
Paikallinen Motonetkin myy näköjään vahvistettua versiota kyseisestä yhdystangosta, joten kokeillaan sitä.
Valvoja: Moderators
Tattista. Vilkaisen tuota jahka tässä saa järjestettyä sisätiloja. Tuolla sateessa ei tee mieli konetilassa leikkiä.hagger16 kirjoitti:^Koneen päällä oleva huohotinboksi. Kuvassa oikeassa reunassa.
Nyt vaihtui apukuskin puolellekin. Noin puoli tuntia meni, kun oli harjoitellut ensin toiselle puolelle. Ihan yhtä löysät oli nivelet vanhassa tangossa.hagger16 kirjoitti:Eilen vaihdoin kuskin puolelle Meyle HD yhdystangon.
Mulla on ihan kauppa-Magnatecia missä on luokitukset kunnossa. Sotket nyt varmaan nämä öljyt keskenään, kun 5W-40 Magnatecia on sekä luokituksella että ilman. Tämä on siis SAE 5W-40 ACEA C3, Meets Fiat 9.55535-S2. Taisi ollakin jossain ketjussa puhetta, että se Motonetin kommentti Multiair yhteensopimattomuudesta on lähinnä heidän omaa keksintöään.Aquatica kirjoitti:^
Ainakin siinä on Fiatin virallinen suositus (manuaalissa tuo S2 ainakin on). Yleensä tuo on se taikasana. Kauppa-Magnatecissa ei, Magnatec Professional OE 5W-40 se kyllä taas löytyy. Mitäs Magnateccia siellä matti_vuoriolla on?
Josef Matula kirjoitti:^
Kyllä on kokemusta, ostin tuon uutena ja vaihdoin 15tkm ajettuna Webastolliseen Mersuun kun työpaikalta lähti pistokepaikat.
Hyvä peli oli kaikin puolin ja tuo vaihto on välillä harmittanutkin. Mitään vikoja tuossa ei meidän aikana ollut.
Omistajia on kylläkin kaksi, seuraava ajoi suunnilleen saman kuin minä.
Katselin tuota muovihäkkyrää, aika prässätyltä vaikuttaa. Siinä päällänolevassa ympyrän muotoisessa näyttäämatti_vuorio kirjoitti:Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana.
Niistä kynsistä sitä availlaan. Sisällä on sitten jousi ensimmäiseksi, joten kannattaa katsoa mistä välistä se lentää.puuha kirjoitti:Katselin tuota muovihäkkyrää, aika prässätyltä vaikuttaa. Siinä päällänolevassa ympyrän muotoisessa näyttäämatti_vuorio kirjoitti:Paikat putsattu ja koeajoa noin tunti takana.
olevan jonkinlaiset kynnet. Uskaltaako siitä availla? Vai miten olet omasi siivonnu? Vedellä?
Valitettavan paljon on vielä nykyäänkin automyyjiä jotka ovat olevinaan asiakkaan yläpuolellaoon_joo kirjoitti: auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetielläliekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta
ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa
tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta
vaihto järkiautoiluun siis
Josef Matula kirjoitti:Valitettavan paljon on vielä nykyäänkin automyyjiä jotka ovat olevinaan asiakkaan yläpuolellaoon_joo kirjoitti: auto oli iha kiva mitä kävin oikein ajamassa, renkaiden paineista jotain valitteli + tärinä hakkas paikat renkaista konetielläliekö pitkä seisonta tehnyt tehtävänsä, mutta loppuviimeks kauppa jäi kiinni myyjän asenteesta jättään viimenen 500€ pudottamatta
ostajassahan EI ole koskaan mitään vikaa
tästä ****tuuntuneena sitten Rintajoupilla kierroksella ja tuli tehtyä tilauskupongit uudesta Kiiasta
vaihto järkiautoiluun siis
![]()
Tuossahan on se renkaan kehää mittaava painejärjestelmä, resetillä poistuu ainakin hetkeksi herja. Vanteissa tuskin on vikaa, alkuperäiset alfalaiset, jossei sitten edellinen omistaja ole ajanut kiville
Oletko seurannut onko mittarivirhe sama nopeudesta riippumatta?Aquatica kirjoitti:^
Riippuu renkaista?
225/45 R17 talvinakeilla ~4kmh näyttää yli oikean täällä.
GPS:ään on helppo verrata...
Italiaanoilla voi olla eri ajatus, saksalaisilla on ollut jo pitkään tapana lisätä sähkömittariin n km/h (esmes BMW:llä tyypillisesti 4km/h) varmistaakseen, että kuluneilla tai edes vähän alikokoisilla renkailla ei tule negatiivista heittoa ja ikävää keskustelua aiheesta. Tuohon päälle (tai alle) tulee sitten renkailta suhteellinen heitto. Eli on tuo absoluuttinenkin heitto hyvin mahdollista nykyäänkin.Isola kirjoitti:Olisi aika yllättävää, jos virhe ei olisi suhteellinen ja likimain sama läpi koko nopeusalueen (prosentteina, ei km/h), kun mittarin neulaa käänellään sähköisesti. Vanhan ajan vaijerivetoisissa mittareissa virhe ei välttämättä ollut lineaarinen itse mittarin mekaniikan vuoksi.
Varsinaista mittarin luentavirhetta ei prosessissa tule jos vertailee tasanopeussäätimen ja GPS:n lukemia jotka molemmat indikoidaan digitaalisesti.Aquatica kirjoitti:^^
Niin lähelle 4kmh, ettei 60 ja 120 välillä ainakaan GPS:ään verraten voi erottaa. Mahdollinen heitto menee jo pelkästään mittarin luennasta johtuvaan heittoon. Cruisen kanssa tuntuu ero olevan ehkä 1kmh verta enemmän.