On meille käytettyjen kärkkyjille sitten enemmän valinnanvaraa

Valvoja: Moderators
Mikä mustassa on vikana??? Aina ennemmin kuin valkoinen.ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Mitä väliä on tehtaan perusteilla, kun oma mielipide pitäisi jokaiselta löytyä. Ja kyllä tuo puute on valitettavan suuri, ja ei se ainakaan kalliimmaksi ole tullut - veikkaan vahvasti että halvemmaksi.AlfaTom kirjoitti:Onko missään ollut tehtaan perusteita tälle ratkaisulle? Tulee ekana mieleen, että lanseeraus tehdään niin varman päälle, että jokainen tumpulakin osaa Giulialla ajaa ilman mitään ylimääräisiä ohjausliikkeitä.Farina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Poiskytkentämahdollisuuden poisjättämisellä tuskin kustannussäätöjä on haettu![]()
Ihan pilkunviilaus on Alfalla jätetty tekemättä, sen huomaa joistakin yksityiskohdista, jotka ei normaalia käyttöä juuri haittaa. Esimerkkinä penkinlämppärin tehonsäätö. Kuten lehtijutussa mainittiin, yleinen käytäntö on eri kuin mikä Alfassa on eli tehoasetusten järjestys on käänteinen muihin verrattuna. Ei todellakaan merkitsisi minulle yhtään mitään, mutta ei olisi ollut vaikeaa tutkia markkinoilla oleva yleinen käytäntö ja tehdä samoin. Vai onko tavasta poikkeaminen sitä alfismia
Suurella mielenkiinnolla odotan nelivetoisten henkilöautojen vertailua. Veloce saa näyttää kyntensä
Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Niillä muilla merkeillä on paalua maksaa oikeustoimet. "don't put cat in the microwave"lagotto kirjoitti:Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Epäilen, että tämän 'ominaisuuden' syynä ei todellakaan ole Ämerikän-Joen lakimiesarmeija ja litigaatiokulttuuri. Oiskohan ihan kotikutoinen päätös?matti_vuorio kirjoitti:Niillä muilla merkeillä on paalua maksaa oikeustoimet. "don't put cat in the microwave"lagotto kirjoitti:Meinaatko siis että kaikki muut automerkit ovat vaarallisia koska niissä kuski voi itse päättää miten ajaa, ajonvakauksella vai ilman?Jiitee kirjoitti:^ USA:n lakimiesarmeija - esimerkkejä löytyy monia autoalalta siellä... pahin varmaan
Chevy Corvair- case ....https://en.m.wikipedia.org/wiki/Unsafe_at_Any_Speed
Peruspunainen ruskealla sisustalla.ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
Hienosti toimittu!alfa 156 v6 kirjoitti:Saas näkee mihin tuli hanskansa tungettua tällä kertaa!
Nimi on nyt viivalle laitettu ja tulossa bensa giulia, muutamalla itselle oleellisella varusteella. Tärkeimpinä velocen nahkat ja Xenonit.
Kesäkuun loppuun pitää odotella
Seison korjattuna sitten. Olen ollut siinä uskossa että sutimiseneston saa napista pois mutta ei esp:tä.JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
Sutiminen lähtee ekalla painalluksella ja ESP toisella.Tiige kirjoitti:Seison korjattuna sitten. Olen ollut siinä uskossa että sutimiseneston saa napista pois mutta ei esp:tä.JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...
Jaa-a suattaap olla jotta vaikuttaa, suattaap olla jotta ei. Joka tapauksessa tuota ronkkiessa törmäsinkin sitten tällaiseen:jalittam kirjoitti:Heikentääkö vdcn poiskytkentämahdollisuus euroänkäp/muu turvatestihäsäkkä pisteitä?
eli ei vaikuta pisteisiin kun ei pisteytetä enää.In 2014, the fitment of ESC systems has become mandatory for all new vehicles and therefore Euro NCAP has stopped testing the system.
Rosso Competizione väriähän ei muuten saa muihin kuin QV:hen.alfa 156 v6 kirjoitti:Peruspunainen ruskealla sisustalla.ristojärvelä kirjoitti:Eihän ole sitten harmaa tai musta,eihän.
aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyäFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Eikös yleinen konsensus ole, että XE on parempi ajaa kuin F30-penari? Jostain kumman syystä tää ei oikein heijastu suomalaisessa mediassa, muualla maailmassa Jaggea on kehuttu. Pappa my assFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Ei, vaan siinä testataan autoa talviolosuhteissa. Eikä luistoneston poistomahdollisuus tee autosta mitenkään turvattomampaa kuin autosta, josta sitä ei saa pois.V6 kirjoitti:aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyäFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
kyllä se tekee jos sielllä joku tumpula ajelee ilman ajonvakautusta, luistonesto ei niin paljon vaikuta. eikös siellä kuitenkin mitata rata-aikoja, jarrutusmatkoja yms liukkaalla joten noiden pois kytkemtä hidastaa vauhtia tumpuloilla (ja auto saa vähemmän pisteitä) . kyllä se minusta ainakin oudolta kuulosta.lagotto kirjoitti:Ei, vaan siinä testataan autoa talviolosuhteissa. Eikä luistoneston poistomahdollisuus tee autosta mitenkään turvattomampaa kuin autosta, josta sitä ei saa pois.V6 kirjoitti:aika outoa että talvitestissä asiasta mainitaan, eikös siinä nimenomaan testata turvallisuutta ja etenemiskykyäFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.
Espoosta ainakin löytyy bensaesittelyauto.Pasi kirjoitti:Eikö näitä jumaskukka ole ajettavana benziininä missään? Dieseliä tyrkytettiin joka paikassa?
Livenä yllättävän hieno ja haluttava muotoilun osalta...
Kontti oli kyllä naurettava, ja ei tullut nyt elämäntilannetta vastaan yhtään.
ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
Se minkä takia muissa merkeissä luistoneston saa pois, on myös sen takia, että auton saa ajettua pois sohjosta eikä luistonesto sitä estä. Eli etenemiskyvyn takia, niin etuvetoisissa kuin takavetoisissakin.V6 kirjoitti:ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
Mikä ominaisuus on luistoneston ja ajonvakauden poiskytkentä? Automalleja on monia muitakin joista niitä ei saa täysin pois.lagotto kirjoitti:Haluat selkeästi puolustaa Alfaa henkeen ja vereen - vaikka mitä ominaisuuksia puuttuisi verrattuna kilpailijaan, on Alfa aina mielestäsi suunnitellut asian ja toteuttanut sen paremmin. Annan olla.V6 kirjoitti:ei niin helposti, ai autot on sitä varten että välillä mennään metsähallituksen puolelle, eri asia on jos mitataan autojen hauskuuskerrointa silloin se on tietenkin kiva saada pois. Mutta jos mitataan talvitestissä autojen etenemiskykyä,jarruja yms niin ei. Jos noista takavetoisista kytkisi kaikki pois olisivat ne listan vikoja.,lagotto kirjoitti:^^ menee nyt aika naurettavaksi, kyllä se tumpula saa sen auton metsään ajettua oli siinä ajonvakautus tai ei. Junat on sitä varten että laite menee samaa reittiä samalla tavalla paikasta A paikkaan B. Ei autot.
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?lagotto kirjoitti:^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
TM testin pisteytyksistä en tiedä. Eli mielestäsi se on vain hyvä ominaisuus, että se puuttuu Giuliasta? Yllä jo kirjoitin, että luistonestonpoisto auttaa talvella etenemiskyvyssä. Mutta suurimpana syynä on se että mitä tekee takavetoisella autolla joka puskee? Näin tekee Giulia jos painat kaasua ja käännät. Toisin sanoen Giulian luistonesto on mielestäni huono eikä anna tarpeeksi tilaa, ja sitten sitä ei saa edes pois.Juise kirjoitti:Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?lagotto kirjoitti:^ ei sitä tarvitse kytkeä pois jos tuntuu ettei pysty ajamaan ilman. Kyse on vaihtoehdoista, joka puuttuu.
Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
Emmä sanonut onko se hyvä vai huono asia ja vielä vähemmän mistään autosta, sanoin että se on turha ominaisuus pisteyttää talviautotestissä, josta ilmeisesti keskustelu alunperin lähti.lagotto kirjoitti:TM testin pisteytyksistä en tiedä. Eli mielestäsi se on vain hyvä ominaisuus, että se puuttuu Giuliasta? Yllä jo kirjoitin, että luistonestonpoisto auttaa talvella etenemiskyvyssä. Mutta suurimpana syynä on se että mitä tekee takavetoisella autolla joka puskee? Näin tekee Giulia jos painat kaasua ja käännät. Toisin sanoen Giulian luistonesto on mielestäni huono eikä anna tarpeeksi tilaa, ja sitten sitä ei saa edes pois.Juise kirjoitti:
Jolla ei ole mitään hyödyllistä merkitystä auton ajo-ominaisuuksiin. Miten sillä on merkitystä auton talviajo ominaisuuksiin? Ja etenkin miten sillä on merkitystä talviautotestissä, jossa tosiaan on kyse siitä miten hyvä se on talvella, eikä siitä miten huonon siitä saa talvella?
Eli täysin tarpeeton moite talviautotestissä. En ole testiä lukenut, mutta jos tämän perusteella on pisteitä vähennetty joltain autoilta, niin kertoo mun mielestä enemmän testin määritelleiden tampioudesta, kuin ajoneuvoista joita testaavat.
Yleinen consensus on tyystin väärässä. Näitä molempia ajaneena. Pappa your ass.Kaalipata kirjoitti:Eikös yleinen konsensus ole, että XE on parempi ajaa kuin F30-penari? Jostain kumman syystä tää ei oikein heijastu suomalaisessa mediassa, muualla maailmassa Jaggea on kehuttu. Pappa my assFarina kirjoitti:Itseä jäi mietityttämään, että jopa TM antoi palautetta ajonvakautuksen poistamisen puutteesta ja ihmetteli sen sopivan huonosti yhteen urheilullisen imagon kanssa. Oikeassa olivat. "Pappa-Jaguaria" kehuttiin hauskaksi ajaa, kun perää saa rinnalle haluttaessa.AlfaTom kirjoitti:Jäin miettimään sijoitusta tilanteessa, jos Alfa olisi ollut perusvarusteinen, nyt testin kalleimmin (n.11000€) lisävarusteltu auto.
Edit: jaa menihän täysin off-topiciksi. Sori siittä sanois Stuppi.
Suosittelen testaamaan Giuliaa ja sen luistonestoa talvella. Jos kokeilet 3-sarjalaista, XE:tä ja Giuliaa, niin Giulia on ainoa joka näistä puskee käännettäessä. Muut antaa luistoneston kanssakin enemmän tilaa.Juise kirjoitti: Ja sitten jos ajamiseen mennään ja saa takavetoisen puskemaan vaikka yrittäisi jotain muuta, niin silloin todellakin on syytä ettei sitä luistonestoa saa pois käytöstä, ehkä olisi jopa hyvä luovuttaa ajokortti pois.
Mitähän toi sun koeajo siihen liittyy?lerppu kirjoitti:Yleinen consensus on tyystin väärässä. Näitä molempia ajaneena. Pappa your ass.
159, vm 2006, sai pois kaiken.JTD kirjoitti:159:stä vm2011 saa pois...