Eka Alfani myyty (156 Sele). Kiitos harrastustuesta! :)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

pjotrthegreat kirjoitti:XADO-geeliä koneeseen?!?

Onko kellään kokemuksia/faktoja tästä aineesta?
tai jotain testituloksia?

Olisipa hienoa jos joku kokeilisi tätä johonkin vähän kulahteneesees
TS koneeseen ja kertoisi/koittaisi kertoa vähän fakta puolta miten vaikuttaa, eikä mitään mutua...
T. Muukkonen suositteli, kun kuuli, että on ollut 1,5 litraa öljyjä koneessa. On kuulemma tullut vain hyvää palautetta heille siitä.
Vantaalta XADO:n maahantuojalta saa 60 eurolla koko moottorihoitosetin (3 tuubia).

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

zzs kirjoitti:Edit: Jakohihnan kiristinrulla saattaa olla löysällä: pitää pientä ääntä, muovista kalketta. Eikös se jakohihnan ylempi muovinen suojakuomu (ei moottorin) lähde yhdellä ruuvilla irti ja sitten pääsee toteamaan tilanteen? Voiko sitä kiristää siitä suoraan vai pitääkö purkaa enemmänkin?
Se ei ihan niin helpolla luovuta se suoja, itse olen sinne joskus yrittänyt kurkkia ennenkuin jakopäärempassa avasin kokonaan. Ruuveja on niissä suojissa lähemmäs kymmenen ja tais olla niin että ainakin apulaitehihna ja ehkä joku rullakin piti siivota edestä pois.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Autossa kiinni olleissa puolissa oli vuosimerkinnät 2002 kaikissa, paitsi yhdessä, jossa oli 2008. Vaihdoin kaikki muut puolat uusiin. Mitään vaikutusta ei tyhjäkäyntiin ollut. Mihin puolien vaihto pitäisi vaikuttaa?

Tyhjäkäynnissä on nyt ollut pieniä nytkäyksiä, jolloin kone värähtelee selvästi normaalia värähtelyään enemmän. Ajattelin, että puolien vaihto olisi tehnyt käynnistä tasaisempaa, mutta ei tehnytkään. Ideoita, mistä nytkäykset voivat johtua?

Ilmamassamittarit VPV:ltä tilattu 117€, Ebaystä peruutettu. Tulevat reilun viikon päästä. Toivottavasti ilmi-arvot nousevat ja paljon!

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Missäs kunnossa tulpat on ? milloin vaihdettu näissähän pitäs olla platinat. tossa oli yks mihin oli deltassa todettu kaiken mailman viat ja korjasin sen tulppien vaihdolla... Eikä niillä tulpilla oltu ajettu edes huoltoväliä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

zzs kirjoitti:Ideoita, mistä nytkäykset voivat johtua?
Ilmamassamittari.

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Robert kirjoitti:Missäs kunnossa tulpat on ? milloin vaihdettu näissähän pitäs olla platinat. tossa oli yks mihin oli deltassa todettu kaiken mailman viat ja korjasin sen tulppien vaihdolla... Eikä niillä tulpilla oltu ajettu edes huoltoväliä.
Tulpat vaihdettu heinäkuussa platinapäisiin.

Ilmamassamittarihan se varmasti juu, kusti sais polkea nopeammin...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eipä taida tuo ilmin vaaihto auttaa tyhjäkäyntiin. Omasta vaihdoin ilmin viime kesänä ja samat yskimiset jatkuivat tyhjäkäynnillä. Odottelin innolla tuota puolien vaihto operaatiotasi, mutta eipä sekään poistanut ongelmaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Suosittelen myös selvittämään ettei vaan oo jotain imuvuotoa.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Sanoisin että tietty tyhjäkäynnin epätasaisuus on tyypillistä tälle koneelle. Netistä löytyy tarinaa jts:n säätämisestä, ja suurimpana muutoksena on mainittu laihaseoskäynnin poistaminen jolloin tyhjäkäynti tasoittuu. Itsellä käy nätisti muuten mutta ilmastointi päällä alkaa horjumaan selvästi. Mutta eipä tuo käytännössä haittaa mitään kunhan ei tuosta pahene, voihan sitä joku erehtyä luulemaan kireäksi koneeksi kun vähän röpeltää 8) :wink:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Kommentteja?

Omani:
O2 Signal 1 After-Cat V on nollilla --> menee vaihtoon.
Pre-Cat. V arvot ihmeellisen korkealla. Olisikohan moottorijarrutuksessa eli kun ei ole syöttöä. Tyhjäkäynnillä ainakin näyttää usein 2,8 V. Onko muilla?
Liitteet
Lambdat2.jpg
Lambdat - FiatECUScan
Alla aika-akseli sekunteina
(94.05 KiB) Tiedosto ladattu 9542 kertaa

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Nyt on lambda vaihdettu ja käppyrät tulevat tuossa alla (uusi lambda siis tuo vihreä viiva).

Näyttäisi vanha toinen takalambda (punainen) antavan vähän rosonaista käyrää. Menee vaihtoon.

Jos jotakuta kiinnostaa, niin autosta irti otetut kohtuullisesti toimivat lambdat ovat myynnissä Myydään-palstalla...
Liitteet
Lambda_ma.jpg
Toinen takalambda vaihdettu, vihreä käyrä
(86.93 KiB) Tiedosto ladattu 9409 kertaa

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Nyt on sitten toinenkin After-Cat lambda vaihdettu ja toinen etummainen (oikeanpuoleinen edestä katsottuna). Toinen etummainen oli vaihdettu holkkiliitoksella 29.9.2008.

Deltan mukaan kesäkuussa todettu, että katalysaattori olisi rikki (vikakoodi P0430 Catalyst Efficiency Below Threshold tms.). Toivon kuitenkin, että ei olisi ja vika olisi jossain muualla.

Myös uusi Boschin ilmi laitettu, joten nyt koneessa on uutta:
- 3 puolaa
- 3 lambdaa
- 3 ilm... eiku 1 ilmi.

Resetoin ECU:n ja 12 kilsan erilaisen ajon jälkeen kaasuläpän. Ihan kuin olisi tervassa ajanut sen jälkeen, mutta loppujen lopuksi saattoi olla vain arkaa kaasujalkaa 1. vaihteella, en tiedä.

Vikakoodiksi tuli O2 Sensor 1 Bank 2 eli ilmeisesti juuri tuo vaihtamani lambda. Siinä oli Deltan toimesta ohitettu liitin juottamalla piuhat liittimen ohitse. Katkaisin piuhat uuden lambdan asennuksessa ja piuhojen päät eristettiin. Olisikohan siinä liittimessä tms. jotain häikkää, jos kerran oli juotettu ohituspiuhatkin? Ja tulisikohan siitä jotain lisäongelmia esim. referenssihapen saannin kannalta. Mittasin piippaus-mittariasetuksella jokaisen piuhan ja näytti toimivan ihan hyvin tuo liitin ilman ohitustakin.
Väänsin jokaisen lambdan liittimen urosniitit pienelle propellille, ei ainakaan heti tullut vikakoodia takaisin.

Ilmamassamittari antoi tulokseksi 462 kg/h eli lähes samoihin vanhan ilmin kanssa. Pöyristyttävää! Ilmeisesti siis vikana voisi olla ahtaat imukanavat (=karstaa) ja/tai tukkeutunut katalysaattori tai ne molemmat.

Lambdan jännitekäyrät ovat edelleen edellisen kuvan kaltaisia (laitan kuvan huomenna päivitetystä graafista). Oikeanpuoleinen After-Cat lambda antaa tuota sykeröistä käyrää. Vasemmanpuoleinen on sileämpää (After-Cat, vihreä viiva). Oikeanpuoleinen katti jotenkin risa?

Tietoa tai valistuneita arvauksia?
Viimeksi muokannut zzs, 24 Elo 2010, 08:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Tuossa käppyrä:
Liitteet
Lambda_23_8.jpg
Uudet lambdat muuten, mutta mustalla merkitty on 2008 syksyllä vaihdettu.
(96.24 KiB) Tiedosto ladattu 9164 kertaa

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös tuossa pre-catin liittimessä ole juurikin tuo referenssihappianturi. En muista onko anturi katin puoleisessa vai johtosarjan puoleisessa liittimessä. Joka tapauksessa punaisen johdon kohdalla on pieni valkoinen suodatin. Kannattaa tutkia josko tuo suodatin on likainen ja liittimen sisällä oleva referenssihappen anturi ei saa ilmaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voisiko itse äänenvaimennin olla tukossa? Opelilla oli sitä vikaa usein.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Ahaa, pitänee katsoa huomenna, jos siellä tuota suodatinta näkyisi.

Miten tuon äänenvaimentimen tukoksen selvittäisi? Keppiä putkesta sisään ja tök-tök?

Tänään kävin pakokaasumittauksessa. Arvot olivat (suluissa tyhjäkäynnillä):
Maaliskuun 2010 arvot boldilla. Elokuun 2005 italicilla.
Edit: Lokakuu 2011 (katti ja vuotava etupakoputki vaihdettu)

HC ppm:
23 (23)
23 (-)
3 (4)
18

CO%:
0,12 (0)
0,04 (-)
0,01 (0,01)
0,02

O2%:
0,1 (5,79)
4,68 (-)
0 (0,03)
0,07

CO2%:
14,8 (10,5)
13 (-)
14,7 (14,7)
14,71

Lambda:
0,99 (1,39)
1,03 (-)
1,00 (1,00)
1,002

Katsastusmies sanoi, että ei nyt tässä vaiheessa ja hyväksytyn testin perusteella kannattaisi etsiä vikaa katista. Jossain muualla siis... Veikkaan tuota imupuolta ja ehkä etummaisen lambdan pätkintää tms.

Tänään meni toinen puteli XADO:a koneeseen. Nyt onkin sitten max 225 kilsaa aikaa ootella Saksasta tulevaa kolmatta putelia... Pitää rajoittaa ajohaluja;)
Viimeksi muokannut zzs, 20 Loka 2011, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Voisiko itse äänenvaimennin olla tukossa? Opelilla oli sitä vikaa usein.
Eikä vain ooppelissa vaan monessa muussakin. Monet orkkis takavaimentajat on niin pitkään kestäviä (siis ei ruostu puhki ja ala vuotamaan) että ehtivät nokeentua/ruostua sisältä tukkoon ajan kuluessa. Juuri vaihdoin V40 volvoon takapöntön juurikin tuosta syystä. Oli alkuperäinen pönttö 1998 leimauksella, edelleenkään ei vuotanut vaikka saumat olikin jo aika turvoksissa. Käytännössä ei vaikuttanut alakierroksilla juurikaan mutta vei sen vähäisenkin kierrosherkkyyden yläkierroksilla kun koitti kiihdyttää kovemmin.

Ongelma tulee käsittääkseni useimmiten autoissa joilla ajetaan paljon lyhyitä pätkiä mutta vähän matkaajoa. Takapönttöön tiivistyy lämmetessä/jäähtyessä (varsinkin talvella) kosteutta joka ei ehdi haihtua sieltä pois lyhyiden pyrähdysten aikana kun vaimentaja ei lämpene kuumaksi. Kosteus ja seassa lilluva noki sitten tukkii/ruostuttaa vaimentimen sisällä olevat pienet reiät pikkuhiljaa umpeen.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

eltsu kirjoitti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Voisiko itse äänenvaimennin olla tukossa? Opelilla oli sitä vikaa usein.
Eikä vain ooppelissa vaan monessa muussakin. Monet orkkis takavaimentajat on niin pitkään kestäviä (siis ei ruostu puhki ja ala vuotamaan) että ehtivät nokeentua/ruostua sisältä tukkoon ajan kuluessa. Juuri vaihdoin V40 volvoon takapöntön juurikin tuosta syystä. Oli alkuperäinen pönttö 1998 leimauksella, edelleenkään ei vuotanut vaikka saumat olikin jo aika turvoksissa. Käytännössä ei vaikuttanut alakierroksilla juurikaan mutta vei sen vähäisenkin kierrosherkkyyden yläkierroksilla kun koitti kiihdyttää kovemmin.

Ongelma tulee käsittääkseni useimmiten autoissa joilla ajetaan paljon lyhyitä pätkiä mutta vähän matkaajoa. Takapönttöön tiivistyy lämmetessä/jäähtyessä (varsinkin talvella) kosteutta joka ei ehdi haihtua sieltä pois lyhyiden pyrähdysten aikana kun vaimentaja ei lämpene kuumaksi. Kosteus ja seassa lilluva noki sitten tukkii/ruostuttaa vaimentimen sisällä olevat pienet reiät pikkuhiljaa umpeen.
on tullu myös rälläkällä avattua vanha 2.0jts takapönttö, noin 1kg tuli nokee sisältä, järjetön määrä kertynyt 160tkm/7v aikana
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Hyvä tietää! Pitääkin kysellä edelliseltä omistajalta, oliko takapönttö vaihdettu pakoputken uusimisen yhteydessä (en muista mikä osa oli uusittu).

Kaasutinexpertti Takkatiellä Pitäjänmäellä arvasi, että ajoitus saattaa olla pielessä. Eli jakohihnan asennus on saattanut epäonnistua ja siksi ei ole kaikki tehot tallella.

Nyt taitaa olla niin paljon kaikenlaista suurempaa selvittelyä edessä, että taidan varata ajan Auto Milanosta (edit: torstai 2.9. varattu).

Vikakoodit oikean pre-cat-lambdan pätkimisestä muuten häipyivät, kun käänsin liittimiä propellille. Ja nyt ei tullut mitään muutakaan enään muutamaan kymmeneen kilsaan. Vaikuttaa siis hyvältä! Tehot sen sijaan puuttuvat

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Pystynkö tsekkaamaan, onko jakohihna asennettu oikein vain avaamalla ne muovikuomut hihnojen ympäriltä auki?

Onko siellä jotkut merkit, joista sen näkee?

Lähteekö ne kuomut helposti ja voiko auton ajaa ilman niitä huoltoon 20 kilsaa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

zzs kirjoitti:Pystynkö tsekkaamaan, onko jakohihna asennettu oikein vain avaamalla ne muovikuomut hihnojen ympäriltä auki?

Onko siellä jotkut merkit, joista sen näkee?

Lähteekö ne kuomut helposti ja voiko auton ajaa ilman niitä huoltoon 20 kilsaa?
Eikös tuo JTS jakopää ole samanlainen kuin TS:ssä?

Silloin siellä ei ole merkkejä, joten ajoitusta ei näe suojakotelot poistamalla.
Suojakoteloiden irroittaminen tuskin täyttää vaikean työn kriteerit, ahdasta voi olla kuitenkin. Anna sen pajan irroitta ne kotelotkin, niin ei tarvitse murehtia 20km takia. (Itse olen joskus ajanut pienen pätkän ilman koteloita)
VMP

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Ok, jääköön koppien avaus.

Entä sitten venttiilikopan avaus, kannattaako, kun huollossa kuitenkin avaavat? Tekisi mieli nähdä miten siellä asiat ovat (nokat)... Tarvitsisi vain erikoistyökalun niiden isojen "torxien" avaamiseen ja tiiviste menis sitten huollossa uusiksi.

Noh, olenkohan vain liian innokas löytämään viat tai vihjeitä niistä ennen huoltoon viemistä... Taidan olla=)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Taidat tarkoittaa isoilla torxeilla Ribe hylsyjä http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=366

Muistaa vaan mainita kun vie autoa, että katsovat nokkien kulumisen ja kunnon muuten.

Periaatessa JTS ja TS ajoituksen varmistaminen onnistuu helpohkostin, kunhan on nokkien lukkopalat ja mittakello, pyörittää ensiksi 1. sylinterin YKK (mittakellolla varmistaen) ja sitten katsoo, saako lukkopalat asetettua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vähän aiheeseen liittyen, minä etsin aikanaan 16v Lancian tehojen häviötä ja harvoin tapahtunutta ruiskun merkkivalon syttymisen syytä. Nokkien ajoitus oli helppo tarkistaa ja osoittautui oikeaski. Vasta paljon myöhemmin huomasin että kampiakselin päästä oli jako pielessä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Nyt ei ole tullut vähään aikaan mitään vikakoodeja. Saattaa siis olla, että nyt lambdojen liitokset on kunnossa.

Torstaina menee Viikkiin Auto Milanoon. Katsovat mallikohtaisella testerillä, jos olisi jotain vikaa sitä kautta havaittavissa.

Tällä hetkellä tehojen puute voisi johtua seuraavista (kiitti vinkeistä kaikille!):
- imupuoli tukossa
- venttiilien lautaset yms. / istukkapinnat karstassa
- oikeanpuoleinen katti tukossa (tosin on kuulemma metallinen katti kyseessä, jolloin ei pitäisi tukkeutua keraamisen katin tavoin)
- takapönttö tukossa (kaupunkiajoa enimmäkseen, jolloin se ei kuumene tarpeeksi polttaakseen noet pois; pakoputkea oli tosin vaihdettu joltakin osin muutaman vuoden sisällä)
- nokkien kuluneisuus / ajoitus pielessä joko jakopään tai kampiakselin (?) puolelta
- jarrut laahaa (viime huollossa kuulemma avattiin takajarrujen satulat tms. jumista, joten ei ainakaan nyt niiden pitäisi ottaa kiinni)
- jotain muuta, mitä? _____________ :)

Tarkoitus olisi ennen huoltoa
- ajella joka päivä, jotta näkee, tuleeko vikakoodeja uudestaan
- polttaa karstoja korkeilla kierroksilla motaria ajaen, jotta lämmöt nousisi korkeiksi myös pakopuolella (en tiiä auttaako mitään, mut hauskaahan se vain on, jos ei muuta...)
- muutama veto lähes tyhjällä tankilla 80-120 km/h ajanotolla edestakaisin motaria, jotta tuuli ja maastonmuodot rajautuu pois tulokseen vaikuttamasta
- lambdojen käyrien uudelleenmittaus vakionopeudella, jotta näkee, ovatko asettuneet tasaisemmiksi
- tankata tankkiin 98:a tai jopa V-Poweria vaik 10 litraa ja testata sillä 80-120 km/h kiihtyvyyttä totutteluajon jälkeen. Lopuksi tankki täyteen 98:a, jota ehkä vois alkaa myös jatkossa käyttämään (teoriassa pienempi kulutus ja parempi teho ja toimivuus;)

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pienet katit pakosarjassa ovat keraamisia. Tämä tieto on 99% varma, koska JTS projekti ykkösestä jouduin kolarin jäljiltä vaihtamaan pakosarjan uuteen. Toinen katti oli osunut vaihdelaatikon pulttiin ja kuori oli revennyt. Peltiseppä meinasi korjata katin, mutta totesimme keramiikan murentuneen piloille.

Nykyisestä jts:stä takajarrut laahasivat aika pahasti käsijarruvaijerin jumiutumisen vuoksi. Kannattaa katsoa pyöriikö takarenkaat vapaasti. Motonet vaijerit ovat helpot vaihtaa ja halvat.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Pienet katit on keraamisia tiettyyn vuoteen asti, esim. tää 2002 on keraaminen. Ja keskellä pakoputkistoa oleva kattia ei ole joissain vuosimalleissa. En ole kurkkaamalla tarkistanut, onko tässä.

Auto siis tällä hetkellä on Milanossa huollossa. Kertoivat uuden katin (pakosarjasta lähtien kattien jälkeiseen liitokseen, n. 75 cm pitkä pätkä) maksavan 1700e.

Mistäköhän saisi halvemmalla?
Onko kellään käytettyjä toimivia?

Aloitettiin siitä, että:
- testaavat testereillä
- avaavat venttiilikopan ja tarkistavat nokat
- tarkistavat jakopään jaon ja myös kampiakselin puolelta(?)
- kurkkaavat endoskoopilla tulpan reiästä imupuolen ja venttiilien karstaisuutta

Tuli taas heti aamulla P0303 Misfire Detected Cylinder 3 ja P2254 ja moottorivalo piiputti ja vilkkui peräkkäin kolmeen kertaan ja vielä toiset kolme heti melkein perään. No olihan tänä aamuna aika viileää, mutta...

Tietäisikö kukaan, onko yksityiseltä ostettaessa perävalotakuu, vaikka ilmenisi, että juuri ennen myyntiä olisikin huollossa todettu katalysaattorivika ja arvioitu korjauskuluiksi 2150 euroa (melkein 40 % auton hinnasta)?

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

zzs kirjoitti:Mistäköhän saisi halvemmalla?
Rengas-Online
Käykö esim. tämä?

Itse tilasin joskus tuolta katin ja viikossa tuli kotiin asti.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

zzs kirjoitti:Tietäisikö kukaan, onko yksityiseltä ostettaessa perävalotakuu, vaikka ilmenisi, että juuri ennen myyntiä olisikin huollossa todettu katalysaattorivika ja arvioitu korjauskuluiksi 2150 euroa (melkein 40 % auton hinnasta)?
Kuluttajaliiton sivuilta poimittua: Myytäessä tavaraa tai asuntoa kannattaa avoimesti kertoa kaikista tavaran tai asunnon ominaisuuksista – myös vioista. Jos jättää kertomatta vioista tai antaa tarkoituksella väärää tietoa, riski joutua maksamaan vahingonkorvausta tai palauttamaan kauppahinnan osittain tai kokonaan on suuri.

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Jevgen kirjoitti:
zzs kirjoitti:Mistäköhän saisi halvemmalla?
Rengas-Online
Käykö esim. tämä?

Itse tilasin joskus tuolta katin ja viikossa tuli kotiin asti.
Ahaa, löytyy siis tarvikkeena tuonkin näköisiä kokonaisuuksia. Pitääkin tsekata moottorikoodi, kunhan saan auton huollosta.

Onko jollain kokemusta EU:n alueelta tuon 156 JTS:n pakosarjan + katin (tai muiden suht isojen osien) tilaamisesta? Mistä?

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Käsittääkseni yksityispuolella asia ratkaistaan käräjäoikeudessa eli aika pitkä tie taitaa olla hakea korvauksia, ja tuolloin pitää olla aika varma että petoksen tuntomerkit täyttyvät. Ja sen lisäksi riski olla saamatta taitaa olla aika iso joten en ehkä itse sille tielle lähtisi ainakaan tässä tapauksessa - ja kuitenkin pitää muistaa että käytettyä autoa ostaessa siihen saa viat kaupanpäälle... :wink:

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Alkaa vyyhti seljetä!

Milanosta soitettiin:

Jakohihna oli asennettu väärinpäin Delta-autossa (03/2009, 103 tkm). Nuoli näytti toiseen suuntaan ja oli sopivasti esillä, joten huomasivat. Saattaa siis sekin aiheuttaa sen kolkon vaimean "kolinan" alhaisilla kierroksilla.
Pitääkin sitten alkaa kinuamaan Deltasta jakohihnan hilut ja vaihdattaa toisaalla. Vai riskillä vielä ensi vuoteen? En taida uskaltaa.

Pakonokka-akseli oli sylinteri 3:n kohdalta sileenä.
Ei ihme, jos tuo yllä oleva kuvaaja näyttää vuoristorataa O2 Sensor 2 bank 2:n kohdalla.
Kaippa se imupuoli on sitten mukavan "pakokaasuinen" ainakin sylinteri 3:n kohdalta; minnekäs muuten ne pakokaasut oikeen pääsis, ei ainakaan pakoon.

Kannattais varmaan otattaa kansi irti ja putsauttaa imupuoli ja venttiilit yms. 315 euron hintaan, johon ei sisälly kannen avaus ja kiinnilaitto (kansi kokonaisena putsaukseen, hoitavat siitä eteenpäin homman). Ja vaihtaa jakohihna samalla hiluineen uusiin.

Jotenkin tilanne naurattaa, vaikka reilu 500 euron lasku tuossa nokan vaihdosta tulleekin. :mrgreen: Johtunee ehkä siitä, että on jo kohta kuukausi tullut etsittyä ongelmaa jo ties mistä, tuettu Boschia 700 euron panostuksella ja sitten vika löytyy venttiilikopan alta helposti:) Oli sentään yks lambda risa, joten ei ihan hukkaan mennyt omat tohinat.

Jos vielä toivoa sais, niin pakonokan ja venttiilikupin vaihtamalla vois kaikki ongelmat korjaantua ja tuollakin todettu "vikainen" katti-2 pysyisi hengissä. Sitten, jos kattikin menee vaihtoon, niin hymy hyytyy...;(

Onkos pakonokan ostopaikasta kellään ideoita?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

zzs kirjoitti:Onkos pakonokan ostopaikasta kellään ideoita?
Kyllä automilano varmasti tietää osatoimittajat ;)

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Hihnasta

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Tuolla hihnan suunnalla ei kyllä ole mitään merkitystä. Nuolilla on merkitystä vaan silloin kun hihnassa olevia ajoitusmerkkejä käytetään. Alfassahan ajoituksessa ei käytetä merkkejä vaan nokka-akselien lukituspaloja.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Onkohan tämä kone, jolla on ajettu 0W öljyillä... Muukkonen taisi joskus tunnustaa, että sellaista ei pitäisi mennä tekemään :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

On laitettu sitä öljyä, mitä huoltsikalta on "Alfaan" ojennettu...

Saa laittaa ideoita, mitä kaikkea kannattaisi nyt tehdä tuon koneen kanssa. Otan ilomielin vastaan kaikki ideat!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

nostajien ja nokkien osalta suositteli sitä 5W-40...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Kannattaako ostaa jakohihnapaketti Heikalta (181e) vai mistä saisi parasta laatua?

Missä halvin ja paras? Ei motonethihnaa, kiitos!

Oliko tässä jotain muovirulla-ongelmaa, että pitäisi ostaa teräsrullat tms. vai sekoitanko moottorin?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

zzs kirjoitti:Kannattaako ostaa jakohihnapaketti Heikalta (181e) vai mistä saisi parasta laatua?

Missä halvin ja paras? Ei motonethihnaa, kiitos!

Oliko tässä jotain muovirulla-ongelmaa, että pitäisi ostaa teräsrullat tms. vai sekoitanko moottorin?
Kannattavuus on aina suhteellista.

Jos ostat Daycon paketin motonetistä, Heikalta, Muukkoselta tai jostain muualta, niin mikä on paras? Kiristintä on muovisella ja metallisella rullalla, muovista en ostaisi koska suurinpiirtein samalla hinnalla saanee metallisenkin.

EDIT: Merkkiliikkeestä saanee "parhaat" osat.
VMP

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Onko tuossa Heikan hihnapaketissa metallirulla kiristimessä?
Joo, tarkoitin lähinnä, että jotain kiinalaista halpisversiota en Motonetistä halua ostaa. Tarkemmin ajateltuna en kyllä mitään muutakaan jakopäähän liittyvää...;)

Kyselin GT-Motor Oy:ltä nokan täyttämisestä. Stelliittiä ruiskutetaan kuluneeseen nokkaan ja hiotaan. Muutkin nokat hiotaan ja sitten akseli päällystetään jollakin tummalla ("en-muista-millä") pinnoitteella, joka auttaa öljyn jäämistä pintaan kiinni. Nostinkuppeihin vastaavasti korotuspalat. Operaatiolla hintaa 200e vs. uusi nokka n. 500e. Hmm...

EDIT: Onko joillain tuota RIBE:ä, jolla saa venttiilikopan auki (Espoo/Helsinki)? GT-Motor tahtoisi vilkaista nokan tilannetta tarkemmin.
Viimeksi muokannut zzs, 03 Syys 2010, 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Hihnasta

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Ainakin kaikki 1.6TS:ään Motonetistä ostamani hihnat ovat olleet Gatesin hihnoja...

Minulla on sellainen hämärä muistikuva, että JTS:n pakonokka olisi sama kuin 2.0 Tessussa...saattaisi löytyä helpommin.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^Ei nuo venttaalikopan pultit niin tiukassa ole, etteikö "sopiva" Torx niitä aukaisisi. Ainakin itte olen aina saanut torxilla auki ja vielä kiinnikkin. :wink:

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: Hihnasta

Viesti Kirjoittaja zzs »

RaceAlfa kirjoitti:Ainakin kaikki 1.6TS:ään Motonetistä ostamani hihnat ovat olleet Gatesin hihnoja...

Minulla on sellainen hämärä muistikuva, että JTS:n pakonokka olisi sama kuin 2.0 Tessussa...saattaisi löytyä helpommin.
Tarkistin, eri nokat on kyseessä.

EDIT: Heikalta 400e uusi Italiasta. Lähtee maanantaina tilaukseen (toimitusaika 3 vk). Muualta 580e/680e jne.
Jakohihna sieltä kans ja jossain hyvässä huollossa pääkaupunkiseudulla sitten vaihto. Tekisi mieli itse availla venttiilikoppa purkua varten ja irrotella se ja muut vaihdettavat kilkkeet. En tiiä, mitä huoltoliike tykkää, jos pihassa säätää tee-se-itse -mies:)

Muita vika-arvioita: katti ja männänrenkaat. Toivottavasti toimisivat riittävän hyvin ja tarpeeksi kauan. Tulee muuten helposti tuplattua auton ostohinta korjauksiin.

Ei kellään ois priimakuntoista JTS:ää hyllyssä odottamatta myyntiä?:)
Viimeksi muokannut zzs, 03 Syys 2010, 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ostin joskus ton ribe satsin 4-14 (mitta kai avaimen ulkokehä ruuvissa)
motonetistä, maksoi kai jotain 6-8e. Eihän se mitään laatua ole, mutta uskon kestävän enemän kun torxit. (en tiedä, jos torxilla (joutuu) vääntää, kumpi hajoaa avain vai ruuvi.)

Kampiakselin hihnapyörää aukasin thoxilla niin hajos, siksi hain ribet ja kesti.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Varaosaliikkeestä hainhihnat ja vesipumpun, tuli kalliimaksi kuin heikalta olisi tuo sama sarja tullut, mutta ei ollut aikaa odottaa Heikkaa... (kerkesin tietenkin tilata, ei vieläkään tullut, mutta eipä väliä kun lähtee heti takaisin ;) )

Ribejä saa muuten kanssa heikalta yksittäis kappaleina.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Pitäisi tehdä tilaus Heikalta jakopäänhihnoista yms.

Tuo lähtee tilaukseen:
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=686

Entä apulaitehihnat yms. muut hihnat? En ymmärrä mikä on tasapainoakseli, mikä on laturinhihna jne. Selventäisikö joku, kiitos!

Kansi menee vaihtoon, koska löytyi tod. näk. sopiva (2005 vuoden malli varmaan menee tähän 2002:een heittämällä?

Mitä tiivisteitä pitää ostaa? Tässä lista, mitä mulle tuli mieleen:
- venttiilikopan tiiviste, kuminen (käykö vanha, jos tuntuu pehmeältä?)
- kannen tiiviste, uusi
- imusarjan tiiviste (käykö vanha?)
- pakosarjan tiiviste, metallinen (käykö vanha?)
- jotain muuta?

Ilmeisesti jotain polttoaineletkuja pitää irrotella ja jostain luin, että kannattaa vaihtaa uusiin. Pitääkö paikkaansa?

Samalla olisi tarkoitus putsauttaa imukanavat, venttiilit ja venttiililautasten vastinpinnat. Kansi koneistetaan.

Ajattelin, että voisi kaveriporukassa purkaa kannen ja jakopäänroinat pois ja antaa sitten huoltamon asentaa uusi kansi ja jakohihnat roinineen paikoilleen.

Mietityttää vain se, tykkääkö Selespeed hinauksesta 20 kilsaa huoltamolle N-asennossa?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

zzs kirjoitti:Ajattelin, että voisi kaveriporukassa purkaa kannen ja jakopäänroinat pois ja antaa sitten huoltamon asentaa uusi kansi ja jakohihnat roinineen paikoilleen.
Korjaamo ottaa todennäköisesti kaksinkertaisen hinnan verrattuna siihen että tekevät itse kaiken alusta loppuun.

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Porin huoltocentterissä katti maksaa 2340e + työ et melkein ettisin purkuautosta toimivaa kattia. He siis myyvät alkuperäisosia Alfaan

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikai selespeed tykkää huonoa hinauksesta, koska lootahan on käytännössä sama kuin manuaalissakin. Vaihdehan on vapaa asennossa. Kyllä mun seleä ainakin siirreltiin kolarin jälkeen eikä tuottanut mitään vaikeuksia.

Pikkukatithan saa tilattua sopuhintaan ebaystä http://cgi.ebay.de/KATALYSATOR-KRUMMERK ... 3f025946e8 ja paikalleen asennuskin onnistuu itsekin vaikka kotipihassa.

Katin tiivisteet taisi olla suoraan Fiat Brava 1.8:sta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »


Vastaa Viestiin