BSTR kirjoitti:
Kuten sanottu. Tehtaan ETCC kilpurit ovat ilmoittautuneet nimellä 156 TS eikä 156 GTA koska GTA mallista ei ole tuota facelift versiota olemassa.
Hmmm, onko tämä sama auto?
Viimeksi muokannut alfista, 05 Maalis 2004, 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo on nimenomaan se Autodeltan viivalle tuoma auto.
Virallista listaa en ole vielä löytänyt mistään vaikka tänään kello 12:30 CET on ollut Monzassa lehdistötilaisuus missä osallistuneiden lista julkistettiin. Esitiedot kertoivat että ilmoittautuneiden joukossa on 3 GTA ja 3 TS Alfa 156:sta.
Kun viime vuonna kaikki olivat GTA nimellä (myös privaattitiimit). Nyt todennäköisesti johtuen luokitusvaatimuksista on yksityisten autot vanhalla nokalla GTA nimellä ja tehtaan uudella nokalla olevat TS nimellä. Moottorihan niissä on periytynyt 1.8 TS moottorista jotta saadaan muuttaa iskunpituutta ja siksi TS eikä JTS.
Nyt tosin mentiin .....................ohi topikista...........ja reilusti....
niki kirjoitti:Tyhmä kysymys: Miksi 156:n seuraajan nimi on 158, eikä 157?
Olihan 155:nkin seuraaja 156...
158 ei ole varma, mutta todennäköinen nimi autolle, toinen vaihtoehto on perinteisempi Giulia....156 saa seuraajansa vasta 8 vuoden jälkeen, joten tässä tilanteessa hypätään ikäänkuin kaksi sukupolvea eteenpäin, kuten 164-166 tai peugeot 605-607...
Kyllähän Alfalla on 157:aakin nimeksi harkittu, sillä emo-Fiat on rekisteröinyt 157:n (nimenomaan Alfan) tavaramerkiksi ainakin rapakon takana alkusyksystä. Nuo tavaramerkkirekisteröinnit lienevät harvoin hämäystä (mikä sekin on toki mahdollista), mutta mieli saattaa tietysti muuttua, ja tässä nimenomaisessa tapauksessa muuttuneita lienevät myös Alfan rapakon takaiset suunnitelmat. 158:ia ei kuitenkaan ole tietääkseni ainakaan vielä rekisteröity tavaramerkiksi.
Entäs tällainen? Omasta mielestäni näyttää liikaa nykyiseltä. Ei Alfa saa olla mikään Golf, jossa uutta mallia ei erota vanhasta. Tuskin onkaan minkään kovin virallisen tahon luomus.
Tässä hahmotelmassa sen sijaan on hieman yritystä...168?