Ajatuksia ja kysymyksiä 1750 TBi koneesta

Alfoista

Valvoja: Moderators

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

einari kirjoitti:
Jurin kirjoitti: Ajotietokoneen näyttämä 2l/100km kulutus moottorijarrutuksen aikana on myös hämmentävä ominaisuus. Tätä kyllä jo ihmettelin edellisen 156 2.0 JTS:n kanssa.
Se kahden litran kulutus taitaa olla yleisitalialainen käytäntö. Mulla oli ennen stilo ja se näytti myös sitä 2l/100 km. Ei auttanut vaikka oli alamäki, myötätuuli ja aurinkokin paistoi takaapäin.
Eikös tämä ollut joku juttu ettei tule kunnollista moottorijarrutusta, johtuen näistä kaikista ajonvakautus yms jutuista.
Tämä oli muistaakseni ominaisuus joka esti moottorijarrutuksessa etupyörien luistamisen liukkaalla.
Ihmiset kun eivät enää osaa ajaa omaa autoaan. :silly:
Eli syöttö ei katkea kokonaan moottorijarrutuksessa.
Näin luin oman stileton ohjekirjasta.

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ajatuksia ja kysymyksiä 1750 TBi koneesta

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole :lol:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ajatuksia ja kysymyksiä 1750 TBi koneesta

Viesti Kirjoittaja Savo »

Anthon kirjoitti:Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole :lol:
Onko vaihteisto kestänyt? Eiks näissä oo M32?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Ajatuksia ja kysymyksiä 1750 TBi koneesta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Anthon kirjoitti:Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole :lol:
Osaatko kuvata ääniä, millä tavalla eroavat?

Monza
Viestit: 897
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
Paikkakunta: Espoo

Re: Ajatuksia ja kysymyksiä 1750 TBi koneesta

Viesti Kirjoittaja Monza »

Savo kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole :lol:
Onko vaihteisto kestänyt? Eiks näissä oo M32?
Mun TBi:ssä oli 100tkm kun sen myin. Vaihteistossa ei ollut mitään oireita, mutta turbo korkkasi noilla metreillä. Vehje oli aloittanut elämänsä liisarina, joten ensimmäisillä öljyillä oli menty huoltovälin mukainen 35tkm ja toisilla samanverta. Vaihtelisin useammin.

Vastaa Viestiin