Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
5
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
44
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
73
17%
Ostan sitten joskus
240
57%
Tuskin
41
10%
En ikinä
12
3%
 
Ääniä yhteensä: 424

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^onnellisuuden etsintään tosiaan löytyy paljon yksilöllisiä tapoja! Hyvä onkin että ei olla kaikki samanlaisia. Mutta Giulian suhteen tämä keskusteltu ominaisuus paarialuokalle tarkoitetuissa malleissa on kohdaltani luotaantyöntävä. Ei silti - kaupat eivät jääneet tästä kiinni. Jos olisin edes hieman oma herrani, nimi olisi ollut paperissa ensikoeajon jälkeen! Mutta nyt pöydät ovat kääntyneet ja olen kovin ihastunut tuohon f34 rumilukseen. Stelvion on syytä olla hyvä - Giuliaan en tätä vaihtaisi (Giulia toki parempi ajaa kuin f31 tai f34, mutta tämä ominaisuus ei yksin nykyisellään ratkaise käyttöauton valintaa - harmi)!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kuulostaa toimivan fiksusti!
Streider kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Jäänyt mieleen, että joissakin näistä nykybemareista Nokian talvirenkaat aiheutti löysällä rakenteella ongelmia, kun ajonhallinta puuttui liian herkästi ja hyydytti menoa. Vilkkuuko Giulioissa ajonhallinta jatkuvasti kiihdyttäessä ja mitä talvirenkaita aitoissa on alla?
Olen kerran saanut ESC-valon vilkkumaan, tämä tapahtui jäällä 120km/h vauhdissa kikkaillessa. En saanut Giuliaa lapasesta vaikka yritin, eikä ESC rouhinut mitenkään huomattavasti kiinni. Hyydyttää siis menoa, noh, ei juuri mitenkään. Siellä se tekee huomaamatonta työtään, ja kyllä Giulialla pienesse kylkimyyryssäkin pääsee DNA:n ollessa D-asennossa, ainakin oikeissa olosuhteissa ja auton kanssa sinuiksi päästyään. Paras ajonhankaloitus mitä itsellä on tullut vastaan, mutta ei mua toki häiritsisi vaikka isommassakin kulmassa saisi joskus käydä jäällä mylläämässä. Normaalissa ajossa taas en ole havainnut mitään valitettavaa, toimii kuin ajatus. Niin, omassa katiskassa pyörii Nokian R2 kitkat alla.

Maanantaiksi kutsuttiin laitattamaan autoon uutta päivitettyä softaa. Hyvällä tuurilla siellä odottaa samaan vaivaan luisupulkkamoodi :lol:

juri
Viestit: 510
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja juri »

Muistelisin että Stelvion julkistuksessa Herra Isoherra avasi Alfan nykyfilosofiaa siten, että kun muut merkit lisäävät kaiken maailman automaatiota ja hienoja järjestelmiä, Alfa tuo ajajan takaisin keskiöön ja kontrolliin.

No ei.
932 937 955

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja sanctus »

No kieltämättä olisi kyllä miellyttävää, jos Alfa/FCA tekisi autoistaan myös paralympialaisiin tarkoitettujen vehkeiden oheen niitä ajajan autoja. Referenssinä 4C:n varustelutaso ja lähtökohtana juurikin tällainen "auto ajoon" -tyyppinen laite. Pitäisin tätä erinomaisena kädenojennuksena esim. itseni kaltaiselle heebolle, jonka mielestä autoa ei tarvitse pystyä ohjaamaan pelkästään etusormella hierovien penkkien kosketeltavana.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Taitaa 4C olla oikein puristien vehje, jonka filosofia vain tarpeettoman yksiulotteinen arkiajoon. Pidemmän päälle tuollainen taitaa sopia juurikin kakkos/kolmosautoon.

Nyt kyse tuntuu olevan juuri siitä ettei ESC:tä kokonaan mykäksi. Ohjaus ja vaihteisto että alusta on saanut lähes yksinomaan kehuja. Lisäksi takaveto ja luokkansa kevyin! Ei se nyt aivan toivoton voi olla "uudeksi avaukseksi Alfalle"!

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Mä epäilen, että 4C:n filosofialla kaltaiseni perusjamppa pääsee hyvin esim. mökille Renkoon ja hakemaan 30 kiloa kissanpellettejä rautakaupasta, kunhan maavara on ehkä vähintään tuollaista MiTon luokkaa.

Avatar
Josef Matula
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

Tampereen Levorannalla on koeistuttavana Veloce diesel, nyt ei lopu sivutuki kesken :-D

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Josef Matula kirjoitti:Tampereen Levorannalla on koeistuttavana Veloce diesel, nyt ei lopu sivutuki kesken :-D
Mielenkiintoista :-D

Minkä värinen oli?

Avatar
Josef Matula
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Josef Matula »

^
Rosso Alfa 8)

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Minkä takia Veloce on vain koeistuttavana. Eikö niitä anneta koeajoon?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tuohon ESP:een vielä, kyllähän siellä se off-asento on takuuvarmasti. Syystä tai toisesta se on vain estetty.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Jiitee kirjoitti: Radalle ja jääradalle tarkoittanet tarpeilla ? Normaaliliikenteessä lienee driftaukset ja sudittelut racerboy- lippiskansan juttuja :mrgreen:
Voi voi, taitaa monelta jäädä tämän takia uusi Giulia hankkimatta... :wink:
Lippistä en omista, mutta tykkään ajaa autoilla ja nauttia niiden ominaisuuksista. Miksi omistaa Alfa, jos sillä ajaa kuin Volvolla? Volvo on varmasti luotettavampi ja turvallisempikin normaaliliikenteessä.
Veikkaan, että moni katsoo tämän luistoneston poistamisen puutteen takia myös muita merkkejä. Itse en ole Alfa-uskovainen, eli ostan auton sen ominaisuuksien perusteella, en merkin perusteella. Ja siksi on mielestäni täysin oikein kritisoida uudessa Giuliassa olevaa puutetta, joka muista merkeistä löytyy.
Viimeksi muokannut lagotto, 26 Tammi 2017, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Janne »

^^
Samaa mieltä.
Viimeksi muokannut Janne, 26 Tammi 2017, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lagotto kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Radalle ja jääradalle tarkoittanet tarpeilla ? Normaaliliikenteessä lienee driftaukset ja sudittelut racerboy- lippiskansan juttuja :mrgreen:
Voi voi, taitaa monelta jäädä tämän takia uusi Giulia hankkimatta... :wink:
Lippistä en omista, mutta tykkään ajaa autoilla ja nauttia niiden ominaisuuksista.
Kyllä , jokaisen mielipide on arvokas, mutta liikenteessä jokainen mielestään hyväkin kuski aiheuttaa aina ylimääräisen riskin tuolla ajotavalla muille. Mm. ennen joulua Pohjanmaalla kolminumeroisella liukkaalla tiellä tuli penarijatkekuski kylkimyyryä mutkassa vastaani osittain kaistallani... nopea refleksiliike pelasti peltikolarin... ja täälläpäin joka toisella racer-boylla on penarinjatke alla. Toki varmasti joukossa on suurin osa järkeviä kuskejakin.

Harrastekaveri osti 12-sylinterisen kivan 850- penarin... ja ei kovin isosti pappaikäisenä sillä sudittele. Ratapäiville kuulemma menossa ensi kesänä. Siellä saa ajaa miten haluaa riskeeraamatta muita.

Joten en näe mitään puutteita Giulian luistonestossa. Hyvä noin useimmille, jotka uuden G:n ostavat.Varsinkin USA:ssa, jossa voi tulla isot "penaltit" juristeilta oikeudessa, jos Boy-racereita homma lähtee perheautossa lapasesta.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

^ Millä ajotavalla? Ei luistoneston poistaminen tarkoita, että koko ajan pitäisi perän olla vinossa. Luistoneston poisto auttaa myös etenemisessä. Pohjanmaalla pojat saattavat ajella niin vanhoilla bemareilla, ettei luistonestoa ollut vielä edes keksitty. Mutten tiedä miten se tähän edes liittyy.

Avatar
Kertsu
Viestit: 842
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Car(s): Giulietta T-jet 2011
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

lagotto kirjoitti:Volvo on varmasti luotettavampi ja turvallisempikin normaaliliikenteessä.
Eihän Giulia saanut kun vain 5 tähteä Euro NCAP-testissä.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lagotto kirjoitti:^ Millä ajotavalla? Ei luistoneston poistaminen tarkoita, että koko ajan pitäisi perän olla vinossa. Luistoneston poisto auttaa myös etenemisessä. Pohjanmaalla pojat saattavat ajella niin vanhoilla bemareilla, ettei luistonestoa ollut vielä edes keksitty. Mutten tiedä miten se tähän edes liittyy.
Asenne liikenteessä. Enempää en väännä tästä teemasta rautalankaa .... jokainen voi ajatella omilla korvanväleillä tämän.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti: Radalle ja jääradalle tarkoittanet tarpeilla ?
No, kun puhutaan kuitenkin takavetarillisesta umpiautosta, niin jääratailu on kirkkaasti parasta mitä voi tehdä ilman housuja. Mielestäni on ihan ymmärrettävää, että vähintään siellä haluaisi vapauttaa auton koko potentiaalin. Etenkin kun siitä maksaa kymmeniä tuhansia euroja.
Jiitee kirjoitti: liikenteessä jokainen mielestään hyväkin kuski aiheuttaa aina ylimääräisen riskin tuolla ajotavalla muille.
(korostus omani)

Vaikka tykkäänkin liikenteen sujuvan yhteispelinä ja kauniisti, niin inhoan mustavalkoisia ajattelumalleja ja jaan (yleisesti paheksuttavan) eriävän mielipiteen korostamastani sanasta. Voin myöntää tilalle sanaparin "liian usein", mutta paikkansa voi valita ja kun teknisesti ajatellen on pirun vaikeaa aiheuttaa ylimääräistä riskiä ihmisille jotka eivät ole läsnä, voi varmistamalla danger zonen tyhjäksi olla aiheuttamatta ylimääräistä riskiä muille. Miten helppoa ja realistista se sitten on, riippuu vahvasti ajasta ja paikasta, eikä toki vähiten myöskään kuljettajasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

lagotto
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Touko 2014, 09:07

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lagotto »

Jiitee kirjoitti:
lagotto kirjoitti:^ Millä ajotavalla? Ei luistoneston poistaminen tarkoita, että koko ajan pitäisi perän olla vinossa. Luistoneston poisto auttaa myös etenemisessä. Pohjanmaalla pojat saattavat ajella niin vanhoilla bemareilla, ettei luistonestoa ollut vielä edes keksitty. Mutten tiedä miten se tähän edes liittyy.
Asenne liikenteessä. Enempää en väännä tästä teemasta rautalankaa .... jokainen voi ajatella omilla korvanväleillä tämän.
Täysin samaa mieltä, ajattelu on suotavaa. On älytöntä ajatella asenteen ja luistoneston olevan sama asia.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Streider kirjoitti:Maanantaiksi kutsuttiin laitattamaan autoon uutta päivitettyä softaa. Hyvällä tuurilla siellä odottaa samaan vaivaan luisupulkkamoodi :lol:
Onko kyseessä diilerin tarjoama päivitys vai laitetaanko virisoftaa laitteeseen / muuten modataan? 8)
Itsellä menossa Giulia huomenna pajalle lämppärin asennukseen + tutkivat tuota ovenkahvan nappula-asiaa niin voisi moisen päivityksen olemassa olosta huomauttaa :)

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

-Oksid- kirjoitti:
Streider kirjoitti:Maanantaiksi kutsuttiin laitattamaan autoon uutta päivitettyä softaa. Hyvällä tuurilla siellä odottaa samaan vaivaan luisupulkkamoodi :lol:
Onko kyseessä diilerin tarjoama päivitys vai laitetaanko virisoftaa laitteeseen / muuten modataan? 8)
Itsellä menossa Giulia huomenna pajalle lämppärin asennukseen + tutkivat tuota ovenkahvan nappula-asiaa niin voisi moisen päivityksen olemassa olosta huomauttaa :)
Tämä oli ihan maahantuojan/huollon ilmoittama softapäivitys, ei mitään käryä mitä pitää sisällään. Ei vielä ainakaan siis mitään virisoftaa tähän Giuliaan :mrgreen: pitääkin samalla muistaa kysyä, että jokohan tuohon omaankin saisi lämppärin. Hyvin se toki lapissakin selvisi ilman mitään piuhassa pitelyä, mutta olisi ainakin sisälämppäri mukava lisä vaikka nopeasti toi bensakoneinen lämpeneekin.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Jiitee kirjoitti: Joten hyvä, että Giuliassa on valittu perusmalliin tuo "GT-gentleman - ajovakautus".
Ihmeellistä "kun minä en tykkä, kukaan muukaan ei saa tykätä" logiikkaa?! Mitä se on keneltäkään pois jos vakautus olisi pois kytkettävissä? Edes sinne suljetulle alueelle.

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

Streider kirjoitti:
-Oksid- kirjoitti:
Streider kirjoitti:Maanantaiksi kutsuttiin laitattamaan autoon uutta päivitettyä softaa. Hyvällä tuurilla siellä odottaa samaan vaivaan luisupulkkamoodi :lol:
Onko kyseessä diilerin tarjoama päivitys vai laitetaanko virisoftaa laitteeseen / muuten modataan? 8)
Itsellä menossa Giulia huomenna pajalle lämppärin asennukseen + tutkivat tuota ovenkahvan nappula-asiaa niin voisi moisen päivityksen olemassa olosta huomauttaa :)
Tämä oli ihan maahantuojan/huollon ilmoittama softapäivitys, ei mitään käryä mitä pitää sisällään. Ei vielä ainakaan siis mitään virisoftaa tähän Giuliaan :mrgreen: pitääkin samalla muistaa kysyä, että jokohan tuohon omaankin saisi lämppärin. Hyvin se toki lapissakin selvisi ilman mitään piuhassa pitelyä, mutta olisi ainakin sisälämppäri mukava lisä vaikka nopeasti toi bensakoneinen lämpeneekin.
Olivatko ihan oma-aloitteisesti sinuun yhteydessä ja pyysivät päivitykseen? Minulla on saman ikäinen bensa-Giulia, joten asia myös kiinnostaa...

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Täytyy kysellä tänään että tietävätkö Lahdessa mitään päivityksestä ja onko se vaan bensa-Giulioita koskeva...

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Heikki_KN kirjoitti:Olivatko ihan oma-aloitteisesti sinuun yhteydessä ja pyysivät päivitykseen? Minulla on saman ikäinen bensa-Giulia, joten asia myös kiinnostaa...
Ihan oma-aloitteisesti soittivat ja pyysivät käymään. Samoin samasta liikkeestä ostettuun kaverin bensakoneiseen yksilöön tuupataan tänään uutta softaa sisään, täytyy heti kysyä kun homma on tehty, että mitä tämä päivitys mahdollisesti sisältää.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Tuo sama kamppis löytyi omaankin (jopa ilman kysymättä), koskenee vaihtamisvaloissa olleita häiriöitä (ilmeisesti ne nuolet, jotka tulevat manuaalimoodissa ajettaessa näyttämään suositeltua vaihdetta), laitan tarkemman tiedon kun saan Alfan takaisin.

Sijaisautoksi valikoituneessa Giuliassa myös molemmat lukitusnappulat jumissa ovissa, toimivat vaikkei nappula fyysisesti liikkunut mihinkään... pitäisiköhän jo huolestua :roll:

Avatar
Heikki_KN
Viestit: 18
Liittynyt: 26 Loka 2016, 16:07
Car(s): Alfa Romeo Giulia Benzina AT8 Super

Ex-Alfat: 156 2.0 TS, 166 2.5 V6 Busso
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Heikki_KN »

No eipä Espoon Arita ole ainakaan vielä ottanut mitään yhteyttä. Autolle on tehty luovutushuolto joulun ja uuden vuoden välipäivinä, joten onhan se mahdollista, että silloin olisi jo päivitys laitettu...

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Noniin, päivitetäänpäs vähän päivän tapahtumia:

- lämppäri asennettu ja pistoke saatiin siististi eturitelikköön eikä esim. keskelle puskuria (kuten joskus on asennuksia nähnyt), tuosta tosin erikseen mainitsin
- kahvanappuloiden osalta molemmat kahvat purettiin, asentaja oli havainnut että kumpikin nappula oli reikään nähden vinossa eli todennäköisesti hieman kahnasi kahvaa vasten -> toimi uutena mutta kun väliin menee likaa niin nappi jää ennen pitkää pohjaan. Näiden sovituksessa ilmeisesti yksilöeroja joten laaduntarkkailulle Italian suuntaan tästä vähän pyyhkeitä. Esittelyauto menee samaan "viimeistelyyn" ensi viikolla, siinä ei avaimeton sisäänkäynti / lukitus toiminut kummastakaan kahvasta joten hyvää mainosta :roll:
- käsittelyn jälkeen nappulat toimivat huomattavan herkästi
- päivitys oli kuten aikaisemmin kirjoitin, virallinen FCA:n paperi ohjeineen näkyi työnjohtajan pöydällä pyörivän. Tästä tuskin mitään erillistä kutsua huoltoon olisi tullut, nyt sattui vaan osumaan käynti sopivasti kohdalleen.

Lahden Megaan on myös saatu 1x Giulia Veloce (diesel näytti olevan) koeistuttavaksi, nopealla testillä penkit vaikuttivat hyviltä ja sivuttaistukea riittää, samoin ulkonäköä. Tuo auto menee myyjän mukaan teipattuna esittelyhäkkiin Lahden MM-hiihtojen ajaksi joten sieltäkin voi Velocen bongata :mrgreen:

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^Noo pitäähän sitä jotain laittoa aina vähän olla :wink: . Espoossa Auto-Aritassa olisi huomenna QV näytillä, jos joku ei vielä ole nähnyt! Itsehän pääsin sellaista ihailemaan jo kaksi vuotta sitten. :-D

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

sataviisviis kirjoitti:^Noo pitäähän sitä jotain laittoa aina vähän olla :wink: . Espoossa Auto-Aritassa olisi huomenna QV näytillä, jos joku ei vielä ole nähnyt! Itsehän pääsin sellaista ihailemaan jo kaksi vuotta sitten. :-D

No niinpäs näkyy herkkua olevan tarjolla :-D

Vaan eipä jaksa lähteä sinne asti pelkästään katselua varten :lol:

MetroAlfa
Viestit: 130
Liittynyt: 28 Syys 2016, 21:28
Car(s): Giulietta 170hv 2011
Paikkakunta: Naantali

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MetroAlfa »

Suosittelen ottamaan jälleenmyyjään yhteyttä ja kysellä tarviiko juuri sun Giulia mitään päivitystä. Ja viimeistään huollon yhteydessä katsovat avoimet huoltokampanjat.

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

sataviisviis kirjoitti: Espoossa Auto-Aritassa olisi huomenna QV näytillä
Kävin kattomassa. Onhan se hieno. Ja hyvät pörinät!

https://youtu.be/aIdEzvTUokM

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

JontteB kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti: Espoossa Auto-Aritassa olisi huomenna QV näytillä
Kävin kattomassa. Onhan se hieno. Ja hyvät pörinät!

https://youtu.be/aIdEzvTUokM
Pakko sanoa että Busso kuulostaa paremmalta joka koossa. :wink:
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 30 Tammi 2017, 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

Mandeprkl kirjoitti:
JontteB kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti: Espoossa Auto-Aritassa olisi huomenna QV näytillä
Kävin kattomassa. Onhan se hieno. Ja hyvät pörinät!

https://youtu.be/aIdEzvTUokM
Pakko sanoa että Busso kuulsta paremmalta joka koossa. :wink:

Täytyy myöntää, että ite tykkään kans enemmän oldschool-pörinästä :-D

Onkohan jollain palstalaisella mun ex-GT 3,2?
Vaihdoin sen autoliikkeeseen Turkuun.
Väljä putki oli neljällä ulostulolla, chipattu myös, muistaakseni Muukkosella..
Reknro NGN-XXX..
Metallimusta päältä, punaista nahkaa sisältä :-D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ferrari GTC4Lusso, Alfa Romeo Giulia Q., Maserati Levante, Abarth 124 [ENG subs] : viva Italia !

https://youtu.be/aex2uYS3zrI
https://youtu.be/_vXgr5EiVVw
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Nyt se QV on myös näytillä loppuviikon Isossa omenassa. Hienoa markkinointia :-D

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

Tänään kävi Giulia huollossa saamassa tehtaan uudet softat, reilun tunnin homma. Samoin Alfa päätti alkaa Alfaksi, tänään ei ole ollut Italialaisella havaintoa paikallisesta lämpötilasta vaan saattaa olla -17 tai hetken päästä +7. Samoin forward collision warning system on päättänyt jäädä talvilomalle vaikka tutka on puhdas, mittaristossa lukee jämäkästi OFF eikä muuksi muutu :-D kuskin puolella kahvan nappi takeltelee taas, vaatii pikku herkistelyä. Noh, siinä pientä raporttia yhden yksilön elämästä 3000km yhdessäolon ajalta. Ajaminen on edelleen helvetin mukavaa 8) ainiin, bensakoneisiin saa lohkolämppärin viikolla 9, tämä selvisi huollon yhteydessä.

Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

^
Tuota samaa forward collision OFF -tekstiä olen myös päässyt seuraamaan, tuntuu että satunnaisgeneraattorilla arvotaan aamulla että onko tutka käytettävissä vai ei :roll: Yleensä auton bootilla jälleen herännyt henkiin. Ilmeisesti tuo tutka ei saman ajojakson aikana enää palaudu toimintaan, vaikka edellytykset siihen palautuisivat, edellisessä kulkineessa osasi palata toimintaan kyllä ilman boottiakin.

Onko tietoa, minkälainen lohkari tulee saataville? Vesitilaan/letkuun tuleva vai öljypohjan lämmitin?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
JontteB
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 14:09
Car(s): 166 3.0 -99
75 2.0 -86
33 1.5 TC -86

Ex: Nuovo Giulia Veloce, Maserati QP Automatica -07, Nuovo Giulia, 156 2.0 JTS SW
Muut: Lantikka, Jaguar XJ ja KTM Adve (myynnissä)
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JontteB »

Mandeprkl kirjoitti:
Pakko sanoa että Busso kuulostaa paremmalta joka koossa. :wink:
Juu, eihän se huono ole. Tässä oma: https://youtu.be/Fnq8158E_44

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

JontteB kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:
Pakko sanoa että Busso kuulostaa paremmalta joka koossa. :wink:
Juu, eihän se huono ole. Tässä oma: https://youtu.be/Fnq8158E_44
Kyllä kiitos!!

Aivan tulee ex-GT:tä ikävä :?

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

sataviisviis kirjoitti:Nyt se QV on myös näytillä loppuviikon Isossa omenassa. Hienoa markkinointia :-D
Mistä sä oikein onnistut bongaamaan QV:n kaikkialta??

Koskahan tulis Keski-Suomeen? :P

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Tilaamalla tehtaalta oman? :wink:

AkiRomeo
Viestit: 56
Liittynyt: 12 Tammi 2017, 16:01
Car(s): Porsche Cayenne S E-hybrid Platinum Edition, Porsche 911 Turbo, Volvo XC-60, Ferrari Daytona Spyder replica
Ex-Alfa GT 3,2V6, Ex-Alfa 159, Ex-BMW M5, Ex-Mercedes-Benz S AMG, Mercedes-Benz SL, yms, yms...

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja AkiRomeo »

quppe kirjoitti:^ Tilaamalla tehtaalta oman? :wink:
Taitaa olla ainut vaihtoehto!!

Cayenne on tulossa tehtaalta maalis-huhtikuussa, saa nähdä miltä se tuntuu, kun en oo ikinä sellaista kokeillut :-D

Vaihdetaan sit johonkin, jos ei miellytä..Stelvio QV ehkä ykkösenä mielessä :-D

Avatar
Streider
Viestit: 491
Liittynyt: 12 Joulu 2011, 13:07
Car(s): Opel Insignia GS -19
Honda Civic 1.6i DOHC -89
Honda Accord 2.0i tourer -07
Volvo V90CC D5 AWD -19

ex. Giulia 2.0 turbo benzina AT8 Super -17, 156 V6 + kaikenlaista..
Paikkakunta: Otalampi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Streider »

-Oksid- kirjoitti:^
Tuota samaa forward collision OFF -tekstiä olen myös päässyt seuraamaan, tuntuu että satunnaisgeneraattorilla arvotaan aamulla että onko tutka käytettävissä vai ei :roll: Yleensä auton bootilla jälleen herännyt henkiin. Ilmeisesti tuo tutka ei saman ajojakson aikana enää palaudu toimintaan, vaikka edellytykset siihen palautuisivat, edellisessä kulkineessa osasi palata toimintaan kyllä ilman boottiakin.

Onko tietoa, minkälainen lohkari tulee saataville? Vesitilaan/letkuun tuleva vai öljypohjan lämmitin?
Ei tietoa, säteilylämmitin nyt on yhtä tyhjän kanssa, mutta odotamme mielenkiinnolla. Noh, pääasia että pääsee lämpimään kabiiniin :-D Mikäs dieseliin iskettiin? Ja olikos just Teillä probleemia myös tuon kahvan napin kanssa, ja saivatko sen kuntoon huollossa? nimim. pitäis kans varmaan.

Yön lepo ei Alfan forward collision OFF- kuvaan mittaristossa auttanut, täytyy siis kääntyä myyntiliikkeen puoleen asian suhteen kun jaksaa. Eihän tuo nyt ajamiseen vaikuta niin ei hengenhätää. Lämpömittari on tänään ollut hieman realistisempi, vaikka hieman Kummeli-meininkiä se nollakelistä juttelee. Se on kuuluisa nollakeli. Nollakeli, se ei oo mitään. :-D

Avatar
Manu
Viestit: 510
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Manu »

Giulia bensa koeajettu ja oli muuten pirteä ja maukas ajettava.
Kiihdytyksessä veti penkkiin ja totesin: tässä on paras Alfa Romeo!
Oman traktorin jälkeen ihan eri luokkaa :mrgreen:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Amerikan Joen fiiliksiä QV:sta. https://youtu.be/QaTn3gaCQYk

winorloose
Viestit: 372
Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
Car(s): VW Polo GTI -18
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja winorloose »


Avatar
-Oksid-
Viestit: 254
Liittynyt: 03 Syys 2016, 21:14
Car(s): Ajossa: Abarth 595 turismo ”70th Anniversary” ’19
Mennyt: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Ennen sitä: erinäisiä ajoneuvoja
Paikkakunta: Kotka

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja -Oksid- »

Streider kirjoitti:Ei tietoa, säteilylämmitin nyt on yhtä tyhjän kanssa, mutta odotamme mielenkiinnolla. Noh, pääasia että pääsee lämpimään kabiiniin :-D Mikäs dieseliin iskettiin? Ja olikos just Teillä probleemia myös tuon kahvan napin kanssa, ja saivatko sen kuntoon huollossa? nimim. pitäis kans varmaan.
Kuten arvata saattaa niin silitysrautahan sinne iskettiin öljypohjan kylkeä lämmittämään, parempi tietysti kuin ei mitään. Pistokkeen saivat siististi asennettua alamaskiin melko huomaamattomaksi.
Kabiini ei vielä lämpiä kun sisätilanlämppäri pitäis hommata, sen verran monta polttoainelämmittimellä varustettua autoa kerkesi välissä olla että uskollinen Defa on kerinnyt hukkua johonkin.
Nappuloiden kanssa oli myös tässä yksilössä ongelmia, nyt ovat toimineet (tähän asti) ongelmitta eivätkä ole jumineet. Korjauksena nappien "parempi kohdistus" suhteessa aukkoon (keskelle) ja valupurskeiden poisto ("hoonaus" :lol: ). Sama ongelma, tosin pahempana, oli myös liikkeen esittely-Giuliassakin, siinä moleampien ovien napit olivat pohjassa eikä avaimeton sisäänkäynti toiminut ollenkaan.

Ulkolämpömittarin sekoilua ei ole tässä yksilössä esiintynyt vaan mittari näyttää kyllä järkeviä lukemia.

http://www.iltalehti.fi/viihde/20170131 ... 9_vi.shtml , pitäisi toivottaa Abreu liittymään foorumistiksi, oli malli sitten Giulia tai Giulietta 8)

Avatar
TeroPee
Viestit: 1128
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Giulia on mukana Tekniikan Maailman talvivertailussa. Tulokset julkaistaan 15.2.2017. Jännä nähdä miten Giulian etenemiskyky vertautuu E-mersuun ja Jaggen XE-malliin.

VERTAILUAUTOT:
Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel A
Audi Q2 1,4 TFSI S tronic
Citroën C3 Puretech 110
Ford Ecosport 1,0 Ecoboost
Honda HR-V 1,5
Hyundai Ioniq Hybrid
Jaguar XE E-Performance
Kia Niro Hybrid
Mercedes-Benz E 220 d A
Opel Astra Sports Tourer 1,4 T
Peugeot 3008 Puretech 130
Renault Mégane Sport Tourer TCe 130
Seat Ateca 1,4 TSI DSG
Toyota C-HR Hybrid
Volkswagen Tiguan 1,4 TSI DSG
Volvo S90 D3 A

https://tekniikanmaailma.fi/autot/kohta ... elmikuuta/

Vastaa Viestiin