Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Onko autossasi tuota öljyä käytössä, onko syönyt tms.?Stilo kirjoitti:Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
Toivottavasti on toimiva öljy myös Suomen vaativissa oloissa, että toimii sekä -30:ssä ja +30:ssä.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Kaivataan tietoa Diesel giuliettojen omistajista, joilla on käytössä Webasto.
Onko alkuperäinen akku kestänyt hyvin ja kuinka pitkä lämmitysaika riittää esim. -15 asteessa?
Onko alkuperäinen akku kestänyt hyvin ja kuinka pitkä lämmitysaika riittää esim. -15 asteessa?
Giulietta 940
^ Suosittelen vahvasti akkulaturia tuon kanssa.
Ja varsinkin jos on lyhyempää ajoa lämmityksen jälkeen.
10A laturilla saat akkua ladattua myös kovilla pakkasilla.
Itsellä kyllä bensa G ja ilman pa-lämppäriä, mutta siihen tuli 4A laturi kuitenkin laitettua kun lueskelin kuinka herkkiä nää on alhaiselle akun varaukselle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja varsinkin jos on lyhyempää ajoa lämmityksen jälkeen.
10A laturilla saat akkua ladattua myös kovilla pakkasilla.
Itsellä kyllä bensa G ja ilman pa-lämppäriä, mutta siihen tuli 4A laturi kuitenkin laitettua kun lueskelin kuinka herkkiä nää on alhaiselle akun varaukselle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Kyllä. Mulla on 14FL:ssä suositus ohjekirjassa 5W40. Sitä en sitten tiedä voisiko siinä käyttää myös tuota 0W30?Stilo kirjoitti:Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mulla ei ole vienyt öljyä ja ainakin viime talvi meni hyvin, tosinhan liikun lähinnä pääkaupunkiseudulla eli kovan pakkasen kokemuksia on aika vähän.jmi kirjoitti:Onko autossasi tuota öljyä käytössä, onko syönyt tms.?Stilo kirjoitti:Käsittääkseni toi 0W30 muutos tuli vasta Euro6 moottoreihin, eli ei kaikkiin MY14 FL giuliettoihin. Ilmeisesti tuolla löysemmällä öljyllä on pyritty samaan kuin muissakin moottoreissa eli pienimpiin voiteluhäviöihin ja sitä kautta pienempiin päästöihin ja kulutukseen.
Toivottavasti on toimiva öljy myös Suomen vaativissa oloissa, että toimii sekä -30:ssä ja +30:ssä.
MY14 ohjekirjassa sanotaan:
- Liitteet
-
- GiuliettaMY14Fluids&Lubricants.PNG
- (43.31 KiB) Tiedosto ladattu 8222 kertaa
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Mulla lukee 6/14 painetussa ohjekirjassa tuota 5w40 turboon ja multiairiin myös.
Facelift mallin kirja siis. Kirja on englanninkielinen, sain sitte mukaan tuon viimeisimmän faceliftin kirjan jossa multiairiin tuota 0w30. Tuo kirja painettu 12/15
Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?

Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo, jossakin vaiheessa öljysuositus on muuttunut - autoon on varmaan Euro 6 myötä tullut hiukkassuodatin, muuta muutosta ei kai ole. Otin kuvakaappauksen netistä ladatusta 9/2015 manuaalista.Josef Matula kirjoitti:Mulla lukee 6/14 painetussa ohjekirjassa tuota 5w40 turboon ja multiairiin myös.Facelift mallin kirja siis. Kirja on englanninkielinen, sain sitte mukaan tuon viimeisimmän faceliftin kirjan jossa multiairiin tuota 0w30. Tuo kirja painettu 12/15
Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?
Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Tuo meidän on ensirekisteröity 4/2016 mutta on maahantuojan varastoauto eli valmistettu aikaisemmin. Meinaatko rekisteröintitodistuksella rekisteriotetta vai jotain muuta? Rek.otetta ei ole mutta tilasin sellaisen kun saa veloituksetta tilata Trafin sivuilta.juhani kirjoitti:Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.
Jotenkin on tullut sellainen usko ettei merkkihuolto välttämättä osaa sinne laittaa oikeaa öljyä

- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Niin tosiaan, tarkoitin perinteistä rekisteriotetta ja sen I-osaa (tekininen osa), mutta paperisena sitähän ei ole tainnut uusissa autoissa olla marraskuun 2015 jälkeen. Katsastuksessa niitä kai edelleen tulostellaan ainakin ensi vuosi. Varmintahan olisi varmaan viedä omat öljyt, kun vie auton huoltoon. Vaihdatin omaani 15 tkm kohdalla öljyt Espoon Sports Car Centerissä ja laittoivat siihen Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 öljyä - sanoivat sen täyttävän valmistajan vaatimukset ja ilmoittivat, että muuta heiltä ei saa kun yritin kysellä Seleniaa.Josef Matula kirjoitti:Tuo meidän on ensirekisteröity 4/2016 mutta on maahantuojan varastoauto eli valmistettu aikaisemmin. Meinaatko rekisteröintitodistuksella rekisteriotetta vai jotain muuta? Rek.otetta ei ole mutta tilasin sellaisen kun saa veloituksetta tilata Trafin sivuilta.juhani kirjoitti:Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.
Jotenkin on tullut sellainen usko ettei merkkihuolto välttämättä osaa sinne laittaa oikeaa öljyä
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
pikasella googlauksella löytys tarpeeksi uusi netti-eperi ja sen mukaan euro5 ja euro6 moottorit ovat erilaiset. Selenian kataloogi puhuu multiair II moottorista, mikä ilmeiseesti on aina euro6? ja öljy siis 0w30. Eikö siellä pellin alla ole tyyppikilpi, missä lukee tuo tyyppihyväksyntä selvästi. Ainakin wanhassa raadossani on e3 merkitty heti ensmäiseksi. Saastevehkeet tarttee oikean öljynsä, mutta kyllä tuollainen öljyn muutos tarttee tyypillisesti muutoksia moottoriinkin.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Laitatko linkkiä uudehkoon eperiin?palkus kirjoitti:pikasella googlauksella löytys tarpeeksi uusi netti-eperi ja sen mukaan euro5 ja euro6 moottorit ovat erilaiset. Selenian kataloogi puhuu multiair II moottorista, mikä ilmeiseesti on aina euro6? ja öljy siis 0w30. Eikö siellä pellin alla ole tyyppikilpi, missä lukee tuo tyyppihyväksyntä selvästi. Ainakin wanhassa raadossani on e3 merkitty heti ensmäiseksi. Saastevehkeet tarttee oikean öljynsä, mutta kyllä tuollainen öljyn muutos tarttee tyypillisesti muutoksia moottoriinkin.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Moi! Vääntö tehosta ja väännöstä senkun jatkuu!
Sovin palautuksesta Giuliettasta tuon tehoboxin suhteen, kun en havainnut mitään parantumista tehon ja väännön suhteen.
Alkaa mennä usko koko hommaan, mutta täytyy katsoa vielä tuo viimeinen kortti l. tietokonesäätö.
Saas nähdä milloin saan sen teetettyä, kun boksi poistetaan 7.11.16 ja sen jälkeen voi tietsikalla säätää.
e:perjantaina mitataan teho/vääntö ja katsotaan miten edetään...
Sovin palautuksesta Giuliettasta tuon tehoboxin suhteen, kun en havainnut mitään parantumista tehon ja väännön suhteen.
Alkaa mennä usko koko hommaan, mutta täytyy katsoa vielä tuo viimeinen kortti l. tietokonesäätö.
Saas nähdä milloin saan sen teetettyä, kun boksi poistetaan 7.11.16 ja sen jälkeen voi tietsikalla säätää.

e:perjantaina mitataan teho/vääntö ja katsotaan miten edetään...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^^en löytäny samaa enää
Noi toimivat on muutenkin vähän lyhytaikaisia.

"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mihin tuo kommentti liittyi, voisitko täsmentää?palkus kirjoitti:^^en löytäny samaa enääNoi toimivat on muutenkin vähän lyhytaikaisia.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Eperiin, siinä on kaksi ^-merkkiä alussa, niin silloin katsotaan kaksi viestiä taaksepäin 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sitä meinasinkin ja meinasin editoida asian. Hyvä tietää tuo ^-merkki, en tiennyt ennen!Polforea kirjoitti:Eperiin, siinä on kaksi ^-merkkiä alussa, niin silloin katsotaan kaksi viestiä taaksepäin
Re: Giulietta 940
Tiedoksi, koskeien päiväajovaloledit (DRL):
Edessä vasemmalla puolella pimeni ledinauha ja oikean puolen ledinauha vilkutti tämän jälkeen startatessa noin 3-5 kertaa, jonka jälkeen myös pimeni.
Toisin kuin jotkut merkkihuollot väittävät, molempia umpioita (á 390 e) ei tarvitse vaihtaa. Vilkutuksella umpio kertoo olevansa ok ja riittää, kun täysin pimeänä olevan umpion vaihtaa uuteen. Puskuri pitää irroittaa, muuten kai aika perushomma.
Edessä vasemmalla puolella pimeni ledinauha ja oikean puolen ledinauha vilkutti tämän jälkeen startatessa noin 3-5 kertaa, jonka jälkeen myös pimeni.
Toisin kuin jotkut merkkihuollot väittävät, molempia umpioita (á 390 e) ei tarvitse vaihtaa. Vilkutuksella umpio kertoo olevansa ok ja riittää, kun täysin pimeänä olevan umpion vaihtaa uuteen. Puskuri pitää irroittaa, muuten kai aika perushomma.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Onkos näiden pimeneminen viiden vuoden välein kovinkin yleistä?
Eli 800€ viiden vuoden välein?
Eli 800€ viiden vuoden välein?

Senza cuore saremmo solo macchine
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
juhani kirjoitti:Joo, jossakin vaiheessa öljysuositus on muuttunut - autoon on varmaan Euro 6 myötä tullut hiukkassuodatin, muuta muutosta ei kai ole. Otin kuvakaappauksen netistä ladatusta 9/2015 manuaalista.Josef Matula kirjoitti:Mulla lukee 6/14 painetussa ohjekirjassa tuota 5w40 turboon ja multiairiin myös.Facelift mallin kirja siis. Kirja on englanninkielinen, sain sitte mukaan tuon viimeisimmän faceliftin kirjan jossa multiairiin tuota 0w30. Tuo kirja painettu 12/15
Mistä sen muuten tietää onko auto euro 5 vai 6?
Auton päästöluokka selviää rekisteröintitodistuksesta. 1.9.2015 ja sen jälkeen ensirekisteröity pitää olla Euro 6.
Rekisteriote saapui ja Euro 6 siellä lukee. Olipa hyvä että tuli puheeksi niin aikakin itse luulen nyt tietäväni mitä öljyä sinne pitää laittaa

- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Onko kukaan vaihtanut Giuliettaan 100Ah akkua esim.Webaston takia.
Mietiskelen tässä alkuperäisen akun kestävyyttä Webaston kanssa.
Mietiskelen tässä alkuperäisen akun kestävyyttä Webaston kanssa.
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 03 Huhti 2016, 19:25
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm TCT 2012
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mikäs Giulietta 2.0 170hp jakohihnan vaihtoväli nyt on. Jotkut sanoo 50tkm jotkut 150tkm ja toisaalla 30tkm.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Mulla MiTossa ollut Webasto 6 vuotta ja alkuperäinen akku vielä toimi hyvin. Webasto käytän päivittäin talvella, lämmitän 30 min. Työmatka noin 45 min. Toki talvella laitan kerran viikossa akkulaturi (CTEK MSX 5.0 Polar).Ipi76 kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut Giuliettaan 100Ah akkua esim.Webaston takia.
Mietiskelen tässä alkuperäisen akun kestävyyttä Webaston kanssa.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Edellisessä, joka oli 2.0 170hp diesel, noudatin 4 vuoden välein ohjetta.Sippo kirjoitti:Mikäs Giulietta 2.0 170hp jakohihnan vaihtoväli nyt on. Jotkut sanoo 50tkm jotkut 150tkm ja toisaalla 30tkm.
Ohjekirjassa sanotaan:
- Liitteet
-
- GiuliettaDieselJakohihnanvaihtoväli.png
- (8.84 KiB) Tiedosto ladattu 7288 kertaa
Re: Giulietta 940
Jaha, takaluukku mykistyi. Ei aukea avaimests, ei aukea luukun painikkeesta. Vilkut kyllä välähtävät. Liekö se pahamaineinen johtosarja.
Huomenna pitää vielä renkaat nakella kyytin...
Huomenna pitää vielä renkaat nakella kyytin...
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Giuliettan tehon/väännön parissa tapahtunut:
pari päivää sitten, kun oli asvaltti märkä ajaessani, niin aika herkästi sutivat etupyörät kiihdytettäessä, ikäänkuin tehoa olisi tullut lisää ja vääntöä myös.
Siksi tänään dynolla mitattaessa en yllättynyt kuullessani, että teho oli noussut 178,6hp->185hp ja vääntö 264Nm-> 307Nm.
Teho ei siis ollut tehoboxin ansiosta noussut kuin 6-7hp, mutta vääntö oli noussut 43Nm.
Kokonaistulos ihan OK, joten tehoboxi saa jäädä Alfaan! Tuota tehonnousua en ollut niin huomannut, koska se oli tapahtunut ajan kanssa, eikä tullut kerralla.
Tilasin myös seuraavaan huoltoon 7.11.16 tehoilmansuotimen, joka myös lisää hieman tehoa.
Tietokoneoptimointia pidän kuitenkin parempana. Tehoa sillä saadaan ehkä paremmaksi.
pari päivää sitten, kun oli asvaltti märkä ajaessani, niin aika herkästi sutivat etupyörät kiihdytettäessä, ikäänkuin tehoa olisi tullut lisää ja vääntöä myös.
Siksi tänään dynolla mitattaessa en yllättynyt kuullessani, että teho oli noussut 178,6hp->185hp ja vääntö 264Nm-> 307Nm.
Teho ei siis ollut tehoboxin ansiosta noussut kuin 6-7hp, mutta vääntö oli noussut 43Nm.
Kokonaistulos ihan OK, joten tehoboxi saa jäädä Alfaan! Tuota tehonnousua en ollut niin huomannut, koska se oli tapahtunut ajan kanssa, eikä tullut kerralla.
Tilasin myös seuraavaan huoltoon 7.11.16 tehoilmansuotimen, joka myös lisää hieman tehoa.
Tietokoneoptimointia pidän kuitenkin parempana. Tehoa sillä saadaan ehkä paremmaksi.
Re: Giulietta 940
Todella kauas jäi luvatusta. Ja hintaakin tuli näyttävästi n.100€/hv. Eikö kannattaisi kysyä liikkeestä mikä on pielessä? Tuollaiset lukemathan saattaa muuttua ihan vaan säästä (ilman happipitoisuudesta) johtuen. Varsinkin kun et edes huomannut persdynolla mitään muutosta.aaiitee kirjoitti:Giuliettan tehon/väännön parissa tapahtunut:
pari päivää sitten, kun oli asvaltti märkä ajaessani, niin aika herkästi sutivat etupyörät kiihdytettäessä, ikäänkuin tehoa olisi tullut lisää ja vääntöä myös.
Siksi tänään dynolla mitattaessa en yllättynyt kuullessani, että teho oli noussut 178,6hp->185hp ja vääntö 264Nm-> 307Nm.
Teho ei siis ollut tehoboxin ansiosta noussut kuin 6-7hp, mutta vääntö oli noussut 43Nm.
Kokonaistulos ihan OK, joten tehoboxi saa jäädä Alfaan! Tuota tehonnousua en ollut niin huomannut, koska se oli tapahtunut ajan kanssa, eikä tullut kerralla.
Tilasin myös seuraavaan huoltoon 7.11.16 tehoilmansuotimen, joka myös lisää hieman tehoa.
Tietokoneoptimointia pidän kuitenkin parempana. Tehoa sillä saadaan ehkä paremmaksi.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo, olet oikeassa. Nyt kun on miettinyt rauhassa, niin odotin tehonnousua ainaki 195:een ja siitä jäätiin 10hp:aa.
Vääntö nyt rupeaa olemaan jokseenki kuosissaan. Täytyy tosiaankin vielä keskustella tuosta heikosta tehonnoususta.
Vääntö nyt rupeaa olemaan jokseenki kuosissaan. Täytyy tosiaankin vielä keskustella tuosta heikosta tehonnoususta.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Autoni oli tänään huollossa;öljyt, ö-suod. ja r-ilmasuod.
Samalla poistettiin tehoboksi ja sain rahat siitä takaisin. Toivottavasti lähiaikoina tulee lämpimämpiä ilmoja, että saadaan tietokoneoptimointi suoritettua Motorbitissa ja vaadittavat taiat tehtyä.
e:Castroilin öljyt laittoivat.
Samalla poistettiin tehoboksi ja sain rahat siitä takaisin. Toivottavasti lähiaikoina tulee lämpimämpiä ilmoja, että saadaan tietokoneoptimointi suoritettua Motorbitissa ja vaadittavat taiat tehtyä.
e:Castroilin öljyt laittoivat.
Viimeksi muokannut aaiitee, 11 Marras 2016, 11:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Ensimmäistä uutta autoa eli Giuliettaa odotellaan tammikuussa saapuvaksi.
Tuli katseltua tuota huoltokirjaa ja huoltoväliksi ilmoitettu 1v/15tkm. Ensimmäisessä huollossa ei ole kuin tarkistuksia, mitä tällainen huolto on tullut maksamaan? Maalaisjärjellä ajateltuna 100€ pitäisi selvitä.
2v. huollossa onkin sitten jo suodattimet/moottoriöljy/tulpat. Aika lyhyt toiminta-aika sytytystulpilla.
Myyjäliikkeessä suosittelivat merkkikorjaamoa, jotta mahdolliset päivitykset saa autoon, onko sellaisia yleensä tullut?
Tuli katseltua tuota huoltokirjaa ja huoltoväliksi ilmoitettu 1v/15tkm. Ensimmäisessä huollossa ei ole kuin tarkistuksia, mitä tällainen huolto on tullut maksamaan? Maalaisjärjellä ajateltuna 100€ pitäisi selvitä.
2v. huollossa onkin sitten jo suodattimet/moottoriöljy/tulpat. Aika lyhyt toiminta-aika sytytystulpilla.
Myyjäliikkeessä suosittelivat merkkikorjaamoa, jotta mahdolliset päivitykset saa autoon, onko sellaisia yleensä tullut?
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
15000 öljynvaihto on vapaaehtoinen mutta ajattelin kyllä käyttää tuota vaihtoväliä. Tampereen toisessa virallisessa huollossa Levorannassa tuon ekan huollon hinnaksi sanottiin reilu satanen. Tulee huomaamatta kilometrejä, enää kolme tonnia tuohon vaihtoon, huhtikuun lopussa käyttöönotettu. 

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Joo tarkoitus öljyt vaihtaa kerran vuodessa, mutta nuo vapaaehtoiset jutut ajattelin itse hoitaa.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Aika pieniä kuluja uuden auton hintaan nähden kuitenkin?jmi kirjoitti:Joo tarkoitus öljyt vaihtaa kerran vuodessa, mutta nuo vapaaehtoiset jutut ajattelin itse hoitaa.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Mielelläni teen vaan asioita joita itse pystyn tekemään. Luottamus autokorjaamoita kohtaan on muutenkin heikkoa.jkk kirjoitti:Aika pieniä kuluja uuden auton hintaan nähden kuitenkin?jmi kirjoitti:Joo tarkoitus öljyt vaihtaa kerran vuodessa, mutta nuo vapaaehtoiset jutut ajattelin itse hoitaa.
Hyvä jos hinta siellä satasen lähellä pyörii, tuntuu tyhmältä maksaa jostain tarkastuksista vain.
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Onkohan tämä yleisesti tiedossa merkkiliikkeissä? Ei ole tietoa onko omaani tuo päivitys tehty. Ensihuolto lähestyy ja siellä tuo tietysti saattaa selvitä mutta olisi kiva jos olisi jo etukäteen "kättä pidempää"Ipi kirjoitti:Takuu kun on voimassa vielä, niin odoteltiin muutama viikko pakkasten jälkeen huoltoon osia Italiasta. Giulietta kävi viime viikolla sitten takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin. lupasivat vielä, että seuraavilla pakkasilla toimii. Ilmanottoaukkojen ollessa peitossa.
Kurkkasin pellin alle ja uusia osia näkyi: paineputki + anturi, turbon jäähdytinletku ( paisarilta turboon ), huohotinletku + eriste.
Pyysimme osien tiedot sähköpostiin ja tällainen lista tuli:
- 50516039 flex hose
- 50528796 flex sleeve
- 55253845 flex hose
- 55252601 protection
Osien hinta yhteensä maksaville asiakkaille 242€
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Huohotin jäässä marraskuun 11 päivä. Olinko foorumin eka?
Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.
Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.

Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.
Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.
Giulietta 940
Lähteekö etupuskurista alaritilät irti ulospäin ihan vetämällä? Ei viitsinyt pakkasessa kokeilla. Jos saisi irti niin voisi laittaa hieman viimasuojaa keulalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
^Ne lähtee irti sisäänpäin työntämällä. Laita suosiolla ritilän päälle: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/5425/alf ... ietta-2010
Giulietta 940
Sisäpuolella ei näytä ihan niin pahalta...
Mites toi keskiritilä? Onko sama suunta vai vaatiiko puskurin irrotuksen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mites toi keskiritilä? Onko sama suunta vai vaatiiko puskurin irrotuksen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Giulietta 940
Et ollut ensimmäinen. Mulla jäätyi vuosi sitten.matti_vuorio kirjoitti:Huohotin jäässä marraskuun 11 päivä. Olinko foorumin eka?![]()
Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.
Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
Josef Matula kirjoitti:Onkohan tämä yleisesti tiedossa merkkiliikkeissä? Ei ole tietoa onko omaani tuo päivitys tehty. Ensihuolto lähestyy ja siellä tuo tietysti saattaa selvitä mutta olisi kiva jos olisi jo etukäteen "kättä pidempää"Ipi kirjoitti:Takuu kun on voimassa vielä, niin odoteltiin muutama viikko pakkasten jälkeen huoltoon osia Italiasta. Giulietta kävi viime viikolla sitten takuukorjauksessa ja osia vaihdettiin. lupasivat vielä, että seuraavilla pakkasilla toimii. Ilmanottoaukkojen ollessa peitossa.
Kurkkasin pellin alle ja uusia osia näkyi: paineputki + anturi, turbon jäähdytinletku ( paisarilta turboon ), huohotinletku + eriste.
Pyysimme osien tiedot sähköpostiin ja tällainen lista tuli:
- 50516039 flex hose
- 50528796 flex sleeve
- 55253845 flex hose
- 55252601 protection
Osien hinta yhteensä maksaville asiakkaille 242€
Tämä oli Joensuun liike, jossa tämä päivitys tehtiin. Muista liikkeistä en tiedä. Mutta uskoisin, että muitakin tapauksia on ollut.
Sellainen muistikuva on jäänyt, että jo 2015 olisi jo uudet olleet näillä varusteilla.
Autotalo Hartikainen Joensuussa ja huoltopäällikkö Mika Rissanen, sieltä saa asiallista palvelua ja tietoa enemmän.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Eiköhän tässä viitattu tähän talveen ja aikaiseen kuukauteenlagotto kirjoitti:Et ollut ensimmäinen. Mulla jäätyi vuosi sitten.matti_vuorio kirjoitti:Huohotin jäässä marraskuun 11 päivä. Olinko foorumin eka?![]()
Ei edes vituta, vaan pikemminkin naurattaa nämä pastanpurijoiden huohotinviritykset. Taisin kuitenkin löytää ongelman minulle poikkeavasta ajotyylistä. Nyt oli kiireen vuoksi 30min tolppaa, että saa ikkunat sulaksi. Sen jälkeen heti liikkeelle ja ajelin noin 8km matkan korjaamolle nelosella -> kierrokset yli 3000rpm, jotta saisi koneen mahdollisimman lämpimäksi. Korjaamolla sitten pelti auki, jolloin havaittiin tuore öljyvahinko konehuoneessa. Huohotinkotelo oli edelleen jääkylmä, vaikka muut moottorin osat olivat lämpimiä.
Nyt on tosiaan viime huollosta ollu moottorin pesu käynnissä. Ajelin noilla öljyillä vain 4000km ja nyt vaihdettiin taas uudet. Aika tummaksi ne ehti mennä tuossa ajassa, joten Selenian karstaa lähti ihan mukavasti pois. Seuraava vaihto olisi sitten 225000 kohdalla, ellei tuo ropponen vaihtele niitä omatoimisesti jo ennen sitä.

Re: Giulietta 940
Nyt pelottaa milloin oman 500X:n multiairi jäätyy. Ohan mulla tosin keulassa kumit suojana...
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Giulietta 940
Meillä Giulietta ehti jäätyä kolme kertaa yhdessä talvessa ja 500X viime talvena kerran
Mito on ainut meidän multiair-koneisista jossa ei ollut talvella ongelmia.

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Meneekö siis se huohotinboksi siinä koneen päällä ihan tukkoon?
Auttaisiko siihen puhdistus määräajoin vai pelkästään suojat eteen?
Auttaisiko siihen puhdistus määräajoin vai pelkästään suojat eteen?
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
Onko dieseli Giulietan huohotin yhtä herkkä jäätymään, vai vielä herkempi?
Re: Giulietta 940
En tiedä mikä on Giulietta omistajien huohotin/jäätyminen ongelma prosentteina mutta jos se on liiankin todennäköinen, niin että se tapahtuu jossain vaiheessa talven aikana niin itse ainakin haastaisin maahantuojaa joko korjaamaan asian tavalla tai toisella esim. takaisinkutsun yhteydessä tai tarjoamalla maskisuojan jos se kerran auttaisi. 

Re: Giulietta 940
Itse ostin muotoontehdyn maskisuojan klipsuineen ja se maksoi 500X:ään 50€. Mielestäni kohtalaisen pieni panostus rauhallisella mielellä ajamiseen, kun miettii koko auton hankinhintaa. Sitä vaan ihmettelen miksei näissä tule mukana maskisuojaa tyyliin pökötit ja kaverit?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Giulietta 940
Kavereilla flekti syylärin etupuolella.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Mistä olette noita maskinsuojia hankkineet? Nopea/luotettava toimitus kiinnostaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."