Giulietta 940
Valvoja: Moderators
Re: Giulietta 940
Itse ajan aina D-asennossa. Muut modet ovat löysiä ja aivan turhia. Varsinkin kytkin muuttuu aivan oudoksi n-modessa. Sääli että D-moden joutuu aina käynnistyksen jälkeen laittamaan manuaalisesti päälle.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
T-Jetissä pidin dynamic-modea suht tarpeettomana, käytännön suorituskyky oli neutraalilla lähes sama. MiTossa oli näissä isompi ero, liekö johtunut tct:n muutoksesta. T-Jetissähän oli jalkatilassa ylimääräinen poljin. Vaihdesuositukset olivat lähinnä omituiset ja miltei vaaralliset. Ei kai niitä nuolia kukaan oikeasti noudata?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
lagotto kirjoitti:...modet ovat löysiä ja aivan turhia.



Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
En noudata. Haluaa vaihdattaa liian aikaisin, eli neuvot tyhmiä ja huonoja. Saattaahan se polttoaineenkulutusta vähän vähentää, ehkä, mutta ajaminen muuttuu epämukavaksi.jkk kirjoitti:Seuraava tyhmä kysymys tämä koskien vaihteiston käyttöä : miten ajatte giulietoillanne, esim. N asennolla näkyy vaihteen vaihto muistutus, noudatatteko sitä vai annatteko mennä "pienemmällä" ?
Kun itte tekee saa sellaisen kuin tulee.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
+1000Alfissimo kirjoitti:lagotto kirjoitti:...modet ovat löysiä ja aivan turhia.![]()
![]()
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Giulietta 940
Ipi76 kirjoitti:Ensi maanantaina Giulietta saa uuden moottorinPerjantaina oli lähtenyt pikatilaus tehtaalle.
Mikä siellä oli pielessä?
Toisaalta todella hyvä ratkaisu auton omistajan ja käyttäjän kannalta tuo moottorin vaihto.
Vaihtoon menee siis moottori mutta mitä laitteita siihen kuuluu? Toivottavasti täydellinen moottori Multiairyksikköineen.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ne on nuo dieselit mitä tuolla tapaa huolletaan, useammallakin merkillä 

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^Tarkemmin en tiedä muuta kuin riittämätön öljynpaine jossakin päin moottoria ja sen takia jotkin laakerit olivat kuluneet. En tiedä apulaitteista, mutta nähtävästi turbo ei kuulu kun kysyin siitä. Kuulemma kaikki paikat käydään jonkun kaavan mukaan läpi missä on hileöljy kiertänyt. Turbo vähän itseäni huolettaa kun siellä on kiertänyt hileöljy ja ne öljynpaineet jos eivät ole olleet riittävät.
Tämähän Giulietta on dieselikoneella niin ei pelkoa MA yksiköstä.
Tämähän Giulietta on dieselikoneella niin ei pelkoa MA yksiköstä.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^tuota minä jo odottelinkin 

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Kävin tänään koeajamassa ensimmäistä kertaa Giuliettan... Oli n. 50tkm ajettu 1.4 TB MultiAir TCT.
Olihan sillä menohaluja ihan riittävästi, mutta miten siinä ohjaus (ainakin vrt. 159) tuntu luonnottoman kevyeltä? Kuuluuko sen olla sellainen?
Olihan sillä menohaluja ihan riittävästi, mutta miten siinä ohjaus (ainakin vrt. 159) tuntu luonnottoman kevyeltä? Kuuluuko sen olla sellainen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
^Sähköinen tehostin. Vastetta tulee D-asetuksella enemmän.
Kyllähän se on äkkiseltään oudon tuntuinen (esim. 156:n jälkeen), mutta tähän tottuu aika nopeasti.
Ohjaus on sentään vielä nopea.
Kyllähän se on äkkiseltään oudon tuntuinen (esim. 156:n jälkeen), mutta tähän tottuu aika nopeasti.
Ohjaus on sentään vielä nopea.
Senza cuore saremmo solo macchine
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Minusta D vaan keskittää vähän napakammin, muutoin tehostus ei kevene eikä tunnokkuus parane. Tosin harjoitukappale vm 2012 - uudemmissa kuulemma saatu vähän paremmaksi. Ei kuitenkaan kuulu auton parhaisiin puoliin tämä.
Vaan tämähän on sitä nykyaikaa. Useimmilla kilpailijoilla lie ohjaus vielä reilusti kevyempi (ml. Astra) ja Golfinkin rankkaan vielä hitusen enemmän ylitehostetuksi & tunnottomammaksi, vaikka VAGniikan maailma sen onkin maailman ihanimman ohjauksen referenssiksi julistanut.
Lie syytä huomauttaa, että tähän vuodenaikaan alla pyörii talvirenkaat, jotka tod. näk. osa ongelmaa.
Vaan tämähän on sitä nykyaikaa. Useimmilla kilpailijoilla lie ohjaus vielä reilusti kevyempi (ml. Astra) ja Golfinkin rankkaan vielä hitusen enemmän ylitehostetuksi & tunnottomammaksi, vaikka VAGniikan maailma sen onkin maailman ihanimman ohjauksen referenssiksi julistanut.
Lie syytä huomauttaa, että tähän vuodenaikaan alla pyörii talvirenkaat, jotka tod. näk. osa ongelmaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
D modessa ohjauksesta tulee raskaampi. Samalla kaasun vaste paranee ja tulee hieman lisää vääntöä.insinörtti kirjoitti:Minusta D vaan keskittää vähän napakammin, muutoin tehostus ei kevene eikä tunnokkuus parane. Tosin harjoitukappale vm 2012 - uudemmissa kuulemma saatu vähän paremmaksi. Ei kuitenkaan kuulu auton parhaisiin puoliin tämä.
Vaan tämähän on sitä nykyaikaa. Useimmilla kilpailijoilla lie ohjaus vielä reilusti kevyempi (ml. Astra) ja Golfinkin rankkaan vielä hitusen enemmän ylitehostetuksi & tunnottomammaksi, vaikka VAGniikan maailma sen onkin maailman ihanimman ohjauksen referenssiksi julistanut.
Lie syytä huomauttaa, että tähän vuodenaikaan alla pyörii talvirenkaat, jotka tod. näk. osa ongelmaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
G:stä en tiedä, mutta MiTossa D on jopa sen verta jäykällä ohjuudella, ettei se ole kovin mukava ajella kaupungissa.
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Giulietta 940
Mulla kun oli tuo '08 150hp bravo joskus, jossa hieman vastaava "D" asetus, niin sillä ei kyllä kaupungissa pystynyt ajamaan muutenkaan... Valoissa hyökkäili todella arvaamattomasti edessä olevan takapuskuriin... Enkä nyt tarkoita hyvällä tavalla.Aquatica kirjoitti:G:stä en tiedä, mutta MiTossa D on jopa sen verta jäykällä ohjuudella, ettei se ole kovin mukava ajella kaupungissa.
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Siinähän se on se "SPORT", eiks niin? En tiedä miltä se tuntuu. Mut tosiaan MiTossa tuo dynamikki aiheuttaa sen, että ehkä 20% kaasupolkimen normaalista vasteesta tulee ekan kahden millin kohdalla.Pasi kirjoitti:Mulla kun oli tuo '08 150hp bravo joskus, jossa hieman vastaava "D" asetus, niin sillä ei kyllä kaupungissa pystynyt ajamaan muutenkaan... Valoissa hyökkäili todella arvaamattomasti edessä olevan takapuskuriin... Enkä nyt tarkoita hyvällä tavalla.Aquatica kirjoitti:G:stä en tiedä, mutta MiTossa D on jopa sen verta jäykällä ohjuudella, ettei se ole kovin mukava ajella kaupungissa.
Ja kaasunvaste muuttuu erittäin paljon agressiivisemmaksi, eipä tuo anna täysiä tehojakaan ilman moista...
Tekee siitä aika hyökkäävän, eikä ihan taajamaan tosiaan toimi... Motarille oikein jees

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Ekassa autossani - Opel Corsa TR 1.2S - oli myös jäykkä ja raskas ohjaus. Ei se silti erityisen hyvä muistaakseni ollut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Giulietta 940
^Jep
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Nyt kun muistelen tuota dna-kytkintä, niin siinä oli sekopäisyys (joka tietty tekee Alfasta niin rakastettavan):
- D teki "sähköisen lukon" (i.e. jarruilla toteutetun etupään vetopidon) aktiivisemmaksi. Tämä ihan oikeasti tuntui niin MiTolla kuin Giuliettallakin erinomaisena talviolosuhteiden vetopitona, etenemiskyky D-moodissa oli liukkaalla oikeasti jees.
- Harmi tietty sitten oli että tuon moodin kytkentä teki ohjauksesta naurettavan raskaan verraten olosuhteisiin, joissa pitoa oli minimi, mutta ratista välittyi tunne kuin olisi tarmacia slickseillä... Lisäksi kaasun vaste muuttui melko ärhäkkääksi polkimen liikkeen alkuvaiheessa, joten auton hallinta vaikeutui samassa suhteessa kuin etenemiskyky talvioloissa parani.
Tämä on sitä arjen skitsofreniaa jota nykyinen autoni ei tarjoa ja jota kaipaan. Sitä aikaa kun jokainen matka oli seikkailu...
- D teki "sähköisen lukon" (i.e. jarruilla toteutetun etupään vetopidon) aktiivisemmaksi. Tämä ihan oikeasti tuntui niin MiTolla kuin Giuliettallakin erinomaisena talviolosuhteiden vetopitona, etenemiskyky D-moodissa oli liukkaalla oikeasti jees.
- Harmi tietty sitten oli että tuon moodin kytkentä teki ohjauksesta naurettavan raskaan verraten olosuhteisiin, joissa pitoa oli minimi, mutta ratista välittyi tunne kuin olisi tarmacia slickseillä... Lisäksi kaasun vaste muuttui melko ärhäkkääksi polkimen liikkeen alkuvaiheessa, joten auton hallinta vaikeutui samassa suhteessa kuin etenemiskyky talvioloissa parani.
Tämä on sitä arjen skitsofreniaa jota nykyinen autoni ei tarjoa ja jota kaipaan. Sitä aikaa kun jokainen matka oli seikkailu...

-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Delirium vai mikä se nyt olikaan...
kun en muistanut, että Bravo on Pasille tuttu vehje.
Giulietan ohjaus on normaalitilassa hyvin samanoloinen kuin Bravossa. No, ehkä Bravo oli vielä vähän enemmän ylitehostettu. Mutta spotilla Bravon tehostus väheni ja ohjaus muuttui sekä raskaammaksi että tunnokkaammaksi. Tästä syystä olisin aina halunnut ajaa sport-tila päällä, mutta just tuo liian hätäinen kaasupolkimen vaste +150 hv T-Jetin on/off luonne vaativat ruuhkassa ja talviliukkailla lähes yli-inhimillistä tarkkuutta kaasun annosteluun.
Toisaalta normaalitilassa reagointi kaasuun oli välillä rasittavankin laiskaa + negatiivinen vaikutus ohituskiihtyvyyteen (max. ahtopaineen/väännön rajoittamisen vuoksi) oli havaittavissa minunkin persdynollani.
Dynamicilla Giulietan (vm2012) tehostus ei minun mielestäni vähene eikä tunnokkuus siis kasva. Ohjaus vaan rupeaa keskittämään voimakkaammin. Tämäkin on ihan OK maantie/moottoritienopeuksissa, mutta nurkkapyörityksessä tuntuu hölmöltä, kun sähkömoottori vänkää vastaan.
Normal/dynamic -ongelma liittyen ruuhka-ajoon on pitkälti sama kuin Bravossa eli ruuhkassa ja oikeastaan aina alle 50 rajoituksilla pakko kytkeä dynamic pois. Giulietassa Normal ei tunnu ihan yhtä kuristetulta (moottorin osalta), mutta vaste kaasuun on laiska + TCT vielä laiskempi laiskempi vaihtamaan alas + tykkää jurnutella 1200-1400 rpm. Giulietalla haluaisin ajaa koko ajan TCT sport-tilassa. Mukaan lukien ärhäkämpi tasauspyörästön lukko.
D:n ja N:n välillä on iso ero käytöksessä, mutta N ja A:n eroa en ole onnistunut hahmottamaan. Miksi, oi miksi ei voi olla "tasajako" eli D ja A kuten nyt ja N sitten näiden puolivälissä eli nykyistä dynaamisempaan suuntaan kallistuen.
Vielä parempi olisi jokin näistä
- edes 1 custom mode, johon saisi valita erikseen ohjaus sport/ei, kaasuvaste hätäinen/laiska jne tai vielä mieluummin joka asiassa useampi säätöporras ääripäiden välissä
- kaikki moodit kustomoitavissa, camoon, jossain Obelixissakin pystyy tehostusta ym. säätämään 5-portaisesti!

Giulietan ohjaus on normaalitilassa hyvin samanoloinen kuin Bravossa. No, ehkä Bravo oli vielä vähän enemmän ylitehostettu. Mutta spotilla Bravon tehostus väheni ja ohjaus muuttui sekä raskaammaksi että tunnokkaammaksi. Tästä syystä olisin aina halunnut ajaa sport-tila päällä, mutta just tuo liian hätäinen kaasupolkimen vaste +150 hv T-Jetin on/off luonne vaativat ruuhkassa ja talviliukkailla lähes yli-inhimillistä tarkkuutta kaasun annosteluun.
Toisaalta normaalitilassa reagointi kaasuun oli välillä rasittavankin laiskaa + negatiivinen vaikutus ohituskiihtyvyyteen (max. ahtopaineen/väännön rajoittamisen vuoksi) oli havaittavissa minunkin persdynollani.
Dynamicilla Giulietan (vm2012) tehostus ei minun mielestäni vähene eikä tunnokkuus siis kasva. Ohjaus vaan rupeaa keskittämään voimakkaammin. Tämäkin on ihan OK maantie/moottoritienopeuksissa, mutta nurkkapyörityksessä tuntuu hölmöltä, kun sähkömoottori vänkää vastaan.
Normal/dynamic -ongelma liittyen ruuhka-ajoon on pitkälti sama kuin Bravossa eli ruuhkassa ja oikeastaan aina alle 50 rajoituksilla pakko kytkeä dynamic pois. Giulietassa Normal ei tunnu ihan yhtä kuristetulta (moottorin osalta), mutta vaste kaasuun on laiska + TCT vielä laiskempi laiskempi vaihtamaan alas + tykkää jurnutella 1200-1400 rpm. Giulietalla haluaisin ajaa koko ajan TCT sport-tilassa. Mukaan lukien ärhäkämpi tasauspyörästön lukko.
D:n ja N:n välillä on iso ero käytöksessä, mutta N ja A:n eroa en ole onnistunut hahmottamaan. Miksi, oi miksi ei voi olla "tasajako" eli D ja A kuten nyt ja N sitten näiden puolivälissä eli nykyistä dynaamisempaan suuntaan kallistuen.
Vielä parempi olisi jokin näistä
- edes 1 custom mode, johon saisi valita erikseen ohjaus sport/ei, kaasuvaste hätäinen/laiska jne tai vielä mieluummin joka asiassa useampi säätöporras ääripäiden välissä
- kaikki moodit kustomoitavissa, camoon, jossain Obelixissakin pystyy tehostusta ym. säätämään 5-portaisesti!
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Mun mielestä Giulietan dynamic moden ohjaus ei ole liian raskas, ja kaasuunkin tottuu. Ajelen siis aina D-modella, ja päivittäin myös kaupungin keskustassa. Talvella D-mode antaa myös ajonvakautuksessa hieman enemmän tilaa, ja autolla saa helposti myös takapään pieneen liukuun = kääntyy hienosti mutkissa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei se liian raskas olekaan - saisi olla raskaampikin, jos vaihtokaupassa saisi lisää tunnokkuutta. Tosin taitaisi sitten tulla vetelyäkin. Nykyisellään auto on lähes tunteeton urille eikä lämä lattiassakaan aiheuta tarvetta ratin kanssa voimailuun. Esim. Stilo tempoli paljon voimakkaammin niin urissa kuin kiihdytyksissäkin, vaikka koneja pellin alla kolmannes vähemmän, renkaat 20 mm kapeammat ja ohjaus hitaissa nopeuksissa täysin tunnottomaksi tehostettu.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?
Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
Re: Giulietta 940
Peruskajarit ainakin ovat surkeat, Bosesta en osaa sanoa.JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?
Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Enkä ainakaan muista huomanneeni isoa eroa Bosen ovikajareihin. Mutta niitä nyt vaihtelee miten päin vain, sellaisia mistä kukakin tykkää. Muttakun ronttiin ei tekisi ensimmäisenä mieli tehdä mitään itse keksittyjä johtoranetuksia bassolaatikkoineen vaan alkuperäinen ja huomaamaton olisi parempi.lagotto kirjoitti:Peruskajarit ainakin ovat surkeat, Bosesta en osaa sanoa.JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?
Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Giulietta 940
Meidän Giulietassa ainakin oli bosettomat hifit, verrattuna edellisen Miton boseihin, paremmat, tiedä sitten millaiset boset Giuliettaan on asennettu, liekö paremmat. Itse ainakin ottaisin ne bosettomat edelleen, sen verran omaan makuun nuo boset melko mitättömät.JaRoDD kirjoitti:Enkä ainakaan muista huomanneeni isoa eroa Bosen ovikajareihin. Mutta niitä nyt vaihtelee miten päin vain, sellaisia mistä kukakin tykkää. Muttakun ronttiin ei tekisi ensimmäisenä mieli tehdä mitään itse keksittyjä johtoranetuksia bassolaatikkoineen vaan alkuperäinen ja huomaamaton olisi parempi.lagotto kirjoitti:Peruskajarit ainakin ovat surkeat, Bosesta en osaa sanoa.JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?
Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
2016 hinnastosta paketit mitä on ollut tarjolla:JaRoDD kirjoitti:Osaisiko joku tyhjentävästi selittää mitä eroa on Giulietan perussoittopeleillä vs. Boset? Bosessa on ainakin jonkinlainen vahvistin ja basso takarontissa. Mutta jos hankkii Bosettoman auton, onko tuo OEM basso mahdollista lisätä jälkeenpäin?
Löytyykö internetin ihmemaasta, mitä nuo sp123-, premium-, QV-line varustepaketit ovat oletuksena pitäneet sisällään?
2014 FL (ilmeisesti maassa ollut vielä FL 2014 autoja, jota myivät vielä 2016)
Pack Sport
mm. urh. alusta, helmasarja, tumm. lasit, metalliset polkimet, jne. Vaatii myös 17" vanteet (420 tai 421)
2016 FL
Bose HiFi -audiopaketti
9 kaiutinta, erillinen subwoofer sekä vahvistin
Pack Visibility
Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili ja sähköllä taittuvat ulkopeilit. Vakiona Super ja Veloce -malleissa
Pack Veloce
mm. urh. alusta, helmasarja, tumm. lasit, metalliset polkimet, jne. Til. myös 17" tai 18" vanteet sekä verhoilu (52J/788/212)
Eli 2016 Pack Sport vahtui Pack Veloceen. Verhoilu tarkoittaa kangas tai nahka/Alcatara tai nahkaverhoilua.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
juhani kirjoitti:Vanhasta 2010 hinnastosta:Gusse kirjoitti:Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?
Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Pack Premium
AFS Bi-ksenon ajovalot, peruutustutka, himm. taustapeili ja sähk. taitt. ulkopeilit.
Pack Sport 1
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 17" kevytmet.vanteet.
Pack Sport 2
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" 5 hole-kevytmet.vanteet.
Pack Sport 3
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" Turbina-kevytmet.vanteet.
Tässä ketjun syövereistä poimittu tiedot varustetasoista ennen faceliftiä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
^
Eikös noissa ole alusta saakka ollut myös helmat mukana? Ja musta kattoverhoilu. Ja kojetaulun alumiinilista.
SportPackillinen versio kannattaa aivan ehdottomasti metsästää jos Giuliettaa on hankkimassa. Harmi ettei noissa uudemmissa enää näy.
Eikös noissa ole alusta saakka ollut myös helmat mukana? Ja musta kattoverhoilu. Ja kojetaulun alumiinilista.
SportPackillinen versio kannattaa aivan ehdottomasti metsästää jos Giuliettaa on hankkimassa. Harmi ettei noissa uudemmissa enää näy.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ehdottomasti?
Musta kattoverhoilu = synkempi sisustus. En osaa enää pitää mustaa sisäverhoilua mustilla yksityiskohdilla koristeluna mitenkään erityisen sporttina, kun perus "hinnat alkaen" kauppakassitkin tarjoaa samaa. Kojelaudassa on normaalisti alumiinia esittävä somiste ja sportissa se vaan on pykälää tummempi. Helmalevike on varsin vaatimaton. Ei kerää loskaa päälleen, kuten Bravon vastaava, muttei taida myöskään suojata kylkiä eturenkaiden heittämiltä kiviltä. Läpät pitää itse askarrella, marmorilta saa vain takaläpät.
Normialusta ei todellakaan ole mikään löllötin - miltei yhtä jämäkkä kuin Bravon sporttialusta, mutta pintapehmeyttä=mukavuutta enemmän.
Rahalle voisi olla oleellisempiakin käyttökohteita, koska ainakin alkupään autoissa nämä piti erikseen raksia lisävarustelistalta tai piti ottaa jokin "pack premium" tai "business" paketti
- xenonvalot
- peruutustutka (taakse tai sekä että)
- tummennetut lasit (on muuten aika vaatimaton tämä tummennus)
- automaattisesti himmenevä taustapeili
- sähköisesti kylkiä vasten taittuvat peilit
Muissa kuin turismo -varustetasossa sentään vakiona automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, tuulilasin alareunan lämmitys, ajovalojen hämäräkytkinautomatiikka ja pyyhkijöiden sadetunnistin. Tähän settiin nähden peruutustutkan uupuminen vakiovarusteista on lievästi sanottuna outo veto. Käytännössä pakollinenhan se on rajoitetun takanäkyvyyden vuoksi.
Edit: parit varusteet lisätty.
Musta kattoverhoilu = synkempi sisustus. En osaa enää pitää mustaa sisäverhoilua mustilla yksityiskohdilla koristeluna mitenkään erityisen sporttina, kun perus "hinnat alkaen" kauppakassitkin tarjoaa samaa. Kojelaudassa on normaalisti alumiinia esittävä somiste ja sportissa se vaan on pykälää tummempi. Helmalevike on varsin vaatimaton. Ei kerää loskaa päälleen, kuten Bravon vastaava, muttei taida myöskään suojata kylkiä eturenkaiden heittämiltä kiviltä. Läpät pitää itse askarrella, marmorilta saa vain takaläpät.

Normialusta ei todellakaan ole mikään löllötin - miltei yhtä jämäkkä kuin Bravon sporttialusta, mutta pintapehmeyttä=mukavuutta enemmän.
Rahalle voisi olla oleellisempiakin käyttökohteita, koska ainakin alkupään autoissa nämä piti erikseen raksia lisävarustelistalta tai piti ottaa jokin "pack premium" tai "business" paketti
- xenonvalot
- peruutustutka (taakse tai sekä että)
- tummennetut lasit (on muuten aika vaatimaton tämä tummennus)
- automaattisesti himmenevä taustapeili
- sähköisesti kylkiä vasten taittuvat peilit
Muissa kuin turismo -varustetasossa sentään vakiona automaatti-ilmastointi, vakionopeussäädin, tuulilasin alareunan lämmitys, ajovalojen hämäräkytkinautomatiikka ja pyyhkijöiden sadetunnistin. Tähän settiin nähden peruutustutkan uupuminen vakiovarusteista on lievästi sanottuna outo veto. Käytännössä pakollinenhan se on rajoitetun takanäkyvyyden vuoksi.
Edit: parit varusteet lisätty.
Viimeksi muokannut insinörtti, 20 Helmi 2017, 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Itse olen kyllä todella tyytyväinen autoni uutena ostaneen henkilön ruksailuihin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack
Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
Löytyy:
- Sport Pack II
- Business/ Pack Premium
- Visibility Pack
Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
No ehkä vähän jyrkkä ilmaus...insinörtti kirjoitti:^ehdottomasti?
Mutta omaa metsästäessäni katselin vain SportPack -autoja. Peruutustutkia tahi xenoneita en itse ole tähän kaivannut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Mitä Visibility pack on pitänyt sisällään?
Itsekin metsästin aikanaan vain Sport Packilla olevia malleja paketissa olleiden penkkien takia. Omassa sitten sattui myös olemaan lisäksi premium pack, mitä ei edes myynti ilmoituksessa ollut mainittu ja olikin mukava yllätys kun sain auton toimitettuna.
Itsekin metsästin aikanaan vain Sport Packilla olevia malleja paketissa olleiden penkkien takia. Omassa sitten sattui myös olemaan lisäksi premium pack, mitä ei edes myynti ilmoituksessa ollut mainittu ja olikin mukava yllätys kun sain auton toimitettuna.
Viimeksi muokannut Gusse, 21 Helmi 2017, 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Giulietta 940
Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Luulin noiden kuuluneen premium packin. Omasta löytyykin siis sport pack I, premium pack ja siis myös visibility pack.Stilo kirjoitti:Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.
- Josef Matula
- Viestit: 126
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 01:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: Giulietta 940
Siis mitä tarkoitat? 2014 FL malleihin on / oli saatavilla Pack Sport ja nykymalleihin Pack Veloce.Vittorio Jano kirjoitti:^
Eikös noissa ole alusta saakka ollut myös helmat mukana? Ja musta kattoverhoilu. Ja kojetaulun alumiinilista.
SportPackillinen versio kannattaa aivan ehdottomasti metsästää jos Giuliettaa on hankkimassa. Harmi ettei noissa uudemmissa enää näy.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Omassa on varusteina normivarusteiden lisäksi
- puolinahat punaisin tikkauksin ja ratti punaisilla tikkauksilla
- alumiiniset polkimet, alumiininen keskikonsoli, satiini alu peilinkuoret
- musta sisäkattoverhous
- sadetunnistin ja sävytetty tuulilasin yläreuna
- helmalevikkeet, 17" jotku(159?) alfan vanteet ja 18" turbiinivanteet
Eli omassa vissiin pack sport 3 ja pack visibility? Itse teetettynä on kaikki lasit tummennettu pl. Tuulilasi.
- puolinahat punaisin tikkauksin ja ratti punaisilla tikkauksilla
- alumiiniset polkimet, alumiininen keskikonsoli, satiini alu peilinkuoret
- musta sisäkattoverhous
- sadetunnistin ja sävytetty tuulilasin yläreuna
- helmalevikkeet, 17" jotku(159?) alfan vanteet ja 18" turbiinivanteet
Eli omassa vissiin pack sport 3 ja pack visibility? Itse teetettynä on kaikki lasit tummennettu pl. Tuulilasi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Niin ja edellä käytyihin vaihdevalinta keskusteluihin; tuon oman kytkin vauhtipyörä remontin jälkeen on vain vahvistunut fiilis, että nuo vaihdesuositukset edesauttaa auton rikkoutumista. En tiedä miten edellinen / edelliset omistajat on tätä vehjettä ajanut, mutta jos niinkuin auto suosittaa, en ihmettele näitä ongelmia 

- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Tuossa voi olla ihan pointtia. Eikös Kansanauton TSI-DSG probleemat osaltaan juonnu laatikon halukkuudesta jurruttaa voimalinjaa kaupunkivauhdeissa lähes tyhjäkäyntilukemissa? Taisi olla voiteluprobleema yms. (Tai sitten olen aivan hakoteillä, ei ole ollut sydäntä lähellä tämä issue)?
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo ja 2014 FL varustepaketit:Gusse kirjoitti:juhani kirjoitti:Vanhasta 2010 hinnastosta:Gusse kirjoitti:Löytyykö jostakin tietoa mitä eri varustepaketit ovat sisältäneet? Esim mitä pack sport I, II ja III sisälsivät tai mitkä olivat niiden erot?
Yritin kyllä tästä ketjusta selata, mutta ei löytynyt selkeästi.
Pack Premium
AFS Bi-ksenon ajovalot, peruutustutka, himm. taustapeili ja sähk. taitt. ulkopeilit.
Pack Sport 1
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 17" kevytmet.vanteet.
Pack Sport 2
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" 5 hole-kevytmet.vanteet.
Pack Sport 3
mm. Urh. alusta, urh. nahka-/kangas verh. sisustus ja 18" Turbina-kevytmet.vanteet.
Tässä ketjun syövereistä poimittu tiedot varustetasoista ennen faceliftiä
Bose HiFi -audiopaketti 718
9 kaiutinta, erillinen subwoofer sekä vahvistin. Sisältyy Pack Premiumiin (7DD)
Pack Visibility 7DA
Sadetunnistin, tumma tuulilasin yläreuna, autom. himm. taustapeili ja sähk. taittuvat ulkopeilit. Progression -malliin
Pack Premium 7DD
Bi Xenon ajovalot, kattoluukku sekä Bose HiFi audio. Distinctive tai QV -malleihin
Pack QV Line 7PP
mm. urh. alusta, helmasarja, Brembo jarrut, jne. Tilattava myös nahkaverh. (212) sekä vanteet (435, 439, 4AY tai 55E)
Pack Sport 7SC
mm. urh. alusta, helmasarja, tumm. lasit, metalliset polkimet, jne. Tilattava myös vanteet (420, 421, 435, 439 tai 4AY)
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Olisiko tämä Visibility pack tarkoitettu Turismoon, koska Giulietassa (varustelutaso, ei automalliGusse kirjoitti:Luulin noiden kuuluneen premium packin. Omasta löytyykin siis sport pack I, premium pack ja siis myös visibility pack.Stilo kirjoitti:Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.

Premium pack piti sisällään pysäköintitutkat, xenonit, automaagisesti himmenevän taustapeilin ja sähköllä taittuvat sivupeilit. Tätä ei turismoon saanutkaan. Sitten oli vielä business -mallit, joiden sisältö varmaan premium pack + jotain muuta kivaa. Tällaisen olisin halunnut, muttei ollut TCT:n kanssa saatavana.
JKK:n autossa ilmeisesti sport pack3 (jonka myötä melkein kaikki kilkkeet tulleet) + erillishankintana peilin kuoret (vakiona vain QV:ssä).
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Onko navi mallia "nousee ylös kojelaudan päältä" eli se vanha integroitu versio? Jos on, niin taisi olla 2,5 k€ arvoinen raksi ruudussa. Mutta kyllä tuossa vielä parantamisen varaa olisi ollut. Rosso Compezione reilut 3 donaa, punaiset jarrusatulat 0,5 kiloeuroa jne._rico kirjoitti:Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.

Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Sori, ilmaisin itseäni epäselvästi. Noita on juu saanut, mutta käytetyissä niihin ei juuri törmää. Jossain 2012-vuosimallissa varmaan kolmasosa autoista on SportPackilla.Josef Matula kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat? 2014 FL malleihin on / oli saatavilla Pack Sport ja nykymalleihin Pack Veloce.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Ei kai kansanautoissa hajonut laatikko juuri koskaan (siis DSG vehkeistä puhuttaessa, on nekin käsittääkseni osanneet tehdä porsivia manuaalivaihteistoja & muun tyyppisiä, porsivia automaatteja) ja kytkimetkin harvoin. Todellinen vikapaikka oli mekatroniikka = sähköhydraulinen vekotin, joka ohjaa kytkimiä ja vaihteensiirtoa. Oireethan on sitten ollut jotain sellaista, että auto ryömii väärään suuntaan (siis eteenpäin, kun pitäisi peruuttaa ... vai olikose just päinvastoin?).lerppu kirjoitti:Eikös Kansanauton TSI-DSG probleemat osaltaan juonnu laatikon halukkuudesta jurruttaa voimalinjaa kaupunkivauhdeissa lähes tyhjäkäyntilukemissa? Taisi olla voiteluprobleema yms. (Tai sitten olen aivan hakoteillä, ei ole ollut sydäntä lähellä tämä issue)?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Ok. Mitä tällä palstalla ei tiedetä, sitä ei tarvitse kysyä! 

-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Eikö pack sport pitänyt sisällään myös peilinkuoret? Ainakin tuntuu monessa pack sportilla olevassa olevan myös ne hopeiset peilinkuoret. Omassa ne kun on myös hopeiset ja aika monessa myynnissä olevassa myös.insinörtti kirjoitti:Olisiko tämä Visibility pack tarkoitettu Turismoon, koska Giulietassa (varustelutaso, ei automalliGusse kirjoitti:Luulin noiden kuuluneen premium packin. Omasta löytyykin siis sport pack I, premium pack ja siis myös visibility pack.Stilo kirjoitti:Sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili & sähköllä taittuvat peilit.) on (tai siis oli 2011/2012 esitteen mukaan) tuo sadetunnistin ynnä myös tuulilasin yläreunan tummennus vakiona.
Premium pack piti sisällään pysäköintitutkat, xenonit, automaagisesti himmenevän taustapeilin ja sähköllä taittuvat sivupeilit. Tätä ei turismoon saanutkaan. Sitten oli vielä business -mallit, joiden sisältö varmaan premium pack + jotain muuta kivaa. Tällaisen olisin halunnut, muttei ollut TCT:n kanssa saatavana.
JKK:n autossa ilmeisesti sport pack3 (jonka myötä melkein kaikki kilkkeet tulleet) + erillishankintana peilin kuoret (vakiona vain QV:ssä).
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Ei sentääninsinörtti kirjoitti:Onko navi mallia "nousee ylös kojelaudan päältä" eli se vanha integroitu versio? Jos on, niin taisi olla 2,5 k€ arvoinen raksi ruudussa. Mutta kyllä tuossa vielä parantamisen varaa olisi ollut. Rosso Compezione reilut 3 donaa, punaiset jarrusatulat 0,5 kiloeuroa jne._rico kirjoitti:Ainoat mitä "puuttuu" on kattoikkuna/lasikatto sekä TCT, mutta rajallisella budjetilla ei kaikkea haluamaansa voinut saada. Kaikki muu mahdollinen, navia myöten, tästä löytyykin.

Kai tosta nero etna väristä on jotain ylimääräistä joutunut pulittamaan (?) ja punaiset satulat löytyy. Tosin sen verran viimeiset viisi vuotta ja 130tkm ovat verottaneet, että ei ne enää kovin punaiset ole.. Kuuluvat to do listalle sitten kun ehtii/pinkassa on tarpeeksi ylimääräistä.
Ja peilinkuoret ovat tosiaan hopeiset tässäkin.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Alkup. esitteen mukaan ei. Vakiona ne on olleet vain QV:ssä, mutta lisävarusteena tarjolla kait kaikkiin. Taisi olla halvin tarjolla ollut tuunaus, omalla kuitillani 90 € hinta moisista.Gusse kirjoitti:Eikö pack sport pitänyt sisällään myös peilinkuoret?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Ainiin, Jäi tuosta listastani mainitsematta tummat ajovaloumpiot...siellä on varmaan h7 :kat sisällä kun on tasonsäätö kojetaulussa.
Niin, ja vaihteista vielä, esimerkkinä 70 kmh 6 vaihteella ja 40 kmh 4 vaijteella kierrokset jurnuttaa 1000-1100 rpm, ei voi tehdä hyvää vaihteistolle / kytkimelle...
Niin, ja vaihteista vielä, esimerkkinä 70 kmh 6 vaihteella ja 40 kmh 4 vaijteella kierrokset jurnuttaa 1000-1100 rpm, ei voi tehdä hyvää vaihteistolle / kytkimelle...
- hattoori
- Viestit: 217
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
- Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Giulietta 940
Mitäs nuo sportiva badget etulokasuojissa tarkoittaa? Omassa sellaiset on, mutten oikein löytänyt tietoa. Vai onko ne jälkiasenteiset koristeet?
Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille

Bi-Xenonit, peruutustutka, sadetutka, puolinahat, tumma tuulilasin yläreuna, tumma katto, alupedaalit, helmat, hopeiset peilit, tummentuva taustapeili, 18" turbinat, mutta ilmeisesti ei kääntyviä peilejä. Sport pack 3? Pack premium? Ei näistä pääse kärryille
