Mitkä öljyt alfaan?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Oukei, tollanen 6l mielikuva oli itelläkin. Kiitoksia jälleen.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Coupe kirjoitti: Öljynpaineet romahtaa?? Kyllä on kone silloin jo aikas väljä ja huonossa hapessa. Ite ajelin viimekesänä kesämesellä Saksan motarilla melkein 300km yhteensoittoon 180-200km/h ja öljynpaineet kokoajan tapissaan. Koneessa siis Mobil RF 5-50:set.
Niin mitäs ne öljynlämmöt olit? Siitähän se riippuu milloin öljy leikkaantuu.

Ihan vaan OT:na että ei kai siinä kesämesessä ole öljynpainemittari asteikolla 0-3bar niin kuin ainakin vanhemmissa se oli... :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Coupe kirjoitti:
-HH- kirjoitti:Juu RF on erinomainen kylmäkännistysöljy mutta kuumapäässä onkin sitten toivomisen varaa. Kun tuon päästää kunnolla lämpenemään niin öljynpaineet romahtaa ja öljy ei ole enää entisellään kun leikkaantuu vaikka mainosvideot sanoisi mitä :mrgreen: . Tästä on ihan omakohtaiset kokemukset mutta sen toteaminen edellyttää että kamppeesta löytyy öljynpainemittari, ja on ne öljynlämmötkin hyvä tietää. Siksi öljy pitäisikin aina valita käyttötarkoituksen mukaan ja käyttöautossa pitää tehdä tuon suhteen vaan kompromissi. Eteläsuomessa täyssynteettinen 10w-60 voisi olla aika hyvä siihen varsinkin jos pystyy lohkarissa autoa pitämään, tai sitten 5w-40 joka ainakin Castrolin Magnatecinä tuntui kestävä huomattavasti paremmin lämpöä kuin tuo Moblan 5w-50 sakeutinhirviö... Esteripohjaiset kestää lämpöä sitten ihan eri tavalla kuin nuo PAO-pohjaiset.

10w-40 maxlifehän ei ole täyssynteettinen vaan siitä tuoteperheestä löytyy sellaisena 5w-40 joka taitaisi olla sitten se kylmäkäynnitysöljy. Täyssynteetinen öljyssähän on luontainen moniasteisuus, siksi se juoksee kylmässä paremmin.
Öljynpaineet romahtaa?? Kyllä on kone silloin jo aikas väljä ja huonossa hapessa. Ite ajelin viimekesänä kesämesellä Saksan motarilla melkein 300km yhteensoittoon 180-200km/h ja öljynpaineet kokoajan tapissaan. Koneessa siis Mobil RF 5-50:set.
no kyllä ne Rf:lläkin pysyy paineet tapissa vaikka 300km/h vauhdissa jos eivät vain pääse kiehumispisteeseen eli öljynjäähdytys on kunnossa mutta auta armias kun lämpenee liikaa niin selvän teki.. allekirjoittaneella tuli parissa alfassa joka tiivisteenvälistä pihalle.. talvella ehkä ajaa asiansa mutta muutoin ihan paska ja täysin yliarvostettu öljy..
Viimeksi muokannut 90, 14 Huhti 2011, 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

No joo... Olen käyttänyt 2.0 TS -koneessa aina Mobil 1 New Life 0W-40 -öljyä ja ollut ihan tyytyväinen, sikäli, että 10 000 km:n vaihtovälillä se pysyy kirkkaana ja eikä sitä juurikaan kulu. Vasta tänään tuttu asentaja sanoi, että hän ei käyttäisi nollaöljyä milloinkaan ja missään tuon paineongelman takia ja se pani huolestumaan...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Se että öljy pysyy kirkkaana ei ole hyvän öljyn merkki, huonon öljyn merkki se kyllä voi olla ;) Yksi öljyn tehtävistä kun on sitoa koneeseen kertyvää likaa itseensä, huono öljy ei siihen välttämättä pysty ja lika jää moottoriin eikä tule öljynvaihdossa öljyjen mukana ulos.

Tuota 0W-öljyjen vierastamista en ihan ymmärrä. Pääsääntöisesti se on ihan pelkkää epäluuloa. Se että luottoasentaja vierastaa niitä ei kerro vielä mitään, ihmisiä ne asentajatkin on, eikä mulla ainakaan ole suurta luottoa amiksen autopuolen käyneiden sivistyksen tasoon insinööritieteissä :mrgreen:

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Noh noh.. amiksen autopuolen mäkin kävin -79-81. Eikä oo yksikään auto kilahtanut vääristä öljyvalinnoista. Nykypäivän öljyt on sen verran hyviä, että kunhan ei osta kansanmarkettien tarjouskoreista mallin Agip, jossa logona lohikäärme (tai pikemminkin tuhatjalkainen), niin pitäis toimia.
Aikoinaan mulla oli Nissan BB 2.0 U11, jossa käytin 2 vuotta pelkkiä perkeleen kompuraöljyjä. Auto oli vanha, joten kaverin kanssa funtsittiin, että kauankohan kestäis. Koko sen 2 vuotta ja ostaja totes vaan autoa ostaessaan, että hän kyllä taitaa vaihtaa ensi töikseen öljyt :lol:
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voi se öljy pysyä melko kirkkaana, mikäli moottori on puhdas, eikä ole ohivuotoa.

Onkos se Agip Italilainen öljymerkki? Vähän niinkuin Seleniakin.
Itse ajelen tuolla dieselillä 3e/l maksavalla öljyllä näin kesäisin, talvella sitten hieman kalliimpaa öljyä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alfred Romero kirjoitti:Noh noh.. amiksen autopuolen mäkin kävin -79-81. Eikä oo yksikään auto kilahtanut vääristä öljyvalinnoista.
En minä sitä amista sinänsä paheksu, pointti oli vain se voiteluaineen käyttäytymisen ymmärtäminen, mikä kadunmiehellä perustuu lähinnä uskomuksiin eikä normaalin ajoneuvoasentajankaan työssä asiasta tarvitse hirveästi tietää. Auton rikkominen väärällä öljyllä vaatisi jo aika erikoisia kykyjä jos siellä kuitenkin moottoriöljyä käyttää ;)
VMTD kirjoitti:Voi se öljy pysyä melko kirkkaana, mikäli moottori on puhdas, eikä ole ohivuotoa.
Voi toki, mutta öljyn pysyminen kirkkaana ei sinänsä kerro mitään positiivista öljyn laadusta.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Tuomas K kirjoitti:Se että öljy pysyy kirkkaana ei ole hyvän öljyn merkki, huonon öljyn merkki se kyllä voi olla ;) Yksi öljyn tehtävistä kun on sitoa koneeseen kertyvää likaa itseensä, huono öljy ei siihen välttämättä pysty ja lika jää moottoriin eikä tule öljynvaihdossa öljyjen mukana ulos.

Tuota 0W-öljyjen vierastamista en ihan ymmärrä. Pääsääntöisesti se on ihan pelkkää epäluuloa. Se että luottoasentaja vierastaa niitä ei kerro vielä mitään, ihmisiä ne asentajatkin on, eikä mulla ainakaan ole suurta luottoa amiksen autopuolen käyneiden sivistyksen tasoon insinööritieteissä :mrgreen:
Itse olen ajatellut, että öljyn kirkkaus kertoo moottorin puhtaudesta, kun on ns. hyvää öljyä käyttänyt. Aikoinaan parikymmentä vuotta sitten käytin Sitikoissa Nesteen öljyä, jota kului ja joka tummui. Mobilia (5-50) ei kulunut ja sen lisäksi se alkoi pysyä kirkkaanpanakin. Toki sekin tummui, mutta ei vetänyt ihan mustaksi Nesteen tapaan.

Aikoinaan kome vuotta vanhana ostamaani 156 TS:ään oli ekassa öljynvaihdossa vaihdettu sisään Mobil 0-40 -öljyt, jota aloin sitten minäkin Alfoissa käyttää. Ko. koneella on nyt ajettu 155 000 ja edelleenkään ei öljyä juuri kulu ja melko kirkasta se on 10 000 km:n jälkeen, jolloin öljyt aina vaihdan. Nyt vaan alkoi epäilyttämään tuo paineen lasku, jonka luottomekaanikkoni mukaan nollaöljy tuo väistämättä mukanaan.

Olispa kiva saada jostain jotain luotettavaa tietoa helppotajuisessa muodossa!

:?

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

VMTD kirjoitti:Voi se öljy pysyä melko kirkkaana, mikäli moottori on puhdas, eikä ole ohivuotoa.
Voi toki, mutta öljyn pysyminen kirkkaana ei sinänsä kerro mitään positiivista öljyn laadusta.[/quote]

Niin mutta eikö se kumminkin kerro jotain koneen kunnosta?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jos pirssillä ajaa paikasta a paikkaan b järkeä käyttäen, niin melkolailla yhdentekevää mitä sinne moottoriin kippaa. Olettaen kuitenkin, että moottoriöljyä, joka täyttää valmistajan suosittelemat (ks. ohjekirja) luokitukset.

Itse meinasin Alfaan laittaa loppuunajettujen miinojen, koska Alfani sellainen on, Valvoline MaxLife 10w-40.
VMP

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Öljyissä on muutama perusasia;
Juurikin tuo että öljynpainemittarilla varustetuissa autoissa voi öljyn käyttäytymistä seurata ja siitä päätellä mikä on hyvä öljy juuri sinun moottorille. (joskus on käynyt mielessä että lisäisi öljynpainemittarin autoon jossa sellaista ei ole)
Sitten on tehtävä selväksi, mille öljylle moottori on suunniteltuSynteettinen vai mineraali?

Öljyissä on myös kaksi vakiota:
1.Se öljy mitä mainostetaan on huonoa, koska ammattilaiset ja merkkihuollot ei sitä osta, niin sitten on myytävä yksityisille.
2. Mobilin öljyissä on todella huono paineen kesto, mikä tietenkin on moottorin laakereissa ihan yleinen juttu. Etenkin öljynpainemittarilla varustetuissa autoissa alkoi pelottamaan noi Mobilin öljyt 200 kilometrin jälkeen, kun 90-asteen lämmössä tyhjäkäynnillä alkoi öljynpainevalo vilkahtamaan silloin tällöin. öljyn jäähdyttyä, alkoivat toimia taas. Kun vaihtoi toisen merkkiset öljyt niin nillä voi ajaa vaikka päivän radalla.

Jos en aivan väärin muista niin Ferrari 360:ssä kilahti koneita ensialkuun ja niitä vaihdettiin takuuseen, kunnes ongelma löytyi ja se oli nimenomaan tuo Mobil öljyjen erittäin huono paineen kesto ja öljy paloi kiinni laakeripinnoille. Tämän jälkeen Ferrari kielsi Mobil öljyjen käytön Ferrareissa.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

noi Mobilin öljyt 200 kilometrin jälkeen, kun 90-asteen lämmössä tyhjäkäynnillä alkoi öljynpainevalo vilkahtamaan silloin tällöin. öljyn jäähdyttyä, alkoivat toimia taas. Kun vaihtoi toisen merkkiset öljyt niin nillä voi ajaa vaikka päivän radalla.

Jos en aivan väärin muista niin Ferrari 360:ssä kilahti koneita ensialkuun ja niitä vaihdettiin takuuseen, kunnes ongelma löytyi ja se oli nimenomaan tuo Mobil öljyjen erittäin huono paineen kesto ja öljy paloi kiinni laakeripinnoille. Tämän jälkeen Ferrari kielsi Mobil öljyjen käytön Ferrareissa.[/quote]

Jos tämä pitää paikkansa, niin sitten on edessä uuden öljymerkin etsintä!

Sanokaas nyt yksi suositeltava öljymerkki, jota kaupasta saa 2.0 TS:ään ja 1.9 JTS:ään. Heikalta saa Seleniaa, mutta pari muutakin vinkkiä olisi poikaa!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Pyroilia mulla on menny tynnyri kaupalla. Eli on vissiin hyvää?
Kuva
Viimeksi muokannut Jalamari, 14 Huhti 2011, 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Sama kysymys tääläkin.
Selenia Raceingiä ei kulutanut V6 ollenkaan, mutta mobilesta tunttu tykävänsä...
Nothing beats cubic inch

Avatar
Kirjiz
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kirjiz »

Castrolin Edge Sport 10W60:ssä käytössä täälläkin. Oulunkylän AD:sta muistaakseen jonkun 60-70e/4l. Pata nautiskelee tuota varmaan suunnilleen vajaan yhden pönikän vuodessa (20tkm+).

Onko tuon ikäisen 2.0 TS:n kanssa muita kokemuksia/suosituksia?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Valvoline toimii alfan koneissa erittäin hyvin, samoin Castrol, ensinmainitun öljymerkin kohdalta löytyy paljon keskusteluja foorumiltakin..

pyroilin lekkeri piti ainakin ennen sisuksissaan Valvolinen öljyä, nykytilanteesta ei ole tietoa..

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Castrolin ja Selenian öljyistä on tähän asti ollut parhaat kokemukset, Nesteestä ja Mobilista huonommat. Tessu juurikin on tuntunut olevan kaikkein tarkin tuosta tarjottavasta öljystä ja se on näkynyt ehkä parhaiten kulutuksessa.
Ammattina autokauppa

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Koneen päivityksen 1.8sta 2.0 156 TS yhteydessä laitoin liquid moly öljyt sisään. Neljään kuukauteen on tarvinnut lisätä 1 desi. Kilometrejä tulee kuukaudessa 1500-2000 km. Vaihtelee hieman. Nyt ajettu noilla abt 7000 km. Ei ainakaan vielä nakuta nostimet. Tuossa pysyn Alfan kanssa.
Toinen esimerkki aikoinaan kun tuli Nesteen alfa. Kaverilla oli Tojo Mk2 2.6 sella koneella. Nesteen öljyt sisään ja motarille. Lempäälästä Treelle, eli matkaa noin 35 km. Ekat liikennevalot niin öljynpainevalo paloi. Öljyt vaahtona korkissa. Sen jälkeen alkoi käyttää Mobilin Delvac:ia ja ei ongelmia.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Shell Helix Ultra Racing 10W-60?

Mistä tätä löytyy PK-seudulta, asemien hyllyissä ei ole kuin tavallisempia.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Sellaista kommenttia Mobilin FormulaRalliöljyistä muistan kuulleeni että niissä käytetty enemmän kemiaa (sakeuttimia jne) kuin muissa tunnetuissa öljyissä. Ja että ajettaessa nuo sakeuttimien ja muun kemian molekyliketjut katkeaisivat ja öljy käytännössä ohenisi ajossa. Tämä näkyy kuulemma tyhjäkäynnin öljynpaineista. Uusilla Mobileilla tyhjäkäyntipaineet hyvät, mutta esim. 5000 km ajon jälkeen tyhjäkäynnillä öljynpaine selvästi laskenut.

Se Mobilhan on eniten myyty suomessa myös (ennekaikkea?) siitä syystä että sitä mainostetaan isoimmalla rahasummalla, ja sitä on järjestetty tarjolle esim lähes kaikkiin "drive in" öljynvaihtoa tarjoaviin huoltopisteisiin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nyt kun alkaa uusi öljynvaihto tulla (noh, on noilla itseasiassa jo 10tkm ajettu, mutta näyttävät OK:lta, väri on OK, ei ole tippaakaan kadonnut, ei vaahdonnut jne... jonkin verran tummentuneet kyllä) vastaan, mietin josko pitäisi vaihtaa merkkiä - jos ei muuten niin talveksi. Nyt sisällä ollut öhm, alkuvuodesta alkaen Mobil Super3000(tms) 5W-40, eikä ole aiheutunut mitään ihmeellistä.

Ainoa havainto, mikä noista öljyistä oikeastaan on: ihan kuin noilla öljyillä, jo lähes uudesta lähtien, nokat vähän naputtaisi heti startin jälkeen ennenkuin paineet kohoavat. En muista, että edellisillä öljyillä moista olisi ollut - en kyllä edes tiedä, mitä ne edelliset öljyt oli, paitsi että ne oli kovin kovin mustat :D

Noh, niin tai näin. Castrol/Selenia varmaan tulee olemaan seuraavaksi, mutta minkäslaatusta suosittelee tuollaiselle vähän huonovointisemmalle rassukalle, kuka joutuu aina olemaan ulkoruokinnassa ja ei ole edes lohkolämppäriä. Autolla hyvin paljon lyhyttä ajoa, joten öljyn pitäisi kans toimia "heti, eikä joskus" - talvella letkulämppärin lämmityksen jälkeen ajoa ~10km ja sitten auto seisoo iltapäivään, takaisin sitten kylmästartista se 10km ajoa. Joku joskus ehdotti Selenian 10W-60:iä, kannattaako?

Nyt juuri katselen Valvolinen sivuilta suosituksia, siellä olisi seuraavat yli 100tkm ajetulle 2.0TS:lle (143tkm linssissä):
MaxLife FE SAE 5W-30
MaxLife 10W-40
DuraBlend FE 5W-30
DuraBlend FE 10W-40
VR1 Racing Oil 10W-60
Turbo 10W-40
Noista ainakin Maxlife FE ja ilmeisesti MaxLife on suunniteltukin "kylmiin oloihin", tarkoittaako Suomi-kylmää vai Italia-kylmää? :D

Joka tapauksessa, nykyiset Mobilit oli jotain 8eur/litra, notta ihmetellään.
PS. Mobil itse puhuu, että 20tkm kestäisi - mitenkähän lie? Nyt tosiaan 131tkm vaihdettu ja 143tkm ajettu, eli 12tkm tullut jo. Mutta kuten sanottu; näyttää edelleen öljyltä (väriltään jopa vähän alkuperäistä muistuttava... onko tuo nyt sitten huonoa öljyä vai onko moottori kunnossa? :D Millilitraakaan ei ole tarvinnut sitäkään lisätä. Koko ajan pysyny vakaasti mittatikun puolivälin ja ylärajanvälissä (75% kohdalla about), tulevaa talvea ajatellen vaan pitäisi saada talvella toimiva, mutta myös kesäkuumalla kestävä öljy, koska seuraava öljynvaihto olisi sitten ~12kk tai 20tkm (tai 10tkm, riippuen kannattavasta välistä... tietty parempihan se on aina ajoissa vaihtaa :)) ja kesällä aivan varmasti tullee ajeltua pitempääkin lenkkiä oli helle kuinka kova tahansa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

onefromnorth kirjoitti:Sellaista kommenttia Mobilin FormulaRalliöljyistä muistan kuulleeni että niissä käytetty enemmän kemiaa (sakeuttimia jne) kuin muissa tunnetuissa öljyissä. Ja että ajettaessa nuo sakeuttimien ja muun kemian molekyliketjut katkeaisivat ja öljy käytännössä ohenisi ajossa. Tämä näkyy kuulemma tyhjäkäynnin öljynpaineista. Uusilla Mobileilla tyhjäkäyntipaineet hyvät, mutta esim. 5000 km ajon jälkeen tyhjäkäynnillä öljynpaine selvästi laskenut.
Melkein kaikki vastaavat kommentit on aina tyyliin "muistan kuulleeni". Kellään ei ole ikinä mitään todisteita.

Muutama vuosi sitten TM vertaili öljyjä ja mittasivat myös öljyn leikkautumisen Nesteen laboratoriossa. Mobil ei leikkautunut yhtään pahemmin kuin muutkaan öljyt.

Ja "Rally Formula"-nimellä myydään ainoastaan 5W-50-öljyä.

Vähän voisi faktoja olla mukana kun näitä kirjoittelee :)

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Nostajien (vai mikälie on oikeatermi) naputus startin yhteydessä voi korjautua laadukkaalla öljynsuodattimella. (en muista oliko noissa takaiskuventtiiliä)

Jos se nykyöljy on pelannut ok, niin tuskin öljymerkkiä vaihtamalla saavuttaa mitään hyvää?
Itse käytin 156 TS:ssä aikoinaan Castrol Magnatec 5w-40 ja Castrol RS 10W-60 silloin kun sitä oli sattunut järkevään hintaan saamaan.
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Nokat = Nostimet, kyllä. Niitä tarkoitin, mutta työkiireiltäni työpaikan kahvitilassa kirjoitettuna meni vähän ajatus sakasin =) No, eipä siinä - lähinnä tota Mobilin kuumakestoa mietin; 5W-40 pitäisi olla varsin hyvää talviöljynä, mutta mites sitten noi kuumimmat kesähelteet? Tuntui nimittäin jotenkin... oudolta, kuumimpina aikoina. Voi toki olla täysin riippuvainen noista muista ongelmista, kuten rikkonaisesta laatikosta ja lambdasta, jotka kesällä oli vielä kiinni.

Itsekin noita testejä katsonut ja vähän epämääräiseksi jäänyt, miten noiden kanssa nyt pitäisi olla. Mobil on pärjännyt hyvin, mutta eipä ole montaa testiä osunut, missä olisi esim. Shell, Mobil, Neste, Castrol ja Selenia samaan aikaan, jotta saisi jotain vertailutulosta. Eli "tämä toimii, mennään tällä"? Nimimerkillä öljynsuodatin on samanlainen tarvike kuin oli alunperinkin, joten epäilen sen vaikutukseen. Sen sijaan itse öljy mitä varmimmin on eri tavaraa, jotta... En tiedä :-)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

unknown kirjoitti:Öljyissä on muutama perusasia;
Juurikin tuo että öljynpainemittarilla varustetuissa autoissa voi öljyn käyttäytymistä seurata ja siitä päätellä mikä on hyvä öljy juuri sinun moottorille. (joskus on käynyt mielessä että lisäisi öljynpainemittarin autoon jossa sellaista ei ole)
Sitten on tehtävä selväksi, mille öljylle moottori on suunniteltuSynteettinen vai mineraali?

Öljyissä on myös kaksi vakiota:
1.Se öljy mitä mainostetaan on huonoa, koska ammattilaiset ja merkkihuollot ei sitä osta, niin sitten on myytävä yksityisille.
2. Mobilin öljyissä on todella huono paineen kesto, mikä tietenkin on moottorin laakereissa ihan yleinen juttu. Etenkin öljynpainemittarilla varustetuissa autoissa alkoi pelottamaan noi Mobilin öljyt 200 kilometrin jälkeen, kun 90-asteen lämmössä tyhjäkäynnillä alkoi öljynpainevalo vilkahtamaan silloin tällöin. öljyn jäähdyttyä, alkoivat toimia taas. Kun vaihtoi toisen merkkiset öljyt niin nillä voi ajaa vaikka päivän radalla.

Jos en aivan väärin muista niin Ferrari 360:ssä kilahti koneita ensialkuun ja niitä vaihdettiin takuuseen, kunnes ongelma löytyi ja se oli nimenomaan tuo Mobil öljyjen erittäin huono paineen kesto ja öljy paloi kiinni laakeripinnoille. Tämän jälkeen Ferrari kielsi Mobil öljyjen käytön Ferrareissa.
360 verrari kuitenkin jo yli 10v vanha malli,luulisi mobilinkin kehittyneen niiltä ajoilta,saati sitä öljy laatua tuskin enää aikoihin tehty.
Sama homma auton renkaissa,tutun tutun kaimalla oli aikoinaan michelinit oli todella äänekkäät,en koskaan osta misukoita :roll:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuossa yritin Googlettaa asiaa, eikä löytynyt yhtään osumaa Mobilin aiheuttamista ongelmista Ferrarin koneissa. Lähdekin oli näköjään "Tuntematon", joka "jos ei väärin muista" kertoo koneita kilahdelleen. Aika vakuuttavaa :mrgreen:

Ylipäätään Googlesta ei juuri löydy mitään tietoa Mobilin huonoudesta. Jos se olisi niin huonoa kun isot pojat kertoo, niin kyllä siitä olisi muutaman kirjaston verran juttua netissä, kyseessä kun lienee yksi maailman myydyimpiä ellei myydyin öljymerkki.
Öljyissä on myös kaksi vakiota:
1.Se öljy mitä mainostetaan on huonoa, koska ammattilaiset ja merkkihuollot ei sitä osta, niin sitten on myytävä yksityisille.
Tämä oli se kaikkein idioottimaisin osa tuota juttua, tämä ei ansaitse edes kommenttia :lol:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tuomas K kirjoitti:
Unknown kirjoitti:1.Se öljy mitä mainostetaan on huonoa, koska ammattilaiset ja merkkihuollot ei sitä osta, niin sitten on myytävä yksityisille.
Tämä oli se kaikkein idioottimaisin osa tuota juttua, tämä ei ansaitse edes kommenttia :lol:
Ei päde enään kapitalsimin kulta-aikana :lol: Kun tuote myy, sitä pitää myydä mainostamalla lisää.

<--- Tollanen auto, tod.näk. menen paikalliseen varaosa liikeeseen, jonka hyllyt notkuvat Gulfia ja Castrollia, joten Castrollia laitetaan, mutta mitä? Tuskin on yhtä tarkka kuin entinen oli öljyistään, mutta kyllä mielellään laittaisi hyvät öljyt joka tapauksessa
Viimeksi muokannut DaViega, 20 Syys 2011, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Valvoline 10w-60 vr1 toimii mainiosti. Melko "halpaa" ja ainakin Busso pitää sen sisällään (n.3500km takana vaihdosta ja tikku maximissa) .

Tessuun laitoin samaa öljyä ja kulutti sitä jonkun verran.

SilBazze
Viestit: 288
Liittynyt: 03 Heinä 2011, 13:52
Car(s): 164 QV
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SilBazze »

75 TS:ään napakammat öljyt (mitä suositellaan?). Ja toinen kuinka paljon?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noh, jos merkistä ei välitetä: Mikähän mahtais olla paras ympärivuotinen öljy? 5W-40 lienee hyvä, mutta moni kehunut jopa 10W-60:iä (kesällä kenkää annetaan, se on vissi) - tosiaan 2 tärkeintä ominaisuutta on, että talvella voitelee heti ja mahd. hyvin, mutta ei leikkaa kesällä vaan jaksaa kuumanakin toimia... Joku täyssynteettinen, mutta mikä? Kesäksi voisin ottaa helposti vaikka Castrolin 10W-60:iä, mutta kun tosiaan talvella tulee hirmuinen määrä lyhyttä ajoa ja todella paljon kylmästartteja, pitäisi sitä helpottaa...

Vai pitääkö valita esim. Longlife (ja eri valmistajien eri termit samalle asialle) 5W-30? Mitenhän mahtaa kesäkuumalla kestää?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Hetken (n.5kk) oli koneessa Mobilin 5w-50 ja sai lisäillä. En nyt muista montako dl/tkm. Kaksi pönikkää ostin ja liru jäi toiseen ennen vaihtoa uusiin.
Valvoline 10w-60 vaihdettu 16.5 ja vielä ei ole tarvinut lisätä. km ~ 5-6t
Mobililla kuului naputusta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

taitaa olla koneessa vikaa..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Aquatica kirjoitti:Noh, jos merkistä ei välitetä: Mikähän mahtais olla paras ympärivuotinen öljy? 5W-40 lienee hyvä, mutta moni kehunut jopa 10W-60:iä (kesällä kenkää annetaan, se on vissi) - tosiaan 2 tärkeintä ominaisuutta on, että talvella voitelee heti ja mahd. hyvin, mutta ei leikkaa kesällä vaan jaksaa kuumanakin toimia... Joku täyssynteettinen, mutta mikä? Kesäksi voisin ottaa helposti vaikka Castrolin 10W-60:iä, mutta kun tosiaan talvella tulee hirmuinen määrä lyhyttä ajoa ja todella paljon kylmästartteja, pitäisi sitä helpottaa...

Vai pitääkö valita esim. Longlife (ja eri valmistajien eri termit samalle asialle) 5W-30? Mitenhän mahtaa kesäkuumalla kestää?
10w40 öljyillä oon ajanu tosi lyhyttä pätkää kesät talvet, hyvin on pelannu. Tulee max 5tkm vuodessa tosin, kolmas vuosi menossa joka kesä oon vaihtanu. Ensin oli mobilit, sitten castrolit, nyt motenetin motoxit kaikki 10w40 laatua motox ainoastaan semisynteettistä, muut täyssynteettisiä. En oo eroja huomannu...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ympärivuorokautiseksi öljyksi valitsisin jonkun laadukkaan 5W-40:sen.

Meikäläinen on vannoutunut Valvolinen Maxlife 10W-40 käyttäjä :wink:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Epezi kirjoitti:
Meikäläinen on vannoutunut Valvolinen Maxlife 10W-40 käyttäjä :wink:
Täällä taas ollaan luetettu Valvolinen Maxlife 5W - 40 täyssynteettiseen ympäri vuoden.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^hyvä valinta :wink:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

täällä myös yksi maxlife fanaatikko.. voin suositella.. 8)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eli Epezi suosittelee Valvolinen 5W-40:iä tai 10W-40:iä ympärivuotiseks?
Nooh, eiköhän sit jotain löydy :p Tai sitten vaan mubilaattia lähikuapasta, jos ei sopivasti löydy

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mulla oli joskus 10W-40 mineraalit koneessa talvella, eikä ikinä enää niin paksuja talveksi. 20 asteen pakkasella startti ei jaksanut edes pyörittää, kun notkeammilla synteettisillä sama auto käynnistyi vielä 30 asteen pakkasellakin.

Kerran se hinattiin käyntiin 20 asteen pakkasella, piti yrittää pitkään ja hartaasti että lähti käyntiin, ja kun lähti niin ei alkuun pysynyt käynnissä jos laski kierrokset alle 3000:n vaan sammui heti.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Kannattaa muistaa että esim. 10W-öljyn pumpattavuuden rajalämpötila on -30C . Suomessa toimii koko talven esim. jos vaikka käyttää kovimpina pakkasina lohkolämmitintä.

Turhaan laittaa 0W tai 5W , koska niissä on tuo kuumakesto heikompi esim.30,40.

Kun öljy on 70-100C (normaali käyntilämpötila) , tuo 30 tai 40 luokan öljy alkaa tulemaan läpi,varsinkin jos moottorilla on taipumusta kuluttaa öljyä.

Siksi itse käytän 10w-60 täyssynteettistä ympäri vuoden.

Ihanteellinen öljyhän olisi 0W-60 :-D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Turha käyttää notkeampaa kuin 10W, vaikka 10W saattaa mennä jo aika tavallisillakin pakkasilla niin tervaksi ettei auto käynnisty?

Ei taida kuuman pään kesto olla Suomen talvessa ongelma mikään koneella, harvassa on ne autot joille edes kesällä 5W-40:n kuuman pään viskositeetti ei riittäisi (Alfat mukaanluettuna), saati talvella jolloin kone käy muutenkin viileämpänä ja ajoviima jäähdyttää öljypohjaa todella tehokkaasti.

Turhan paksu öljy vain hukkaa tehoa ja kasvattaa kulutusta, mutta Alfaporukalla näkyy olevan ihme fetissi paksuihin öljyihin :-D

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuomas K kirjoitti:Turha käyttää notkeampaa kuin 10W, vaikka 10W saattaa mennä jo aika tavallisillakin pakkasilla niin tervaksi ettei auto käynnisty?

Ei taida kuuman pään kesto olla Suomen talvessa ongelma mikään koneella, harvassa on ne autot joille edes kesällä 5W-40:n kuuman pään viskositeetti ei riittäisi (Alfat mukaanluettuna), saati talvella jolloin kone käy muutenkin viileämpänä ja ajoviima jäähdyttää öljypohjaa todella tehokkaasti.

Turhan paksu öljy vain hukkaa tehoa ja kasvattaa kulutusta, mutta Alfaporukalla näkyy olevan ihme fetissi paksuihin öljyihin :-D
En tiedä mikä siellä päin on "tavallinen pakkanen" . Viime talvena oli h*lvetin kylmä ja kovimmillaan n. -28C muutaman kerran aamuisin ja auto luonnollisesti johdon päässä.

Tuo 10w-60 tuntuu vain toimivan näissä italiaanoissa.

Kyllä töissä saa kuulla mazda miehiltä sun muilta kun 0w-40 tulee läpi niin että holahtaa ja pyytää laittamaan jäykempää litkua koneeseen kun muuten koko ajan saa lisäillä ym.ym.

155:sella vedin kevät-kesäkauden Valvoline 20W-60 öljyillä ja tuntui pysyvän vielä hiukan paremmin kuin 10W-60.

Öljyn lämmöt alumiinisella öljypohjalla missä on jäähdytysrivat ja myös öljynlauhdutin, kesäisin 90-105C ja talvisin 60-70C.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuomas K kirjoitti:Mulla oli joskus 10W-40 mineraalit koneessa talvella, eikä ikinä enää niin paksuja talveksi. 20 asteen pakkasella startti ei jaksanut edes pyörittää, kun notkeammilla synteettisillä sama auto käynnistyi vielä 30 asteen pakkasellakin.

Kerran se hinattiin käyntiin 20 asteen pakkasella, piti yrittää pitkään ja hartaasti että lähti käyntiin, ja kun lähti niin ei alkuun pysynyt käynnissä jos laski kierrokset alle 3000:n vaan sammui heti.
En mä mineraaleja ole aikonutkaan, täyssynteettistä ihan.
Ja täällä ei ole tihkunut läpi kesäkuumillakaan tuo 5W-40, mutta talvella oli nuokin kankean oloiset... Toki se nyt varmaan johtuu enemmänkin siitä infernaalisesta kylmyydestä; -32c tais olla kovimmat, missä auto startattiin. Jopa ilman lämmitystä o_O Ei tehnyt kyllä edes pahaa, joten kai se sitten tulee olemaan nyt esimerkiksi nuo Valvolinen 5W-40:t, jos se auttaisi tuohon venttiilinostimien naputtamiseen... Toivossa on hyvää elää :lol:

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Monza »

Monza kirjoitti:Shell Helix Ultra Racing 10W-60?

Mistä tätä löytyy PK-seudulta, asemien hyllyissä ei ole kuin tavallisempia.
Onko kukaan nähnyt myynnissä, vai pitääkö mennä AK:hon oman pänikän kanssa?

dino
Viestit: 177
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

Monza kirjoitti:
Monza kirjoitti:Shell Helix Ultra Racing 10W-60?

Mistä tätä löytyy PK-seudulta, asemien hyllyissä ei ole kuin tavallisempia.
Onko kukaan nähnyt myynnissä, vai pitääkö mennä AK:hon oman pänikän kanssa?
Eikös juuri AK laittanut jonkun TwinSpark:iin Shell Helix Ultra Racing 10W-60 öljyt. Joten sieltä vaan kyselemään sitten, jos ei muualla ole hyllyssä (vai olisko sitä myös catamount:in Ferrari-liikkeessä)?

Delta tarjoaisi ilmaiset öljyt, jos varaa asiakastilaisuudessa huollon ;-) Varmaan ne tutut Neste city pro:t...

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ei ehkä ihan tänne sopiva mutta, helppo kysymys.

Mitä litkuja ootte käyttäny ohjaustehostimeen?

2.5 V6 kyseessä

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

quppe kirjoitti:Ei ehkä ihan tänne sopiva mutta, helppo kysymys.

Mitä litkuja ootte käyttäny ohjaustehostimeen?

2.5 V6 kyseessä
Valvoline SynPower on ainoa jolla olen saanut meteliä hiljennettyä talvipakkasilla!

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

toolman kirjoitti:
quppe kirjoitti:Ei ehkä ihan tänne sopiva mutta, helppo kysymys.

Mitä litkuja ootte käyttäny ohjaustehostimeen?

2.5 V6 kyseessä
Valvoline SynPower on ainoa jolla olen saanut meteliä hiljennettyä talvipakkasilla!
Kiitos vinkistä. Ei auta kun kokeilla!

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

toolman kirjoitti:
quppe kirjoitti:Ei ehkä ihan tänne sopiva mutta, helppo kysymys.

Mitä litkuja ootte käyttäny ohjaustehostimeen?

2.5 V6 kyseessä
Valvoline SynPower on ainoa jolla olen saanut meteliä hiljennettyä talvipakkasilla!
Mulla hiljeni castrolin synteettisellä.
(no, ei mulla valvolineä ollutkaan)
Mobilin synteettisellä kiljui kuin sikaa raiskaisi...
Tämä siis jo -15 asteessa.
Ja laitehan on 2.0 TS eikä V6

Vastaa Viestiin