
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Millasias tyyppivikoja giulietassa on esiintynyt? Ostin juuri 2 litraseb jtdmän ja dieselinä ensimmäinen auto, joten en ole näihin tottunut. Raksutukset ja traktoriäänet kuulostaa vähän hassulta bensiini auton jälkeen 

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Se riippuu vahvasti, että minkä vuosimallin menit ostamaan?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^2011 on tämä
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Moottorista en tiedä, mutta korin osalta tuossa alkupään tuotannossa on nämä:
Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa, jolloin peräkontin kannen sisällä ja lukossa vettä
Peräkontin johtosarja murtuu, aiheuttaa kaikkea epämääräistä kannen sähköosissa
Etuovien ovipahvit rämisee enemmän ja vähemmän
Antennijalka hörppää vettä, jolloin radio lakkaa kuulumasta
Vaihdekepin numerokaavio jää käteen
Vaihdekepin vapaa-asennon anturin johto murtuu
Etuiskarien ylätuet kestää 50-100tkm
Laatikko C635, 1-vaihde ei mene päälle jokaisessa liikkeellelähdössä
Jarrut vinkuu aina
Sinänsä nuo on sellaisia markan vikoja tai jotain mitä vaan pitää sietää. Facelift-mallissa suurin osa tuosta listasta on korjattu.
Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa, jolloin peräkontin kannen sisällä ja lukossa vettä
Peräkontin johtosarja murtuu, aiheuttaa kaikkea epämääräistä kannen sähköosissa
Etuovien ovipahvit rämisee enemmän ja vähemmän
Antennijalka hörppää vettä, jolloin radio lakkaa kuulumasta
Vaihdekepin numerokaavio jää käteen
Vaihdekepin vapaa-asennon anturin johto murtuu
Etuiskarien ylätuet kestää 50-100tkm
Laatikko C635, 1-vaihde ei mene päälle jokaisessa liikkeellelähdössä
Jarrut vinkuu aina
Sinänsä nuo on sellaisia markan vikoja tai jotain mitä vaan pitää sietää. Facelift-mallissa suurin osa tuosta listasta on korjattu.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Voin vahvistaa listan 3,4 ja 5 tapaukset omassa -11 mallin Alfassani. Saas nähdä, milloin loppu lista tulee tutuksi!
Kiitoksia tästä listasta, osaa vähän seurata. Tuo vaihteen takeltelu ilmeni vasta äskettäin n.4-5tkm:n ajon jälkeen, ajan niin vähän vuosittain, tuo oli 1 vuoden ajokilometrit. Vain pari kertaa 1. vaihde takellellut. Eivät tosiaan mitään maailmaa kaatavia vikoja, kyllä noiden kanssa elää.
Kiitoksia tästä listasta, osaa vähän seurata. Tuo vaihteen takeltelu ilmeni vasta äskettäin n.4-5tkm:n ajon jälkeen, ajan niin vähän vuosittain, tuo oli 1 vuoden ajokilometrit. Vain pari kertaa 1. vaihde takellellut. Eivät tosiaan mitään maailmaa kaatavia vikoja, kyllä noiden kanssa elää.
Re: Giulietta 940
Listaan voi vielä lisätä:matti_vuorio kirjoitti:Moottorista en tiedä, mutta korin osalta tuossa alkupään tuotannossa on nämä:
Takalasin pyyhkijän läpivienti vuotaa, jolloin peräkontin kannen sisällä ja lukossa vettä
Peräkontin johtosarja murtuu, aiheuttaa kaikkea epämääräistä kannen sähköosissa
Etuovien ovipahvit rämisee enemmän ja vähemmän
Antennijalka hörppää vettä, jolloin radio lakkaa kuulumasta
Vaihdekepin numerokaavio jää käteen
Vaihdekepin vapaa-asennon anturin johto murtuu
Etuiskarien ylätuet kestää 50-100tkm
Laatikko C635, 1-vaihde ei mene päälle jokaisessa liikkeellelähdössä
Jarrut vinkuu aina
Sinänsä nuo on sellaisia markan vikoja tai jotain mitä vaan pitää sietää. Facelift-mallissa suurin osa tuosta listasta on korjattu.
1. kiinni jumittuvan polttoaineluukun kannen (pomppusalpa kaipaa voitelua / vaihtoa)
2. narisevan kuskin penkin (joku korjaussarja olemassa)
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Itsellä löytyy myös monet noista vaivoista.
-Jarrut vinkuu
-Pyhkijän läpivienti vuotaa. Mikä olikaan korjaus tähän?
-Kuljettajan istuin narisee. Onko joku saanut tuota vähennettyä voitelemalla?
-Kojelaudan kuljettajan puolen alaosa rämisee. Pitäisi nyt kesällä laittaa vähän pehmikettä toiseen laitaan, koska räminä loppuu aina hetkeksi kun sen kiilaa tiettyyn asentoon.
-Vaihdekepin nuppi on löysä. Ehkäpä jää kohta käteen
-Ykkösen kanssa ei sentään ole ollut vielä ongelmia ja laatikko toimiikin paremmin kuin 6k ajetun Kian laatikko.
Vioista huolimatta tykkään G:stä ja jotenkin Alfan kohdalla hyväksyn pienet epäkohdat
. Oikeastaan jokaisessa omassa kolmessa Alfassa on ollut jotain outoja ominaisuksia, paras on kuitenkin ehkä ollut 147. Konserniin kuuluva Lancia se sijaan tuntui huomattavasti laadukkaammin kootulta.
-Jarrut vinkuu
-Pyhkijän läpivienti vuotaa. Mikä olikaan korjaus tähän?
-Kuljettajan istuin narisee. Onko joku saanut tuota vähennettyä voitelemalla?
-Kojelaudan kuljettajan puolen alaosa rämisee. Pitäisi nyt kesällä laittaa vähän pehmikettä toiseen laitaan, koska räminä loppuu aina hetkeksi kun sen kiilaa tiettyyn asentoon.
-Vaihdekepin nuppi on löysä. Ehkäpä jää kohta käteen

-Ykkösen kanssa ei sentään ole ollut vielä ongelmia ja laatikko toimiikin paremmin kuin 6k ajetun Kian laatikko.
Vioista huolimatta tykkään G:stä ja jotenkin Alfan kohdalla hyväksyn pienet epäkohdat

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kiitoksia listauksista. Näyttää olevan pieniä mutta vittumaisen ärsyttäviä juttuja. Tosin, ei yllättävää, samat ominaisuudet vuodesta ja mallista toiseen. Harjoitelu edellisten mallien avulla antaa ymmärrystä ja hyväksyntää
omassa yksilössäni ei ole muutakuin tuota ajoittaista jarrujen kitinää.

omassa yksilössäni ei ole muutakuin tuota ajoittaista jarrujen kitinää.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuo jarrujen kitinä onkin aika raivostuttavaa. Yritin kerran tehdä pari tehojarrutusta, mutta ei auttanut. Varsinkin parkkihalleissa kimpoileva kiljunta on epämiellyttävää.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Omalle kohdalle on osunut EGR ja takapään johtosarja (pyyhin, lämppäri). Reilu 80tkm nyt taulussa.
Vähemmän tässä on harmeja/ärsyttävyyksiä ollut kuin monessa muussa.
Dieseliä kannattaa muistaa tankata.
Vähemmän tässä on harmeja/ärsyttävyyksiä ollut kuin monessa muussa.
Dieseliä kannattaa muistaa tankata.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
ajettavuus parani potenssiin XX, kun pisti eteen paineet 2.8 molemmille puolille. Toisella oli 2.3 ja toisella 2.6 niin vähä oli velton ja vetelän oloinen 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Eli ei kannata ajaa tankkia tyhjäksi asti...riski että paska valuu alas tai jotain?
Mites, huomasin että moottorista kuuluu tikitys- tictictic tyhjäkäynnillä ja ajossa, kierrosten mukaan nopeutuva tikitys 2000 rpm asti ja vasta kun kone on lämmennyt. Onko jotain jtdm ominaisääniä vai jotain muuta? Auto kuitenkin katsastettu 3 pv sitten joten luulisi olevan mainintaa jos jotain isompaa...
Mites, huomasin että moottorista kuuluu tikitys- tictictic tyhjäkäynnillä ja ajossa, kierrosten mukaan nopeutuva tikitys 2000 rpm asti ja vasta kun kone on lämmennyt. Onko jotain jtdm ominaisääniä vai jotain muuta? Auto kuitenkin katsastettu 3 pv sitten joten luulisi olevan mainintaa jos jotain isompaa...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Katsastuksessahan ei katsota auton moottorin kuntoa varsinaisesti, vaan päästöjä - jotka nykydieselissä on siis savutusmittaus ilman kuormaa, joka taas... No, joo. 
Osaa noista tikityksistä sanoa, kun itsellä on niin paljon vanhempaa tekoa oleva 10tappinen raksutin.
Mutta oletan tuon "muista tankata dieseliä"-vitsin tarkottavan sitä, että tuo kone hajoaa (kuten käytännössä mikä tahansa nykydiesel) jos sinne bensaa tunkaset. Toiset sanoo, että litrakin rikkoo mut hieman enempi yleisesti taitaa vaatia, koneesta ja naftamäärästä riippuen. Bensa kun ei voitele, kuten diesel (sehän on öljyä).
Jos puolisolla on ajoja ja tankkauksia, kannattaa IHAN OIKEASTI ostaa se 20euron korkki tankin luukulle, koska silloin ei sinne tankkiin sitä bensaa saa syötettyä.
20eur kertasijoitus on varmasti halvempi kuin parin tonnin moottoriremontti.

Osaa noista tikityksistä sanoa, kun itsellä on niin paljon vanhempaa tekoa oleva 10tappinen raksutin.
Mutta oletan tuon "muista tankata dieseliä"-vitsin tarkottavan sitä, että tuo kone hajoaa (kuten käytännössä mikä tahansa nykydiesel) jos sinne bensaa tunkaset. Toiset sanoo, että litrakin rikkoo mut hieman enempi yleisesti taitaa vaatia, koneesta ja naftamäärästä riippuen. Bensa kun ei voitele, kuten diesel (sehän on öljyä).
Jos puolisolla on ajoja ja tankkauksia, kannattaa IHAN OIKEASTI ostaa se 20euron korkki tankin luukulle, koska silloin ei sinne tankkiin sitä bensaa saa syötettyä.
20eur kertasijoitus on varmasti halvempi kuin parin tonnin moottoriremontti.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Lähinnä viittasin siihen, että jos dieseliin tankkaa bensiiniä, niin kannattaa varautua jonkinmoiseen laskuun.
Itse selvisin muutamalla satasella, kun huomasin mokan ennen käynnistystä.
Itse selvisin muutamalla satasella, kun huomasin mokan ennen käynnistystä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tikittävä tms. ääni kuulostaa oudolta ja mun kokemuksen/muistikuvan mukaan (Giulietta ja 2 x 159 JTDm) ei ole ko. moottorien ominaisuus. Kannattaa käydä kuunteluttamassa sitä jossakin korjaamolla, varsinkin jos/kun se on niin voimakas, että se kuuluu matkustamoon ja kuuluu vain lämpimänä.
Noihin ominaisuuksiin ja ärsyttävyyksiin voisi lisätä vielä varsinkin kuljettajan penkin selkänojan nirinän ja narinan. Ääni hiljenee, kun käyttää ristiselän säätöä, mutta alkaa sitten taas jonkin ajan päästä uudestaan.
Noihin ominaisuuksiin ja ärsyttävyyksiin voisi lisätä vielä varsinkin kuljettajan penkin selkänojan nirinän ja narinan. Ääni hiljenee, kun käyttää ristiselän säätöä, mutta alkaa sitten taas jonkin ajan päästä uudestaan.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Giulietta 940
Viimeisimmässä 159:ssäni selkänojan narina meni niin pahaksi, että koko penkki vaihdettiin takuuseen. AK ei kiistänyt narinan olemassaoloa ja takuunalaiseen autoon penkki vaihdettiin lähes nikottelematta. Joten uudehkon Giuliettan omistajankaan ei kannata kärsiä tästä turhan takia, jos takuuta on vielä päällä.juhani kirjoitti:Noihin ominaisuuksiin ja ärsyttävyyksiin voisi lisätä vielä varsinkin kuljettajan penkin selkänojan nirinän ja narinan. Ääni hiljenee, kun käyttää ristiselän säätöä, mutta alkaa sitten taas jonkin ajan päästä uudestaan.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo, AK:ssa se oli edellisen kohdalla työnalla, taisi olla pariinkin kertaan, mutta ehdin jo vaihtamaan autoa ennekuin saivat sen kuntoon. Muistaakseni siihen tilattiin jo osiakin, mutta sitten selvisi, että ne on väärät ja koko selkänoja tai penkki pitää vaihtaa. Tässä nykyisessä narinaa ei ole vielä ollut.Farina kirjoitti:Viimeisimmässä 159:ssäni selkänojan narina meni niin pahaksi, että koko penkki vaihdettiin takuuseen. AK ei kiistänyt narinan olemassaoloa ja takuunalaiseen autoon penkki vaihdettiin lähes nikottelematta. Joten uudehkon Giuliettan omistajankaan ei kannata kärsiä tästä turhan takia, jos takuuta on vielä päällä.juhani kirjoitti:Noihin ominaisuuksiin ja ärsyttävyyksiin voisi lisätä vielä varsinkin kuljettajan penkin selkänojan nirinän ja narinan. Ääni hiljenee, kun käyttää ristiselän säätöä, mutta alkaa sitten taas jonkin ajan päästä uudestaan.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Eli tuosta narinasta ei pääse eroon mitenkään voitelemalla, vaan vaatii osien vaihtoa? Omassa kun tuo narina on nyt talven jäljiltä vain lisääntynyt. Tosin useimmiten tuon narinan peittää rengasmelu tai stereot 

- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tietääkseni ei auta kuin osien vaihto. Siitä on Service News 70 6.12, mutta epäilen, että se ei ole oikea tähän vaivaan. Muistaakseni sen mukainen korjaussarja (50525743) tilattiin, mutta se oli väärä tai ei käynytkään tähän sähkötoimiseen ristiselänsäätöön ja ilmoittivat, että koko penkki tai selkänoja pitää vaihtaa. Homma jäi siis kesken, kun vaihdoin autoa.Gusse kirjoitti:^Eli tuosta narinasta ei pääse eroon mitenkään voitelemalla, vaan vaatii osien vaihtoa? Omassa kun tuo narina on nyt talven jäljiltä vain lisääntynyt. Tosin useimmiten tuon narinan peittää rengasmelu tai stereot
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Omastani ei löydy kuin vinkuvat jarrut.. Nekin tosin vain talvisin.
Ratin alla, vasemmalla puolella olevan kannen kiinnikkeisiin ja reunoihin laitoin kyllä erkkaria heti auton ostettuani. En tiedä sitten oliko se huonosti kiinni vai kitisikö muutenkin.
No nyt on ollut hiljainen.
Raitisilmasuodattimen vaihdoin äskettäin. Ei ollut paha homma, kun purki apukuskin puolella, jalkatilassa olevan keskikonsolin osan lisäksi myös hanskalokeron alapuolella olevan pahvin pois. Työkaluja ei juuri tarvitse.. Raitisilmasuodattimen kotelon kansi avautuu vetämällä alaspäin.
Onkelma: mittarissa alkanut kilometrit vilkkumaan. Onko muilla ollut vastaavia? Ulkomaisilta foorumeilta asiasta luinkin, mutta kiinnostaisi tietää, jos täällä on kokemuksia.
Ratin alla, vasemmalla puolella olevan kannen kiinnikkeisiin ja reunoihin laitoin kyllä erkkaria heti auton ostettuani. En tiedä sitten oliko se huonosti kiinni vai kitisikö muutenkin.
No nyt on ollut hiljainen.
Raitisilmasuodattimen vaihdoin äskettäin. Ei ollut paha homma, kun purki apukuskin puolella, jalkatilassa olevan keskikonsolin osan lisäksi myös hanskalokeron alapuolella olevan pahvin pois. Työkaluja ei juuri tarvitse.. Raitisilmasuodattimen kotelon kansi avautuu vetämällä alaspäin.
Onkelma: mittarissa alkanut kilometrit vilkkumaan. Onko muilla ollut vastaavia? Ulkomaisilta foorumeilta asiasta luinkin, mutta kiinnostaisi tietää, jos täällä on kokemuksia.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Ok, eli jos alkaa häiritsemään, niin ei auta kuin auton vaihtojuhani kirjoitti:Tietääkseni ei auta kuin osien vaihto. Siitä on Service News 70 6.12, mutta epäilen, että se ei ole oikea tähän vaivaan. Muistaakseni sen mukainen korjaussarja (50525743) tilattiin, mutta se oli väärä tai ei käynytkään tähän sähkötoimiseen ristiselänsäätöön ja ilmoittivat, että koko penkki tai selkänoja pitää vaihtaa. Homma jäi siis kesken, kun vaihdoin autoa.Gusse kirjoitti:^Eli tuosta narinasta ei pääse eroon mitenkään voitelemalla, vaan vaatii osien vaihtoa? Omassa kun tuo narina on nyt talven jäljiltä vain lisääntynyt. Tosin useimmiten tuon narinan peittää rengasmelu tai stereot


- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Blue & me. Eikö tosiaan onnistu musiikin soittaminen bt:n kautta? Aux pistokekin on vähän hölmössä paikassa...
Ihmetyksen aiheena myös kojelaudan päällä, keskellä on se ilmasuulake hässäkkä ja joku luukun näköinen juttu jota ei saa auki navin paikka? Siinä on myös joku krominen nappula jonka saa painettua aika alas, mitään tapahtumatta. Mikähän funktio?
Ihmetyksen aiheena myös kojelaudan päällä, keskellä on se ilmasuulake hässäkkä ja joku luukun näköinen juttu jota ei saa auki navin paikka? Siinä on myös joku krominen nappula jonka saa painettua aika alas, mitään tapahtumatta. Mikähän funktio?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Ei se onnistu. Itsellä iPhone3GS Spotifyn soittolistaa pyörittämässä ja johto tosiaan sieltä hanskalokerosta. Ei ihan 2016.
Se kromipylpyrä on kai TomTomin istukka.
Ei se onnistu. Itsellä iPhone3GS Spotifyn soittolistaa pyörittämässä ja johto tosiaan sieltä hanskalokerosta. Ei ihan 2016.
Se kromipylpyrä on kai TomTomin istukka.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Tuo kyseinen tiedote on korvattu päivitetyllä versiolla. Alkuperäistä en ole nähnyt, niin en tiedä miltä osin ohjeet ovat muuttuneet, kun korjaussarjan osanumero on ainakin sama. Mutta jotain siinä on kuitenkin muutettu, eli ongelmaan pitäisi olla olemassa toimivakin ratkaisu tai näin ainakin ymmärtäisin.juhani kirjoitti:Tietääkseni ei auta kuin osien vaihto. Siitä on Service News 70 6.12, mutta epäilen, että se ei ole oikea tähän vaivaan. Muistaakseni sen mukainen korjaussarja (50525743) tilattiin, mutta se oli väärä tai ei käynytkään tähän sähkötoimiseen ristiselänsäätöön ja ilmoittivat, että koko penkki tai selkänoja pitää vaihtaa. Homma jäi siis kesken, kun vaihdoin autoa.Gusse kirjoitti:^Eli tuosta narinasta ei pääse eroon mitenkään voitelemalla, vaan vaatii osien vaihtoa? Omassa kun tuo narina on nyt talven jäljiltä vain lisääntynyt. Tosin useimmiten tuon narinan peittää rengasmelu tai stereot
Re: Giulietta 940
Oli jossain vaiheessa takuuaikana tuo kilometrilukeman vilkkuminen. En enää tarkkaan muista, mutta taisi liittyä radion / blue&me -toimintaan ja joko katosi itsestään tai käytin Autokeskuksessa nollauksessa.hagger16 kirjoitti:Omastani ei löydy kuin vinkuvat jarrut.. Nekin tosin vain talvisin.
Ratin alla, vasemmalla puolella olevan kannen kiinnikkeisiin ja reunoihin laitoin kyllä erkkaria heti auton ostettuani. En tiedä sitten oliko se huonosti kiinni vai kitisikö muutenkin.
No nyt on ollut hiljainen.
Raitisilmasuodattimen vaihdoin äskettäin. Ei ollut paha homma, kun purki apukuskin puolella, jalkatilassa olevan keskikonsolin osan lisäksi myös hanskalokeron alapuolella olevan pahvin pois. Työkaluja ei juuri tarvitse.. Raitisilmasuodattimen kotelon kansi avautuu vetämällä alaspäin.
Onkelma: mittarissa alkanut kilometrit vilkkumaan. Onko muilla ollut vastaavia? Ulkomaisilta foorumeilta asiasta luinkin, mutta kiinnostaisi tietää, jos täällä on kokemuksia.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Juu, Alfaownerilla taisi lukea, että akkukaapeli irti. Näin tein ja sillähän tuo hävisi ainakin toistaiseksi.
Veikkauksia välkkymisen syyksi oli: radio, Blue&Me, liian nopea käynnistäminen virtojen laittamisen jälkeen..
Veikkauksia välkkymisen syyksi oli: radio, Blue&Me, liian nopea käynnistäminen virtojen laittamisen jälkeen..
Senza cuore saremmo solo macchine
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Eikös ml vilkkuminen meinaa virhettä / katkosta can väylässä noin yleisesti? 159Iin tuli kerran moinen
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Kyllä näin siellä taisi myös lukea, mutta mistä se katkos tulee?
Senza cuore saremmo solo macchine
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Kiitos tiedosta, sellainen mediajärjestelmä sitten. Lakkaan tuhlaamasta aikaa yrittäessäni saada bt musaa skulaa. Eipä tuo nyt paha ole vetää hanskalokerosta auxi johonki hollille.Vittorio Jano kirjoitti:^
Ei se onnistu. Itsellä iPhone3GS Spotifyn soittolistaa pyörittämässä ja johto tosiaan sieltä hanskalokerosta. Ei ihan 2016.
Se kromipylpyrä on kai TomTomin istukka.
Re: Giulietta 940
Tästäkin aiheesta on tehtaan tiedote.hagger16 kirjoitti:^Juu, Alfaownerilla taisi lukea, että akkukaapeli irti. Näin tein ja sillähän tuo hävisi ainakin toistaiseksi.
Veikkauksia välkkymisen syyksi oli: radio, Blue&Me, liian nopea käynnistäminen virtojen laittamisen jälkeen..

Syitä tai mahdollisia syitä on paljonkin, mutta nämä on mainittu tehtaan puolelta:hagger16 kirjoitti:^Kyllä näin siellä taisi myös lukea, mutta mistä se katkos tulee?
Battery terminal disconnection/reconnection badly performed.
Incorrect loading of the navigator applications in the control units supplied by the Spare Parts Dpt.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moottori-lehdessä oli mainos auton matoista, tilasin Alfaani, hinta oli hiukan alle 200€ alveineen ja muine kuluineen. Kuljetettiin kotiovelle. Kangasmatot olivat niin kuluneet, että sijoitin tuon summan ja uudet matot ovat kumimaiset kaukalomatat ja takana yhtä kappaletta välikappaleen myötä, istuvat hyvin, kuulemma laserleikatut. En ole ajanut autolla vielä tämänpäiväisen asennuksen jälkeen, mutta pysyvät hyvin, vaikka en laittanut kiinnitysruuveja, jotka olivat mukana setissä. Jenkeissä tehdyt.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ sellaiset vaaleanruskeat? Koitin sellaisia tilailla varmaan vuosi sitten, muttei vielä ollutkaan valikoimissa.
Orkkis kangasmaton olen jo polkenut puhki (eikä minulla edes ole polkuautoa). Alfan kumimattojen muotoilun innoittajana on puolestaan toiminut tarvikeroiskeläpät eli ovat sileitä kumilevyjä, jotka kätsysti keräävät kuran ja pikkukivet ympärilleen, pysyen itse puhtaina
Muitakin hankintoja pitäisi lähiaikoina tehdä, kuten 1 kpl kuminauhoja moottoriin, johtosarja takaluukkuun (pyyhin ja toinen peruutusvalo kaputt), vasen etutassu kolisee pahasti eikä kyseessä nyt liene koiranluu. Niijoo, ja varmaan akkukin, koska S&S ei enää tahdo toimia lämpimilläkään keleillä.
Orkkis kangasmaton olen jo polkenut puhki (eikä minulla edes ole polkuautoa). Alfan kumimattojen muotoilun innoittajana on puolestaan toiminut tarvikeroiskeläpät eli ovat sileitä kumilevyjä, jotka kätsysti keräävät kuran ja pikkukivet ympärilleen, pysyen itse puhtaina

Muitakin hankintoja pitäisi lähiaikoina tehdä, kuten 1 kpl kuminauhoja moottoriin, johtosarja takaluukkuun (pyyhin ja toinen peruutusvalo kaputt), vasen etutassu kolisee pahasti eikä kyseessä nyt liene koiranluu. Niijoo, ja varmaan akkukin, koska S&S ei enää tahdo toimia lämpimilläkään keleillä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Ne matot lienevät Weather Techit?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Niinpä ovat!
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Eipä kuullosta aivan halvoilta hankinnoilta. Luultavasti 1000-1500€:n hintaista ainakin asennuksineen. Noita kaukalomattoja on harmaita ja beessejä ainakin, itse otin harmaat(tumman-).insinörtti kirjoitti:^ sellaiset vaaleanruskeat? Koitin sellaisia tilailla varmaan vuosi sitten, muttei vielä ollutkaan valikoimissa.
Orkkis kangasmaton olen jo polkenut puhki (eikä minulla edes ole polkuautoa). Alfan kumimattojen muotoilun innoittajana on puolestaan toiminut tarvikeroiskeläpät eli ovat sileitä kumilevyjä, jotka kätsysti keräävät kuran ja pikkukivet ympärilleen, pysyen itse puhtaina![]()
Muitakin hankintoja pitäisi lähiaikoina tehdä, kuten 1 kpl kuminauhoja moottoriin, johtosarja takaluukkuun (pyyhin ja toinen peruutusvalo kaputt), vasen etutassu kolisee pahasti eikä kyseessä nyt liene koiranluu. Niijoo, ja varmaan akkukin, koska S&S ei enää tahdo toimia lämpimilläkään keleillä.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Vuosihuolto lähenee. Ilmastointihuollon ajattelin ottaa lisätyönä, kun autolle tulee kohta 3v./45tkm täyteen. Mutta miten on, oletteko teettäneet omiinne jarruhuoltoa?
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Olen vähintään joka toinen kerta teettänyt jarruhuollon ja hyvin on jarrut toiminut. Eikä minun G:ssäni jarrut ole ikinä vinkunut tai kitissyt
; hyvää onneako...

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Onko joku teistä saanut vinkumisen loppumaan palojen vaihdolla tai muulla konstilla, vuoden jo jarrut vinkuneet. Onhan sitä käytetty kuparirasvaakin joissain auto-ohjelmissa, olisiko siitä apua?peksu kirjoitti:Olen vähintään joka toinen kerta teettänyt jarruhuollon ja hyvin on jarrut toiminut. Eikä minun G:ssäni jarrut ole ikinä vinkunut tai kitissyt; hyvää onneako...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
joo, mutta jarrut pitää purkaa, putsata paskasta ja voidella asianmukaiset osat. Ihan tavalliset jarrut nuo näyttää olevan rakenteeltaan joten miksi eivät toimisi normaalisti asianmukaisella huollolla?aaiitee kirjoitti:Onko joku teistä saanut vinkumisen loppumaan palojen vaihdolla tai muulla konstilla, vuoden jo jarrut vinkuneet. Onhan sitä käytetty kuparirasvaakin joissain auto-ohjelmissa, olisiko siitä apua?peksu kirjoitti:Olen vähintään joka toinen kerta teettänyt jarruhuollon ja hyvin on jarrut toiminut. Eikä minun G:ssäni jarrut ole ikinä vinkunut tai kitissyt; hyvää onneako...
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Täällä vaan on saanut käsityksen, että se on jopa ominaisuus. Täytyy kai sitten viedätohtorille. Onko kellään käsitystä tuon toimenpiteen hinnasta? Harmittaa, kun huollossa eivät tehnee tuolle mitään, mutta ehkä eivät havainneet.jkk kirjoitti:joo, mutta jarrut pitää purkaa, putsata paskasta ja voidella asianmukaiset osat. Ihan tavalliset jarrut nuo näyttää olevan rakenteeltaan joten miksi eivät toimisi normaalisti asianmukaisella huollolla?aaiitee kirjoitti:Onko joku teistä saanut vinkumisen loppumaan palojen vaihdolla tai muulla konstilla, vuoden jo jarrut vinkuneet. Onhan sitä käytetty kuparirasvaakin joissain auto-ohjelmissa, olisiko siitä apua?peksu kirjoitti:Olen vähintään joka toinen kerta teettänyt jarruhuollon ja hyvin on jarrut toiminut. Eikä minun G:ssäni jarrut ole ikinä vinkunut tai kitissyt; hyvää onneako...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Niin, ja kappalehinnasta tietysti kyse.aaiitee kirjoitti:Eipä kuullosta aivan halvoilta hankinnoilta. Luultavasti 1000-1500€:n hintaista ainakin asennuksineen.
- - 1 kpl 90 tkm huolto + kuminauhan vaihto 1 048 €
- takaluukun johtosarja 1 188 €
- TCT:n öljynvaihto yllätti edullisuudellaan, 180 €
- jarrujen herkistely 100 €/akseli. Aiemmin muistelen hinnan olleen per auto...
- varmuuden vuoksi kysyn myös hinnan kaikkien jarrupalojen ja levyjen uusimiselle - aika tarkalleen touhutonni

Nyt voisi ihan oikeasti harkita jotain kauempanakin sijaitsevaa huoltoa...
Viimeksi muokannut insinörtti, 14 Kesä 2016, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Vinkuminen/jumissa olevat satulat ovat tehtaalla asennettuja ominaisuuksia. Jos näistä ei tykkää, pitää teettää tämä jarrujen hekristely, joka tuo helpotuksen vaivaan liki vuodeksi.aaiitee kirjoitti:Täällä vaan on saanut käsityksen, että se on jopa ominaisuus.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Takaluukkuun johtosarjaa ei mielestäni kannata tuohon hintaan vaihtaa. Korjaus maksaa muistaakseni alle 150€, jolla sen voi korjauttaa melkein kymmenen kertaa samaan vaihtohintaan. Itse korjautin Airportin AK:ssa. Mutta paikkaa en voi suositella kenellekään.insinörtti kirjoitti:Niin, ja kappalehinnasta tietysti kyse.aaiitee kirjoitti:Eipä kuullosta aivan halvoilta hankinnoilta. Luultavasti 1000-1500€:n hintaista ainakin asennuksineen.Sitten vielä jotain muuta pientä, niin eiköhän näillä eväin 3 k€ mene rikki.
- - 1 kpl 90 tkm huolto + kuminauhan vaihto 1 048 €
- takaluukun johtosarja 1 188 €
- TCT:n öljynvaihto yllätti edullisuudellaan, 180 €
- jarrujen herkistely 100 €/akseli. Aiemmin muistelen hinnan olleen per auto...
- varmuuden vuoksi kysyn myös hinnan kaikkien jarrupalojen ja levyjen uusimiselle - aika tarkalleen touhutonni
![]()
Nyt voisi ihan oikeasti harkita jotain kauempanakin sijaitsevaa huoltoa...
Jakohihnan vaihdon tekee mm. Delta-auto huomattavasti halvemmalla, muistaakseni jotain 300-400€. Pikkupaikat tekee varmasti vielä halvemmalla.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Myös Hml:n Autokeskus korjaili johdot alle 200€:lla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Tuli vilkastua giuliettan jarruja. Mikään ihme jos on tapana vinkua kun ovat sen näköiset et on kuivana survastu kasaan.
Re: Giulietta 940
Itselläni ei ole jarrut kertaakaan vinkuneet. Muita ominaisvikoja on kyllä ollut; vaihdekepin nuppi jäi käteen, takaluukun johdot katki, sivupeililasi melkein tipahti, etuovien listat narisee, ja ykkösvaihde välillä vähän tahmaa.jkk kirjoitti:Tuli vilkastua giuliettan jarruja. Mikään ihme jos on tapana vinkua kun ovat sen näköiset et on kuivana survastu kasaan.
Re: Giulietta 940
Tuohon jarrujen vinkunaan auttaa kyllä jarruhuolto, mutta alkaa aika nopeasti vinkua uudelleen, jos autolla ei ikinä jarrutella "kunnolla". Vaikuttaisi siltä, että jos ajo on hiukan "sporttisempaa" niin ei jarrut ole vinkuneet ikinä.

Muistelisin, että jotain tuon suuntaista hintaa on tiskillä veloitettu Turkkusen AK:lla, kun olen noita korjaillut. Riippuen toki miten monta piuhaa sieltä on ollu poikki.Vittorio Jano kirjoitti:Myös Hml:n Autokeskus korjaili johdot alle 200€:lla.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Jätin autojerry.fi palveluun tarjouspyynnön G:n jarrujen vinkumisen taposta. Saa nähdä mitä tarjouksia saan. Onko kukaan muu käyttänyt eo. palvelua?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^olen kans kokeillut, yksi korjaamo vastasi pyyntöön. Ja sekin sellainen joka ei todellisuudessa olisi pystynyt tekemään kaikkia pyytämiäni töitä, esim moottorinohjaimen päivitys.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Mä sain hihnanvaihtotarjouksia ensin kolme ja sitten kaksi lisää, yhteensä viisi. Vein Auto-Milanoon, oli halvin. Auto-Jerry on kiva lisä, mutta niillä pitäisi olla vakioitu vastauslomake. Nyt yksi ilmoittaa könttäsumman ja toinen ääripää erittelee osakohtaisesti koko jutun.