Dobber kirjoitti:Mikä on lopputulos, tuliko auto lopullisesti kuntoon vai vieläkö jatkuu tanssi maahantuojan kanssa? Luulisi, että tulee maahantuojallekkin halvemmaksi laittaa asia pikimmiten kuntoon, kun venkuilla asian kanssa pitkään. No, on tässä se positiivinen juttu, että tällä venkuilulla on työllistävä vaikutus molemmin puolin.
Moro
Eipä saaneet autolle tehtyä mitään. Kaikki on kuulemma kunnossa ja vapinat täysin hyväksyttävissä rajoissa. Katsoin noita nelipistesuuntauslappuja ja totesin, että Caster-kulmat heittää...
Caster etupää vasen 2¤23 ohjearvon ollessa 3¤25-4¤25
Caster etupää oikea2¤53 ohjearvon ollessa 3¤25-4¤25
Mikä voisi vaikuttaa Casterin noinkin isoon heittoon ja voiko sitä korjata alustan osia vaihtamalla? AK:n mielestä vika on renkaissa, jos vapina minua häiritsee. Täytynee käydä ostamassa vielä uudet renkaat. Auton alla on esiasennusrenkaat vk 34 vuodelta 2007 ja niillä on ajettu nyt noin 20.000km. Vika renkaissa?
Viimeksi muokannut Capirex, 17 Elo 2011, 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Capirex kirjoitti:AK:n mielestä vika on renkaissa, jos vapina minua häiritsee. Täytynee käydä ostamassa vielä uudet renkaat. Auton alla on vk 34 esiasennusrenkaat vuodelta 2007 ja niillä on ajettu nyt noin 20.000km. Vika renkaissa?
Vika on renkaissa ja sattumalta juuri sama vika on myös talvirenkaissa?
En nyt tiedä kuinka paljon autosi vapisee, mutta ehjä auto kulkee ilman ylimääräisiä värinöitä.
Capirex kirjoitti:AK:n mielestä vika on renkaissa, jos vapina minua häiritsee. Täytynee käydä ostamassa vielä uudet renkaat. Auton alla on vk 34 esiasennusrenkaat vuodelta 2007 ja niillä on ajettu nyt noin 20.000km. Vika renkaissa?
Vika on renkaissa ja sattumalta juuri sama vika on myös talvirenkaissa?
En nyt tiedä kuinka paljon autosi vapisee, mutta ehjä auto kulkee ilman ylimääräisiä värinöitä.
Eipä ne ota siihen kantaa, kun vapinat ja värinät on kuulemma hyväksyttävän rajoissa. Itse kyllä ihmettelen samaa, että miten voisi kaksi rengassatsia mennä totaalisen rikki samana kesänä. On se ihme että pohkeet täristää vuoden 2007 autossa.
onko sitä autoa koeajanut kukaan kavereistasi tai joku muu 147kan omistaja jotta saisi jonkun muun käsityksen siitä vapinasta, joskus nuo hommat voi korostua liikaa kun niitä alkaa kokoajan miettimään, voihan siinä tietysti olla isompaakin vikaa mutta tällä tavoin siitä saisi myös toisen ihmisen mielipiteen (ei lasketa nyt huoltoukkoja mukaan). Myös ajettavat tiet voivat aiheuttaa vapinaa,,, esim toi kehä1 on aikamoinen täristäjä viimeisen asfaltoinnin jälkeen.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
V6 kirjoitti:onko sitä autoa koeajanut kukaan kavereistasi tai joku muu 147kan omistaja jotta saisi jonkun muun käsityksen siitä vapinasta, joskus nuo hommat voi korostua liikaa kun niitä alkaa kokoajan miettimään, voihan siinä tietysti olla isompaakin vikaa mutta tällä tavoin siitä saisi myös toisen ihmisen mielipiteen (ei lasketa nyt huoltoukkoja mukaan). Myös ajettavat tiet voivat aiheuttaa vapinaa,,, esim toi kehä1 on aikamoinen täristäjä viimeisen asfaltoinnin jälkeen.
Juu tämä on toinen 147 mulla kierrossa. Faijalla ollut kanssa pari 156, jotka perustuu samaan tekniikkaan ja hänkin vian bongasi heti kun päästiin sinne matkanopeuteen, eli 100km+ Ajan lähinnä Tre-Hki väliä. Toki tyttöystävä ajanut ja todennut saman.
Äkkiseltään tuntuisi, että tuon kulman pieleen meno voisi johtua vaikkapa liian kovalla vauhdilla aiamisesta esim. korkeareunaiseen jyrsityn asfaltin ja ehjän aslfatin pintojen väliseen kynnykseen. Tällaisia kohtiahan on runsaasti kesäisin pk-seudulla ja isommillakin rajoitusalueilla kynnys on usein luvattoman korkea ja teräväreunainen. Tuskin tuo kulman muuttuminen tai heitto oikeaan tuota vapinaa aiheuttaisi?
Vielä 147:si vapinaan: Entä alfasi vanteet? Ovatko ne orkkis-alut ilman keskiösovitteita, orkkis peltivanteet vai tarvikealut erillisillä soviterenkailla? Ei kyllä renkaiden ja vanteiden lisäksi tule mieleen kuin se vetonivelhomma.
Tuo Caster kulma on aina pielessä, oli auto mikä tahansa. Eikä noissa tunnu ikinään olevan säätömahdollisuutta valmistajan tietokannassa tai muuallakaan. Casterilla selvä vaikutus ratin keskittämiseen, ihan ensimmäiseksi ei tulisi asentajallakaan mieleen, että sieltä syntyisi tärinää.
Rengas saataa mennä soikeaksi jo yhdessä äkkijarrutuksessa. joten voihan se olla mahdollista että vika on renkaissa mutta kun niitä on selvästikkin kokeiltu, niin tekisi mieli ruksata yli. Onhan 1 mahdollisuus tietysti että keskikupit on ruosteessa, teräsharjalla ja hiukan rasvaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tosiaan sekä talvi että kesärenkaissa on orkkisalut. Täytyy ottaa renkaat kokonaan irti ja käydä ostamassa Nokian Hakka Greenit. Nehän saa palauttaa, jos ei ole tyytyväinen, eli siinä tilanteessa, jos vika ei niillä korjaannu. Kerrankin suomalaisessa tuotteessa on jotain hyvää
Taas tänään käyty AK:ssa. Kaikissa neljässä renkaassa pystyheittoa ja oli vielä hieman tasapainotetavaa. Vika ei korjaantunut tietysti tällä, mutta hyvä tietää, että yksi suurin syy tuohon vapisemiseen ollee nuo renkaat. Sovittiin myös, että katson nyt noi renkaat tän vuoden loppuun ja sitten talvirenkailla talven. Jos siellä on jotain mekaanista vikaa niin se tod näk tulee paremmin esiin talven jälkeen. Ihan hyvä päätös tältä erää. Uudet renkaat alle sitten heti keväällä ja nasta lautaan Propsit AK:lle lopulta. Tosin tämänkin asian olisi voinut heti selvittää eikä vasta 6 vai oliko peräti 7 kerralla.