jmi kirjoitti:Niin eikö näissä ole egr joka varmaan kannattaisi sulkea?
pakokaasujen takaisinkierto on käsittääkseni toteutettu venttiilien ajoituksella (overlappia hallitusti?) ja viimeisiin malleihin oli tässä jotain muutosta tehty, eri nokat ilmeisesti vaiko pelkästään eri ajoitus?
erillistä egr venttiiliä tuolla ei ole minkä voisi sulkea.
Kävin ajamassa yhtä yksilöä jossa oli kone avattu ja putsattu karstasta ja lisäksi oli venttiilit läpätty.
Mitä tuo "venttiili(t) läpätty" voi tarkoittaa?
Teoriassa sama ongelma kaikissa suorasuihkuissa, mutta taitaa vaivata eniten alkupään JTS Alfoja. Ja karstoittumista tapahtuu vasta kaasuläpän jälkeen. Tai ainakaan läpän karstoittuminen ei liity suoraan suoraruikkariin jos sellaista tapahtuu.
En tiedä onko tuota omaa koskaan auottu, kohta 200tkm mittarissa ja alan suunnitella kyseistä toimenpidettä. Eli ei se nyt mikään jokavuotinen ongelma ole. Samalla voi huoltaa ajoituksenmuuntimen eikä kansihuolto kerran 200tkm nyt mitenkään huono toimenpide ole muutenkaan.
Useimmista taitaa porsia nokat tai alakerta ennenkuin on kanavat liian tukossa..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Tuossa edellä mainitusta tehon aaltoilusta on netissä kirjoitettu ominaisuutena. Aaltoileeko kaikissa, vai vain joissain?
JTS-konetta aina haukutaan, mutta eipä mulla muutaman vuoden kokemuksella ole siitä erityistä pahaa sanottavaa vaikka on oikein pelättyä ensimmäisen vuoden mallia.. MCSF taitaa olla sekin lambda-anturien liittimistä johtuva ominaisuus, mutta vaihdoin omaani juuri uudet liittimet niin eiköhän se taas mene muutaman vuoden sen puolesta Öljyä menee 2 - 3 desiä tonnilla eli saa välillä lisätä, mutta ihan kohtuuden rajoissa tuo vielä on.
Komppaan^^ Eipä tosin ole kokemusta 156:sta TS:llä, ainastaan 164:sta ja 166:sta. Ihan kiva ja joustava moottori sekin, mutta jotenkin JTS:ssässä (noinko se oikeesti kirjoitetaan?????) on enemmän luonnetta ja fiilistä.
Linja-automoottoristahan ei täällä keskusteltu, ainakaan otsikon mukaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
JTS:stä (varmaan näin?) on vähän vain kokemuksia, luonteeltaan vaikutti olevan ihan kiva.
TS:stä tykkäsin myös, selkeä, vaikkei ehkä ihan samalla tavalla tunnu voima kuin JTS:ssä?
sämpy kirjoitti:Teoriassa sama ongelma kaikissa suorasuihkuissa, mutta taitaa vaivata eniten alkupään JTS Alfoja..
Ymmärtääkseni ainakin ensimmäiset GDI Mitsut kärsivät tuosta ihan urakalla, kuten siis JTS:kin
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Jep. Mitsuliikkeillä oli tuohon hyvä lääke , jota sai kayttää takuuajan jälkeen. EGR:n eliminointi ja softan muutos yksinkertaisesti lopetti karstottumisen. Poijan Mitsuun tekivät tuon 20 eurolla, ja autolla on ajettu sen jälkeen reilu 150 tkm ja kuusi vuotta. Hankala ongelma, joka meilläkin aluksi tuhosi kaasuläppäkotelon. Selvittiin siitä tehdaskorjatulla, joka maksoi alle puolet uuden hinnasta ( olikohan uusi n. 1500 eur vuonna 2008 )
Kyllä muillakin merkeillä on ollut samoja ongelmia, mutta JTS:ssa on niitä vielä enemmän.....
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Eikö laihaseostoiminto ole käytössä enää kun moottori hieman lämpenee? Koska lämpimänä ei ilmene mitään tärinää, lämpimänä tarkoitan, kun auto on ollut hetken tyhjäkäynnillä.
JTS:n tyhjäkäynti on semmoista että paikallisessa tojotaliikkeessä sanoivat varmana tietona että sieltä on puola tai pari rikki kun se käy noin huonosti. (olin ottamassa päästölappua katsastukseen)
Oma jts käy tyhjäkäyntiä suht nätisti, eikä voimavaihteluista ole tietoakaan. Aika hienosti pelittää kaikenkaikkiaan paitsi öljyn kulutuksen osalta, sitä on menny aina reippaasti.
TSää minulla ei ole ollut mutta JTS on toiminut moitteettomasti kohta sen vuoden kun se on minulla ollut (20t km).
Ja kyllä melkein kaikki suoraruiskukoneet karstoittuvat imukanavista. YouTubessa on toinen toista villiimpiä tapoja puhdistaa mm VAG moottoreita. BMWllä on jopa tehtaan työkalu millä puhallus pähkinänkuorilla onnistuu kätevästi vain imusarjaa irroittamalla. Olisiko joku 60-80tkm "huoltoväli" bmwn tapauksessa. Tietyt moottorit karstoittuvat muita herkemmin. JTS ei ole pahin.