Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Viimekesänä vesihioin 1200 -> 1500 -> 1800 -> 2000 papereilla kuvut ja lopuksi muovinkiilloketta päälle. Tuli kuin uudet!

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Kuinka nopeasti nykyajan automaaleja voi vahata? Hiivatti on rullannut tehtaan portista n. 1,5kk sitten ja tekisi mieli laittaa jo vahaa pintaan.
Mikä vaha olisi hyvä? Itse ajattelin glymin kultaista.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Voihan niitä vahata vaikka samantien... käytät vaan jotain ei-puhdistava (hiovaa) vahaa kuten AG kultainen tai Mothers Pure Carnauba Wax...

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Onko normaalia että talvella kun autoa pesee niin kyljissä on todella kovin kiinni suolaa tms. eli harjalla saa oikein painaa kunnolla että irtoaa?? Autoglymillä on keväällä ja syksymmällä vahattu mutta silti lika ottaa kovin kiinni juuri talvella. Pesen pari kertaa kuukaudessa autoni.

Missä vika?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Vahoissa ja vahauksen onnistumisissa tuntuu olevan eroja, joiden syistä en ainakaan minä ole selvillä. Jaraman viesti herätti muistumia: vahasin auton syksyllä ja melkein koko talven suolakuran pesu oli helppoa. Kevättä kohti vahan vaikutus alkoi hiipua. Toinen muistuma on Jaraman tapauksen kaltainen. Mielestäni vahasin tosi hyvin, mutta lika otti kiinni kuin tauti.

Ei aavistustakaan, mistä johtui.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Minun auton maalannut kaveri sanoi ettei kannata 3 kuukauteen vahata. Sen verta kestää kun maali kuivuu kunnolla.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Epezi kirjoitti:Minun auton maalannut kaveri sanoi ettei kannata 3 kuukauteen vahata. Sen verta kestää kun maali kuivuu kunnolla.
Samaa on sanonu mun tuttu automaalari. Ihan 3 kk ei muistaakseni ollu se aika, mut eipä kai se pahitteeks oo sekään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jarama kirjoitti:Onko normaalia että talvella kun autoa pesee niin kyljissä on todella kovin kiinni suolaa tms. Autoglymillä on keväällä ja syksymmällä vahattu...
Duunin parkkihallin pesukaveri jauhaa aina siitä, että Suomen teillä käytetään nykyään ureaa joka jämähtää mukavasti kiinni. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa, mutta samoja kokemuksia on kuin sinullakin kun AG:lla vahasin.

Eli AG on kyllä oman kokemuksen mukaan surkea kestoltaan (puna/musta/kulta) joskin siinä on hyvä kiilto. Ei mene montaa pesua niin pinta ei enää ole ollenkaan liukas.. Hyvä sillä AG:n punaisella on sitten keväällä hinkata jämähtänyt tavara irti :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jochanan kirjoitti: Samaa on sanonu mun tuttu automaalari. Ihan 3 kk ei muistaakseni ollu se aika, mut eipä kai se pahitteeks oo sekään.
Minulle sanoivat että vältettävä harjapesua pari viikkoa. :D

Voisin kuvitella kuitenkin että se vaha pinnassa on pienempi paha kuin se suolainen liikenne moska vastamaalatulla pinnalla (?)

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Taidanpa ensi kesänä käyttää aluksi autoglymit pois ja sitten siirtyä takas turtleen tai korrekkiin. Edellisessä autossani käytin turtlea ja mielestäni lika ei ottanut kiinni.
Turtlea kun levittää niin tietää että vahaa autoa, niin paljon vaativampaa se on kuin autoglymin kanssa.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jep sama homma, kesällä kun viitsii vahata useammin voi kuluttaa glymit pois asiallisen kiillon nimissä. Turtle sitten kyykyttää kestossa mennen tullen..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pasi kirjoitti:Minulle sanoivat että vältettävä harjapesua pari viikkoa. :D
Minulta taas kielsi harjapesun koko ikuiseksi ajaksi :shock: vai olinko se sittenkin minä itse

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Minulle sanoivat että vältettävä harjapesua pari viikkoa. :D
Minulta taas kielsi harjapesun koko ikuiseksi ajaksi :shock: vai olinko se sittenkin minä itse
No saman päätöksen olen tehnyt minäkin ... turha sitä autoa on vahailla ollenkaan jos pohjakin näyttää harjan jäljiltä rupuselta :P

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Millä kannattaisi suojata puleerattu alumiini?

kuva

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

AAW kirjoitti:Millä kannattaisi suojata puleerattu alumiini?

kuva
Eipä tuo sen ihmeellisempiä tarvitse, Itse olen kiilloituksen hoitanut Autosolin kiillotustahnalla ja hyvin on kiiltonsa säilyttänyt monta kuukautta. Joskus jostain lukenut, että jos haluaa suojaavan ja kestävän pinnan niin pitäisi vahata Teflonia sisältävällä vahalla. Tiedä sitten.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

AAW kirjoitti: jos haluaa suojaavan ja kestävän pinnan niin pitäisi vahata Teflonia sisältävällä vahalla. Tiedä sitten.
Kyseiseen kohteeseen ei varmaan auta... Vahat ei oikein kestä moottorikuumuuksia. Tietyssä lämmössä pinnalla oleva vaha "sulaa".

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

AAW kirjoitti:Millä kannattaisi suojata puleerattu alumiini?

kuva
Kovakromi, kromatointi, niklaus..

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

Tuli tuossa testattua Mothersin kolmen pullon paketti ja aikaa meni 3,5h (2henkilöä) ensi vaikutelmat erittäin hyvät.

Aika näyttää kuinka hyvin vaha pysyy auton pinnassa pesujen jälkeen.

ensimmäisen pullon(ei siiis koko pullon :mrgreen: ) jälkeen aine oli hiukan tiukassa maalipinnassa,mutta toka ja kolmas oli erittäin helppo "työstää" mutta sehän on selvä kun maalipinta on puhdas.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ipi76 kirjoitti:Tuli tuossa testattua Mothersin kolmen pullon paketti ja aikaa meni 3,5h (2henkilöä) ensi vaikutelmat erittäin hyvät.
noin 1,5kk sitten (viimeksi) tein koko hoidon ja aikaa meni yksin tuohon vahaamis projektiin 2,5h (noin 50min per pullo). Sen ekan osan salaisuus on että sitä pitää levittää todella ohut kerros. Se kun ei jätä pinnalle mitään vahan tapaista suojakerrosta ... ekan vaiheen "työ" tapahtuu suurimmaksi osaksi siinä vaiheessa kun se levitetään pintaan ... tämä on tullut opittua kantapään kautta :D

2 Kertaa pessyt ja 2 kertaa erikseen huuhdellut koko auton urakan jälkeen ja hyvin helmeilee vielä. Seuraavan pesun yhteydessä meinana kyllä heittää Spray vahaa vähän pintaan lisäksi.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Täytyy tarkentaa hiukan tuota aikaa.

Kyseinen 3,5h sisälsi myös auton imuroinnin, mattojen pesun, vanteiden puhdistuksen, sisätilojen pyyhkimisen, kromiosien kiillotuksen,peräkontin ja ovien sisäpuolisten pintojen pesun ja vahauksen.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ipi76 kirjoitti:^Täytyy tarkentaa hiukan tuota aikaa.

Kyseinen 3,5h sisälsi myös auton imuroinnin, mattojen pesun, vanteiden puhdistuksen, sisätilojen pyyhkimisen, kromiosien kiillotuksen,peräkontin ja ovien sisäpuolisten pintojen pesun ja vahauksen.
Joo, no minä sain pesuineen, naarmunpoistoineen ja claybareineen menemään lähemmäs 6h silloin :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eilen sai 33:nen ansaitsemaansa huomiota. Samalla tuli kokeiltua minulle uutta vahaa eli Mothersin cleaner wax:ia. Eihän se ihmeisiin pystynyt, niin hävyttömässä kunnossa maalipinta on.

Tässä kokemuksia verrattuna vastaavaan Glymin punaiseen.

Puhdistavuus samaa luokkaa
Levitys ja kiillotus ehkä hieman työläämpää
Ei anna juurikaan kiiltoa
Ei ole nirso pienelle määrälle vettä
Kohtuullisen helppo pyyhkästä pois muoviosista (puskurien listat ym.)
Ei pölyä kiillottaessa

Päälle olisi pitänyt vielä sutasta jotain, mutta innostus/aika loppui

Samalla tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua vahanlevitys sientä. Aivan ykkös työkalu, olisi pitänyt jo aikaisemmin hankkia.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti: Samalla tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua vahanlevitys sientä. Aivan ykkös työkalu, olisi pitänyt jo aikaisemmin hankkia.
Ja toinen on pesuhanska... jos on sienellä pessyt niin pesuhanskan jälkeen ei halua sientä käyttää enää ikinä ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kertokaas nyt joku asiantuntija esim. Pasi.

Molempien autojen ovien alaosat on täynnä pieniä teräviä kivenoloisia näppyjä, jotka kyllä lähtee kynnellä irti.

Oliskos jotain viksu tapaa saada ne pois, pelkkä normaali vaha ei tunnu irrottavan.

Irrottako koneellinen vahaus vai pitääkö käyttää siikliä??
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Laku kirjoitti:Kertokaas nyt joku asiantuntija esim. Pasi.
Eipäs nyt liioitella :shock:
Laku kirjoitti: Molempien autojen ovien alaosat on täynnä pieniä teräviä kivenoloisia näppyjä, jotka kyllä lähtee kynnellä irti.

Oliskos jotain viksu tapaa saada ne pois, pelkkä normaali vaha ei tunnu irrottavan.

Irrottako koneellinen vahaus vai pitääkö käyttää siikliä??
Oletko testannut Claybaria?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Itse hinkkasin noi pois AG:n punaisella. Aikaahan siihen menee mutta kyllä irtoaa piki ja urea ja mitä kaikkea siinä onkaan.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Kohta alkaa kevät olemaan sillä mallilla että täytyy kaivaa "tohtorinlaukku" varastosta ja ruveta tekemään autolle kevät siivousta. Vuosi ja 30tkm sitten tuo oli autofixarilla myllytyksessä, mutta käytön jälkiä on taas tullut. Kiilto on maalissa muuten ihan ok, mutta pieniä hiusnaarmuja ja jonkin verran myös auringossa kiilteleviä pyörrejälkiä näyttää tulleen taas.

Ensiksi kunnon pesu luonnollisesti (mikrokuitu-pesukinnas on jo ostettu), mutta sitten varmaan tarvitsisi jotain puhdistavaa vahaa että saa pinnat totaalisen puhtaaksi. Siihen päälle suojaava vaha. Eikös näin olisi viisainta toimia?

Vanhat aineet on loppu, joten uusia tököttejä pitäisi shoppailla. Ehdotuksia vaan kehiin! AG punainen-kulta yhdistelmä on tuttu. AG:ltä on vissiin tulossa joku uusi High Definition vaha keväällä, mutta on varmaan julmetun kallista, ja en ole enää oikein muutenkaan AG miehiä. Viimeksi olen käyttänyt Prestan Best Waxia, johon olin erittäin tyytyväinen. Sen puhdistavat ominaisuudet eivät ole ihmeelliset ja se onkin enemmän "sinettivaha", joten se ei sovellu parhaalla mahdollisella tavalla kevätpuunaukseen. Muutenkin olisi vaihteeksi mukava kokeilla jotain muuta. Tarkoitus olisi saada auto samaan kuosiin kuin albumin kuvissa. :-D

Niin, ja ehdotuksia otetan myös vastaan 156:n kojelaudan puhdistukseen sopivista aineista ja menetelmistä. Pintahan on sellaista "norsunnahkaa" johon takuulla jää rätistä nukkaa helvetisti kiinni. En ole omastani koskaan kojelautaa millään aineilla käsitellyt, kun on pysynyt ihan siistinä pelkällä pölyjen pyyhkimisellä. Nyt vois sitäkin jo ehostella.

Kiitokset jo etukäteen hyvistä vinkeistä!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Oletko testannut Claybaria?
Mikä tai mitä se on ja mistä saa?
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^Ilmeisesti tämän tyylinen setti kyseessä. Itselläkin vielä kokeilematta mutta ollut harkinnassa edellisen vahaussession jälkeen.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No joo, tosta tulikin heti pari ihmeainetta heti mieleen, jotka on vielä kokeilematta.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mä olen putsannut 156:n kojelautaa Würthin silikonittomalla kojelaudan puhdistusaineella ja vanhalla T-paidalla, on oikeasti ainoa nukkaamaton "liina".

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Edellispäivänä putsasin sisätilat. 3 tuntia meni, mutta ei paljoa uutta häpeä tällä hetkellä. Töistä kähvelsin tulostimien huoltoon ja putsailuun tarkoitettuja rättejä, joista ei jäänyt juurikaan nukkaa. Erityisellä puhdistusaineella kaikki muovipinnat puhtaaksi (AutoGlym Car Interior Shampoo) ja sitten vielä toinen käsittely muovin hoitoaineella (AutoGlym Vinyl & Rubber Care). Kuskin vasemman jalan tuki ja ympäröivä matto aivan kurassa, mutta kyllä sekin siitä puhdistui tekstiilipesulla, rätillä ja imurilla. Lopuksi vielä imurointi ja taas kelpaa. :-D

Oliko kellään vinkkejä niistä vahoista, joistakin muista kuin markettien hyllyiltä löytyvistä tai glymistä? Seuraavassa AutoBildissä taitaa olla jonkin sortin vahatesti myös tulossa. Vois siitäkin osviittaa kattoa.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

>>Kaitsu kirjoitti:Edellispäivänä putsasin sisätilat. 3 tuntia meni, mutta ei paljoa uutta häpeä tällä hetkellä. Töistä kähvelsin tulostimien huoltoon ja putsailuun tarkoitettuja rättejä, joista ei jäänyt juurikaan nukkaa. Erityisellä puhdistusaineella kaikki muovipinnat puhtaaksi (AutoGlym Car Interior Shampoo) ja sitten vielä toinen käsittely muovin hoitoaineella (AutoGlym Vinyl & Rubber Care). Kuskin vasemman jalan tuki ja ympäröivä matto aivan kurassa, mutta kyllä sekin siitä puhdistui tekstiilipesulla, rätillä ja imurilla. Lopuksi vielä imurointi ja taas kelpaa. :-D

Oliko kellään vinkkejä niistä vahoista, joistakin muista kuin markettien hyllyiltä löytyvistä tai glymistä? Seuraavassa AutoBildissä taitaa olla jonkin sortin vahatesti myös tulossa. Vois siitäkin osviittaa kattoa.
Teeks mun 147:lle samanlaisen hoidon jos tuon sen sulle illalla. :-D

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Tuo käymään vaan niin laitetaan 147 kabiini kiiltämään. :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tuohon vaha probleemaan voisi ratkaisu olla tuo autonhoito.comissa myynnissä oleva Mothers-käsittelysetti.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Epezi kirjoitti:^tuohon vaha probleemaan voisi ratkaisu olla tuo autonhoito.comissa myynnissä oleva Mothers-käsittelysetti.
No juu, sitä settiä olen vähän katellut "sillä silmällä". Tiedä sitten kuinka aika, voimat ja into riittää tahkomaan auto kolme-neljä kertaa läpi eri aineilla... Ei taida olla oikotietä onneen tässäkään asiassa... :roll:

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt on vaimon autossa (ei-Alfa) pari kpl n. 20 cm mittaisia naarmuja ovessa. Millähän noita voisi yrittää saada siistimmän näköisiksi?

Naarmut ovat hyvin kapeita ja sormella koittamalla ei kovin syviä. Auton väri on metallinhohto-punainen ja naarmut näkyvät ovessa selvästi vaaleampina. Onkohan tuo vaalempi sävy pohjamaalia vai voiko naarmut olla vain pintalakassa?

Auto on vajaa 3v. vanha eli maalipinta on muuten hyvässä kunnossa.

Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

KL
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Märkähionta

Viesti Kirjoittaja KL »

Tulipa viimein katsottua Jimin Kaarakaksikon temmellykset Lancia Delta Integralen parissa. Kiva, positiivinen pätkä, jossa ruoste- ja sähkövikajutut oli jätetty Esson baarin väelle.
Mutta asiaan; lopussa kaveri puleerasi auton hiomakoneella, jossa "sienilaikka" ja käytti runsaasti vettä juoksukkeena.
Kellään kokemusta ko. menetelmästä? Mitä litkua hiomatahnaksi?
Joko tollasia hiomakoneita on akkukäyttöisiä markkinoilla? Oli hurjan näköistä heilua verkkovirtakäyttöisen koneen kanssa vesilammikossa.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Re: Märkähionta

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

KL kirjoitti:Tulipa viimein katsottua Jimin Kaarakaksikon temmellykset Lancia Delta Integralen parissa. Kiva, positiivinen pätkä, jossa ruoste- ja sähkövikajutut oli jätetty Esson baarin väelle.
Mutta asiaan; lopussa kaveri puleerasi auton hiomakoneella, jossa "sienilaikka" ja käytti runsaasti vettä juoksukkeena.
Kellään kokemusta ko. menetelmästä? Mitä litkua hiomatahnaksi?
Joko tollasia hiomakoneita on akkukäyttöisiä markkinoilla? Oli hurjan näköistä heilua verkkovirtakäyttöisen koneen kanssa vesilammikossa.
Kattelin samaa ohjelmaa kuolaten. Kiillotus näytti toimivan hienosti. Kiinnostais kans ko. menetelmä.

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

Portti kirjoitti:Nyt on vaimon autossa (ei-Alfa) pari kpl n. 20 cm mittaisia naarmuja ovessa. Millähän noita voisi yrittää saada siistimmän näköisiksi?

Naarmut ovat hyvin kapeita ja sormella koittamalla ei kovin syviä. Auton väri on metallinhohto-punainen ja naarmut näkyvät ovessa selvästi vaaleampina. Onkohan tuo vaalempi sävy pohjamaalia vai voiko naarmut olla vain pintalakassa?

Auto on vajaa 3v. vanha eli maalipinta on muuten hyvässä kunnossa.

Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
Esim. Autoglymin vaaleenpunasella töhnällä niitä vois hieroo. Tolla oon saanu pahankin näkösiä naarmuja häivytettyä.

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Farecla G3 tuntuu olevan ihmeaine irrottamaan mitä vaan pinttynyttä likaa. Kannattaa kokeilla.
UliUli

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Portti kirjoitti:
Mitähän naarmuille voisi yrittää tehdä?
Esim. tälläistä :wink:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Pesin tuossa Saksan tuontiani ja huomasin pieniä mustia pisteitä, jotain mömmöä ympäri kylkiä. Lähtee kyllä pois, kun tovin hinkkaa, mutta melko vaivanloista. Ne olis kiva saada pois, ennen kuin auton vahaan. Jotain hyviä tipsejä niiden poissaamiseksi helpommalla ?

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^Claybar? EN ole itse käyttänyt, mutta ilmeisesti toimii juuri tuollaisiin ongelmiin. Aion kyllä jossain vaiheessa kokeilla.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

-Tomi- kirjoitti:Pesin tuossa Saksan tuontiani ja huomasin pieniä mustia pisteitä, jotain mömmöä ympäri kylkiä. Lähtee kyllä pois, kun tovin hinkkaa, mutta melko vaivanloista. Ne olis kiva saada pois, ennen kuin auton vahaan. Jotain hyviä tipsejä niiden poissaamiseksi helpommalla ?
tärpättiä ne ehdotti jollain sivulla.. itse hain kuitenkin auto glymin terva/pien poistaja aineen ja lähti..

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Tuntuvat lähtevän glymin punaisella aika helposti, kun hieman pyyhkäisee
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Pesin tuossa Saksan tuontiani ja huomasin pieniä mustia pisteitä, jotain mömmöä ympäri kylkiä. Lähtee kyllä pois, kun tovin hinkkaa, mutta melko vaivanloista. Ne olis kiva saada pois, ennen kuin auton vahaan. Jotain hyviä tipsejä niiden poissaamiseksi helpommalla ?
Farecla G3:lla lähti oman auton kyljistä kaikki mustat viirut jne. :wink:
UliUli

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Sleepperi kirjoitti:Tuntuvat lähtevän glymin punaisella aika helposti, kun hieman pyyhkäisee
Tätä ainetta ei ole täällä turhaan kehuttu, pesee kaikki kliinerit paskan ja maalinpoistossa. Ei ihan pyyhkäisemällä sentään, mutta huolellisella hankaamisella useaan kertaan tarvittaessa.
- Alfaholic -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Älä nyt #¤%&¤ harjaa sitä urpo! Puhalla hyvä mies, puhalla... :-D

Juu, tulee kyllä itsekin käytettyä pölyhuiska & pölynimuri yhdistelmää sisätilojen putsauksessa. Pölyhuiskan kyllä joutuu kuljettamaan autolle naapureilta piilossa..
Senza cuore saremmo solo macchine

Vastaa Viestiin