Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Barnshaker
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Helmi 2014, 11:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Barnshaker »

Jep, täältä Tampereelta kyselin, mutta eivät löytäneet mistään. AVK:ta yms. olen myös koittanut, mutta turhaan. Asennus- ja muut vaadittavat työt lupasivat eräässä puljussa hintaan ~170 euroa. Tuolla eivät ihan varmaksi osanneet sanoa sopivuutta, mutta "uskoivat homman toimivan".

Nimeltämainitsematon merkkiliike lupasi hoitaa homman 750 eurolla. Ei siis iske. Kyseisiä laseja löytyy kuulemma ainoastaan Puolasta ja Italiasta, muutama kappale.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ja oletettavasti ihan lasinvaihtoihin erikoistuneet liikkeet käynyt läpi? Voisi kuvitella noita löytyvän... En tiedä, miten noita tehdään, mutta jos samallam uodolla löytyy suurempi lasi, sen voisi kai teoriassa leikata pienemmäksi? Vai meneekö lämmitysvatukset yms. yli äyräiden sitten... En tiedä. Toivottavasti nyt jostain saat lasin järkihintaan.

Barnshaker
Viestit: 17
Liittynyt: 22 Helmi 2014, 11:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Barnshaker »

Lasinvaihtoihin erikoistuneita liikkeitä ovat olleet joo. Kiitokset vastauksistasi! Ehkä mä koitan onneani, asialla kun meinaa olla vähän kiire.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

JackFry kirjoitti:Mittasin DnEcuDiagilla oman JTS:n ilman ottoa. Auto paikallaan täys kaasulla otti ilmaa 219,70 kg/h.
Onko tuo määrä alhainen, paljonko ilmaa pitäisi mennä?
Kunnossa olleessaan noin 460 kg/h vedossa.
CARF0869

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

GreenThing kirjoitti:Siinä oikeassa reunassa on semmoinen kotelo parilla ruuvilla, ja sieltä alta löytyi ainakin omasta bussosta tuo liitin.
Tänään tuli taas revittyä hansikaslokerot irti ja taisin löytää ainaskin oikean kotelon.

Kuva

Kuva

Irrottelin liittimet, ziigailin ja heitin elektrosprayt niihin.

Toivottavasti oli tällä kertaa oikea ja vikavalo sammu lähes samantein kun auton käynnisti eikä syttynyt ainakaan 20km aikana vielä uudelleen.. Pelätään pahinta ja toivotaan parasta :D
Noni

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mikäs boxi toi on? omassa vnhas seles oli muovikotelon takana tos kohtaa joku selespeed yksikkö...

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

ECU boxi näyttäis olevan kun googlettelin..

http://www.auto24parts.com/en_GB/p/ECU- ... 8610/42761
Noni

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Tätä jo tuolla projektiosastolla kyselin ja joku toinen myös, mutta vastausmäärä jäi vähäiseksi...

Siispä: Sisätilan lämmöissä on häikkää 2000-vuosikerran TS 2.0:ssa. Auto on varustettu automaatti-/puoliautomaatti- (Kumpaakin ilmaisua näkee käytettävän.) ilmastoinnilla: Lämpötilan säätimen ollessa noin 20-asteessa auto lämpiää aluksi hyvin ja luultavasti liiankin hyvin, koska lämpöä piisaa. Sitten lämmöntulo loppuu ja vähitellen näin pakkasella kylmä käy kiinni. Lämmön saa takaisin kääntämällä säädin ääriasentoonsa, mutta säätimen muissa asennoissa ei lämpöä enää tule. Missä vika? Ehdotuksia.

Sitten vielä tyhmempi kysymys: Lasinpyyhikijöistä on kadonnut sekä tihkutoiminnot että nopein pyyhintävaihtoehto sekä palautustoiminto. Onko vika todennäköisimmin pyyhkimen moottorissa tai säätimessä?

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Oletko katsonut keskikonsolissa olevaan pieneen reikään lähellä lämmönsäätimen nuppia? Siellä on lämpötilaanturi ja puhallin. Jos puhallin ei toimi, eli ei ime ilmaa kabiinista, niin oireet voisivat olla sellaisia, mitä kuvailit.

Pyyhkijä ongelmassa veikkaan pyyhkijoiden moottoria tai paremminkin mekanismia, joka säätää palautusta ja tihkuasentoa. Joskus opelista vastaavan vian korjannut.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^^

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... kij%C3%A4t

Tuolla on käsitelty pyyhkijä ongelmia. Itellä oli vähän vastaava ongelma eli kertapyyhkäisy ja nopein nopeus toimi muut eivät. Ongelma tuli kuntoon putsaamalla pyyhkijänmoottori ja laittamalla uudet rasvat. Nyt toiminu jo jonkun kuukauden korjauksesta. Ainakin korjausta kannattaa kokeilla.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

JaniW kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Mittasin DnEcuDiagilla oman JTS:n ilman ottoa. Auto paikallaan täys kaasulla otti ilmaa 219,70 kg/h.
Onko tuo määrä alhainen, paljonko ilmaa pitäisi mennä?
Kunnossa olleessaan noin 460 kg/h vedossa.
Ok, mulla otti vedossa ilmaa 437 kg/h.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja astronautti »

TimppAlfa kirjoitti:Morjes kohtalotoverit!

Olen omistanut 156 jts sw:n jo 2kk. Omistajuus alkoi näillä "normaaleilla" rituaaleilla, eli lambdan ja puolan vaihdolla. Nyt on kuitenkin semmonen vaiva mihin tarvis kokeneemman vinkkiä.

Kun kaasun löysää niin kierrokset jää hetkeksi 1500rpm. Tämän tuntee myös moottorijarrutuksessa kun lähtee ns. Vetämään 1500rpm kohalla vaikka ei tarvis. Sitten kun ajossa esim. Pienentää vaihdetta, tuntuu joka kytkimen nostolla siltä kuin auto hörähtäis vaihteella käyntiin. Konehuoneessa kaasuläpän ja tulipellin välistä kuuluu "tirisevä" ääni, normal? Tyhjäkäynti on hieman epätssainen ja tärähtelevä. Diilerivalo ei pala.
Mulla laukesi, ongelmat siis viime jakopään rempassa kun siellä huomattiin, että imunokka oli säädetty väärin ja hihna ei ollut tarpeeksi kireällä, mutta tämä taitaa olla nyt sitten se viimeinen vaihtoehto. Mulla oli oireina se, että alfa saattoi yllättäen sammua esim. valoihin saavuttaessa. Kumma juttu, kun teetin kolme vuotta sitten jakopää rempan helsinkiläisellä asiantuntijakorjaamolla.....

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mikähän mahtaa olla malli, jonka mukaan pitäisi takasatuloiden liukutapit löytyä?! Nimittäin edes mallin kanssa "ei ole olemassa" :lol: :crazyeyes:
Kyseessä takasatulan alempi liukutappi, joka oli lyhyempi ja eri mallinen, kuin ylempi (????????????????). Ylempi liukutappi on käytännössä sama, kuin DUCATON Lucasin jarruille tarkoitettu tappi. Sen sijaan Alfan GT, 147, 156 ja 155 tapit ovat kaikki vääränlaisia verrattuna kumpaan tahansa toimivista... Ovat ohuita vrt. alkuperäisiin, kiinni olleisiin.

No, joka tapauksessa. Liukutappi mallia Ducato toimii, Autoasi-ketju ja Fixus tuntenee osanumerolla 1339X, sikäli kun merkintä piti paikkaansa ja muistan oikein paketin, jota katseltiin. Vielä kuva näistä vanhoista liukutapeista, halkaisijaltaan karvan vajaa sentti.

Nyt kiinni siis uudet liukutapit (syynä se, kun onnistuttiin telomaan toi alempi liukutappi pitkän pultin lekaamisessa), mallia Alfa Romeo 156 LUCAS, eikä ole ihan oikeat. Liian ohkaset ja satula pääsee täten hieman liikkumaan myös pituus/korkeussuunnassa, joka ei tietenkään ole tarkoituksenmukaista. Ero hyvin pieni, joten mahtaako haitata takajarruissa? Etujarruissa varmaan voimat jo niin kovat, että voisi hakata nuo hajalle ajan mittaa...

Oikealla "alempi" liukutappi, vasemmalla "ylempi", jonka mittaisia nyt molemmat uudet ovat...
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^en muista moista pituuseroa noissa, mutta muisti voi pettääkin. Pitäishän noita olla vaikka motonjetissä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Katsottiin jostain monisataasivuisesta kirjasta, jossa pitäisi olla kaikki liukutapit - en tiedä oliko vain yhdeltä valmistajalta vaiko monelta. Eikä muuten ollut kauhean montaa sivua, olisikohan 15 sivua yhteensä ollut? On melko standardikamaa - pituudet heittelee hieman ja muutamalla valmistajalla on sylinteri, minkä päässä kierre kun toisilla on putki, jonka päässä on hylsykanta, minkä sisällä kierre ymv.
Joka tapauksessa Alfa 155 :ssä on mielikuvani mukaan hieman lyhyemmät ja paksummat, eli pitäisi sopia suoraan. Tämä Fixus-listan perusteella, valmistaja sama kuin tuolla Autoasi-lafkassa oli. Oikeat on mallia Peugeot Partner/Fiat Ducato 96->, totesinkin tänään et ei oo enää alffa, ko on nyt paku ku vaan pakun jarruosat käy :D

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Hola! Jääkö kellää kierrokset päälle?? Mistähän vois johtuu vai pistetääks ominaisuuksien piikkii, kaasun kun nostaa ni kierrokset jää 1500 hetkeks, laskee kyl sitten siitä??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

EmmiMaria kirjoitti:Hola! Jääkö kellää kierrokset päälle?? Mistähän vois johtuu vai pistetääks ominaisuuksien piikkii, kaasun kun nostaa ni kierrokset jää 1500 hetkeks, laskee kyl sitten siitä??
Jos ei vikakoodeja ole niin lähtisin kaasuläpän puhdistuksesta josta on puhuttu täälläkin vähän aikaa sitten. Siihen kun kerääntyy öljyä/likaa ajan myötä niin tuon tyyppinen oire voi ilmetä.
Kuva

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

JackFry kirjoitti:
JaniW kirjoitti:
JackFry kirjoitti:Mittasin DnEcuDiagilla oman JTS:n ilman ottoa. Auto paikallaan täys kaasulla otti ilmaa 219,70 kg/h.
Onko tuo määrä alhainen, paljonko ilmaa pitäisi mennä?
Kunnossa olleessaan noin 460 kg/h vedossa.
Ok, mulla otti vedossa ilmaa 437 kg/h.
Mulla paikallaan:
395.80 kg/h

Ilmansuodatin vaihdettu 04/2012
Kuva

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Closure »

Alfa 156 2.0 t.s 2001. Heitti abs-vikavalon päälle. On usein sammunut itsekseen kun on käynnistellyt koneen uusiksi. Tällä kertaa ei kadonnut enkä huomannut ajossa vikaa. En lukottanut niin en tiedä toimiko abs oikein. Kun pääsin pihaan, niin tuoksahti vähän omituiselta. Paikansin hajun ja vasen takalevy oli lämmennyt merkittävästi. Talliin peruuttaessa lisäksi huomasin, ettei tahtonut liikkua kunnolla eikä pienen peruutuksen jälkeen käsijarrua saanut nostettua normaalisti. Etuperin ajaessa toimi normaalisti. Tosin en tallissa pidä edes käsijarrua. Jarrunestettä on riittävästi. Mitä kannattaa nyt tarkastaa? Olen melko noviisi näissä autoasioissa niin rautalankaa saa vääntää.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Todennäköisesti vaijerin suoja hajonnut ja moskaa päässyt väliin -> jarru jumittaa. Eli katso se lämmenneen puolen satula, jarrupalat. Suositeltavaa on ottaa satulan alempi liukutapin pultti auki ja kääntää satula ylöspäin jotta saat palat irti - jos ne ei lähde todella kevyesti irti telineestä, on ne jumahtaneet ja siinä vaiheessa, sikäli kun palat on vielä käyttökelpoiset, suosittelen roimaa annosta teräsharjaa kaikille pinnoille joiden kuuluu liukua. Jos paloissa on mujua liukupinnalla, viila/teräsharjacombo on kätevä - perään sitten vaikkapa Wurthin jarrurasvaa liukuville pinnoille ja kokeilua. Tämäk aikki sillä olettamuksella, että satulan käsijarruvipu ei ole jumissa ja sitämyöten kanna - taikka käsijarruvaijeri rikki, mikä vetää mekanismia tiukalle.

PS.
Tuo ABS-vika voi johtua ihan siitä, että jarru laahaa ja pyörä ei pyöri heti niin kuin pitää -> ABS-vikavalo.

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Closure »

Noniin. Vika on osittain ainakin selvillä. Jarrukilvestä, dust shield, brake shield mikälie, on pettänyt ripustukset ja se ottaa jarrulevyyn kiinni. Sellainen L-kannatin on ainakin katkennut sieltä ja sen myötä muutkin kiinnitykset löystyneet/katkenneet ja irronneet. Milläköhän se on ollut aiemmin kiinni siellä?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Closure kirjoitti:Noniin. Vika on osittain ainakin selvillä. Jarrukilvestä, dust shield, brake shield mikälie, on pettänyt ripustukset ja se ottaa jarrulevyyn kiinni. Sellainen L-kannatin on ainakin katkennut sieltä ja sen myötä muutkin kiinnitykset löystyneet/katkenneet ja irronneet. Milläköhän se on ollut aiemmin kiinni siellä?
Jarrukilpi on kolmella pultilla kiinni.
Liitteet
Jarrukilpi.jpg
(43.56 KiB) Tiedosto ladattu 5458 kertaa

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Closure »

Kilpi on tällä hetkellä kiinni tasan nollalla pultilla. 1b on löystynyt ja irronnut. Samalla toi 2a:n osassa oleva L-kiinnike on murtunut ja sen jäljiltä näköjään on irronnut koko jarrusatula.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^siin on sitten abs-anturi myös paskana , kun tuo irtonainen kilpi on päässy siihen hälväsemään. Ehkä laakerin magneetikehä myäs.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Auton uusin ominaisuus on narina joka kuuluu kuskinpuolelta töyssyissä. Kuulostaa aika paljon vanhalta saranalta. Onkohan ylätukivarsi lähteenä.
Tuntuu että ääni tulee suoraan kuskin penkin alta! Mutten saa penkkiä puhumaan muuten millään.

04/2012 vaihdettiin (15000 sitten):
Ylätukivarret TRW
Kallistuksenvakaaja puslineen (en tiennyt että puslia saa erikseen!)
Kuva

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Mulla narisi aikoinaan alatukivarren pallonivel -> vaihda alatukivarret :lol:

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Täällä on taas vähän narinaa, mutta enemmän haittaa kolahdus (oikealta puolen edestä) kuopissa.
Ajattelin, että katsastuksen setä kertoisi mikä on vaihtoa vaille, mutta Alfa meni puhtain paperein läpi..
Eli onko ajatuksia mikä tuo voisi olla, vai tilaanko suosiolla taas ylä- ja alatukivarret?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Vakaajan runkopuslaa veikkaisin. Ylä- ja alatukivarsien välykset katsuri kyllä huomaisi.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jarsan kirjoitti:^Vakaajan runkopuslaa veikkaisin. Ylä- ja alatukivarsien välykset katsuri kyllä huomaisi.
Sehän se yleensä on, uutta puslaa tai paksua ruuvia vanhoihin!

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kiitoksia, tarkastetaan tuo!
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kuuluiskos muuten tonne kuskinpuolen kojetaulun alareunaan, polkimiin päin (siis jalkatilassa), joku verhoilunpätkä? Tänään (vasta) huomasin, että siellähän on selviä kiinnityskohtia.

vesikilppari
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesikilppari »

Moi! Vaihdatin taakse jarrulevyt kun toinen oli vääntynyt. Nyt jarrua saa painaa huomattavasti enemmän kuin aiemmin ennen kuin jarrutus alkaa. Mikä pajalla on mahtanut mennä pieleen vai lieneekö tuo normaalia? Jarruttaa kyllä mutta poljinta on painettava syvemmälle.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Itellä oli vastaava tapaus takajarrurempan yhteydessä. Tosin mulla asia korjaantui vuorokauden jälkeen. Mutta erittäin huono jarruteho ja kostealla kelillä vielä huonompi teho on jäänyt ärsyttämään.

Ilmaus on voinut jäädä tekemättä. Jossain ohjeissa kehotetaan ilmausta joka kulmassa. Tässä: http://www.alfa156.net/tech/Alfa156Brakes.pdf
Jarruneste kuuluu vaihtaa kahden vuoden välein muuten sekin vaikuttaa jarrujen huonoon tehoon ja toimintaan.
Kuva

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Levyjen irrotuksessa ei ole mitään sellaista, miksi ne pitäisi ilmata työn jälkeen. asennusvirhe paloissa, männät painettu väkisin sisään ja männän käsijarrumekanismi rikki?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Juu ei ole ei. Tai saahan ne toki ilmata, mutta ei siinä mitään järkeä ole. :)

Poljintuntumaa ikään kuin pyöristää sekin, kun jumissa olleet männät, liu'ut ja palat on huollossa saatettu takaisin liikenteeseen. Tokihan siellä on voitu jotakin myös ryssiä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Taisi ilmi sanoa sopimuksensa irti kertalaakista?
Tapa, jolla sen teki, oli vain kovin erikoinen. Normaali risteyskiihdytys puolikaasulla ja 4000 kierroksessa kauhea nykäys, syttyi ruiskuvalo ja sen jälkeen hirveä nykiminen ja rykiminen. Tyhjäkäynnillä haisee bensa ja käy röpöttäen. Liittimen irrotuksen jälkeen hieman parani tyhjäkäynti, mutta yhä röpöttää ja tukehtuu soppaansa alle 3 tonnin kierroksilla, mutta kolmen tonnin yläpuolella tuntuu lähes normaalilta.

Muita ehdotuksia ilmin lisäksi?
MES ja piuha yhä hommaamatta ja tässä yksi syy, miksi ne pitäisi olla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Alfissimo kirjoitti:Taisi ilmi sanoa sopimuksensa irti kertalaakista?
Tapa, jolla sen teki, oli vain kovin erikoinen. Normaali risteyskiihdytys puolikaasulla ja 4000 kierroksessa kauhea nykäys, syttyi ruiskuvalo ja sen jälkeen hirveä nykiminen ja rykiminen. Tyhjäkäynnillä haisee bensa ja käy röpöttäen. Liittimen irrotuksen jälkeen hieman parani tyhjäkäynti, mutta yhä röpöttää ja tukehtuu soppaansa alle 3 tonnin kierroksilla, mutta kolmen tonnin yläpuolella tuntuu lähes normaalilta.

Muita ehdotuksia ilmin lisäksi?
MES ja piuha yhä hommaamatta ja tässä yksi syy, miksi ne pitäisi olla.
Noin mullakin on kertaalleen ILMI hajonnut, kunnon kiihdytyksessä ja ohittaessa, meinas tulla hiki kun vastaantulijat lähestyy ja auto vaan rötää :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^noin hajos mulla ilmi ja lambda :D tosin, täyskiihdytys, sit pam ruiskuvalo, vauhti hyyty ja tien poskeen jäi tyhjäkäynnille. uudelleen starttaus ja taas matka jatku, tosi laiskasti vaan.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Mitenkäs noi ET:t menikään..

Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?


Milläs fixailis ja maalailis noi peilit b-pilareiden ja takaovien kahvojen sävyyn (mattaan..) siten että vielä pysyis suht hyvin?

Kuva

Myös etupuskurinlistois jotain maaliroiskeita niin senkin vois käydä läpi. Ja mitäs noille valoille on tehtävis, vähä kellastuneet tms?

Kuva

Mustat GTA-tyyliset valot kyllä houkuttelis, mutta katotaan katsastuksen jälkeen (jäävien korjausten jälkeen :D) sitte..
Noni

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Macela kirjoitti:Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?
Ulommas.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Macela kirjoitti: Milläs fixailis ja maalailis noi peilit b-pilareiden ja takaovien kahvojen sävyyn (mattaan..) siten että vielä pysyis suht hyvin?
Pari vuotta sitten laittelin tässä kuvassa näkyvällä Motonetistä löytyvällä maalilla. On ainakin vielä pysynyt.
CARF0869

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aivan, hyvältä kyllä näyttää toi maalattu :)
Polforea kirjoitti:
Macela kirjoitti:Elikkäs jos perus pepperpoteissa on ET 41.5 ja vaihtaa alle yhtä leveät vanteet joissa ET vaikka 38, niin tuleeko se ulommas kaaren lähelle vai meneekö sisemmäks?
Ulommas.
Thänks, löysin vielä tämmösenkin, todella kätevä noiden "testailuun"

Minkäsmoisia vanteita täällä on 156:n omistajilla autossa alla?

Aiemmin photoshoppailin XXR 527:t tohon ja ton tyylisiä vanteita ei oikein 5x98:na ainakaan tunnu löytyvän.
Noni

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla on kesäpyörissä grafiitin väriset OZ Superturismo LM.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:Taisi ilmi sanoa sopimuksensa irti kertalaakista
Eikä vain tainnut. Uusi (käytetty) ILMI paikallaan ja autohan taas toimii niin kuin tarkoitettu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Macela kirjoitti:Minkäsmoisia vanteita täällä on 156:n omistajilla autossa alla?
Perusväriset 18" oz ultraleggerat.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Alfissimo:Hienoa että vähällä vaivalla taas pelaa eikä ollut muuta vikaa.
molex to sata, lose all your data.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Apua! Kolisee kolisee, mikähän kumma mun murua nyt vaivaa?? Alapallonivel, tukivarsi, raidetangon päät, kallistuksenvakaaja.... ???? Hitsi ko ei voi viedä viel katsastukseen, nehän ois antanu sielt vikalistan ni tietäs mitä lähtis vaihtaa. Broidi tuumas et jos alapallonivel on väljä ni vaihtas vast ennen leimaa (loppuvuonna) kun sen mielest joutus sit kuitenki viel uusiks tukivarret laittaa... millään ei kyl kestäis kuunnella tot kolinaa niin kauaa.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Dio Natale kirjoitti:Alfissimo:Hienoa että vähällä vaivalla taas pelaa eikä ollut muuta vikaa.
Kiitos itsellesi, että onnistui niin nopealla varoajalla :)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

EmmiMaria kirjoitti:Broidi tuumas et jos alapallonivel on väljä ni vaihtas vast ennen leimaa (loppuvuonna) kun sen mielest joutus sit kuitenki viel uusiks tukivarret laittaa... millään ei kyl kestäis kuunnella tot kolinaa niin kauaa.
Jos alapallot on väljät niin tukivarret täytyy vaihtaa kun pelkkää palloa ei voi vaihtaa.

Mikä pakko sillä on loppuvuoteen ajella kolisevana...

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Niin muistelinki et menee sit koko tukivarsi no, täytyy viedä nosturille ihmeteltäväks.. Kuinkahan vaikee se on vaihtaa? Apuja ei kuulemma oo tulos...
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Vastaa Viestiin