askartelin repsikan sulasta kumin irti, 0 €, aikaa ehkä 15 min.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vittorio Jano kirjoitti:Katsellaan josko tuo issekseen jossakin vaiheessa tokenisi.
Hyvä asenne italialaisilla ajaessa. :-D
Ipi76 kirjoitti:Giulietta tuossa pari kertaa sytytteli moottorinvikavaloa, Autokeskus antoi tuomion:MultiAir yksikkössä vikaa. Nyt odotellaan osia. Takuun piikkiin menee paitsi öljynvaihdon hinnan joutuu maksaa.

Autollahan oli ajettu 77tkm.
Mittariin kääntyy nyt 70 tkm, joten tätä odotellessa. Mitähän tuo maksaa ilman takuita?
Senza cuore saremmo solo macchine

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

h_lauri kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Häiriö: takalasinpyyhin lähtee suhaamaan aina kun auton käynnistää.
Kuuluu asiaan. Niin tapahtuu mununkin autossani, samoin edellisessä Bravossanikin. Varmaan ihan turvallisuuden tähden, koska usein parkkipaikalta lähdetään pakittamaan ja halutaan, että sadevedet pyyhitään pois vrt. tuulilasinpyyhkimet. Ihan kyvä automatiikka!
Itse asiassa ei ole, jos lasi on kuiva tai jäässä. Naarmuttaa ja sulka menee pilalle. Fiateissa sillä oli merkitystä, koko varsi piti ostaa 380 markalla, jos halusi vaihtaa sulan. No, ostin eteen sulat ja askartelin repsikan sulasta kumin irti, 0 €, aikaa ehkä 15 min.
Taisi olla vanha Fiiatti, kun markat olivat valuuttana!
Bravoon minä sain kyllä pyyhkimen ilman vartta. Vaihto-operaatio oli kyllä aika kinkkinen ensikertalaiselle.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei ollut omaan makuun tuo takalasin pyyhkijän omatoiminen huitominen. Pösilöistä tuon onneksi sai valikoista pois päältä, luulisi onnistuvan Alfastakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Alfissimo kirjoitti:Ei ollut omaan makuun tuo takalasin pyyhkijän omatoiminen huitominen. Pösilöistä tuon onneksi sai valikoista pois päältä, luulisi onnistuvan Alfastakin.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jep ja Giulia tulee myyntiin kesällä 2016.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Juu.

Pitkässä juoksussa halvimmaksi tulee uuden porrasperäisen auton hankinta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

peksu kirjoitti:
Ipi76 kirjoitti:Giulietta tuossa pari kertaa sytytteli moottorinvikavaloa, Autokeskus antoi tuomion:MultiAir yksikkössä vikaa. Nyt odotellaan osia. Takuun piikkiin menee paitsi öljynvaihdon hinnan joutuu maksaa.

Autollahan oli ajettu 77tkm.
Miksi öljyt pitäisi maksaa? Aikanaan kun minulla vaihdettiin tuo yksikkö takuuna, niin ei siinä mitään rahaa liikuteltu... Vai tuleeko tuossa sitten samalla hoidettua öljynvaihtohuolto leimoineen?
vaimo käytti autoa huollossa ja hänelle ilmoitettiin että öljyt joutuu maksamaan, syytä ei kerrottu. Täytyypi keskustella tästä asiasta kun soittelevat takuuhuollon ajasta.

hagger16 kirjoitti:
Mittariin kääntyy nyt 70 tkm, joten tätä odotellessa. Mitähän tuo maksaa ilman takuita?
Jostain muistan kuulleeni että noin 1000 euroa kaikkinensa kustantaa.

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Ipi76 kirjoitti:ilmoitettiin että öljyt joutuu maksamaan, syytä ei kerrottu.
Ymmärrykseni mukaan nesteet ei kuulu yleensä takuukorjauksiin. Oletus takuuhommissa on, että valutetaan vanhat öljyt talteen ja käytetään uudelleen. Kuitenkin esim. MultiAir yksikön vaihto on semmonen projekti, että tuskin kukaan järkevä ihminen enää vanhoja öljyjä siihen uuteen yksikköön haluaa vaikka joutuukin hieman maksamaan = korjaamolla haluavat laittaa uudet automaattisesti.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mareaan saattoi saada, Stiloon koko varsi, sanoi DA. Tai sitten olen dementoitunu.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Giulietta muistaakseni pyhkii peruuttaessa vain jos automatiikka on päällä, ehkä jopa vain jos se on hereilä. Ei siis jäisenä eikä väkisin.

On muutenkin fiksu minusta se automatiikka. Renkaasta pälle ja viiksessä on kertapyyhkäisy siinä missä ennenkin. Aloitaa automaatin vasta ekan kertapyyhkäisyn jälkeen. Kiassa automaatti on eri asento viiksessä, eli ei kertapyyhkäisyä lähellä vaan pitää vaihtaa asentoa eestaas. Se myös aina unohtuu päälle sateella ja seuraavan kerran kun laitat virrat niin pyyhkäise heti tuulilasin väkisin (katoksen) säästä riippumatta.

Yksi G:n hienoimmin toimivia osia mielestäni. Vakionopeudensäätimen taas voisi kopioida Kiasta nin ois sekin fiksu(in).
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Juu, oikein muistelet. Noinhan se toimii. Automatiikka ei lähde pyyhkimään edessä tai takana ilman aktivointia (nykäiset viiksestä).
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Paitsi minulla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vittorio lähtee nyt vain pyyhinongelmineen etsimään ratkaisua ainoasta apua tarjoavasta paikasta. Duomo di Milanosta 1 vanha ja 1 nuori pappi.
(ja tietty ne normaalit - pyhää vettä, krusifikseja, latinankielinen raamattu. The usual.)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Olikos VJ:n vehkeeseen jo johtosarjaa korjailtu takaluukun läpiviennin kohdalta?
Tuohan tuntuu jokasessa kiulussa paukahtavan jossakin vaiheessa ja vähän niinkuin aina eri oirein.
Eli voiko lyödä maihin ja pakkivalon syttyessä oikoseen ja moottori käyntiin? Näin siis jotain tommosta, sähköstä mitään tajuamatta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Ei ainakaan minun aikanani ole johtosarjaa vaihdeltu. Takalasin lämppärihän tuossa on myös pimeänä, joten jotain varmaan tarttis tehrä (Epezi tätä jo huollossa suositti).

lerpun keino kuulostaa kyllä ihan toimivalta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Onko TomTomin navin Giuliettansa myötä hankkineille tullut mukana se liitäntäjohto, missä on sellainen leveä liitin, ei siis miniUsb. Päivityksethän käsittääkseni hoituu USB-tikulla? Eli sitä piuhaa ei kannata lähteä metsästämään intternetistä? eBayssa epäilemättä sellaisia olisi tarjolla, mutta jos ei sitä välttämättä tarvi niin päivityshomma hoitunee pc/muistitikku-yhdistelmällä. Onkos kukaan yrittänyt parittaa adapterin avulla iPadia tai iPhonea Blue&Me:n kanssa?

On ollut mielessä hankkia Wi-Fi-lähetin/vastaanotin OBD-liittimeen ja hyödyntää erilaisia appseja iPadilla tai iPhonella Alfassa. Bluetoothilla omppuvehkeet ei ilmeisesti keskustele noiden OBD-laitteiden kanssa?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

AlfaTom kirjoitti:Onko TomTomin navin Giuliettansa myötä hankkineille tullut mukana se liitäntäjohto, missä on sellainen leveä liitin, ei siis miniUsb. Päivityksethän käsittääkseni hoituu USB-tikulla? Eli sitä piuhaa ei kannata lähteä metsästämään intternetistä? eBayssa epäilemättä sellaisia olisi tarjolla, mutta jos ei sitä välttämättä tarvi niin päivityshomma hoitunee pc/muistitikku-yhdistelmällä. Onkos kukaan yrittänyt parittaa adapterin avulla iPadia tai iPhonea Blue&Me:n kanssa?

On ollut mielessä hankkia Wi-Fi-lähetin/vastaanotin OBD-liittimeen ja hyödyntää erilaisia appseja iPadilla tai iPhonella Alfassa. Bluetoothilla omppuvehkeet ei ilmeisesti keskustele noiden OBD-laitteiden kanssa?
Minulla on tuo TomTom, siinä on tuo leveä liitin. Muistan, että siihen luvattiin ilmaiset päivitykset, pitäisi ollakin ilmaiset, kun hinta oli300€. En ole päivittänyt, mutta pitäisi. Onko nuo tosiaankin ilmaiset, s-postissa on tullut maksullisista päivityksistä mainoksia?
One Plus Onea olen yrittänyt parittaa, mutta sen parituksen pitäisi suorittaa joka kerta erikseen, kun ottaa navin pois pistukasta, auttaisiko tuohon jokin? Johtuisiko tuo siitä, että navin lataus loppuu ja ei enää muista paritusta?
Navin puhekin tulee aina englanniksi, vaikka on kerran määritetty suomeksi, olisiko sama ilmiö siinä, laite unohtaa?

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Uteliaisuuttani otin asennusjalan pois poterosta, siksi varmaan piti parittaa Alfa ja navi uudelleen. En silti ihan ymmärrä miten kännykkä toimii tuon auton oman ja navin b&m:n kanssa, siksi tässä juuri luen ohjekirjoja. Joita on kaikkiaan 3! Blue&Me varsinainen manuaali, pikaohje ja B&M TomTom:in manuaali.

Huoltokirjassa huomasin merkinnän: 5736 kampanja. Alfaownerilla tiedettiin tuon olevan pyyhkijöihin liittyvä päivitys "body computeriin".
Päivitys tehty 13.12.2013

En ole vieläehtinyt perehtyä tuohon aux-liitäntään, mitä sillä käytännössä tehdään. USB:hen saa suoraan muistitikun kiinni ja siitä popit koneeseen, mutta miten routa aux iniä käytetään, sekin selvinnee kun on tutkinut manuaalit läpi. Boselle ei ole omaa manuaalia?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Soitin TT-tukeen ja sain ohjeet navin päivitykseen, nettisivut ovat tolkuttoman sekavat. Nyt on päivitys menossa(kaikkiaan 2h51min!). Puhelin kehoittaa koko ajan parittamaan itsensä Blue&Mehen, todella ärsyttävää tuo äänimerkki.
e: ei tuo päivitys sentään noin kauan kestänyt, olisiko ollut n.10min. Ilmoitus oli ilmeisesti väärin.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

84444 km: takalasin pyyhin aloitti istumalakon.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja juhani »

insinörtti kirjoitti:84444 km: takalasin pyyhin aloitti istumalakon.
Joko surullisen kuuluisa takaluukun johtosarja on vaihdettu?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^kuulun vähemmistöryhmään "johtoja ei vielä vaihdettu" 8)
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Ipi
Viestit: 345
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
Paikkakunta: Nurmes

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Sama täällä. 85k ajettu eikä ongelmia perän sähköissä ( vielä ).

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

insinörtti kirjoitti:84444 km: takalasin pyyhin aloitti istumalakon.
Vaihdetaanko päikseen?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Kesäkelit tulossa ja pitäisi pian hankkia uudet kesäkumit.
Mitä suosittelette omien kokemustenne puolesta? Pitäisi olla aika hiljaiset, kun Giuliettassa luonnostaan kuuluu rengasäänet aika kovasti sisälle. Pirelli, Continental vai joku muu? Kannattaako netin kautta hankkia. Läheisellä Teboililla kahuivat syksyllä, että laittaisivat kumit hyvään hintaan, mikä sitten liekin...

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

aaiitee kirjoitti:Kesäkelit tulossa ja pitäisi pian hankkia uudet kesäkumit.
Mitä suosittelette omien kokemustenne puolesta? Pitäisi olla aika hiljaiset, kun Giuliettassa luonnostaan kuuluu rengasäänet aika kovasti sisälle. Pirelli, Continental vai joku muu? Kannattaako netin kautta hankkia. Läheisellä Teboililla kahuivat syksyllä, että laittaisivat kumit hyvään hintaan, mikä sitten liekin...
Itselläni on "Juliettassa" alla GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 225/40R18. Rengas on tuntunut kaikin puolin hyvältä eikä melukaan häiritse.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

winorloose kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Kesäkelit tulossa ja pitäisi pian hankkia uudet kesäkumit.
Mitä suosittelette omien kokemustenne puolesta? Pitäisi olla aika hiljaiset, kun Giuliettassa luonnostaan kuuluu rengasäänet aika kovasti sisälle. Pirelli, Continental vai joku muu? Kannattaako netin kautta hankkia. Läheisellä Teboililla kahuivat syksyllä, että laittaisivat kumit hyvään hintaan, mikä sitten liekin...
Itselläni on "Juliettassa" alla GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 225/40R18. Rengas on tuntunut kaikin puolin hyvältä eikä melukaan häiritse.
Tässä revikkaa noista:
http://www.rengasvertailu.fi/kesarenkaa ... cient-grip
Ei kaikilta osin lainkaan mukavaa luettavaa! Tietysti toimivat erilailla eri autoissa, mutta...

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Olisikohan muita kokemuksia kesäkumeista Giuliettaan?

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

aaiitee kirjoitti:
winorloose kirjoitti:
aaiitee kirjoitti:Kesäkelit tulossa ja pitäisi pian hankkia uudet kesäkumit.
Mitä suosittelette omien kokemustenne puolesta? Pitäisi olla aika hiljaiset, kun Giuliettassa luonnostaan kuuluu rengasäänet aika kovasti sisälle. Pirelli, Continental vai joku muu? Kannattaako netin kautta hankkia. Läheisellä Teboililla kahuivat syksyllä, että laittaisivat kumit hyvään hintaan, mikä sitten liekin...
Itselläni on "Juliettassa" alla GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE 225/40R18. Rengas on tuntunut kaikin puolin hyvältä eikä melukaan häiritse.
Tässä revikkaa noista:
http://www.rengasvertailu.fi/kesarenkaa ... cient-grip
Ei kaikilta osin lainkaan mukavaa luettavaa! Tietysti toimivat erilailla eri autoissa, mutta...
Niin, aiotko löytää jostain renkaan mistä kukaan ei keksi mitään huomautettavaa? Mm. uusimmassa TM-rengasvertailussa (2016) rengas oli toinen saaden 9,2 pistettä, joten tuskin markkinoilla kovin montaa merkittävästi parempaa rengasta on myynnissä. Mutta jatka ihmeessä etsintää...

Virtsu
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:13
Car(s): Alfa 159 2.0 jtdm

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Virtsu »

Noissa toisissa renkaissa on lisäksi nimessä Performance. Sitä en jaksanut selvittää onko renkaissa muuten mitään eroja.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Niin, aiotko löytää jostain renkaan mistä kukaan ei keksi mitään huomautettavaa? Mm. uusimmassa TM-rengasvertailussa (2016) rengas oli toinen saaden 9,2 pistettä, joten tuskin markkinoilla kovin montaa merkittävästi parempaa rengasta on myynnissä. Mutta jatka ihmeessä etsintää...[/quote]

Aion. No, ei sentään, mutta aika paljon tuota moitittiinkin. Ilmeisesti tuo sopii kuitenkin Giuliettaan, koska sinulla on hyvät kokemukset siitä. Pidetään mukana kilpailussa tuo GY.
Pyysin jo tarjousta siitä, saas nähdä mikä on hinta!

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Sain hintoja, GY on kallein=669€ töineen. Contin Summerstar olisi ollut 549€, Misukat (Primacy 3) 649€. Tilasin sitten kuitenkin GY:it. Ajoa ei nykyisin kerry vuodessa kuin ehkä 2000km paikkeilla, niin kumit kestävät vaikka kuinka kauan tuolla ajolla. Silloin ei merkkaa niin paljon hinta, kun se jakaantuu 5-10 vuodelle.
Tutkin TM testiä, kun lehtikin on tilattu ja vaikuttaa siltä, että GY on sopiva Alfaani, koska rengas on aika hiljainenkin, mikä on Giuliettaan kärkipään ominaisuuksia, tosin tietysti kaikillekin. Giulietta on erikoisesti rengasmelulle allerginen ja Suomen karkeat asvaltit vielä korostavat asiaa.
Täytyy kirjoitella täällä sitten, kun kertyy kokemuksia noista kumeista muutaman viikon kuluttua.

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja winorloose »

Joo. Ja itselläni ei ole mitään intressejä edistää GY:n myyntiä eli en ole renkaan (enkä minkään muunkaan merkin) jäälleenmyyjä tms.

Muutenkin vähän ihmettelin noita kommentteja. Niissä haukuttiin renkaan melua ja tärinää. Melun suhteen renkaan yksi vahvimmista ominaisuuksista on kaikkien lukemieni testien ja omien kokemusteni mukaan juuri äänettömyys. Outoa? Ja tärinää tuskin ainakaan testiyksilöissä on esiintynyt, koska sellaisesta ei ole missään testeissä mainittu. Eikä sitä ole myöskään omissa renkaissani.

Yksi vaihtoehto kommenttien paikkansa pitävyyteen olisi tietysti se, jos GY:n renkaiden laatu eri yksilöiden välillä vaihtelisi todella paljon. Siihen en sitten pysty sanoman sitä enkä tätä.

aaiitee
Viestit: 344
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja aaiitee »

Minulla renkaat tulevat olemaan 225/45 R17, eli 20mm leveämmät, kuin TM:n testissä. Pitäisi olla tukevampi ote tiehen ja parempi ohjautuvuus, mutta heikompi vesiliirron vastustus, mutta tuo vesiliirto ei ole kova ongelma uusissa renkaissa ja vähässä ajossa urien syvyys pysyy parempana minulla. Nykyiset Pirellin kumit ovat aika jyrisevät motarin nopeudessa, mutta eivät niin melua 50km/h nopeudella. Kokonaisuudessaan Pirellit aika hyvät, mutta jos melu vähenee GY:lla, niin hieno juttu!

Tuota tärinää minäkin kovin ihmettelin ja kulumista sorateillä. Onneksi en joudu pääkaupunkiseudulla asuvana ajamaan paljoakaan soralla. Karkeita asvalttiteitä varmaan joutuu sietämään kauas tulevaisuuteenkin.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Pele »

Eikö Italialaisessa kuulu olla tuotemerkiltään Italialaiset renkaatkin, eli Pirellit. :wink:
Ensiasennukset on ainakin meidän Gilussa olleet Pirellit. Tuntuivat senverran jämäkiltä että päätettin viime keväänä ostaa toisetkin.
Mitä meluun tulee, niin renkaan kuluessa se aina kasvaa. Huomasi vain hyvin eron vanhan ja uuden Pirellin kohdalla.
Kohtalaisen paljon olivat kylläkin yhden kesän ajoilla kuluneet.
No toki nää suomen tiet on sellaista raastinrautaa etten yhtään ihmettele. Menevät vielä tulevan kesän.
Koko näissä 18".

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Paljonko olette noista takaluukun johtosarjarempoista maksaneet?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Giulietta 940

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^
persaukinenilmantakuutaautoileva kirjoitti:Se meni kutakuinkin näin: työt 130€ ja tarvikkeet 15€.

Ei tosiaan tilattu johtosarjoja, vaan katsottiin ja korjattiin tarvittavat.

Saas nähdä oliko fiksua vai ei.
Senza cuore saremmo solo macchine

Vastaa Viestiin