Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
30eur/pari.
12/18eur kappalehinnat taisi Fixuksella olla - tai jossain noilla nurkilla (nehän on toimipistekohtaisia)
30eur/pari.
12/18eur kappalehinnat taisi Fixuksella olla - tai jossain noilla nurkilla (nehän on toimipistekohtaisia)
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä mulla TRW:t meni ihan ongelmitta paikalleen.Aquatica kirjoitti:Ei jäänyt yhtä hyväksi, kuin COFLE-merkkisillä vaijereilla ex-tessu! Eli jos haluat maksaa ~30eur paikalliseen Fixus-myymälään tms. niin pitäisi saada Coflet, jotka oli mielestäni ainakin ehdottoman ykkösluokkaa - nämä TRW:t tuntuu olevan lähinnä "sellaset sinnepäin ja vähän sopivat".
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Siis kyllähän ne molemmat paikalleen meni kivasti.
Ei vaan kahva tunnu silti yhtä hyvältä, kuin ex-tessussa
Siis kyllähän ne molemmat paikalleen meni kivasti.
Ei vaan kahva tunnu silti yhtä hyvältä, kuin ex-tessussa

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miltä se sitten tuntuu? Ei mulla tullut tuommoisiakaan sivuvaikutuksia...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jäykältä. Ja lisäksi kun alkaa vetämään vaijereita, niin menee vielä hyvän matkaa, että pitää (kunnolla).
Tessussa oli todella kevyt ja heti, kun alkoi vetämään vaijereita niin heti alkoi myös pitämään. alajamy voisi tarkastaa kahvan liikkeen, mutta ulkomuistista tessussa oli: löysää 2.napsun alkuun asti, sitten kevyesti ~kuudenteen napsuun saakka jäykemmäksi ja pitää perskutan hyvin.
Nyt on löysää ensimmäinen napsu, ottaa jo tokalla napsulla jarruvoimia. Silti pitää vetää jäykähköä kahvaa ~6napsua, että saa edes pysymään pienessä mäessä paikallaan. Ei laahaa, mutta ilmeisesti joustaa vaan liikaa nuo "väljät" vaijerit vrt. Coflen erittäin timmi sovite?
Tessussa oli todella kevyt ja heti, kun alkoi vetämään vaijereita niin heti alkoi myös pitämään. alajamy voisi tarkastaa kahvan liikkeen, mutta ulkomuistista tessussa oli: löysää 2.napsun alkuun asti, sitten kevyesti ~kuudenteen napsuun saakka jäykemmäksi ja pitää perskutan hyvin.
Nyt on löysää ensimmäinen napsu, ottaa jo tokalla napsulla jarruvoimia. Silti pitää vetää jäykähköä kahvaa ~6napsua, että saa edes pysymään pienessä mäessä paikallaan. Ei laahaa, mutta ilmeisesti joustaa vaan liikaa nuo "väljät" vaijerit vrt. Coflen erittäin timmi sovite?

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotain kummaa niissä vaijereissa sulla sitten on
Jostain pääsee joustamaan kun vetää jarrua tiukemmalle. Mulla toimii TRW:t ihan normaalisti.

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko ihan varmaa että tuo johtuu vaijereista eikä vaikka satuloista? Tai esim. niinkin mystisestä asiasta kuin jarrukahvan kiinnitys (mulla oli joskus ruotsinraudassa vastaavan oloinen tuntuma, kun käsijarrukahva oli revennyt kiinnikkeistään hieman irti ja piti kiristää sekä vaijerit että kahva suhteessa lattiaan). Kun nyt vertaillaan eri vaijerimerkkejä eri autoissa, niin pitää muistaa että "testipenkeissä" ei ole mitään samaa (vaikka pitäisi olla samanlaista, on ne palikat silti fyysisesti eri palikat).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Satulan säädöstä Aqualla tod.näk kiinni. Eiks tosiaan kandee laatuvaijeri hakea sieltä Fixusesta, ei ainakaan hintaeron takia kannata tilata Sparetosta...
Asiasta kukkaruukkuun - tossa keväällä kun eräänä pe-illalla ajelin Pohjikselle huomasin että ulomman vetarin suojakumin panta mennyt poikki, ja kivi nivelessä... No ei muuta kun la-aamuna sitten tutustumaan paikalliseen Fixusliikkeeseen että mitä on tarjolla - siis aivan mahtava vanhanajan varaosaliike paljastui oven aukastua. Jonoa jonkin verran ja oli mukava seurata kun osti ketä mitä tahansa, kaveri haki varastosta... Hinnat tuntui olevan enemmän kuin kohdallaan, ja ennen kaikkea palvelu! Kyllähän sieltä itsellekin panta ja rasva löytyi, mutta toki ekalla kertaa karvan liian lyhyt kun sitä siinä tiskillä nivelän ympärysmitan mukaan arvottiin. No ei muuta kun sitten asian todettua hakemaan uus, ja matkalta vielä soitti liikkeeseen että löytyyhän pidempi, ja odotteletko hiukan kun en taida keretä ihan aukioloajan puitteissa paikalle. Ostokset tais tais kaikenkaikkiaan tehdä vajaan kympin mutta enempi mä oli tyytyväinen siitä että extempore löytyi osat kun niitä tarvi, ja omalla autolla pääsi su kotiin. Vetonivelää olisi sieltä tuskin löytynyt, tai ei siitäkään tiedä...
Kyllä mua ainakin hirvittää jos kaikki varaosamyynti menee nettiin. Eipä tartte silloin paljoa osia käydä vaan hakemassa liikkeestä kun niitä tarttee - ihmetellään sitten vaan kun tääkin homma on mennyt niin surkeaksi. Ja niinhän tuollaiset pikkuyrittäjät (miksei isommatkin) katoavat jos niistä ei oikeen mitään käydä ostamassa. Tai eivät pidä mitään varastossa - ei kenenkään perse kestä pitää isoja varastoja jos kauppa ei käy kunnolla. Eli edelleenkin suosin kotimaisia paikallisia toimijoita, tässäkin asiassa. Mietimpä joskus sitäkin että miten käy kun vaikka ajaa renkaan paskaksi autosta - ja jos rengas pitäisi aina tilata jostain Saksasta, ja DPD toimittaa sen sitten kuin huvittaa, olisi elämä kyllä aika ankeeta...
Asiasta kukkaruukkuun - tossa keväällä kun eräänä pe-illalla ajelin Pohjikselle huomasin että ulomman vetarin suojakumin panta mennyt poikki, ja kivi nivelessä... No ei muuta kun la-aamuna sitten tutustumaan paikalliseen Fixusliikkeeseen että mitä on tarjolla - siis aivan mahtava vanhanajan varaosaliike paljastui oven aukastua. Jonoa jonkin verran ja oli mukava seurata kun osti ketä mitä tahansa, kaveri haki varastosta... Hinnat tuntui olevan enemmän kuin kohdallaan, ja ennen kaikkea palvelu! Kyllähän sieltä itsellekin panta ja rasva löytyi, mutta toki ekalla kertaa karvan liian lyhyt kun sitä siinä tiskillä nivelän ympärysmitan mukaan arvottiin. No ei muuta kun sitten asian todettua hakemaan uus, ja matkalta vielä soitti liikkeeseen että löytyyhän pidempi, ja odotteletko hiukan kun en taida keretä ihan aukioloajan puitteissa paikalle. Ostokset tais tais kaikenkaikkiaan tehdä vajaan kympin mutta enempi mä oli tyytyväinen siitä että extempore löytyi osat kun niitä tarvi, ja omalla autolla pääsi su kotiin. Vetonivelää olisi sieltä tuskin löytynyt, tai ei siitäkään tiedä...
Kyllä mua ainakin hirvittää jos kaikki varaosamyynti menee nettiin. Eipä tartte silloin paljoa osia käydä vaan hakemassa liikkeestä kun niitä tarttee - ihmetellään sitten vaan kun tääkin homma on mennyt niin surkeaksi. Ja niinhän tuollaiset pikkuyrittäjät (miksei isommatkin) katoavat jos niistä ei oikeen mitään käydä ostamassa. Tai eivät pidä mitään varastossa - ei kenenkään perse kestä pitää isoja varastoja jos kauppa ei käy kunnolla. Eli edelleenkin suosin kotimaisia paikallisia toimijoita, tässäkin asiassa. Mietimpä joskus sitäkin että miten käy kun vaikka ajaa renkaan paskaksi autosta - ja jos rengas pitäisi aina tilata jostain Saksasta, ja DPD toimittaa sen sitten kuin huvittaa, olisi elämä kyllä aika ankeeta...
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli dieselin ja GTA:n käsijarruissa tuollainen acun kuvailema ero. GTA:n vaijereilla on ikää jo vissiin neljä vuotta ja dieselin vaijerit vaihdoin viime talvena. Ja nyt keväällä viimeisillä pakkasilla niistä dieselin paskavaijereista oli pitänyt toinen vaihtaa uudestaan... Eli kyllä mä uskaltaisin väittää, että niissä juuri tuollaista kuvailtua eroa on.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
*jotain* eroa noissa on oltava, mutta kiinnitystä ja reittiä myöten palikat on samat. Myös satulat (Lucas, tosin tässä sitten ne pienemmät liukutapit, joita löytyy oikealla nimelläkin kaupasta tarvikkeena, eikä tarvitse Ducaton liukutappeja hankkia
) ja niissä ei taas mitään ongelmaa ole. Jos kiristän vaijeria kahvan päästä lisää -> alkaa ottaa kiinni = paha. Joten itse vaijereista johtuvaa tuon on oltava, koska kahvakin on tiukasti korissa kiinni...
^
No, ehkä se vaan on hyväksyttävä että diisselissä sitten on "jotain" hienon hienoa eroa toimintatavassa ja siitä tuo seuraus on. Käsijarru kyllä toimii hyvin ja pitää hyvin, mutta kahvan tuntuma on hieman epämääräinen (tuntuu venyvältä). Mutta eikös TRW:n pitäisi olla kuitenkin ihan laatumerkki....?
^^
Joo toki, Coflea pitänyt laadukkaana yhden auton kokemuksen perusteella. Hintahan ei ollut se ratkaiseva tekijä tässä tapauksessa, vaan se, että tuolta Sparetolta tuli tilattua 200eurolla muutakin, jotta autolla uskaltaa ajaa... Siihen tuo 20eur lisähinta oli mielestäni järkevämpi, kuin Fixus-tiskille 30eur.

^
No, ehkä se vaan on hyväksyttävä että diisselissä sitten on "jotain" hienon hienoa eroa toimintatavassa ja siitä tuo seuraus on. Käsijarru kyllä toimii hyvin ja pitää hyvin, mutta kahvan tuntuma on hieman epämääräinen (tuntuu venyvältä). Mutta eikös TRW:n pitäisi olla kuitenkin ihan laatumerkki....?
^^
Joo toki, Coflea pitänyt laadukkaana yhden auton kokemuksen perusteella. Hintahan ei ollut se ratkaiseva tekijä tässä tapauksessa, vaan se, että tuolta Sparetolta tuli tilattua 200eurolla muutakin, jotta autolla uskaltaa ajaa... Siihen tuo 20eur lisähinta oli mielestäni järkevämpi, kuin Fixus-tiskille 30eur.

-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En usko, että se ero on diesel <-> GTA välillä, vaan kyllä se noista vaijereista on. Dieselin vaijerit tuli jotkut merkittömät (taisko olla vielä eriparisetkin valmistajan osalta) mätänetin tiskiltä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän vaijereissa eroa on, ja sitten tosiaan joissa mitoituksetkin on pielessä. Toinen juttu on sitten niiden kestävyys, osa tuntuu pysyvän jäätymättä vuosia ja toiset on taas jo ekana talvena jäässä...
^^No yllättävästi tuntuu ainakin tuolta AD:sta saavan rabattia kun vähän enempi ostaa. Ja mitä sen vähän sieltä ostanut niin monesti yllättynyt että hintataso jopa välillä halvempi valmiiksi kuin Motonetissa, toki myös tavara monesti on enemmän merkkituotetta (esmes suodattimet) kuin tuolla toisessa saman talon kaupassa... Mut onhan se hyvä että on halpaa ja hyvää tarjolla, asiakas voi sitten itse päättää kumpaa ostaa.
^^No yllättävästi tuntuu ainakin tuolta AD:sta saavan rabattia kun vähän enempi ostaa. Ja mitä sen vähän sieltä ostanut niin monesti yllättynyt että hintataso jopa välillä halvempi valmiiksi kuin Motonetissa, toki myös tavara monesti on enemmän merkkituotetta (esmes suodattimet) kuin tuolla toisessa saman talon kaupassa... Mut onhan se hyvä että on halpaa ja hyvää tarjolla, asiakas voi sitten itse päättää kumpaa ostaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Juuri näin. En noita olisi edes ostanut, jos olisi ollut joku täysin neverheard-merkki. Ne on kuitenkin silikonivoideltu (kuten ne Coflet, jotka laitoin exään), joten toivottavasti kestää - jos ei, tiedän ainakin mitä ja mistä haen tilalle
Juuri näin. En noita olisi edes ostanut, jos olisi ollut joku täysin neverheard-merkki. Ne on kuitenkin silikonivoideltu (kuten ne Coflet, jotka laitoin exään), joten toivottavasti kestää - jos ei, tiedän ainakin mitä ja mistä haen tilalle

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainahan AD liikkeistä rabattia on saanut, toisin kuin niiden huoltamon asentamista varaosista.-HH- kirjoitti: ^^No yllättävästi tuntuu ainakin tuolta AD:sta saavan rabattia kun vähän enempi ostaa.
Emännän koslaan vaihdettiin ABS anturi AD huoltamossa, AD liikkeessä se antura olis maksanut 97€ rabatin kera.
Huoltamon laskussa oli 115€ vaikka pyytelin rabattia ja ne vielä sitä lupaili varaosista.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole. Ne on - tai niiden pitäisi olla - samanlaiset (sama varaosanumero jne), mutta ne ovat fyysisesti eri palikat. Niissä voi olla erilaiset valuviat, erilaiset kulumat jne. Vai vaihdoitko ne autosta toiseen?Aquatica kirjoitti:*jotain* eroa noissa on oltava, mutta kiinnitystä ja reittiä myöten palikat on samat.

Joo, toki vaijereista(kin) voi hyvinkin tulla tuollainen ero, sitä en kiistä. Voi hyvinkin olla jopa todennäköinen syyllinen. Äkkiseltään ajatellenhan noin käy jos vaijeri venyy niin, että jarrutuksen aloittavalla voimalla venymää ei tapahdu mutta ennen riittävää jarruvoimaa tapahtuu. Kunhan vaan totesin, että tuollainen ero ei välttämättä johdu niistä, enkä välttämättä itse rohkenisi teilata vaijereita/merkkiä vielä sen perusteella, ellei tuntuma muuttunut tuollaiseksi juuri vaijereita vaihtamalla. Mulla on ollut kahdessa autossa kuvauksen mukaista vaivaa, toisessa vikana oli tosiaan käsijarrukahvan kiinnitys koriin ja toisessa takajarrusatula, jossa käsijarrumekanismi jumitti jotenkin hassusti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Duunin kautta huomannut myös, että nuo halvimmat tarvikevaijerit tosiaankin ovat vähän sinnepäin tehtyjä. Vaijerin "klunssit" harvoin sopii suoraan alkuperäisiin kiinnikkeisiin / etuvaijerin alkuperäiseen kiinnikkeeseen. Klunssien valu on niin paksua että joutuu rälläkällä hiomaan tavaraa pois että mahtuu,vaijerin kannattimet / kiinnikkeet ovat väljiä tai liian paksuja sopiakseen. Myös kahvan tuntuma voi olla "venyvä" kun vaijeri antaa periksi tmvs. Tosi turhauttavaa asentaa uusia osia kun niitä ei saa asiallisesti asennettua sopimattomuuden takia. Esim. avensiksessa vaijereiden etuosassa on alumiinikikkareet,joissa on "kohdistustappi" ja reikä,josta tulee pinnanpultti läpi, joka on auton korissa kiinni. Kohdistustapit oli niin huonoa valua että ne eivät sopineet auton päähän,ja 6mm "pinnanpultti" ei ollut samassa kohdassa kuin vaijereissa oleva reikä. Oli pakko vaan hakea uudet vaijerit ja niissä valu oli onnistunut paremmin 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Oliko sattunut joku haaveri ( ajettu pohja kiinni tms.) kun anjovikseen on jouduttu osia vaihtamaan.



- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siäl oli toine satula ryytyny ja samal vaijeri sitten ruostunu kiinni. Vaihdettiin molemmat vaijerit ja toine satula. Tommosia ne tojot onstoichiometric kirjoitti:^Oliko sattunut joku haaveri ( ajettu pohja kiinni tms.) kun anjovikseen on jouduttu osia vaihtamaan.![]()

-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsuri hylkäs 156:sen valovikojen takia, kun ei muuta tällä kertaa löytänyt innokkaana kesätuuraajana. Yksi kummallisuus on, minkä löysi: Parkit eivät syty ilman virtaa.
Itse mietin asian liittyvän jotenkin valoautomatiikkaan ja siten ei normaalisti voi toimia.
Onko jollain heittää tietoa tästä?
Itse mietin asian liittyvän jotenkin valoautomatiikkaan ja siten ei normaalisti voi toimia.
Onko jollain heittää tietoa tästä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Virtalukossa on tosiaan nappi ja väärään suuntaan kääntämällä pitäisi parkit syttyä. Tätä ei vaan harvemmin käytetä ja joskus esim. lukkomekanismi menee lian takia jumiin. Eli avain virtalukkoon, paina virtalukossa olevaa hakasta, kierrä VASTAPÄIVÄÄN. Parkkien pitää syttyä.
En itseasiassa ole nähnyt tuota testattavan yhdessäkään autossa, mitä olen firman listoilla vienyt leimattavaksi... Omassani kylläkin
En itseasiassa ole nähnyt tuota testattavan yhdessäkään autossa, mitä olen firman listoilla vienyt leimattavaksi... Omassani kylläkin

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katsastaja tekee vain työtään. Kai sulla on tapana muidenkin alojen työläiset haukkua siitä että tekevät hommansa kunnolla? Teilläkin töissä varmaan pomo kiittelee eniten niitä jotka tekee hommansa vähän sinnepäin, ahkerille vittuillaan että jos ei toi lopu niin tulee seuraamuksia?Ipi kirjoitti:Katsuri hylkäs 156:sen valovikojen takia, kun ei muuta tällä kertaa löytänyt innokkaana kesätuuraajana.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä itse asiassa tiedän yhen tai parikin virmaa, josta eniten keikkaa tehnyt kaveri sai ekana lähteä, vaikka muissakaan ominaisuuksissa ei ollut moitteen sijaa . Niin että ei se ressaaminen ikinä mitään hyödytä. Sori ootee.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sori lisä ot. Mutta pako kertoa että noilla paljon keikkka tekevillä on usein suuret työvoimakulut ja kun pomo katsoo ekselistä kenen sitä rahaa menee niin kärkisijoilla on kokeneet ja eniten työtä tehneet.h_lauri kirjoitti:Mä itse asiassa tiedän yhen tai parikin virmaa, josta eniten keikkaa tehnyt kaveri sai ekana lähteä, vaikka muissakaan ominaisuuksissa ei ollut moitteen sijaa . Niin että ei se ressaaminen ikinä mitään hyödytä. Sori ootee.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset vastauksista. Lukko rasvattu ja pelaa kohtalaisesti.
Kyllä vieläkin voi huonon asiakaspalvelun antavia katsastusmiehiä hieman arvostella, ja tämä tosiaan voisi asennettaan parantaa. Se juuri sai aikaan tuon sävyisen purkauksen, vaikka huumorilla yritinkin.
Olen ollut itseni pomo jo kymmenen vuotta ja voin kehuskella ja haukkua itseäni tilanteen mukaan.
Kyllä vieläkin voi huonon asiakaspalvelun antavia katsastusmiehiä hieman arvostella, ja tämä tosiaan voisi asennettaan parantaa. Se juuri sai aikaan tuon sävyisen purkauksen, vaikka huumorilla yritinkin.
Olen ollut itseni pomo jo kymmenen vuotta ja voin kehuskella ja haukkua itseäni tilanteen mukaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietysti. Asiakaspalvelijatehtävissä on aina oltava tarkkana; jos on veemäinen asenne, pitää saada palautetta (miksei sitten veemäisesti...?)
On se myös jännä, miten saman asian sanominen hieman eri tavalla vaikuttaa niin paljon.
"Jaa, taas tällanen romu" vs. "Jahas, näissähän on ollut kaikenlaista mukavata". Valitse noista se, kumman mieluummin kuulet katsurin suusta. Molemmat koettu oman auton osalta
Mutta takaisin asiaan:
Miksi en vielä tiedä, mitkä palat minulla on? Jarrulevyt on OLETETTAVASTI ~251mm (mittaan huomenna) halkaisijaltaan edessä, ei 276. Sen lisäksi jarrupalat ovat kokoa X tai Y tai z, riippuen lähteestä. Eteen. Ja taakse on vaihtoehtoja toki kahta kokoa levyä ja vain kolmea kokoa palaa. Uskoakseni pitäisi molempia olla vain kaksi vaihtoehtoa, isot ja pienet. Kui vaikeet voi ol?! Eperistä kun kahtoo, niin saa osanumeron. Joka taas on käännetty eri valmistajilla sekä pieneen, että isoon levyyn...
Perusolettamus on toki se, että tuossa JTD:ssä on pienemmät levyt ja palat. Mutta jos vaihtoehdot on 251 ja 276 (tai jotain tuohon suuntaan) etulevyistä, voisiko kuitenkin olla 276mm? GTA:ssahan on yli 300mm etulevyt, joten nuo on kuitenkin pienemmät...?
On se myös jännä, miten saman asian sanominen hieman eri tavalla vaikuttaa niin paljon.
"Jaa, taas tällanen romu" vs. "Jahas, näissähän on ollut kaikenlaista mukavata". Valitse noista se, kumman mieluummin kuulet katsurin suusta. Molemmat koettu oman auton osalta

Mutta takaisin asiaan:
Miksi en vielä tiedä, mitkä palat minulla on? Jarrulevyt on OLETETTAVASTI ~251mm (mittaan huomenna) halkaisijaltaan edessä, ei 276. Sen lisäksi jarrupalat ovat kokoa X tai Y tai z, riippuen lähteestä. Eteen. Ja taakse on vaihtoehtoja toki kahta kokoa levyä ja vain kolmea kokoa palaa. Uskoakseni pitäisi molempia olla vain kaksi vaihtoehtoa, isot ja pienet. Kui vaikeet voi ol?! Eperistä kun kahtoo, niin saa osanumeron. Joka taas on käännetty eri valmistajilla sekä pieneen, että isoon levyyn...

Perusolettamus on toki se, että tuossa JTD:ssä on pienemmät levyt ja palat. Mutta jos vaihtoehdot on 251 ja 276 (tai jotain tuohon suuntaan) etulevyistä, voisiko kuitenkin olla 276mm? GTA:ssahan on yli 300mm etulevyt, joten nuo on kuitenkin pienemmät...?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^pakkohan tommosessa iso-oilonissa on olla keulassa se 284mm levy. Takana voikin sitten olla se pienee 251mm.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä silikonilla voitelit? Ihan sprayllako vai jankimmalla rasvalla? Tuli kans tuohon rouvan 147:aan tilattua nuo Coflen vaijerit, kun niitä on kehuttu. Sopivuus oli kyllä erinomainen, mutta säädössä on vielä sanomista. Aluksi laitoin kahvan kolmanteen napsuun ja kiristin löysät pois, jolloin vaijereihin jäi ihan liikaa löysää kahvan ollessa alhaalla. Sen jälkeen kiristin kahva alhaalla, jättäen ihan pienen välyksen satuloiden päässä. Nyt on kahvassa ärsyttävästi tosi löysää ekaan napsuun asti, jonka jälkeen alkaa vastetta tuntumaan. Myös semmoinen "nyt on kiinni" tuntuma uupuu. Ehkäpä annan palojen ja vaijereiden hetken asettua ja kiristän sen verran, että satuloiden linkut vielä nojaavat vastineisiinsa.Aquatica kirjoitti:^
Juuri näin. En noita olisi edes ostanut, jos olisi ollut joku täysin neverheard-merkki. Ne on kuitenkin silikonivoideltu (kuten ne Coflet, jotka laitoin exään), joten toivottavasti kestää - jos ei, tiedän ainakin mitä ja mistä haen tilalle
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jäähytön pikkulevy on vain 1.8:ssa ja 8-venttiilisissä nelos-JTD:ssä ja muissa versioissa on sitten isompi jäähdytetty poislukien GTA:ssa omansa. Ei se niin vaikeaa pitäisi olla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin siis katalogin mukaan jäähdytettyä olisi kolmea kokoa. Pieni, iso, GTA. Lisäksi vielä pieni jäähdyttämätön. No, ostan jotkut ja katsotaan osuiko 

- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kato sinne auton alle onko levee vaiko kapee jarrulevy.Aquatica kirjoitti:Niin siis katalogin mukaan jäähdytettyä olisi kolmea kokoa. Pieni, iso, GTA. Lisäksi vielä pieni jäähdyttämätön. No, ostan jotkut ja katsotaan osuiko
Mister autosta voi katsoa rekisterinumerolla mikä levy siihen käy.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaapa olla vielä GTA.ssakin kahden kokoistaAquatica kirjoitti:Niin siis katalogin mukaan jäähdytettyä olisi kolmea kokoa. Pieni, iso, GTA. Lisäksi vielä pieni jäähdyttämätön. No, ostan jotkut ja katsotaan osuiko

- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarttis herkistellä takalasinostimen mekanismit. Moottorin irroitin ja herkistelin, mutta vaijerihässäkkä kaipaisi rasvaa?
Lasi liikkuu edelleen nihkeästi. Mites nuo lasinnostinmekanismit saisi purettua näppärimmin?
Lasi liikkuu edelleen nihkeästi. Mites nuo lasinnostinmekanismit saisi purettua näppärimmin?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rekkarilla nimenomaan tulee monta vaihtoehtiakoltiainen kirjoitti:Kato sinne auton alle onko levee vaiko kapee jarrulevy.Aquatica kirjoitti:Niin siis katalogin mukaan jäähdytettyä olisi kolmea kokoa. Pieni, iso, GTA. Lisäksi vielä pieni jäähdyttämätön. No, ostan jotkut ja katsotaan osuiko
Mister autosta voi katsoa rekisterinumerolla mikä levy siihen käy.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse laitoin TRW:n vaijerit Puolasta eBay:n kautta tilattujen halpisten petettyä alle puolentoistan vuoden jalkeen.Skodisti kirjoitti:Millä silikonilla voitelit? Ihan sprayllako vai jankimmalla rasvalla? Tuli kans tuohon rouvan 147:aan tilattua nuo Coflen vaijerit, kun niitä on kehuttu. Sopivuus oli kyllä erinomainen, mutta säädössä on vielä sanomista. Aluksi laitoin kahvan kolmanteen napsuun ja kiristin löysät pois, jolloin vaijereihin jäi ihan liikaa löysää kahvan ollessa alhaalla. Sen jälkeen kiristin kahva alhaalla, jättäen ihan pienen välyksen satuloiden päässä. Nyt on kahvassa ärsyttävästi tosi löysää ekaan napsuun asti, jonka jälkeen alkaa vastetta tuntumaan. Myös semmoinen "nyt on kiinni" tuntuma uupuu. Ehkäpä annan palojen ja vaijereiden hetken asettua ja kiristän sen verran, että satuloiden linkut vielä nojaavat vastineisiinsa.Aquatica kirjoitti:^
Juuri näin. En noita olisi edes ostanut, jos olisi ollut joku täysin neverheard-merkki. Ne on kuitenkin silikonivoideltu (kuten ne Coflet, jotka laitoin exään), joten toivottavasti kestää - jos ei, tiedän ainakin mitä ja mistä haen tilalle
Uusiin laitoin spray silikoniöljyä ja kumien alle vielä rasvaa.
Säädöstä sen verran että kiristin kahvasta mahdollisimman paljon mutta kuitenkin ennen kuin satulan vipu liikkuu muutenhan palat ottaa kiinni.
Kahvassa ei ole melkein yhtään löysää mutta kohtuullinen pito on vasta vain silloin kun vetää perusteellisesti ylös!
Uusien TRW:n sopivuudesta ainakaan vanhoihin verrattuna ei ole kehumista.
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kanssa Alfisteilla hyviä konsteja kuinka aukaista 'kuningas'mutteri kampiakselin päästä?
Kyseessä siis 2.5 V6 mylly.
Ja sen verran, että autotallityökaluilla mennään ja ei löydy pulttipyssyä/siihen painetta
Kyseessä siis 2.5 V6 mylly.
Ja sen verran, että autotallityökaluilla mennään ja ei löydy pulttipyssyä/siihen painetta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi.
Olen menossa katsomaan Kuusankoskelle Alfa romeo 156 2.0 sw vm. 2000 automaatti.
Auto on myynnissä liikkeessä ja myyjä kertoi että Alfa tiputtaa öljyä alleen.
Liike eivät ole tutkinut mistä öljy tippuu. Vaihtoehtoja nyt ei ole montaa, laatikko tai moottori.
Alfan ilmoitus on nettiautossa.
Onko noissa jotain tyypillistä kohtaa mistä alkavat tiputtamaan? Ja onko tuo auto mahdollisesti
jollekin tuttu?
Sunnuntaina pääsen Alfan kokeilemaan, mutta ajattelin kysyä näin ennakkoon täältä.
Kiitos mahdollisista vastauksist.
Olen menossa katsomaan Kuusankoskelle Alfa romeo 156 2.0 sw vm. 2000 automaatti.
Auto on myynnissä liikkeessä ja myyjä kertoi että Alfa tiputtaa öljyä alleen.
Liike eivät ole tutkinut mistä öljy tippuu. Vaihtoehtoja nyt ei ole montaa, laatikko tai moottori.
Alfan ilmoitus on nettiautossa.
Onko noissa jotain tyypillistä kohtaa mistä alkavat tiputtamaan? Ja onko tuo auto mahdollisesti
jollekin tuttu?
Sunnuntaina pääsen Alfan kokeilemaan, mutta ajattelin kysyä näin ennakkoon täältä.
Kiitos mahdollisista vastauksist.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no sen näkee sitten varmaan...ehkä pitäs pestä paikat ja sitten seurata jos muuten likasta?
mulla vuoti laatikko automaatista, tai siis selespeedistä. lienee tuokin sellainen olevan. oli suht selkeä kun vuoti vaan laatikon ja koneen välistä ja ei vuotanu laatikonyläpuolelta. mutta leikkas sit loota kii
em tapaukses se ois voinu olla myös kampiakselin stefa? sekin on "laatikkopois-homma". ja sitten venakopan tiiviste voi vuotaa mutta se vuotaa sit ihan ylhäältä...sekavaa mutta pointti on et vaikee sanoo jos ei tiedä mistä se vuotaa.
mutta alhaalta jos vuotaa niin esim. loota, kampiakselin stefa, öpohjan tiiviste. Keskeltä - kannen ja alakerran välinen tiiviste. ylhäältä venakoppa, huohotusjärjestelmä, ajotuksen muunnin...tossa ny jotain esimerkkei...
[quote="Tryffeli" Vaihtoehtoja nyt ei ole montaa, laatikko tai moottori.
[/quote]
ja riippuu paikasta mistä vuotaa, jonku paikan laitto maksaa vähän- toisen paikan laittoi jopa auton hinnan
mulla vuoti laatikko automaatista, tai siis selespeedistä. lienee tuokin sellainen olevan. oli suht selkeä kun vuoti vaan laatikon ja koneen välistä ja ei vuotanu laatikonyläpuolelta. mutta leikkas sit loota kii

mutta alhaalta jos vuotaa niin esim. loota, kampiakselin stefa, öpohjan tiiviste. Keskeltä - kannen ja alakerran välinen tiiviste. ylhäältä venakoppa, huohotusjärjestelmä, ajotuksen muunnin...tossa ny jotain esimerkkei...
[quote="Tryffeli" Vaihtoehtoja nyt ei ole montaa, laatikko tai moottori.
[/quote]
ja riippuu paikasta mistä vuotaa, jonku paikan laitto maksaa vähän- toisen paikan laittoi jopa auton hinnan
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisäksi yksi hauska vaihtoehto on öljynsuodattimen jalka. Se on parhaimmillaan korjattu kiristämällä suodatinjalka (öljynsuodatin irti). Mutta laatikon nurkilta moni on vuotanut...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisätäämpä omia tyhmiä kyssäreitä taas nokilekaan liittyen....
-Kuuluuko polttoaineen lämpödata saada 10v JTDssä eculta? Käsittääkseni pitäisi, mutta anturilta ei saa mitään irti mesillä.
-Eikös tämänkin pidä lämmetä 90iin? Eculta katottuna max n.75 normisto - termari tässäkin? Mittari muuten näyttää aivan samaa, kuin ecukin.
-Kuuluuko polttoaineen lämpödata saada 10v JTDssä eculta? Käsittääkseni pitäisi, mutta anturilta ei saa mitään irti mesillä.
-Eikös tämänkin pidä lämmetä 90iin? Eculta katottuna max n.75 normisto - termari tässäkin? Mittari muuten näyttää aivan samaa, kuin ecukin.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
nyt iski tyhmyys kun haluaisin tietää paljonko 2.4jtd ahtaa ja tohtisko vähän nostaa ja ostin mittarin muttakun en löydä sitä pientä putkea johon sen saa liitettyä. eli mistä moiseen kannattaisi se t haara laittaa että ei muuten sekota mitään.
ja toinen että tekeekö nuilla ebayn 50€ lastuilla mitään? alkaa tuo äänimailma häiritä jos ei oo oikeesti voimaa ;D
ja toinen että tekeekö nuilla ebayn 50€ lastuilla mitään? alkaa tuo äänimailma häiritä jos ei oo oikeesti voimaa ;D
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tryffeli kirjoitti:Moi.
Olen menossa katsomaan Kuusankoskelle Alfa romeo 156 2.0 sw vm. 2000 automaatti.
Auto on myynnissä liikkeessä ja myyjä kertoi että Alfa tiputtaa öljyä alleen.
Liike eivät ole tutkinut mistä öljy tippuu. Vaihtoehtoja nyt ei ole montaa, laatikko tai moottori.
Alfan ilmoitus on nettiautossa.
Onko noissa jotain tyypillistä kohtaa mistä alkavat tiputtamaan? Ja onko tuo auto mahdollisesti
jollekin tuttu?
Sunnuntaina pääsen Alfan kokeilemaan, mutta ajattelin kysyä näin ennakkoon täältä.
Kiitos mahdollisista vastauksist.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi taas.
Uusi yritys. Eli liike on tutkinut Alfan ja se vuotaa öljykellosta. Eli mitä se tarkoittaa? Onko paha?
Uusi yritys. Eli liike on tutkinut Alfan ja se vuotaa öljykellosta. Eli mitä se tarkoittaa? Onko paha?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei, se on hyvä. Uusi öljykello maksaa ehkä kympin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Loistavaa. Kiitos.
- v-m.t
- Viestit: 63
- Liittynyt: 26 Helmi 2006, 09:46
- Car(s): Alfa 156 V6, Citroen C3 Picasso.
Ex, 2(kertaa)Alfa 156 2,0 ts, ja yhen kerran 156sportwagon selespeed. - Paikkakunta: Vaajakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuntuu että maa on nielaissut kaikki 156:sen hinaus silmukat
Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.
Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.

Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.
Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei kaikille,
Tarvitsisin apua 156 GTA:n sähköikkunoiden johdotuksen kanssa. Edellisen omistajan toimesta mikrokytkinten johdot on irroitettu liittimistään ja johdot liitetty suoraan kytkimen nastoihin. Takalasit eivät inahdakkaan, mutta etuikkunat kyllä toimivat. Arvaan että jotkut takalasien johdoista ovat väärin kytketyt.
Josko joltain avuliaalta saisin vaikka kuvan jossa johdot liittimissään niin voisin siitä päätellä mikä kuuluu mihinkin. Tai jos kytkentädiagrammi jostain löytyisi niin vielä parempi.
Liitteenä kuva kuljettajan ikkunanappuloista, jossa takalasien kytkennät näkyvät etualalla.

Tarvitsisin apua 156 GTA:n sähköikkunoiden johdotuksen kanssa. Edellisen omistajan toimesta mikrokytkinten johdot on irroitettu liittimistään ja johdot liitetty suoraan kytkimen nastoihin. Takalasit eivät inahdakkaan, mutta etuikkunat kyllä toimivat. Arvaan että jotkut takalasien johdoista ovat väärin kytketyt.
Josko joltain avuliaalta saisin vaikka kuvan jossa johdot liittimissään niin voisin siitä päätellä mikä kuuluu mihinkin. Tai jos kytkentädiagrammi jostain löytyisi niin vielä parempi.
Liitteenä kuva kuljettajan ikkunanappuloista, jossa takalasien kytkennät näkyvät etualalla.

-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taas kerran apu löytynee helpommin toiselta italiaanolta eli Fiatin vastaava on aivan sama (tuli nimittäin juuri kokeiltua käytännössä) oliko Tipon ta Stilon silmukka, Keltsi osaa varmistaa.v-m.t kirjoitti:Tuntuu että maa on nielaissut kaikki 156:sen hinaus silmukat![]()
Joten tietääkö kukaan mikä kierre on noissa hinauspaikoissa, tekis sitten vaikka itse tuon silmukan.
Ellei jollain nyt sitten pyöri nurkissa ylimääräistä Silmukkaa ? Voisin vaikka ostaa pois pyörimästä.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo mareassa bravossa bravassa ainakin samat ku 156. on itse kokeillu myös talvella ex alfalla ku piti kaataa penkkoja kässärillä 

Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 
