Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^En tiedä onko samanlainen, kun on JTS:ssä. Tässä piti nimittäin painaa molemmilta puolilta liitintä olevista muovi klipseistä ja samalla vetää, jotta liittimen sai irti. Oli mulla suht tiukassa.

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jargon »

Olisiko hyviä veikkauksen "kylmän" koneen huonoon tyhjäkäyntiin ja nykimiseen?
-03 156 v6 siis kyseessä, aamulla kun käynnistää niin parin sekunnin ajan käy hyvin, sitten alkaa käymään huonosti. Joskus kun yrittää kaasuttella samalla hieman, niin paukkuu ilmeisesti putkessa? Samoin jos lähtee heti liikkeelle niin meno on aika nykivää, ainakin pintakaasulla ja pienillä kierroksilla.
Muutaman sata metriä kun ajaa niin ongelmaa ei enää ole. Kiertää lämpimänä iloisesti punarajalle asti ja muutenkin toimii hyvin, vikakoodeja ei ainakaan torquella löytynyt. Kaasuläppä putsattu ja resetoitu, ei tuntunut olevan vaikutusta.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Meillä oli lambda ehtoon puolella ni teki juurikin tuota. Käy ihan ok,mutta välillä kuulosti v2selta :-D Bensa haisee ja paukutteli putkeen. Kuulosti tosin ihan hyvältä tuo paukuttelu :lol:

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Rakkaat tallikaverit onko kellään tietoa vikakoodista P2254??? Mun Ahmo heittää edelleen tauluun myös lambdan koodia sekä katin ja nyt viel tämä :( Yhden hyvän asian olen havainnut, öljyjä ei tarvitse vaihtaa kun ne vaihtuu autoomaattisesti itsekseen :)
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tuokin koodi taitaa olla lambdaa koskeva. Ainakin mitä netin syövereistä sain tulkittua.
P2254 - Lambda 1 tai 2 sensor upstream (ground) - No Signal (fatal)
Kyseinen koodi taitaa olla sama mitä itsellä joskus aiemmin herjas, kunnes lambda lopetti kokonaan toiminnan. Jos sais Alfan FES tai MES:n päähän, niin sais lambdat piirtämään kuvaajaa josta selviäisi, että mikä lambda siellä vihoittelee.

Mitä lambdaa vikakoodit ovat herjanneet?

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Etummaista lambdaa herjaa, molemmat on vaihdettu alle 4kk sisään noin.... ja ovat bossilaiset. Kattia voi varmaan herjata jos lambdat ei toimi kunnol, mut oon käyny niit kyl kattoo ohjelmal ni ihan normi kuvaa piirtää että tota voi jehna mikä Ahmo!
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

En tiedä mitä kaikkea olet tehnyt, mutta itse olen vielä kiristänyt lambda liitokset nippusitellä. Tämä auttoi siihen, että turhia herjoja ei ole enää tullut. Varmistin vielä, että liittimet ovat jämptit ja puhdistin ne bräkleenillä. Sellasiahan Alfat tuppaa aina välillä olemaan..Olen n. vuoden ollut ilman Motor Control Failurea :D

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tarkoitit varmaan: "Sellaisiahan JTS Alfat tuppaa aina välillä olemaan"? :wink:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Noh noh :D Ehkä, mutta aina nämä kuntoon ollaan saatu. Eipä se 75:aan vikavalorivistö sen kivempi ollut, mutta se ei sentään huutanut ku tuli hätä ilman oikeaa hätää. Keskiviikkona lähtö kohti Italiaa ja n. 7tkm matkaa edessä, joten koputetaan puuta, että toivottavasti kestää ;)

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Täytyy siis raivata kalenteriin "talliaika" ja mennä potkimaan renkaita.. Samal vois kattoo mistä kohtaa öljyt puskee pihalle.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

EmmiMaria kirjoitti:Etummaista lambdaa herjaa, molemmat on vaihdettu alle 4kk sisään noin.... ja ovat bossilaiset. Kattia voi varmaan herjata jos lambdat ei toimi kunnol, mut oon käyny niit kyl kattoo ohjelmal ni ihan normi kuvaa piirtää että tota voi jehna mikä Ahmo!
Taisin tästä varoittaa kun kyselit täällä niiden anturien vaihtamisesta :mrgreen:

Tuo koodi tulee huonosta kontaktista anturin liittimessä.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Niin niin mitä mä sanoin ja silleesti... No vedänkö nyt sit nippusiteet liittimii vai??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pitäisi saada se kontakti ensin kuntoon, ei se nippuside sitä vielä korjaa. Rassaat siis ne vanhat liittimet kunnes kontakti on hyvä ja sitten voi nippusiteitä harkita. Itse harkitsin uusia liittimiä, mutta kun on toiminut viime kesästä asti sillä rassaamisella niin on saaneet vanhat jäädä paikalleen. Jos vielä pätkii niin tilaan kyllä varmaan uudet liittimet.

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Ok, tallille liittimii hinkkaa siis seuraavaks :-D
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Miksei TS lähde käyntiin ilman ilmastoinnin relettä?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Jarno kirjoitti:Miksei TS lähde käyntiin ilman ilmastoinnin relettä?
Ettei olis polttoainepumpun rele vahingossa ? :lol:

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Jarno kirjoitti:Miksei TS lähde käyntiin ilman ilmastoinnin relettä?
En tiedä, mutta kun 156 2.4 JTD:stä ottaa ilmastoinnin releen pois koneen käynnissä, niin auto sammuu....

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Sen releen takana taitaa olla muutakin kuin pelkkä kylmästointi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mitenkäs... Kannattaako apulaitehihnan jousikiristimen alustapelti vaihtaa, kun vaihtaa kiristimen? En näe paljoa syytä siihen, mutta pitäisikö nähdä?
Kuva pelkästä kiristimestä ilman taustapeltiä ja pellin kanssa uusi osa...
Nähtävästi jousi tulee tuohon taustapeltiin kiinni. Onko pellillä jotain kriittistä toimea (onko vaan lohkossa kiinni, vai onko siellä takana jotain mistä pitäisi olla tietoinen? Ei näytä miltään tiivistyspinnalta, mutta eihän näistä italoonoista koskaan tiijä.... :mrgreen:)

Näkee muuten kuvasta myös äärettömän selkeästi valtavan eron; vanhan jousi näyttäisi jopa silmämääräisesti olevan liki 1.5x uuden mittainen! :crazyeyes: Kuitenkin vanhaa katsoessa ei näyttänyt mielestäni edes väsyneeltä........

Uusi, taustapelti paikallaan:
Kuva

Vanha, taustapelti edelleen lohkon kyljessä:
Kuva

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Vaihda suosiolla uusi peltikin, koska sillä on saatettu kompensoida jousen pituuseroa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

olis sellanen kyssäri koskien 2.0 ts konetta, että jos jakohihna on melkeen/n. vuoden yliajalla, mutta kilsojen puolesta reilusti ok, uskaltaako tuommosella ajaa ollenkaan, esim suoraan huoltoon?

olis aika paska mäihä kun leviäis sillä matkalla :D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

jkk kirjoitti:olis sellanen kyssäri koskien 2.0 ts konetta, että jos jakohihna on melkeen/n. vuoden yliajalla, mutta kilsojen puolesta reilusti ok, uskaltaako tuommosella ajaa ollenkaan, esim suoraan huoltoon?

olis aika paska mäihä kun leviäis sillä matkalla :D
Jos kerran kiristimet ja rullat kuulostaa OK:lta viitsisin ajaa huoltoon mutta mieluumin vilkaisisin itse hihnaa myös.

Itse ostin auton tuollaisessa kunnossa paitsi että jakopää oli kaksi vuotta yliajalla. Varasin aikaa huoltoon ja pyysin myyjää huollon eteen autolla jossa allekirjoitin luovutuspaperit. :lol:
Kuva

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Kyllä mä ajaisin "normaalisti", mutta alkaisin varautua hihnanvaihtoon osia hankkimalla. Ei se niin tarkalla ole ajan puolesta. Voihan sinne koteloon kurkata miltä remmit näyttää, vaikka kiristin yleensä ekana luovuttaa.

Mä vaihdoin viime keväänä Kappaan hihnan mikä oli jo yli 10v vanha.. Se oli jo hieman halkeillut :-)
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

jes, tämä selkisi. tässä onkin vasta pian tulossa aika täyteen. mutta hihnan vaihtoon kuitenkin varautuen.

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Nyt on Alfalla (jts '04) ollut hieman huonoja päiviä, kahtena aamuna peräkkäin vaihdelaatikko tuntunut erittäin jäykältä ja kaksin käsin täytyy kiskoa jotta menisi edes jokin vaihde sisään.
N. 5km ajon jälkeen vaihteet alkavat mennä hieman sujuvammin sisään kun kone lämpenee, pakkia lukuunottamatta joka on rusahdellut aina.

Mutta ei lämpimänäkään ole yhtä sulava laatikko kun ihan muutama päivä sitten.
Oireet ilmestyivät ihan yhtäkkiä parin sateisen päivän jälkeen. Selviääkö tästä laatikkoöljyjen vaihdolla vai viittaavatko oireet vikaan kytkimessä? :?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Pusla laatikon päällä, joka turpoaa vedestä?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^^ jos sulla on kytkin pohjassa ja ykkönen silmässä,pyrkiikö auto aavistuksen menemään eteenpäin ? Rusahdus voi johtua siitä,että kytkin ei irrota kunnolla eli vähän sama kuin yrittäisi laittaa vaihdetta päälle painamatta kytkintä.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Minkäs merkkiset ala-, ylätukivarrat ja pyöränlaakerit kannattaa hommata? Katsastuksesta tuli hylsy pallonivelistä. Onko alatukivarsien vaihto miten paha homma?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alkuperäiset ylätukivarret taitaa olla TRW:n tekemät ja yleisesti niitä näkyy pidettävän parhaana vaihtoehtona.

Alkuperäisien alatukivarsien valmistajaa ei ole missään näkynyt mainittavan. Alkuperäiset on toki hyvä valinta, mutta ebayssakin niillä tahtoo olla hintaa. Muista merkeistä ei taida olla konsensusta siitä että mitkä olisi hyviä ja luotettavia... Merkkiosaa kuitenkin kannattaa käyttää ja jättää epämääräiset tarvikkeet ostamatta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Heikalta saa Vema/OPEC-alatukivarsia, jotka on todettu ainakin suhteellisen hyviksi.
MAPCO-merkkiä vältä kuin ruttoa!

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Kysellääs vielä: Onkos kokemuksia nokkien vaihdosta jts-koneeseen? Vaikuttiko kulkuun? Öljynkulutukseen? Noin hintaa? Mitkä nokat olisivat hyvät?
(JaniW:n projektiketjun; styrkkaa perheautoon olen lukaissut.)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aquatica kirjoitti:Heikalta saa Vema/OPEC-alatukivarsia, jotka on todettu ainakin suhteellisen hyviksi.
Niin, kummat niistä? :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tietääkseni molemmat. Itselläni taisi ex-tessussa olla VEMA?

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

willez kirjoitti:^^ jos sulla on kytkin pohjassa ja ykkönen silmässä,pyrkiikö auto aavistuksen menemään eteenpäin ? Rusahdus voi johtua siitä,että kytkin ei irrota kunnolla eli vähän sama kuin yrittäisi laittaa vaihdetta päälle painamatta kytkintä.
Ei pyri ollenkaan eteenpäin ainakaan lämpimällä koneella, kokeilin kyllä.
Eli vaihteistoöljyt nyt ensiksi vaihtoon, Redline mt90 lienee sopivaa.
Jos ei auta niin kytkintä huoltoon. Missä hinnoissa pyörii jts kytkinremppa?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

redline mt90 ei ole sopivaa, koska on gl4 öljy. Sopivinta on Tutela Technyx ja jotenkin sopivaa on jonkun muun valmistajan gl5 öljy.

Alkuperäisen alatukivarren valmistaja on trw.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

stoichiometric kirjoitti:redline mt90 ei ole sopivaa, koska on gl4 öljy. Sopivinta on Tutela Technyx ja jotenkin sopivaa on jonkun muun valmistajan gl5 öljy.
Eikös tuo jonkun tiedon mukaan ole muuttunut tuo öljyn laatuluokka?
stoichiometric kirjoitti:Alkuperäisen alatukivarren valmistaja on trw.
Missään en ole tällaiseen tietoon vielä törmännyt. Sen sijaan joku myös alkuperäisiä osia myyvä firma möi TRW:n alatukivarsia maininnalla että "alkuperäisten ylätukivarsien valmistajalta", eli ainakin heidän tulkintansa mukaan ei olisi ollut TRW:n tekemiä alkuperäiset.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^technyx on se epästandardi gl4+ (melkein gl5), joten muilta valmistajilta sitten, kuten heidän taulukotkin suositaa, niin gl5.
Omassa ainakin ensiasennetut alatukivarret oli trw ja niin myös nykyiset alfa-leimaiset.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hjpp »


Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

http://www.heikka.fi/index.php?page=suositustaulukot

Jos kuitenkin GL-4plus? Car Technyx = GL-4+, Car Matryx = GL-4

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^5 Pikkulohkosten 5pykäläiset-> technyx gl4+, joka täyttää edelleen MIL-L-2105D LEV (~gl5) :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

stoichiometric kirjoitti:^^5 Pikkulohkosten 5pykäläiset-> technyx gl4+, joka täyttää edelleen MIL-L-2105D LEV (~gl5) :)
Itse laitoin tätä http://www.opieoils.co.uk/p-981-fuchs-t ... fluid.aspx
Kuva

Verttiv
Viestit: 96
Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Verttiv »

Tänään tuli tutkailtua asiaa tarkemmin niin kyllä se vika on kytkimessä, kun kylmäkäynnistyksessä kytkinpolkimen liike on todella lyhyt ja jos saa vaihteen runnottua sisään niin alkaa valumaan hiljalleen eteenpäin kytkimen luistaessa :roll:

Joten missä hinnoissa noi kytkinrempat liikkuvat ja mihin ylipäätään LPR seudulla tuon voi huollattaa, Deltalla tuskin halvinta?
Ja tuskin menee myyjäliikkeen virhevastuuseen kun auto on nyt ollu miun omistuksessa jo 2kk/3000km? :lol:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Autoliikkeen virhevastuu on yleisesti 6 kk, mutta koska kytkin on kulutusosa niin tuskin ovat halukkaita osallistumaan kustannuksiin.

Kuulostaa siltä että vika on kytkimen sylintereissä, jompi kumpi pää ei pidä paineita vaan vuotaa.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Haluaisin pistää tuulilasin naarmut piiloon hiottamalla sen. Lasissa pieniä naarmuja, jotka näkyy kun ajaa auringonvaloa vasten sopivassa kulmassa. Muuten eivät näy, eli kyse pienistä naarmuista. Kävin eräässä tunnetussa Joensuulaisessa liikkeessä kysymässä hintaa hionnalle ja sanoivat ettei uudempien autojen laseja onnistuta hiomaan samalla tavalla kuin vanhemmissa, joten kieltäytyivät hiomasta.

Ihmetyttää vaan, et onko se vaan tuo liike vai onkohan tää yleistäkin et ei liike suostu hiomaan 10v vanhan auton ikkunoita :D
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
Käärmelada
Viestit: 36
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 13:40
Car(s): Lancia Kappa 3.0 V6 150kW 1995, Ex. Alfa 156 2.0 JTS 122kW 2004 (FL), Ex. monta muuta italoa.
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Käärmelada »

Ihan hyvin voi tuollaisen 10v tuulilasia hioa. Aivan toinen juttu sitten on, että kannattaako se etenkään teetettynä. Aikaa palaa sillä lasi on kovaa. Voisin kuvitella, että hionnasta ei saturaista halvemmalla selviä. Siinä on työn tekijälle riski, että sittenkin halkeaa kuumentuessaan liikaa.

Johonkin harvinaiseen autoon, jossa on kallis lasi tuo kannattaisi. 156 saa uuden lasin alle 300e.

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Verttiv kirjoitti:Tänään tuli tutkailtua asiaa tarkemmin niin kyllä se vika on kytkimessä, kun kylmäkäynnistyksessä kytkinpolkimen liike on todella lyhyt ja jos saa vaihteen runnottua sisään niin alkaa valumaan hiljalleen eteenpäin kytkimen luistaessa :roll:

Joten missä hinnoissa noi kytkinrempat liikkuvat ja mihin ylipäätään LPR seudulla tuon voi huollattaa, Deltalla tuskin halvinta?
Ja tuskin menee myyjäliikkeen virhevastuuseen kun auto on nyt ollu miun omistuksessa jo 2kk/3000km? :lol:
Kuten tuossa joku muukin jo huomautti, niin kytkimen ilmaus ensin hyvin reippaalla nesteen kierrätyksellä. Omaani pumppailin eilen ja kyllä sieltä todella rumia ilmapalloja lähti liikkeelle. Siellähän saattaa olla aivan alkuperäiset nesteet sisällä, sillä mihinkään se ei sieltä kierrä.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Voisikos joku selventää miulle, mitä noi käsijarruvaijereiden pituudet meinaa, kun on ilmoitettu lenght 1/lenght 2 per vaijeri..
Linkki:http://spareto.com/t/vehicles/alfa-rome ... ash-cables
Pitääkö minun tilata nyt noista twr vaijereista vain toinen kahteen kertaan ja laittaa lisätietoihin tms että pituus1 ja pituus 2 vai onko ne pituudet jotain vaijerin pituus ja vaijerin pituus romuineen?

On kyllä melko sekavasti&nihkeästi ilmoitettu osien tiedot tuolla spareton sivuilla. (Tai sitten olen vain pöljä :) )
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Toinen on vasen, toinen on oikea puoli.
Itse edes huomannut noita pituusmerkintöjä, kun omani tilasin...
Toiseen suuntaan nuo myös liikkuu hieman enemmän kuin toiseen jne.
Ja olisiko toinen pituus KUOREN pituus, toinen KAAPELIN pituus?

GCH2662 = OIKEA
GCH2663 = VASEN

Nuo ainakin itselleni istui varsin hyvin paikalleen, joten ei ne ainakaan väärät olleet :lol:

PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Aquatica kirjoitti:Toinen on vasen, toinen on oikea puoli.
Itse edes huomannut noita pituusmerkintöjä, kun omani tilasin...
Toiseen suuntaan nuo myös liikkuu hieman enemmän kuin toiseen jne.
Ja olisiko toinen pituus KUOREN pituus, toinen KAAPELIN pituus?

GCH2662 = OIKEA
GCH2663 = VASEN

Nuo ainakin itselleni istui varsin hyvin paikalleen, joten ei ne ainakaan väärät olleet :lol:

PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".
30e kappale?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Aquatica kirjoitti: PS.
Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".
Saman huomasin HL (Helsingin Laakeri) vaijereissa. Vaihdoin sellaset 240 volvoon ja olis pitäny laittaa 3 cm putkenpätkä väliin jarrusatulaan että käkkäri ottais kiinni. Vein takasin ja sain samaan hintaan Coflet ja oli hyvät.

Vastaa Viestiin