164sen käyntiongelma.

Alfoista

Valvoja: Moderators

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Olethan tarkistanut jakajien välyksen että ei ole mennyt laakerointi?
Mites tuon voi käytännössä tarkistaa?

Ja jos on mennyt, niin miten se korjataan? 8)
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

heiluta pyörijästä akseliaalista välystä.Tuo vaihdelaatikonpään jakaja on kovemmilla kun,nähtävästi :shock: ,sitä toista jakajaa ruokkii öljyllä jakoketju.Itsellä oli ihan lopussa ja oli rikkonut sitten pyörijän.Eikä ainut tapaus kaverilla meni just samalla tavalla.Jakajat on identtiset,eli jos jostain purkaamosta jakopään jakajan.Tai sit tietty ihan uusi.Tosin varmaan voi korjatakkin mutta itse sain 20e uutta vastaavan,niin ei kannattanut alkaa korjata.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

75TS:n lohkossa majailevan jakajan ylempi laakeri kului puutteellisesta voitelusta johtuen. Purin koko systeemin palasiksi ja kiikutin sen paikalliseen koneistamoon, jossa kulunut laakeri porattiin irti ja paikalle sorvattiin laakeripronssista(tai jostain sellaisesta aineesta) uusi laakeri. Hyvin on toiminut.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

hrnt kirjoitti:
hrnt kirjoitti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:oletko vaihtanut syt.puolan/jakajan välisiä johtoja päittäin?Eli testaan että siirtyykö vika toiselle jakajalle?
Hyvä idea. Kohta olen testannut ;)
Vika ei siirry. Auto ei käynnisty mitenkään jos oikea jakaja on ainoa joka on kiinni.

Nyt olisi hyvä aika varmistaa että ton oikean jakajan tulpan johdot ovat oikein kiinni ;) Eli noi on nyt johdotettu niin että pyörijä pyörisi vastapäivään ja järjestys olisi 1-3-4-2. Ykköstulpanjohto on siinä missä kannessa lukee "1" ja pyörijässä on kaksi nuolta eri suuntiin.
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37984.jpeg

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

HOTAKAINEN kirjoitti: Onko imukotelon kumit ehjät ja imukotelon/ilmamäärämittarin välissä oleva kumitötsä ehjä. Ettei olis ohivuotoja ?
Scuderia vilkaisi masiinaa illalla ja kyllä noi vaikutti ihan asiallisilta. Itse asiassa kaikki taitaa olla suht koht OK pakosarjan tiivistevuotoa (joka pitää vähän meteliä), tyhjäkäynnin säätimen hieman liian aktiivista toimintaa (tyhjäkäynti n. 1000 rpm) sekä tota pahuksen pölynimuriefektiä lukuun ottamatta... Lainasin Scuderialta puristuspaineen mittarin ja kylmä totuus selvitettäneen torstai-iltana... :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TS kirjoitti:Lainasin Scuderialta puristuspaineen mittarin ja kylmä totuus selvitettäneen torstai-iltana... :?
toivotaan parasta..... :)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo korkea tyhjäkäynti vois merkata imuvuotoa.Mutta itsellä kokemus että kierroslukumittari alkaa vanhemmiten valehtelemaan ja näyttämään liikaa.Perusmittauksien tekeminen järkevää,puristukset,sytkä yms...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TS kirjoitti:Itse asiassa kaikki taitaa olla suht koht OK pakosarjan tiivistevuotoa (joka pitää vähän meteliä), tyhjäkäynnin säätimen hieman liian aktiivista toimintaa (tyhjäkäynti n. 1000 rpm) sekä tota pahuksen pölynimuriefektiä lukuun ottamatta...
Se pakosarjan ja putkiston liitos kyllä vuotaa niin railakkaasti että varmaan sotkee jo lambda-anturin mittaustulosta ja aikaansaa turhaa seoksen rikastusta. Tyhjäkäynti näytti kylläkin olevan vähän yläkanttiin mutta toisaalta se oli ihan tasainen. Kaasuläpän rajakytkin oli oikein säädetty (naksahti). Jos jossakin tyhjäkäyntiin vaikuttavassa komponentissa olisi vikaa niin luulisi sen käynnin soutavan. Voisiko mittari tosiaan näyttää liikaa? Mahdollisia imuvuotoja ei päässyt vilkuilemaan, oli sen verran pimeää.

Tuo reilu huohotus kyllä ihmetyttää. Olisiko tosiaan männänrengas poikki? Mikä muu tuollaista voi tehdä?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ai tuossa on jo katti?Sitten ois paljon tärkeämpää olla sytkä ja seos kunnossa.Aina katin palamisen vaara olemassa.
Tuon huohotuksen määrää vaikea määritellä.Nyt siis kuitenkin huohotus osasto auki?Onko ollu öljynsyöntiä,tulppien mustumista?Pakokaasujen väri yms.....??
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onko ollu öljynsyöntiä,tulppien mustumista?Pakokaasujen väri yms.....??
Öljyähän toi kuulemma syö aika runsaasti, muttei pakokaasut ainakaan tähänmennessä oo oudoilta vaikuttanu. Itse ajelin tuolla kyseisellä autolla 150 kilsaa viime viikonloppuna ja kaikki vaikutti olevan ok, mitä nyt hieman ihmettelin korkeita öljynpaineita tyhjäkäynnillä ennenku kone oli täysin lämmennyt. Öljyn pinta oli kylmässä koneessa ennen käynnistystä 1/4 yli alimman viivan ja kun TS oli sen saman matkan tullut takas ja ehkä vähän ekstra kilsoja päälle, niin oli jo alle minimin.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Silloin toi söis aika kauheasti.... :?
Itsellä menee 15tkm 0w-40 noin 1L lisäyksenä.Pidän melkeen minimissä.Tosin nyt 2tkm en ole havainnut vajoamista.Vuotaa ainakin ulos jostain ketjunpäästä suodattimen läheltä.
Mutta miten sen katin laita?Se ei kyllä öljystä tykkää...
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Silloin toi söis aika kauheasti.... :?
Itsellä menee 15tkm 0w-40 noin 1L lisäyksenä.Pidän melkeen minimissä.Tosin nyt 2tkm en ole havainnut vajoamista.Vuotaa ainakin ulos jostain ketjunpäästä suodattimen läheltä.
Mutta miten sen katin laita?Se ei kyllä öljystä tykkää...
Ei se oo todellakaan noin kauheasti yleensä syönyt; uskoisin, että toi hetkellinen piikki johtuu lähinnä siitä että masiina on huohottanut suoraan konehuoneeseen ja öljyä tulee aika huolella mukana... Sitä paitsi mittasin eilen öljyt n. 5 min ajetusta melko kylmästä koneesta --> vielä kylmät öljyt oli varmaankin aika ylhäällä.

Sikälikin vielä outo juttu että koko masiinassa ei ole ollut konepuolella tota pientä putken vuotoa lukuun ottamatta viime aikoina yhtään mitään vikaa! Nykiminen joka ilmeni lähinnä siten ettei kaasun painaminen vaikuta mitenkään vaan masiina alkaa "nytkyttää" kun laittaa lisää lämää ilmeni sunnuntai-iltana ensimmäisen kerran. Maanantaina sitä oli vähän koko ajan ja tiistaina se häipyi lähes kokonaan kun ajoin koneen kunnolla lämpimäksi... Tänää ei ole nykinytkään sitten yhtään, ja lähtee aina ekalla kiltisti käyntiin...

Noh, huomenna fiksataan pakosarjan vuoto ja mitataan mukien paineet - pakko myöntää että jännittää! :?

-TS

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ai tuossa on jo katti?Sitten ois paljon tärkeämpää olla sytkä ja seos kunnossa.Aina katin palamisen vaara olemassa.
Tuon huohotuksen määrää vaikea määritellä.Nyt siis kuitenkin huohotus osasto auki?Onko ollu öljynsyöntiä,tulppien mustumista?Pakokaasujen väri yms.....??
Kyllä vaan, huohotus tulee nyt suoraan kannesta konehuoneeseen... Huohotusaukko ei kylläkään taida ihan yksin piisata nykyiseen "föönaukseen"; osa taitaa edelleen tulla öljykorkin kautta :(

Pakokaasut vaikuttais olevan OK, tulppien kunnon näen huomenna kun alan säätämään...

-TS

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No kyllä se ylipaine hakeutuu kaikista ulospääsyistä ulos....eli kyllä se aina puhaltaa hieman öljykorkista.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

No niin, tänään oli oikein hyvä päivä; lähtiessäni Sörnäisistä asiakaskäynniltä Alfalla kohti Otaniemeä alkoi mieletön nykiminen ja tuntui kuin olisi kengurun kyydissä :P Pääsin juuri ja juuri manskun yli Runeberginkatua pitkin kun koko hoito sitten tilttasi :evil: Kyllä se käyntiin sentään lähti kauhealla kaasunpolkemisella mutta heti kun yritti nostaa kaasua tai kytkintä niin taas sammui. Kaiken kukkuraksi olin valunut alamäkeä perä edellä penkkaan porttikongin eteen ja kukaan ei päässyt vilkkaalta sisäpihalta sisään eikä ulos... Lopulta eräs bemarikuski suuttui niin v***sti että tuli työntämään hajonneen pulkan pois liikennettä tukkimasta. Seisoin puku päällä loskassa, kiroilin ja katselin konepellin alle mutta enpä siitä juuri viisastunut. Sain sitten lopulta äitini Ford Kansa kera paikalla ja sitten hinattiin... Jos joku siis on liikkunut tänään Sörnäinen - Töölö - Munkkiniemi - Olarinluoma kieppeillä klo 15-1630 niin on saattanut tehdä hienoja bongauksia :silly:

Hinauksen jälkeen ihmeteltiin vehjettä Olarinluoman pajalla mm. 155TSn ja Boxer33:n kanssa ja totaalisen hyytymisen syy selvisi nopeasti - olin toissailtana pimeässä taskulampun kanssa laittanut ilmamäärämittarilta lähtevän haitarikumin huonosti paikalleen ja se oli pompahtanut mukulakivillä irti ilmamäärämittarista :oops:

Noh, auto lähti taas käyntiin mutta huohotus oli ennallaan. Sitten päästiin asiaan ja mitattiin mukien paineet: 8, 6, 4, 8 :cry: kaadettiin keskikuppeihin vähän öljyä sisään ja uusittiin mittaus: *, 8, 8, * ---> männänrenkaat kaiketi poikki/ kuluneet???

Seuraavaksi paikkasin pakosarjavuodon ja hoonasin imupuolen systeemit. Nykimistä ei vaikuttaisi enää juuri olevan ja kone toimii oikein hienosti. Ottaa kuitenkin hiukka päähän kun tietää, että 2/4 pyttyä toimii vajaateholla - mitäs arvon foorumilaiset luulette - kauanko vehje jaksaa vielä kulkea? Pajalla olleet arvelivat että tuohan saattaa pelata vaikka kuinka kauan vielä ja kertoivat että jos olisi oma auto niin ajaisivat niin kauan kuin ikinä kulkee. Juuri näin toimin ainakin toistaiseksi, mutta saatan harkita kannen avaamista + männänrenkaiden fiksausta jossain vaiheessa. Sattuuko joku muuten tietämään, saako keskimukien männät hyvällä tsägällä alakautta pois kampiakselin ollessa paikallaan? Arvelisin että ei taida saada...

Mutta mitähän seuraavaksi? Sanoisin että öljyä kone + takaluukku täyteen ja kovaan ajoon!! :twisted: :drinking:

-TS

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

TS kirjoitti: Noh, auto lähti taas käyntiin mutta huohotus oli ennallaan. Sitten päästiin asiaan ja mitattiin mukien paineet: 8, 6, 4, 8 :cry: kaadettiin keskikuppeihin vähän öljyä sisään ja uusittiin mittaus: *, 8, 8, * ---> männänrenkaat kaiketi poikki/ kuluneet???

Seuraavaksi paikkasin pakosarjavuodon ja hoonasin imupuolen systeemit. Nykimistä ei vaikuttaisi enää juuri olevan ja kone toimii oikein hienosti. Ottaa kuitenkin hiukka päähän kun tietää, että 2/4 pyttyä toimii vajaateholla - mitäs arvon foorumilaiset luulette - kauanko vehje jaksaa vielä kulkea? Pajalla olleet arvelivat että tuohan saattaa pelata vaikka kuinka kauan vielä ja kertoivat että jos olisi oma auto niin ajaisivat niin kauan kuin ikinä kulkee. Juuri näin toimin ainakin toistaiseksi, mutta saatan harkita kannen avaamista + männänrenkaiden fiksausta jossain vaiheessa. Sattuuko joku muuten tietämään, saako keskimukien männät hyvällä tsägällä alakautta pois kampiakselin ollessa paikallaan? Arvelisin että ei taida saada...

Mutta mitähän seuraavaksi? Sanoisin että öljyä kone + takaluukku täyteen ja kovaan ajoon!! :twisted: :drinking:

-TS
voi voi, pahin mahdollinen on siis päässyt tapahtumaan... :(
no hyvällä tuurilla kulkee pitkäänkin...

itse vaihtaisin kyllä koko koneen vähän ajettuun koska kustannukset ovat helposti samat kuin vanhan remppaaminen..siis tietenkin jos teetät ulkopuolisella mutta jos teet rempan itse niin ei mene tietenkään kuin osien hinta...

onkos kone muuten minkälaisessa kunnossa... kansi, nokat ym kannattaako vanhaa siis rempata vai ei...
sinuna miettisin tarkkaan... :)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Vois tietty olla pelkkä renkaiden pikeentyminen....Ku ois ohjata paineilmaa pyttyyn niin varmistais että ei venttiilit vuoda.Tosin jos se huohotus epätavallisen kovaa niin sinnehän se vuotaa..Harmillinen tapaus. :(
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Hiukan on kyllä huonoa tuuria mukan, jos ottaa huomioon, että kaverilla on jo toinen kone menossa.. Polkemista ainakin kannattaa jatkossa välttää, koska korkeilla sylinteripaineilla ja kuormituksella ajettaessa ohivuoto tuppaa vikatilanteissa kasvamaan exponentiaalisesti(tai ainakin kiihtyvästi).

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Kieltämättä ottaa tää TS-koneiden kanssa säätäminen HIEMAN päähän :x - ostin auton viime toukokuussa ja kolmen viikon ajon jälkeen, juuri kun olin päässyt leimasta puhtain paperein läpi löystyi koneesta vauhtipyörä ja vaihdoin padan 140t ajettuun "vähän käytettyyn" yksilöön. Nyt on siis ajettu "uudella" koneella n. 15tkm ja taas pitäisi laittaa uusiksi...??? Onneksi ostin vaihtokoneen liikkeestä, jonne ajattelin olla maanantaina yhteydessä. Vaikuttaa homma hiukan oudolta koska olen kaatanut koneeseen ihan kiltisti öljyä sisään ja huolehtinut siitä muutenkin mielestäni ihan asiallisesti :roll:

Uusi kone on tosin tähän mennessä vaikuttanut erittäinkin hyvältä, joten luulisi että siitä vielä kalun saisi? Vanhakin pata on vielä myymättä, joten mitäs jos ottaisi siitä männät jos niissä sattuu vikaa olemaan ja vaihtaisi niihin vaikkapa uudenkarheat renkaat... Itse en koe moista remppaa pystyväni ainakaan ilman huomattavaa konsultaatiota hoitamaan, joten mikäli halukkaita padanlaittajia sattuu lukemaan viestin, niin pistäkää privaa - keskustellaa mahdollisuuksista.

-TS

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eihän nesteeseen tule kuplia?Ja miltä ne tulpat näytti?Ku tuossa on putkikone niin ei toisaalta vois uskoa että paineet karkais 2-3.Sitähän ilmenee just poratuissa jos sylintereiden välinen "kansipahvi" on pettänyt.Niissä ei välttämättä aluksi edes pääse kuplia nesteeseen,mutta paineet on alhaalla koska osa puristuksesta karkaa naapuri pyttyyn.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Ei tule kuplia, ja jäähdytinnesteen määrä on pysynyt ainakin viimeiset 3kk täysin vakioisena... Tulpat näytti käsittääkseni ihan OK:lta, ja koska öljyn kaataminen koneeseen tulpanrei'istä nosti paineet heti normaaleiksi niin käsittääkseni mäntäpuolen ongelma vaikuttaa todennäköisimmältä syyltä alhaisiin paineisiin...

-TS

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Totta...erittäin vanha testi. :-D .Mutta toimiva.Eipä vaan tuo tarttunut ajatuksiini sitä raporttiasi lukiessa.Aika ihmeellistä että tulee noin äkkiä ja vielä kahteen pyttyyn.Oli sitten poikki meno tai pikeentyminen.Itsellä on pm alle 100.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

TS
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 03:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TS »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Aika ihmeellistä että tulee noin äkkiä ja vielä kahteen pyttyyn.Oli sitten poikki meno tai pikeentyminen.Itsellä on pm alle 100.
Kieltämättä aika ihmeellistä... Saas nähdä mitä koneen kaupannut varaosaliike tuumaa kun kerron asiasta - en ole mielestäni ihan 700 euron edestä tuosta uudesta koneesta vielä lisäkilsoja saanut... :x

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Noniin, kävin nyt vihdoin ja viimein ostamassa sen uuden pyörijän.

On muuten varsin erikoisen näköinen, pystyykö joku varmistaa että kyseessä on varmasti oikea varaosa ennen kuin alan nyppimään tota vanhaa pyörijää irti?

Kuvat:

http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/pyorija1.jpg
http://lavemangi.ursa.fi/~hrnt/pyorija2.jpg
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

99% varmuudella oikea.Rakenne just tuollainen ja reikä akselin päässä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:99% varmuudella oikea.Rakenne just tuollainen ja reikä akselin päässä.
Hyvä tietää :) Ne oli nimittäin aluksi tilannut semmosen ruuveilla kiinnitettävän pyörijän. Kattelin vähän että mites ne nyt semmosen oli mennyt tilaamaan niin ne oli kattonut pyörijän katalogista "164 2.0 i.e. turbo":n kohdalta 8)

Eli sitten vaan vanhasta pyörijästä ote ja väkivalloin irti, toi uusi tilalle ja liimalla kiinni, vai? Onko tohon joku vippaskonsti mistä näkee mihin suuntaan ton pyörijän pitää osoittaa, vai pitääkö ottaa venakoppa tms irti ja katella nokkien merkintöjä?
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

hrnt kirjoitti:Onko tohon joku vippaskonsti mistä näkee mihin suuntaan ton pyörijän pitää osoittaa, vai pitääkö ottaa venakoppa tms irti ja katella nokkien merkintöjä?
Ei se tainnut sopia akselille kuin yhteen asentoon, siis ei saumaa tyrimiselle :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
hrnt kirjoitti:Onko tohon joku vippaskonsti mistä näkee mihin suuntaan ton pyörijän pitää osoittaa, vai pitääkö ottaa venakoppa tms irti ja katella nokkien merkintöjä?
Ei se tainnut sopia akselille kuin yhteen asentoon, siis ei saumaa tyrimiselle :wink:
Joo, en ole vähän aikaa nyt tota autosäätöä miettinyt mutta nyt taas on tullut ajankohtaiseksi.

Eli siis minulla on tossa pyörijässä toi akseli mukana. Pitäisikö toi vanha pyörijä repiä akseleineen irti, vai jotenkin saada se pelkkä pyörijä irti akselista ja sitten repiä tästä varaosapyörijästä toi pyörijä irti akselista ja sit liimata toiseen kiinni.

Vai saako ton "akselin" jotenkin fiksusti irti?
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Noniin, nyt on virranjakaja irti. Ongelmana on nyt toi tappi joka menee ton akselin ja sen pakonokan "vastakappaleen" läpi.

Se ei nimittäin irtoa tosta akselista.

Olisikohan tohon jotain vippaskonstia miten ton tapin saa liikkeelle?
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Vaikka sokkatuurnalla.
Ei kai siinä mitään ihmeellistä tainnu olla...?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eipä ollu.Tiukassa se oli itselläkin.Hyvä vastike ja lyöntiä..... 8)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Vastaa Viestiin