166 keulan muotoilu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Törkeää tuoda tuo pääministeri tähän ketjuun, Alfa on Italian ylpeys, tuo mies ei ole. :mrgreen:

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Italialaista muotoilua molemmat.

no SORI - heittoa pyydettiin.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Käsitinkö oikein, että tässä verrattiin uutta ja vanhaa PM:n keulaa?
Vanhaa keulaahan muotoiltiin Duomon pienoismallilla, oliko tämä kuva ennen vai jälkeen otettu :mrgreen:

Jotta ei menisi ihan OT:ksi, niin kuvailisin 166 keuloja sanoilla klassinen ja moderni.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Herra Silvion etuosaa on muotoiltu tiettävästi useaankin otteeseen, sekä Italiassa että ulkomaisilla klinikoilla, kuitenkin italialaisten ihanteiden ja tyylitajun mukaan. Tuo Milanon aksidentin kolarikorjaus on ihan oma juttunsa. Faceliftausta voidaan pitää onnistuneena, sillä se nauttii Italiassa edelleen suurta kansansuosiota. Näillä näkymin malli on voimissaan ainakin vuoteen 2013, en tiedä, onko uusia kasvojenkohotuksia odotettavissa tuona iakana.

Valitettavasti täytyy pysyä asiattomuuksissa, tuntuu jotenkin jääviltä kommentoida 166:n keulaa. 147:ssa vanha oli parempi. 156:n tapaus on kinkkisempi, molemmissa on puolensa. Siinäkin vanhan scudetton "liian" leveä kromireunus häiritsee vähän, uusi on modernimpi, mutta vanha omaleimaisempi....

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Vanha keula on jotenkin hassu, sellainen alistuneen oloinen
merenelävä. Pienellä tuuningilla miellyttää enemmän.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Parempi? vai kauniimpi?

Uusi keula on kauniimman näköinen, sopii paremmin kokonaisuuteen jne.
Tusinatavaraa.

Vanha keula on sitten huomattavan paljon enemmän persoonallisempi. ELI PAREMPI. Vanhan mallin keula on jotenkin omalla surullisella tavallaan kummallinen, varmaan senkin takia auto ei kovin suosituksi tullut.

Vastaava visto esimerkki löytyy Fordilta Scorpio mallista, uudempi malli oli niin kumman näköinen että auton suosio "romahti". Mutta jos minulta kysytään ottaisin mieluummin sen persoonallisemman näköisen uudemman mallin...

Vastaa Viestiin