Giulietan TCT:tä katoin mutta vahingossa n-moodissa, d-moodissa 253nm eli luvatut täyttyvät.Gusse kirjoitti:^ Mites niin ei ole luvattua 250nm? Ainakin tuolla squadran sivuilla olevien köyrien mukaan menee 170 heppainen D-moodissa 260nm. Tuo linkki kun oli tuohon 500x 140 heppaiseen.
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Tuon sivun mukaan Euro 5 versio puskisi enemmän vääntöä kuin Euro 6. Euro 5 versio antaisi d-moodissa 264nm ja Euro 6 versio 253 nm. Milloin versio on muuttunut euro 5:sta euro 6:seen?
Re: Giulietta 940
Kevään/kesän vaihteessa 2015. Huomaa oman euro 6 moottorista, että on hieman erilainen kun edellisen Giuliettan vastaava euro 5. Sillä vanhalla ei ollu mitään toivoakaan päästä alle 5 kulutuksiin missään tilanteessa ja nykyisellä kitkarenkailla pääs 80kmh maantiellä parhaimmillaan jopa 4.6 keskikulutukseen.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Re: Giulietta 940
Pientä räminää kuskin jalkatilan ja mittaritaulun välillä olevasta muovipaneelista kaupunkinopeuksilla karkealla alustalla. Muistelen, että tätä muovien ääntelyä olisi esiintynyt Gilulietoissa, mutta milläs olette moisia ääntelyitä fiksanneet?
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
^Minulla on rämissyt se kojetaulun alapuolinen muovi jonka takana on sulakkeet ja OBD pistoke. Itsellä pikaisena fiksinä räminään auttoi tuon muovin pieni irroitus kinnikkestään, mutta kuitenkin niin että pysyi paikallaan.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Laitoin mustaa erkkaria mahdollisimman siististi muovipaneelin reunoihin ja kiinnikkeisiin.
Ei ole rämissyt sen jälkeen.
Ei ole rämissyt sen jälkeen.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Oliko jollain ajatuksia tuosta multiairista ja TCT-laatikosta?
Ongelmia, tyyppivikoja, kulutusta kaupungissa?
Ongelmia, tyyppivikoja, kulutusta kaupungissa?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
No tuossa alla ehkä ainoa moite Multiair-moottoria kohtaan. Jotain pitäisi keksiä.. Pidin autoa lämpimässä tallissa yöt viime talvena, jolloin ei ollut mitään ongelmia kovimmillakaan pakkasilla.jmi kirjoitti:Oliko jollain ajatuksia tuosta multiairista ja TCT-laatikosta?
Ongelmia, tyyppivikoja, kulutusta kaupungissa?
TCT on toiminut hyvin ja saanut kehuja muidenkin merkkien kuskeilta. Moottori tuntuu tehokkaammalta jopa paperilla ilmoitettuun nähden ja kulutus on ollut niin pientä, etten ole vaivautunut laskemaan tarkemmin.matti_vuorio kirjoitti:Minä en tykkää pakkasesta, eikä Alfa. Keskiviikkoaamuna oli noin viisi pakkasastetta ja lasit jäässä. Laitoin auton käyntiin ja jätin tyhjäkäynnille pariksi minuutiksi. Hetken päästä se heitti tauluun "Far controllare motore" ja "Start & Stop non disponibile" -herjat. Auto kuitenkin toimi normaalisti, joten ajelin loppupäivän ongelmitta. Kuudennella startilla herja jäi sitten pois.
Tuosta jäi kuitenkin vikakoodi P1061 muistiin, mikä tarkoittaa 1 sylinterin Multiair -yksikön ongelmaa. Pysyisi nyt kasassa vielä viikon, jolloin pääsee vaihtamaan öljyt koneeseen.
Hyvä auto.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Ok, multiair-yksikkö taitaa olla koko paketti eli siihen ei mitään yksittäisiä osia saa vaihdettua? Öljyt varmaan kannattaa vaihtaa kerran vuodessa ajomäärästä huolimatta.
Onko kukaan joutunut vaihtamaan multiairia takuuajan ulkopuolella eli mikä mahtaa olla yksikön hinta?
Onko kukaan joutunut vaihtamaan multiairia takuuajan ulkopuolella eli mikä mahtaa olla yksikön hinta?
Re: Giulietta 940
Öljyt kerran vuodessa / 15tkm. Multiaireja on muutamia muistaakseni tällä foorumillakin vaihdettu, oliskohan ollut kustannukset noin 1000e paikkeilla. Kaikki tainneet olle lähemmäs tai yli 100tkm ajettuja?
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Giulietta 940
Multiair yksikkö taitaa olla 500-600€ ja tiivisteet päälle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Huoltovälit on merkattu alkupään versioon hieman liian pitkäksi näihin olosuhteisiin. Juurikin tuo 15tkm/1vuosi on se oikea öljynvaihtoväli. Sama juttu jakohihnan kanssa, eli sillekin luvattiin alkuun 120tkm vaihtoväli, vaikka hihna on ihan sama tuote mikä ei kestänyt 90-luvun bravassa lähellekkään noita kilometreja. Uudemmissa on pienellä präntillä mainittu, että vaativissa olosuhteissa vaihtoväli on 60tkm.
Pakkasen osalta voi tulla käyntihäiriöitä ja huohotin voi jäätyä. Muistelen kuitenkin, että joku mainitsi keväällä saaneensa jonku päivityspaketin tähän ongelmaan? Uusi putki imusarjalle ja jotain muuta palikkaa?
Pakkasen osalta voi tulla käyntihäiriöitä ja huohotin voi jäätyä. Muistelen kuitenkin, että joku mainitsi keväällä saaneensa jonku päivityspaketin tähän ongelmaan? Uusi putki imusarjalle ja jotain muuta palikkaa?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Taisi vaan olla uudempaan malliin. En tiedä miten paljoa nämä sitten eroaa. Jotenkin olisi kiva taklata mahdollisuus, että pakkasten tultua tulee käyntihäikkiä/vikakoodeja..matti_vuorio kirjoitti:akkasen osalta voi tulla käyntihäiriöitä ja huohotin voi jäätyä. Muistelen kuitenkin, että joku mainitsi keväällä saaneensa jonku päivityspaketin tähän ongelmaan? Uusi putki imusarjalle ja jotain muuta palikkaa?
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Eikö huohotinboksi ole siinä koneen päällä, miten siinäkin voi jäätyä?
Jostain luin, että map-antureitakin on jäätynyt. Bravossa map-anturi on siinä imuputken keskivaiheilla eikä ongelmia, onko Giulietassa eri paikassa ja olisiko se mahdollista eristää?
Jostain luin, että map-antureitakin on jäätynyt. Bravossa map-anturi on siinä imuputken keskivaiheilla eikä ongelmia, onko Giulietassa eri paikassa ja olisiko se mahdollista eristää?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^^ Mikä mahtaa olla nimimerkki Ipi:n Giulietan vuosimalli?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=523981#p523981
^ Jäätyy helposti paikasta riippumatta, kun se kerää tuon lötöskän öljynerotuskammioon.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=542841#p542841
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=523981#p523981
^ Jäätyy helposti paikasta riippumatta, kun se kerää tuon lötöskän öljynerotuskammioon.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=542841#p542841
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuo tehoboxi Giuliettassani ei mielestäni ollenkaan toimi. Vähän on neuvottelut Motorbitin kanssa vielä kesken, mutta näyttää siltä, että otatan boxin pois ja ehkä otan tietokoneoptimoinnin. Ihmettelen sitä miten tuo on toiminut joissain Giuliettoissa...
Ei olisi pitänyt uskoa tuollaiseen tehoboxiin, onneksi sovin sen poistamiseksi takuuklausuulin 3vk.
Aivan outo selitys tuokin, että tehoboksi oppii ajajan ajotavasta. Ei kai ne tehot ja vääntö ajaessa lisäänny, tosin tarkkaan ottaen sitä ei luvattukaan, mutta tuo oppiminen jotenkin viittasi siihen suuntaan.
Huoh!!
Kolmesta viikosta on muutama päivä vielä jäljellä, olkoon vielä hetken, kun viikonloppuna ajan n.450km.
Ei olisi pitänyt uskoa tuollaiseen tehoboxiin, onneksi sovin sen poistamiseksi takuuklausuulin 3vk.
Aivan outo selitys tuokin, että tehoboksi oppii ajajan ajotavasta. Ei kai ne tehot ja vääntö ajaessa lisäänny, tosin tarkkaan ottaen sitä ei luvattukaan, mutta tuo oppiminen jotenkin viittasi siihen suuntaan.

Huoh!!
Kolmesta viikosta on muutama päivä vielä jäljellä, olkoon vielä hetken, kun viikonloppuna ajan n.450km.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
ECU oppii uudet parametrit ~200km aikana.
Monet (kaikki?) tehoboksit huijaavat ECUa, esim. valehtelevat polttoainepainetta -> ECU korjaa nostamalla sitä yli normaalin maksimin -> lisää polttoainetta koneeseen -> periaatteen tasolla selvästi enempi potkua, tai muuten kertoo anturien todellisista arvoista poikkeavia arvoja. Tällä pyritään sitten saada ECU "korjaamaan" niitä "huonoja" arvoja haluttuun suuntaan, jotta koneesta saataisiin enempi potkua pihalle.
Eli kehtaan väittää, että erot olisi pitänyt tulla jo ensimmäisten satojen kilometrien matkalla vastaan, jos jotain olisi ollut tulossakaan...
**
Joku tommosia käytellyt voi toki kertoa omista kokemuksistaan - vielä hienompaa olis saada niitä dynolappuja
Monet (kaikki?) tehoboksit huijaavat ECUa, esim. valehtelevat polttoainepainetta -> ECU korjaa nostamalla sitä yli normaalin maksimin -> lisää polttoainetta koneeseen -> periaatteen tasolla selvästi enempi potkua, tai muuten kertoo anturien todellisista arvoista poikkeavia arvoja. Tällä pyritään sitten saada ECU "korjaamaan" niitä "huonoja" arvoja haluttuun suuntaan, jotta koneesta saataisiin enempi potkua pihalle.
Eli kehtaan väittää, että erot olisi pitänyt tulla jo ensimmäisten satojen kilometrien matkalla vastaan, jos jotain olisi ollut tulossakaan...
**
Joku tommosia käytellyt voi toki kertoa omista kokemuksistaan - vielä hienompaa olis saada niitä dynolappuja

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Juu noita tietoja minäkin kaipaan, dynolappuja erityisesti!
"Voidaan mitata mutta sinne pitää palauttaa vakio-ohjelma ensin koska sinulla on nyt muokattu ohjelma + boksi. En tiedä onko hyvä idea pitää niitä samaan aikaan. Boksilla kannattaa ajaa 2-3 päivää ennen kuin mitataan teho. Moottorin ECU saattaa tehdä säätöä boksin asennuksen jälkeen ja vaatii ns. "adaptaatiota".
Olen saanut tällaisen tiedon.
"Voidaan mitata mutta sinne pitää palauttaa vakio-ohjelma ensin koska sinulla on nyt muokattu ohjelma + boksi. En tiedä onko hyvä idea pitää niitä samaan aikaan. Boksilla kannattaa ajaa 2-3 päivää ennen kuin mitataan teho. Moottorin ECU saattaa tehdä säätöä boksin asennuksen jälkeen ja vaatii ns. "adaptaatiota".
Olen saanut tällaisen tiedon.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Kiitoksia Aquatica, oli hieman päässyt unohtumaan nuo boxin asettamat kehystiedot! Katson tilanteen vielä, kun olen Sunnuntaina ajanut n.450km reissun. Nyt en ole ajanut kovin paljoa vielä boxin asennuksen jälkeen, ehkä 150km vasta.Aquatica kirjoitti:ECU oppii uudet parametrit ~200km aikana.
Monet (kaikki?) tehoboksit huijaavat ECUa, esim. valehtelevat polttoainepainetta -> ECU korjaa nostamalla sitä yli normaalin maksimin -> lisää polttoainetta koneeseen -> periaatteen tasolla selvästi enempi potkua, tai muuten kertoo anturien todellisista arvoista poikkeavia arvoja. Tällä pyritään sitten saada ECU "korjaamaan" niitä "huonoja" arvoja haluttuun suuntaan, jotta koneesta saataisiin enempi potkua pihalle.
Eli kehtaan väittää, että erot olisi pitänyt tulla jo ensimmäisten satojen kilometrien matkalla vastaan, jos jotain olisi ollut tulossakaan...
**
Joku tommosia käytellyt voi toki kertoa omista kokemuksistaan - vielä hienompaa olis saada niitä dynolappuja
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minkäslaisia kitkakumeja olette ostelleet 17" orkkisvanteille Giuliettaan? Täytyisi ostaa uudet gummit talveksi. Haen lähinnä n.550€ kumeja. Sain testivoittaja kesäkumit LAR'ista edullisesti, mutta talvikumit näyttävät hinnakkailta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
^harmittaa kun giuliettani mukana tuli nastat ja nekin on melkeen uudet. Muuten ostaisin jotkut premium merkin kitkat. Halpismerkkeihin en talvirenkaissa usko, joten 550e tuskin riittää jos haluaa hyvät? Toki joku tietenkin kohta putkahtaa testivoittaja pingponglong renkaineen niitä kehumaan kun ovat halvat ja "hyvät"
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^^ onko tarkoitus todella vaihtaa renkaat, siis vanteita vaan 1 sarja
Vai oliko tässä ongelma nimeltä punaiset jarrusatulat
17" eli 225 levvee taitaa merkkirenkaissa tehdä jopa 50 jöröä per rengas lisähintaa 16" kokoon verrattuna, joten 550 € kattohinta satsista lipsunee tuohon Ping Pong osastoon. Jonka näytti sekä TM että Tuulilasi rankanneen kutosen arvosanoille.
Nuukian kitkoilla kokoa 16" olen itse rullannut 4 talvea ja viides käynnistyy lauantaina. Vielä ei ole ihmeemmin moittimisen aihetta tullut. Noita ennen tuli Bravon kanssa päästeltyä Continentalin kitkoilla ja niistä jäi sellainen mielikuva kuin pitoa jäällä olisi ollut enemmän, mutta käytöskin äkkinäisempää, 1. talvena ihan liian lötköt (ei minkäänlaista ohjaustuntumaa) ja 4. talven jälkeisenä keväänä tuntui pito loppuvan tykkänään - sai ajaa kuivalla asvaltillakin kuin talviliukkailla. Tosin noiden hankinnastahan on kohta vuosikymmen. Uusin malli rankattiin testivoittajaksi ja nuukialainen hopealle.


17" eli 225 levvee taitaa merkkirenkaissa tehdä jopa 50 jöröä per rengas lisähintaa 16" kokoon verrattuna, joten 550 € kattohinta satsista lipsunee tuohon Ping Pong osastoon. Jonka näytti sekä TM että Tuulilasi rankanneen kutosen arvosanoille.
Nuukian kitkoilla kokoa 16" olen itse rullannut 4 talvea ja viides käynnistyy lauantaina. Vielä ei ole ihmeemmin moittimisen aihetta tullut. Noita ennen tuli Bravon kanssa päästeltyä Continentalin kitkoilla ja niistä jäi sellainen mielikuva kuin pitoa jäällä olisi ollut enemmän, mutta käytöskin äkkinäisempää, 1. talvena ihan liian lötköt (ei minkäänlaista ohjaustuntumaa) ja 4. talven jälkeisenä keväänä tuntui pito loppuvan tykkänään - sai ajaa kuivalla asvaltillakin kuin talviliukkailla. Tosin noiden hankinnastahan on kohta vuosikymmen. Uusin malli rankattiin testivoittajaksi ja nuukialainen hopealle.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tarkoittaako uudessa Giulietassa "punaiset jarrusatulat" vain väriä vai tuleeko siinä isot brembon jarrut?
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
[quote="matti_vuorio"]^^ Mikä mahtaa olla nimimerkki Ipi:n Giulietan vuosimalli?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=523981#p523981
Meillä on -13 syksyllä ostettu Giulietta. Lastentauteja ei ole ollut, tämä pakkashärö on ainoa huoli ollut. Mittarissa jo yli 100k.
Tässä on myös tuo TCT ja sekin on toiminut erittäin hyvin. Laatikon öljyt vaihdatamme kirjaa useammin, Mito aiemmin kieltäytyi pari kertaa liikkumasta ennen kuin pyysimme hölmistynyttä huollon esimiestä vaihdattamaan ne öljyt huollossa ( 60k ). Kuulemma ei ollut ohjelmassa ollenkaan.
Tuo pakkaskestävyys tulee vielä noilla uusilla osilla kokeiltua, koska Giulia saadaan vasta keväällä.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=523981#p523981
Meillä on -13 syksyllä ostettu Giulietta. Lastentauteja ei ole ollut, tämä pakkashärö on ainoa huoli ollut. Mittarissa jo yli 100k.
Tässä on myös tuo TCT ja sekin on toiminut erittäin hyvin. Laatikon öljyt vaihdatamme kirjaa useammin, Mito aiemmin kieltäytyi pari kertaa liikkumasta ennen kuin pyysimme hölmistynyttä huollon esimiestä vaihdattamaan ne öljyt huollossa ( 60k ). Kuulemma ei ollut ohjelmassa ollenkaan.
Tuo pakkaskestävyys tulee vielä noilla uusilla osilla kokeiltua, koska Giulia saadaan vasta keväällä.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo, kesäkumit ostin GY:n testivoittajat, olivat 550€ luokkaa, mutta talvikumit ovat kai sitten satosen kalliimpia, ainakin.insinörtti kirjoitti:^^ onko tarkoitus todella vaihtaa renkaat, siis vanteita vaan 1 sarjaVai oliko tässä ongelma nimeltä punaiset jarrusatulat
![]()
17" eli 225 levvee taitaa merkkirenkaissa tehdä jopa 50 jöröä per rengas lisähintaa 16" kokoon verrattuna, joten 550 € kattohinta satsista lipsunee tuohon Ping Pong osastoon. Jonka näytti sekä TM että Tuulilasi rankanneen kutosen arvosanoille.
Nuukian kitkoilla kokoa 16" olen itse rullannut 4 talvea ja viides käynnistyy lauantaina. Vielä ei ole ihmeemmin moittimisen aihetta tullut. Noita ennen tuli Bravon kanssa päästeltyä Continentalin kitkoilla ja niistä jäi sellainen mielikuva kuin pitoa jäällä olisi ollut enemmän, mutta käytöskin äkkinäisempää, 1. talvena ihan liian lötköt (ei minkäänlaista ohjaustuntumaa) ja 4. talven jälkeisenä keväänä tuntui pito loppuvan tykkänään - sai ajaa kuivalla asvaltillakin kuin talviliukkailla. Tosin noiden hankinnastahan on kohta vuosikymmen. Uusin malli rankattiin testivoittajaksi ja nuukialainen hopealle.
Noita hintoja kannattaa kuitenkin verrata kovasti, hintaeroja on paljon, jopa 900€ pyytävät jossain!!
En ole ostanut talvikumeja aikoihin, niin täytyy tutustua taas hintoihin.
Viimeksi muokannut aaiitee, 13 Loka 2016, 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Täällä voorumilla ainakin muutamat vannoutuvat Contin Viking Contactin nimiin. Onhan se kieltämättä kitkoista testivoittaja-materiaalia melkolailla jokaisessa testissä.
BTW
Kannattaa sitten olla hankkimatta niitä Contin eurokitkoja, se TS850 tjsp. Väittävät hyväksi renkaaksi, mut sit kun on jäätä tai lunta ni ne on yhtäkuin kesärenkaat, ainakin testien perusteella. Olikos jäällä jarrutusmatka melkein 15m pidempi TS850:llä vs. Viking Contact 6 O_O
Ja se testihän kai tehdään 40kmh vauhdissa, joten tuosta vähän osviittaa kitkojen eroista saman valmistajankin sisällä (toinen pohjoismaihin tarkotettu, toinen euro).
Itsellänihän noi CVC6:t on myös, mutta metriäkään niillä ei vielä ole ajettu ni ei voi sanoa siitä puolesta mitään
Täällä voorumilla ainakin muutamat vannoutuvat Contin Viking Contactin nimiin. Onhan se kieltämättä kitkoista testivoittaja-materiaalia melkolailla jokaisessa testissä.
BTW
Kannattaa sitten olla hankkimatta niitä Contin eurokitkoja, se TS850 tjsp. Väittävät hyväksi renkaaksi, mut sit kun on jäätä tai lunta ni ne on yhtäkuin kesärenkaat, ainakin testien perusteella. Olikos jäällä jarrutusmatka melkein 15m pidempi TS850:llä vs. Viking Contact 6 O_O
Ja se testihän kai tehdään 40kmh vauhdissa, joten tuosta vähän osviittaa kitkojen eroista saman valmistajankin sisällä (toinen pohjoismaihin tarkotettu, toinen euro).
Itsellänihän noi CVC6:t on myös, mutta metriäkään niillä ei vielä ole ajettu ni ei voi sanoa siitä puolesta mitään

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Lar'issa on 225/55-17 101TXL Pirelli Ice Control hinta 660€ asennuksineen. Löytyyköhän jostain halvemmalla? Vähän pitkä matka tuonne, mutta kovat ovat kitkojen hinnat kaikkialla!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Giulietta 940
Ottamatta kantaa renkaiden hintoihin niin oikea koko lienee 225/45R17
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Sama hinta näyttäisi lar:n sivujen mukaan olevan myös tuolle oikealle koolle 224/45R17. Itsellä tosin talvella 16-tuumaiset kitkat ja omasta mielestä sopivat ja edullsiemmatkin myös 

-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tiige kirjoitti:Ottamatta kantaa renkaiden hintoihin niin oikea koko lienee 225/45R17
Joo, tosiaan kirjoitusvirhe.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Siis 225x45R17.Gusse kirjoitti:Sama hinta näyttäisi lar:n sivujen mukaan olevan myös tuolle oikealle koolle 224/45R17. Itsellä tosin talvella 16-tuumaiset kitkat ja omasta mielestä sopivat ja edullsiemmatkin myös

- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Mää otin riskin ja päätin kokeilla Hankookin uutta pohjoismaan kitkaa. Hintaa tuli vähän yli 350e 1001 renkaasta. Hintaero Nokian R2:een oli niin merkittävä että tilaukseen meni
Winter W616
205/55-16 94TXL Hankook W616 (kitka)
"Hankookin uusi nimenomaan pohjoismaisiin olosuhteisiin tarkoitettu kitkarengas. Sen materiaaleissa ja suunnittelussa on pidetty kiinni pohjoismaisten erityisolosuhteiden asettamista vaatimuksista. Parhaiten tämän näkee lamelloinnin tiheydestä, pehmeydestä ja etenkin renkaan reunan muotoilusta"
Joskus oli mersussa Hankookin keskieuroopan kitkat niin niilläkin pärjäsi Etelä-Suomen normaalissa talvessa ihan hyvin mutta kunnon talvessa aivan onnettomat.

Winter W616
205/55-16 94TXL Hankook W616 (kitka)
"Hankookin uusi nimenomaan pohjoismaisiin olosuhteisiin tarkoitettu kitkarengas. Sen materiaaleissa ja suunnittelussa on pidetty kiinni pohjoismaisten erityisolosuhteiden asettamista vaatimuksista. Parhaiten tämän näkee lamelloinnin tiheydestä, pehmeydestä ja etenkin renkaan reunan muotoilusta"
Joskus oli mersussa Hankookin keskieuroopan kitkat niin niilläkin pärjäsi Etelä-Suomen normaalissa talvessa ihan hyvin mutta kunnon talvessa aivan onnettomat.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Tänään huomasin sellaisen ominaisuuden, että ulkolämpömittari alkoi näyttää -9 astetta vaikka oli juuri aiemmin näyttänyt plus neljää. Samalla alkoi tietenkin myös puhallin mukavasti puskemaan lämpöä sisälle. Ilmeisesti matkustajanpeilin anturi seonnut. Onkos jollekin muulle käynyt samoin? Eli onko vika oven johdoissa vai anturissa? Oven johdot voisi toki olla vikana, koska hieman aiemmin olin avannut oven ja sulkenut oven.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Nyt aamulla olikin sitten lukemat taas normaalitGusse kirjoitti:Tänään huomasin sellaisen ominaisuuden, että ulkolämpömittari alkoi näyttää -9 astetta vaikka oli juuri aiemmin näyttänyt plus neljää. Samalla alkoi tietenkin myös puhallin mukavasti puskemaan lämpöä sisälle. Ilmeisesti matkustajanpeilin anturi seonnut. Onkos jollekin muulle käynyt samoin? Eli onko vika oven johdoissa vai anturissa? Oven johdot voisi toki olla vikana, koska hieman aiemmin olin avannut oven ja sulkenut oven.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
^Johto-/liitosvikaa väitän mä (toki voi olla anturipaketin sisällä, mutta jos liittyy oven liikkumiseen niin tuskin). Anturi itsessään on todennäköisesti NTC, jolloin heikon liitoksen ylimenovastuksen kasvattama kokonaisvastus painaa mittaustulosta alaspäin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Giulietta 940
Samaa vikaa ollut - tulee ja menee. Huollon mukaan vaihtoon menee koko peili.Gusse kirjoitti:Nyt aamulla olikin sitten lukemat taas normaalitGusse kirjoitti:Tänään huomasin sellaisen ominaisuuden, että ulkolämpömittari alkoi näyttää -9 astetta vaikka oli juuri aiemmin näyttänyt plus neljää. Samalla alkoi tietenkin myös puhallin mukavasti puskemaan lämpöä sisälle. Ilmeisesti matkustajanpeilin anturi seonnut. Onkos jollekin muulle käynyt samoin? Eli onko vika oven johdoissa vai anturissa? Oven johdot voisi toki olla vikana, koska hieman aiemmin olin avannut oven ja sulkenut oven.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ainakin muinoin (2012) just näin. Eikä Brembojen kanssa taida mikään 16" vanne enää käydä. Vakiojarruillakin jää satulan ja 16" vanteen väliin vain pari milliä = voi olla, ettei ihan mikä tahansa 16" vanne mahdu näidekään päällä pyörimään.jmi kirjoitti:Tarkoittaako uudessa Giulietassa "punaiset jarrusatulat" vain väriä vai tuleeko siinä isot brembon jarrut?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tuli tilattua 1.4 multiair TCT 170hv, tammikuussa pitäisi saapua Suomeen
Talvirenkaat jäi vielä hankkimatta kun myyjä ei tiennyt alkuperäisten hintaa 17 tuuman koossa, muisteli hinnan olevan yli 2000€.
Onko ideoita mistä alkuperäisvanteita saisi ostettua? Ja tosiaan "punaiset jarrusatulat" tarkoittavat 330mm brembon jarruja.
Toinen asia, miten Giulietassa on toteutettu rengaspainevalvonta, onko vanteessa anturi vai miten valvonta tapahtuu?
Myyjän mielestä ei ole anturia vanteessa, mutta ei ollut ihan varma.

Talvirenkaat jäi vielä hankkimatta kun myyjä ei tiennyt alkuperäisten hintaa 17 tuuman koossa, muisteli hinnan olevan yli 2000€.
Onko ideoita mistä alkuperäisvanteita saisi ostettua? Ja tosiaan "punaiset jarrusatulat" tarkoittavat 330mm brembon jarruja.
Toinen asia, miten Giulietassa on toteutettu rengaspainevalvonta, onko vanteessa anturi vai miten valvonta tapahtuu?
Myyjän mielestä ei ole anturia vanteessa, mutta ei ollut ihan varma.
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Onnee!!jmi kirjoitti:Tuli tilattua 1.4 multiair TCT 170hv, tammikuussa pitäisi saapua Suomeen![]()
Talvirenkaat jäi vielä hankkimatta kun myyjä ei tiennyt alkuperäisten hintaa 17 tuuman koossa, muisteli hinnan olevan yli 2000€.
Onko ideoita mistä alkuperäisvanteita saisi ostettua? Ja tosiaan "punaiset jarrusatulat" tarkoittavat 330mm brembon jarruja.
Toinen asia, miten Giulietassa on toteutettu rengaspainevalvonta, onko vanteessa anturi vai miten valvonta tapahtuu?
Myyjän mielestä ei ole anturia vanteessa, mutta ei ollut ihan varma.
Mää tilasin Ebaystä tästä firmasta:
http://www.ebay.de/itm/Alufelgen-Satz-o ... SwZ8ZXDKVs
Mulle tuli 16" hintaa kotiin toimitettuna vanteille tuolta 420e. Liikkeestä olisi ollut 16" setti renkaineen 1850e. Käytetyksi väittivät noita munkin vanteita, alla ovat varmaan käyneet mutta tuskin on ajettu ollenkaan. Pienen pieni kolhu oli myös yhdessä vanteessa, noi kuvat pitävät varmasti paikkansa.
http://www.ebay.de/itm/Alufelgen-Satz-o ... 1432249175
Olihan tossa näköjään virheettömätkin 30e kalliimmalla

Antureita ei tarvita, mittaa pelkästään pyörintänopeutta.
Re: Giulietta 940
16" ei mahdu brembojen kanssa, minimi on 17" ja sitten saa olla tarkkana ET luvun kanssa ettei ota satulaan kiinni. Orggis tina olisi paras vaihtoehto .
Makaroonia jo vuodesta -98
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Onpa edullisia Italiassa, noihin näyttää sisältyvän aina neljä vannetta. Ovatkohan ihan laatukamaa?
Tilasin Giulietta 1,4 multiair 170hv TCT.
Lisävarusteet:
Bi-Xenon AFS-ajovalot
Tutkat eteen ja taakse
Urheillulliset nahka/alcantara-istuimet
Nero 601-väri
Punaiset jarrusatulat (brembo 330mm)
17" 5 hole design dark vanteet
Pack Veloce (tummennetut takalasit, urheilullinen alusta,ulko-osien tumma koristelu(hiilikuitu),metallipintaiset polkimet,urheilulliset puskurit,tumma sisäkatto,kojelaudan hiilikuitu, suurempi pakoputkenpää,punaiset tikkaukset ja urheilullinen ohjauspyörä,hiilikuitukuviointi ajovalojen sisällä ja sivuhelmat)
Tämä uusi my2016 multiair tuntuu ajossa paremmalta kuin v.2011 QV. Moottorissa on saundia ja ohjaus/ajettavuus jotenkin täsmällisempi.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Giulietta 940
Kuten Matula jo totesikin niin valvonta tapahtuu pyörimisnopeuksia vertaamalla. Kun rengas tyhjenee niin halkaisja pienenee -> ajossa pyörimisnopeus tässä on pyörässä suurempi kuin muissa auton pyörissä.jmi kirjoitti:Tuli tilattua 1.4 multiair TCT 170hv, tammikuussa pitäisi saapua Suomeen![]()
Talvirenkaat jäi vielä hankkimatta kun myyjä ei tiennyt alkuperäisten hintaa 17 tuuman koossa, muisteli hinnan olevan yli 2000€.
Onko ideoita mistä alkuperäisvanteita saisi ostettua? Ja tosiaan "punaiset jarrusatulat" tarkoittavat 330mm brembon jarruja.
Toinen asia, miten Giulietassa on toteutettu rengaspainevalvonta, onko vanteessa anturi vai miten valvonta tapahtuu?
Myyjän mielestä ei ole anturia vanteessa, mutta ei ollut ihan varma.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Juu kiitti tiedosta, ei siis tarvitse ostella mitään antureita vanteisiin.alamajy kirjoitti:Kuten Matula jo totesikin niin valvonta tapahtuu pyörimisnopeuksia vertaamalla. Kun rengas tyhjenee niin halkaisja pienenee -> ajossa pyörimisnopeus tässä on pyörässä suurempi kuin muissa auton pyörissä.jmi kirjoitti:Tuli tilattua 1.4 multiair TCT 170hv, tammikuussa pitäisi saapua Suomeen![]()
Talvirenkaat jäi vielä hankkimatta kun myyjä ei tiennyt alkuperäisten hintaa 17 tuuman koossa, muisteli hinnan olevan yli 2000€.
Onko ideoita mistä alkuperäisvanteita saisi ostettua? Ja tosiaan "punaiset jarrusatulat" tarkoittavat 330mm brembon jarruja.
Toinen asia, miten Giulietassa on toteutettu rengaspainevalvonta, onko vanteessa anturi vai miten valvonta tapahtuu?
Myyjän mielestä ei ole anturia vanteessa, mutta ei ollut ihan varma.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Morjens, onko joku asennuttanut Diesel Giuliettaan Webastoa tai muuta vastaavaa lämmitintä?
Paljonkohan kertyy hintaa asennettuna kaukoohjaimella?
Jos Pirkanmaalta löytyy joku hyvä asennuspaikka niin saa kertoa.
Paljonkohan kertyy hintaa asennettuna kaukoohjaimella?
Jos Pirkanmaalta löytyy joku hyvä asennuspaikka niin saa kertoa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Eipä sitä tarvitse muutenkaan tässä maassa olla. Tietysti järjestelmä huutaa sitten vikatilaa, mutta katsastusta ei saa haitata. Ainakin siis, jos k.o järjestelmän vikatila ei rampauta autoa muuten...jmi kirjoitti:
Juu kiitti tiedosta, ei siis tarvitse ostella mitään antureita vanteisiin.
PS.
Tuo pyörimisnopeusmittaus on ehdottoman paras vaihtoehto tuollekin systeemille.
Jos se havaitsee jo luotettavasti sen 0.2-0.3bar heiton 99 kertaa 100:sta, en näe mitään järkeä erillisille, kalliille anturinpirulaisille.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Tutkailin tulevan Giulietan käyttöohjekirjaa ja siellä multiairille tarjotaan öljyksi 0W30 Selenia Digitek. Eikö aiemmissa multiairissa ole ollut öljysuositus 5W40?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Kiulu kävi 210tkm huollossa. Jakopään osalta kaikki hammashihnapyörät olivat kuluneet loppuun ja ne piti vaihtaa uuteen. Multiairin vikakoodille ei löytynyt muuta selittävää tekijää, kuin vanhat öljyt. Yksikkö on nyt kuitenkin resetoitu ja perstuntumalta se kylmän koneen nykiminen jäi pois. Öljyjen osalta käänsin takkia ja koneeseen laitettiin Castrol Magnatec 5w-40 ACEA C3. Nyt vaan kovaa ajoa ja katsotaan miten käy pakkasella.
^Mahdollisesti ensimmäisessä facelift-mallissa tuli tuo öljymuutos.
^Mahdollisesti ensimmäisessä facelift-mallissa tuli tuo öljymuutos.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Onko giuliettassa käytetyssä jtdm-2 2l koneessa lukittavat/ poistettavat imuläpät ja jos on, niin mitä materiaalia ovat ja ovatko hajoavaa sorttia niinkuin vanhemmissa jtdm, cdti ja ttid koneissa?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Onko kellään tietoa mitä muutoksia multiairiin on tullut, jotta öljysuositusta on muutettu?